ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 лютого 2024 рокуЛьвівСправа № 380/5588/23 пров. № А/857/21315/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.
суддів- Іщук Л.П., Онишкевича Т.В.
за участі секретаря судового засідання Демчик Л.Р.
представник позивача: Гавриченко Ж.В.
представник відповідача: Білоус А.Т.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2023 року у справі №380/5588/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Оскар ОЛЛ-ТРЕЙД» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання дії та бездіяльності протиправним, -
суддя у І інстанції Сидор Н.Т.,
час ухвалення рішення не зазначено,
місце винесення рішення м. Львів,
дата складання повного тексту рішення не зазначено,-
ВСТАНОВИВ:
У березні 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Оскар ОЛЛ-ТРЕЙД» (далі ТОВ «Оскар ОЛЛ-ТРЕЙД», позивач) звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області відповідач) в якому просило:
-визнати протиправним та скасувати Розпорядження про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №140-РЛ від 16.02.2023;
-зобов`язати відповідача видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним та поновити інформацію (внести відомості) до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та розбірної торгівлі пальним, та місць виробництв, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за №13070314201900344.
На обґрунтування позовних вимог зазначає, що оскаржуване розпорядження відповідача є протиправним та таким, що його належить скасувати, оскільки підстави, вказані у спірному розпорядженні, є безпідставними та такими, що суперечать нормам статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Наголошує, що відповідачем в оскаржуваному розпорядженні не наведено, який саме документ, поданий позивачем разом з заявою щодо роздрібної торгівлі пальним у 2019 році та яким саме органом не видавався та чи не погоджувався. Зазначені доводи не підтверджено жодними доказами.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2023 року позов задоволено.
Не погодившись із ухваленим рішенням, його оскаржив відповідач, який вважає, що оскаржуване рішення прийняте з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, просить скасувати рішення та ухвалити нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
В обґрунтування апеляційних вимог, покликається на те, що відповідач звернувся із листом до Державної інспекції архітектури та містобудування у Львівській області про надання інформації щодо видачі/реєстрації актів вводу в експлуатацію об`єктів, або актів готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікатів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, необхідних для роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, за вказаними у додатку до листа адресами. На адресу відповідача надійшов лист №970/04/13-23 від 10.02.2023 яким управління Державної інспекції архітектури та містобудування України повідомлено, що документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами. Закінчених об`єктів будівництва ТОВ «Оскар ОЛЛ-ТРЕЙД» не виявлено у Реєстрі будівельної діяльності.
Апелянт зазначає, що законодавством регламентовано імперативний перелік документів для отримання суб`єктом господарювання ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, який зокрема передбачає необхідність подання акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію.
Вказує, що законодавчими приписами передбачено можливість анулювання контролюючим органом раніше виданої ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, зокрема на підставі інформації, отриманої від відповідних органів влади або, у зв`язку зі встановленням зазначенням заявником недостовірних даних при зверненні щодо отримання ліцензії.
Крім того скаржник вказує, що з урахуванням скасування розпорядження відповідача № 140-РЛ від 16.02.2023 вимога зобов`язального характеру є передчасною.
Представник позивача подав відзив на апеляційну скаргу в якому вказав, що рішення суду першої інстанції є законним, прийнятим з дотриманням норм матеріального та процесуального права. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
У відповідності до вимог частини першої статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення а рішення суду першої інстанції без змін з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань,ТОВ «ОСКАР ОЛЛ-ТРЕЙД»зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 41714604, основним видом економічної діяльності якого є 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Серед другорядних видів економічної діяльності ТОВ «ОСКАР ОЛЛ-ТРЕЙД» є 47.30 роздрібна торгівля пальним.
У цілях здійснення діяльності із роздрібної торгівлі пальним ТОВ «ОСКАР ОЛЛ-ТРЕЙД» отримало від ГУ ДПС у Львівській області ліцензію на роздрібну торгівлю пальним № 13070314201900344 терміном дії з 26.07.2019 до 26.07.2024 за адресою місця торгівлі: м. Львів, вул. Шевченка, 321.
Розпорядженням ГУ ДПС у Львівській області від 16.02.2023 № 140-РЛ анульовано ліцензію на роздрібну торгівлю пальним № 13070314201900344 (термін дії з 26.07.2019 до 26.07.2024), у зв`язку з отриманням від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами.
Позивач вважаючи розпорядження відповідача протиправним, звернувся з позовом до суду.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оцінюючи спірне розпорядження на предмет відповідності критеріям правомірності рішень суб`єктів владних повноважень, суд наголосив на тому, що з цього індивідуального акта неможливо встановити фактичну підставу його прийняття, адже відповідач покликався виключно на положення ст.15 Закону №481/95-ВР.
Таким чином суд першої інстанції дійшов висновку, що суд вважає, що відсутність фактичних обставин прийняття спірного розпорядження вказує на очевидну необґрунтованість оскаржуваного рішення.
Крім цього, суд вказав, що жоден із поданих позивачем разом із заявою щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним документів не видавався/не погоджувався Державною інспекцією архітектури та містобудування України. Відтак надходження інформації від Державної інспекції архітектури та містобудування України не може бути підставою для анулювання ліцензії позивача згідно з абз.9 ч.52 ст.15 Закону України №481/95-ВР, що підтверджує доводи позивача про необґрунтованість посилання сторони відповідача на повідомлення Державної інспекції архітектури та містобудування України.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо часткового задоволення позовних вимог, та зазначає наступне.
Статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України регламентовано приписами Закону № 481/95-ВР.
Відповідно до статті 15 Закону України № 481/95-ВР встановлено, що ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів , або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Як встановлено судом основним видом економічної діяльності якого є 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. Серед другорядних видів економічної діяльності ТОВ «ОСКАР ОЛЛ-ТРЕЙД» є 47.30 роздрібна торгівля пальним.
З метою ведення своєї господарської діяльності ТОВ «ОСКАР ОЛЛ-ТРЕЙД» звернулося до відповідача із заявою щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою місця торгівлі: м. Львів, вул. Шевченка, 321, при зверненні позивач долучив копії таких документів:
1.Платіжне доручення № 714 про сплату платежу за видачу ліцензії;
2.Договір оренди від 01.12.2018 року;
3.Інформаційна довідка з державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
4.Державний акт на право постійного користування землею № II-ЛВ № 000632;
5.Наказ № 06.12.18-2 від 06.12.2018;
6.Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів від 06.12.2018;
7.Довідка № ЮР2/722 від 15.07.2019 року;
8.Технічний паспорт сталевого резервуара РГС -20 №4;
9.Висновок за результатами експертного дослідження № 1247.12.30-31-5
За результатами поданої заяви та доданих до неї документів ТОВ «ОСКАР ОЛЛ-ТРЕЙД» отримано ліцензію на роздрібну торгівлю пальним № 13070314201900344 терміном дії з 26.07.2019 до 26.07.2024 за адресою місця торгівлі: м. Львів, вул. Шевченка, 321. Відповідні відомості внесені до Єдиного реєстру ліцензіатів.
Відповідно до абзацу дев`ятого частини 52 статті 15 Закону №481/95-ВР ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами.
Як вбачається з матеріали справи, вказана норма зазначена у оспорюваному розпорядженні ГУ ДПС № 140-РЛ від 16 лютого 2023 року, як підстава ухвалення такого рішення.
Виходячи із системного аналізу вищевказаних норм права та встановлених обставин, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що виходячи із приписів абзацу дев`ятого частини 52 статті 15 Закону №481/95-ВР анулювання ліцензії з посиланням на цю правову норму можливе у разі надходження від уповноваженого органу інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися цим же органом, однак жоден із поданих ТОВ «ОСКАР ОЛЛ-ТРЕЙД» разом із заявою про надання Ліцензії документів необхідних для роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, що розташовані за адресою Львівська область, м. Львів, вул. Шевченка, 321., не видавався/не погоджувався Державною інспекцією архітектури та містобудування України.
Таким чином, надходження інформації від Державної інспекції архітектури та містобудування України не може бути підставою для анулювання ліцензії позивача згідно з абзацом дев`ятого частини 52 статті 15 Закону №481/95-ВР, що підтверджує доводи позивача про необґрунтованість посилання сторони відповідача на повідомлення Державної інспекції архітектури та містобудування України.
Крім того, з врахуванням вказаних обставин, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що із оспорюваного розпорядження відповідача, яке є індивідуальним правовим актом, неможливо встановити фактичну підставу його прийняття, оскільки у ньому не зазначено ні уповноваженого органу, який надав певну інформацію, ні щодо якого документу, копію якого позивачем було подано разом із заявою на отримання ліцензії, така інформація стосується, ні сам характер отриманої інформації, що свідчить про необґрунтованість такого рішення суб`єкта владних повноважень.
Встановлені обставини справи дають підстави колегії суддів стверджувати про протиправність оспорюваного розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області № 140-РЛ від 16 лютого 2023 року, а тому таке підлягає скасуванню.
Щодо зобов`язання відповідача видалити з Реєстру інформацію (відомості) про анулювання Ліцензії та поновити інформацію (внести відомості) до Реєстру про Ліцензію, апеляційний суд зазначає наступне.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №545 (далі Порядок №545).
У пункті 3 Порядку №545 зазначено, що до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться відомості, зокрема, щодо дати видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.
За приписами пунктів 4-7 Порядку №545 підставою для включення суб`єкта господарювання до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення ДФС та її територіальних органів про видачу ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для внесення змін до відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії.
Підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».
Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.
З урахуванням наведених приписів Порядку №545 та висновків суду щодо оспорюваного розпорядження ГУ ДПС № 140-РЛ від 16 лютого 2023 року суд апеляційної інстанції погоджується із судом першої інстанції, що з метою належного захисту та повного відновлення прав ТОВ «ОСКАР ОЛЛ-ТРЕЙД» слід зобов`язати ГУ ДПС виключити з Реєстру інформацію (відомості) про анулювання Ліцензії та поновити (внести відомості) до Реєстру інформацію про Ліцензію, що була видана позивачу.
Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги докази, наявні в матеріалах справи, доводи апеляційної скарги, наведені на спростування висновків суду першої інстанції, не містять належного обґрунтування чи нових переконливих доводів, які б були безпідставно залишені без розгляду судом першої інстанції.
Порушень норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильного застосування норм матеріального права поза межами вимог апелянта та доводів, викладених у апеляційній скарзі, у ході апеляційного розгляду справи встановлено не було.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.
Керуючись ч. 3 ст. 243, ст.ст. 241, 242, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 370 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2023 року у справі №380/5588/23 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.
Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді Л. П. Іщук Т. В. Онишкевич Повне судове рішення складено 12.02.2024
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2024 |
Оприлюднено | 15.02.2024 |
Номер документу | 116964039 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні