Справа № 136/2395/23
провадження №3/136/755/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 лютого 2024 року м. Липовець
Липовецький районний суд Вінницької області у складі головуючого судді Іванця О.Д., за участі секретаря судового засідання Рипюк Т.П., прокурора МаксимишинаО.В., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи про адміністративне правопорушення, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань у Вінницькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Новочеркаськ, Ростовської області, рф, РНОКПП НОМЕР_1 , громадянина України, працює в Липовецькій міській раді Вінницького району Вінницької області на посаді заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, такого, що зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ч.2 ст.172-4 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , будучи призначеним на посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Липовецької міської ради з 26.01.2022, являючись суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» в силу підпункту «в» пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, в порушення вимог пункту 2 частини першої статті 25, а також, частини 2 статті 25 Закону України «Про запобігання корупції», а саме, не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду не здійснив дії, спрямовані на припинення входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, зокрема, в ТОВ «СКВ-СЕРВІС», а також порушив заборону щодо їх входження являючись учасником загальних зборів вищевказаного Товариства.
Таким чином, воїми діями ОСОБА_1 скоїв адміністративне правопорушення, передбачене частиною другою статті 172-4 КУпАП, тобто - порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.
20.12.2023 з Управління стратегічних розслідувань у Вінницькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України до Липовецького районного суду Вінницької області надійшли матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , за ознаками ч.2 ст.172-4 КУпАП
У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні інкримінованого йому адміністративного правопорушення при вищевказаних фактичних обставинах визнав у повному обсязі, у вчиненому розкаявся. Суду пояснив, що дісно займає посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Липовецької міської ради 8 скликання з 26.01.2022. В той же час, на момент призначення на вказану посаду і до грудня 2023 року він був засновником та учасником ТОВ "СКВ-СЕРВІС" і, відповідно до статуту суб`єкта господарювання - членом вищого органу товариства - загальних зборів учасників. Про обмеження, встановлені Законом України "Про запобігання корупції" при прийнятті на службу в органах місцевого самоврядування та її проходження, зокрема щодо заборони входження до складу правління, інших виконавчих, контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, йому відомо. Втім, на протязі останніх 6-7 років вказане підприємство не здійснювало будь-якої господарської діяльності, тому він не надав цьому належного значення. Крім того, в той час почалася війна рф проти України, що також не дало йому можливості вчасно вийти із суб`єкта господарювання чи передати права на нього.
Прокурор в судовому засіданні просив визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.2ст.172-4 КУпАП, та призначити йому покарання у виді штрафу в розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, прокурора, всебічно, повно та об`єктивно дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, суд встановив таке.
Диспозицією ч. 2 ст. 172-4 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.
Відповідно до рішення 28 сесії 8 скликання Липовецької міської ради №754 від 21.01.2022 «Про затвердження заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради» ОСОБА_1 затверджено на посаді заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Липовецької міської ради 8 скликання з 26.01.2022.
Розпорядженням міського голови №18-рп від 24.01.2022 «Про прийняття ОСОБА_2 на посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради» ОСОБА_1 прийнято з 26.01.2022 на посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, з посадовим окладом відповідно до штатного розпису.
Окрім цього, ОСОБА_1 присвоєно 11 ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах п`ятої категорії посад.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та частини першою статті 2 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», посадова особа місцевого самоврядування - особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.
Відповідно до частини третьої статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Відповідно до частини першої статті 76 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність у разі порушення ними Конституції або законів України.
Виходячи з цього ОСОБА_1 перебуваючи на посаді заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Липовецької міської ради з 26.01.2022 по теперішній час являється посадовою особою органу місцевого самоврядування, в силу підпункту «в» пункту 1 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» - суб`єктом, на якого поширюється дія вказаного Закону, зокрема вимоги ст. 25 Закону.
Згідно попередження про встановлені законами України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про запобігання корупції» обмеження під час прийняття на службу в органах місцевого самоврядування та їх проходження ОСОБА_1 був ознайомлений з такими обмеженнями під розпис 26.01.2022.
Відповідно з приміткою до статті 172-4 КУпАП, ОСОБА_1 , є суб`єктом адміністративного правопорушення пов`язаного з корупцією, відповідальність за яке передбачена цією статтею.
Відповідно до ст.25 Закону України «Про запобігання корупції»: Особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді спостережній раді)), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України, крім випадку, передбаченого абзацом першим частини другої цієї статті. Особа, призначена (обрана) на посаду, зазначену в пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку. У строк, визначений абзацом першим цієї частини, особі, призначеній (обраній) на посаду, зазначену в пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону забороняється здійснювати підприємницьку діяльність, брати участь у діяльності та прийнятті рішень відповідними органами з дня призначення (обрання) на посаду та отримувати будь-які доходи (винагороду тощо) у зв`язку із здійсненням підприємницької діяльності або перебуванням у таких органах.
Згідно інформації наданої на безкоштовний запит з Єдиного державного реєстру осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «СКВ-СЕРВІС» має код ЄРДПОУ: 38189857.
Згідно інформації про перелік засновників (учасників) юридичної особи ОСОБА_1 має розмір частки засновника (учасника) 155 000.00 грн. (50%). Окрім цього, являється кінцевим бенефіціарним власником (контролером) юридичної особи.
Згідно статуту товариства з обмеженою відповідальністю «СКВ-СЕРВІС» затвердженого протоколом №1 загальних зборів учасників від 10.04.2012 ТОВ «СКВ-СЕРВІС», надалі товариство, створене для здійснення комерційної діяльності з метою насичення ринку товарами та послугами (пункт 1.1). Учасники мають право у порядку та на умовах, встановлених статутом Товариства та законодавством: брати участь в управлінні Товариством; брати участь в розподілі прибутку Товариства і одержувати його частину (дивіденди). Учасники можуть також мати інші права, що не суперечать чинному законодавству (пункти 3.4, 3.4.1, 3.4.2, 3.5). Вищим органом Товариства є загальні збори Учасників (пункт 8.2).
Так, відповідно до ст. 97 ЦК України управління товариством здійснюють його органи. Органами управління товариством є загальні збори його учасників виконавчий орган, якщо інше не встановлено законом.
Згідно до статті 98 ЦК України загальні збори учасників товариства мають право приймати рішення з усіх питань діяльності товариства, у тому числі і з тих, що належать до компетенції інших органів товариства, якщо інше не встановлено законом. Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю від числа присутніх учасників, якщо інше не встановлено установчими документами або законом.
Відповідно до роз`яснення Національного агентства з питань запобігання корупції від 21.10.2022, розділ 10 «ЗМІСТ ОБМЕЖЕННЯ ЩОДО ВХОДЖЕННЯ ДО СКЛАДУ ПРАВЛІННЯ, ІНШИХ ВИКОНАВЧИХ ЧИ КОНТРОЛЬНИХ ОРГАНІВ, НАГЛЯДОВОЇ РАДИ ПІДПРИЄМСТВА АБО ОРГАНІЗАЦІЇ, ЩО МАЄ НА МЕТІ ОДЕРЖАННЯ ПРИБУТКУ»: особа вважатиметься такою, яка належним чином виконала вказані вимоги, якщо вона вчинила всі можливі дії, спрямовані на досягнення кінцевої мети - припинення її повноважень у відповідних органах, у спосіб, що передбачений законодавством та статутними документами підприємства або організації. Після спливу строку (15 діб) буде порушення заборони (крім винятків, визначених у ст. 25 Закону) за таких умов: особа належить до суб`єктів, визначених саме у п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону; особа входить до складу правління, іншого виконавчого чи контрольного органу, наглядової ради; юридична особа, до складу органу, управління якої входить особа, що має правовий статус підприємства або організації; така юридична особа має на меті одержання прибутку. Відповідальність за порушення цієї заборони настає незалежно від того, чи вчиняла особа будь-які дії на посаді в органі управління, чи здійснювало таке підприємство/організація господарську діяльність та чи отримувало дохід, а також незалежно від отримання доходу особою від такої діяльності.
Таким чином, своїми діями ОСОБА_1 , будучи посадовою особою місцевого самоврядування порушив встановлені п. 2 ч. 1 ст. 25, ч. 2 ст. 25 Закону, а саме, обмеження щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, а саме, перебуває учасником загальних зборів TOB «СКВ-СЕРВІС».
Згідно із ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Юридичними наслідками у даному випадку є те, що ОСОБА_1 будучи посадовою особою органу місцевого самоврядування зокрема з моменту призначення на посаду 26.01.2022, в порушення статті 25 ЗУ «Про запобігання корупції» перебував та продовжує перебувати учасником загальних зборів ТОВ «СКВ-СЕРВІС» (на час складання протоколу про адміністративне правопорушення).
Датою виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є дата завершення збору доказів, встановлення особою, уповноваженою на складання протоколу про адміністративне правопорушення, фактичних даних для висновку про наявність в діях особи вини у вчиненні правопорушення, встановлення складу адміністративного правопорушення та складання протоколу, а саме 07.12.2023.
Датою вчинення правопорушення, є 17.02.2022, тобто дата, яка слідує за 15 робочим днем з дня призначення ОСОБА_1 на посаду (26.01.2022), коли він мав здійснити дії, спрямовані на припинення своїх повноважень у складі учасників загальних зборів ТОВ "СКВ-СЕРВІС".
Місце вчинення правопорушення в даному випадку є м. Липовець, оскільки обов`язок ОСОБА_1 , дотримуватися обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку виник у зв`язку з призначенням його на посаду до Липовецької міської ради (Вінницька обл., Вінницька р-н., м. Липовець, вул. Героїв Майдану, буд. 4).
Відповідно до вимог статті 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Судом встановлено, що із наданих особою, уповноваженою на складання протоколу про адміністративне правопорушення адміністративних матеріалів, вина ОСОБА_1 підтверджується:
- даними, які містяться в протоколі № 664 від 07.12.2023 про адміністративне правопорушення, у яких викладені вищевказані обставини;
- документами з Липовецької міської ради;
- поясненнями ОСОБА_1 ;
- установчими документами підприємства;
- відомостями наданими з ГУ ДПС у Вінницькій області;
- іншими документами, долученими до протоколу.
Вищевказані матеріалами, що додані до протоколу, в силу ст. 251 КУпАП, є доказами в справі про адміністративне правопорушення.
Крім того, на цей час ні протокол, ні викладені в ньому обставини жодним чином не оскаржені особою, яка притягається до адміністративної відповідальності.
За наведених обставин, суд дійшов висновку, що своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.
Суддя враховує, що адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-4 КУпАП є правопорушенням з формальним складом, а тому не залежить від факту отримання особою прибутку чи завдання шкоди, а також вважається закінченим (вчиненим) з моменту знаходження (входження) особи в складі органу управління підприємства, що має на меті одержання прибутку, при існуючій забороні щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності.
Підстав, що виключають адміністративну відповідальність згідно зі ст. 17 КУпАП України, у справі не встановлено. Терміни притягнення до адміністративної відповідальності не збігли.
Суд, оцінивши вищезазначені докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному й об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, дійшов висновку, що ОСОБА_1 слід визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення.
З урахуванням викладеного, суд вважає за доцільне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі, який встановлений санкцією частини статті, за якою кваліфіковано його діяння, що є достатнім для виховання вищезазначеної особи, у дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобіганню вчинення нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
При вирішенні питання про адміністративне стягнення в частині конфіскації отриманого доходу від діяльності пов`язаної із входженням до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, суд виходить з наступного. Допитаний у судовому засіданні ОСОБА_1 зазначив, що на протязі останніх 6-7 років ТОВ "СКВ-СЕРВІС" не здійснювало будь-якої господарської діяльності та доходів не отримувало. В матеріалах справи про адміністративне правопорушення, зокрема і довідці Головного управління ДПС у Вінницькій області, відомості про отримання ОСОБА_1 доходів від діяльності ТОВ "СКВ-СЕРВІС" відсутні. А відповідно неможливо конфіскувати доходи, яких не було. Відтак конфіскація прибутку особи, яка притягується до адміністративної відповідальності не застосовується.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення, у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідно ч. 5 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, до спеціального фонду Державного бюджету України підлягає стягненню судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 6, 9, 23, 24, 27, 33, 35, ч.2 ст. 172-4, ст.ст. 221, 251, 252, 276, 283, 284, 294 КУпАП, суд
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5 100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп. без конфіскації отриманого доходу.
Стягнути з ОСОБА_1 , судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп., зарахувавши його до спеціального фонду Державного бюджету України.
Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через 15 днів із дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови не пізніш як через 15 днів із дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Постанова судді в справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова судді в справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом 10-ти днів із дня винесення постанови.
Апеляційна скарга подається до Вінницького апеляційного суду. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо в поновленні строку відмовлено.
Повний текст рішення суду складено 15.02.2024.
Суддя О.Д. Іванець
Суд | Липовецький районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2024 |
Оприлюднено | 16.02.2024 |
Номер документу | 116995649 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності |
Адмінправопорушення
Липовецький районний суд Вінницької області
Іванець О. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні