Постанова
від 15.02.2024 по справі 420/23245/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 лютого 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/23245/23

Головуючий в І інстанції: Бжассо Н.В.

Дата та місце ухвалення рішення: 28.11.2023 р. м. Одеса

П`ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

судді-доповідача Шеметенко Л.П.

судді Градовського Ю.М.

судді Турецької І.О.

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Одесі апеляційну скаргу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2023 року по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

У вересні 2023 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області, яка виразилась у не нарахуванні та невиплаті ОСОБА_1 за період з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року індексації грошового забезпечення із визначенням місяця, в якому відбулося підвищення посадових окладів військовослужбовців - січень 2008 року;

- зобов`язати Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 за період з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року індексацію грошового забезпечення, з врахуванням нарахованої та виплаченої індексації грошового забезпечення, включно із застосуванням місяця для обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення (базового місяця) - січень 2008 року.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2023 року позов задоволено. Визнано протиправною бездіяльність Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 за період з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року індексації грошового забезпечення відповідно до вимог Закону України «Про індексацію грошових доходів населення», Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року № 1078, із застосуванням місяця, за яким починається обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення - січень 2008 року. Зобов`язано Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 за період з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року індексацію грошового забезпечення відповідно до вимог Закону України «Про індексацію грошових доходів населення», Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року № 1078, із застосуванням місяця, за яким починається обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення - січень 2008 року.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане судове рішення та ухвалити нове про відмову у задоволенні позову, наголошуючи на неповному з`ясуванні судом першої інстанції всіх обставин, що мають значення для вирішення справи, порушенні норм процесуального права. Зокрема, апелянт вказує, що Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області не може виступати відповідачем у даній справі, оскільки не здійснювала нарахування та виплату грошового забезпечення позивачу.

Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, згідно якого суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Вислухавши суддю-доповідача, переглянувши справу за наявними в ній доказами, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.

З матеріалів справи вбачається, що позивач проходила службу цивільного захисту, остання займана посада перед звільненням диспетчер 10 державної пожежно-рятувальної частини Головного управління ДСНС України у Херсонській області.

Спірним у даній справі є питання щодо нарахування та виплати позивачу індексації грошового забезпечення за період з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року.

Згідно довідок 1 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Херсонській області про грошове забезпечення позивача за 2016-2018 р.р., позивач у період, за який просить нарахувати та виплатити індексацію, проходила службу диспетчером 10 державної пожежно-рятувальної частини.

Наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 11.05.2021 року № 299, зокрема, припинено 10 державну пожежно-рятувальну частину ГУ ДСНС України у Херсонській області (ідентифікаційний код 38386734), реорганізувавши її шляхом приєднання до 1 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Херсонській області.

Згідно п.п. 1.1, 1.9, 1.11, 1.12, 7.29 Положення про 1 державний пожежно-рятувальний загін ГУ ДСНС України у Херсонській області, яке затверджено наказом ДСНС від 24.05.2013 року № 311 (у редакції наказу ДСНС від 11.05.2021 року № 299), 1 державний пожежно-рятувальний загін є державним пожежно-рятувальним підрозділом із статусом державної аварійно-рятувальної служби, є правонаступником, зокрема, 10 ДПРЧ (ідентифікаційний код 38386734).

1 ДПРЗ є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державної казначейської служби, в установах банків України, печатку, є бюджетною установою та утримується за рахунок коштів державного бюджету, має право бути позивачем і відповідачем в суді.

1 ДПРЗ несе відповідальність за своїми зобов`язаннями згідно з чинним законодавством, а територіальний орган та ДСНС не несуть відповідальності за зобов`язаннями 1 ДПРЗ.

Начальник 1 ДПРЗ встановлює посадові оклади, додаткові види грошового забезпечення й надбавки в межах мінімального і максимального розміру, всі види доплат, премій та матеріальної допомоги особовому складу 1 ДПРЗ.

У відповідності до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області, яке затверджено наказом ДСНС від 18.08.2014 року № 474 (у редакції наказу ДСНС від 12.11.2018 року № 661), ГУ ДСНС України у Херсонській області є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області, є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в установах Державної казначейської служби.

Наказом ГУ ДСНС України у Херсонській області від 07.07.2021 року № 311 припинено контакт про проходження служби, звільнено із служби цивільного захисту в запас Збройних Сил України за п. 176 пп. 4 (у зв`язку з проведенням організаційно-штатних заходів) Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 року № 593, виключено з кадрів та усіх видів забезпечення ГУ ДСНС України у Херсонській області молодшого сержанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 , диспетчера 10 державної пожежно-рятувальної частини Головного управління ДСНС України у Херсонській області 25 липня 2021 року.

У вказаному наказі визначено про необхідність забезпечення, зокрема, 1 ДПРЗ повного розрахунку відповідно до вимог чинного законодавства.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції дійшов висновку, що ГУ ДСНС України у Херсонській області підлягає зобов`язанню нарахувати та виплатити ОСОБА_1 за період з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року індексацію грошового забезпечення із застосуванням місяця, за яким починається обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення, - січень 2008 року.

Колегія суддів не погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, з огляду на викладене.

Відповідно до частини першої статті 101 Кодексу цивільного захисту України (тут і далі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) служба цивільного захисту - це державна служба особливого характеру, покликана забезпечувати пожежну охорону, захист населення і територій від негативного впливу надзвичайних ситуацій, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, ліквідацію їх наслідків у мирний час та в особливий період.

Статтею 115 Кодексу цивільного захисту України визначено, що держава забезпечує соціальний та правовий захист осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, працівників органів управління та сил цивільного захисту і членів їхніх сімей відповідно до Конституції України, цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Держава гарантує достатнє грошове забезпечення особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту з метою створення умов для належного та сумлінного виконання ними службових обов`язків. Порядок та умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту встановлюються Кабінетом Міністрів України (стаття 125 Кодексу цивільного захисту України).

Статтею 18 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» від 05.10.2000 року № 2017-III (у редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що індексацію доходів населення, яка встановлюється для підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності їх грошових доходів в умовах зростання цін, віднесено до державних соціальних гарантій, що, згідно зі ст. 19 цього Закону, є обов`язковими для всіх підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.

Порядок проведення індексації грошових доходів населення визначається Кабінетом Міністрів України.

Правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення, що поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форми власності і господарювання, а також на фізичних осіб, що використовують працю найманих працівників визначає Порядок проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1078 від 17.07.2003 року, з наступними змінами та доповненнями (далі - Порядок № 1078, у редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно п. 6 Порядку № 1078 виплата сум індексації грошових доходів здійснюється за рахунок джерел, з яких провадяться відповідні грошові виплати населенню, зокрема: 1) підприємства, установи та організації підвищують розміри оплати праці у зв`язку з індексацією за рахунок власних коштів; 2) підприємства, установи та організації, що фінансуються чи дотуються з державного бюджету, підвищують розміри оплати праці (грошового забезпечення) у зв`язку з індексацією за рахунок власних коштів і коштів державного бюджету; 3) об`єднання громадян підвищують розміри оплати праці за рахунок власних коштів; 4) індексація пенсій, страхових виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, щомісячного довічного грошового утримання, що виплачується замість пенсії, інших видів соціальної допомоги провадиться відповідно за рахунок Пенсійного фонду, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування та коштів державного бюджету; 6) індексація стипендій особам, які навчаються, провадиться за рахунок джерел, з яких вони сплачуються.

У разі коли грошовий дохід формується з різних джерел і цим Порядком не встановлено черговість його індексації, сума додаткового доходу від індексації виплачується за рахунок кожного джерела пропорційно його частині у загальному доході.

Проведення індексації грошових доходів населення здійснюється у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування на відповідний рік.

Пунктом 1-1 Порядку № 1078 встановлено, що підвищення грошових доходів громадян у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін.

Індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який встановлюється в розмірі 103 відсотка (застосовується з 01.01.2016 року).

Індекс споживчих цін обчислюється Держстатом і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях.

Обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком починаючи з березня 2003 року - місяця опублікування Закону України від 06.02.2003 року № 491-IV «Про внесення змін до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення».

Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений в абзаці другому цього пункту.

Відповідно до п. 5 Порядку № 1078, у редакції постанови Кабінету Міністрів України № 1013 від 09.12.2015 року «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів», яка підлягала застосуванню з 01.12.2015 року (далі - Постанова № 1013), у разі підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків.

Обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення.

Сума індексації у місяці підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, не нараховується, якщо розмір підвищення грошового доходу перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу.

Якщо розмір підвищення грошового доходу не перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу, сума індексації у цьому місяці визначається з урахуванням розміру підвищення доходу і розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу.

У разі зростання заробітної плати за рахунок інших її складових без підвищення тарифних ставок (окладів) сума індексації не зменшується на розмір підвищення заробітної плати.

У разі коли відбувається підвищення тарифної ставки (окладу), у місяці підвищення враховуються всі складові заробітної плати, які не мають разового характеру.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України Міністра від 23.04.2015 року № 475, що був чинним до 14.09.2018 року, затверджено Інструкцію про виплату грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (далі - Інструкція № 475).

Відповідно до пунктів 2, 3 розділу І Інструкції № 475 грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу визначається залежно від посади, спеціального звання, тривалості та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання. До грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу належать: посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, щомісячні види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, що мають постійний характер, премії) та одноразові додаткові види грошового забезпечення.

14.09.2018 року набрала чинності Інструкція про порядок виплати грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, яка затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України від 20.07.2018 року № 623 (далі - Інструкція № 623).

Пунктами 2, 3, 4 розділу І Інструкції № 623 передбачено, що грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу визначається залежно від посади, спеціального звання, тривалості та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання. Грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення. Грошове забезпечення виплачується особам рядового і начальницького складу, які: займають посади осіб рядового і начальницького складу, передбачені штатами в апараті Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС), її територіальних органах та підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, навчальних закладах цивільного захисту, наукових установах та інших підрозділах, в яких особи рядового і начальницького складу проходять службу цивільного захисту (далі - органи управління (підрозділи)); навчаються в закладах вищої освіти цивільного захисту (далі - навчальні заклади); перебувають у розпорядженні відповідних керівників органів управління (підрозділів).

За змістом пункту 9 розділу І Інструкції № 623 грошове забезпечення виплачується особам рядового і начальницького складу за місцем їх постійної служби.

Пунктом 14 розділу І Інструкції № 623 визначено, що індексація грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу здійснюється в порядку та розмірах, установлених чинним законодавством України.

Спірним у даній справі є питання щодо нарахування та виплати позивачу індексації грошового забезпечення за період з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року.

Згідно довідок 1 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Херсонській області про грошове забезпечення позивача за 2016-2018 р.р., позивач у період, за який просить нарахувати та виплатити індексацію, проходила службу цивільного захисту диспетчером 10 державної пожежно-рятувальної частини.

Наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 11.05.2021 року № 299, зокрема, припинено 10 державну пожежно-рятувальну частину ГУ ДСНС України у Херсонській області (ідентифікаційний код 38386734), реорганізувавши її шляхом приєднання до 1 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Херсонській області.

Згідно п.п. 1.1, 1.9, 1.11, 1.12, 7.29 Положення про 1 державний пожежно-рятувальний загін ГУ ДСНС України у Херсонській області, яке затверджено наказом ДСНС від 24.05.2013 року № 311 (у редакції наказу ДСНС від 11.05.2021 року № 299), 1 державний пожежно-рятувальний загін є державним пожежно-рятувальним підрозділом із статусом державної аварійно-рятувальної служби, є правонаступником, зокрема, 10 ДПРЧ (ідентифікаційний код 38386734).

1 ДПРЗ є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державної казначейської служби, в установах банків України, печатку, є бюджетною установою та утримується за рахунок коштів державного бюджету, має право бути позивачем і відповідачем в суді.

1 ДПРЗ несе відповідальність за своїми зобов`язаннями згідно з чинним законодавством, а територіальний орган та ДСНС не несуть відповідальності за зобов`язаннями 1 ДПРЗ.

Начальник 1 ДПРЗ встановлює посадові оклади, додаткові види грошового забезпечення й надбавки в межах мінімального і максимального розміру, всі види доплат, премій та матеріальної допомоги особовому складу 1 ДПРЗ.

У відповідності до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області, яке затверджено наказом ДСНС від 18.08.2014 року № 474 (у редакції наказу ДСНС від 12.11.2018 року № 661), ГУ ДСНС України у Херсонській області є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області, є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в установах Державної казначейської служби.

Наказом ГУ ДСНС України у Херсонській області від 07.07.2021 року № 311 припинено контакт про проходження служби, звільнено із служби цивільного захисту в запас Збройних Сил України за п. 176 пп. 4 (у зв`язку з проведенням організаційно-штатних заходів) Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 року № 593, виключено з кадрів та усіх видів забезпечення ГУ ДСНС України у Херсонській області молодшого сержанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 , диспетчера 10 державної пожежно-рятувальної частини Головного управління ДСНС України у Херсонській області 25 липня 2021 року.

У вказаному наказі визначено про необхідність забезпечення, зокрема, 1 ДПРЗ повного розрахунку відповідно до вимог чинного законодавства.

За наведеного правового регулювання та обставин справи, оскільки індексація грошового забезпечення виплачується особам цивільного захисту за місцем їх постійної служби, а в 2016-2018 р.р., тобто, у період, за який позивач просить нарахувати та виплатити індексацію, вона проходила службу в 10 державній пожежно-рятувальній частині, яка була самостійною юридичною особою та яку реорганізовано шляхом приєднання до 1 державного пожежно-рятувального загону, який є правонаступником 10 ДПРЧ та юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державної казначейської служби, в установах банків України, та при звільненні позивача зі служби цивільного захисту саме 1 ДПРЗ здійснював виплату грошового забезпечення позивачу, а також додані до позовної заяви довідки про грошове забезпечення позивача складені 1 ДПРЗ, колегія суддів погоджується з доводами апелянта, що ГУ ДСНС України у Херсонській області не є належним відповідачем у даній справі щодо заявлених вимог про нарахування та виплату позивачу індексації грошового забезпечення з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року.

Колегія суддів звертає увагу на наведені вимоги Положення про 1 державний пожежно-рятувальний загін ГУ ДСНС України у Херсонській області, яке затверджено наказом ДСНС від 24.05.2013 року № 311 (у редакції наказу ДСНС від 11.05.2021 року № 299), згідно яких, 1 ДПРЗ несе відповідальність за своїми зобов`язаннями згідно з чинним законодавством, а територіальний орган, зокрема, ГУ ДСНС України у Херсонській області та ДСНС не несуть відповідальності за зобов`язаннями 1 ДПРЗ.

Відповідно до вимог ч.ч. 3-7 ст. 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача. Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави. Під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача. Після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку. Заміна позивача допускається до початку судового розгляду справи по суті. Заміна відповідача допускається до ухвалення рішення судом першої інстанції.

Суд першої інстанції безпідставно не врахував, що ГУ ДСНС України у Херсонській області не є належним відповідачем у даній справі щодо заявлених вимог про нарахування та виплату позивачу індексації грошового забезпечення з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року, та не вирішив питання щодо заміни неналежного відповідача, залучення другого відповідача - 1 ДПРЗ.

Разом з цим, суд апеляційної інстанції позбавлений можливості замінити неналежного відповідача, залучити другого відповідача під час апеляційного розгляду справи.

Колегія суддів зазначає, що головною особливістю апеляційного розгляду є те, що апеляційна інстанція не розглядає справу з початку, а переглядає рішення суду першої інстанції, тобто, публічно-правовий спір вже вирішено.

Оскільки ст. 48 КАС України, як наслідок заміни неналежного відповідача чи залучення належного відповідача у якості другого відповідача, передбачає розгляд справи спочатку, апеляційний суд позбавлений такої процесуальної можливості, як заміна неналежної сторони/залучення другого відповідача, такі дії суд першої інстанції має вчинити до ухвалення рішення.

Таким чином, апеляційному перегляду підлягає справа, відповідачем по якій є неналежний відповідач, та публічно-правовий спір вже вирішено.

З урахуванням викладеного, апеляційний суд вважає, що у задоволенні адміністративного позову має бути відмовлено саме з тих підстав, що відповідач ГУ ДСНС України у Херсонській області є неналежним відповідачем у даній справі щодо заявлених вимог про нарахування та виплату позивачу індексації грошового забезпечення з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року.

Згідно ч.ч. 1-3 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню.

Порушення норм процесуального права може бути підставою для скасування або зміни рішення, якщо це порушення призвело до неправильного вирішення справи.

Порушення норм процесуального права є обов`язковою підставою для скасування судового рішення та ухвалення нового рішення суду, якщо: 1) справу розглянуто неповноважним складом суду; 2) в ухваленні судового рішення брав участь суддя, якому було заявлено відвід, і підстави його відводу визнано судом апеляційної інстанції обґрунтованими, якщо апеляційну скаргу обґрунтовано такою підставою; 3) справу розглянуто адміністративним судом за відсутності будь-якого учасника справи, не повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, якщо такий учасник справи обґрунтовує свою апеляційну скаргу такою підставою; 4) суд прийняв рішення про права, свободи, інтереси та (або) обов`язки осіб, які не були залучені до участі у справі; 5) судове рішення не підписано будь-ким із суддів або підписано не тими суддями, які зазначені у судовому рішенні; 6) судове рішення ухвалено суддями, які не входили до складу колегії, що розглядала справу; 7) суд розглянув за правилами спрощеного позовного провадження справу, яка підлягала розгляду за правилами загального позовного провадження.

Враховуючи викладені обставини та з огляду на наведені положення законодавства, оскільки судом першої інстанції неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, а також судом першої інстанції порушено норми процесуального права, що призвело до розгляду справи за відсутності належного відповідача, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції скасуванню із прийняттям нового судового рішення про відмову у задоволенні позову за цих обставин.

Керуючись ст.ст. 241, 243, 250, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області задовольнити частково.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2023 року скасувати та прийняти нове судове рішення, яким у задоволенні позову ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках, визначених ст. 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення постанови в повному обсязі безпосередньо до Верховного Суду.

Судове рішення складено у повному обсязі 15.02.2024 р.

Суддя-доповідач: Л.П. Шеметенко

Суддя: Ю.М. Градовський

Суддя: І.О. Турецька

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2024
Оприлюднено19.02.2024
Номер документу117021686
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/23245/23

Постанова від 15.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Рішення від 28.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні