Постанова
від 04.10.2010 по справі 2а-6565/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.19

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 жовтня 2010 року Справа № 2а-6565/10/1270

Суддя Луганського о кружного адміністративного суду Чернявська Т.І., розгляну вши у м. Луганську у порядку ск ороченого провадження адмін істративну справу за позовом Державного підприємства „На ціональна енергетична компа нія „Укренерго” в особі Держ авної інспекції з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної і теплово ї енергії в Луганській облас ті відокремленого підрозділ у „Держенергонагляд у Донбас ькому регіоні” до відділу ос віти Слов' яносербської рай онної державної адміністрац ії Луганської області про ст ягнення штрафу в сумі 510,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

02 вересня 2010 року до Лу ганського окружного адмініс тративного суду надійшов адм іністративний позов Державн ого підприємства „Національ на енергетична компанія „Укр енерго” в особі Державної ін спекції з енергетичного нагл яду за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї в Луганській області відок ремленого підрозділу „Держе нергонагляд у Донбаському ре гіоні” до відділу освіти Сло в' яносербської районної де ржавної адміністрації Луган ської області про стягнення штрафу в сумі 510,00 грн. на підста ві постанови від 31.08.2009 № 02/21-0100 про н акладення штрафу за порушенн я законодавства про електрое нергетику.

В позовній заяві поз ивач зазначив, що позивачем о бстежено відділ освіти Слов' яносербської районної держа вної адміністрації Луганськ ої області, за результатами в несено припис від 06 серпня 2009 р оку № 02/21-0508/1 про усунення виявле них порушень чинного законод авства. Актом перевірки від 17 серпня 2009 року № 02/21-0100 встановлен о, що відповідач не виконав ви моги 7 пунктів (пункт 1-7) припису Інспекції від 06 серпня 2009 року № 02/21-0508/1. За результатами переві рки та на підставі акта перев ірки, Інспекцією винесено по станову від 31 серпня 2009 року № 02/ 21-0100 про накладення штрафу за п орушення законодавства про е лектроенергетику, про що пов ідомлено відповідача належн им чином, копія постанови ост аннім отримана 16.09.2009.

У зв' язку з тим, що су ма штрафу відділом освіти Сл ов' яносербської районної д ержавної адміністрації Луга нської області протягом трид цяти днів з дня винесення пос танови не сплачена, позивач п росить стягнути її в судовом у порядку.

У встановлений судом строк відповідачем не подан о ані заперечень проти позов у, ані заяви про визнання позо вних вимог.

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню повністю з та ких підстав.

Статтею 1 Закону Украї ни від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного на гляду (контролю) у сфері госпо дарської діяльності» реглам ентовано, що державний нагля д (контроль) - діяльність упов новажених законом центральн их органів виконавчої влади, їх територіальних органів, о рганів місцевого самоврядув ання, інших органів (далі - орг ани державного нагляду (конт ролю) в межах повноважень, пер едбачених законом, щодо вияв лення та запобігання порушен ням вимог законодавства суб' єктами господарювання та заб езпечення інтересів суспіль ства, зокрема належної якост і продукції, робіт та послуг, п рийнятного рівня небезпеки д ля населення, навколишнього природного середовища.

Державний енергетичний на гляд за технічним станом та о рганізацією експлуатації ел ектричних, теплових, теплови користовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової ене ргії суб' єктів електроенер гетики, суб' єктів відносин у сфері теплопостачання і сп оживачів електричної енергі ї здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної і теплової енергії (Держ енергонагляд) (пункт 1 Положен ня про державний енергетични й нагляд за режимами спожива ння електричної і теплової е нергії, затвердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 7 серпня 1996 року № 929).

Згідно із пунктом 11 Положен ня про державний енергетични й нагляд за режимами спожива ння електричної і теплової е нергії Держенергонагляд, сер ед іншого, має право застосов увати до суб' єктів господар ювання штрафні санкції у пор ядку, визначеному законодавс твом; вимагати від суб' єкті в електроенергетики, суб' єк тів відносин у сфері теплопо стачання і споживачів електр ичної енергії усунення поруш ень законодавства у сфері ви робництва, постачання та спо живання енергії; надавати (на дсилати) суб' єктам електрое нергетики, суб' єктам віднос ин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енер гії обов' язкові для виконан ня приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щ одо усунення порушень законо давства у сфері виробництва, постачання та споживання ен ергії.

Законні вимоги посадових о сіб Держенергонагляду відпо відно до пункту 15 Положення пр о державний енергетичний наг ляд за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї є обов' язковими для викон ання керівниками та посадови ми особами суб' єктів електр оенергетики, суб' єктів відн осин у сфері теплопостачання і споживачів електричної ен ергії незалежно від форми вл асності.

Відповідно до пункту 2.1 По ложення про державну інспекц ію з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії у Лу ганській області, метою та за вданнями інспекції Держенер гонагляду у Луганській облас ті є сприяння забезпеченню с талого функціонування об' є днаної енергетичної системи України, сфери теплопостача ння, енергетичної безпеки де ржави шляхом здійснення конт ролю за дотриманням суб' єкт ами електроенергетики, суб' єктами відносин у сфері тепл опостачання та споживачами е лектричної енергії Луганськ ої області вимог нормативно - правових і нормативно - техні чних актів у сфері виробницт ва, постачання та споживання електричної і теплової енер гії (арк. справи 21-25).

Пунктом 8 статті 7 Закону Ук раїни від 05 квітня 2007 року № 877-V «П ро основні засади державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності» регл аментовано, що припис - обов' язкова для виконання у визна чені строки письмова вимога посадової особи органу держа вного нагляду (контролю) суб' єкту господарювання щодо усу нення порушень вимог законод авства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо с уб' єкта господарювання. При пис видається та підписуєтьс я посадовою особою органу де ржавного нагляду (контролю), я ка здійснювала перевірку.

Відповідно до частини 9 стат ті 4 Закону України від 05 квітн я 2007 року № 877-V «Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності» невиконання припи сів, розпоряджень та інших ро зпорядчих документів органу державного нагляду (контрол ю) тягне за собою застосуванн я штрафних санкцій до суб' є кта господарювання згідно із законом.

Державний нагляд у сф ері теплопостачання відпові дно до статті 14 Закону України від 02 червня 2005 року № 2633-IV «Про те плопостачання» здійснюють д ержавні інспекції та інші ор гани у порядку, встановленом у законом.

Державні інспектори мают ь право:

- безперешкодно у будь-який час відвідувати об' єкти теп лопостачання для перевірки д одержання нормативно-правов их актів у сфері теплопостач ання з питань, що належать до ї х компетенції, отримувати ві д посадових осіб інформацію щодо виконання цих актів;

- надавати в межах своїх пов новажень приписи про усуненн я порушень нормативно-правов их актів;

- отримувати інформацію, нео бхідну для виконання покладе них на них завдань;

- надсилати приписи керівни кам теплогенеруючих або тепл опостачальних організацій п ро приведення засобів контро лю, обліку та регулювання теп лової енергії і теплоносія н а об' єктах теплопостачання у відповідність із нормами т а стандартами у сфері теплоп остачання;

- надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації об' єктів у сфері теплопостачання, якщо це ств орює загрозу життю та здоров ' ю обслуговуючого персонал у та здоров' ю населення;

- застосовувати в установле ному законом порядку санкції до суб' єктів відносин у сфе рі теплопостачання за поруше ння нормативно-правових акті в з питань, що належать до їх к омпетенції.

Відносини, що виникають у зв ' язку з виробництвом, перед ачею, постачанням і використ анням енергії, державним наг лядом за безпечним виконання м робіт на об' єктах електро енергетики незалежно від фор м власності, безпечною експл уатацією енергетичного обла днання і державним наглядом за режимами споживання елект ричної і теплової енергії, ре гулює Закон України від 16 жовт ня 1997 року № 575/97-ВР «Про електрое нергетику».

Згідно із статтею 9 Закону У країни від 16 жовтня 1997 року № 575/97- ВР «Про електроенергетику» д ержавний нагляд в електроене ргетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації ел ектричних станцій і мереж та Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії у порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України, та інші органи, ви значені законодавством Укра їни. Державна інспекція з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії здійснює н агляд за електричними і тепл овикористовуючими установк ами та тепловими мережами сп оживачів та суб' єктів елект роенергетики.

Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії відповідно до частини 5 статті 9 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР «Про електроенерге тику» мають право:

- безперешкодного доступу д о електричних і тепловикорис товуючих установок та теплов их мереж споживачів та суб' єктів електроенергетики;

- отримувати від споживачів та суб' єктів електроенерге тики інформацію, необхідну д ля виконання покладених на н их завдань відповідно до нор мативно-правових актів;

- давати споживачам та суб' єктам електроенергетики обо в' язкові для виконання прип иси про усунення порушень но рмативно-правових актів;

- давати споживачам та суб' єктам електроенергетики при писи про приведення засобів обліку, контролю та регулюва ння споживання електричної і теплової енергії у відповід ність з нормами, правилами і с тандартами в електроенергет иці;

- надсилати власникам об' є ктів споживача подання про н евідповідність займаній пос аді працівника електротехні чного профілю, який своєчасн о не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуа тації струмоприймачів;

- вимагати від споживачів та суб' єктів електроенергети ки додержання встановлених н ормативно-правовими актами р ежимів споживання електричн ої і теплової енергії;

- надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації електричних і тепл овикористовуючих установок споживачів, якщо це створює з агрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров' ю населе ння;

- застосовувати в установле ному законодавством України порядку санкції до суб' єкт ів господарської діяльності за порушення нормативно-пра вових актів та складати прот околи про адміністративні пр авопорушення.

Відповідно до частини 3 стат ті 27 Закону України від 16 жовтн я 1997 року № 575/97-ВР «Про електроен ергетику» суб' єкти господа рської діяльності несуть від повідальність за правопоруш ення в електроенергетиці:

- за неподання інформації аб о подання завідомо недостові рної інформації, передбачено ї в ліцензіях на виробництво , передачу або постачання еле ктричної енергії та в нормат ивно-правових актах, що регул юють питання функціонування об' єднаної енергетичної си стеми України і споживання е нергії, - штраф у розмірі до од нієї тисячі неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н;

- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рі шень чи приписів Національно ї комісії регулювання електр оенергетики України, Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмі рі до п' яти тисяч неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян.

Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб' єктам господарсь кої діяльності постанови про накладення штрафів за встан овленою формою.

Санкції, передбачені части ною третьою статті 27 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-В Р «Про електроенергетику», з астосовуються в порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України.

Відповідно до статті 3 1 пункту 2 частини 1 статті 31 Зак ону України від 02 червня 2005 рок у № 2633-IV «Про теплопостачання» уповноважені органи застосо вують до суб' єктів господар ювання - юридичних осіб штраф ні санкції за ухилення від ви конання або несвоєчасне вико нання рішень чи приписів Дер жавної інспекції з енергозбе реження або Державної інспек ції з енергетичного нагляду за режимами споживання елект ричної та теплової енергії, а бо Національної комісії регу лювання електроенергетики У країни - у розмірі трьохсот не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян. Справи про н акладання штрафів за порушен ня, визначені цією статтею, ро зглядаються органами держав ного нагляду (інспекціями) та Національною комісією регул ювання електроенергетики Ук раїни в межах їх компетенції .

Про вчинення порушень, зазн ачених у цій статті, посадови ми особами уповноважених орг анів, що виявили правопоруше ння, складається протокол, як ий разом із поясненнями кері вника, іншої відповідальної посадової особи та документа ми, що стосуються справи, пере даються посадовим особам, уп овноваженим розглядати такі справи.

Керівник чи заступник керівника уповноваженого ор гану розглядає справу протяг ом 15 днів з дня отримання відп овідних документів. Рішення керівника чи заступника кері вника уповноваженого органу про накладання штрафу оформ ляється постановою. Суб' єкт господарювання повинен спла тити штраф у п' ятнадцятиден ний термін із дня отримання п останови про його накладання . У разі несплати штрафу в зазн ачений строк він стягується в судовому порядку.

Порядок накладення На ціональною комісією регулюв ання електроенергетики, держ авними інспекторами з експлу атації електричних станцій і мереж, державними інспектор ами з енергетичного нагляду за режимами споживання елект ричної та теплової енергії н а суб' єктів господарювання незалежно від форм власност і штрафів за порушення закон одавства в галузі електроене ргетики та сфері теплопостач ання визначає Положення про порядок накладення на суб' є ктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики т а сфері теплопостачання, зат верджений постановою Кабіне ту Міністрів України від 21 лип ня 1999 року № 1312.

Відповідно до пунктів 7, 8 та 9 Положення про порядок накла дення на суб' єктів господар ювання штрафів за порушення законодавства в галузі елект роенергетики та сфері теплоп остачання рішення про наклад ення штрафу приймається на п ідставі акта перевірки суб' єкта господарювання, складен ого посадовими особами Націо нальної комісії регулювання електроенергетики, та акта п еревірки (протоколу) суб' єк та господарювання, складеног о посадовими особами Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державною інспекцією з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії. Рішення про накладення штрафу оформ ляється постановою Націонал ьної комісії регулювання еле ктроенергетики, Державної ін спекції з експлуатації елект ричних станцій та мереж і пос тановою (розпорядженням) Дер жавної інспекції з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії. Постанова або ро зпорядження про накладення ш трафу складається у двох при мірниках. Перший примірник п останови або розпорядження з алишається в органі, який її о формив. Другий примірник у 3-де нний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається пов новажному представнику) для сплати штрафу суб' єкту госп одарювання.

Суб' єкт господарювання з гідно з пунктом 10 Положення пр о порядок накладення на суб' єктів господарювання штрафі в за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання спл ачує штраф за порушення зако нодавства в галузі електроен ергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпор ядження) про його накладення , а за порушення законодавств а у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) пр о його накладення. У разі несп лати штрафу у зазначений тер мін він стягується в судовом у порядку.

17 серпня 2009 року Державною ін спекцією з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної і теплової енерг ії у Луганській області на ен ергетичному об' єкті відділ у освіти Слов' яносербської районної державної адмініст рації Луганської області бул а проведена перевірка викона ння вимог припису від 06 серпня 2009 року № 02/21-0508/1, за результатами якої складено акт перевірки № 02/21-0100 про невиконання відпові дачем вимог 7 пунктів (пункт 1-7) припису Інспекції (арк. справ и 10, 11).

31 серпня 2009 року на підставі а кта перевірки від 17 серпня 2009 р оку № 02/21-0100 Державною інспекціє ю з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної і теплової енергії в Луг анській області винесено пос танову за № 02/21-0100 про накладення на відділ освіти Слов' янос ербської районної державної адміністрації Луганської об ласті штрафу у розмірі 510,00 грн. за порушення законодавства про електроенергетику, яку в ідповідно до повідомлення пр о вручення поштового відправ лення відповідач отримав 16 ве ресня 2009 року (арк. справи 9, 12, 12 на звороті).

Оскільки відділ освіти Сло в' яносербської районної де ржавної адміністрації Луган ської області постанову Держ авної інспекції з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної і теплово ї енергії у Луганській облас ті від 31 серпня 2009 року № 02/21-0100 про накладення штрафу за пор ушення законодавства про еле ктроенергетику у встановлен ому порядку не оскаржив, внас лідок чого вона на момент роз гляду справи є чинною та тако ю, що підлягає виконанню, і сум у штрафу у добровільному пор ядку не сплатив, позовні вимо ги визнаються судом обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть повному задоволенню.

Згідно з частиною 1 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України якщо судов е рішення ухвалене на корист ь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, суд при суджує всі здійснені нею док ументально підтверджені суд ові витрати з Державного бюд жету України (або відповідно го місцевого бюджету, якщо ін шою стороною був орган місце вого самоврядування, його по садова чи службова особа).

Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 94, 158-163, 18 3-2, 256 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний по зов задовольнити повністю.

Стягнути з відділу ос віти Слов' яносербської рай онної державної адміністрац ії Луганської області (ідент ифікаційний код 02141785, місцезна ходження: 93700, Луганська област ь, Слов' яносербський район, смт. Слов' яносербськ, вул. Га гаріна, буд. 36) в доход Державно го бюджету України на р/р № 311191067 00002 в ГУДКУ у Луганській област і, одержувач - УДК у м. Луганс ьку, код одержувача 24046582, МФО 804013, к од бюджетної класифікації 21081 100 суму штрафу у розмірі 510,00 грн. (п' ятсот десять гривень нул ь копійок).

Стягнути з Державног о бюджету України на користь Державного підприємства «На ціональна енергетична компа нія «Укренерго» (ідентифікац ійний код 00100227, місцезнаходжен ня: 01032, м. Київ, вул. Комінтерну, б уд. 25) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 05,10 грн. (п ' ять гривень десять копійок ).

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, кр ім випадків її оскарження в а пеляційному порядку, є остат очною і підлягає негайному в иконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Дон ецького апеляційного адміні стративного суду.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку також іншими особами у зв 'язку з тим, що суд вирішив пит ання про їхні права, свободи, і нтереси чи обов'язки.

Строк для подання апе ляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участ ь у справі, обчислюється з мом енту отримання копії постано ви.

Апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

У разі оскарження в а пеляційному порядку постано ви, прийнятої у скороченому п ровадженні, ухвала суду апел яційної інстанції по такій с праві є остаточною і оскарже нню не підлягає.

Суддя Т.І. Чернявська

Дата ухвалення рішення04.10.2010
Оприлюднено21.10.2010
Номер документу11693618
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6565/10/1270

Постанова від 04.10.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні