Рішення
від 12.02.2024 по справі 520/35504/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 лютого 2024 р. № 520/35504/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "Агроспецсервіс-Логістик" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "Агроспецсервіс-Логістик" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних №9891389/39099581 від 08.11.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 04.09.2023; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану ТОВ "Науково-виробниче об`єднання "Агроспецсервіс-Логістик" податкову накладну №8 від 04.09.2023 датою її подання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення відповідача є протиправним та таким, що прийняте всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа до Електронного кабінету, яка міститься в матеріалах справи.

Представником Головного управління ДПС у Харківській області 28.12.2023 до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржуване рішення відповідача є правомірним, та прийнятим з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.

Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що позивач з 2019 року надає спеціалізовані автотранспортні послуги та послуги з оренди устаткування, обладнання, машин та механізмів.

Одним із видів діяльності позивача є код КВЕД 43.99: Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у. Цей клас включає - оренду кранів та іншого будівельного устаткування з оператором, яке розміщене на будівельному майданчику; Код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (постачання/надання) - 43.99: Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.

Також одним із видів діяльності позивача є за кодом КВЕД 49.41: Вантажний автомобільний транспорт; цей клас включає - оренду вантажних автомобілів з водієм; код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг товарів / послуг (постачання /надання) - 49.41 : Вантажний автомобільний транспорт.

Для виконання власної господарської діяльності, яка за своєю специфікою та характером є незмінною, позивач має в розпорядженні наступні об`єкти оренди, у тому числі обладнання та техніку:

- частина приміщення (кімната) №16, площею 36,4 кв.м., розташоване на техповерсі нежитлового приміщення за адресою: м. Харків, пр. Науки, буд. 36 (літера) А-5, використовується в господарській діяльності згідно договору суборенди № 0109-21/1 від 01.09.2021, на підставі Акту надання послуг № 159 від 30.09.2023 з ТОВ «Наукова виробнича фірма «Технології енергозбереження» (код ЄДРПОУ 40190751);

- нежитлове приміщення будівлі №1, площею 60 кв.м. розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , використовується в господарській діяльності згідно договору оренди № 01.07-1 від 01.07.2023, на підставі Акту надання послуг № 347 від 30.09.2023 з ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 );

- автотранспортні засоби, у т.ч. спецтехніка згідно договору про надання транспортних послуг № б/н від 01.04.2022, укладеного з ФОП ОСОБА_2 (код НОМЕР_2 ), що підтверджується Актами надання послуг: № 1080 від 28.08.2023; № 1081 від 04.09.2023.

Підприємство також має в своєму розпорядженні необхідне офісне обладнання та комп`ютерну техніку.

Позивач має у штаті необхідний персонал. Станом на дату виникнення спірних правовідносин у штаті підприємства середньооблікова кількість працівників становила 2,25, у позивача відсутня необхідність у додаткових кадрах, оскільки діяльність передбачає лише передавання обладнання в оренду, що виключає необхідність наймання позивачем у свій штат додатково водіїв, експедиторів та іншого обслуговуючого персоналу. До того ж, як зазначає позивач у позовній заяві, при укладенні договорів транспортних послуг згідно їх умов та предмету ним береться у користування не виключно техніка та устаткування, а отримується комплексна транспортна послуга, яка включає в себе отримання в оренду відповідного технічного транспорту з оператором (водієм, технічним спеціалістом) орендодавця.

03.07.2023 між ТОВ «НВО «Агроспецсервіс-Логістик» (надалі - позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОБУД-1» (код ЄДРПОУ 40079474) було укладено договір про надання послуг №б/н від 03.07.2023 (надалі - договір). Відповідно до умов п. 1.1. укладеного договору Виконавець надає транспортні послуги автотранспортними засобами (у т.ч. спецтехнікою: навантажувачами, автокранами, автопідйомниками).

08.08.2023 позивачем Товариству з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОБУД-1» було виставлено рахунок на оплату № 336 в розмірі 264 217,92 грн., у т.ч. ПДВ - 44 036,32 грн.

Згідно до п. 3.4 договору відповідно до виставленого рахунку на оплату позивачем вказані послуги були надані за Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 370 від 28.08.2023 у сумі 137 688,00 грн. у т.ч. ПДВ - 22 948,00 грн. На суму вартості вказаних послуг позивачем була у встановленому порядку зареєстрована податкова накладна №70 від 28.08.2023 року на суму 137 688,00 грн. у т.ч. ПДВ - 22 948,00 грн. (за першою подією) зареєстрована податковим органом в ЄРПН (реєстраційний № 9232963748 - 12.09.2023).

Відповідно до п. 3.2 Договору надані послуги сплачені замовником згідно платіжної інструкції №503 від 31.08.2023 в сумі 145 238,40 грн., у т.ч. ПДВ - 24 206,40 грн. На суму вартості вказаних послуг позивачем була у встановленому порядку зареєстрована податкова накладна податкова накладна № 77 від 31.08.2023 на різницю між сумою надання послуг та сплатою замовника (за першою подією), на суму 7550,40 грн. у т.ч. ПДВ 1258,40 грн. зареєстрована в ЄРПН (реєстраційний № 9233074022 - 12.09.2023)

Відповідно до п. 3.4 Договору надання послуг Виконавцем здійснювалось також за Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 371 від 04.09.2023 на суму 126 529,92 грн. у т.ч. ПДВ 21 088,32 грн. Станом на дату оформлення Акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 371 від 04.09.2023 на суму 126 529,92 грн. за Замовником обліковувалася передоплата в розмірі 7550,40 грн. (згідно Платіжної інструкції № 503 від 31.08.2023). Отже, на різницю між сумою сплати та сумою надання послуг була складена податкова накладна № 8 від 04.09.2023 року на суму 118 979,52 грн., у т.ч. ПДВ - 19 829,92 грн. , що є першою подією у розумінні вимог пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу.

У подальшому Замовником було здійснено доплату за несплачені, але вже надані згідно Акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 371 від 04.09.2023 послуги згідно Платіжної інструкції № 516 від 08.09.2023 в сумі 118 979,52 грн.

На виконання вимог Податкового кодексу України позивачем було складено податкову накладну № 8 від 04.09.2023 та подано її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) через функціонал «Єдине вікно подання електронних документів» до Головного управління Державної податкової служби України в Харківській області.

Квитанцією Відповідача-1 №9253713918 від 29.09.2023 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН реєстрацію оскаржуваної податкової накладної було зупинено на підставі: «Обсяг постачання товару/послуги 43.99, 49.41 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.» Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації.

З метою надання пояснень та на підтвердження реальності здійснення господарської операції, за результатами якої було складено податкову накладну №8 від 04.09.2023, 20.10.2023 в порядку, визначеному п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивачем було надано пояснення (вих. №20/10-2023 від 20.10.2023) шляхом направлення Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №30 з додатками та додано до них документи на підтвердження реальності здійснення операцій за податковою накладною № 8 від 04.09.2023, з відповідними поясненнями.

На підтвердження зазначених вище відомостей позивачем було надано:

- Договір про надання послуг № Б/н від 03.07.2023;

- Рахунок на оплату № 336 від 08.08.2023;

- Платіжні інструкції: № 503 від 31.08.2023; № 516 від 08.09.2023;

- Виписки банку по рахунку від: 31.08.2023; 08.09.2023. Акти здачі-приймання робіт (надання послуг): № 370 від 28.08.2023; № 371 від 04.09.2023;

- Акт звірки між ТОВ «НВО «Агроспецсервіс-логістик» та ТОВ «ЕНЕРГОБУД-1» за період 3 квартал 2023 року;

- ОСВ по рахунку 361 ТОВ «НВО «Агроспецсервіс-логістик» - ТОВ «ЕНЕРГОБУД-1» за період 3 квартал 2023 року;

- Договір про надання транспортних послуг № б/н від 01.04.2022 з ФОП ОСОБА_2 ;

- Рахунок на оплату № 1017 від 08.08.2023;

- акти надання послуг: № 1080 від 28.08.2023; № 1081 від 04.09.2023;

- Договір суборенди № 0109-21/1 від 01.09.2021 з ТОВ «НАУКОВА ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕХНОЛОГІЇ ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ»; Додаток до договору оренди - акт приймання-передачі приміщення від 01.09.2021; Рахунок на оплату № 146 від 01.09.2023; акт надання послуг: № 159 від 30.09.2023;

- Договір оренди № 01.07-1 від 01.07.2023 з ФОП ОСОБА_1 ; Додаток до договору оренди - акт приймання-передачі приміщення від 01.07.2023; акт надання послуг № 347 від 30.09.2023;

- Штатне розміщення організації від 01.09.2023; штатний розклад від 01.09.2023;

- Форма звіту 20-ОПП Дод. 10 до Порядку обліку платників податків і зборів.

За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та долучених до них документів, від податкового органу через електронний кабінет отримано повідомлення №9804216/39099581 від 27.10.2023, яким повідомлено про необхідність надання додаткових копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, а саме: розрахункових документів та/або банківських виписок.

02.11.2023 позивачем було надано додаткові пояснення (вих. №02/11-2023 від 02.11.2023), до яких було повторно додано копії платіжних інструкцій №503 від 31.08.2023 та №516 від 08.09.2023, а також додано копії виписок банку по рахунку від 31.08.2023 та від 08.09.2023.

Не зважаючи на подання позивачем додаткових пояснень та запитуваних документів, рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9891389/39099581 від 08.11.2023 позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної № 8 від 04.09.2023 з підстав: ненадання/часткового надання письмових пояснень та копій документів/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Не погодившись з винесеним рішенням позивачем було подано скаргу до відповідача-2 із поясненнями до скарги (лист № 17/11-2023 від 17.11.2023).

Рішенням відповідача-2 №81715/39099581/2 від 24.11.2023 скаргу позивача залишено без задоволення з підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо придбання/постачання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням відповідача щодо відмови в реєстрації податкової накладної №8 від 04.09.2023 та вважаючи його прийнятим всупереч нормам законодавства, що регулює спірні правовідносини, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.

У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.

Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області та Державної податкової служби України бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "Агроспецсервіс-Логістик" в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій, законність реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".

Отже, з огляду на вище описане, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Харківський області №9891389/39099581 від 08.11.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної є неправомірним та підлягає скасуванню, а податкова накладна №8 від 04.09.2023, складена Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "Агроспецсервіс-Логістик" - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "Агроспецсервіс-Логістик" підлягають задоволенню.

Щодо клопотання представника позивача про відшкодування позивачу понесених витрат на професійну правничу допомогу адвоката, суд зазначає наступне.

З матеріалів справи судом встановлено, що згідно акту виконаних робіт №1 від 07.12.2023, позивачем понесені витрати за надання адвокатом професійної правничої допомоги, а саме: вивчення документів та матеріалів щодо обставин виникнення підстав для визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії (зареєструвати податкову накладну); надання усних консультацій щодо можливих варіантів захисту його прав, порушених внаслідок відмови у реєстрації податкової накладної; складання позовної заяви про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії (зареєструвати податкову накладну), підготовка необхідних документів (копій), подання позову до суду. 07.12.2023 відповідно до Платіжної інструкції №1411 на рахунок адвоката Солохіної В.В. Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "Агроспецсервіс-Логістик" здійснено платіж на суму 15000 грн.

Суд зазначає, що згідно з ст. 132 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; 3) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; 4) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 5) пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

Відповідно до ч. 1, 4 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України, витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Відповідно до ч. 2-5 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України, за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Суд, вирішуючи питання про визначення розміру витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами, враховує складність справи та надані адвокатом послуги.

З огляду на те, що, дана справа належить до категорії справ незначної складності, обсяг доказів є незначним, судове засідання не проводилось, суд доходить до висновку, що вимога про стягнення судових витрат пов`язаних з правничою допомогою, підлягає частковому задоволенню, а саме стягненню на користь позивача суми у розмірі 4000,00 грн.

Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "Агроспецсервіс-Логістик" (просп. Науки, буд. 36, кім. 16, м. Харків, 61166, ЄДРПОУ 39099581) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (площа Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних №9891389/39099581 від 08.11.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 04.09.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану ТОВ "Науково-виробниче об`єднання "Агроспецсервіс-Логістик" податкову накладну №8 від 04.09.2023 датою її подання.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "Агроспецсервіс-Логістик" (ЄДРПОУ 39099581) сплачену суму судового збору в розмірі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) грн. 00 коп. та судові витрати пов`язані з наданням правничої допомоги адвоката в розмірі 2000 (дві тисячі) грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (ЄДРПОУ 43983495).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "Агроспецсервіс-Логістик" (ЄДРПОУ 39099581) сплачену суму судового збору в розмірі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) грн. 00 коп. та судові витрати пов`язані з наданням правничої допомоги адвоката в розмірі 2000 (дві тисячі) грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

Дата ухвалення рішення12.02.2024
Оприлюднено15.02.2024
Номер документу116960439
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/35504/23

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 04.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Рішення від 12.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні