Рішення
від 13.02.2024 по справі 260/10642/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

13 лютого 2024 року м. Ужгород№ 260/10642/23

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дору Ю.Ю., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптимал Контракт" до Головного управління ДПС у Закарпатській області та Державної податкової служби України про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Оптимал Контракт" (далі-позивач, ТОВ «Оптимал Контракт») через представника Ткачука Тараса Анатолійовича звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Закарпатській області (далі відповідач 1) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якій просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН Головного управління ДПС у Закарпатській області №40002794 від 07.06.2023; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №72 від 31.08.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання; судові витрати у складі судового збору та витрат на правову допомогу покласти на відповідача-1.

Позовні вимоги мотивовано тим, що 31.08.2020 року позивачем складено податкову накладну № 72 та відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач вказує, що на виконання рішення Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 грудня 2022 року у справі 260/7213/21, яким зобов`язано ГУ ДПС у Закарпатській області та Державну податкову службу України повторно розглянути і вирішити питання щодо реєстрації в тому числі вищевказаної податкової накладної, прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 07.06.2023 №40002794. Підставою для відмови в реєстрації ПН слугувало: «Надання платником податків копій документів, складених з порушенням законодавства. Позивач вказане рішення вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2023 року відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.

25 грудня 2023 року до суду надійшов відзив на позовну заяву від ГУ ДПС у Закарпатській області. Відповідно до вказаного відзиву відповідач-1 заперечує проти задоволення позовних вимог та вказує, що оскаржуване рішення прийнято правомірно з огляду на надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Зокрема, вказує, що до повідомлення від 31.08.2021 №1 надано товарно-транспортні накладні, де зазначено суперечливі відомості щодо здійснених перевезень вантажів з огляду на віддаленість місць навантаження та розвантаження, часу та людських ресурсів, необхідних для виконання таких перевезень.

Дослідивши наявні у справі докази, суд встановив такі фактичні обставини, що мають значення для вирішення справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Оптимал Контракт» (ЄДРПОУ - 40002794) з 01.11.2015 року зареєстроване платником податку на додану вартість. Видами економічної діяльності товариства є: 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи 43.39 Інші роботи із завершення будівництва 43.99 Інші Спеціалізовані будівельні роботи, н.в і. у. Основний вид економічної діяльності ТОВ «Оптимал Контракт» згідно КВЕД: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

ТОВ «Оптимал Контракт» здійснює діяльність згідно КВЕД: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт з початку 2019 року.

29.04.2020 року між позивачем та ТОВ Синергія ОІЛ укладено договір транспортного перевезення №01-04/2020 (а.с.а.с.14-16).

Відповідно до акту надання послуг від 31.08.2020 №57 виконавцем за договором від 29.04.2020 року №01-04/2020 надано транспорті послуги з перевезення вантажу на суму 749936,07 грн в тому числі ПДВ 124989,34 (а.с.11).

Позивачем сформовано податкову накладну від 31.08.2020 року №72 та направлено її для реєстрації в ЄРПН (а.с. 12).

Номенклатура у вищезазначеній податковій накладній з кодом ДКПП 49.41 відповідає основному виду діяльності ТОВ «Оптимал Контракт» - 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

Згідно з квитанцією від 15.09.2020 року №9234213297 податкова накладна №72 прийнята, але реєстрація зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН. Додатково повідомлено, що особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації (а.с. 13).

Рішенням Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 грудня 2022 року по справі №260/7213/21 зобов`язано Головне управління ДПС у Закарпатській області та Державну податкову служби України повторно розглянути і вирішити питання щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних поданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Оптимал Контракт" податкових накладних: від 20.08.2020 року №70; від 20.08.2020 року №71; від 31.08.2020 року №72, від 31.08.2020 року №73, і за результатами розгляду прийняти обґрунтовані рішення згідно вимог чинного законодавства.

07 червня 2023 року прийнято рішення№40002794 про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

Позивач, вважаючи вищенаведене рішення комісії ГУ ДПС у Закарпатській області про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН протиправним, звернувся із цим позовом до адміністративного суду.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Згідно квитанції від 15.09.2020 року 17:08 год. документ J1490902 податкова накладна №72 від 31.08.2020, реєстраційний номер документа: 9234213297 документ прийнято, реєстрація зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Судом встановлено, що ТОВ «Оптимал Контракт» до повідомлення надано пояснення та копії документів:

- Договір транспортного перевезення №01-04/2020 від 29.04.2020 року, укладеного з ТОВ «Синергія Оіл»;

- Договори оренди транспортних засобів з екіпажем, укладені з наступними суб`єктами господарювання: ФОП ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) - договір №01/04-4 від 30.04.2019 року, ФОП ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_2 ) - договір №01-07/2020 від 01.07.2020 року, ФОП ОСОБА_3 (рнокпп НОМЕР_3 ) - договір №01/09-1 від 30.09.2019 року, ФОП ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_4 ) - договір №14/08-20 від 14.08.2020 року; ФОП ОСОБА_5 (рнокпп НОМЕР_5 ) - договір №14/08-2 від 14.07.2020 року, ФОП ОСОБА_6 (рнокпп НОМЕР_6 ) - договір №01/04-3 від 30.04.2019 року, ФОП ОСОБА_7 (рнокпп НОМЕР_7 ) - договір №01/04-2 від 30.04.2019 року;разом з актами приймання-передачі транспортних засобів, актами наданих послуг оренди транспортних засобів за період виписки серпень 2020 року, картками рахунку 631 за серпень 2020 року ;

-оборотно-сальдову відомість по рахунку 01 «Орендовані необоротні активи» за серпень 2020 року;

-Товарно-транспортні накладні на перевезення вантажів для замовника ТОВ «Синергія Оіл» за серпень 2020 року;

-акти виконаних робіт №57 та №58 від 31.08.2020 року та реєстри до них №57 та №58 від 31.08.2020 (за період з 21.08.2020 по 31.08.2020) з розшифровкою адрес проведення робіт, ДНЗ транспортного засобу, задіяного у операції, ПІБ водія, ціни роботи за 1 год, кількість годин, суму (вартість) з ПДВ, тобто з реєстром фактичних перевезень;

-реєстр подорожніх листів за період з 21.08.2020 по 31.08.2020;

-розрахункові документи (банківські виписки по окремих операційних датах серпня 2020 року);

-Копії оборотно-сальдових відомостей 361 рахунку за серпень 2020 року, картку 361 рахунку за серпень 2020 року з контрагентом ТОВ «Синергія Оіл»;

-акт звірки взаємних розрахунків станом на 31.12.2020 з контрагентом ТОВ «Синергія Оіл»;

-рапорти про роботу будівельної машини (механізму) за період з 21.08.2020 по 31.08.2020;

-договір транспортного перевезення з ТОВ «ВАГО.» (код ЄДРПОУ 37968762) (перевізником) №02-07/2020 від 10.07.2020 року, ТТН на перевезення вантажів за участю автотранспортних засобів перевізника, акт здачі-прийняття робіт №ОУ-0000081 від 31.08.2020 року, банківські виписки по розрахунках з даним контрагентом, картку рахунку 631 та акт звірки за серпень 2020 року ;

-договір оренди земельної ділянки від 31.01.2019 №1, укладений з громадянином ОСОБА_8 , акт прийому-передачі ділянки в оренду, картку рахунку НОМЕР_8 за серпень 2020 року по контрагенту ОСОБА_8 ;

-дозвільні документи (ліцензія на право зберігання пального для власних потреб);

-договір на постачання нафтопродуктів №6 від 01.01.2020 року, видаткові накладні на придбання ПММ (дизельного пального) за серпень 2020 року; картку по рах. НОМЕР_8 по контрагенту ТОВ «Енергоресурс Транс».

У поясненні зазначено, що ТОВ «Оптимал Контракт» взято в оренду транспортні засоби із екіпажем у наступних суб`єктів господарської діяльності ФОП ОСОБА_1 (рнокпп- НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_3 (рнокпп НОМЕР_3 ), ФОП ОСОБА_7 (рнокпп НОМЕР_7 ), ФОП ОСОБА_6 (рнокпп НОМЕР_6 ), ФОП ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_2 ), ФОП ОСОБА_5 (рнокпп НОМЕР_5 ), ФОП ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_9 ). Розрахунки з вищевказаними перевізниками не проводились, крім ФОП ОСОБА_2 (проведено часткову оплату).

Встановлено, що згідно податкової інформації (облікові та звітні дані ФОП):

ФОП ОСОБА_1 (рнокпп- НОМЕР_1 ) платник єдиного податку 3 група, неплатник ПДВ. Вид діяльності_ 49.41-вантажний автомобільний транспорт. Подано податкові декларації платника єдиного податку-фізичної особи-підприємця за 3 квартали 2020р., з нульовими показниками, задекларовано відсутність найманих працівників, за 2020р.- з нульовими показниками та відсутність найманих працівників. Стан платника припинено, але не знято з обліку, дата зміни стану 04.02.2021р.;

ФОП ОСОБА_3 (рнокпп НОМЕР_3 ), платник єдиного податку 3 група Вид діяльності_ 49.41- вантажний автомобільний транспорт, неплатник ПДВ, подано податкову декларацію платника єдиного податку-фізичної особи-підприємця за 3 квартали 2020р., з нульовими показниками, задекларовано відсутність найманих працівників, за 2020р.- з нульовими показниками га відсутність найманих працівників. Згідно відомостей 20 ОПП відсутні об`єкти оподаткування;

ФОП ОСОБА_7 (рнокпп НОМЕР_7 ), платник єдиного податку 3 група, неплатник ПДВ, подано податкову декларацію платника єдиного податку-фізичної особи- підприємця за 3 квартали 2020р., задекларовано дохід 364785 грн., задекларовано відсутність найманих працівників, за 2020рік- задекларовано дохід 730308,17 грн. та відсутність найманих працівників. Вид діяльності 49.41-вантажний автомобільний транспорт. Згідно відомостей 20 ОПП СГД має транспортні засоби 5 од. (взято на облік з 05.05.2021р.);

ФОП ОСОБА_6 (рнокпп НОМЕР_6 ) платник єдиного податку 3 група, неплатник ПДВ. Основний вид діяльності - 46.61- оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткуванням. Подано податкову декларацію платника єдиного податку-фізичної особи-підприємця за 3 квартали 2020р., задекларовано дохід - 261 475,09 грн.. за 2020р.-дохід- 455 742,8 грн. Відсутні наймані працівники за серпень 2020р. Згідно відомостей 20 ОПП відсутні об`єкти оподаткування;

ФОП ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_2 ) платник єдиного податку 3 група, неплатник ПДВ. Основний вид діяльності - 49.41-вантажний автомобільний транспорт. Подано податкову декларацію за 2020р., задекларовано дохід - 3061567 грн. Відсутні наймані працівники за 3кв.2020р. Подано до податкового органу 02.09.2020р. повідомлення про прийняття на роботу з 03.09.2020р. ОСОБА_9 (рнокпп НОМЕР_10 ) та ОСОБА_10 (рнокпп НОМЕР_11 );

ФОП ОСОБА_5 (рнокпп НОМЕР_5 ) платник єдиного податку 3 група, неплатник ПДВ. Основний вид діяльності 49.41 вантажний автомобільний транспорт. Подано податкову декларацію за 3 квартали 2020р. задекларовано дохід в сумі 582499 грн., за 2020р., задекларовано дохід - 1 122581 грн. та задекларовано відсутність найманих працівників. Відомості про об`єкти оподаткування- земельні ділянки (Рахівський район та м. Ужгород);

ФОП ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_12 ) платник єдиного податку 3 група, неплатник ПДВ. Вид діяльності 49.41-вантажний автомобільний транспорт. Подано податкову декларацію платника єдиного податку-фізичної особи- підприємця за 3 квартали 2020р. задекларовано дохід в сумі 272233,8 грн., задекларовано за серпень 2020р. найманого працівника ОСОБА_11 (прийнятий на роботу з 21,05.2020р.).

За результатом проведеного аналізу поданої ТОВ «Оптимал Контракт» станом на 07.06.2023 року звітності за формою 1-ДФ за 3-4 кв. 2020 року, 2021-2022 року не встановлено проведення розрахунків з фізичними особами-підприємцями, транспортні засоби яких зазначено у товарно-транспортних накладних на перевезення вантажів для замовника ТОВ «Синергія Оіл», також не зазначено дані про нарахування їм доходу.

Також ТОВ «Оптимал Контракт» подано до податкового органу повідомлення про прийняття на роботу наступних працівників: ОСОБА_7 (рнокпп НОМЕР_7 ), ОСОБА_12 (рнокпп НОМЕР_13 ), ОСОБА_13 (рнокпп НОМЕР_14 ), ОСОБА_14 (рнокпп НОМЕР_15 171 1), ОСОБА_15 (рнокпп НОМЕР_16 ), проте працівники прийняті лише з 22.10.2020 року.

Крім цього, чотири суб`єкти господарювання, які надали товариству з обмеженою відповідальністю «Оптимал Контракт» транспортні засоби з екіпажем, а саме: ФОП ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_17 ), ФОП ОСОБА_3 (рнокпп НОМЕР_3 ), ФОП ОСОБА_7 (рнокпп НОМЕР_7 ), ФОП ОСОБА_5 (рнокпп НОМЕР_5 ) за 3 кв. 2020р. не звітують за найманих працівників. Два суб`єкти господарювання, які надали товариству з обмеженою відповідальністю «Оптимал Контракт» транспортні засоби з екіпажем, відповідно до поданої звітності за діючою формою 1-ДФ прозвітувались за використання праці 1 найманого працівника, а саме: ФОП ОСОБА_6 (рнокпп НОМЕР_6 ) звітує за 1 найманого ( ОСОБА_16 рнокпп НОМЕР_18 ), ФОП ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_4 ) звітує за 1 найманого ( ОСОБА_17 рнокпп НОМЕР_19 ) . Згідно поданих вказаними платниками Повідомлень про прийняття працівників на роботу ОСОБА_16 працевлаштований з 21.05.2019р., ОСОБА_17 працює від 13.05.2020р.

Також ФОП ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_2 ) звітується за 2-х найманих ( ОСОБА_9 рнокпп НОМЕР_10 , ОСОБА_10 рнокпп НОМЕР_11 ). ФОП ОСОБА_18 прийнято на роботу ОСОБА_9 , ОСОБА_10 з 03.09.2020р., але дані водії відображені в ТТН № 14¬08/12 від 14.08.2020р., ТТН №15-08/13 від 15.08.2020р.

У наданих ТТН зазначені наступні водії, які відсутні як наймані працівники у поданих звітах (ф.1ДФ) вищевказаними суб`єктами господарювання:

-водій ОСОБА_13 - ТТН №21-08/6 від 21.08.2020, ТТН №22-08/10 від 22.08.2020, ТТН №30-08/1 1 від 30.08.2020, ТТН №29-08/8 від 29.08.2020, ТТН №31¬08/15 від 31.08.2020, прийнятий на роботу з 22.10.2020р. на ТОВ «Оптимал Контракт»;

-водій ОСОБА_19 - ТТН №22-08/9 від 22.08.2020р., ТТН № 31-08/9 від 31.08.2020р., - водій ОСОБА_9 -ТТН № 31-08/10 від 31.08.2020р. - прийнятий на роботу з 03.09.2020р. ФОП ОСОБА_2 ;

- водій ОСОБА_10 -ТТН№31 -08/11 від 31.08.2020р.- прийнятий на роботу з 03.09.2020р. ФОП ОСОБА_2 ;

-водій ОСОБА_20 - ТТН №31 -08/12 від 31.08.2020р.;

- водій ОСОБА_12 ТТН № 21-08/1 від 21.08.2020р., ТТН № 28-08/4 від 28.08.2020р., ТТН № 29-08/9 від 29.08.2020, ТТН № 30-08/12 від 30.08.2020-прийнятий на роботу з 22.10.2020р. на ТОВ «Оптимал Контракт»;

-водій ОСОБА_21 - ТТН №25-08/2 від 25.08.2020р., ТТН №23-08/2 від 23.08.2020р., ТТН № 27-08/5 від 27.08.2020р., ТТН №22-08/2 від 22.08.2020р„ ТТН № 21- 08/2 від 2 1.08.2020р., Т ГН № 24-08/2 від 24.08.2020р., ТТН №24-08/3 від 24.08.2020р., ТТН №26-08/2 від 26.08.2020р.. ТТН № 29-08/2 від 29.08.2020р„ ТТН №31 -08/4 від 31.08.2020р.;

- водій ОСОБА_22 , -ТТН №25-08/5 від 25.08.2020, ТТН №27-08/4 від 27.08.2020р., ТТН №21-08/9 від 21.08.2020р., ТТН №24-08/6 від 24.08.2020р., ТТН №26¬08/6 від 26.08.2020р., ТТН № 3 1 -08/7 від 31.08.2020р.;

-водій ОСОБА_7 -ТТН № 21-08/5 від 21.0.2020, ТТН №28-08/5 від 28.08.2020, ТТН№29-08/І0 від 29.08.2020р., прийняття на роботу з 22.10.2020р. ТОВ «Оптимал Контракт»;

-водій ОСОБА_1 -ТТН № 25-08/1 від 25.08.2020,ТТН № 23-08/1 від 23.08.2020, ТТН № 27-08/1 від 27.08.2020, ТТН №22-08/1 від 22.08.2020, ТТН №21-08/1 від 21.08.2020, ТТН № 24-08/1 від 24.08.2020, ТТН №26-08/1від 26.08.2020,ТТН №28¬08/1 від 28.08.2020, ТТН № 29-08/1 від 29.08.2020;

-водій ОСОБА_4 - ТТН № 25-08/4 від 25.08.2020, ТТН № 25-08/3 від 25.08.2020, ТТН № 23-08/3 від 23.08.2020,ТТН №23-08/4 від 23.08.2020, ТТН № 23-08/5 від 23.08.2020, ТТН № 27-08/2 від 27.08.2020,ТТН №27-08/3 від 27.08.2020, ТТН №21¬08/7 від 21.08.2022, ТТН №21-08/8 від 21.08.2020, ТТН № 24-08/5 від 24.08.2020, ТТН № 24-08/5 від 24.08.2020, ТТН № 26-08/4 від 26.08.2020, ТТН № 31-08/5 від 31.08.2020, ТТН № 3 1-08/6 від 31.08.2020, ТТН № 28-08/3 від 28.08.2020. ТТН № 28-08/2 від 28.08.2020;

-водій ОСОБА_3 -ТТН №22-08/8 від 22.08.2020, ТТН №29-08/1 1 від 29.08.2020, ТТН №29-08/6 від 29.08.2020, ТТН №31-08/14 від 3 1.08.2020;

- водій ОСОБА_6 - ТТН №25-08/9 від 25.08.2020, ТТН № 27-08/6 від 27.08.2020, ТТН №22-08/3 від 22.08.2020, ТТН №21-08/3 від 21.08.2020, ТТН № 24-08/7 від 24.08.2020, ТТН № 26-08/2 від 26.08.2020, ТТН №21-08/2 від 21.08.2020,ТТН №29¬08/3 від 29.08.2020, ТТН №31-08/8 від 31.08.2020.

У поясненні зазначено, що ТОВ «Оптимал Контракт» для забезпечення виконання зобов`язань по договору транспортного перевезення №01-04/2020 від 29.04.2020 року з ТОВ «Синергія Оіл» укладено Договір транспортного перевезення №02-07/2020 від 10.07.2020 року з ТОВ «ВАГО.». Факт надання послуг підтверджується актом здачі- прийняття робіт (наданих послуг №ОУ-0000081 від 31.08.2020 року).

У реєстрах до актів виконаних робіт №№57, 58 від 31.08.2020 року (за період з 21.08.2020 по 31.08.2020) вартістю 749936,07грн. та 668745грн. з ПДВ, що виписані ТОВ «Оптимал Контракт» Замовнику ТОВ «Синергія Оіл» (і слугували підставою для виписки ТОВ «Оптимал Контракт» ПН №72 від 31.08.2020 року) та у ТТН, де ТОВ «ВАГО.» зазначене автомобільним перевізником дані про водіїв ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , відомості про яких всупереч пп.2.2.9 п.2.2. Договору транспортного перевезення №02- 07/2020 від 10.07.2020, укладеного з ТОВ «ВАГО.» (Перевізником), не внесено у додаток №1 до договору.

-водій ОСОБА_29 -ТТН №25-08/6 від 25.08.2020;

-водій ОСОБА_30 -ТТН №25-08/7 від 25.08.2020, ТТН №23-08/7 від 23.08.2020;

-водій ОСОБА_31 -ТТН №23-08/7 від 23.08.2020, ТТН №29-08/4 від 29.08.2020;

-водій ОСОБА_32 - ТТН № 22-08/4 від 22.08.2020;

- водій ОСОБА_26 -ТТН №22-08/5 від 22.08.2020, ТТН №26-08/5 від 26.08.2020;

-водій ОСОБА_24 -ТТН №22-08/6 від 22.08.2020, ТТН №24-08/8 від 24.08.2020, ТТН №29-08/5 від 29.08.2020;

-водій ОСОБА_25 -ТТН №22-08/7 від 22.08.2020, ТТН №24-08/10 від 24.08.2020;

-водій ОСОБА_23 ,- ТТН №21-08/10 від 21.08.2020;

-водій ОСОБА_28 - ТТН 24-08/9 від 24.08.2020.

У реєстрі до акту №58 від 31.08.2020 зазначено автомобілі MAN TGS ДНЗ НОМЕР_20 , водій ОСОБА_10 та MAN TGS 41.400 вантажний самоскид ДНЗ НОМЕР_21 водій ОСОБА_9 , які згідно з наданими документами орендовано у ФОП ОСОБА_2 . Відповідно до поданого ФОП ОСОБА_2 повідомлення про прийняття працівника на роботу від 02.09.2020р. (реєстр. №921833453) дата початку роботи ОСОБА_10 та ОСОБА_9 03.09.2020р.

При цьому податковий розрахунок за формою 1-ДФ за ІІІ квартал 2020 року, поданий ТОВ "Оптимал Конракт" (реєстраційний № 9291125928 від 09.11.2020 року) теж не містить відомості про вищезазначених фізичних осіб.

Загалом, до повідомлення від 31.08.2021 №1 надано товарно-транспортні накладні, де зазначено суперечливі відомості щодо здійснених перевезень вантажів з огляду на віддаленість місць навантаження та розвантаження, часу та людських ресурсів, необхідних для виконання таких перевезень.

Зокрема, надано ТТН від 23.08.2020 № 23-08/4, у якій зазначено: автомобільний перевізник - ТОВ «Оптимал Контракт» водій ОСОБА_4 , замовник -ТОВ «Синергія Оіл», вантажовідправник - ТОВ «Закарпаття асфальт», вантажоодержувач - ТОВ «ШБУ-77», пункт навантаження - смт.Тересва (місце складування), пункт розвантаження- Н-09 ПК110 найменування вантажу-регенеруюча суміш.

Вантажо-розвантажувальні роботи (17 ходок): Маса, тон 20, час прибуття (год., хв. та час вибуття (год., хв.): 08.05-08.10, 08.20-08.25, 08.35-08.40, 08.50-08.55, 09.05-09.10, 09.20-09.25, 09.35-09.40, 09.50-09.55, 10.05-10.10, 10.20-10.25, 10.35-10.40, 10.0-10.55, 11.05-11.10, 11.20-11.25, 11.35-11.40, 11.50-11.55, 12.05-12.10, 12.50-12.25, 13.05¬13.10, 13.20-13.25, 13.35-13.40, 13.50-13,55, 14.05-14.10, 14.20-14.25, 14.35-14.40, 14.50-14.55, 15.05-15.10, 15.20-15.25, 15.35-15.40, 15.50-15.55, 16.05-16.10, 16.20¬16.25.

Зі змісту вищевказаних документів слідує, що надані документи містять неправдиві відомості, що дає підстави зробити висновок, щодо формальності таких, без фактичного виконання задекларованих в них операцій.

Враховуючи вищевикладене, підставою для відмови у реєстрації податкової накладної позивача стало те, що у сукупності з наявною інформацією надані документи викликають обґрунтований сумнів у їх достовірності.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, в тому числі, стосовно реєстрації податкової накладної, регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі ПК України). Відповідно до абз. 1 п. 201.10 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При цьому п. 187.1 ст. 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а вразі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Отже, нормами ПК України передбачено дві альтернативні дати складання податкової накладеної: 1) за фактом оплати наданих послуг (отриманого товару), або 2) за датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Положеннями п. 201.10 ст. 201 ПК України встановлений обов`язок продавця товарів/послуг при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Абз. 2 п. 201.10 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до абз. 5 п. 201.10 ст. 201 ПК України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Згідно абз. 10 п. 201.10 ст. 201 ПК України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).

Так, п. 3 Порядку №1165 передбачено, що податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування.

Згідно п. 5 Порядку №1165 податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з п. 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, обхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації. Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165затверджено також Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до п. 1 яких одним із таких критеріїв є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі комісія регіонального рівня).

Згідно з п. 3 Порядку № 520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У відповідності до п. 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг)з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Згідно з п. 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до п.44 Порядку комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Під час розгляду даної справи судом враховано правову позицію Верховного Суду (Постанова від 14 вересня 2021 року у справі №820/11305/15 (провадження №К/9901/26125/18), Постанова від 20 травня 2021 року у справі №826/16627/18), що про відсутність фактичного характеру господарських операцій можуть свідчити: неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг; нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності; відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних засобів, складських приміщень, виробничих активів, транспортних засобів.

Судом також враховано правову позицію Верховного Суду по даній категорії справ, в якій висловлено позицію, яка полягає у наступному (Постанова ВС від 10.04.2020 у справі №819/330/18): при вирішенні питання про реєстрацію податкових накладних адміністративний суд не досліджує зміст господарських правовідносин. Завдання суду полягає у дослідженні документів первинного бухгалтерського обліку в аспекті їх належності для цілей підтвердження реальності господарських операцій. Необхідність підтвердження реальності господарських операцій переслідує публічно-правові цілі встановлення належності виконання платниками податків визначених законодавством податкових обов`язків. Тобто, позивач повинен довести, що ним подано контролюючому органу документи, достатні для реєстрації податкових накладних.

Суд не бере до уваги аргументи позивача щодо не зазначення в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних конкретного переліку документів, що їх необхідно подати контролюючому органу для вирішення питання щодо реєстрації зупинених податкових накладних.

Суд зауважує, що позивач не був позбавлений можливості з огляду на зміст зазначених у податкових накладних господарських операцій визначити для себе, подання яких саме первинних документів матиме наслідком реєстрації контролюючим органом спірних податкових накладних, зокрема, судом встановлено, що позивачем були подані пояснення та додаткові документи, з яких встановлено наявність суперечливих відомостей щодо здійснення господарської операції.

Оскільки, у ході розгляду даної адміністративної справи, встановлено, що надані позивачем документи містять неправдиві відомості та складені формально, без фактичного виконання задекларованих в них операцій, відтак наявні підстави для відмови у реєстрації податкової накладної №72 від 31.08.2020 року.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог позивача щодо визнання протиправними та скасування рішень Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН Головного управління ДПС у Закарпатській області про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки позивач надав документи, складені із порушенням законодавства.

Оскільки судом встановлено правомірність винесення оскарженого рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, то відсутні правові підстави для зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну № 72 від 31.08.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки такі вимоги є похідними. Таким чином, з огляду на встановлені під час судового розгляду фактичні обставини справи та беручи до уваги норми чинного законодавства, якими врегульовані спірні правовідносини, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ст.19 Конституції України: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 77 частини 1 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Беручи до уваги встановлені фактичні обставини справи, суд дійшов висновку, що відповідачами вказані вимоги щодо обов`язку довести правомірність свого рішення виконало.

Відповідно до положень статті 139 КАС України не підлягають стягненню з відповідача понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору.

Керуючись ст. ст. 5, 9, 19, 77, 205, 241 - 246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптимал Контракт" (88000, Закарпатська область, м.Ужгород, вул. Льва Толстого, буд.27, офіс 8, код ЄДРПОУ 40002794) до Головного управління державної податкової служби у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52,Ужгород,Закарпатська область,88000, код ЄДРПОУ 44106694) та до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл.,8 код ЄДРПОУ 43005393) про визнання рішення протиправними та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяЮ.Ю.Дору

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2024
Оприлюднено15.02.2024
Номер документу116957397
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —260/10642/23

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 13.02.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 08.12.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні