Рішення
від 31.01.2024 по справі 380/22236/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2024 рокусправа №380/22236/23Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддяКравців О.Р.,

за участю:

секретар судового засіданняШийович Р.Я.,

представника позивачаКуликовець І.М.,

представника позивачаГатала Ю.М.,

представник відповідачаМерза Д.С.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ріел Енерго» до Головного управління ДПС у Львівській області, про визнання протиправними і скасування рішень.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Ріел Енерго» (далі позивач, ТОВ «Ріел Енерго») з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі відповідач, ГУ ДПС у Львівській області), в якому просить:

- визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення від 14.06.2023 №13824/13-01-04-09 Головного управління ДПС у Львівській області;

- судові витрати покласти на відповідача.

Позовні вимоги обґрунтовано незгодою позивача із оскарженим рішенням контролюючого органу. Зазначено, що підставою для прийняття податкового повідомлення-рішення є висновок акту камеральної перевірки яким встановлено, що ТОВ «Ріел Енерго» допущено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН. ТОВ «Ріел Енерго» не погоджується із відомостями, які зазначені у акті камеральної перевірки, а саме щодо дати реєстрації податкових накладних та кількості днів порушення термінів реєстрації податкових накладних. Зазначені дати реєстрації податкових накладних вказані невірно та не відповідають фактичним обставинам.

Ухвалою суду від 25.09.2023 відкрито загальне позовне провадження у справі.

Відповідач проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві /Т.2, арк.спр.130-137/. Вказав, що перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН із кількістю днів затримки до 15 календарних днів на суму ПДВ 1396487 грн. 55 коп., від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 763674 грн. 37 коп., чим порушено статтю 120-1, пункт 201.10 статті 201, підпункти 69.1, 69.11 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідних положень» ПК України. Зазначив, що позивачем порушено процедуру реєстрації податкових накладних, оскільки надсилання податкових накладних через електронну пошту не надсилає такі автоматично на сервер, як це передбачено Порядком №1246. Тому, позивачем не було отримано квитанції №1 про прийняття або не прийняття податкової накладної. Документи надані позивачем на підтвердження надсилання податкових накладних вважає такими, що не відповідають стандарту.

Додатково зазначив, що дата та час відправлення, яка фіксується КП «М.Е.Dос», залежить від системних налаштувань дати і часу в комп`ютері, з якого проводиться відправлення документу, та зазначається у вкладці "Очікується доставка". Отже, дата та час зазначені у витягах наданих позивачем можуть відрізнятися від фактичних.

Враховуючи викладене, просить у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Позивачем подано відповідь на відзив від 13.10.2023 /Т2, арк.спр.138-148/ в якій додатково обґрунтовує підставність позовних вимог. Вказує, що податкові накладні товариством були своєчасно надіслані на реєстрацію, однак квитанції про їх прийняття надійшли лише на наступний день після їх подання або взагалі не надходили, що зумовило повторне надсилання податкових накладних. Зауважує, що таке недотримання строків надсилання платнику податків квитанції про прийняття податкових накладних призвело до порушення строків реєстрації відповідних податкових накладних, оскільки станом на кінець операційного дня позивач не отримав інформації про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації накладних.

Додатково зазначає, що за приписами пункту 201.10 статті 201 ПК України якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою суду від 25.10.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав. Просив визнати протиправним та скасувати оскаржене податкове повідомлення-рішення.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві.

Суд заслухав доводи сторін, проаналізував позовну заяву, відзив, відповідь на відзив, долучені до матеріалів справи докази, з`ясував обставини спірних правовідносин, та

в с т а н о в и в :

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Ріел Енерго» є суб`єктом господарювання.

ГУ ДПС у Львівській області на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу I, статей 75, 76, 86 розділу II Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку ТОВ «Ріел Енерго» (ЄДРПОУ 22345320) з питання дотримання вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.

За результатами перевірки складено акт №12348/13-01-04-09/41694274 від 09.02.2023, яким встановлено, що ТОВ «Ріел Енерго» допущено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН із кількістю днів затримки до 15 календарних днів на суму ПДВ 1396487 грн. 55 коп., від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 763674 грн. 37 коп., чим порушено статтю 120-1, пункт 201.10 статті 201, підпункти 69.1, 69.11 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідних положень» ПК України.

Не погоджуючись із актом перевірки ТОВ «Ріел Енерго» подано заперечення вих. №91 від 25.05.2023. Вважає неправомірними дії відповідача щодо застосування штрафних санкцій.

За наслідками розгляду заперечення, висновки акту перевірки №12348/13-01-04-09/41694274 від 09.05.2023 Головним управління ДПС у Львівській області залишено незмінними, про що ТОВ «Ріел Енерго» надано відповідь від 08.06.2023 №17360/13-01-04- 09.

На підставі зазначеного акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.06.2023 №13824/13-01-04-09, яким нараховано штрафні санкції в сумі 292383.69 грн. у зв`язку з порушенням граничних строків реєстрації податкових накладних.

Вважаючи неправомірним податкове повідомлення-рішення від 14.06.2023 №13824/13-01-04-09 ТОВ «Ріел Енерго» скористалось правом адміністративного оскарження в порядку статті 56 ПК України та подало до Державної податкової служби України скаргу про перегляд (скасування) рішення контролюючого органу.

Засобами електронного зв`язку 22.08.2023 на адресу ТОВ «Ріел Енерго» надійшло від ДПС України рішення про результати розгляду скарги від 22.08.2023 №24162/6/99-00- 06-03-01-06, яким податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу без задоволення.

ТОВ «Ріел Енерго» не погодилося з податковим повідомленням-рішенням №13824/13-01-04-09 від 14.06.2023, тому звернулося до суду з цим позовом.

Вирішуючи справу суд керується таким.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України №2755-VI від 02.12.2010. Зокрема, ПК України визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (абзац 1 пункт 1.1 статті 1 ПК України).

За приписами пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Коментованою статтею передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Приписами пункту 109.1 статті 109 ПК України встановлено, що податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 120-1.1. статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регламентовано Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі Порядок №1246).

Пунктами 2, 3 Порядку №1246 встановлено, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Проте відповідно до підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України у редакції, яка діяла по 07.02.2023, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.

Згідно з пунктом 4 Порядку №1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з приписами пункту 10 Порядку №1246 до Реєстру приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені в електронній формі з накладенням:

- кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця), що є юридичною особою;

- кваліфікованого електронного підпису постачальника (продавця), що є фізичною особою - підприємцем.

Пунктом 11 Порядку №1246 встановлено, що після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

- дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція).

Пунктом 14 Порядку №1246 встановлено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Відповідно до пункту 15 Порядку №1246 у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Приписами статті 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

За правилами частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. При цьому, згідно зі статтею 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Судом з`ясовано, що підставою для винесення оскарженого податкового повідомлення став висновок акту про результати камеральної перевірки яким встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН.

Щодо реєстрації податкових накладних №5, №7 та №33 суд зауважує таке.

Відповідно до протоколу руху документа /Т.1, арк.спр.80/ податкова накладна № 5 від 07.06.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 01.07.2022 в 10:11:23.

Проте 16.06.2022, виявивши помилку, позивачем відкликано вказану накладну шляхом здійснення коригування такої податкової накладної /Т.1, арк.спр.78/. Згідно з квитанцією №1 таке коригування зареєстровано 12.07.2022.

Відповідно до протоколу руху документа /Т.1, арк.спр.89/ податкова накладна № 7 від 07.06.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 01.07.2022 в 10:11:25.

Проте 16.06.2022, виявивши помилку, позивачем відкликано вказану накладну шляхом здійснення коригування такої податкової накладної /Т.1, арк.спр.87/. Згідно з квитанцією №1 таке коригування зареєстровано 12.07.2022.

Відповідно до протоколу руху документа /Т.1, арк.спр.94/ податкова накладна № 33 від 07.06.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 01.07.2022 в 18:45:24.

Проте 16.06.2022, виявивши помилку, позивачем відкликано вказану накладну шляхом здійснення коригування такої податкової накладної /Т.2, арк.спр.167/. Згідно з квитанцією №1 таке коригування зареєстровано 12.07.2022.

Приписами пункту 120-1.1 статті 120-1 встановлено, що у разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовуються.

За таких обставин, враховуючи те, що коригування до податкових накладних №5, №7 та №33 (відкликані податкові накладні) зареєстровані 12.07.2022, а перевірку відповідачем здійснено 16.05.2023, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 застосовано неправомірно.

Щодо реєстрації податкових накладних №43, №57, №52, №70, №45, №49, №75, №71, №81, №40, №46, №48,№47, №54, №69, №44, №55, №76, №33, №41, №77, №78, №30, №38, №50, №74, №56, №42, №51, №39, №32, №80, №72, суд вказує на таке.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.111/ податкова накладна №43 від 22.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:00:25 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:38:07 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.116/ податкова накладна №57 від 27.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:40 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:37:53 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.121/ податкова накладна №52 від 22.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:48 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:37:59 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.128/ податкова накладна №70 від 29.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 10:30:45 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:37:52 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.133/ податкова накладна №45 від 22.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 10:45:48 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:38:06 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.138/ податкова накладна №70 від 29.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 10:30:45 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:37:52 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.143/ податкова накладна №75 від 25.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:46 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:37:58 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.150/ податкова накладна №71 від 29.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:38 з використанням електронної пошти. податкову Вказану накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:37:51 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.155/ податкова накладна №81 від 22.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:34:28 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:38:14 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.167/ податкова накладна №40 від 20.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 10:27:15 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 о 10:34:20 та об 11:38:12 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.172/ податкова накладна №46 від 22.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 10:45:01 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:38:05 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.177/ податкова накладна №48 від 22.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 10:32:03 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:38:03 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т1, арк.спр.182/ податкова накладна №47 від 22.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 10:33:47 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:38:04 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.187/ податкова накладна №54 від 27.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:42 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:37:55 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.194/ податкова накладна №69 від 29.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 13:10:28 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:38:15 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.204/ податкова накладна №55 від 27.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:41 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:37:54 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.209/ податкова накладна №76 від 25.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:45 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:37:57 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.214/ податкова накладна №33 від 18.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:59:28 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно направлено 22.08.2022 об 11:38:11 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.219/ податкова накладна №41 від 20.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:49 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:38:08 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.224/ податкова накладна №77 від 25.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:44 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:37:56 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.241/ податкова накладна №78 від 25.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:02:01 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:37:56 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.248/ податкова накладна №30 від 18.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:53 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:38:13 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.3/ податкова накладна №38 від 19.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:52 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:38:10 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.8/ податкова накладна №50 від 22.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:34:23 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:38:01 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.21/ податкова накладна №74 від 29.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:35 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:37:49 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.32/ податкова накладна №56 від 27.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 10:31:24 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:37:53 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.37/ податкова накладна №42 від 20.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:35:43 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:38:09 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.48/ податкова накладна №51 від 22.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 10:33:03 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано двічі 22.08.2022 об 11:38:00 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.64/ податкова накладна №39 від 19.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:51 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:38:09 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.69/ податкова накладна №32 від 18.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:59:30 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:38:11 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.74/ податкова накладна №80 від 20.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:34:26 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:38:13 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.81/ податкова накладна №72 від 29.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 11:41:37 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 11:37:50 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Приписами пункту 11 Порядку №1246 встановлено, що після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем. З аналізу вказаної норми випливає, що надсилання податкових накладних може здійснюватись за допомогою трьох різних засобів.

Також, суд бере до уваги відповідь від ТОВ «М.Е.ДОК», в якій зазначено, що відправка документів з КП «M.E.Doc» можлива двома каналами зв`язку, залежно від налаштувань користувача, через «Пряме з`єднання» або «Електронну пошту».

Судом з`ясовано, що у зв`язку з неможливістю надсилання податкових накладних з використанням прямого з`єднання, позивач скористався альтернативним способом відправки з використанням електронної пошти (інформаційно-телекомунікаційної системи). Проте відповідачем, всупереч пункту 13 Порядку №1246, не сформовано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, у зв`язку з чим позивачем повторно надіслано податкові накладні з використанням іншого способу відправки.

Тому, суд критично ставиться до покликань відповідача про порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, оскільки первинно такі були подані в строки передбачені ПК України.

Також, суд враховує, що доказами наданими позивачем до справи, а саме протоколами руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій підтверджується, що всі зазначені податкові накладні були надіслані до податкового органу вчасно та в межах операційного дня, тобто з 8 години до 18 години.

Суд зауважує, що при розгляді цієї справи принциповим є не дата фактичного надходження податкових накладних до ЄРПН, а дата їх відправлення виходячи з технічного способу реєстрації податкових накладних.

До аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у постанові від 22.11.2021 у справі №160/10558/19.

За таких обставин, враховуючи наявні у справі докази, суд висновує, що позивачем не порушено граничних термінів реєстрації зазначених податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, а тому, застосування штрафу є неправомірним.

Щодо реєстрації податкових накладних №67, №60, №66, №65, №63, №61, №64, №58, №62, №59 судом встановлено таке.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.100/ податкова накладна №67 від 11.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 12:23:45 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано двічі 22.08.2022 о 15:17:09 та о 16:49:06 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.106/ податкова накладна №60 від 15.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 12:28:46 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано двічі 22.08.2022 о 15:17:46 та о 16:49:15 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.161/ податкова накладна №66 від 11.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 12:23:46 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 о 16:49:08 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.230/ податкова накладна №65 від 25.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 12:23:48 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 об 15:17:12 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.1, арк.спр.236/ податкова накладна №63 від 11.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 12:23:51 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано 22.08.2022 о 15:17:13 та о 16:49:11 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.14/ податкова накладна №61 від 15.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 12:28:44 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано двічі 22.08.2022 о 15:17:44 та о 16:49:14 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.27/ податкова накладна №64 від 11.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 12:23:49 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано двічі 22.08.2022 о 15:17:13 та 16:49:10 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.39/ податкова накладна №58 від 15.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 об 12:28:49 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано двічі 22.08.2022 о 15:17:48 та о 16:49:17 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.53/ податкова накладна №62 від 11.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 12:23:52 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано двічі 22.08.2022 о 15:17:14 та о 16:49:12 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.59/ податкова накладна №59 від 15.07.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.08.2022 о 12:28:48 з використанням електронної пошти. Вказану податкову накладну повторно надіслано двічі 22.08.2022 о 15:17:47 та о 16:49:16 з використанням такого способу відправки як пряме з`єднання.

Суд повторно наголошує, що відповідно до пункту 11 Порядку №1246 надсилання податкових накладних може здійснюватись за допомогою трьох різних засобів.

Судом з`ясовано, що у зв`язку з неможливістю надсилання податкових накладних способом відправки з використанням прямого з`єднання, вказані податкові накладні надіслані для реєстрації контролюючому органу з використанням електронної пошти (інформаційно-телекомунікаційних систем). Проте відповідачем всупереч пункту 13 Порядку №1246 не сформовано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, у зв`язку з чим позивачем повторно надіслано податкові накладні з використанням іншого способу відправки.

Суд зауважує, що протоколами руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій підтверджується, що зазначені податкові накладні надіслані до контролюючого органу з порушенням граничних термінів реєстрації в ЄРПН із кількістю днів затримки до 15 календарних днів, за яке передбачена відповідальність в розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування. Проте всупереч пункту 120-1.1. статті 120-1 ПК України відповідачем накладено штраф в розмірі 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, яка передбачена за порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів.

За таких обставин, враховуючи наявні у справі докази, суд дійшов до переконання, що відповідачем безпідставно застосовано суворіші штрафні санкції. Тому, податкове повідомлення рішення в цій частині теж підлягає скасуванню.

Щодо реєстрації податкових накладних №57, №76, №68, №90, №65, №70, №84, №83, №82 суд встановив таке.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.85/ податкова накладна №57 від 20.10.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.11.2022 о 15:25:26 з використанням прямого з`єднання. Вказану податкову накладну контролюючим органом отримано 16.11.2022 о 12:34:04.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.89/ податкова накладна №76 від 19.10.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.11.2022 о 15:25:27 з використанням прямого з`єднання. Вказану податкову накладну контролюючим органом отримано 16.11.2022 о 12:34:06.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.93/ податкова накладна №68 від 19.10.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.11.2022 о 15:25:33 з використанням прямого з`єднання. Вказану податкову накладну контролюючим органом отримано 16.11.2022 о 12:34:10.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.97/ податкова накладна №90 від 31.10.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.11.2022 о 14:40:47 з використанням прямого з`єднання. Вказану податкову накладну контролюючим органом отримано 16.11.2022 о 12:33:47.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.101/ податкова накладна №65 від 24.10.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.11.2022 о 15:16:16 з використанням прямого з`єднання. Вказану податкову накладну контролюючим органом отримано 16.11.2022 о 12:34:00.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.105/ податкова накладна №70 від 19.10.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.11.2022 о 15:25:31 з використанням прямого з`єднання. Вказану податкову накладну контролюючим органом отримано 16.11.2022 о 12:34:08.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.109/ податкова накладна №84 від 25.10.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.11.2022 о 15:16:14 з використанням прямого з`єднання. Вказану податкову накладну контролюючим органом отримано 16.11.2022 о 12:33:58.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.113/ податкова накладна №83 від 25.10.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.11.2022 о 15:16:15 з використанням прямого з`єднання. Вказану податкову накладну контролюючим органом отримано 16.11.2022 о 12:34:00.

Відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій /Т.2, арк.спр.117/ податкова накладна №82 від 25.10.2022 надіслана для реєстрації до контролюючого органу 15.11.2022 о 15:05:39 з використанням прямого з`єднання. Вказану податкову накладну контролюючим органом отримано 16.11.2022 о 12:33:55.

Стосовно вказаних податкових накладних суд зауважує, що відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. З аналізу коментованої статті випливає, що оскільки вказані податкові накладні складенні з 19.10.20 по 31.10.2022, граничним терміном реєстрації вказаних податкових накладних є 15.11.22 (включно).

Судом встановлено, що відповідно до протоколів руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій вищезазначені податкові накладні надіслані до контролюючого органу з використанням прямого з`єднання 15.11.2022 в межах операційного дня з 8 години до 18 години, тобто з дотриманням строків встановлених ПК України. Тому, суд критично ставиться до тверджень відповідача, що такі податкові накладні надіслані з пропуском 1 календарного дня, оскільки такі отримані контролюючим органом 16.11.2022. З позиції суду, позивачем здійснено всі від нього залежні дії для вчасної реєстрації податкових накладних.

З позиції суду, вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.

До аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у постанові від 23.07.2019 у справі №620/3609/19.

З огляду на викладене, суд висновує, що податкові накладні №57, №76, №68, №90, №65, №70, №84, №83, №82 подані вчасно, а тому, податкове повідомлення-рішення в цій частині є протиправним.

Оскільки у цій справі оспорюється рішення прийняте відповідачем як суб`єктом владних повноважень, суд відповідно до вимог частини 2 статті 2 КАС України перевіряє, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Обставини справи свідчать, що рішення відповідачем прийнято без урахування зазначених критеріїв, зокрема, необгрунтовано, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Згідно з частиною 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та незаконність рішення відповідача. Тому, позов слід задовольнити повністю.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки позов задоволено повністю, слід стягнути з відповідача сплачений позивачем судовий збір в сумі 4400,74 грн.

Керуючись статтями 2, 19, 22, 72-77, 90, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд,-

в и р і ш и в :

1.Позов задовольнити повністю.

2.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №13824/13-01-04-09 від 14.06.2023.

3.Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ріел Енерго» (ЄДРПОУ 41694274) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; ЄДРПОУ 43968090) судовий збір в сумі 4400 (чотири тисячі чотириста) грн. 74 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено 12.02.2024.

СуддяКравців Олег Романович

Дата ухвалення рішення31.01.2024
Оприлюднено16.02.2024
Номер документу116989980
СудочинствоАдміністративне
Сутьприйняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Ухвалою суду від 25.10.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду. У судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав. Просив визнати протиправним та скасувати оскаржене податкове повідомлення-рішення. Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві. Суд заслухав доводи сторін, проаналізував позовну заяву, відзив, відповідь на відзив, долучені до матеріалів справи докази, з`ясував обставини спірних правовідносин, та

Судовий реєстр по справі —380/22236/23

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 31.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні