Рішення
від 13.02.2024 по справі 500/7750/23
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/7750/23

13 лютого 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Мандзія О.П., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Козівської селищної ради, Відділу соціального захисту населення Козівської селищної ради Тернопільського району Тернопільської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Козівської селищної ради, Відділу соціального захисту населення Козівської селищної ради Тернопільського району Тернопільської області, в якій просить:

визнати бездіяльність Козівської селищної ради протиправною та зобов`язати нарахувати і сплатити єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до відповідного податкового органу в розмірах визначених законом для застрахованої особи ОСОБА_1 за період з 01.01.2022 по 01.10.2022;

визнати бездіяльність Відділу соціального захисту населення Козівської селищної ради протиправною та зобов`язати нарахувати і сплатити єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до відповідного податкового органу в розмірах визначених законом для застрахованої особи ОСОБА_1 за період з 01.10.2022 по 01.07.2023.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 є застрахованою собою, а відповідачі в свою чергу виступають платниками єдиного внеску на користь позивача, так як вони нараховували та сплатили їй за 2022-2023 роки компенсацію за догляд. Однак відповідачі порушили права позивача, зокрема щодо зарахування періодів отримання компенсації за догляд до загального трудового стажу, так як з 01.01.2022 по 31.06.2023 не здійснили нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску до податкового органу у розмірах визначених Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VІ (далі - Закон №2464-VІ), що, власне, і зумовило звернення до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 04.12.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

На виконання вимог вказаної ухвали, Козівською селищною радою подано до суду відзив на позовну заяву, просило відмовити у задоволенні позовних вимог та прийняти рішення про формування та подання Відділом соціального захисту населення Козівської селищної ради Додатку 2 (далі - Д2) Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум отриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 13.01.2015 №4, (далі - Порядок), який повинен формуватись та подаватись за позивача, до відповідного органу для розрахунку єдиний внесок за ОСОБА_1 за період з 01.09.2022 по 30.06.2023. Заперечуючи проти позову, відповідач послався на те, що відповідно до Порядку, в редакції від 13.07.2021, орган місцевого самоврядування не входить в перелік тих органів, які можуть формувати та подавати Д2 для розрахунку єдиного внеску. Згідно змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 04.07.2022 № 189 до Порядку абзац другий п.2 розділу IV трактується так: Д2 формується та подається районними (міськими) управліннями праці та соціального захисту населення, виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад, у якому щокварталу відображаються відомості в розрізі місяців звітного кварталу і щодо кожної застрахованої особи. Тому, Козівська селищна рада не формувала і не подавала за ОСОБА_1 Д2 для розрахунку єдиного внеску за період з 01.01.2022 по 01.10.2022. Щодо бездіяльності Відділу соціального захисту населення Козівської селищної ради, то відділом у IV кварталі 2023 року буде поданий Д2 за ОСОБА_1 для розрахунку єдиного внеску. Так, як Відділ створений у вересні 2022 року, то дані будуть подані за період з 01.09.2022 по 30.06.2023.

Копію ухвали про відкриття провадження у справі від 04.12.2023 Відділу соціального захисту населення Козівської селищної ради отримав 05.12.2023, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Відповідач у строк встановлений судом (п`ятнадцять днів з дня вручення йому ухвали про відкриття провадження у справі) та станом на 13.02.2024 відзив на позов не подав, як і будь-які докази у спростування позовних вимог. Клопотань про продовження процесуального строку також до суду не надходило.

Відповідно до ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, суд при прийняті рішення виходить з наступних підстав і мотивів.

Судом встановлено, що рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 08.08.2023, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 03.11.2023, у справі №500/3612/23 визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населенні Тернопільської районної державної адміністрації щодо не виплати ОСОБА_1 компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі за період з 17.11.2020 по 31.12.2020; зобов`язано Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації виплатити ОСОБА_1 компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі за період з 17.11.2020 по 31.12.2020; визнано протиправною бездіяльність Козівської селищної ради Тернопільської області щодо не виплати ОСОБА_1 компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі за період з 01.01.2021 по 31.05.2022; зобов`язано Козівську селищну раду Тернопільської області виплатити ОСОБА_1 компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляд на непрофесійній основі за період з 01.01.2021 по 31.05.2022.

Рішенням Козівської селищної ради від 20.06.2022 позивачу призначено компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, з 13.06.2022 по 30.06.2022 - 2481,00 грн., з 01.07.2022 по 30.11.2022 - 2600,00 грн. та з 01.12.2022 по 12.06.2023 - 2684,00 грн.

Рішенням Відділу соціального захисту населення Козівської селищної ради від 22.06.2023 №202 позивачу призначено компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, з 01.06.2023 по 31.05.2024 - 2384,55 грн.

Відповідно до індивідуальних відомостей про застраховану особу ОСОБА_1 з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (довідка форми ОК-5) від 03.11.2023 за 2022 рік та з січня по червень 2023 року відповідачами не сплачено до бюджету єдиний внесок.

18.07.2023 позивач звернувся до Козівської селищної ради із клопотанням про сплату до бюджету єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2022 по 01.07.2023.

Згідно листа Відділу соціального захисту населення Козівської селищної ради від 31.08.2023 №223 дані ОСОБА_1 для нарахування стажу буде проведено у III кварталі 2023 року. При цьому сплата єдиного внеску згідно роз`яснення Міністерством соціальної політики України має здійснюватися в межах та за рахунок загального обсягу видатків, передбачених в Державному бюджеті України.

Не погоджуючись з бездіяльністю відповідачів, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість бездіяльності відповідачів на відповідність вимогам ч.2 ст.2 КАС України, суд виходить з наступного.

Правові і організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом №2464-VI.

За визначеннями у п.3, 10 ч.1 ст.1 вказаного Закону, застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок, а страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов`язані сплачувати єдиний внесок.

Частинами 1 та 2 ст.2 Закону № 2464-VI встановлено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов`язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону. Виключно цим Законом визначаються, зокрема, платники єдиного внеску; порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску; розмір єдиного внеску; орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність; склад, порядок ведення та використання даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.1 Закону № 2464-VI єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з п.1 ч.1 ст.4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є, роботодавці: підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, військові частини та органи, які виплачують грошове забезпечення, допомогу по тимчасовій непрацездатності, допомогу у зв`язку з вагітністю та пологами, допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства для таких осіб, зокрема, одного з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, тяжко хворою дитиною, якій не встановлено інвалідність, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства.

Пунктами 1, 4 ч.2 ст.6 вказаного Закону визначено, що платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску; подавати звітність, у тому числі про основне місце роботи працівника, про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України. Форма, за якою подається звітність про нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку), встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та Фондом загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Статтею 7 Закону № 2464-VI визначено базу нарахування єдиного внеску. За приписами ч.5 вказаної статті Закону, єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати.

Обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок (ч.2 ст.9 Закону № 2464-VI).

Обчислення єдиного внеску за минулі періоди, крім випадків сплати єдиного внеску згідно з частиною п`ятою статті 10 цього Закону, здійснюється виходячи з розміру єдиного внеску, що діяв на день нарахування (обчислення, визначення) заробітної плати (доходу), на яку відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок (ч.4 ст.9 Закону № 2464-VI).

Відповідно до ч.5 ст.9 Закону № 2464-VI сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь).

Згідно з ч.8 ст.9 Закону № 2464-VI платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з податковим органом за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Періодом, за який платники єдиного внеску подають звітність до органу доходів і зборів (звітним періодом), є календарний місяць, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, для яких звітним періодом є календарний рік.

Згідно з ч.1 та 2 ст.20 Закону № 2464-VI реєстр застрахованих осіб - автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню відповідно до закону.

Реєстр застрахованих осіб складається з електронних облікових карток застрахованих осіб, до яких включаються відомості про застрахованих осіб, інформація про набуття прав на одержання страхових виплат за всіма видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та інформація про виплати за всіма видами загальнообов`язкового державного соціального страхування і соціальними та іншими виплатами, передбаченими законодавством, та електронного реєстру листків непрацездатності, порядок організації ведення та надання інформації з якого встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд, користувачами цього реєстру є податкові органи, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Персоніфіковані відомості про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, та інші відомості подаються до Пенсійного фонду роботодавцями, підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсацію відповідно до законодавства.

Пунктом 9 ст.11 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV) передбачено, що загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню підлягають, зокрема, непрацюючі працездатні особи, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або за особою, яка досягла пенсійного віку, встановленого статтею 26 цього Закону, та за висновком закладу охорони здоров`я потребує постійного стороннього догляду, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства.

Разом з тим, п.2 ст.14 Закону № 1058-IV визначено, що страхувальниками відповідно до цього закону є підприємства, установи, організації, військові частини та органи, які виплачують заробітну плату (винагороду), грошове забезпечення, допомогу, надбавку або компенсацію, - для осіб, зазначених у пунктах 6-9, 11 і 12 статті 11 цього Закону.

Відповідно до ч.1 ст.15 Закону № 1058-IV платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.

Згідно з п.3 ч.1 ст.16 Закону № 1058-IV, застрахована особа має право вимагати від страхувальника сплати страхових внесків, у тому числі в судовому порядку.

Разом з тим, з індивідуальних відомостей про застраховану особу з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (довідка форми ОК-5), сформованих станом на 03.11.2023 видно, що за період з 01.01.2022 по 30.06.2023 відповідачами не сплачено єдиний внесок.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Відділ соціального захисту населення Козівської селищної ради створений 22.08.2022.

Згідно виписки з банківського рахунку ОСОБА_1 , компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляд на непрофесійній основі, виплачено їй Козівською селищною радою з 01.06.2022 по 31.08.2022 та Відділом соціального захисту населення Козівської селищної ради з 01.09.2022 по 30.06.2023.

Зокрема, на рахунок ОСОБА_1 15.09.2022 Козівською селищною радою виплачено компенсацію в розмірі 7681,00 грн., призначену рішенням Козівської селищної ради від 20.06.2022 (за червень 2022 року - 2481,00 грн., за липень 2022 року - 2600,00 грн., за серпень 2022 року - 2600,00 грн.), однак позивачем помилково розцінено виплату такої органом місцевого самоврядування і у вересні 2022 року.

При цьому, рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 08.08.2023, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 03.11.2023, у справі №500/3612/23, зокрема, зобов`язано Козівську селищну раду Тернопільської області виплатити ОСОБА_1 компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляд на непрофесійній основі за період з 01.01.2021 по 31.05.2022.

Виходячи з системного аналізу норм чинного законодавства та встановлених обставин справи, суд приходить до висновку про протиправну, в контексті ч.2 ст.2 КАС України, бездіяльність відповідачів та необхідність захисту порушеного права позивача шляхом зобов`язання нарахувати і сплатити єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за позивача Козівську селищну раду за період виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляд на непрофесійній основі, з 01.01.2022 по 31.08.2022 та Відділ соціального захисту населення Козівської селищної ради за період виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляд на непрофесійній основі, з 01.09.2022 по 30.06.2023.

З приводу ж доводів, Козівської селищної ради, що орган місцевого самоврядування не входить в перелік тих органів, які можуть формувати та подавати Д2 для розрахунку єдиного внеску, а тому можливе лише формування та подання Відділом соціального захисту населення Козівської селищної ради Д2 до відповідного органу для розрахунку єдиний внесок за ОСОБА_1 за період з 01.09.2022 по 30.06.2023, суд враховує наступне.

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затверджений наказом Міністерства фінансів України 13.01.2015 №4 (далі - Порядок), визначає порядок заповнення і подання до органів ДПС (далі - податкові органи) Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) платниками єдиного внеску, визначеними пунктами 1, 16 частини першої статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон), відповідно до вимог статті 51 глави 2, підпункту 70.16.1 пункту 70.16 статті 70 глави 6 розділу II, підпункту 170.4.2 пункту 170.4 статті 170 та підпункту «б» пункту 176.2 статті 176 розділу IV, підпункту 1.6 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та пункту 4 частини другої статті 6 Закону.

За приписами п.2 розділу IV вказаного Порядку Додаток 2 до Розрахунку «Відомості про осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або у разі народження дитини, усиновленні дитини, та осіб із числа непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, за дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, якій не встановлено інвалідність, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства, та нарахування сум єдиного внеску за патронатних вихователів, батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу, прийомних батьків, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства» (далі - Д2).

Д2, із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів № 189 від 04.07.2022, формується та подається районними (міськими) управліннями праці та соціального захисту населення виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад, у якому щокварталу відображаються відомості в розрізі місяців звітного кварталу і щодо кожної застрахованої особи:

рядок 01 - необхідний тип Розрахунку;

рядок 011 «Звітний» - якщо Д2 подається в складі Розрахунку з типом «Звітний» (пункту 1 розділу III цього Порядку);

рядок 012 «Звітний новий» - якщо Д2 подається в складі Розрахунку з типом «Звітний новий». Містить виключно коригування даних відповідно до передбаченого для цього додатка порядку коригування рядків (пункт 6 розділу V цього Порядку);

рядок 013 - «Уточнюючий» - якщо Д2 подається в складі Розрахунку з типом «Уточнюючий». Містить виключно коригування даних відповідно до передбаченого для цього додатка порядку коригування рядків (пункт 6 розділу V цього Порядку);

рядок 02 - вказуються арабськими цифрами:

звітний (податковий) період (календарний рік), за який подається Розрахунок:

квартал, за який формується Розрахунок (цифрове значення від 1 до 4);

номер місяця у звітному кварталі (цифрове значення від 1 до 3);

рядок 03 - повне найменування платника єдиного внеску;

рядок 031 - код за ЄДРПОУ платника єдиного внеску;

рядок 032 - код за ЄДРПОУ ліквідованого платника єдиного внеску у разі подання правонаступником Розрахунку з типом «Уточнюючий» за деякі категорії застрахованих осіб, який ліквідований.

Додаток складається із двох частин, а саме загальна частина про нараховані суми єдиного внеску в розрізі категорій застрахованих осіб та частина, яка містить відомості про застрахованих осіб.

Обчислення страхових внесків за зазначених осіб провадиться на підставі бухгалтерських та інших документів, які підтверджують нарахування (обчислення) допомоги, грошового забезпечення або компенсації.

Отже, на сьогодні надано можливість виконавчим органам сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад сформувати та надати інформацію за Д2 до Податкового розрахунку, в тому числі за попередні періоди.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому, ч.2 ст.77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За наслідками судового розгляду, відповідачі, як суб`єкт владних повноважень, не надали суду достатніх беззаперечних доказів на обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються їх заперечення, і не довели правомірності оскаржуваної бездіяльності.

Таким чином, враховуючи встановлені судом обставини справи, оцінивши добуті докази в їх сукупності за правилами ст.90 КАС України та аналізуючи наведені положення законодавства, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення частково.

Керуючись ст. 139, 241-246, 250 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Козівської селищної ради щодо ненарахування та несплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за ОСОБА_1 за період виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляд на непрофесійній основі, з 01.01.2022 по 31.08.2022.

Зобов`язати Козівську селищну раду нарахувати і сплатити єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за ОСОБА_1 за період виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляд на непрофесійній основі, з 01.01.2022 по 31.08.2022.

Визнати протиправною бездіяльність Відділу соціального захисту населення Козівської селищної ради Тернопільського району Тернопільської області щодо ненарахування та несплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за ОСОБА_1 за період виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляд на непрофесійній основі, з 01.09.2022 по 30.06.2023.

Зобов`язати Відділ соціального захисту населення Козівської селищної ради Тернопільського району Тернопільської області нарахувати і сплатити єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за ОСОБА_1 за період виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляд на непрофесійній основі, з 01.09.2022 по 30.06.2023.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 13 лютого 2024 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 );

відповідач:

- Козівська селищна рада (місцезнаходження: вул.Грушевського, 38,смт. Козова,Тернопільський район, Тернопільська область, 47600, код ЄДРПОУ: 04525573).

- Відділ соціального захисту населення Козівської селищної ради Тернопільського району Тернопільської області (місцезнаходження: вул. Грушевського, 38, смт Козова, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, 47601, код ЄДРПОУ: 44852487).

Головуючий суддя Мандзій О.П.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2024
Оприлюднено15.02.2024
Номер документу116960082
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів

Судовий реєстр по справі —500/7750/23

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Рішення від 13.02.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні