ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 лютого 2024 року Справа № 280/10727/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мінаєвої К.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Міністерства юстиції України
до Запорізької обласної піонерської організації
про припинення діяльності юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
І. Зміст і підстави позовних вимог.
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Міністерства юстиції України (далі позивач) до Запорізької обласної піонерської організації (далі відповідач), в якій позивач просить суд припинити діяльність юридичної особи Запорізької обласної піонерської організації (код ЄДРПОУ: 20515976, керівник Трегубенко Тетяна Ігорівна, місцезнаходження: вул. Незалежної України (згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань АДРЕСА_1 ).
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем не приведено своє найменування у відповідність до вимог Закону №317-VIII протягом місяця з дня набрання ним чинності, про що свідчить правова експертиза назви об`єкта, отже назва відповідача містить символіку комуністичного тоталітарного режиму у розумінні зазначеного Закону. Зазначені обставини є підставою для звернення до суду з позовом про припинення діяльності юридичної особи.
ІІ. Виклад позицій інших учасників справи.
Копія ухвали про відкриття провадження була надіслана відповідачу на адресу місцезнаходження юридичної особи, однак на адресу суду повернувся конверт із вкладенням, із відміткою про причини повернення "адресат відсутній за вказаною адресою".
Згідно із частиною шостою статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) днем вручення судового рішення є: 1) день вручення судового рішення під розписку; 2) день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи; 3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; 4) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; 5) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Відповідно до частини одинадцятої статті 126 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Направлення листа рекомендованою кореспонденцією на дійсну адресу є достатнім для того, щоб вважати повідомлення належним, оскільки отримання зазначеного листа адресатом перебуває поза межами контролю відправника, а, у даному випадку, суду (близька за змістом правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 25.04.2018 у справі № 800/547/17 (П/9901/87/18) (провадження № 11-268заі18), постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 27.11.2019 у справі № 913/879/17, від 21.05.2020 у справі № 10/249-10/19, від 15.06.2020 у справі № 24/260-23/52-б, від 04.03.2021 у справі № 910/6835/20).
Крім того, суд наголошує, що до повноважень адміністративних судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, повернуті органами зв`язку з позначками «за закінченням терміну зберігання», «адресат вибув», «адресат відсутній» і т. п., з урахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов`язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.
Аналогічне правозастосування міститься в постановах Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 17.01.2024 №807/897/16, від 23.11.2023 у справі № 215/7312/20, від 27.06.2023 у справі № 160/23260/21, від 22.03.2023 у справі № 640/14827/19, а також ухвалі від 14.08.2023 у справі № 200/579/23.
Оскільки відзив на позовну заяву у встановлений судом строк відповідачем не надано, суд вирішує справу за наявними матеріалами відповідно до вимог частини шостої статті 162 КАС України.
III. Процесуальні дії у справі.
Ухвалою від 27.12.2023 суд відкрив провадження у справі та призначив її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику сторін.
IV. Фактичні обставини справи, встановлені судом.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців, громадських формувань встановлено, що юридична особа «Запорізька обласна піонерська організація» зареєстрована 21.02.2000; код ЄДРПОУ 20515976; місцезнаходження: 69035, Запорізька обл., місто Запоріжжя, вулиця 40 років Рад.України, будинок 57-А, кімната 45 (а.с.91).
Наказом Мін`юсту від 26.07.2023 № 1853/7 утворено Комісію з питань дотримання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топономії», затверджено її склад (а.с.58-59).
11.10.2023 позивачем направлено на адресу відповідача лист від 11.10.2023 № 133278/19.4/33-23 «Щодо надання пояснень», у якому просив протягом 10 днів надати пояснення щодо не приведення свого найменування у відповідність з вимогами Закону протягом місяця з дня набрання ним чинності для подальшого розгляду на засіданні Комісії (а.с.92-93).
Листом Комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради від 27.10.2023 № 383 повідомлено, що Запорізька обласна піонерська організація за адресою вул. Незалежної України, буд.27-А, кімн.45, м.Запоріжжя не обліковується і не є орендатором комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради (а.с.57).
Проведеним моніторингом відповідності найменування та/або символіки, матеріалів реєстраційної справи юридичної особи вимогам Закону № 317-VIII встановлено, що найменування юридичної особи Запорізької обласної піонерської організації, не відповідає вимогам цього Закону. У зв`язку із наведеним Комісією було проведено правову експертизу на відповідність найменування Відповідача вимогам Закону № 317-VIII та призначено на 23.11.2023 засідання Комісії, відомості про що опубліковано на офіційному вебсайті Мін`юсту (а.с.60-62, 65-66).
23.11.2023 Комісією складено Правовий висновок № 4 про невідповідність найменування юридичної особи ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА ПІОНЕРСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки». За результатами правової експертизи Комісією встановлено, що найменування об`єкта правової експертизи не відповідає частині другій статті 3 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», оскільки відповідно до Збірника матеріалів, рекомендацій і документів щодо виконання вимог Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» «Декомунізація: що і чому перейменовувати й демонтувати», виданого Українським інститутом національної пам`яті у 2015 році, термін «піонерська» вживаний на честь Всесоюзної піонерської організації імені В.І.Леніна, яка була створена комуністами у 1922 році, мала на меті ідеологічне виховання дітей у дусі відданості комуністичній партії та радянській державі, що є порушенням вимог Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».
Висновок: найменування об`єкта правової експертизи не відповідає частині другій статті 3 Закону № 317-VIII.
За результатами проведеного засідання Комісії 23.11.2023 відповідно до Протоколу № 1 ухвалено підтримати правовий висновок про невідповідність найменування юридичної особи ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА ПІОНЕРСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ вимогами Закону, про що підготувати проєкт наказу про затвердження правового висновку про невідповідність найменування юридичної особи ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА ПІОНЕРСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ вимогам Закону (а.с.74 зворотній бік).
Наказом Мін`юсту від 27.11.2023 № 4074/5 «Про затвердження Правового висновку Комісії з питань дотримання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» затверджено Правовий висновок Комісії з питань дотримання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» від 23.11.2023 № 4 «Про невідповідність найменування юридичної особи ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА ПІОНЕРСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ Закону № 317-VIII, а також визнано, що найменування юридичної особи ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА ПІОНЕРСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ не відповідає частині другій статті 3 Закону № 317-VIII (а.с.55).
Відповідно до частини четвертої статті 5 КАС України суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.
У разі невиконання юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян, друкованими медіа вимог цього Закону їх діяльність/випуск підлягає припиненню в судовому порядку за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, або іншого уповноваженого органу державної влади (частина третя статті 3 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки»).
Вважаючи, що найменування юридичної особи відповідача не відповідає вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», позивач звернувся до адміністративного суду з цим позовом.
V. Мотиви, з яких виходить суд, та застосовані норми права.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Згідно з частиною першою статті 36 Конституції України громадяни України мають право на свободу об`єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Приписами пункту 1 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 №228, (далі - Положення №228) передбачено, що Мін`юст є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань банкрутства, у сфері нотаріату, організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) (далі - виконання рішень), державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук та національних галузевих академій наук, у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, з питань утримання військовополонених, у сфері правової освіти населення; забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації; забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції.
Відповідно до підпункту 2-2 пункту 3 Положення № 228 основними завданнями Мін`юсту, серед іншого, є забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук та національних галузевих академій наук.
Мін`юст відповідно до покладених на нього завдань здійснює відповідно до закону контроль за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, в тому числі шляхом проведення моніторингу реєстраційних дій відповідно до закону, та приймає обов`язкові до виконання рішення, передбачені законом (підпункт 83-7 пункту 4 Положення).
Крім того, підпунктом 83-14 пункту 4 Положення № 228 передбачено повноваження Мін`юсту приймати рішення щодо невідповідності діяльності, найменування та / або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки» та/або Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії».
9 квітня 2015 року Верховною Радою України прийнято Закон України №317VІІІ «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» (далі Закон №317VІІІ), який набрав чинності 21.05.2015.
Пунктом 2 частини першої статті 1 Закону № 317-VIII встановлено, що пропаганда комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів - публічне заперечення, зокрема через медіа, злочинного характеру комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років в Україні, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режиму, поширення інформації, спрямованої на виправдання злочинного характеру комуністичного, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, діяльності радянських органів державної безпеки, встановлення радянської влади на території України або в окремих адміністративно-територіальних одиницях, переслідування учасників боротьби за незалежність України у XX столітті, виготовлення та/або поширення, а також публічне використання продукції, що містить символіку комуністичного, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів.
У відповідності до частини першої статті 3 Закону № 317-VIII пропаганда комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки визнається наругою над пам`яттю мільйонів жертв комуністичного тоталітарного режиму, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режиму та заборонена законом.
Крім того, приписами частин другої, третьої статті 3 Закону №317-VIII передбачено, що пропаганда комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки юридичною особою, політичною партією, іншим об`єднанням громадян, друкованим засобом масової інформації та/або використання у назві символіки комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів є підставою для відмови в реєстрації та/або припинення діяльності юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян, підставою для відмови в реєстрації та/або припинення випуску друкованого засобу масової інформації. У разі невиконання юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян, друкованими засобами масової інформації вимог цього Закону їх діяльність/випуск підлягає припиненню в судовому порядку за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, або іншого уповноваженого органу державної влади.
Рішення про невідповідність діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам цього Закону приймає центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку (частина четверта статті 3 Закону №317-VIII).
Закон України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців.
Відповідно до частини п`ятої статті 16 вказаного Закону у найменуванні юридичних осіб забороняється використовувати:
повне чи скорочене найменування державних органів або органів місцевого самоврядування, або похідні від цих найменувань, або історичні державні найменування, перелік яких установлює Кабінет Міністрів України, - у найменуваннях юридичних осіб приватного права;
символіку комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, заборона використання яких встановлена Законом України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки»;
символіку російської імперської політики відповідно до Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії»;
символіку воєнного вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну;
терміни, абревіатури, похідні терміни, заборона використання яких передбачена законом.
Відповідно до положень пункту 23 Порядку прийняття рішень щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Закону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2015 № 354 (далі Порядок № 354), у тридцятиденний строк з дня прийняття рішення про невідповідність діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Законів Мін`юст звертається з позовом до суду про припинення діяльності юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян або повідомляє іншим органам державної влади, які уповноважені звертатися з відповідним позовом до суду.
За обставинами справи судом встановлено, що відповідачем не вжито заходів, спрямованих на виконання вимог Закону № 317-VIII, які могли б бути враховані Комісією на момент прийняття Правового висновку № 4. Докази на підтвердження об`єктивної неможливості виконати відповідачем вимоги Закону № 317-VIII матеріали справи не містять.
За результатами правової експертизи Комісією встановлено, що найменування юридичної особи Запорізької обласної піонерської організації, не відповідає частині другій статті 3 Закону № 317-VIII, оскільки відповідно до Збірника матеріалів, рекомендацій і документів щодо виконання вимог Закону № 317-VIII «Декомунізація: що і чому перейменовувати й демонтувати», виданого Українським інститутом національної пам`яті у 2015 році, термін «піонерська» вживаний на честь Всесоюзної піонерської організації імені В.І.Леніна, яка була створена комуністами у 1922 році, мала на меті ідеологічне виховання дітей у дусі відданості комуністичній партії та радянській державі, що є порушенням вимог Закону № 317-VIII.
Так, відповідно до підпункту «є» пункту 4 частини першої статті 1 Закону № 317-VIII до символіки комуністичного тоталітарного режиму віднесено, зокрема, назви, пов`язані з діяльністю комуністичної партії.
Таким чином, символіка об`єкта правової експертизи (найменування відповідача) належить до символіки комуністичного тоталітарного режиму у розумінні Закону № 317-VIII.
Отже, за наслідками проведеної правової експертизи на відповідність символіки відповідача вимогам Закону № 317-VIII Комісією складено Правовий висновок від 23.11.2023 № 4 про невідповідність найменування юридичної особи ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА ПІОНЕРСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».
Відповідно до пункту 20 Порядку № 354 правовий висновок про відповідність/невідповідність діяльності, найменування та/або символіки об`єкта правової експертизи вимогам Законів затверджується наказом Мін`юсту в строк, визначений у пунктах 11 і 12 цього Порядку.
Згідно з пунктами 11, 12 Порядку № 354 проведення правової експертизи здійснюється протягом 30 робочих днів з дня надходження матеріалів до Комісії. Строк проведення експертизи зупиняється за рішенням Комісії на час, достатній для отримання документів (інформації), необхідних для її проведення. Комісія звертається до наукових установ та організацій, правоохоронних органів, інших юридичних осіб для отримання документів (інформації) в паперовій або електронній формі, необхідних для проведення правової експертизи
27.11.2023 Мін`юстом було видано наказ № 4074/5, яким на виконання вимог пункту 20 Порядку затверджено Правовий висновок Комісії з питань дотримання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» від 23.11.2023 № 4 «Про невідповідність найменування юридичної особи ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА ПІОНЕРСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ Закону № 317-VIII, а також визнано, що найменування юридичної особи ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА ПІОНЕРСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ не відповідає частині другій статті 3 Закону № 317-VIII.
Відповідно до частини першої статті 25 Закону України від 22.03.2012 № 4572-VI «Про громадські об`єднання» (далі - Закон № 4572-VI) припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об`єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об`єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.
Частиною першою статті 28 цього Закону передбачено, що громадське об`єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації у разі виявлення ознак порушення громадським об`єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону, а також у разі засудження його уповноважених осіб за вчинення кримінального правопорушення проти основ національної безпеки України, передбаченого статтею 111-1 Кримінального кодексу України. Заборона громадського об`єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
Утворення і діяльність громадських об`єднань, мета (цілі) або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення, пропаганду російської імперської політики та її символіки, комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки, порушення рівноправності громадян залежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками; поширення відомостей, що містять виправдовування, визнання правомірною, заперечення збройної агресії Російської Федерації проти України, у тому числі шляхом представлення збройної агресії Російської Федерації проти України як внутрішнього конфлікту, громадянського конфлікту, громадянської війни, заперечення тимчасової окупації частини території України; пропаганду російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії Російської Федерації проти України, символіки воєнного вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну, забороняються (частина перша статті 4 Закону № 4572-VI).
Таким чином, враховуючи те, що найменування об`єкта правової експертизи Запорізької обласної піонерської організації містить символіку комуністичного тоталітарного режиму, що свідчить про порушення відповідачем вимог Закону № 317-VIII, та діяльність вказаної юридичної особи не припинена, суд констатує, що відповідачем не виконано вимоги Закону №317-VIII, через що доходить висновку, що позовні вимоги Мін`юсту про припинення діяльності юридичної особи відповідача є такими, що підлягають задоволенню.
VI. Висновки суду.
Частинами першою, другою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Відповідно до положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Надавши оцінку усім доказам в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову.
VII. Розподіл судових витрат.
Згідно з частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки позивачем не надано доказів понесення витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись статтями 2, 5, 9, 72, 77, 132, 139, 143, 243-246, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Міністерства юстиції України задовольнити.
Припинити діяльність юридичної особи Запорізької обласної піонерської організації (код ЄДРПОУ: 20515976, керівник Трегубенко Тетяна Ігорівна, місцезнаходження: вул. Незалежної України (за відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вул. Сорок років Радянської України), буд. 57-А, кімн. 45, м. Запоріжжя, 69035).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.
Повне найменування сторін:
Позивач Міністерство юстиції України, місцезнаходження: вул. Архітектора Городецького, буд. 13, м. Київ, 01001; код ЄДРПОУ 00015622.
Відповідач Запорізька обласна піонерська організація, місцезнаходження: вул. Незалежної України, буд. 57-А, кімн.45, м. Запоріжжя, 69035; код ЄДРПОУ 20515976.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 15.02.2024.
Суддя К.В. Мінаєва
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2024 |
Оприлюднено | 19.02.2024 |
Номер документу | 117018121 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Мінаєва Катерина Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Мінаєва Катерина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні