Ухвала
від 09.02.2024 по справі 804/7967/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

09 лютого 2024 рокуСправа №804/7967/14

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Тулянцевої І.В., розглянувши у місті Дніпро в порядку письмового провадження заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 804/7967/14 за позовом Східно-Дніпровської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Першотравенського міського житлово-комунального підприємства про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.06.2014 року у справі №804/7967/14 адміністративний позов Східно-Дніпровської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Першотравенського міського житлово-комунального підприємства про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу - задоволено повністю.

Стягнуто кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Першотравенське міське житлово-комунальне підприємство, в рахунок погашення податкового боргу за платежем екологічний податок в сумі 804145,36 грн. (вісімсот чотири тисячі сто сорок п`ять грн. 36 коп.), у тому числі: основний платіж 795964,97 грн. (сімсот дев`яносто п`ять тисяч дев`ятсот шістдесят чотири грн. 97 коп.) згідно податкової декларації за І квартал 2014 року від 10 квітня 2014 року №9019158425 та пеня 8180,39 грн. (вісім тисяч сто вісімдесят грн. 39 коп.), та за рахунок готівки, що належить Першотравенському міському житлово-комунальному підприємству.

Судове рішення набрало законної сили 14.07.2014 року.

07.11.2014 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі №804/7967/14.

01 лютого 2024 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшла заява про заміну позивача та сторони виконавчого провадження у справі №804/7967/14 за позовом Східно-Дніпровської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Першотравенського міського житлово-комунального підприємства про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу, в якій просять:

- допустити заміну позивача Східно-Дніпровську об`єднану державну податкову інспекцію у справі №804/7967/14 її правонаступником ГУ ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658), юридична адреса 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17а);

- допустити заміну позивача Східно-Дніпровську об`єднану державну податкову інспекцію у виконавчому провадженні з виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.06.2014 у справі №804/7967/14 на її правонаступника ГУ ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658), юридична адреса 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17а).

В обгрунтування заяви позивачем зазначено, що 18.06.2014 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом розглянуто адміністративну справу №804/7967/14 за позовом Східно-Дніпровської об`єднаної державної податкової інспекції до Першотравенського міського житлово-комунального підприємства (ЄДРПОУ 32598423) про стягнення суми податкового боргу у розмірі 804145,36 грн.

Згідно повідомлення Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) від 31.08.2023 року, на виконанні у відділі перебуває ВП №45480486 по виконанню в/л №804/7967/14 від 18.06.2014, що видав Дніпропетровський окружний адміністративний суд відносно боржника - Першотравенського міському житлово-комунальному підприємству (ЄДРПОУ 32598423, адреса: 52800, м. Першотравенськ, вул. Молодіжна, 12) - залишок боргу складає 298 180,89 гривень.

Моніторингом зазначеного виконавчого провадження встановлено, що стягувачем є органи ДФС, який припинив свою діяльність. Постановою Кабінету Міністрів України №537 від 19.06.2019 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено Головне управління ДПС у Дніпропетровській області. На виконання п.1 постанови Наказом Державної податкової служби України №14 від 12.07.2019 «Про затвердження Положення про територіальні органи ДПС» затверджено Положення про Головне управління ДПС у Дніпропетровської області, відповідно до п.1 якого ГУ ДПС у Дніпропетровській області є правонаступником усіх прав та обов`язків ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Головне управління ДПС у Дніпропетровській області розпочало свою діяльність 03.09.2019 року відповідно до наказу ГУ ДПС від 03.09.2019 №17 «Про початок діяльності Головного управління ДПС у Дніпропетровській області». Так, згідно відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 30.09.2020 року створено Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ІК ВП в ЄДРПОУ 44118658), як філію (інший відокремлений підрозділ) Державної податкової служби України. Також згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ІК в ЄДРПОУ 43337359) припинено. Отже, Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) як відокремлений підрозділ, є правонаступником Головного управління ДПС у Дніпропетровській області. У зв`язку із чим, просять допустити заміну позивача Східно-Дніпровську об`єднану державну податкову інспекцію у справі №804/7967/14 її правонаступником- ГУ ДПС у Дніпропетровській області, а також допустити заміну позивача Східно-Дніпровську об`єднану державну податкову інспекцію у виконавчому провадженні ВП №45480486.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2024 року прийнято до розгляду заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 804/7967/14 та призначено у судовому засіданні на 09 лютого 2024 року о 11:00 год.

В судове засідання представники сторін не з`явились, про дату час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином.

09 лютого 2024 року на адресу суду через підсистему «Електронний суд» від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшло клопотання, у якому просять провести судове засідання, призначене на 09.02.2024 року, без їх участі.

За приписами ч.2 ст.379 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.

Згідно із ч.4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

З огляду на зазначене, суд вирішив продовжити розгляд заяви в порядку письмового провадження.

Дослідивши заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони у справі та у виконавчому провадженні у справі № 804/7967/14, суд зазначає наступне.

Згідно зі статтею 124 Конституції України, судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України. Суб`єктами, на яких поширюється обов`язковість судових рішень являються всі органи державної влади і органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, посадові чи службові особи та громадяни.

Відповідно статті 129-1 Конституції України, суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Згідно статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового оскарження.

Згідно з частинами 2, 3 статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Положеннями статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Отже, рішення суду, яке набрало законної сили є обов`язковим для учасників справи.

При цьому, суд наголошує, що процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав та обов`язків від однієї особи, яка була в процесі стороною або третьою особою, до іншої особи у зв`язку з переходом до неї суб`єктивних матеріальних прав.

Крім того, підставами для процесуального правонаступництва є: 1) перехід суб`єктивних матеріальних прав і обов`язків в результаті: смерті громадянина (окрім спорів, пов`язаних з особою); припинення діяльності юридичної особи (реорганізації); уступки вимог; переведення боргу; 2) наявність порушеного процесу до моменту настання фактів, вказаних вище; 3) вибуття з процесу певних суб`єктів: сторін і третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору. Вибуття інших суб`єктів не приводить до виникнення процесуального правонаступництва.

Враховуючи положення статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Суд звертає увагу, що здійснення заміни відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником може відбуватися у зв`язку з припиненням діяльності або реорганізацією такої особи та до винесення рішення по справі.

За приписами частини 1, 2, 5 статті 15 Закону України «Про виконавче провадження», сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник.

Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.

Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до частини 1 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Відповідно до положень статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Судом встановлено, що згідно відомостей Автоматизованої системи виконавчого провадження, постановою приватного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) відкрито виконавче провадження № 45480486 по виконавчому листу, виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом по справі №804/7967/14, стягувачем по якому є - Східно-Дніпровська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (52600, смт. Васильківка, Дніпропетровська область, вул. Партизанська, 150, код ЄДРПОУ 38341468).

На момент розгляду даної справи виконавче провадження триває.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 року № 311 Східно-Дніпровська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області була реорганізована шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби в Східно-Дніпровську ОДПІ Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області.

Так, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в України» від 21 грудня 2016 року №1797-VIII, який набрав чинності 01.01.2017р., відбулись зміни у функціональних повноваженнях структурних підрозділів територіальних органів ДФС, затверджених наказом ДФС України від 19.10.2016 №875, та зміни у структурах головних управлінь ДФС в областях, державних податкових інспекцій головних управлінь ДФС, реорганізовано державні податкові інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області в структурні підрозділи ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України», утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України №537 від 19.06.2019 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.

Згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (код в ЄДРПОУ 39394856) з 02.08.2019 року перебуває в стані припинення.

Так, на виконання п.1 постанови №537 Наказом Державної податкової служби України №14 від 12.07.2019 «Про затвердження Положення про територіальні органи ДПС» затверджено Положення про Головне управління ДПС у Дніпропетровської області, відповідно до п.1 якого ГУ ДПС у Дніпропетровській області є правонаступником усіх прав та обов`язків ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області розпочало свою діяльність 03.09.2019 року відповідно до наказу ГУ ДПС від 03.09.2019 №17 «Про початок діяльності Головного управління ДПС у Дніпропетровській області».

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 вирішено: ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, до якого у тому числі, включено Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.

Абзацом 3 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 установлено, що територіальні органи ДПС України, що ліквідуються відповідно до п.1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення ДПС України територіальних органів згідно з абзацом 4 п. 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів що ліквідуються. Таке рішення приймається ДПС України після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи ДПС України, що будуть утворені згідно з абзацом 4 п. 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, та заповненням 30 відсотків вакансій.

В абзаці 4 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 закріплено, що права та обов`язки територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до п. 1 цієї постанови, переходять ДПС України та її територіальним органам.

Наказом ДПС України від 30.09.2020 №529 утворено як відокремлені підрозділи ДПС України територіальні органи за переліком згідно з додатком, до якого, зокрема, включено Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.

Наказом ДПС України від 24.12.2020 №755 розпочато з 01.01.2021 року здійснення територіальними органами ДПС України, утвореними як її відокремлені підрозділи, повноважень і функцій територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893.

Відповідно до п.6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011, дія якого поширюється, в тому числі, і на територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

Таким чином, на теперішній час всі права та обов`язки Головного управління ДПС у Дніпропетровській області перейшли до його правонаступника - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, утворене на правах відокремленого територіального підрозділу Державної податкової служби України.

Також, згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ІК в ЄДРПОУ 43337359) припинено.

Отже, Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) як відокремлений підрозділ, є правонаступником Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Відповідно до частини 1, 4 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи, суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Враховуючи те, що на підставі виконавчого листа, виданого Дніпропетровським окружним адміністративним судом по справі №804/7967/14 відкрито виконавче провадження № 45480486, та який наразі перебуває у Відділі примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса), суд вважає за необхідне, з метою належного виконання рішення суду, здійснити заміну стягувача у виконавчому провадженні № 45480486 на належного, а саме на його правонаступника - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658), у зв`язку із чим, вимоги заявника підлягають задоволенню частково.

Керуючись ст.ст., 248, 256, 295,297, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 804/7967/14 за позовом Східно-Дніпровської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Першотравенського міського житлово-комунального підприємства про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу задовольнити частково.

Замінити стягувача у виконавчому провадженні № 45480486 по виконавчому листу, виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом по справі №804/7967/14, що перебуває на виконанні у Відділі примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) з Східно-Дніпровської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області на його правонаступника - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ ВП 44118658).

У задоволенні решти вимог відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Тулянцева

Дата ухвалення рішення09.02.2024
Оприлюднено19.02.2024
Номер документу117017148
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —804/7967/14

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 13.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 03.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 03.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 06.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 06.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Постанова від 23.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 09.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні