Рішення
від 06.02.2024 по справі 440/10878/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 лютого 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/10878/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Головка А.Б.,

за участю:

секретаря судового засідання Накісько Т.А.,

позивачів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , представників позивачів - Ульянова Р.А., Фідієвої Я.В., представника відповідача - В`юн Т.В., представника третьої особи - Пихтіної Ю.А., представника третьої особи - Мелешко Г.В., представника третьої особи - Кривун Т.М., представника третьої особи - Шумахера О.В., третіх осіб: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , Мацевич С.А., Новицької О.О., Лагай Н.В., Ланської О.В., Голуб В.В., Комягіної Д.Б., Санченко С.Ю., Зубань О.В., Ванцової Л.В., Дядика С.М., Шевченка С.Д., Смілянського О.Я., Макаренко Л.В., Дегтяр А.В., ОСОБА_13 ,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_14 , Громадського об`єднання "Полтавщина за справедливість", ОСОБА_2 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 до Полтавської обласної ради, треті особі: Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства "Полтаватеплоенерго", ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 , ОСОБА_6 , ОСОБА_51 , ОСОБА_52 , ОСОБА_53 , ОСОБА_54 , ОСОБА_55 , ОСОБА_56 , ОСОБА_57 , ОСОБА_9 , ОСОБА_58 , ОСОБА_59 , ОСОБА_60 , ОСОБА_61 , ОСОБА_4 , ОСОБА_62 , ОСОБА_63 , ОСОБА_64 , ОСОБА_65 , ОСОБА_66 , ОСОБА_67 , ОСОБА_68 , ОСОБА_1 , ОСОБА_69 , ОСОБА_70 , ОСОБА_71 , ОСОБА_72 , ОСОБА_73 , ОСОБА_74 , ОСОБА_75 , ОСОБА_76 , ОСОБА_77 , ОСОБА_78 , ОСОБА_79 , ОСОБА_11 , ОСОБА_80 , ОСОБА_81 , ОСОБА_82 , ОСОБА_83 , ОСОБА_84 , ОСОБА_85 , ОСОБА_86 , ОСОБА_87 , ОСОБА_88 , ОСОБА_89 , ОСОБА_90 , ОСОБА_91 , ОСОБА_92 , ОСОБА_93 , Приватне підприємство "ІВА", ОСОБА_94 , ОСОБА_95 , ОСОБА_96 , ОСОБА_97 , ОСОБА_98 , ОСОБА_99 , ОСОБА_100 , ОСОБА_101 , ОСОБА_102 , ОСОБА_103 , ОСОБА_3 , ОСОБА_104 , ОСОБА_105 , ОСОБА_8 , ОСОБА_106 , ОСОБА_107 , ОСОБА_10 , ОСОБА_108 , ОСОБА_109 , ОСОБА_110 , ОСОБА_111 , ОСОБА_112 , ОСОБА_113 , ОСОБА_114 , ОСОБА_115 , ОСОБА_13 , ОСОБА_116 , ОСОБА_117 , ОСОБА_118 , ОСОБА_119 , ОСОБА_120 , ОСОБА_121 , ОСОБА_122 , ОСОБА_123 , ОСОБА_124 , ОСОБА_125 про визнання протиправним та нечинним рішення в частині, -

В С Т А Н О В И В:

Позивачі ОСОБА_14 , Громадське об`єднання "Полтавщина за справедливість", ОСОБА_2 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 звернулися до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Полтавської обласної ради про визнання протиправним та нечинним з моменту прийняття рішення №477 від 30 вересня 2022 року "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства "Полтаватеплоенерго" в частині встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води для споживачів м. Кременчука.

В обґрунтування позовних вимог позивачі зазначали, що є споживачами послуг з постачання теплової енергії та гарячої води в м. Кременчуці. Спірним рішенням встановлені тарифи на послуги з постачання теплової енергії та гарячої води як для споживачів, які знаходяться у м. Полтаві, так і для споживачів, які знаходяться в м. Кременчуці. Вважають, що рішення Полтавської обласної ради №477 від 30 вересня 2022 року є протиправним, оскільки під час його прийняття не враховувались параметри джерела теплової енергії м. Кременчука, які впливають на загальний рівень економічно обґрунтованих витрат. Звертали увагу, що при встановленні тарифу, який буде діяти на території кількох територіальних громад слід враховувати параметри всіх джерел теплової енергії та інші параметри, які діють на території всіх цих територіальних громад, а не встановлювати тариф на підставі параметрів для однієї громади, а потім застосовувати його автоматично на території інших громад лише на тій формальній підставі, що тариф встановлено для суб`єкта, який перебуває у спільній власності територіальних громад. Для розрахунку тарифу вирішальне значення має не форма власності надавача послуг, а економічно обґрунтовані розрахунки, недопущення встановлення монопольних цін та балансування інтересів споживача та надавача відповідних послуг.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено проводити розгляд справи за правилами загального позовного провадження, а також залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства "Полтаватеплоенерго".

Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву зазначив, що 30 червня 2022 року ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" звернулося до Полтавської обласної ради із заявою про встановлення тарифів за №04-25/974 з відповідними розрахунками та підтверджуючими матеріалами на новий плановий опалювальний період 2022-2023. Економічно обґрунтовані тарифи, які були запропоновані ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" на новий планований період з 01 жовтня 2022 року, у середньому мали зрости за всіма типами підключення будівель до системи теплопостачання у порівнянні з тарифами, встановленими рішенням Полтавської обласної ради від 21 жовтня 2021 року №286 зі змінами, внесеними рішенням від 09 грудня 2021 року №326. Проте, 16 серпня 2022 року ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" листом №29-17/1292 звернулося до Полтавської обласної ради щодо вирішення питання продовження застосування чинних тарифів у період дії воєнного стану у зв`язку з набранням чинності Законом України від 29 липня 2022 року №2479-IX "Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування", яким запроваджено мораторій на підвищення цін (тарифів) у сфері теплопостачання протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, заборонено підвищення для всіх категорій споживачів тарифів на теплову енергію (її виробництво, транспортування та постачання) і послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води. У зв`язку з прийняттям Закону №2479-IX, яким забороняється підвищення тарифів для всіх категорій споживачів на теплову енергію (її виробництво, транспортування та постачання) і послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, постійною депутатською комісією з питань житлово - комунального господарства, енергозбереження, будівництва, транспорту та зв`язку було рекомендовано встановити тарифи на рівні тих, що діють на підприємстві та підготувати проєкт рішення для розгляду у встановленому порядку. Проєкт рішення "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства "Полтаватеплоенерго" оприлюднений на офіційному сайті Полтавської обласної ради 20 вересня 2022 року. Рішенням Полтавської обласної ради від 30 вересня 2022 року №477 встановлено тарифи, які введені в дію з 01 жовтня 2022 року. На підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 2022 року №894-р у спільну власність територіальних громад Полтавської області було передано цілісний майновий комплекс відокремленого підрозділу "Кременчуцька ТЕЦ" Державної установи "Навчально-методичний центр з газової безпеки". Рішенням Полтавської обласної ради від 14 жовтня 2022 року №481 "Про прийняття цілісного майнового комплексу відокремленого підрозділу "Кременчуцька ТЕЦ" Державної установи "Навчально-методичний центр з газової безпеки" у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області" було прийнято безоплатно з державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області цілісний майновий комплекс відокремленого підрозділу "Кременчуцька ТЕЦ" Державної установи "Навчально-методичний центр з газової безпеки". Пунктом 4 цього рішення передбачено передачу на баланс у господарське відання майна як внесок до статутного капіталу ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго". Рішенням виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 20 жовтня 2022 року №1508 ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" визначено виконавцем послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води на лівобережній частині міста Кременчука від джерела Кременчуцької ТЕЦ з покладенням відповідних обов`язків згідно із законодавством. Отже, починаючи з листопада 2022 року ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" надає послуги з постачання теплової енергії на лівобережній частині міста Кременчука від джерела Кременчуцької ТЕЦ відповідно до рішення Полтавської обласної ради від 30 вересня 2022 року № 477, яким встановлені тарифи до прийняття Кременчуцької ТЕЦ у спільну власність територіальних громад Полтавської області. Звертав увагу, що пунктом 4 Порядку № 869 передбачено, що під час формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води суб`єктами господарювання, що перебувають у спільній власності територіальних громад, вимоги цього порядку в частині формування тарифів для кожної окремої територіальної громади ( у разі провадження ліцензованої діяльності та надання комунальних послуг у декількох територіальних громадах) на таких суб`єктів не поширюється. При цьому, формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води суб`єктом господарювання, що перебуває у спільній власності територіальних громад, для встановлення їх уповноваженим органом на економічно обґрунтованому рівні здійснюється в єдиному розмірі. Вважає спірне рішення правомірним, оскільки формування тарифів відповідно до Порядку №869 проводилося ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" до 30 червня 2022 року та рішення Полтавської обласної ради №477 від 30 вересня 2022 року прийнято до того, як цілісний майновий комплекс відокремленого підрозділу "Кременчуцька ТЕЦ" було прийнято у спільну власність територіальних громад Полтавської області.

01.09.2023 року представник ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" надав пояснення, у яких зазначив, що ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" як теплогенеруюча, теплотранспортуюча та теплопостачальна організація відповідно до Статуту та ліцензій є суб`єктом господарювання у сфері теплопостачання з особливим статусом природної монополії на ринку постачання теплової енергії в межах мереж, які ним експлуатуються та є об`єктом життєзабезпечення і стратегічного значення в Полтавській області. До початку опалювального сезону 2022/2023 ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" здійснювало господарську діяльність на території міст Полтави, Решетилівки, Карлівки, смт. Котельви та смт. Машівки. На підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.10.2022 року № 894-р, рішення Полтавської обласної ради № 481 від 14.10.2022 року "Про прийняття цілісного майнового комплексу відокремленого підрозділу "Кременчуцька ТЕЦ", рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області № 1508 від 20.10.2022 року лише з листопада 2022 року ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" надає послуги з постачання теплової енергії на лівобережній частині м. Кременчука від джерела Кременчуцької ТЕЦ. Звертав увагу, що на момент звернення ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" до Полтавської обласної ради із заявою про встановлення тарифів та на момент прийняття спірного рішення про встановлення тарифів, виробничі потужності Кременчуцької ТЕЦ не перебували у власності територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області та не були передані у господарське відання ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго".

13.10.2023 року до суду надійшли додаткові пояснення представника Полтавської обласної ради, в яких зазначено, що станом на день розгляду справи рішення Полтавської обласної ради від 30 вересня 2022 року №477 втратило чинність 01 жовтня 2023 року на підставі рішення Полтавської обласної ради від 28 липня 2023 року №669 «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства "Полтаватеплоенерго". Таким чином, втрата чинності рішення Полтавської обласної ради від 30 вересня 2022 року №477 свідчить про відсутність предмета спору (об`єкта спірних правовідносин), а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

07.11.2023 року представником позивачів подана заява про зміну підстав позову, в якій зазначає, що встановлення тарифів на теплову енергію, яка виробляється з джерела Кременчуцької ТЕЦ належить виключно до компетенції НКРЕКП, а не Полтавської обласної ради, а тому, в разі встановлення таких тарифів спірним рішенням, воно повинно бути визнано неправомірним у відповідній частині.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2023 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті в судовому засіданні.

09.01.2024 року від представника відповідача надійшли додаткові пояснення у справі, в яких зазначено, що ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" внесено до ліцензійного реєстру суб`єктів господарювання (ліцензіатів), які здійснюють господарську діяльність з виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії (в тому числі з використанням альтернативних видів палива) у Полтавській області під номером 52. ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" є ліцензіатом Полтавської обласної державної адміністрації, а тому право на встановлення тарифів для підприємств перейшло до органів місцевого самоврядування. НКРЕКП встановлює тарифи лише для тих суб`єктів господарювання, які є їх ліцензіатами, проте ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" не є ліцензіатом НКРЕКП.

У судовому засіданні позивачі та їх представники позовні вимоги підтримали, представник Полтавської обласної ради та ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" проти задоволення позову заперечували з підстав, зазначених у завах по суті справи.

Заслухавши вступне слово учасників справи, дослідивши письмові докази, оцінивши доводи учасників справи, які мають значення для правильного вирішення спору, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства "Полтаватеплоенерго" є підприємством комунальної форми власності, яке засновано на майні спільної комунальної власності територіальних громад сіл, селищ і міст Полтавської області. Засновником підприємства є Полтавська обласна рада. Власник підприємства територіальні громади сіл, селищ і міст Полтавської області.

Відповідно до Статуту ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" основними напрямками діяльності підприємства є, зокрема, забезпечення тепловою енергією для потреб опалення та приготування гарячої води житлового фонду, комунально-побутових та інших об`єктів.

30 червня 2022 року ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" направлено до Полтавської обласної ради заяву про встановлення тарифів за №04-25/974 з розрахунками та підтвердними матеріалами на новий плановий опалювальний період 2022-2023 роки.

16 серпня 2022 року ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" листом №29-17/1292 звернулося до Полтавської обласної ради про винесення питання установлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання теплової енергії і гарячої води на розгляд постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, енергозбереження, будівництва, транспорту на період дії воєнного стану.

19 вересня 2022 року ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" звернулося до Полтавської обласної ради з листом №29-17/1552 з приводу вирішення питання продовження застосування чинних тарифів у період дії воєнного стану у зв`язку з набранням чинності Законом України "Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування" №2479-IX від 29 липня 2022 року, яким запроваджено мораторій на підвищення цін (тарифів) у сфері теплопостачання протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, заборонено підвищення для всіх категорій споживачів тарифів на теплову енергію (її виробництво, транспортування та постачання) і послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води.

20 вересня 2022 року постійною комісією обласної ради з питань житлово-комунального господарства, енергозбереження, будівництва, транспорту та зв`язку було розглянуто питання "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства "Полтаватеплоенерго". У зв`язку з прийняттям Закону №2479-IX, яким забороняється підвищення тарифів для всіх категорій споживачів на теплову енергію (її виробництво, транспортування та постачання) і послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, постійною комісією з питань житлово-комунального господарства, енергозбереження, будівництва, транспорту та зв`язку було рекомендовано встановити тарифи на рівні тих, що діють на підприємстві, та підготувати проєкт рішення для розгляду у встановленому порядку.

20 вересня 2022 року постійною комісією Полтавської обласної ради з питань житлово-комунального господарства, енергозбереження, будівництва, транспорту та зв`язку прийнято Рекомендації з питання №2 порядку денного «Про розгляд питання "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства "Полтаватеплоенерго" та рекомендовано винести проект рішення на розгляд ради та листом №56 від 20 вересня 2022 року направлено голові Полтавської обласної ради проєкт рішення "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства "Полтаватеплоенерго" та пояснювальну записку до такого проєкту рішення.

30 вересня 2022 року Полтавська обласна рада восьмого скликання на пленарному засіданні 16 позачергової сесії, керуючись пунктом 37 частини першої статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", частиною першою статті 10 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", абзацом 7 статті 13, статтею 20 Закону України "Про теплопостачання", статтею 1 Закону України "Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування", Порядком формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року №869, Порядком розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 12 вересня 2018 року №239, враховуючи заяву про встановлення тарифів від 30 червня 2022 року №04-25/974 та звернення ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" від 19 вересня 2022 року №29-17/1552, з метою забезпечення надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" прийняла рішення №477 "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства "Полтаватеплоенерго", пунктом 1 якого встановила ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго":

- тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання для потреб населення, бюджетних установ, інших споживачів (крім населення), релігійних організацій відповідно до додатку 1, що додається на 3 аркушах;

- двоставкові тарифи на послугу з постачання теплової енергії за категоріями споживачів відповідно до додатку 2, що додається на 2 аркушах;

- тарифи на послугу з постачання гарячої води за категоріями споживачів відповідно до додатку 3, що додається на 1 аркуші.

Згідно із пунктом 6 вказаного рішення тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води зазначеним рішенням введено в дію з 01 жовтня 2022 року.

Позивачі не погодилися із рішенням Полтавської обласної ради №477 від 30 вересня 2022 року "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства "Полтаватеплоенерго" в частині встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води для споживачів м. Кременчука та оскаржили його до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг визначає Закон України "Про житлово-комунальні послуги".

Відповідно до статті 5 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до житлово-комунальних послуг належать житлова послуга та комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Згідно частини 1 статті 10 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 6 Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, здійснює встановлення тарифів на комунальні послуги суб`єктам природних монополій та суб`єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Згідно з пунктом 1.6 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 22.03.2017 № 308 (у редакції постанови від 07.07.2021 № 1085), обласні та Київська міська державні адміністрації здійснюють ліцензування господарської діяльності з виробництва теплової енергії суб`єктів господарювання у разі, якщо суб`єкт господарювання: провадить (має намір провадити) діяльність з виробництва теплової енергії (крім виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях, когенераційних установках та установках з використанням альтернативних джерел енергії) на виробничих об`єктах, що розташовані на території відповідної області України (території міста Київ).

Тобто, з 08.07.2021 (з дня набрання чинності постанови від 07.07.2021 № 1085) регулятором передані повноваження щодо ліцензування відповідної господарської діяльності з виробництва теплової енергії з державного на місцевий рівень.

Відповідно, встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, тарифів на комунальні послуги суб`єктам природних монополій та суб`єктам господарювання на суміжних ринках (крім тарифів на виробництво теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних станціях, когенераційних установках та установках з використанням альтернативних джерел енергії) здійснюють органи місцевого самоврядування.

Згідно абзацу 7 статті 13 Закону України "Про теплопостачання" до основних повноважень органів місцевого самоврядування у сфері теплопостачання належать: встановлення для всіх категорій споживачів тарифів на теплову енергію і тарифів на виробництво теплової енергії (крім тарифів на теплову енергію, вироблену на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях та когенераційних установках) у порядку і межах, визначених законодавством.

Частиною 3 статті 20 Закону України "Про теплопостачання" передбачено, що тарифи на виробництво теплової енергії, у тому числі на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, на транспортування та постачання теплової енергії встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та органами місцевого самоврядування у межах повноважень, визначених законодавством.

Пунктом 37 частини 1 статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги, які надаються підприємствами, що перебувають у спільній власності територіальних громад, представництво інтересів яких здійснює відповідна районна чи обласна рада, а також суб`єктами господарювання, що здійснюють управління (експлуатацію) цілісними майновими комплексами таких підприємств.

ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" є ліцензіатом Полтавської обласної державної адміністрації та внесено до ліцензійного реєстру суб`єктів господарювання (ліцензіатів), які здійснюють господарську діяльність з виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії (в тому числі з використанням альтернативних видів палива) у Полтавській області (№ 52, місце провадження ліцензіатом виду господарської діяльності - м. Полтава, м. Карлівка, м. Решетилівка, смт. Машівка, смт. Котельва).

Враховуючи, що ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" є підприємством комунальної форми власності, яке засновано на майні спільної комунальної власності територіальних громад сіл, селищ і міст Полтавської області, засновником якого є Полтавська обласна рада, відповідно вирішення питання щодо встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги згідно заяви ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" від 30 червня 2022 року належало до повноважень Полтавської обласної ради.

Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги" затверджений Порядок формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води (надалі за текстом - Порядок № 869).

Згідно з пунктами 1, 2 Порядку № 869 цей Порядок визначає механізм формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води для суб`єктів природних монополій та суб`єктів господарювання на суміжних ринках, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з виробництва теплової енергії, її транспортування магістральними і місцевими (розподільними) тепловими мережами (далі - транспортування) та постачання, надання послуг з постачання теплової енергії і постачання гарячої води та застосовується під час установлення органами місцевого самоврядування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води для суб`єктів природних монополій, а також для суб`єктів господарювання на суміжних ринках, зазначених у пункті 1 цього Порядку, та поширюється на таких суб`єктів під час розрахунку зазначених тарифів.

Пунктом 4 Порядку № 869 передбачено, що під час формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води суб`єктами господарювання, що перебувають у спільній власності територіальних громад, вимоги цього Порядку в частині формування тарифів для кожної окремої територіальної громади (у разі провадження ліцензованої діяльності та надання комунальних послуг у декількох територіальних громадах) на таких суб`єктів господарювання не поширюються

Відповідно, формування тарифів суб`єктом господарювання, що перебуває у спільній власності територіальних громад, здійснюється в єдиному розмірі для усіх споживачів.

Пунктом 5 Порядку № 869 визначені терміни: базовий період - календарний рік, який передує плановому періоду; планований період - період тривалістю 12 місяців, на який формуються та встановлюються тарифи (з 1 жовтня до 30 вересня, а для суб`єктів господарювання, що вперше встановлюють тарифи, - інший період, узгоджений з уповноваженими органами, тривалістю 12 місяців); зміна тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води - перегляд уповноваженим органом тарифів та їх структури або коригування тарифів.

Згідно пункту 11 Порядку № 869 з метою забезпечення відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат, пов`язаних з виробництвом, транспортуванням та постачанням теплової енергії, та відповідно наданням послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, перегляд тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води та їх структури здійснюється уповноваженим органом кожного року (до початку опалювального періоду) за заявою ліцензіата (суб`єкта господарювання).

У разі зміни протягом строку дії тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, обсягу окремих витрат, пов`язаних із провадженням ліцензованої діяльності та наданням комунальних послуг, з причин, що не залежать від ліцензіата (суб`єкта господарювання), зокрема збільшення або зменшення податків і зборів (обов`язкових платежів), мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, орендної плати та амортизації, підвищення або зниження цін і тарифів на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, зміни обсягу фінансових витрат, складової частини планованого прибутку, у тому числі внаслідок зміни курсу валют за наявності в ліцензіата кредитних зобов`язань перед міжнародними фінансовими організаціями, може проводитися коригування тарифів.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12.09.2018 № 239 затверджений Порядок розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення (надалі за текстом - Порядок № 239).

Згідно з пунктами 2, 4, 5, 6 розділу I «Загальні положення» Порядку № 239 зазначено:

- цей Порядок застосовується органами місцевого самоврядування під час розгляду розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги (послуги з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами) і поширюється на суб`єктів господарювання, зазначених у пункті 1 цього Порядку;

- суб`єкт господарювання (заявник) подає до органу місцевого самоврядування у друкованому та електронному вигляді розрахунки тарифів разом із заявою, підтвердними матеріалами і документами, що використовувалися під час проведення розрахунків тарифів;

- розрахунки тарифів здійснюються суб`єктами господарювання відповідно до вимог Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року № 869, та Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 року № 1010;

- за результатами розгляду поданих суб`єктом господарювання (заявником) згідно з вимогами цього Порядку розрахунків тарифів органом місцевого самоврядування здійснюється встановлення відповідних тарифів. До рішення про встановлення тарифів додається структура тарифів. Встановлення тарифів здійснюється як при повному перегляді (перерахунку) тарифів і їх структури, так і за результатами коригування тарифів.

Розділом II «Вимоги до оформлення заяви та формування комплекту документів» Порядку №239 передбачено, що для встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, комунальні послуги заявник подає до органу місцевого самоврядування у паперовому та електронному вигляді заяву про встановлення тарифів за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, а також розрахунки тарифів, підтвердні матеріали і документи, що використовувалися під час проведення таких розрахунків.

Таким чином, правовою підставою для встановлення (зміни, коригування) тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання є відповідне звернення суб`єкта господарювання із заявою, розрахунками та підтвердними матеріалами в порядку та строки, визначені Порядком № 869 та Порядком № 239.

Згідно пункту 57 Порядку № 869 для встановлення одноставкових тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання ліцензіат подає щороку до 1 липня (крім ліцензіатів, що вперше встановлюють тарифи) уповноваженому органові відповідної територіальної громади, на території якої ліцензіат провадить (має намір провадити) ліцензовану діяльність, у паперовій та електронній формі заяву і розрахунки тарифів на планований період за встановленими такими органами формами з відповідними розрахунками, підтвердними матеріалами і документами.

Судовим розглядом встановлено, що 30 червня 2022 року на виконання вимог Порядку № 869 та Порядку №239 ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" направлено до Полтавської обласної ради заяву про встановлення тарифів за №04-25/974 з відповідними розрахунками та підтвердними матеріалами на новий плановий опалювальний період 2022-2023 років.

Як повідомила представник третьої особи ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" як теплогенеруюча, теплотранспортуюча та теплопостачальна організація є суб`єктом господарювання у сфері теплопостачання з особливим статусом природної монополії на ринку постачання теплової енергії в межах мереж, що ним експлуатуються, та є об`єктом життєзабезпечення і стратегічного значення в Полтавській області, у тому числі у містах Полтаві, Кременчуці, Карлівці, Решетилівці, смт. Котельві, смт. Машівці. До початку опалювального сезону 2022/2023 ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" здійснювало господарську діяльність на території міст Полтави, Решетилівки, Карлівки, смт. Котельви та смт. Машівки.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 липня 2022 року №600-р з метою ліквідації наслідків бойових дій та відновлення процесу надання послуг з постачання теплової енергії у м. Кременчуці Полтавської області в умовах воєнного стану, введеного в дію Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 Про введення воєнного стану в Україні, було виділено Міністерству розвитку громад та територій 100 млн. гривень для Полтавської обласної військової адміністрації з метою відбудови зруйнованої системи централізованого теплопостачання у м. Кременчуці.

Рішенням пленарного засідання 13 позачергової сесії Полтавської обласної ради восьмого скликання від 08 липня 2022 року №396 за наслідками розгляду звернення Полтавської обласної військової адміністрації від 07 липня 2022 року №01-38/2522 з метою забезпечення тепловою енергією населення територіальної громади міста Кременчук, якісної підготовки споруд теплопостачання до роботи в осінньо-зимовий період було надано згоду на безоплатне прийняття з державної у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області окремого індивідуально-визначеного державного майна (групи інвентарних об`єктів) Кременчуцької ТЕЦ за адресою: вул. Свіштовська, 2, м. Кременчук, Полтавська область, із зобов`язаннями використовувати його за цільовим призначенням і не відчужувати у приватну власність.

Рішенням пленарного засідання 15 позачергової сесії Полтавської обласної ради восьмого скликання від 22 вересня 2022 року №473 з метою забезпечення постачання тепловою енергією населення територіальної громади міста Кременчук та якісної підготовки споруд теплопостачання до роботи в осінньо-зимовий період було надано згоду на безоплатне прийняття з державної у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області цілісного майнового комплексу відокремленого підрозділу "Кременчуцька ТЕЦ" Державної установи "Навчально-методичний центр з газової безпеки" (код згідно з ЄДРПОУ ВП: 44657848; місцезнаходження відокремленого підрозділу: 39610, Полтавська область, м. Кременчук, вул. Свіштовська, 2), із зобов`язаннями використовувати його за цільовим призначенням і не відчужувати у приватну власність.

На підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 2022 року №894-р у спільну власність територіальних громад Полтавської області передано цілісний майновий комплекс відокремленого підрозділу "Кременчуцька ТЕЦ" Державної установи "Навчально-методичний центр з газової безпеки" (код згідно з ЄДРПОУ ВП: 44657848).

Рішенням пленарного засідання 17 позачергової сесії Полтавської обласної ради восьмого скликання "Про прийняття цілісного майнового комплексу відокремленого підрозділу "Кременчуцька ТЕЦ" Державної установи "Навчально-методичний центр з газової безпеки" у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області" №481 від 14 жовтня 2022 року було прийнято безоплатно з державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області цілісний майновий комплекс відокремленого підрозділу "Кременчуцька ТЕЦ" Державної установи "Навчально-методичний центр з газової безпеки" (код згідно з ЄДРПОУ ВП: 44657848).

Згідно з пунктом 4 цього рішення, після затвердження акту приймання-передачі передбачено передачу на баланс, у господарське відання, як внесок до статутного капіталу Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства "Полтаватеплоенерго" майна по вул. Свіштовська, 2, м. Кремнчук.

Рішенням Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради №1508 від 20 жовтня 2022 року ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" визначено виконавцем послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води на лівобережній частині міста Кременчука від джерела Кременчуцької ТЕЦ з покладенням відповідних обов`язків згідно із законодавством.

Таким чином, на момент звернення ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" до Полтавської обласної ради зі заявою про встановлення тарифів на новий плановий період з 01.10.2022 року та на момент прийняття спірного рішення про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання виробничі потужності Кременчуцької ТЕЦ не перебували у власності територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області та не були передані у господарське відання ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго".

Відповідно, суд відхиляє доводи позивачів про неврахування у структурі тарифу на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання на новий плановий опалювальний період 2022-2023 років параметрів джерел теплової енергії м. Кременчука, оскільки розрахунок ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" тарифів здійснювався до 01 липня 2022 року, а рішення №477 було прийнято Полтавською обласною радою - 30 вересня 2022 року, тобто до того, як цілісний майновий комплекс відокремленого підрозділу "Кременчуцька ТЕЦ" був прийнятий у спільну власність територіальних громад Полтавської області.

Суд зазначає, що зміна структури тарифу на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання протягом строку дії тарифу не впливає на законність прийнятого уповноваженим органом рішення про встановлення тарифу, та може бути підставою для перегляду тарифу за заявою ліцензіата на наступний плановий період.

Суд також вважає необґрунтованими доводи позивачів про відсутність повноважень у Полтавської обласної ради розглядати заяву ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" про встановлення тарифів від 30.06.2022 року та необхідність розгляду відповідної заяви згідно Порядку формування тарифів на послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, що виробляються за допомогою систем автономного теплопостачання, затвердженого постановою НКРЕКП від 16.09.2021 № 1548 (далі - Порядок № 1548).

Згідно пункту 1.1 Порядку № 1548 цей Порядок визначає механізм формування тарифів на послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, що виробляються за допомогою систем автономного теплопостачання (далі - САТ), для суб`єктів господарювання незалежно від форми власності, які надають або мають намір надавати послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води та регулювання діяльності яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - суб`єкти господарювання).

Таким чином, НКРЕКП встановлює тарифи лише для суб`єктів господарювання, які є її ліцензіатами.

Станом на момент подання заяви про встановлення тарифу та прийняття спірного рішення ПОКВПТГ "Полтаватеплоенерго" не було ліцензіатом НКРЕКП з виробництва теплової енергії, транспортування та постачання теплової енергії, відповідно у НКРЕКП не було повноважень для розгляду відповідної заяви згідно Порядку № 1548.

Також, судом встановлено, що рішення пленарного засідання шістнадцятої позачергової сесії Полтавської обласної ради восьмого скликання № 477 від 30 вересня 2022 року втратило чинність 29 вересня 2023 року з моменту опублікування рішення пленарного засідання двадцять п`ятої позачергової сесії Полтавської обласної ради восьмого скликання "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства "Полтаватеплоенерго" від 28 липня 2023 року №669.

У постанові від 06 серпня 2021 року у справі №640/12090/19 Верховний Суд дійшов висновків, що втрата чинності оскаржуваними пунктами нормативно-правового акту (Порядку №2496) станом на дату ухвалення судом першої інстанції рішення по суті заявлених вимог унеможливлює судовий захист прав та інтересів позивача у спосіб визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень (пункт 1 частини 2 статті 245 КАС України), що є підставою для відмови у задоволенні позову. Таке правове врегулювання відповідає принципу незворотності дії нормативно-правового акта у часі. Так, у рішенні від 13.05.1997 № 1-зп у справі N 03/29-97 "Про офіційне тлумачення статей 58, 78, 79, 81 Конституції України та статей 24321, 24322, 24325 Цивільного процесуального кодексу України (у справі щодо несумісності депутатського мандата)" Конституційний Суд України висловив позицію, згідно з якою закріплення принципу незворотності дії нормативно-правового акта у часі на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта. Однак, колегія суддів у цій справі звертає увагу на те, що застосування принципу незворотності дії нормативно-правового акту, не позбавляє позивача можливості захистити свої права, які він вважає порушеними через нарахування постачальником фінансових зобов`язань, у межах вирішення в судовому порядку справи про стягнення цих сум, де судом може бути застосований принцип верховенства права та надана оцінка відповідності підзаконного нормативно-правового акта, застосованого при нарахуванні зобов`язань, акту, що має вищу юридичну силу.

Надавши відповідно до вищевказаного висновку Верховного Суду оцінку правомірності прийняття рішення пленарного засідання шістнадцятої позачергової сесії Полтавської обласної ради восьмого скликання № 477 від 30 вересня 2022 року в оскаржуваній частині, суд дійшов висновку, що усі доводи позивачів з приводу протиправності рішення Полтавської обласної ради від 30 вересня 2022 року №477 в оскаржуваній частині є безпідставними, у зв`язку з чим відсутні підстави для визнання його протиправним в такій частині.

Отже, у задоволенні позову належить відмовити повністю.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_14 , Громадського об`єднання "Полтавщина за справедливість", ОСОБА_2 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 до Полтавської обласної ради, треті особі: Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства "Полтаватеплоенерго", ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 , ОСОБА_6 , ОСОБА_51 , ОСОБА_52 , ОСОБА_53 , ОСОБА_54 , ОСОБА_55 , ОСОБА_56 , ОСОБА_57 , ОСОБА_9 , ОСОБА_58 , ОСОБА_59 , ОСОБА_60 , ОСОБА_61 , ОСОБА_4 , ОСОБА_62 , ОСОБА_63 , ОСОБА_64 , ОСОБА_65 , ОСОБА_66 , ОСОБА_67 , ОСОБА_68 , ОСОБА_1 , ОСОБА_69 , ОСОБА_70 , ОСОБА_71 , ОСОБА_72 , ОСОБА_73 , ОСОБА_74 , ОСОБА_75 , ОСОБА_76 , ОСОБА_77 , ОСОБА_78 , ОСОБА_79 , ОСОБА_11 , ОСОБА_80 , ОСОБА_81 , ОСОБА_82 , ОСОБА_83 , ОСОБА_84 , ОСОБА_85 , ОСОБА_86 , ОСОБА_87 , ОСОБА_88 , ОСОБА_89 , ОСОБА_90 , ОСОБА_91 , ОСОБА_92 , ОСОБА_93 , Приватне підприємство "ІВА", ОСОБА_94 , ОСОБА_95 , ОСОБА_96 , ОСОБА_97 , ОСОБА_98 , ОСОБА_99 , ОСОБА_100 , ОСОБА_101 , ОСОБА_102 , ОСОБА_103 , ОСОБА_3 , ОСОБА_104 , ОСОБА_105 , ОСОБА_8 , ОСОБА_106 , ОСОБА_107 , ОСОБА_10 , ОСОБА_108 , ОСОБА_109 , ОСОБА_110 , ОСОБА_111 , ОСОБА_112 , ОСОБА_113 , ОСОБА_114 , ОСОБА_115 , ОСОБА_13 , ОСОБА_116 , ОСОБА_117 , ОСОБА_118 , ОСОБА_119 , ОСОБА_120 , ОСОБА_121 , ОСОБА_122 , ОСОБА_123 , ОСОБА_124 , ОСОБА_125 про визнання протиправним та нечинним рішення в частині - залишити без задоволення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 14 лютого 2024 року.

Головуючий суддя А.Б. Головко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2024
Оприлюднено19.02.2024
Номер документу117019463
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання

Судовий реєстр по справі —440/10878/23

Постанова від 18.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 14.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 05.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні