Ухвала
від 16.02.2024 по справі 344/18288/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/18288/23

Провадження № 1-кп/344/510/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 лютого 2024 року м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області в складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

з участю: секретаря ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ,

прокурора ОСОБА_4 ,

представника потерпілого ОСОБА_5 ,

захисника ОСОБА_6 ,

обвинуваченого ОСОБА_7 ,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі суду в м. Івано-Франківську кримінальне провадження з обвинувальним актом про обвинувачення

ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Молодків Богородчанського району Івано-Франківської області, жителя АДРЕСА_1 , українця, громадянина України, одруженого, на утриманні неповнолітніх осіб не має, з вищою освітою, фізичної особи-підприємця, депутата Надвірнянської міської ради, РНОКПП НОМЕР_1 , раніше не судимого,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до обвинувального акта, ОСОБА_7 обвинувачується у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотну шкоду інтересам держави, вчиненому за наступних обставин.

Так, 15.02.2001 у відповідності до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» ОСОБА_7 (далі ФОП ОСОБА_7 ) (РНОКПП НОМЕР_1 ) зареєстрований як фізична особа-підприємець, основний вид діяльності якого КВЕД 41.20 «Будівництво житлових та нежитлових будівель».

Згідно даних ГУ ДПС в Івано-Франківській області, ФОП ОСОБА_7 при здійсненні своєї діяльності використовував найманих працівників.

Будучи наділеним організаційно-розпорядчими функціями, будучи службовою особою відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, ОСОБА_7 неналежно виконував свої службові повноваження за наступних обставин.

Так, 17.07.2020 Управлінням капітального будівництва в Івано-Франківської області подано оголошення про проведення відкритих торгів, яке було розміщено в електронній системі «ПРОЗОРРО», ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-17-000517-b, на закупівлю будівельних робіт по об`єкту «Реконструкція приміщення приймального відділення КНП «Надвірнянська ЦРЛ» під приймальне відділення екстреної (невідкладної) допомоги та реєстрації хворих» на АДРЕСА_2 (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013) (ДК 021:2015 - 45454000-4 - Реконструкція) (далі Об`єкт).

За результатами розгляду та оцінки тендерних пропозицій ФОП ОСОБА_7 визнано переможцем у проведенні відкритих торгів і, як наслідок, 08.09.2020 між Управлінням капітального будівництва в Івано-Франківській області (Замовник) в особі директора ОСОБА_8 та ФОП ОСОБА_7 (Підрядник) укладено договір № 44т на закупівлю підрядних робіт за державні кошти (далі договір), з метою виконання робіт по реконструкції приміщення приймального відділення КНП «Надвірнянська ЦРЛ» під приймальне відділення екстреної (невідкладної) допомоги та реєстрації хворих на АДРЕСА_2 , з ціною договору 6800000 грн.

Умовами договору встановлено, що ФОП ОСОБА_7 , як підрядник, зобов`язувався у 2020-2021 роках виконати Управлінню капітального будівництва в Івано-Франківській області, як замовнику, будівельні роботи, зазначені договором відповідно до проектної документації та умов договору.

Відповідно до п. 1.5 договору склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі будівництва у разі внесення змін до проєктної документації.

Згідно з п. 3.2 договору формування договірної ціни та забезпечення робіт матеріалами, устаткуванням та послугами здійснюються із урахуванням положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (надалі Загальні умови), та у відповідності до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 «Про прийняття національного стандарту ДСТУ Б Д.1.1-1:2013».

Також договором передбачено, що ціна договору може бути змінена за взаємною згодою сторін з підстав, визначених чинним законодавством України, шляхом укладання відповідних додаткових угод до договору (п. 3.5 договору), а уточнення договірної ціни буде здійснюватися сторонами із урахуванням положень Загальних умов (п. 3.6 договору).

Замовник має право вносити зміни у проєктну та кошторисну документацію до початку робіт або під час їх виконання за умови, що вартість додаткових робіт, викликаних такими змінами, не перевищує 10 відсотків договірної ціни і не впливає на характер робіт, визначених у договорі підряду (4.1.4 договору), делегувати в установленому законодавством порядку повноваження щодо здійснення технічного нагляду і контролю третій особі, зокрема спеціалізованій організації (консультаційній, проектній, інжиніринговій тощо) або спеціалісту, які мають відповідні дозвільні документи з визначенням у договорі підряду їх повноважень (п.4.1.3 договору).

Згідно з п. 4.3.1 договору Підрядник має право залучати за згодою замовника до виконання договору підряду третіх осіб (субпідрядників), а згідно з п. 4.3.3 вимагати від Замовника підвищення договірної ціни у разі істотного зростання після укладення договору підряду цін на ресурси, відповідальність за забезпечення якими покладено на Підрядника, а також цін на послуги, які надавалися йому третіми особами, а у разі відмови Замовника розірвання договору підряду в установленому порядку.

Пунктом 4.4.1 та пунктом 4.4.10 договору визначено, що Підрядник зобов`язаний виконати з використанням власних ресурсів та у встановлені строки роботи відповідно до проєктної та кошторисної документації, координувати діяльність субпідрядників на будівельному майданчику, якщо інше не передбачено договором підряду (субпідряду).

Згідно з пунктами 7.1-7.3 забезпечення робіт матеріалами, устаткуванням та послугами здійснюється із урахуванням положень Загальних умов. Забезпечення робіт матеріалами та устаткуванням здійснює підрядник. Підрядник несе відповідальність за неналежне використання, втрату, знищення, або пошкодження (псування) з його вини переданих йому Замовником матеріалів та устаткування.

У відповідності до п. 8.2 договору залучення субпідрядників здійснюється підрядником за погодженням із замовником. Замовник може відмовити у такому погодженні.

Організація виконання робіт повинна відповідати проєктно-технологічній документації, склад і зміст якої визначається нормативними документами та договором (10.1 договору).

Відповідно до п. 11.1 договору роботи та матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва, проєктній документації та договору підряду.

Згідно з п. 11.2 договору, з метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установленим вимогам, Замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством.

Авторський і технічних нагляд під час виконання робіт здійснюється відповідно до ст.11 Закону України «Про архітектурну діяльність» в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2007 № 903 (пункт 11.4 договору).

У разі допущення Підрядником відступлення від проєктно-кошторисної документації, умов цього договору та/або інших недоліків у роботах та/або матеріалах уповноважені представники Сторін за участю служб авторського та технічного нагляду складають Акт виявлених недоліків із зазначенням строку їх усунення (пункт 11.5 договору).

Згідно з п. 11.6 договору сторона, яка відповідно до договору підряду забезпечує постачання матеріальних ресурсів для виконання робіт, у разі виявлення невідповідності таких ресурсів встановленим вимогам зобов`язана негайно провести їх заміну.

Пунктом 11.7 договору визначено, що роботи, виконані з використанням матеріальних ресурсів, що не відповідають установленим вимогам, Замовником не оплачуються.

Контроль Замовника за якістю робіт, матеріалів, устаткування буде здійснюватися згідно з нормативними вимогами та положеннями Загальних умов (п. 11.6 договору).

Приймання-передача закінчених робіт (об`єкта будівництва) буде здійснюватися відповідно до вимог Загальних умов та інших нормативних актів, які регламентують прийняття закінчених об`єктів в експлуатацію (п. 13.1 договору).

У відповідності до п. 14.1 договору розрахунки за виконані роботи повинні здійснюватися із урахуванням положень Загальних умов на підставі актів виконаних робіт форми КБ-2в та довідки про вартість виконаних робіт форми КБ-3, проміжними платежами в міру виконання робіт за повністю завершені роботи та у відповідності до п. 14.3 договору вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, визначаються з урахуванням обсягів виконаних робіт та фактичних витрат Підрядника, підтверджених відповідними документами, згідно з діючими на момент оплати будівельних нормами та стандартами.

Пунктом 16.1 договору визначено, що зміна умов договору оформляється сторонами письмово шляхом підписання додаткової угоди до договору, яка є невід`ємною частиною договору. Згідно з п. 16.2 усі зміни умов договору, які прямо або опосередковано пов`язані зі зміною складу, обсягу, видів робіт, інших показників, передбачених проектно-кошторисною документацією, допускаються виключно за умови погодження службами авторського та технічного нагляду, а згідно з п. 16.3 договору усі зміни умов договору, які прямо або опосередковано пов`язані зі зміною ціни договору (договірної ціни чи окремих її статей (розділів)), допускаються виключно за умови погодження службою технічного нагляду.

У відповідності до п. 16.4 істотні умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім визначених у договорі випадків, у тому числі узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості робіт), зміни ціни у зв`язку зі зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок, зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, регульованих цін (тарифів) і нормативів та зміни курсу іноземної валюти (євро) в порядку, визначеному цим договором (зміна здійснюється шляхом коригування договірної ціни та кошторису в частині вартості матеріально-технічних ресурсів та відповідної зміни ціни договору на підставі офіційних даних органів державної статистики індексу споживчих цін (індексу інфляції).

Згідно з п. 16.5 договору уточнення динамічних договірних цін здійснюється на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника виходячи з обґрунтованих цін на матеріально-технічні ресурси, що склалися на момент уточнення. Уточнення приблизної договірної ціни можливе лише у випадках, якщо:

- замовник змінює в процесі будівництва проєктні рішення, що призводить до зміни обсягів робіт та вартісних показників;

- виникають обставини непереборної сили надзвичайні обставини та події, які не можуть бути передбачені сторонами під час укладення договору;

- змінюється законодавство з питань оподаткування та з інших питань, обов`язкове застосування положень якого призводить до зміни вартості робіт.

При цьому у разі появи обставин, що зумовлюють необхідність перевищення договірної ціни, Підрядник протягом 5 (п`яти) днів з дня появи цих обставин повідомляє Замовника і приступає до виконання робіт лише після одержання відповідного дозволу на продовження робіт (п. 16.5.1 договору). Якщо Підрядник не зробить цього, він буде зобов`язаний виконати роботи без відшкодування додаткових витрат (16.5.2 договору).

Окрім того, основні правила з визначення вартості будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам`яток архітектури та містобудування визначені ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».

Цей стандарт носить обов`язковий характер при визначенні вартості об`єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних, комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.

Згідно з п. 4.1, п. 4.2 вказаного стандарту система ціноутворення в будівництві базується на нормативно-розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.

Нормативними показниками є ресурсні елементні кошторисні норми. На підставі цих норм і поточних цін на трудові та матеріально-технічні ресурси визначаються прямі витрати у вартості будівництва.

Ресурсні елементні кошторисні норми призначені для визначення кількості ресурсів, необхідних для виконання різних видів будівельних робіт, робіт з монтажу устаткування, ремонтно-будівельних, реставраційно-відновлювальних і пусконалагоджувальних робіт, для визначення прямих витрат у вартості будівництва.

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про будівельні норми» № 1704-VI розроблення, затвердження, внесення змін до державних будівельних норм та визнання їх такими, що втратили чинність, здійснюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері будівництва. Розроблення, затвердження, внесення змін до галузевих будівельних норм та визнання їх такими, що втратили чинність, здійснюються відповідними суб`єктами нормування.

Пунктом 3 вказаної статті передбачено, що виконавцями робіт з нормування у будівництві є базові організації у будівництві. Положення про базову організацію у будівництві затверджує Кабінет Міністрів України. Перелік базових організацій у будівництві встановлює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах будівництва, містобудування та архітектури.

Згідно зі ст. 11 Закону України «Про будівельні норми» № 1704-VI застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов`язковим для всіх суб`єктів господарювання незалежно від форми власності, які провадять будівельну, містобудівну, архітектурну діяльність та забезпечують виготовлення продукції будівельного призначення.

Також, у відповідності до п. 21 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. № 668, у разі, коли роботи (будівництво об`єкта) фінансуються із залученням бюджетних коштів або коштів державних підприємств, установ та організацій, договірна ціна визначається відповідно до державних будівельних норм.

Згідно п. 23 Загальних умов у разі виникнення обставин, що зумовлюють необхідність значного підвищення приблизної договірної ціни (більше ніж це визначено договором підряду), підрядник зобов`язаний в установлені договором підряду строки повідомити про це замовника. Якщо підрядник не повідомив у встановленому порядку замовника про необхідність підвищення договірної ціни, він зобов`язаний виконати роботи без відшкодування додаткових витрат.

Так, ОСОБА_7 , будучи службовою особою, в ході виконання будівельних робіт на об`єкті «Реконструкція приміщення приймального відділення КНП «Надвірнянська ЦРЛ» під приймальне відділення екстреної (невідкладної) допомоги та реєстрації хворих», будучи відповідальним за здійснення будівельних робіт на вказаному об`єкті та уповноваженим встановлювати обсяг виконаних робіт, складати, видавати акти приймання виконаних будівельних робіт, довідки про вартість виконаних будівельних робіт, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не здійснив належний контроль за виконанням найманими працівниками будівельних робіт у відповідності до проєктно-кошторисної документації і контроль за визначенням вартості робіт та використанням будівельних матеріалів, належним чином не перевірив обсяги виконаних робіт, якість їх виконання і відповідність їх проєкту та будівельним нормам по об`єкту «Реконструкція приміщення приймального відділення КНП «Надвірнянська ЦРЛ».

Внаслідок цього в періоду часу з вересня по грудень 2020 року найманими працівниками ОСОБА_7 здійснено роботи, які не відповідають вимогам проєктно-кошторисної документації щодо об`ємів та вартості виконання будівельних робіт, використання будівельних матеріалів, а ОСОБА_7 на підставі цього видано акти приймання виконаних будівельних робіт № 3.08ЕН2-021 від 24.09.2020, № 3.08ЕН2-021 від 06.09.2020, № 3 від 19.10.2020, № 3 від 09.11.2020, № 5 від 01.12.2020, № 6 від 08.12.2020, № 7 від 14.12.2020, № 8 від 23.12.2020, а також довідки про вартість виконаних будівельних робіт за вказані періоди, в яких завищено обсяги та вартість використаних матеріалів та будівельних робіт, збільшено розмір кошторисної заробітної плати працівникам, які подано в Управління капітального будівництва Івано-Франківської області (м. Івано-Франківськ, вул. Тичини, 8А) для оплати бюджетних коштів за виконані роботи.

На підставі поданих ОСОБА_7 наведених вище документів Управлінням капітального будівництва Івано-Франківської області останньому в період часу з вересня по грудень 2020 року зайво оплачено 239384,40 грн.

Внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків ОСОБА_7 Управлінню капітального будівництва Івано-Франківської області завдано істотної шкоди на суму 239384,40 грн.

Зокрема, ОСОБА_7 проведено будівельні роботи на об`єкті, які не відповідають проєктно-кошторисній документації, а саме:

- кабінети №115 та №114 об`єднано в кабінет УЗД та обладнано додатковим виходом і туалетом, що відсутній у проєкті;

- запроєктовані кабінети №109 та №109.2 об`єднано у кладовку;

- кімнати №110, №111 та №112 об`єднано в один санвузол, що не відповідає проектним рішенням;

- кімнати №123 та №125 (т.2, аркуш №15 проєкту) об`єднані в одне приміщення;

- у приміщенні №106 запроектовано підлогу з лінолеуму медичного, однак фактично підлогу приміщення оздоблено керамічною плиткою, лінолеум покриває лише 7,62 м2 підлоги, що не відповідає проєкту;

- у приміщенні №113 запроектовано підлогу з лінолеуму медичного, однак фактично підлога приміщення оздоблено керамічною плиткою, що не відповідає проєкту;

- у приміщенні №116 запроєктовано підлогу з лінолеуму медичного, однак фактично підлогу приміщення оздоблено керамічною плиткою, що не відповідає проєкту;

- двері по осі Д, що ведуть із приміщення №102 у приміщення №127, запроектовано розсувними на 4 створки, дві з яких розсувні, фактично змонтовано на дві створки, розсувні;

- приміщення №120 має конфігурацію відмінну від проєктної;

- оздоблення приміщень №120, №121, №122 частково не відповідає проєктному, оскільки виконане часткове оздоблення стін плиткою керамічною;

- нa території приміщення №127 збудовано санвузол із входом із приміщення №102, який не передбачений проектом;

- оздоблення приміщення №127 не відповідає проєкту, стеля підвісна «Армстронг» замінена на ПВХ вагонку, а підлога з керамічних плиток замінена на бруківку бетонну;

- запроєктовані приміщення №130 та №129 відсутні та об`єднані із приміщенням №128);

- запроєктоване приміщення №136 відсутнє;

- проєктовані кабінети №138 та №139 мають замінну конфігурацію та являють собою 5 пов`язаних між собою приміщень, що обслуговують потреби персоналу рентгенологічного відділу;

- виконано оздоблення стель вагонкою ПВХ у 13 приміщеннях загальною площею 167,4 м кв;

- опоряджено стіни у приміщеннях №127, №142, №146, №147, №151, №134, №106, №116, №113, №118, №117, №127 декоративними штукатурками, що не передбачено проектом;

- конструкція даху в осях 2-4 не відповідає проєкту;

- габарити вікон вхідної групи не відповідають фактично встановленим;

- фактичні розміри віконних прорізів в осях 5-4 не відповідають прорізам проєкту;

- габарити віконних прорізів на фасаді в осях Б-Г не відповідають Проекту;

- інженерні мережі виконані у відповідності до фактично наявних приміщень, а не передбачених проєктом;

- здійснено оздоблення стель, стін баритовою штукатуркою в приміщеннях № 138, № 139, № 140, № 144, № 145, що не передбачено проєктом.

ОСОБА_7 видано акт приймання виконаних будівельних робіт №3.08ЕН2-021/3 від 24.09.2020, у якому зазначено, що під час проведення будівельних робіт по встановленню підлоги виконано роботи з улаштування стяжок бетонних товщиною 20 мм в кількості 333 кв.м, а також акт приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020, у якому зазначено виконання вказаних робіт у кількості 400 кв.м.

Згідно акту приймання виконаних будівельних робіт № 8 від 23.12.2020, зменшено обсяг вказаних робіт на 73 кв.м.

Однак, згідно з висновком експерта фактичне виконання робіт з улаштування стяжок бетонних товщиною 20 мм 107 кв. м.

Також, згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020, здійснено роботи з улаштування стяжок самовирівнювальних з суміші Сеrеsіt СN-69 товщиною 5 мм та додавання або виключення на кожний 1 мм товщини стяжок самовирівнювальних із суміші Сеrеsіt СN-69 (до товщини 10 мм) в кількості 914,4 кв. м по кожній роботі.

Згідно акту приймання виконаних будівельних робіт № 8 від 23.12.2020 зменшено обсяги по вказаних робіт на 254,4 кв.м.

Однак експертом встановлено фактичне виконання робіт обсягом 533,2 кв.м та відповідно завищення об`ємів (зайво заактовано) по вказаних роботах на 126,8 кв.м.

Окрім того, згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 під час виконання вказаних робіт використано ґрунтовку Тhоmsіt RS-77 та Суміш суху Сеrеsіt СN-69 в кількості 180,1368 кг та 6693,408 кг відповідно (згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 8 від 23.12.2020 зменшено обсяги матеріалів відповідно на 5,11 кг та 1862,2 кг.).

Однак експертом встановлено фактичне використання вказаних матеріалів у кількості 105,040 кг (суміш суха) і 3903,024 кг (ґрунтовка), та завищення витрат матеріалів у кількості 69,9864 кг та 928,184 кг відповідно.

Також в акті приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 повторно заактовано суміш суху Сеrеsіt СN-69 в кількості 6693,408 кг (згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт № 8 від 23.12.2020 зменшено обсяги матеріалу на 1862,2 кг).

Однак, експертом встановлено фактичне використання вказаних матеріалів у кількості 3903,024 кг та завищення витрат матеріалу в кількості 928,184 кг.

Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 заактовано роботи з улаштування покриттів з лінолеуму полівінілхлоридного на клеї в кількості 245,6 кв.м, згідно акту № 7 від 14.12.2020 в кількості 171,00 кв.м, згідно з актом № 6 від 08.12.2020 в кількості 126 кв.м. та згідно з актом № 8 від 23.12.2020 169 кв.м.

Фактичне виконання вказаних робіт, встановлених експертом в кількості 533,2 кв.м, завищення обсягів робіт на 178,4 м2.

Також в акті приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 повторно заактовано суміш суху Сеrеsіt СN-69 в кількості 6693,408 кг (згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 8 від 23.12.2020 зменшено обсяги матеріалу на 1862,2 кг).

Однак експертом встановлено фактичне використання вказаних матеріалів у кількості 3903,024 кг та завищення витрат матеріалу в кількості 928,184 кг.

Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 заактовано роботи з улаштування покриттів з лінолеуму полівінілхлоридного на клеї в кількості 245,6 кв.м, згідно акту № 6 від 08.12.2020 в кількості 126 кв.м, згідно з актом № 7 від 14.12.2020 в кількості 171,00 кв.м та згідно з актом № 8 від 23.12.2020 169 кв.м.

Однак експертом встановлено фактичне виконання вказаних робіт у кількості 533,2 кв.м та завищення обсягів робіт на 178,4 кв.м.

Також при виконанні вказаних робіт завищено витрати клею для лінолеуму в кількості 0,11308 т, якого в актах виконаних робіт № 5 від 01.12.2020 заактовано в кількості 0,1554 т, згідно акту № 6 від 08.12.2020 в кількості 0,08 т, згідно з актом № 7 від 14.12.2020 в кількості 0,108 т, та згідно з актом № 8 від 23.12.2020 0,1072 т, однак фактичні витрати клею склали 0,338 т.

Окрім того, ОСОБА_7 видано акти приймання виконаних будівельних робіт, у яких відображено обсяги та вартість використаних будівельних матеріалів шпаклівки полімерцементної та лінолеуму полівінілхлоридного: в акті № 5 від 01.12.2020 в кількості 4,6 кг та 250,5 кв.м відповідно, в акті № 6 від 08.12.2020 2,41 кг та 128,52 кв.м відповідно, в акті № 7 від 14.12.2020 3,19 кг та 174,42 кв.м відповідно та в акті № 8 від 23.12.2020 3,22 кг та 172,7 кв.м відповідно. Однак фактичні витрати шпаклівки полімерцементної склали 10,131 кг та лінолеуму полівінілхлоридного 543,864 кв.м.

Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 8 від 23.12.2020 заактовано роботи з улаштування плінтусів полівінілхлоридних на клеї КН-2 (під лінолеум, на кут) в кількості 665 м та використано кути з пластику під лінолеум у кількості 671,65 м і мастику клеючу (типу рідкі цвяхи) «Супер Фікс» в кількості 34,2475 кг, які не передбачено договірною ціною.

Однак експертом встановлено фактичне виконання робіт з улаштування плінтусів полівінілхлоридних на клеї КН-2 (під лінолеум, на кут) у кількості 495,4 м та використання кутів з пластику під лінолеум у кількості 500,354 м та мастики клеючої (типу рідкі цвяхи) «Супер Фікс» у кількості 25,513 кг, в результаті чого завищено вартість виконання робіт та витрат матеріалів.

Внаслідок неналежного виконання ОСОБА_7 своїх службових обов`язків, який не перевірив обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів найманими працівниками, при облаштуванні підлоги на об`єкті будівництва завищено вартість виконання робіт та витрат матеріалів на суму 32 539 грн.

Окрім того, ОСОБА_7 проведено роботи з «Опорядження робіт внутрішніх» на об`єкті.

За результатами виконання вказаних будівельних робіт ОСОБА_7 видано акти приймання виконаних будівельних робіт № 3.08ЕН2-021/3 від 09.11.2020 та № 3 від 09.11.2020, у яких зазначено виконання робіт із протравлення цементної штукатурки нейтралізуючим розчином у кількості 2300 кв.м та 105 кв.м відповідно, а також використання грунтовки глибокого проникнення в кількості 460 л та 21 л.

Однак експертом встановлено невиконання по факту вказаних робіт та використання матеріалів не у відповідності до технології, внаслідок чого завищено вартість виконання робіт.

Також згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт № 3.08ЕН2-021/3 від 09.11.2020 та № 3 від 19.10.2020 здійснено улаштування додаткового захисного армувального шару товщиною 3 мм при теплоізоляції зовнішніх стінових будівельних конструкцій із застосуванням систем утеплення CERESIT MB чи CERESIT ППС в кількості, відповідно, 2200 кв.м та 205 кв.м, однак експертом встановленно завищення об`ємів (надлишково заактовано) вказаних робіт в кількості 301 кв.м.

Згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт № 3.08ЕН2-021/3 від 09.11.2020 та № 3 від 19.10.2020 використано клеючої суміші «Ферозіт» 110 та армуючої сітки в кількості 9620 кг та 2765,75 кв.м відповідно.

Однак експертом встановлено фактичне використання вказаних матеріалів у кількості 1204 кг та 346,15 кв.м.

Згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт № 3.08ЕН2-021/3 від 09.11.2020 та № 3 від 19.10.2020 виконано роботи «додавання на 1 мм зміни товщини шпаклівки до норм 15-182-1, 15-182-2» відповідно 280 кв.м та 120 кв.м (згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт № 8 від 23.12.2020 зменшено вказаний обсяг на 248 кв.м) та використано при цьому мінеральну шпаклівку стартову в кількості 504 кг та 216 кг відповідно (згідно з актом № 8 від 23.12.2020 зменшено на 446,4 кв.м).

Однак експертом встановлено завищення об`ємів вказаних робіт та матеріалів у кількості 152 кв.м та 273,6 кг, в результаті чого завищено вартість виконаних робіт.

Також, в актах приймання виконаних будівельних робіт № 3.08ЕН2-021/3 від 09.11.2020 та № 3 від 19.10.2020 зазначено виконання робіт зі шпаклювання стін мінеральною шпаклівкою «Cerezit» в кількості 1825 кв.м та 180 кв.м (згідно з актом № 8 від 23.12.2020 зменшено на 1284 кв.м).

Однак експертом встановлено завищення об`ємів робіт на 399,3 кв.м.

Згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт № 3.08ЕН2-021/3 від 09.11.2020 та № 3 від 19.10.2020 використано папір шліфувальний в кількості 14,6 кв.м та 1,44 кв.м відповідно (згідно з актами № 8 від 23.12.2020 зменшено на 1,03 кв.м), грунтовку глибокого проникнення 263,32 л та 26 л відповідно (згідно з актом № 8 від 23.12.2020 зменшено на 18,53 л), мінеральну шпаклiвку стартову 3285 кг та 324 кг відповідно (згідно акту № 8 від 23.12.2020 зменшено на 231,12 кг), виконано роботи із додавання на 1 мм зміни товщини шпаклівки до норм 15-182-1, 15-182-2 відповідно 1825 кв.м та 180 кв.м (згідно з актом № 8 від 23.12.2020 зменшено на 1284,4 кг) та використано при цьому мінеральної шпаклівки стартової в кількості 3285 кг та 324 кг відповідно (згідно з актом № 8 від 23.12.2020 зменшено на 231,12 кг).

Однак, експертом встановлено завищення витрат матеріалів: паперу шліфувального 3,1916 кв.м, грунтовки глибокого проникнення 57,616 л, мінеральної шпаклiвки стартової 718,74 кг, завищення виконання робіт із додавання на 1 мм зміни товщини шпаклівки до норм 15-182-1, 15-182-2 18,766 кв.м та використання при цьому мінеральної шпаклівки стартової в кількості 3377,88 кг.

Також згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 виконано поліпшене фарбування стін в обсязі 1705 кв.м (згідно з актом № 8 від 23.12.2020 зменшено на 3,155 кв.м), використано папір шліфувальний в кількості 5,11 кв.м (згідно з актом № 8 від 23.12.2020 зменшено на 0,946 кв.м), дисперсію полівінілацетатну непластифіковану 1074,15 кг (згідно з актом № 8 від 23.12.2020 зменшено на 198,76 кг), шпаклівку клейову 0,085 т (згідно акту № 8 від 23.12.2020 зменшено на 0,0016 т).

Однак експертом встановлено завищення відображення в акті виконання робіт із поліпшеного фарбування стін об`ємом 355,5 кв.м та витрат матеріалів в кількості: паперу шліфувального 1,062 кв.м, дисперсії 223,97 кг, шпаклівки 0,0317 т, що призвело до завищення вартості будівельних робіт.

Окрім того, в актах приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 та № 8 від 23.12.2020 некоректно зазначено розцінку щодо установлення погонних деталей (багету) ЕН15-101-1 «Установлення гіпсових погонних деталей орнаментованих, плоских, випуклих, рельєфних, простого або складного малюнка [багети] висотою до 100 мм», що призвело до неправильного розрахунку витрат будівельних робіт по вказаному нормативу на суму 22273 грн. Водночас експертом встановлено вартість робіт з «улаштування плінтусів плолівінілхлоридних на клеї КН-2» згідно з нормативом «ЕН11-43-1», яка складає 7340 грн.

Відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 та № 8 від 23.12.2020 виконано роботи з установлення перфорованих штукатурних кутиків (захистних кутиків на відкоси) в кількості 344 м та 400 м, однак експертом встановлено завищення об`ємів указаних робіт на 248 м.

Відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 та № 8 від 23.12.2020 використано клей монтажний, відповідно, 36 та 19 упаковок, кути захисні пластикові 544 м. За результатами завищення в актах виконаних робіт обсягів клею монтажного на 55 шт та кутів захисних пластикових на 248 м завищено вартість будівельних робіт.

Внаслідок неналежного виконання ОСОБА_7 своїх службових обов`язків, який не перевірив обсяги виконаних робіт найманими працівниками, при виконанні внутрішніх опоряджувальних робіт на об`єкті будівництва завищено вартість виконання робіт та витрат матеріалів на суму 14 952 грн.

Також ОСОБА_7 проведено роботи по облаштуванню фасаду. Так, за результатами виконання вказаних будівельних робіт ОСОБА_7 видано акти приймання виконаних будівельних робіт № 8 від 23.12.2020, у яких зазначено про використання плит пінопластових, екструдованих товщ. 50 мм в кількості 49,7 кв.м на загальну суму 5595 грн.

Однак, експертом встановлено, що при виконанні вказаних робіт було використано плити пінопластові, екструдовані, товщ. 20 мм в кількості 49,7 кв. м на суму 2840 грн.

Згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт № 3.08ЕН2-021/3 від 09.11.2020 використано профіль цокольний 29 м, № 3 від 09.11.2020 - використано профіль цокольний також 29 м, № 5 від 01.12.2020 - використано 5,67 м (актом № 8 від 23.12.2020 зменшено використання на 2,5 м) в загальній кількості 61,17 м.

Однак експертом встановлено завищення об`ємів профілю цокольного на 61.17 кв.м.

Також, при виконанні робіт по облаштуванню фасаду згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт № 3 від 19.10.2020 використано штукатурку декоративну силікатну в кількості 1389 кг, відповідно до акту № 5 від 01.12.2020 використано 501 кг (актом № 8 від 23.12.2020 зменшено використання на 81,2 кг), тобто загалом підрядником було зазначено використання 1808,8 кг, однак експертом встановлено завищення об`ємів (надлишково заактовано) вказаного матеріалу в кількості 317,8 кг, що призвело до завищення об`ємів використання матеріалу.

Згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт № 3 від 19.10.2020 виконано роботи по утепленню фасадів мінеральними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією Сеrеsіt, укосами, ширина до 300 мм в обсязі 58 кв.м, відповідно до акту № 5 від 01.12.2020 в обсязі 20 кв.м. згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 8 від 23.12.2020 зменшено вказаний обсяг на 16 кв.м, тобто фактично виконано роботи в кількості 620 кв. м.

Однак експертом установлено завищення об`ємів вказаних робіт на 577 кв.м., в результаті чого завищено вартість виконаних робіт.

Згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт № 3 від 19.10.2020 використано папір шліфувальний у кількості 6,2 кв.м та 2,38 кв.м відповідно до акту № 5 від 01.12.2020, (згідно з актом № 8 від 23.12.2020 зменшено на 1,76 кв.м), відповідно до акту № 3 грунтовки глибокого проникнення 8,85 л, акту № 5 6,75 л (згідно з актом № 8 від 23.12.2020 зменшено на 3,2 л), кутиків штукатурних металевих оцинкованих перфорованих 194,8 м, відповідно до акту № 5 67,2 м. (згідно з актом № 8 від 23.12.2020 зменшено на 53,76 м), плит теплоізоляційних пінопластових, марки М35 відповідно до акту № 3 від 19.10.2020 використано 1,96 куб. м, відповідно до акту № 5 від 01.12.2020 0,68 куб. м, (згідно з актом № 8 від 23.12.2020 зменшено на 0,54 куб. м).

Однак експертом встановлено завищення витрат матеріалів: паперу шліфувального 6,347 кв.м, ґрунтовки глибокого проникнення 11,54 л, мінеральної шпаклiвки стартової 718,74 кг, кутиків штукатурних металевих оцинкованих перфорованих 193,792 м, плит теплоізоляційних пінопластових марки М35 2,011 куб. м.

Крім того, згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт № 3 від 19.10.2020 використано дюбелі фасадні пластмасові, довжиною 160 мм в кількості 352 шт, відповідно до акту № 5 від 01.12.2020 року в кількості 121 шт, (згідно з актом № 8 зменшено на 97 шт), суміш суху клейову «Сеrеsіt СТ 190» відповідно до акту № 3 707,6 кг, акту № 5 244 кг, та (згідно акту № 8 зменшено на 195,2 л), склосітки відповідно до акту № 3 74,24 кв.м, акту № 5 25,6 кв.м (згідно акту № 8 зменшено на 20,5 кв.м.), фарби грунтуючої «Ceresit CT 16» відповідно до акту № 3 9,86 л, акту № 5 3,4 л та (згідно з актом № 8 зменшено на 2,72 л).

Однак експертом встановлено завищення витрат матеріалів: дюбелів фасадних пластмасових довжиною 160 мм, на 350 шт, суміші сухої клейової «Сеrеsіt СТ 190» на 703,94 кг, склосітки на 73,836 кв.м, фарби грунтуючої «Ceresit CT 16» на 9,809 л.

Таким же чином ОСОБА_7 згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт № 3 від 19.10.2020 використано штукатурки декоративної акрилової (короїд) «Ceresit СT 64» в кількості 159,5 кг, відповідно до акту № 5 від 01.12.2020 року в кількості 55 кг, (згідно акту № 8 зменшено на 44 кг), фарби акрилової фасадної «Сеrеsіt СТ 42» відповідно до акту № 3 в кількості 29,12 л, акту № 5 3,4 л (згідно з актом № 8 зменшено на 8 л), відливів віконних стальних відповідно до акту № 5 80 м та 202,65 м відповідно до акту № 8.

Однак експертом встановлено завищення витрат матеріалів: штукатурки декоративної акрилової (короїд) «Ceresit СT 64» на 158,675 кг, фарби акрилової фасадної «Сеrеsіt СТ 42» на 28,9614 кг, відливів віконних стальних - на 40 м.

Внаслідок неналежного виконання ОСОБА_7 своїх службових обов`язків, який не перевірив обсяги виконаних робіт найманими працівниками, при облаштуванні фасаду об`єкту будівництва завищено вартість виконання робіт та витрат матеріалів на суму 77013 грн.

Окрім того, ОСОБА_7 на об`єкті проведено загально-будівельні роботи (приймального боксу, тамбуру).

За результатами виконання вказаних будівельних робіт ОСОБА_7 видано акт приймання виконаних будівельних робіт № 3 від 09.11.2020, у якому зазначено виконання робіт по улаштуванню покрівель шатрових із металочерепиці «Монтерей» в кількості 160 кв. м та відповідно до акту виконаних робіт № 8 від 23.12.2020 виконано улаштування покрівель шатрових із металопрофілю в кількості 76 кв. м.

Однак експертом встановлено завищення об`ємів вказаних робіт на 30 кв.м, в результаті чого завищено вартість виконаних робіт.

Також, при виконанні даного виду робіт згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт було використано бруски обрізні з хвойних порід, довжиною 2-3,75 м, шириною 75-150 мм, товщиною 40-75 мм, ІІІ сорту, зокрема відповідно до акту № 3 від 09.11.2020 в кількості 1,888 куб. м. та акту № 8 від 23.12.2020 в кількості 0,9 куб. м., також використано шурупи самонарізні RA4, 9х27 відповідно до акту № 3 в кількості 1180,8 шт, акту № 8 в кількості 561 шт.

Однак експертом встановлено завищення витрат матеріалів: брусків обрізних з хвойних порід, довжиною 2-3,75 м, шириною 75-150 мм, товщиною 40-75 мм, ІІІ сорту на 0,3572 куб.м, та шурупів самонарізних RA4,9х27 на 222 шт.

Також, згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 3 від 09.11.2020 було використано металочерепицю в кількості 184 кв. м та актом № 8 від 23.12.2020 при проведенні робіт було використано пісок природній, рядовий в кількості 5,66 куб. м.

Однак експертом встановлено завищення витрат матеріалів: металочерепиці на 34,5 кв.м, та піску природнього, рядового на 5,66 куб.м.

Внаслідок неналежного виконання ОСОБА_7 своїх службових обов`язків, який не перевірив обсяги виконаних робіт найманими працівниками, при виконанні загально-будівельних робіт на об`єкті будівництва завищено вартість виконання робіт та витрат матеріалів на суму 12300 грн.

Також, ОСОБА_7 проведено роботи із благоустрою на об`єкті.

Так, за результатами виконання вказаних будівельних робіт ОСОБА_7 видано акт приймання виконаних будівельних робіт № 8 від 12.12.2020, у якому зазначено виконання робіт по улаштуванню одношарової основи зі щебеню з товщиною 15 см в кількості 462 кв. м.

Однак експертом встановлено завищення об`ємів вказаних робіт на 22 кв.м, в результаті чого завищено вартість виконаних робіт.

Також при виконанні даного виду робіт згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 року було використано води в кількості 13,86 куб. м, щебінь із природного каменю для будівельних робіт фракції 10-20 мм марки М1000 і більше в кількості 6,93 куб. м., щебеню із природного каменю для будівельних робіт фракції 40-70 мм марки М1000 і більше в кількості 87,318 куб. м.

Однак експертом встановлено завищення витрат матеріалів: води 13,86 куб.м, оскільки підрядник використовував воду установи, щебеню із природного каменю для будівельних робіт, фракції 10-20 мм марки М1000 і більше в кількості 0,33 куб. м., та щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракції 40-70 мм, марки М1000 і більше на 4,158 куб.м.

Окрім цього, в акті приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 зазначено виконання робіт по установленню бетонних бортових каменів на бетонну основу до 100 мм в кількості 75 кв. м, та відповідно до акту № 8 від 23.12.2020 виконано роботи по установленні бетонних бортових каменів на бетонну основу до 100 мм в кількості 56 кв. м.

Однак експертом установлено завищення об`ємів вказаних робіт на 13 кв.м по установленню бетонних бортових каменів на бетонну основу до 100 мм відповідно до акту № 5 та неправильне застосування розцінки по установленні бетонних бортових каменів на бетонну основу до 100 мм в кількості 56 кв. м. відповідно до акту № 8, в результаті чого завищено вартість виконаних робіт.

Також при виконанні даного виду робіт згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 року було використано розчин готовий кладковий важкий цементний, марки М100 в кількості 0,02 куб. м, та 0,014 куб.м відповідно до акту № 8 від 23.12.2020, цвяхи будiвельнi з плоскою головкою 3х70 мм відповідно до акту № 5 в кількості 0,0357 т, та 0,028 т відповідно до акту № 8, використано також дошки обрізні з хвойних порід, довжиною 4-6,5 м, шириною 75-150 мм, товщиною 32,40 мм, ІV сорту в кількості 0,045 куб. м відповідно до акту № 5 та 0,0336 куб. м відповідно до акту № 8. Окрім цього бордюру бетонного відповідно до акту № 8 використано в кількості 75 м.

Однак експертом установлено завищення витрат матеріалів: розчину готового кладкового важкого цементного марки М100 на 0,0185 куб. м, цвяхів будiвельних з плоскою головкою 3х70 мм на 0,0345 т, дошки обрізної з хвойних порід, довжиною 4-6,5 м, шириною 75-150 мм, товщиною 32,40 мм, ІV сорту на 0,0414 куб. м, та бордюру бетонного на 13 м.

Додатково, при виконанні робіт згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 5 від 01.12.2020 було використано суміші бетонну в кількості 3,6 куб.м та 2,688 куб.м відповідно до акту № 8 від 23.12.2020 року, виконано роботи по улаштуванню покриттів із фігурних елементів мощення з приготуванням піщано-цементної суміші (площадок та тротуарів) шириною до 2 м відповідно до акту № 5 в об`ємі 462 кв. м, при цьому використано пісок природний збагачений в кількості 1,4322 куб. м, портландцемент загальнобудівельного призначення бездобавкового, марки 400 в кількості 2,8182 т, плитку тротуарну товщию 60 мм в кількості 483,714 кв. м, та пісок природний рядовий в об`ємі 25,641 куб. м.

Однак, експертом установлено завищення витрат матеріалів суміші бетонної на 3,312 куб. м, завищено об`єми робіт по улаштуванню покриттів із фігурних елементів мощення з приготуванням піщано-цементної суміші: площадок та тротуарів, шириною до 2 м на 217 кв. м, при цьому зайво заактовно використання піску природного збагаченого на 753 куб. м, портландцементу загальнобудівельного призначення бездобавкового, марки 400 на 7102 т, також зайво заактовано плитки тротуарної товщиною 60 мм на 21,399 кв. м та не встановлено наявність піску природного рядового в обсязі 17,141 куб. м.

В результаті зазначення в актах приймання виконаних будівельних робіт відомостей, що не відповідають фактичним обсягам робіт та матеріалів, внаслідок неналежного виконання ОСОБА_7 своїх службових обов`язків, який не перевірив обсяги виконаних робіт та використаних матеріалів найманими працівниками, при облаштуванні благоустрою на об`єкті будівництва завищено вартість будівельних робіт та витрат будівельних матеріалів на суму 26633 грн.

Загалом сума, на яку завищено вартість будівельних робіт та витрат матеріалів (прямі витрати) склала 163437 грн.

При цьому завищено суму загальновиробничих витрат на 27104 грн., прибутку на 8946 грн., податку на додану вартість на 39897,40 грн.

Отже, відповідно до договору від 08.08.2020 № 44-т на закупівлю підрядних робіт за державні кошти, укладеного між Управлінням капітального будівництва в Івано-Франківській області та Підрядником ФОП ОСОБА_7 , на об`єкті будівництва «Реконструкція приміщення приймального відділення КНП «Надвірнянська ЦРЛ» під приймальне відділення екстреної (невідкладної) допомоги та реєстрації хворих» на вул. Грушевського, 126 в м. Надвірній фактично виконані обсяги та вартість виконаних будівельних робіт не відповідають актам виконаних будівельних робіт на загальну суму 239384,40 грн.

Таким чином ОСОБА_7 , будучи службовою особою, діючи необережно, в порушення умов договору, неналежно виконуючи свої службові обов`язки як підрядник через несумлінне ставлення до них, не здійснив належний контроль за визначенням вартості робіт, належним чином не перевірив обсяги виконаних найманими працівниками робіт, якість їх виконання й відповідність їх проєкту та будівельним нормам і беззаперечно надав їх для оплати в Управління капітального будівництва Івано-Франківської області, внаслідок чого останньому заподіяно істотну шкоду на суму 239384,40 грн.

Обвинуваченим ОСОБА_7 подано суду клопотання про звільнення його від кримінальної відповідальності та закриття кримінального провадження у зв`язку з закінченням строків давності. Клопотання мотивував тим, що інкриміноване йому за ч.1 ст.367 КК України кримінальне правопорушення згідно з ст.12 КК України належить до категорії нетяжких злочинів, строк давності за яким згідно ст.49 КК України становить 3 роки, від слідства та суду не ухилявся, нового злочину не вчиняв, до кримінальної відповідальності не притягувався, а тому строки, визначені законодавцем, минули. Наслідки закриття кримінального провадження з нереабілітуючих підстав йому відомі та зрозумілі.

Представник потерпілого ОСОБА_5 надіслав на електронну пошту суду заяву про проведення судового розгляду у справі без участі представника потерпілого Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області.

За таких обставин сторони вважали за можливе проведення судового розгляду за відсутності представника потерпілого.

У судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_7 та захисник ОСОБА_6 підтримали раніше подане клопотання, просили звільнити обвинуваченого від кримінальної відповідальності за ч.1 ст.367 КК України на підставі ст.49 КК України, кримінальне провадження щодо нього за ч.1 ст.367 КК України закрити у зв`язку з закінченням строків давності. Наслідки закриття кримінального провадження за таких підстав роз`яснені та зрозумілі. У зв`язку з закриттям кримінального проваджена цивільний позов просили залишити без розгляду, а процесуальні витрати за проведення експертиз - віднести на рахунок держави.

Прокурор зазначив, що у зв`язку з поданим обвинуваченим клопотанням обвинуваченого ОСОБА_7 слід звільнити від кримінальної відповідальності у зв`язку з закінченням строків давності, а кримінальне провадження щодо ОСОБА_7 за ч.1 ст.367 КК України слід закрити. Поданий в інтересах держави цивільний позов до ОСОБА_7 просив залишити без розгляду. Речовий доказ просив повернути законному володільцю УКБ в Івано-Франківській області.

Заслухавши думку учасників судового провадження, дослідивши наявні матеріали кримінального провадження, суд вважає, що обвинуваченого слід звільнити від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності, виходячи наступного.

Відповідно до ч. 4 ст. 286 КПК України, якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.

Статтею 44 КК України передбачено, що особа, яка вчинила кримінальне правопорушення, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом. Звільнення від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом, здійснюються виключно судом. Порядок звільнення від кримінальної відповідальності встановлюється законом.

ОСОБА_7 інкримінується вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України, дата завершення вчинення кримінального правопорушення 30.12.2020, що підтверджується довідкою ГУ ДКС в Івано-Франківській області про перерахування коштів УКБ в Івано-Франківській області на користь ФОП ОСОБА_7 .

Санкцією ч.1 ст.367 КК України передбачено покарання - штраф від двох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до двох років, або обмеження волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Відповідно до ч.4. ст.12 КК України, нетяжким злочином є передбачене цим Кодексом діяння (дія чи бездіяльність), за вчинення якого передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше п`яти років.

За таких обставин відповідно до ст.12 КК України кримінальне правопорушення, у вчинені якого обвинувачується ОСОБА_7 , є нетяжким злочином.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.49 КК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло три роки - у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачено покарання у виді обмеження волі, чи у разі вчинення нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років.

Згідно з ч. 3 ст. 288 КПК України, суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Як вбачається з матеріалів кримінального провадження, кримінальне правопорушення, у вчиненні якого обвинувачується ОСОБА_7 (ч.1 ст.367 КК України) є нетяжким злочином, вчинення якого завершено 30.12.2020 року, тобто з часу вчинення кримінального правопорушення минуло понад три роки, інших кримінальних правопорушень упродовж строку давності обвинувачений не вчиняв, від досудового слідства та суду не ухилявся, перебіг давності не зупинявся і не переривався, що підтверджується вимогою про судимість - довідкою ГУНП України в Івано-Франківській області №89-17012024/26006 від 17.01.202 та витягом з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявні судимості», а тому обвинуваченого слід звільнити від кримінальної відповідальності за вчинене кримінальне правопорушення у зв`язку із закінченням строків давності, а кримінальне провадження щодо нього закрити.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 314 КПК України у підготовчому судовому засіданні суд має право закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених п.п. 4-8, 10 ч. 1 або ч. 2 ст. 284 цього кодексу.

На підставі ст.129 КК України, цивільний позов про відшкодування шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, заявлений прокурором у даному кримінальному провадженні в інтересах держави в особі Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області, слід залишити без розгляду.

Відповідно до висновку, викладеного у постанові Верховного Суду від 12.09.2022 у справі № 203/241/17 (провадження №51-4251кмо21), якщо особа звільняється від кримінальної відповідальності на підставі ст. 49 КК у зв`язку із закінченням строків давності, процесуальні витрати, понесені органом досудового розслідування та пов`язані зі здійсненням кримінального провадження, в тому числі й витрати на проведення експертизи, не стягуються з особи, кримінальне провадження щодо якої закрито на цій підставі, а відносяться на рахунок держави, окрім витрат, пов`язаних, зокрема, із залученням експерта стороною захисту.

Запобіжний захід не обирався.

Питання речових доказів у справі вирішити відповідно до ст. 100 КПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.12, 44, 49 КК України, ст.ст. 100, 124, 129, 284, 286, 288, 314, 370-372, 395 КПК України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання обвинуваченого ОСОБА_7 про звільнення від кримінальної відповідальності та закриття кримінального провадження задовольнити.

ОСОБА_7 звільнити від кримінальної відповідальності за ч.1 ст.367 КК України на підставі ст.49 КК України в зв`язку із закінченням строків давності, а кримінальне провадження щодо ОСОБА_7 за ч.1 ст.367 КК України - закрити.

Цивільний позов про відшкодування шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, - залишити без розгляду.

Процесуальні витрати у кримінальному провадженні за проведення будівельно-технічної експертизи №25/23 від 10.07.2023 у розмірі 23898 гривень, судово-економічної експертизи №СЕ-19/109-23/9488-ЕК від 22.08.2023 у розмірі 3585 гривень - віднести на рахунок держави.

Речові докази: оригінал проектно-кошторисної документації (відповідно до постанови від 20.01.2023) повернути законному володільцю УКБ в Івано-Франківській області.

Учасники судового провадження мають право отримати в суді копію ухвали суду.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Ухвала може бути оскаржена до Івано-Франківського апеляційного суду протягом семи днів з дня її оголошення шляхом подачі апеляційної скарги через Івано-Франківський міський суд.

Суддя ОСОБА_9

Дата ухвалення рішення16.02.2024
Оприлюднено19.02.2024
Номер документу117035552
СудочинствоКримінальне
Сутьобвинувачення ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Молодків Богородчанського району Івано-Франківської області, жителя АДРЕСА_1 , українця, громадянина України, одруженого, на утриманні неповнолітніх осіб не має, з вищою освітою, фізичної особи-підприємця, депутата Надвірнянської міської ради, РНОКПП НОМЕР_1 , раніше не судимого, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України

Судовий реєстр по справі —344/18288/23

Ухвала від 16.02.2024

Кримінальне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Зеленко О. В.

Ухвала від 02.10.2023

Кримінальне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Зеленко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні