Ухвала
від 14.02.2024 по справі 712/1921/24
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

про тимчасовийдоступ доречей тадокументів

Справа №712/1921/24

Провадження № 1-кс/712/926/24

14 лютого 2024 року м. Черкаси

Соснівський районний суд м.Черкаси в складі:

слідчого судді ОСОБА_1

за участю секретаря ОСОБА_2

розглянув у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси винесене в кримінальному провадженні № 62021000000000861 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07.10.2021, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364, ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 212 КК України, клопотання прокурора Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, -

В С Т А Н О В И В:

До суду звернувся прокурор Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів.

Клопотання мотивує тим, що слідчими слідчого відділу Управління Служби безпеки України вЧеркаській області за процесуального керівництва прокурорів Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62021000000000861 від 07.10.2021 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364, ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 209 КК України.

Під час досудового розслідування отримано інформацію про те, що службові особи юридичних осіб та інші невстановлені особи, діючи за попередньою змовою з керівництвом ІНФОРМАЦІЯ_1 та ІНФОРМАЦІЯ_2 , зловживають службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди для себе та інших фізичних і юридичних осіб, що спричиняє тяжкі наслідки у вигляді заподіяння шкоди охоронюваним законом державним інтересам, а також правам та інтересам окремих громадян та юридичних осіб.

Досудовим розслідуванням установлено, що Мінінфраструктури визначено органи сертифікації колісних транспортних засобів, асаме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ( НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ( НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ( НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ( НОМЕР_4 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_7 » ( НОМЕР_5 ), ПП « ОСОБА_4 » ( НОМЕР_6 ), ІНФОРМАЦІЯ_8 » ( НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » ( НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » ( НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » ( НОМЕР_10 ), які, здійснюючи господарську діяльність з надання послуг із сертифікації та технічного огляду автотранспортних засобів, приховали реальну кількість/вартість здійснених операцій, що надало їм можливість не відображати в податковій звітності такі операції.

Відповідно до п. 11.9 Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012 №521, уповноважені органи та органи із сертифікації ведуть реєстр виданих сертифікатів відповідності щодо індивідуального затвердження. Реєстраційні номери сертифікатів відповідності щодо індивідуального затвердження присвоюють уповноважені органи та органи із сертифікації згідно з вимогамидодатка 7до цього Порядку. Ці органи надають інформацію про сертифікат відповідності до підприємства, що належить до сфери управління ІНФОРМАЦІЯ_1 , для внесення інформації до Державного реєстру сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання відповідно до вимог, передбачених у додатку 9до вказаного Порядку.

Однак Реєстру колісних транспортних засобів не створено, і відповідно призначені органи сертифікації не надають інформацію про видані сертифікати відповідності до підприємства, що належить до сфери управління Мінінфраструктури.

При цьому призначені органи сертифікації не ведуть власні реєстри виданих сертифікатів відповідності, що підтверджується протоколами тимчасового доступу до речей і документів, здійсненого на підставі ухвал Соснівського районного суду м. Черкаси.

Разом з цим, згідно отриманих відомостей, висновки та протоколи випробування, які передаються до призначених органів сертифікації, складаються без заїзду транспортного засобу або з формальним заїздом без здійснення фактичного огляду у випробувальних лабораторіях.

Під час досудового розслідування отримано інформацію про те, що ОСОБА_5 разом із ОСОБА_6 є організаторами запровадження протиправної схеми з видачі сертифікатів відповідності колісних транспортних засобів призначеними органами сертифікації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_12 », атакож випробувальних лабораторій, зокрема ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » та інших.

В свою чергу вищевказані особи здійснюють організаційно розпорядчі функції під час фінансово-господарської діяльності зазначених суб`єктів господарювання, та за наслідками такої діяльності отримують основний дохід.

Згідно з отриманими відомостями ОСОБА_6 та ОСОБА_5 до своєї протиправної діяльності залучено колишнього начальника управління з акредитації органів сертифікації та інспектування НААУ ОСОБА_7 , який відповідно до функціональних обов`язків відповідальний за взаємовідносини із НААУ, а також ОСОБА_8 , яка згідно з функціональними обов`язками здійснює контроль та організацію бухгалтерського та фінансового обліку 27 підприємств, 29 фізичних осіб-підприємців, 130 випробувальних лабораторій, каси, партнерів та агентів.

Крім того, вказаними особами залучено близько 62 інших осіб, які виконують функції кураторів (осіб, які здійснюють пошук нових приміщень та персоналу для випробувальних лабораторій, відповідальні за розвиток та контроль за діяльністю залучених випробувальних лабораторій), фінансистів, програмістів, бухгалтерів, юристів, охоронців, водіїв/кур`єрів.

При цьому, згідно отриманої інформації, ОСОБА_6 є шеф редактором « ІНФОРМАЦІЯ_16 », вміло користується своїм медійним ресурсом, надаючи послуги відповідним особам, може подати будь-яку інформацію впотрібному ракурсі, завдяки чому має на судову систему великий вплив.

З метою всебічного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, а також для встановлення всіх осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення виникла необхідність в досліджені та аналізі реєстрів виданих сертифікатів відповідності призначеними органами сертифікації. Однак, ведення відповідних реєстрів виданих сертифікатів відповідності призначеними органами сертифікації, не здійснюється.

Встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_17 здійснює щорічне опитування усіх акредитованих органів з оцінки відповідності за формою Ф-08.12.86 з метою підтвердження наявного сталого досвіду робіт як вимагає Загальний документ НААУ «Критерії сталого досвіду органів з оцінки відповідності» ЗД.-08.00.19. Таке опитування ІНФОРМАЦІЯ_17 було введено з вересня 2019 року. Органи з оцінки відповідності у відповідь на запит ІНФОРМАЦІЯ_17 надсилають відомості щодо проведених робіт з оцінки відповідності/сертифікації на електронну пошту ІНФОРМАЦІЯ_17 та поштовими відправленнями.

Так, згідно з відомостями наданими ІНФОРМАЦІЯ_18 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » видано сертифікатів відповідності колісних транспортних засобів за 2021 рік у кількості 36475 шт., за 2022 рік 93 801 шт.

Проте, відповідно до даних ІНФОРМАЦІЯ_19 у 2021 році поставлено на облік 161 842 транспортних засобів, які були вперше зареєстровані на території України на підставі виданих сертифікатів відповідності колісних транспортних засобів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », за 2022 рік 122 031 транспортних засобів.

Таким чином, встановлена розбіжність між інформацією, поданою ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » до ІНФОРМАЦІЯ_17 про кількість виданих сертифікатів відповідності колісних транспортних засобів та фактичною кількістю виданих сертифікатів цим товариством, на підставі яких здійснено реєстрацію транспортних засобів усервісних центрах МВС.

Разом з тим, стороною обвинувачення отримано інформацію, що ОСОБА_5 та ОСОБА_6 використовують свої значні фінансові та медійні ресурси, а також місці соціальні зв`язки для впливу на працівників Мінінфраструктури з метою забезпечення безперешкодного функціонування їх злочинної схеми з видачі сертифікатів відповідності.

Зокрема отримано відомості, що ОСОБА_6 та ОСОБА_5 06.04.2021 у період часу з 18:03:34 по 18:28:04, після отримання відомостей щодо активних дій службових осіб Мінінфраструктури направлених на створення Державного реєстру сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання, обговорили план створення штучних перешкод для його введення, оскільки буде все пораховано і буде припинено їх протиправну діяльність.

Станом на 01.08.2023 Мінінфраструктури зазначеного реєстру не створено.

Із матеріалів кримінального провадження вбачається, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » документально обліковано ціну за один сертифікат відповідності 60 грн, при цьому фактична вартість складає від 2 700 грн до 5 000 грн.

Під час досудового розслідування, стороною обвинувачення здобуто відомості, що протягом 2022 та 2023 років ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » видавались сертифікати відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу на підставі протоколів випробувань (перевірки) технічного стану транспортного засобу ПП « ОСОБА_9 » ( НОМЕР_11 ).

У зв`язку з викладеним, з метою всебічного, повного й неупередженого розслідування, а також встановлення всіх обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, стороною обвинувачення, в порядку ст. 93 КПК України, скеровано запит від 15.11.2023 № 31/1/2-95258ВИХ-23 до ПП « ОСОБА_9 » ( НОМЕР_11 ) з метою отримання належним чином засвідчених копій документів, що стосуються фінансово-господарської діяльності ПП « ОСОБА_9 », зокрема:

-документів, якими регламентовано порядок випробувань (перевірки) технічного стану колісних транспортних засобів, а саме:організаційну структуру, положень про структурні підрозділи управління, відділи, положень про облікову політику, інструкцій, наказів, протоколів, інші документи з цього питання;

-документів, які містять відомості про вартість послуг ПП « ОСОБА_9 » з випробувань (перевірки) технічного стану транспортних засобів із зазначенням окремих даних за тип конструкції колісного транспортного засобу (автомобілі пасажирські, вантажні категорій М1, N, автобуси та тролейбуси категорій М2, М3, причепи та напівпричепи категорій О1, О4, мопеди, легкі мотоцикли, мотоцикли, моторолери, мототрицикли, мотоквадроцикли категорійL1-L7) та періодів дії кожної ціни протягом2021 2023 років;

-калькуляцій вартості послуг з випробувань (перевірки) технічного стану колісного транспортного засобу (по кожному виду окремо) за період 2021 2023 років;

-порядку/інструкції ПП « ОСОБА_9 » стосовно розрахунку вартості послуг з випробувань (перевірки) технічного стану транспортного засобу, за період2021 2023 років;

-документів фінансово-господарських взаємовідносин між ПП « ОСОБА_9 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », зокрема договорів з усіма змінами, доповненнями та додатками, актів виконаних робіт, інших документів, що підтверджують виконання договірних зобов`язань, та його оплату та будь-якого листування з вказаним суб`єктом господарювання;

-документів, що регламентують порядок/спосіб обміну документами/інформацією щодо проведених випробувань (перевірки) технічного стану колісних транспортних засобів між ПП « ОСОБА_9 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », із значенням електронних адрес та інших даних, які містять адреси листування;

-документів, які містять відомості про проведені ПП « ОСОБА_9 » випробування (перевірки) технічного стану колісних транспортних засобів, протоколи яких передано до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » для видачі сертифікату відповідності транспортного засобу, із зазначенням дати проведення випробувань, марки, моделі, VIN коду, реєстраційного номерного знаку, за період2021 2023 років.

У відповідь на даний запит, 30.11.2023 до Офісу Генерального прокурора надійшов лист адвоката ОСОБА_10 , який діє в інтересах ПП « ОСОБА_9 ». Із змісту вказаного листа вбачається, що надання запитуваних документів/інформації можливо тільки в порядку передбаченому Главою 15 КПК України.

Вказані документи мають суттєве значення для кримінального провадження, оскільки дозволять встановити фактичні обсяги проведених сертифікацій колісних транспортних засобів, фактичну вартість таких робіт, відомості про працівників органів сертифікації КТЗ та інші фактичні дані, які необхідні для забезпечення виконання завдань кримінального законодавства та встановлення істини у кримінальному провадженні.

Зазначені документи на даний час знаходяться у володінні ПП « ОСОБА_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ), оскільки вони стосуються фінансово-господарської діяльності суб`єкта господарювання. Крім того, факт перебування у володінні ПП « ОСОБА_9 » таких документів підтверджується листом адвоката ОСОБА_10 .

При цьому, отримати доступ до них іншим чином, окрім як на підставі ухвали слідчого судді про тимчасовий доступ до речей і документів, неможливо.

Крім того, розгляд вказаного клопотання необхідно провести без виклику

у судове засідання представників ПП « ОСОБА_9 », оскільки існує вірогідність знищення документів, їхпідміни тощо.

Таким чином, з метою всебічного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, а також для встановлення певного кола осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення, враховуючи, що є достатньо підстав вважати, що іншим чином одержати зазначену інформацію неможливо.

В судове засідання прокурор не з`явився, скерував до суду заяву про розгляд клопотання у його відсутність, клопотання підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити.

Згідно до вимог ч. 2 ст.163КПК України якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

Таким чином, розгляд клопотання проводиться без виклику осіб, у володінні яких знаходяться документи, оскільки стороною кримінального провадження доведено наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення вказаних у клопотанні документів зацікавленими особами.

Дослідивши матеріали справи, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 131 КПК України заходами забезпечення кримінального провадження є тимчасовий доступ до речей і документів.

Частиною 1 ст. 132 КПК України передбачено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.

Згідно ізч.1ст.159КПК Українитимчасовий доступдо речейі документівполягає унаданні сторонікримінального провадженняособою,у володінніякої знаходятьсятакі речіі документи,можливості ознайомитисяз ними,зробити їхкопії тавилучити їх(здійснитиїх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.

Відповідно до ч. 2 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ст. 162 КПК України до охоронюваноїзаконом таємниці,яка міститьсяв речахі документах,належать: 1)інформація,що знаходитьсяу володіннізасобу масовоїінформації абожурналіста інадана їмза умовинерозголошення авторстваабо джерелаінформації; 2)відомості,які можутьстановити лікарськутаємницю; 3)відомості,які можутьстановити таємницювчинення нотаріальнихдій; 4)конфіденційна інформація,в томучислі така,що міститькомерційну таємницю; 5)відомості,які можутьстановити банківськутаємницю; 6)особисте листуванняособи таінші записиособистого характеру; 7)інформація,яка знаходитьсяв операторівта провайдерівтелекомунікацій,про зв`язок,абонента,надання телекомунікаційнихпослуг,у томучислі отриманняпослуг,їх тривалості,змісту,маршрутів передаваннятощо; 8)персональні даніособи,що знаходятьсяу їїособистому володінніабо вбазі персональнихданих,яка знаходитьсяу володільцяперсональних даних; 9)державна таємниця; 10) таємниця фінансового моніторингу.

Враховуючи доводи клопотанняпро те,що отриманнявказаних уклопотанні документівнеобхідне длявстановлення істиниу даномукримінальному провадженні, вивчившидодані доклопотання матеріали вобґрунтування підозрищодо вчиненнякримінального правопорушення,слідчий суддядоходить висновку,що прокуроромдоведено наявністьу досудовогослідства підставвважати,що вказаніу клопотаннідокументи маютьсуттєве значеннядля встановленняважливих обставину кримінальномупровадженні,а саме встановитиосіб,причетних дойого вчинення,тому слідчийсуддя приходитьдо висновкупро наявністьпідстав длязадоволення клопотанняпро наданнятимчасового доступудо вказаниху клопотаннідокументів зможливістю їх вилучення.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 159-165, 309, 369-372, 395 КПК України,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні ПП « ОСОБА_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ), з можливістю ознайомлення з оригіналами та вилучення належним чином засвідчених копій документів, що стосуються фінансово-господарської діяльності ПП « ОСОБА_9 », зокрема:

-документів,якими регламентованопорядок випробувань(перевірки)технічного стану колісних транспортних засобів, а саме: організаційну структуру,положень про структурні підрозділи управління, відділи, положень про облікову політику, інструкцій, наказів, протоколів, інші документи з цього питання;

-документів, які містять відомості про вартість послуг ПП « ОСОБА_9 » з випробувань (перевірки) технічного стану транспортних засобів із зазначенням окремих даних за тип конструкції колісного транспортного засобу (автомобілі пасажирські, вантажні категорій М1, N, автобуси та тролейбуси категорій М2, М3, причепи та напівпричепи категорій О1, О4, мопеди, легкі мотоцикли, мотоцикли, моторолери, мототрицикли, мотоквадроцикли категорійL1-L7) та періодів дії кожної ціни протягом 2021 2023 років;

-калькуляцій вартості послуг з випробувань (перевірки) технічного стану колісного транспортного засобу (по кожному виду окремо) за період 2021 2023 років;

-порядку/інструкції ПП « ОСОБА_9 » стосовно розрахунку вартості послуг з випробувань (перевірки) технічного стану транспортного засобу, за період2021 2023 років;

-документів фінансово-господарських взаємовідносин між ПП « ОСОБА_9 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », зокрема договорів з усіма змінами, доповненнями та додатками, актів виконаних робіт, інших документів, що підтверджують виконання договірних зобов`язань, та його оплату та будь-якого листування з вказаним суб`єктом господарювання;

-документів, що регламентують порядок/спосіб обміну документами/інформацією щодо проведених випробувань (перевірки) технічного стану колісних транспортних засобів між ПП « ОСОБА_9 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », із значенням електронних адрес та інших даних, які містять адреси листування;

-документів, які містять відомості про проведені ПП « ОСОБА_9 » випробування (перевірки) технічного стану колісних транспортних засобів, протоколи яких передано до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » для видачі сертифікату відповідності транспортного засобу, із зазначенням дати проведення випробувань, марки, моделі, VIN коду, реєстраційного номерного знаку, за період2021 2023 років.

Виконання ухвалидоручити слідчимслідчої групи ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 та прокурорам, які входять до складу групи прокурорів ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 ,

ОСОБА_28 , ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №62021000000000861.

Строк дії цієї ухвали 30 діб з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення14.02.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу116986620
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —712/1921/24

Ухвала від 14.02.2024

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні