Рішення
від 13.02.2024 по справі 200/180/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 лютого 2024 року Справа№200/180/24

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Буряк І.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю СХІДТЕХМАШ до Головного управління ДПС у Донецькій області Державної податкової служби України про скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

УСТАНОВИЛА:

Товариство з обмеженою відповідальністю «СХІДТЕХМАШ» (далі позивач, ТОВ «Східтехмаш») звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі відповідач-1, ГУ ДПС у Донецькій області) та Державної податкової служби України (далі відповідач-2, ДПС України) про:

визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.07.2023 за № 9161828/33123519 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну № 1 від 04.10.2022 датою її подання;

визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.07.2023 за № 9161829/33123519 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну № 2 від 26.10.2022 датою її подання.

В обґрунтування позовних зазначено, що за результатами господарської діяльності ТОВ «Східтехмаш», відповідно вимог Податкового кодексу України, направлено на реєстрацію спірні податкові накладні реєстрацію яких було зупинено, у відповідних квитанціях зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуги 8421, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі поставляються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку, обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Підприємством на адресу податкового органу направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів, однак Комісією регіонального рівня, такі враховані не були.

Позивач вважає спірні у справі рішення протиправними, оскільки ним було подано всі документи, які підтверджують походження товару, і які є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, отже такі підлягають скасуванню судом.

Звертає увагу суду, що у своїй господарській діяльності використовує програмне забезпечення М.Е.Dос, яке через певні недоліки функціоналу не забезпечило надходження до позивача повідомлення про необхідність подання додаткових документів.

Крім того, контролюючим органом не враховано, що реалізований товар самостійно виробляється позивачем, про що надано відповідні докази.

При цьому відповідачем-1 враховано таблицю даних позивача за КВЕД 28.92 «Виробництво машин і устаткування для добувної промисловості та будівництва», яка підтверджує виробництво позивачем на постійній основі товару за кодом УКТЗЕД 8421 «Центрифуги, включаючи відцентровані сушарки; обладнання та пристрої для фільтрування або очищення рідин чи газів».

Ухвалою суду від 11.01.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розгляд справи здійснювати у спрощеному позовному провадженні без виклику сторін за наявними у справі матеріалами у строк, встановлений ст. 258 КАС України. Витребувано у відповідачів докази у справі.

Ухвалою суду від 28.01.2024 у задоволенні клопотання відповідача-1 про розгляд справи за правилами загального позовного провадження відмовлено.

ГУ ДПС у Донецькій області надано відзив на позовну заяву, де зазначено про необґрунтованість доводів позивача та викладено прохання у позові відмовити, з огляду на таке.

Подані ТОВ «Східтехмаш» спірні податкові накладні після проведення перевірки на відповідність ознакам безумовної реєстрації, були автоматично перевірені щодо відповідності відображених операцій критеріям ризиковості. Так, за результатами автоматизованого моніторингу встановлено, що відображені у спірних податкових накладних операції відповідають п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а тому їх реєстрація була зупинена на підставі п. 7 Порядку № 1165.

Відповідно відомостей інформаційних баз ДПС господарська операція з реалізації позивачем «Центрифуги ФВШ-1.00С» перевищувала обсяг придбання такого товару на митній території України за умов відсутності, врахованої таблиці даних платника податку, яка б свідчила про постачання товариством цього товару на постійній основі.

На думку податкового органу, ним було дотримано усіх вимог Порядку № 1165 при формуванні квитанцій про зупинення реєстрації спірних накладних.

Відповідач-1 звертає увагу суду, що запропонував позивачу шляхом направлення повідомлень від 28.06.2023 про надання додатково копій первинних документів, де було визначено конкретний перелік документів, який необхідно надати для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкових накладних.

Платник, у визначений податковим органом строк, запитуваних документів не надав.

Тому, відповідно до п. 9 Порядку № 520 Комісією регіонального рівня прийнято рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, у зв`язку із ненаданням платником додаткових документів.

Окрім того, вимога щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є втручанням у дискреційні повноваження контролюючого органу.

ДПС України також надано відзив на позовну заяву, за змістом якого висловлено прохання у позові відмовити, в обґрунтування наведено підстави, аналогічні, викладеним вище.

Інших заяв по суті справи, у встановлений судом строк, сторонами у справі до суду не подано.

Судом установлено такі фактичні обставини у справі.

ТОВ «Східтехмаш» зареєстроване у якості юридичної особи, включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (код ЄДРПОУ 33123519), місцезнаходження юридичної особи: Україна, 85340, Донецька область, Покровський район, селище міського типу Новоекономічне. (пн), вулиця Пархоменко 38-А. Код КВЕД (основний) 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, інші види: 28.92 Виробництво машин і устаткування для добувної промисловості та будівництва, 24.51 Лиття чавуну, 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій.

22 липня 2022 року між ТОВ «Східтехмаш» (постачальник) та ТОВ «Торгово-промислове об`єднання «Технозбагачення»» (покупець) укладено договір поставки № 220722, відповідно до якого постачальник зобов`язується, а покупець зобов`язується прийняти товар і оплатити товар в асортименті, кількості і по цінах вказаних Сторонами у Специфікаціях, які є невід`ємною частиною договору. (п.1.1)

Ціна на продукцію вказується у відповідній Специфікації (п. 3.1).

Загальна ціна даного Договору складається із сум цін на продукцію відповідно видаткових накладних, підписаних Сторонами протягом дії Договору. (3.2)

Оплата в українській гривні шляхом перерахування грошових коштів на рахунок постачальника (п. 3.3)

Умови поставки погоджуються у видатковій накладній (п. 4.1)

Податкова накладна оформляється реєструється і надається у встановленому чинним податковим законодавством порядку, у випадку порушення якого постачальник зобов`язується відшкодувати покупцю збитки у розмірі неоформленого податкового кредиту. (п.4.4.)

Відповідно Специфікації № 1 від 22.07.2022 до вказаного договору постачальник зобов`язується прийняти і оплатити: центрифугу ФВШ-1.00С-1 та маслостанцію ФВШ-1.00С-1, всього разом із ПДВ 4 860 000,00 грн.

Згідно видаткових накладних від:

05.09.2022 № 7 постачальник передав покупцю товар центрифугу ФВШ-1.00С-1 (2 шт.) на загальну суму з ПДВ 3 240 000,00 грн.

26.10.2022 № 8 постачальник передав покупцю товар центрифугу ФВШ-1.00С-1 (1 шт.) на загальну суму з ПДВ 1 620 000,00 грн.

Факт транспортування підтверджується ТТН від:05.09.2022 № 7 та 26.10.2022 № 8 й платіжною інструкцією від 27.10.2022 № 30.

У матеріалах справи наявні такі платіжні інструкції щодо оплати за поставлений згідно договору № 220722 товар:

№ 194 від 25.07.2022 ТОВ «Торгово-промислове об`єднання «Технозбагачення» сплатило ТОВ «Східтехмаш» 2 916 000,00 грн. з призначенням платежу центрифуга ФВШ-1.00С згідно з рахунком № 5 від 25.07.2022;

№ 341 від 14.09.2022 ТОВ «Торгово-промислове об`єднання «Технозбагачення» сплатило ТОВ «Східтехмаш» 500 000,00 грн. з призначенням платежу центрифуга ФВШ-1.00С згідно з рахунком № 5 від 25.07.2022;

№ 386 від 04.10.2022 ТОВ «Торгово-промислове об`єднання «Технозбагачення» сплатило ТОВ «Східтехмаш» 100 000,00 грн. з призначенням платежу центрифуга ФВШ-1.00С згідно з рахунком № 5 від 25.07.2022;

№ 429 від 15.11.2022 ТОВ «Торгово-промислове об`єднання «Технозбагачення» сплатило ТОВ «Східтехмаш» 1 000 000,00 грн. з призначенням платежу центрифуга ФВШ-1.00С згідно з рахунком № 5 від 25.07.2022;

№ 465 від 23.11.2022 ТОВ «Торгово-промислове об`єднання «Технозбагачення» сплатило ТОВ «Східтехмаш» 344 000,00 грн. з призначенням платежу центрифуга ФВШ-1.00С згідно з рахунком № 5 від 25.07.2022.

На підставі наведених господарських операцій, позивач склав на направив на реєстрацію:

податкову накладну № 1 від 04.10.2022 на суму 100 000,00 грн. з ПДВ;

податкову накладну № 2 від 26.10.2022 на суму 1 344 000,00 грн. з ПДВ.

Реєстрація вказаних податкових накладних була зупинена, у відповідних квитанціях зазначено таке: «Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8421, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

ТОВ «Східтехмаш» направлено до податкового органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 21.06.2023, до якого додані копії первинних документів, що підтверджується документами довільного формату №1-10 від 21.06.2023, а саме.

Договір поставки від 22.07.2022 № 22072022 разом із специфікацією; видаткова накладна №8 від 26.10.2022; ТТН від 26.10.2022 №8; платіжна інструкція від 27.10.2022 №30; платіжна інструкція № 194 від 11.07.2022; платіжна інструкція від 04.10.2022 №386; перелік верстатів та обладнання ТОВ «СХІДТЕХМАШ» від 25.05.2023 №25/05-1; дозвіл Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України №0171.12.14 від 08.02.2012; декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 24.02.2021 №311.

На підтвердження здійснення господарської операції та підстав для складення податкової накладної № 2 від 26.10.2022, ТОВ «Східтехмаш» направлено разом з Повідомленням № 2 від 21.06.2023 в якості додатків копії таких документів: пояснення для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН №20/06-1 від 20.06.2023; договір поставки від 22.07.2022 № 22072022 року зі специфікацією; видаткова накладна від 26.10.2022 №8; ТТН №8 від 26.10.2022; платіжна інструкція №30 від 27.10.2022; платіжна інструкція №194 від 11.07.2022; платіжна інструкція №341 від 14.09.2022; платіжна інструкція №386 від 04.10.2022; платіжна інструкція №429 від 15.11.202 ; платіжна інструкція №465 від 23.11.2022; перелік верстатів та обладнання ТОВ «СХІДТЕХМАШ» №26/05-1 від 25.05.2023; дозвіл Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України №0171.12.14 від 08.02.2012; декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці №311 від 24.02.2021.

Крім вищевказаного, позивач надає до матеріалів справи такі докази.

Довідку щодо наявності верстатів та обладнання на підприємстві ТОВ «СХІДТЕХМАШ» за №22/05-1 від 22.05.2023. Позивач зазначає, що перелічене у довідці обладнання є достатнім для виготовлення товару для реалізації, зокрема, та для безперешкодного провадження господарської діяльності загалом.

Виробничий комплекс підприємства знаходиться за адресою: Донецька обл., селище Новоекономічне, вул. Пархоменка, буд. 38А. До його складу входять: цех ремонту, склад, адміністративно-побутове приміщення, автостоянка.

На підтвердження можливості провадження господарської діяльності позивачем також надано Дозвіл Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України №0171.12.14 від 08.02.2012, яким підприємству дозволено «застосовувати на вугільних шахтах України, в тому числі небезпечних по газу та пилу машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: гірничошахтне устаткування (конвеєри шахтні стрічкові)».

Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці від 18.02.2021 № 311, що зареєстровано в Східному міжрегіональному управлінні з питань праці за вх. №342 від 24.02.2021.

Вказана Декларація підтверджує наявність достатнього обсягу трудових ресурсів для провадження господарської діяльності. Так, підприємство налічує 34 робочих місця (з них 17 з підвищеним ризиком виникнення травм).

Також товариством подано до матеріалів справи Таблицю даних платника податків, яка прийнята контролюючим органом (Квитанція № 2 від 31.05.2023) та, де вказано, серед інших, код згідно з УКТЗЕД /Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (постачання/надання) 8421.

За результатами розгляду, поданих ТОВ «Східтехмаш» пояснень та документів, Комісією регіонального рівня на підставі п. 9 Порядку № 520 прийнято рішення про направлення повідомлень про надання додаткових пояснень або документів на розгляд комісії, а саме:

підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних / розрахунках коригування від 28.06.2023 Повідомлення № 9081207/33123519 (додається) до ПН №1 від 04.10.2022 платнику податку запропоновано надати копії первинних документів щодо придбання товарів;

від 28.06.2023 Повідомлення № 9081208/33123519 (додається) до ПН №2 від 26.10.2022 платнику податку запропоновано надати копії первинних документів щодо придбання товарів.

Податковий орган зазначає, що товариством відповідні пояснення або докази не подано у зв`язку із чим контролюючим органом прийнято:

рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Донецькій області 11.07.2023 №9161828/33123519, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 04.10.2022 № 1 у зв`язку із ненаданням/частковим ненаданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових документів або пояснень, необхідних для розгляду і прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, платником податку;

рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Донецькій області від 11.07.2023 №9161829/33123519 яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 26.10.2022 № 2 з підстав, аналогічних, наведеним вище.

За встановлених фактичних обставин справи, правова позиція суду обґрунтована таким.

Податковий кодекс України (у редакції, чинній на момент спірних правовідносин, далі ПК України).

Стаття 185. Визначення об`єкта оподаткування

185.1. Об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, … ;

Стаття 187. Дата виникнення податкових зобов`язань

187.1. Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Стаття 201. Податкова накладна

201.1. На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі Порядок № 1246)

Пункт 12. Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: … наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

Пункт 13. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пункт 14. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Пункт 15. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Пункт 17. У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Пункт 19 Податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

Пункт 20. Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (застосовується у редакції, чинній на момент спірних правовідносин) затверджено:

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. (далі Порядок зупинення реєстрації ПН)

Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. (далі Порядок розгляду скарг)

Порядок зупинення реєстрації ПН.

Пункт 2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:

таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі - Державний класифікатор), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Пункт 3. Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена виключно операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД/умовним кодом товару та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором, які зазначені у врахованій таблиці даних платника податку за умови, що стосовно платника податку, який подав такі податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відсутнє чинне рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Ознаки безумовної реєстрації, зазначені у цьому підпункті, застосовуються протягом періоду дії воєнного стану, введеного відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 Про введення воєнного стану в Україні;

Пункт 4. У разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пункт 5. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пункт 10. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пункт 11. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Пункт 12. Платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

Пункт 13. У таблиці даних платника податку зазначаються:

види економічної діяльності відповідно до КВЕД;

коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;

коди послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Пункт 14. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Пункт 15. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Пункт 16. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу, Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги (додаток 6).

Абзац 2 п. 18. Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

Критерії ризиковості здійснення операцій, передбачені Додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пункт 1. Обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520, у редакції, чинній на момент прийняття рішення Комісією регіонального рівня)

Пункт 2. Прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Пункт 3. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

Пункт 4. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пункт 5. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пункт 6. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Пункт 7. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

Пункт 9. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Висновки суду.

Перш за все суд звертає увагу на чіткий й послідовний алгоритм дій податкового органу при реєстрації податкової накладної, що визначений Порядком № 1165.

Першим етапом у відповідному алгоритмі є процедура автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, перша стадія якого перевірка податкової накладної щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (п. 3 Порядку № 1165)

Однією із таких ознак є те, що у податковій накладній/розрахунку коригування відображена виключно операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД/умовним кодом товару та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором, які зазначені у врахованій таблиці даних платника податку за умови, що стосовно платника податку, який подав такі податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відсутнє чинне рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Позивачем до матеріалів справи надано відповідну таблицю, а також квитанцію № 2 про її прийняття від 31.05.2023, де вказано, що таблиця даних платника податку (ТОВ «Східтехмаш), зареєстрована у контролюючому органі від 30.05.2023 за № 9125865609 враховано автоматично згідно з абз. 2 п. 18 Порядку № 1165.

У цій таблиці платником вказано Код КВЕД 28.92 «Виробництво машин і устатковання для добувної промисловості та будівництва», яка підтверджує виробництво Позивачем на постійній основі товару за кодом УКТЗЕД 8421 «Центрифуги, включаючи відцентрові сушарки; обладнання та пристрої для фільтрування або очищення рідин чи газів».

У спірних податкових накладних відображено операції за кодом УКТЗЕД 8421.

Отже судом установлено, що у спірних податкових накладних відображена виключно операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД/умовним кодом товару та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором, які зазначені у врахованій таблиці даних платника податку.

Водночас у матеріалах справи відсутнє чинне рішення про відповідність ТОВ «Східтехмаш» критеріям ризиковості платника податку.

Отже, суд вважає, що спірні у справі накладні відповідають ознакам безумовної реєстрації, а тому підстави для зупинення їх реєстрації відсутні.

Усі інші доводи відповідачів спростовуються вказаним висновком

Щодо вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну № 20.

Відповідно до пунктів 19-20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України, а днем реєстрації податкової накладної може бути день зазначений у рішенні суду.

Враховуючи встановлені судом обставини протиправного прийняття Комісією регіонального рівня рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН та відсутність законодавчо закріплених перешкод для такої реєстрації, суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушеного права позивача є саме зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні датою їх фактичного надходження 18.11.2022.

У даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні датою її фактичного надходження, є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Щодо судового збору.

Пунктом 3 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, збір становить - 1 розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу, що наразі складає 2684.00 грн.

Водночас, відповідно ч. 3 ст. 4 Закону України Про судовий збір при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Отже, оскільки позивач звернувся до суду в електронній формі, то розмір судового збору за розгляд даного позову має складати 5248,00 грн.

Позивачем сплачено судовий збір у загальному розмірі 6 056,00 грн.

Судові витрати покладаються на відповідача-1.

Таким чином, суд, на підставі ч. 1 ст. 139 КАС України, стягує на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1 судовий збір у розмірі 5248,00 грн.

В іншій частині надміру сплачений позивачем судовий збір у розмірі 808,00 грн. підлягає поверненню позивачу за правилами установленими ст. 7 Закону України Про судовий збір та згідно Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 03.09.2013 №787.

Керуючись статями 9, 19, 72-79, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю СХІДТЕХМАШ (85340, Донецька обл., Покровський р-н, селище Новоекономічне (пн), вулиця Пархоменко 38-А, ЄДРПОУ 33123519) до Головного управління ДПС у Донецькій області (87515 вулиця Італійська,59 місто Маріуполь, ЄДРПОУ 44070187) Державної податкової служби України (04053, м Київ, Львівська пл., 8, ЄДРПОУ 43005393) про скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Донецькій області від 11.07.2023 № 9161828/33123519 та від 11.07.2023 за № 9161829/33123519.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053. м. Киі?в, Львівська площа, 8. Код ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені Товариством з обмеженою відповідальністю «СХІДТЕХМАШ» № 1 від 04.10.2022, № 2 від 26.10.2022, датою їх фактичного подання 18.11.2022.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СХІДТЕХМАШ» судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 5248,00 (п`ять тисяч двісті сорок вісім) грн. 00 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.

Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.

Повний текст рішення суду складено 13 лютого 2024 року.

Суддя І.В. Буряк

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2024
Оприлюднено15.02.2024
Номер документу116956683
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —200/180/24

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 30.05.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 13.02.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 28.01.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні