П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 240/14941/23
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Попова О.Г.
Суддя-доповідач - Сушко О.О.
09 лютого 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сушка О.О.
суддів: Залімського І. Г. Мацького Є.М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Макс-Н-Агро" до Головного управління ДПС у Житомирській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
В травні 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Макс-Н-Агро" звернулось до суду з позовом до відповідачів, в якому просило: визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області №8712235/41577812 від 27.04.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 02.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Макс-Н-Агро" №1 від 02.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її надходження.
Відповідно до рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2023 року позов задоволено.
Визнано протиправними та скасовано рішення комісії Головного у правління Державної податкової служби у Житомирській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в реєстрації податкових накладних №8712235/41577812 від 27.04.2023 відносно ПН №1 від 02.04.2023.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Макс-Н-Агро" №1 від 02.04.2023 датою її фактичного надходження.
Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову.
Розглянувши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції, дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що позивач зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 07.09.2017.
Основний вид господарської діяльності за КВЕД: 01.11 "Вирощування зернових культур (крім рису, бобових культур і насіння олійних культур); 01.61 "Допоміжна діяльність у рослинництві".
Позивач є товаровиробником с/г продукції власного виробництва на земельних ділянках, які перебувають у його користуванні, підтвердженням якого є здана статистична звітність форми №29-сг Звіт про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культу, плодів,ьягід і виограду.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю "Макс-Н-Агро" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельна компанія "Восток" (покупець) укладено договір поставки сільськогосподарських культур №31/03/23-1 від 31.03.2023.
Позивачем здійснено поставку товару (кукурудза урожаю 2022 року в кількості 71,22 тонн на суму 584 003,81 грн.) відповідно до видаткової №1 від 02.04.2023.
ТОВ "Торгівельна компанія "Восток" проведено оплату за кукурудзу, відповідно до платіжної інструкції №3747 від 04.04.2023 на суму 512 284,00 грн.
На підтвердження господарських операції Товариством з обмеженою відповідальністю "Макс-Н-Агро" була складена податкова накладна №1 від 02.04.2023 на суму 584 003,81 грн. (в т.ч. ПДВ 71 719,77 грн.) та 15.07.2022 направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанцій від 10.04.2023 за №9073749491 реєстрація вказаної податкової накладної зупинена, у зв`язку з тим, що обсяг постачання товару/послуги 1005, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем направлено пояснення та копії документів щодо податкової накладної №1 від 02.04.2023, що підтверджують здійснення господарської операції.
Повідомленням податкового органу визначено необхідність надати договори, первинні та розрахункові документи на придбання насінневого матеріалу, складські документи, статистична звітність с/г виробника.
24.04.2023 ТОВ "Макс-Н-Агро" на вимогу податкового органу було надано вищевказані документи.
За результатами розгляду пояснень та поданих документів, ГУ ДПС у Житомирській області було прийнято рішення №8712235/41577812 від 27.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.04.2023.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної у вказаному рішенні зазначено: платником подано не повний пакет документів, а саме: відсутні договори, первинні та розрахункові документи на придбання насіннєвого матеріалу, складські документи, статистична звітність с/г виробника.
Позивачем направлено скаргу на рішення Комісії ГУ ДПС в Житомирській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме на рішення №8712235/41577812 від 27.04.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 02.04.2023 в Єдиному Реєстрі податкових накладних. Разом із скаргою також направлялися пояснення та документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції.
Рішенням комісії Податкової служби України №41294/41577812/2 від 08.05.2023, яка приймає рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення комісії Головного управління ДПС у Житомирській області №8712235/41577812 від 27.04.2023 про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.
Позивач, не погоджуючись із рішенням комісії ГУ ДПС у Житомирській області, звернувся з даним позовом до суду .
Суд першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення виходив з обґрунтованості та доведеності позовних вимог, а відтак наявності підстав для задоволення адміністративного позову.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Так, пп. а, б п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).
За змістом п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Положеннями п.201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).
Нормами пункту 2 Порядку № 1165 критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик; ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/ розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункту 7 Порядку № 1165).
Згідно пунктів 10 та 11 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку №1165).
Відповідно до пунктів 4-7, 9, 11 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 № 1245/34216 (далі - Порядок №520) у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю "Макс-Н-Агро" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельна компанія "Восток" (покупець) укладено договір поставки сільськогосподарських культур №31/03/23-1 від 31.03.2023.
ТОВ "Макс-Н-Агро" здійснено поставку товару (кукурудза урожаю 2022 року в кількості 71,22 тонн на суму 584 003,81 грн.) відповідно до видаткової №1 від 02.04.2023.
ТОВ "Торгівельна компанія "Восток" проведено оплату за кукурудзу, відповідно до платіжної інструкції №3747 від 04.04.2023 на суму 512 284,00 грн.
На підтвердження господарських операції Товариством з обмеженою відповідальністю "Макс-Н-Агро" була складена податкова накладна №1 від 02.04.2023 на суму 584 003,81 грн. (в т.ч. ПДВ 71 719,77 грн.) та 15.07.2022 направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Після подання контролюючому органу спірних податкових накладних для реєстрації в ЄРПН позивачем отримано квитанцію, в якій податковим органом зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 1005, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачаня, що відповідає п.1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ПрАТ «Фаворит Компані» надано на розгляд комісії ГУ ДПС у Житомирській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних повідомлення та пакет копій документів, які підтверджують реальність здійснення операцій для складання та реєстрації податкових накладних №2 від 01.12.2022, №24 від 14.12.2022, №27 від 15.12.2022:
- Договір поставки сільськогосподарських культур 31/03/23-1 від 31.03.2023;
- Додаток до договору поставки №1 від 31.03.2023;
- Рахунок фактура №1 від 02.04.2023;
- Видаткова накладна №1 від 02.04.2023;
- Виписка банківська по рахунку;
- Платіжна інструкція №3747 від 04.04.2023 на суму 512 284 грн;
- ТТН №1 від 31.03.2023;
- ТТН №2 від 31.03.2023;
- ТТН №3 від 31.03.2023;
- Звіт №29-сг за 2022 рік;
- Звіт форми 21-аг за 2022 рік;
- Звіт про витрати на виробництво продукції сільського господарства за 2022 рік;
- Звіт про використання добрив і пестицидів під урожай за 2022 рік;
- Звіт про посівні площі форми №4-сг під врожай 2022 року;
- Відомості про наявність земельних ділянок;
- Розрахунок мінімального податкового зобов`язання за податковий період 2022 рік;
- Податкова декларація платника податку за 2023 рік;
- Інвентаризаційний опис на 01.04.2023;
- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 103 за квітень 2023 року;
- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 26 за квітень 2023 року;
- Договір поставки №19/2020 від 17.04.2020;
- Видаткова накладна №300 від 18.10.2021;
- ТТН №Р300 від 18.10.2021;
- Договір оренди сільськогосподарської техніки від 01.04.2021;
- Додаток до договору оренди сільськогосподарської техніки №1 від 01.04.2021;
- Складська книга з реєстром прийняття зерна вагарем №1-6 за 10.02.2023, 11.02.2023, 16.02.2023, 17.02.2023, 20.02.2023, 23.02.2023.
Про реальність господарської операції свідчать відповідні первинні документи, а саме - договори, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, які були надані відповідачам, про що свідчить їх перелік у відзивах на адміністративний позов.
Наданими позивачем доказами повністю підтверджуються господарські операції і податкові зобов`язання, що виникли у продавця та є підставою для реєстрації податкових накладних, виписаних за результатами їх проведення.
Відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.
Отже, позивачем надано розгорнуті пояснення та первинні документи щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН для розгляду рішень про реєстрацію ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних, як було запропоновано у квитанції №1 після зупинення реєстрації ПН, тим самим спростовано відповідність господарських операцій п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
При цьому, матеріалами справи підтверджено, що податкова накладна виписана за першою подією - у пункті 187.1 статті 187 ПК України - дата відвантаження товарів (факт постачання товару (кукурудза урожаю 2022 року в кількості 71,22 т. на суму 584 003,81 грн.), про що свідчить видаткова накладна).
Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних чіткого переліку документів.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Прийняття протиправного рішення про зупинення реєстрації податкової накладної зупинення реєстрації податкової накладної є передумовою прийняття відповідного рішення Комісії.
При цьому у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних з огляду на вказаний критерій ризиковості не було вказано чіткого переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, а тому платник податків самостійно визначив та подав такі документи, які суд вважає достатніми щодо спростування критерію ризиковості господарської операції, про який вказано контролюючим органом у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних.
Разом із скаргами до ДПС України позивачем було подано первинні документи про підтвердження господарської операції, перелік яких відповідачем самостійно зазначено у відзиві на адміністративний позов, водночас рішення ГУ ДПС у Житомирській області про відмову у реєстрації ПН залишені без змін. При цьому, у рішеннях чітко не обґрунтовано підстави його прийняття, вказано лише загальне посилання на відсутність первинних документів, що суперечить загальним вимогам акта індивідуальної дії.
Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, та на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних. При розгляді скарги ДПС України зазначені обставини також не було враховано.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що рішення комісії ГУ ДПС у Житомирській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №8712235/41577812 від 27.04.2023 є протиправним та підлягає скасуванню.
Стосовно позовної вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати подану податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, то варто звернути увагу на таке.
За змістом вимог п.201.1, 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.
Приписами п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених п. 12 цього Порядку (крім абз. 10), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних №1 від 02.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Зважаючи на наведене, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних ПН №1 від 02.04.2023 датою фактичного її надходження.
Відповідачі як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів на підтвердження правомірності рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Таким чином, виходячи за межі заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2023 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Сушко О.О. Судді Залімський І. Г. Мацький Є.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2024 |
Оприлюднено | 14.02.2024 |
Номер документу | 116928664 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Сушко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні