Постанова
від 11.10.2010 по справі 2а-7056/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 жовтня 2010 р. № 2а-7056/10/1370

Львівський окружний адмі ністративний суд

у складі: головуючого - суд ді Сакалоша В.М.,

при секретарі Дак Т.П.,

за участю представника п озивача Задорожного І.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Прокурора Лич аківського району м. Львова (79 000, м. Львів, вул. Й.Сліпого, 9) в інт ересах держави в особі Держа вної податкової інспекції у Личаківському районі м.Львов а (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, Є ДРПОУ 23949066)

до відповідача Товарис тва з обмеженою відповідал ьністю «Дністер-Стиль»(79017, м.Ль вів, вул.Зелена, 81 , ЄДРПОУ 32639485)

про стягнення податков ого боргу 2 686 грн. -

ВСТАНОВИВ:

Прокуратура Личаківськ ого району м. Львова з метою за хисту інтересів держави звер нулась до суду з адміністрат ивним позовом про стягнення податкової заборгованості у розмірі 2 686грн. податкового б оргу з ТзОВ «Дністер-Стиль».

Ухвалою суду від 30.07.2010 року ві дкрито провадження в адмініс тративній справі. Хід розгля ду справи відображено в ухва лах суду. В судовому засіданн і 11.10.2010 року судом проголошено в ступну та резолютивну частин и постанови.

Представник позивача в суд овому засіданні надав поясне ння аналогічні викладеним у позові, заявив клопотання пр о розгляд справи без участі в ідповідача, який належним чи ном повідомлений про розгляд справи, просив задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач явку повноважн ого представника в судове за сідання не забезпечив, хоча б ув повідомлений про судовий розгляд, причин неявки не пов ідомив, заперечень проти поз ову не надав, а тому суд розгля дає справу за наявними матер іалами, згідно положень ст. 71 К АС України.

Розглянувши подані докуме нти та матеріали, всебічно і п овно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд приходить до наступн их висновків.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України державні органи повинні діяти тільки на підс тавах і в межах повноважень т а способів, які передбачені К онституцією України та закон ами України.

Відповідно до ст. 121 Конститу ції України на органи прокур атури України покладено завд ання щодо представництва інт ересів держави в суді у випад ках, передбачених законом. Зг ідно вимог ст.36-1 Закону Україн и «Про прокуратуру»представ ництво прокуратурою інтерес ів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні пр окурорами від імені держави процесуальних та інших дій, с прямованих на захист у суді і нтересів громадянина або дер жави у випадках, передбачени х законом. Рішенням Конститу ційного суду України від 08.04.1999 р оку, передбачено, що інтереси держави є оціночним поняття м, органи прокуратури мають п раво визначати в чому саме ві дбулось або могло відбутись порушення матеріальних або і нших інтересів держави.

Згідно вимог п. 1.1 ст.1 вищевка заного Закону платники подат ків - юридичні особи, їх філі ї, відділення, інші відокремл ені підрозділи, що не мають ст атусу юридичної особи, а тако ж фізичні особи, які мають ста тус суб' єктів підприємниць кої діяльності чи не мають та кого статусу, на яких згідно з законами покладено обов' яз ок утримувати та/або сплачув ати податки і збори (обов' яз кові платежі), пеню та штрафні санкції.

Відповідно до п. 1. 12 ст. 1 Закон у контролюючий орган - держав ний орган, який у межах своєї к омпетенції, визначеної закон одавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірні стю, повнотою нарахування по датків і зборів (обов'язкових платежів) та погашенням пода ткових зобов'язань чи податк ового боргу. Податкові орган и є контролюючим органом сто совно податків і зборів (обов 'язкових платежів), які справл яються до бюджетів та держав них цільових фондів.

Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платеж ів), які віднесені до їх компет енції цим пунктом.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу (далі - орг ани стягнення), є виключно под аткові органи, а також держав ні виконавці у межах їх компе тенції.

Відповідно п.п. 5.4.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181-111 (із змінами та доповненнями) узгоджена сум а податкового зобов' язання , не сплачена платником подат ків у встановлені строки, виз начається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 9.1.3 п. 9.1 ст. 9 За кону України «Про систему оп одаткування»від 25.06.1991 р. №1251-XII, пл атники податків і зборів (обо в'язкових платежів) зобов'яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.

Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Дністер-Ст иль»зареєстроване у Єдиному державному реєстрі юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців та йому присвоєно ід ентифікаційний код 32639485.

Згідно Довідки Державної п одаткової інспекції у Личакі вському районі м.Львова №265 ві д 24.06.2010 року відповідач взятий на облік платника податків 20. 10.2003 року за №6134.

Судом встановлено, що ТзОВ « Дністер-Стиль» має заборгова ність перед держаним бюджето м України в сумі 2 686 грн., яка скл адається із заборгованостей по сплаті податку на додану в артість в сумі 1 476 грн. та подат ку на прибуток в сумі 1210 грн.

При цьому, згідно довідки Д ержавної податкової інспекц ії у Личаківському районі м.Л ьвова заборгованість по спла ті податку на додану вартіст ь виникла у зв' язку з неспла тою залишку податкового зобо в' язання, яке визначене под атковими повідомленнями-ріш еннями про застосування штра фних (фінансових) санкцій за несвоєчасну сплату узгоджен ої суми податкового зобов' я зання від 27.01.2010 року №0000461520/0 (винес еного на підставі акту перев ірки №46/15-2 від 27.01.2010 року), від 25.02.2010 р оку №0001361520/0 (винесеного на підст аві акту перевірки №132/15-2 від 25.02.2 010 року), від 26.03.2010 року №0002311520/0 (винес еного на підставі акту перев ірки №214/15-2 від 25.03.2010 року), від 26.03.2010 р оку №0002321520/0 (винесеного на підст аві акту перевірки №223/15-2 від 26.03.2 010 року), від 29.07.2010 року №0005371520/0 (винес еного на підставі акту перев ірки №467 від 29.07.2009 року), від 01.09.2009 ро ку №0006841520/0 (винесеного на підста ві акту перевірки №599/15-2 від 01.09.2009 року), від 05.11.2009 року № 0008641520/0 (винесе ного на підставі акту переві рки №753/152 від 05.11.2009 року), від 30.11.2009 ро ку №0000041520/0 (винесеного на підста ві акту перевірки №882/15-2 від 30.11.2009 року).

Заборгованість по сплаті п одатку на прибуток виникла у зв' язку з несплатою відпов ідачем податкового зобов' я зання в сумі 510 грн., яке визначе но податковими повідомленн ями-рішеннями про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій за несвоєчасну сплату уз годженої суми податкового зо бов' язання від 27.02.2010 року № 0001431 510/0 (винесеного на підставі акт у перевірки №106/1510/32639485 від 27.02.2010 рок у), від 19.01.2010 року № 0000131510/0 (винесеног о на підставі акту перевірки №8/1510/32639485 від 12.01.2010 року ), від 22.09.2009 рок у № 0006221510/0 (винесеного на підстав і акту перевірки №338/1510/32639485 від 21.09. 2009 року), та залишку податковог о зобов' язання, яке визначе но декларацією з податку на п рибуток за 2008 рік, в сумі 700 грн.

Відповідно до п.6.2.1 ст. 6 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» №2181-111 від 21.12.2000 р. (із змінами і допо вненнями) у разі коли платник податків не сплачує узгодже ну суму податкового зобов'яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.

Державна податкова інспек ція у Личаківському районі м .Львова направила на адресу в ідповідача податкові повідо млення:

- перша податкова вимо га від 18.06.2009 року №2/480;

- друга податкова вимо га від 25.02.2009 року №1/159.

Крім того, 09.11.2009 року в.о. начал ьника Державної податкової і нспекції у Личаківському рай оні м.Львова Р. Савчук виніс рі шення №60/24-о про стягнення кошт ів та продаж інших активів пл атника податків в рахунок по гашення його податкового бор гу відносно ТзОВ «Дністер-Ст иль».

Відповідно до пп. 5.2.1. ст.5 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» від 21.12.2000 р. №2181 (надалі Закон), податкове зобов'язання плат ника податків, нараховане ко нтролюючим органом відповід но до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цьо го Закону, вважається узгодж еним у день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення.

Підпунктом 4.2.3. ст.4 Закону вст ановлено, що обов'язок доведе ння того, що будь-яке нарахува ння здійснене контролюючим о рганом є помилковим, поклада ється на платника податків.

Якщо згідно з нормами Закон у сума податкового зобов'яза ння розраховується контролю ючим органом, платник податк ів не несе відповідальності за своєчасність, достовірніс ть та повноту нарахування та кої суми, проте несе відповід альність за своєчасне і повн е погашення нарахованого под аткового зобов'язання та має право на оскарження цієї сум и у порядку, встановленому ци м Законом (пп. 4.2.1. ст.4 Закону).

У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов'язання або пр ийняв будь-яке інше рішення, щ о суперечить законодавству з питань оподаткування виходи ть за межі його компетенції, в становленої законом, такий п латник податків має право зв ернутися до контролюючого ор гану із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може суп роводжуватися документами, р озрахунками та доказами, які платник податків вважає за п отрібне надати (пп.5.2.2. ст.5 Закон у).

З урахуванням строків давн ості платник податків має пр аво оскаржити до суду рішенн я контролюючого органу про н арахування податкового зобо в'язання у будь-який момент пі сля отримання відповідного п одаткового повідомлення. У ц ьому випадку зазначене рішен ня контролюючого органу не п ідлягає адміністративному о скарженню (пп.5.2.5. ст.5 Закону).

Відповідно до п.п 5.4.1 п. 5.4. ст.5 З акону, узгоджена сума податк ового зобов'язання, не сплаче на платником податків у стро ки, визначені цією статтею, ви знається сумою податкового б оргу платника податків.

Суд приходить до висновку, щ о суми податків та фінансови х санкцій відповідача є узго дженими та у встановлені стр оки відповідачем до бюджету не сплачені, тобто визнаютьс я сумою податкового боргу.

У відповідності до вимог п.п .3.1.1 п.3.1 ст.3 даного Закону, активи платника податків можуть бу ти примусово стягнені в раху нок погашення його податково го боргу виключно за рішення м суду.

Відповідачем не представл ено суду доказів, які спросто вували позовні вимоги або пі дтверджували факт вжиття зах одів щодо погашення заборгов аності перед бюджетом станом на день розгляду справи.

Відповідно до ст. 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення, а суд згідно ст . 86 цього Кодексу, оцінює доказ и які є у справі, за своїм внут рішнім переконанням, що ґрун тується на їх безпосередньом у, всебічному, повному та об' єктивному дослідженні. Оскіл ьки відповідач доказів в спр остування заявлених позовни х вимог не надав, повноважног о представника до суду не заб езпечив, можна зробити висно вок, що він проти позову не зап еречує.

Враховуючи вищевикладене, виходячи з заявлених позовн их вимог, системного аналізу положень чинного законодавс тва України та матеріалів сп рави, суд прийшов до висновку , що позовні вимоги обґрунтов ані матеріалами справи, не сп ростовані відповідачем нале жними та допустимими доказам и і підлягають до задоволенн я.

Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 158-163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позо в задовольнити повністю.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Дністер-Стиль»(79017, м.Львів, в ул.Зелена, 81, ЄДРПОУ 32639485) до держ авного бюджету України 2 686 грн . податкової заборгованості.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду чере з Львівський окружний адміні стративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десяти денний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили в строк та в порядку, пе редбаченому ст. 254 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Постанова виготовлен а у повному обсязі 13.10.2010 року.

Суддя Сакалош В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2010
Оприлюднено21.10.2010
Номер документу11693704
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7056/10/1370

Постанова від 11.10.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 30.07.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 30.07.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні