Категорія №2.33
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 серпня 2010 року Справа № 2а-5197/10/1270
Луганський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
судді: Пляшкової К.О.,
при секретарі: Л юбімовій Г.Ю.,
за участю представників
позивача: Є рмоленка Є.В. (довіреність від 01.06.2010),
відповідача: не з' явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом тов ариства з обмеженою відповід альністю «Агротехінвест 2000» д о Інспекції державного техні чного нагляду Луганської обл асної державної адміністрац ії про зобов' язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
25.06.2010 до Луганського окружно го адміністративного суду на дійшов адміністративний поз ов товариства з обмеженою ві дповідальністю «Агротехінв ест 2000» до Інспекції державно го технічного нагляду Луганс ької обласної державної адмі ністрації, у якому позивач пр осив зобов' язати Інспекцію державного технічного нагля ду Луганської обласної держа вної адміністрації зареєстр увати у встановленому порядк у трактор John Deere 9400 (WIN номер RW9400P001713) на ім' я товариства з обмеженою відповідальністю «Агротехі нвест 2000» (код ЄДРПОУ 35937685, 91011, м. Лу ганськ, кв. Алексєєва, 13, р/р 260073010084 96 в ЛФ АКБ Форум МФО 304870).
У обґрунтування заявлених позовних вимог зазначив так е.
Відповідно до договору пос тавки б/н від 05.02.2010 з додатковою угодою № 1 від 28.04.2010 ТОВ «Агротех інвест 2000» придбало у ДП «БАМ-У країни» трактор John Deere 9400 (WIN номер RW9400P001713). Загальна вартість за дог овором складає 350000,00 грн. вказан ий трактор передано від прод авця покупцю, про що свідчить акт приймання-передавання в ід 24.03.2010 та видаткова накладна в ід 05.05.2010.
Позивачем до відповідача п одано заяву про реєстрацію п ридбаного трактора. У здійсн енні реєстрації відповідаче м було відмовлено. З такою від мовою позивач не згоден, оскі льки відповідачу для реєстра ції було подано всі документ и передбачені п.4 Порядку відо мчої реєстрації та зняття з о бліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогос подарських, дорожно-будівель них і меліоративних машин, сі льськогосподарської технік и, інших механізмів, крім свід оцтва про реєстрацію машини з відміткою про її зняття з об ліку попереднім власником та оплачено послуги Інспекції.
Підстав відмови у здійснен ні реєстрації відповідач не мав, оскільки раніше трактор не був зареєстрований в інсп екції чи іншому державному о ргані, тому і свідоцтва про ре єстрацію трактору з відмітко ю про його зняття з обліку вза галі бути не може.
У судовому засіданні предс тавник позивача уточнив позо вні вимоги, про що надав суду в ідповідну заяву. Просив зобо в' язати Інспекцію державно го технічного нагляду Луганс ької обласної державної адмі ністрації зареєструвати у вс тановленому порядку трактор John Deere 9400 (WIN номер НОМЕР_1) на ім' я т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Агротехінвест 20 00» (код ЄДРПОУ 35937685, 91011, м. Луганськ , кв. Алексєєва, 13, р/р 26007301008496 в ЛФ АК Б Форум МФО 304870) з видачею відпо відного свідоцтва про реєстр ацію. Представник позивача н адав пояснення аналогічні ви кладеним у позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлений нал ежним чином. До початку судов ого засідання надіслав до су ду відзив на адміністративни й позов, у якому зазначив, що І нспекція не може зареєструва ти трактор John Deere 9400 (WIN номер RW9400P001713) у зв' язку з тим, що до пакету д окументів не було додано сві доцтво про реєстрацію цієї м ашини з відміткою про її знят тя з обліку попереднім власн иком. Зазначив, що з уточненим и позовними вимогами не згод ні. Разом з відзивом на позовн у заяву, відповідачем надісл ано заяву про розгляд справи за відсутністю представника відповідача.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, перевірив ши матеріали справи, розглян увши справу в межах заявлени х позовних вимог і наданих ст оронами доказів, оцінивши до кази відповідно до вимог ст.с т.69-72 КАС України, суд прийшов д о такого.
У судовому засіданні встан овлено, що 05.02.2010 між ДП «БАМ-Укра їна» та ТОВ «Агротехінвест 2000 » укладено договір поставки сільськогосподарської техн іки, відповідно до якого пози вач придбав трактор John Deere 9400 (WIN но мер НОМЕР_1) (а.с.10-13).
28.04.2010 до договору поставки ві д 05.02.2010 укладено додаткову угод у № 1, якою визначено, що загаль на сума договору становить 3500 00 грн. (а.с.15).
За вищевказаним договором позивач придбав трактор John Deere 9 400 (WIN номер НОМЕР_1), що підтвердж ено актом приймання-передава ння від 24.03.2010 та видатковою накл адною від 05.05.2010 (а.с.14, 16).
З тексту акта приймання-пер едавання від 24.03.2010 вбачається, щ о ДП «БАМ-Україна» передав, а Т ОВ «Агротехінвест 2000» прийнял о трактор John Deere 9400 (WIN номер НОМЕР_1). Також в акті зазначено, що май но передається у повній комп лектації за відсутності свід оцтва про реєстрацію машини з відміткою про зняття з облі ку.
Факт сплати вартості тракт ора підтверджено копіями пла тіжних доручень (а.с.17-21).
Як вбачається з тексту заяв и (а.с.7) позивач звернувся до Ін спекції державного технічно го нагляду Луганської обласн ої державної адміністрації і з заявою про реєстрацію трак тора John Deere 9400 (WIN номер НОМЕР_1). До за яви додано: копію договору по ставки від 05.02.2010, копію видатков ої накладної, довідку про від сутність заборгованості, коп ію свідоцтва про державну ре єстрацію юридичної особи, ко пію довідки з ЄДРПОУ, копію св ідоцтва про реєстрацію платн иком ПДВ.
Інспекцією державного тех нічного нагляду Луганської о бласної державної адміністр ації відмовлено у здійсненні реєстрації, у зв' язку з тим, що відсутнє свідоцтво про ре єстрацію машини з відміткою про зняття машини з обліку по переднім власником, на підст аві п.4.6 Порядку.
У судовому засіданні встан овлено, що між сторонами вини к спір щодо правомірності ві дмови відповідача у проведен ні реєстрації трактора John Deere 9400 ( WIN номер НОМЕР_1).
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові та службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та Законами України.
Згідно з частиною 1 статті 2 К одексу адміністративного су дочинства України завданням адміністративного судочинс тва є захист прав, свобод та ін тересів фізичних осіб, прав т а інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин від порушень з боку орг анів державної влади, органі в місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при зд ійсненні ними владних управл інських функцій на основі за конодавства, в тому числі на в иконання делегованих повнов ажень.
Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України, та принципом рівнос ті усіх учасників адміністра тивного процесу перед законо м і судом, відповідно до якого усі учасники адміністративн ого процесу є рівними перед з аконом і судом.
Відповідно до п.1 Типового п оложення про Інспекцію держа вного технічного нагляду обл асної, Київської та Севастоп ольської міської державної а дміністрації, затвердженого Постановою КМУ від 12.01.1996 № 59 (дал і - Типове положення) Інспек ція державного технічного на гляду обласної, Київської та Севастопольської міської де ржадміністрації (далі - інспе кція) є структурним підрозді лом обласної, Київської та Се вастопольської міської держ адміністрації, що створюєтьс я головою цієї держадміністр ації, підзвітним і підконтро льним голові відповідної адм іністрації та Мінагрополіти ки.
Пунктом 3 вищезазначеного Т ипового положення передбаче ні основні завдання, а саме: ре алізація державної політики у сфері здійснення нагляду з а технічним станом тракторів , самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, доро жньо-будівельних і меліорати вних машин, сільськогосподар ської техніки, інших механіз мів (далі - машини) підприємств ами, установами та організац іями і громадянами; забезпеч ення додержання законодавст ва з питань експлуатації маш ин та нагляду за їх технічним станом.
Процедуру відомчої реєстр ації, перереєстрації, тимчас ової реєстрації та зняття з о бліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогос подарських, дорожньо-будівел ьних і меліоративних машин, с ільськогосподарської техні ки, інших механізмів (далі - ма шини), здійснення інших заход ів, пов'язаних з реєстрацією т а веденням обліку машин визн ачає «Порядок реєстрації та зняття з обліку тракторів, са мохідних шасі, самохідних сі льськогосподарських, дорожн ьо-будівельних і меліоративн их машин, сільськогосподарсь кої техніки, інших механізмі в», затверджений Постановою КМУ від 08.07.2009 № 694 (далі - Порядок ).
Відповідно до п.2 вищезазнач еного Порядку реєстрація та зняття з обліку машин провод яться інспекціями державног о технічного нагляду Ради мі ністрів Автономної Республі ки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міськдерж адміністрацій (далі - інспе кції).
Вказаним порядком визначе но, що власник машини або інша особа, яка використовує її на законних підставах (далі - вла сники), крім суб'єктів господа рювання, визначених у підпун кті 5 пункту 8 цього Порядку, зо бов'язані зареєструвати в ін спекції машину протягом 10 діб від дня придбання, митного оф ормлення або виникнення інши х обставин, що є підставою для реєстрації. Строк реєстраці ї може бути продовжений інсп екцією у разі неможливості в ласника своєчасно її провест и у зв'язку з хворобою, відрядж енням чи з інших причин.
У судовому засіданні встан овлено, що підтверджено мате ріалами адміністративної сп рави, що ТОВ «Агротехінвест 200 0» є власником трактора John Deere 9400 (WI N номер НОМЕР_1). Позивач зверну вся до відповідача із відпов ідною заявою про реєстрацію вказаного трактора.
Пунктом 4 Порядку визначено , що машина реєструється прот ягом семи днів на підставі за яви власника або уповноважен ої ним особи, яка подається де ржавному інспектору у відпов ідному районі.
До заяви додаються:
1) документи, що підтверджую ть право власності або право мірність використання машин и;
2) документи, що підтверджую ть сплату передбачених закон одавством податків, а також з борів за послуги, що надаютьс я інспекцією;
3) копія свідоцтва про держа вну реєстрацію (для юридично ї особи та фізичної особи - під приємця);
4) копія довідки про включен ня до ЄДРПОУ (для юридичної ос оби) або копії паспорта та кар тки фізичної особи - платника податків про присвоєння іде нтифікаційного номера Держа вного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платників (для ф ізичної особи);
5) документ, що посвідчує осо бу представника власника та його повноваження (у разі пот реби);
6) свідоцтво про реєстрацію машини з відміткою про її зня ття з обліку попереднім влас ником (якщо машина перебувал а в експлуатації та була заре єстрована в інспекції чи інш ому державному органі);
7) зареєстрована в установле ному порядку вантажна митна декларація, за якою здійснен о митне оформлення машини, чи посвідчення про реєстрацію транспортного засобу, видане митним органом (для реєстрац ії ввезеної з-за кордону маши ни, що реєструється уперше);
8) акт про присвоєння іденти фікаційного номера (у разі ре єстрації машини, якій іденти фікаційний номер присвоєно в ідповідно до пункту 14 цього По рядку);
9) інші документи у випадках , визначених цим Порядком.
Дослідженням матеріалів, н аявних у справі та заяви про р еєстрацію встановлено, що по зивачем відповідачу надано в есь пакет документів, визнач ений пунктом 4 Порядку, крім св ідоцтва про реєстрацію машин и з відміткою про її зняття з о бліку попереднім власником.
Аналізом пункту 4 Порядку вс тановлено, що надання свідоц тва про реєстрацію машини з в ідміткою про зняття з обліку попереднім власником вимага ється від власника у разі, якщ о машина, про здійснення реєс трації якої просить власник, вже перебувала в експлуатац ії та вже була зареєстрована в інспекції чи іншому держав ному органі.
Представником позивача на дано докази, що підтверджуют ь факт того, що трактор John Deere 9400 (WIN н омер НОМЕР_1) раніше в експлуат ації не перебував та ТОВ «Агр отехінвест 2000» придбав його б ез свідоцтва про реєстрацію.
З огляду на викладене суд ді йшов висновку, що відмова Інс пекції державного технічног о нагляду Луганської обласно ї державної адміністрації у реєстрації трактора John Deere 9400 (WIN но мер НОМЕР_1) з підстави відсутн ості свідоцтва про реєстраці ю машини з відміткою про її зн яття з обліку попереднім вла сником є протиправною, оскіл ьки вказане свідоцтво взагал і відсутнє.
Пунктом 10 Порядку встановле но, що у реєстрації машини мож е бути відмовлено:
1) якщо машина:
не знята з обліку попередні м власником в інспекції чи ін шому державному органі, за ви нятком випадків, передбачени х законодавством;
не має ідентифікаційного н омера;
2) у разі коли документи:
подано не в повному обсязі;
викладено іноземною мовою без додатка засвідченого в у становленому порядку перекл аду на державну мову;
копії яких не засвідчені в у становленому порядку;
оформлено з іншими порушен нями закону;
3) в інших випадках, передбач ених законом.
У судовому засіданні встан овлено, що відповідачем у зді йсненні реєстрації відмовле но лише через відсутність св ідоцтва про реєстрацію машин и з відміткою про її зняття з о бліку попереднім власником.
Оскільки вказане свідоцтв о взагалі відсутнє, суд дійшо в висновку, що відповідачем б езпідставно не виконано обов ' язок щодо здійснення реєст рації трактора John Deere 9400 (WIN номер Н ОМЕР_1).
Частиною 2 статті 71 КАС Украї ни встановлено, що в адмініст ративних справах про протипр авність рішень, дій чи бездія льності суб' єкта владних по вноважень обов' язок щодо до казування правомірності сво го рішення, дії чи бездіяльно сті покладається на відповід ача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не доведено с уду правомірність відмови у здійсненні реєстрації тракт ора John Deere 9400 (WIN номер НОМЕР_1), натом ість представником позивача правомірність позовних вимо г доведено у повному обсязі.
З урахуванням викладеного , суд дійшов висновку, що позов ні вимоги є обґрунтованими т а підлягають задоволенню у п овному обсязі.
Розподіл судових витрат ви рішується судом наступним чи ном.
Згідно зі ст.94 КАС України, як що судове рішення ухвалене н а користь сторони, яка не є суб ' єктом владних повноважень , суд присуджує всі здійснені нею документально підтвердж ені судові витрати з Державн ого бюджету України.
Згідно ст.160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, в як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників с торін про те, що постанову у по вному обсязі буде виготовлен о протягом 5-денного строку.
На підставі викладен ого, керуючись ст.ст.17, 18, 94, 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальніст ю «Агротехінвест 2000» до Інспе кції державного технічного н агляду Луганської обласної д ержавної адміністрації задо вольнити повністю.
Зобов'язати Інспекці ю державного технічного нагл яду Луганської обласної держ авної адміністрації зареєст рувати у встановленому поряд ку трактор John Deere 9400 (WIN номер НОМЕР _1) на ім'я товариства з обмежен ою відповідальністю "Агротех інвест 2000" (код ЄДРПОУ 35937685, 91011, м. Лу ганськ, кв. Алексєєва, 13, р/р 260073010084 96 в ЛФ АКБ Форум МФО 304870) з видаче ю відповідного свідоцтва про реєстрацію.Стягнути з Держа вного бюджету України на кор исть товариства з обмеженою відповідальністю «Агротехі нвест 2000» судовий збір у сумі 3, 40 грн. (три гривні сорок копійо к).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Донецького апеляцій ного адміністративного суду .
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не буде подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Повний текст постанови скл адено та підписано 16 серпня 2010 року.
Суддя К.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2010 |
Оприлюднено | 21.10.2010 |
Номер документу | 11693635 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні