Справа № 7937/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 жовтня 2010 року м.Одеса
Одеський окружний адмін істративний суд у складі: гол овуючого судді Єфіменко К.С. п ри секретарі Іванової Е.Х., роз глянувши у відкритому судово му засіданні справу за адмін істративним позовом Товарис тва з обмеженою відповідальн істю Компанія з управління а ктивами «Менеджмент Інвес тмент Груп»до Державної по даткової інспекції у Овідіоп ольському районі Одеської об ласті про визнання протиправ ними та скасування податкови х повідомлень-рішень від 13.04.2010 р оку №0000642301/0 та від 22.06.2010 року №0000642301/1 п ро донарахування земельного податку та штрафних санкцій , -
В С Т А Н О В И В:
З позовом до суду 02.08.2010 ро ку звернулось Товариство з о бмеженою відповідальністю К омпанія з управління активам и «Менеджмент Інвестмент Г руп»до Державної податков ої інспекції у Овідіопольськ ому районі Одеської області про визнання протиправними т а скасування податкових пові домлень-рішень від 13.04.2010 року №0 000642301/0 та від 22.06.2010 року №0000642301/1 про до нарахування земельного пода тку та штрафних санкцій. Вказ ане звернення до суду відбул ось в місячний термін з дати з акінчення адміністративног о оскарження податкових пові домлень-рішень (рішення ДПА в Одеській області від 15.07.2010 року №26168/10/25-007 (а.с.41), що відповідає стро кам звернення до суду, встано вленим ч.4 ст.99 КАС України.
В судовому засіданні 07.10.2010 року представниками пози вача були підтримані позовні вимоги в повному обсязі, поси лаючись на те, що позивач прав омірно надав розрахунок з по датку на землю за 2008 рік та 9 міс яців 2009 року в розмірах, визнач ених ч.1 ст.8 Закону України «Пр о плату за землю», оскільки пр аво власності на земельну ді лянку, не набув та відповідач ем порушена процедура та стр оки прийняття такого роду рі шень, а також законом не перед бачено відповідальності за н есвоєчасну сплату земельног о податку у вигляді штрафу. Пр едставник відповідача запер ечив проти задоволення позов них вимог, посилаючись на те, щ о позивач повинен був сплачу вати земельний податок виход ячи з розміру вартості землі , вказаної в договорі купівлі -продажу, а не в ч.1 ст.8 Закону Ук раїни «Про плату за землю».
Заслухавши пояснення представника позивача, пред ставника відповідача та досл ідивши наявні в справі письм ові докази суд встановив нас тупні факти та обставини:
Відповідач на підставі ст .1 Закону України «Про державн у податкову службу»є місцеви м підрозділом центрального о ргану державної виконавчої в лади та згідно ст.7,10,11 цього ж За кону здійснює повноваження щ одо встановлення порушень по даткового законодавства, нар ахування стягнення заборгов аності з податків та зборів, ш трафних санкцій, а тому позов ні вимоги щодо оскарження йо го актів з цього приводу , на п ідставі положень ст.55 Констит уції України, п.п.1 ч.2 ст.17, 104 КАС У країни підвідомчі адміністр ативним судам та повинні роз глядатись у порядку адмініст ративного судочинства.
На підставі ч.1 ст.11 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»від 04.12.1990 рок у № 590-ХП фахівцями ДПІ у Примор ському районі м.Одеси (за місц ем реєстрації позивача в яко сті платника податків) була п роведена планова виїзна доку ментальна перевірка діяльно сті позивача з питань дотрим ання вимог податкового, валю тного та іншого законодавств а України за період з 01.10.2006 року по 30.09.2009 року.
Результати виїзної документальної перевірки оф ормлені актом від 24.02.2010 року №2099/ 22-1/33507426 (а.с.12-36), складеному відпові дно до вимог наказу ДПА Украї ни від 10.08.2005 року № 327 «Про затвер дження методичних рекоменда цій та нової редакції зразкі в форм актів перевірок»та ві дповідно до вимог наказу ДПА України від 27.04.2006 року №225 «Про з атвердження нової редакції з разків актів перевірок та ме тодичних рекомендацій щодо ї х оформлення».
Фахівцями ДПІ у Примо рському районі м.Одеси в ході перевірки, на їхню думку, було встановлено факт порушення позивачем вимог ст.ст.7,8,14 Закон у України «Про плату за землю », а саме: за 2008 та 9 місяців 2009 рок у до ДПІ у Овідіопольському р айоні Одеської області (за мі сцем розташування земельної ділянки) подані розрахунки з емельного податку у занижено му розмірі до тих розмірів, як і встановлені відповідно до положень ч.2 ст.8 Закону Україн и «Про плату за землю»та дого вором купівлі-продажу земель ної ділянки від 13.08.2007 року без н омеру, що призвело до занижен ня земельного податку на сум у 151485,39 грн.
На підставі вищезазначен ого акту перевірки, направле ного до Державної податкової інспекції у Овідіопольськом у районі Одеської області, ві дповідачем прийняте податко ве повідомлення рішення від 13.04.2010 року №0000642301/0 (а.с.11) про донарах ування земельного податку в розмірі 151485,39 грн. та штрафних са нкцій в розмірі 75742,70 грн., а всьо го на суму 227228,09 грн.
Позивач проводив процедур у адміністративного оскарже ння цього податкового повідо млення-рішення, що підтвердж ується рішенням відповідача за результатами розгляду пе рвинної скарги платника пода тків від 21.06.2010 року №11088/10/10-007 (а.с.38-39), я ким скарга була залишена без задоволення та рішенням Дер жавної податкової адміністр ації в Одеській області від 15. 07.2010 року №26168/10/25-007 (а.с.41), яким повтор на скарга платника податків була залишена без розгляду.
За результатами адміністр ативного оскарження податко вого повідомлення-рішення ві дповідачем було прийнято ост аточне податкове повідомлен ня-рішення від 22.06.2010 року №0000642301/0 (а .с.40) про донарахування земель ного податку в розмірі 151485,39 грн . та штрафних санкцій в розмі рі 75742,70 грн., а всього на суму 227228,09 г рн.
Оцінюючи оскаржені акти суб`єкту владних повнов ажень суд виходить з приписі в ч.3 ст.2 КАС України стосовно з аконності висновків перевір яючи, які були підставою для ї х прийняття. Суд не може погод итись з правомірністю застос уванням посадовими особами в ідповідача норм матеріально го права з наступних підстав .
На с.20-22 акту перевірки (а.с.31-3 3) вказано, що позивачем, який д іяв від свого імені в інтерес ах та за рахунок активів ПВІФ «Перший земельний фонд»не д иверсифікованого виду закри того типу, укладено договір к упівлі-продажу земельної діл янки загальною площею 2,0184 га на території Прилиманської сіл ьської ради Овідіопольськог о району Одеської області за 1750000,00 грн.
Відповідно до положень ч.3 с т.7, ч.2 ст.8 Закону України «Про п лату за землю»земельний пода ток повинен був обраховувати сь не з розмірів, вказаних у ч. 1 ст.8 цього ж Закону, як то зроби в позивач, а виходячи з вартос ті земельної ділянки, вказан ої в цивільно-правової угоді , на підставі якої було придба на ця земельна ділянка. Невір не застосування платником по датку норм матеріального пра ва призвело до заниження сум и земельного податку, яка під лягала сплаті у 2008 та за 9 місяц ів 2009 років до бюджету.
Такий висновок є помилкови м.
Відповідно до положень ч.2 с т.19 Конституції України орган и державної влади і місцевог о самоврядування, їхні посад ові та службові особи повинн і діяти порядком та у спосіб, п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Згідно ст.15 Закону України « Про плату за землю»землевлас ники або землекористувачі сп лачують земельний податок аб о орендну плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земле ю.
Відповідно до положень ст.12 5 Земельного кодексу України право власності або право ко ристування земельними ділян ками виникає з моменту держа вної реєстрації таких прав.
Згідно довідки Одеської ре гіональної філії Державного підприємства «Центр державн ого земельного кадастру» від 26.08.2010 року №08-08/14146 (а.с.59) станом на 26.08. 2010 року ОРФ ДП «Центр ДЗК», яке здійснює ведення автоматизо ваної системи державного зем ельного кадастру (АС ДЗК) на пі дставі Тимчасового порядку в едення державного реєстру зе мель, затвердженого наказом Держкомзему України від 02.07.2003 р оку №174, договір купівлі-прода жу земельної ділянки за номе ром 5123783500:01:002:0124 загальною площею 2, 0184 га не реєструвався.
До того ж, відповідно до пол ожень ст.ст.1000,1029 Цивільного код ексу України позивач, при укл аданні договору купівлі-прод ажу від 13.08.2007 року без номеру ви ступав в якості повіреного з а договором доручення або уп равителем за договором управ ління майном.
Відповідно до вказаних пол ожень ЦК України повірений а бо управитель діє в інтереса х довірителя або установника управління, а укладена ним уг ода породжує права не для ньо го особисто, а для довірителя або установника управління. При цьому, у ч.1 ст.1000, ч.1 ст.1032 ЦК Ук раїни чітко визначено, що тіл ьки установник довіритель чи управління є власником майн а.
Таким чином, позивач не є вл асником вказаної земельної д ілянку у розумінні положень ст.125 ЗК України, ч.1 ст.1000 та ч.1 ст.10 32 ЦК України.
Оскільки позивач в юридичн ому сенсі не є власником земе льної ділянки, а лише фактичн о використовує її з дати укла дання договору купівлі-прода жу, відповідно до положень ст .120 ЗК України він використову є її на умовах, які були у попе реднього власника землі.
Враховуючи, що попередній в ласник землі сплачував земел ьний податок у розмірах, визн ачених ч.1 ст.8 Закону України « Про плату за землю»дії позив ача щодо надання до Державно ї податкової інспекції у Ові діопольському районі Одеськ ої області у 2008 році та за 9 міся ців 2009 року в цих же розмірах ві дповідає вимогам закону.
Сплата позивачем земельно го податку у розмірах, визнач ених ч.3 ст.7, ч.2 ст.8 Закону Україн и «Про плату за землю»можлив о, згідно положень ст.15 цього ж Закону, лише з дати виникненн я у нього права власності на з емлю та його державної реєст рації, в порядку та на умовах, визначених ст.125 ЗК України.
Висновок посадових осіб ор гану ДПС України про можливі сть залучення позивача до сп лати земельного податку у ро змірах, визначених ч.3 ст.7, ч.2 ст .8 Закону України «Про плату за землю»до настання цієї поді ї, є передвчасним, а тому - поми лковим.
Оскільки підставою для винесення оскаржуваних актів було невірне застосува ння норм матеріального права , що є порушенням ч.2 ст.19 Консти туції України, ст.11 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння»та ст.11 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні», в зв' язку із чим, суд повинен визнати такі акт и суб`єкту владних повноваже нь протиправними та скасуват и їх на підставі ч.2 ст.162 КАС Укр аїни.
Судові витрати розпо ділити у відповідності до ви мог ст.94 КАС України.
Керуючись ст.ст.94,158-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позовні вимоги з адовольнити повністю.
2. Визнати про типравними та скасувати пода ткові повідомлення-рішення Д ержавної податкової інспекц ії у Овідіопольському районі Одеської області від 13.04.2010 року №0000642301/0 та від 22.06.2010 року №0000642301/1 про д онарахування земельного под атку в розмірі 151485,39 грн. та штра фних санкцій в розмірі 75742,70 грн ., а всього на суму 227228,09 грн.
Постанова може бути оска ржена до Одеського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції шл яхом подачі апеляційної скар ги в 10-денний строк з дня вигот овлення та підписання повног о тексту постанови.
Повний текст постан ови складений та підписаний суддею 11.10.2010 року.
Суддя Єфіменко К.С .
Позовні вимоги задоволь нити повністю.
11 жовтня 2010 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2010 |
Оприлюднено | 21.10.2010 |
Номер документу | 11693848 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні