П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/14313/23 Головуючий суддя 1-ої інстанції - Бошкова Юлія Миколаївна
Суддя-доповідач - Капустинський М.М.
12 лютого 2024 року м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Капустинського М.М.
суддів: Сапальової Т.В. Ватаманюка Р.В. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 19 грудня 2023 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Михалич і Ко" до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В :
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось приватне підприємство "Михалич і КО" (далі - ПП "Михалич і КО", позивач) з позовною заявою до Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі - ГУ ДПС у Вінницькій області, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначав що на підставі акту перевірки ГУ ДПС у Вінницькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0136240701 від 05.09.2022, відповідно до якого застосовано до ПП "Михалич і КО" штраф у розмірі 166790,90 грн. Податкове повідомлення-рішення вважає протиправним, посилаючись на приписи п.52-1 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України вказуючи на те, що перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01.03.2020 і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
З огляду на вищезазначені мотиви, просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Вінницькій області №0136240701 від 05.09.2022.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 19 грудня 2023 року адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області від 05.09.2023 №0136240701.
Стягнуто на користь приватного підприємства "Михалич і КО" сплачений судовий збір в сумі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімсот чотири гривні нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області.
Не погодившись з прийнятим судовим рішенням Відповідачем у справі до суду подано апеляційну скаргу в якій з підстав порушення судом норм матеріального та процесуального права просили його скасувати, прийняти нове - про відмову в задоволенні позову.
В обгрунтування вимог апеляційної скарги представник відповідача зазначив, що перевіркою встановлено порушення позивачем п.201.10 ст.201 ПК України, а саме: недотримання термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період квітень-серпень 2022 у зв"язку з чим прийнято податкове повідомлення-рішення №0136240701 від 05.09.2022. Також зазначено, що відповідно до пп.69.2. п.69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених пп.112.8.9 п.112.8 ст.112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/бо на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню корона-вірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються. Вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним, оскільки прийнято на підставі в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оскільки оскаржене рішення судом першої інстанції ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження, то перегляд справи судом апеляційної інстанції, відповідно до ч.3 ст.311 КАС України здійснюється в порядку письмового провадження за наявними матеріалами справи.
Перевіривши матеріали справи, дослідивши доводи апеляційної скарги та оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Як слідує з матеріалів справи, відповідно до ст.20, п.75.1 ст.75, п.п.78.1.7 п.78.1, ст.78, п.78.2 ст.78, п.82.2 ст.82, п.69.2 ст.69 підрозділу 10 розділу ХХ перехідних положень ПК України, Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», на підставі наказу ГУ ДПС у Вінницькій області від 16.06.2023 №1775к проведена позапланова виїзна документальна перевірка ПП «Михалич і КО» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2019 по 31.12.2022, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.07.2019 по 31.12.2022, іншого законодавства за період з 01.07.2019 по 31.12.2022.
За результатами перевірки складено акт від 17.07.2023 №12129/02-32-07-01/31127946, у якому зафіксовано порушення ПП «Михалич і КО», зокрема, термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН протягом строків визначених п.201.1 ст.201 ПК України.
Так зазначено, про порушення позивачем граничних строків реєстрації наступних податкових накладних в ЄРПН:
- ПН/РК № 1 від 01.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 5 від 01.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 8 від 01.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 3 від 01.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 6 від 01.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 9 від 01.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 7 від 01.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 4 від 01.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 10 від 01.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 2 від 01.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 15 від 04.04.2022 зареєстрована 18.07.2022 - 4 дні затримки реєстрації,
- ПН/РК № 12 від 04.04.2022 зареєстрована 18.07.2022 - 4 дні затримки реєстрації,
- ПН/РК № 17 від 05.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 16 від 05.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 23 від 05.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 22 від 05.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 24 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 34 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 31 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 42 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 28 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 25 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 32 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 30 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 35 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 26 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 29 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 36 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 27 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 33 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 40 від 07.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 50 від 08.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 62 від 12.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 55 від 13.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 53 від 13.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 56 від 13.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 52 від 13.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 58 від 13.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 62 від 13.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 59 від 13.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 57 від 13.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 54 від 13.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 61 від 13.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 84 від 15.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 85 від 15.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 78 від 15.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 74 від 15.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 77 від 15.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 83 від 15.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 81 від 15.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 79 від 15.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 82 від 15.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 80 від 15.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 89 від 18.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 90 від 18.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 102 від 20.04.2022 зареєстрована 10.08.2022 - 27 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 132 від 21.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 126 від 22.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 113 від 22.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 112 від 22.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 125 від 22.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 131 від 22.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 135 від 22.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 123 від 22.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 139 від 25.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 163 від 29.04.2022 зареєстрована 12.08.2022 - 29 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 4 від 02.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 9 від 04.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 22 від 05.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 11 від 05.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 21 від 05.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 17 від 05.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 12 від 05.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 16 від 05.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 30 від 06.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 26 від 06.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 29 від 06.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 28 від 06.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 31 від 06.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 32 від 06.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 37 від 10.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 33 від 10.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 36 від 10.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 38 від 10.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 39 від 10.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 47 від 11.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 44 від 11.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 43 від 11.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 51 від 12.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 49 від 12.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 52 від 12.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 50 від 12.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 65 від 13.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 75 від 16.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 87 від 19.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 115 від 23.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 114 від 23.05.2022 зареєстрована 20.09.2022 - 68 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 116 від 23.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 117 від 23.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 112 від 23.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 118 від 23.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 107 від 23.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 113 від 23.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 120 від 24.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 125 від 25.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 124 від 25.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 129 від 27.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 127 від 27.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 128 від 27.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 144 від 30.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 143 від 30.05.2022 зареєстрована 19.09.2022 - 67 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 216 від 14.06.2022 зареєстрована 12.07.2022 - 12 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 128 від 20.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 116 від 20.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 125 від 20.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 129 від 20.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 127 від 20.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 145 від 23.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 151 від 23.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 154 від 23.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 152 від 23.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 148 від 23.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 147 від 23.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 153 від 23.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 158 від 27.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 176 від 27.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 175 від 28.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 190 від 29.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 189 від 29.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 187 від 29.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 188 від 29.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 182 від 29.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 220 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 209 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 211 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 215 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 200 від 30.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 214 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 206 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 207 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 212 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 202 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 203 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 213 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 221 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 208 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 210 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 218 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 223 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 219 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 217 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 205 від 30.06.2022 зареєстрована 25.07.2022 - 10 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 222 від 30.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 - 7 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 1 від 01.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 9 від 02.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 10 від 02.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 13 від 02.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 18 від 05.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 15 від 05.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 20 від 05.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 17 від 05.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 16 від 05.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 19 від 05.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 30 від 08.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 43 від 09.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 42 від 09.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 45 від 09.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 51 від 10.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 50 від 10.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 49 від 10.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 61 від 11.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 77 від 12.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 79 від 12.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 76 від 12.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 81 від 13.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 80 від 13.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 82 від 13.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 84 від 14.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 95 від 15.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 88 від 15.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 85 від 15.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 93 від 15.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 94 від 15.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 90 від 15.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 91 від 15.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 87 від 15.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації,
- ПН/РК № 89 від 15.08.2022 зареєстрована 01.09.2022 - 1 день затримки реєстрації.
05.09.2023 ГУ ДПС у Вінницькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0136240701, яким до позивача за порушення строків реєстрації зазначених податкових накладних застосовано штраф у розмірі 166790,90 грн.
Не погоджуючись за зазначеним ППР позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги виходив з того, що з огляду на не виконання позивачем умов реєстрації вищенаведених ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022 (граничний термін реєстрації яких перебував в межах періоду з 24.02.2022 до 27.05.2022), то відсутні підстави для застосування положень п.52-1 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України до спірних правовідносин.
При цьому, суд врахував те, що згідно з пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
Таким чином, на день прийняття рішення щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, з урахуванням триваючого воєнного стану на території України, підлягали застосуванню штрафні санкції у розмірах визначених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України.
Проте, відповідачем сума штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахована згідно положень пункту 120-1.1 статті 120 ПК України, а не пункту 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, що свідчить про протиправність податкового повідомлення-рішення від 05.09.2023 №0136240701.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Вінницькій області від 05.09.2023 №0136240701.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам сторін, колегія суддів виходить з того, що відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України).
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абз.13 п.201.10 ст.201 ПК України).
В силу абз.14 п.201.10 ст.201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
З аналізу наведених норм слідує, що продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.
Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.
Так, згідно пункту 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Таким чином, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України визначено, що за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Таким чином, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Суд вірно зазначив, що у контексті застосування пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України правове значення має саме факт вчинення відповідного порушення, складом, якого, в даному випадку, є порушення строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.
Таким чином, суд вірно виходив з того, що обставини щодо періоду вчинення правопорушення мають значення для визначення розміру нарахованих штрафних санкцій, а не для встановлення застосовності вказаної норми ПК України у правовій кваліфікації такого правопорушення, як триваючого.
Водночас, пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Однак, Законом України від 12.05.2022 №2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Згідно пп.69.1-1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Тобто, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.
При цьому, пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану») за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.
Судом визначено, що граничний термін реєстрації ПН/РК, що зазначені за порядковим номером 1-53 у розрахунку фінансових санкцій (штрафів) по податку на додану вартість закінчився - 30.04.2022, граничний термін реєстрації ПН/РК, що зазначені за порядковим номером 54-66 у розрахунку фінансових санкцій (штрафів) по податку на додану вартість закінчився 15.05.2022, граничний термін реєстрації ПН/РК, що зазначені за порядковим номером 67-93 у розрахунку фінансових санкцій (штрафів) по податку на додану вартість закінчився 31.05.2022, граничний термін реєстрації ПН/РК, що зазначені за порядковим номером 94-111 у розрахунку фінансових санкцій (штрафів) по податку на додану вартість закінчився 15.06.2022, граничний термін реєстрації ПН/РК, що зазначена за порядковим номером 112 у розрахунку фінансових санкцій (штрафів) по податку на додану вартість закінчився 30.06.2022, граничний термін реєстрації ПН/РК, що зазначені за порядковим номером 113-153 у розрахунку фінансових санкцій (штрафів) по податку на додану вартість закінчився 15.07.2022, граничний термін реєстрації ПН/РК, що зазначені за порядковим номером 154-187 у розрахунку фінансових санкцій (штрафів) по податку на додану вартість закінчився 30.08.2022.
Отже, в межах цієї справи відповідачем застосовані штрафні санкції за порушення термінів реєстрації податкових накладних, граничний термін реєстрації деяких з яких перебуває в межах періоду з 24.02.2022 до 27.05.2022, водночас, позивачем не виконано умови щодо реєстрації таких ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.
З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність підстав для застосування положень п.52-1 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України до спірних правовідносин.
Водночас, відповідно до ч.3 ст.242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Так, судом встановлено, що при винесені оскаржуваного податкового повідомлення-рішення відповідачем не враховано пункти 80-90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, якими передбачено знижені розміри штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, ніж ті, що визначені п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.
Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування", який набрав чинності 08.02.2023, зокрема підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України доповнено пунктами 89 та 90 такого змісту:
"89. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послугїх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
90. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
- 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів".
Тобто, Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023, збільшено тривалість граничного строку реєстрації податкової накладної, залежно від дня її складення та зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В межах спірних правовідносин судом встановлено, що згідно з Розрахунком фінансових санкцій (штрафу) по податку на додану вартість, передбачених п.120-1.1 ст.120-1 ПК України, податковим органом застосовано такі розміри штрафу:
- у разі, якщо кількість днів протермінування подання на реєстрацію ПН/РК становить від 1 до 10 днів розмір штрафу 10%,
- у разі, якщо кількість днів протермінування подання на реєстрацію ПН/РК становить від 27 до 29 днів розмір штрафу 20%,
- у разі, якщо кількість днів протермінування подання на реєстрацію ПН/РК становить 67 днів розмір штрафу 40%.
Судом констатовано, що на момент реєстрації податкових накладних ПП "Михалич і КО" (липень-вересень 2022 року) норми пункту 201.10 статті 201 ПК України визначали граничні терміни реєстрації в ЄРПН податкової накладної та граничні розміри штрафу.
Разом з тим, Законом №2876-IX не визначено особливостей застосування тих чи інших положень та дати, з якої відповідні положення цього Закону мають застосовуватись.
Поряд з цим суд вірно виходив з того, що на момент винесення спірного податкового повідомлення-рішення 05.09.2023 вже набули чинності зміни внесені Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ до ПК України, в частині доповнення підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України пунктами 89 та 90, які зокрема пом`якшили відповідальність платника на період дії воєнного стану та порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.
При цьому, підлягає врахуванню те, що згідно з пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
Таким чином, суд вірно зауважив, що на день прийняття рішення щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, з урахуванням триваючого воєнного стану на території України, підлягали застосуванню штрафні санкції у розмірах визначених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України.
Водночас, встановлено, що відповідачем сума штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахована згідно положень пункту 120-1.1 статті 120 ПК України, а не пункту 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, що свідчить про протиправність податкового повідомлення-рішення від 05.09.2023 №0136240701.
Так, згідно з приписами ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Положеннями ч.2 ст.2 КАС України регламентовано, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до положення ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними до суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з нормами ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Положеннями ч.2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В ході розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів належними засобами доказування правомірність прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. Таким чином, враховуючи наведені вище норми права та встановлені по справі обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідач необґрунтовано наклав на позивача штраф у визначеному розмірі, тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Вінницькій області від 05.09.2023 №0136240701 є протиправним та підлягає скасуванню.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків не спростовують і не дають підстав вважати, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Зазначеним вимогам закону рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 19 грудня 2023 року відповідає.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного та приймаючи до уваги, що суд першої інстанції при ухваленні оскаржуваного судового рішення вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку, та прийняв законне і обґрунтоване судове рішення, висновки суду відповідають обставинам справи, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 19 грудня 2023 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Капустинський М.М. Судді Сапальова Т.В. Ватаманюк Р.В.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2024 |
Оприлюднено | 14.02.2024 |
Номер документу | 116928694 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Бошкова Юлія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні