Рішення
від 16.02.2024 по справі 904/6485/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.02.2024м. ДніпроСправа № 904/6485/23За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "е-Кард ЮА"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство з іноземними інвестиціями "Магістраль-Транзит"

про стягнення боргу за Договором № КОМ 28237/21 від 01.06.2021

Суддя Юзіков С.Г.

Без участі представників сторін

СУТЬ СПОРУ:

Позивач просить стягнути з Відповідача 575,96 грн. - основного боргу, 149,81 грн. - 15 % річних, 154,55 грн. - інфляції, 2 684,00 грн. - судового збору.

Господарський суд Дніпропетровської області 18.12.2023 відкрив провадження у справі №904/6485/23 та призначив її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) учасників за наявними в матеріалах справи документами. Заперечень щодо порядку розгляду справи від сторін не надходило. Судом зобов`язано: Відповідача, протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, надати відзив на позовну заява; Позивача, протягом 5 днів з дня одержання відзиву, надати відповідь на відзив.

Враховуючи, що Відповідач зареєстрував електронний кабінет, відповідно до ч.7 ст.6 ГПК України ухвала суду вручалася йому в електронній формі шляхом направлення до електронного кабінету такої особи, що не позбавляє її права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Пунктом 2 ч.6 ст. 242 ГПК України передбачено, що днем вручення судового рішення є день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення до електронного кабінету особи. Якщо судове рішення надіслано до електронного кабінету пізніше 17 години, судове рішення вважається врученим у робочий день, наступний за днем його відправлення, незалежно від надходження до суду повідомлення про його доставлення.

Відтак, Відповідачі є обізнаними про вирішення спору, що підтверджується Довідкою про доставку електронного листа.

Всупереч пропозицій суду, викладених в ухвалі від 18.12.2023, Відповідач відзив на позовну заву не надав, у зв`язку з чим, відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України, справа розглядається за наявними матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

01.06.2021 сторони уклали Договір № КОМ 28237/21 (далі Договір), за п. 1.1. якого відповідно до умов даного Договору Комісіонер (Позивач) зобов`язується за дорученням Комітента (Відповідача), за винагороду, від свого імені, але за рахунок Комітента організувати придбання Комітентом в E100 Baltia OU, Nordie sales OU, AS VIADA Baitija, E100 Power Max Sp. z.o.o., E100 International Trade Sp. z.o.o., UAB "Europiniu korteliu servisas", SIA E100LV, E100 LT, Baltia Trading Company OU та в інших учасників системи Е100 товарів та послуг в мережі станцій системи Е100, з використанням карток, для забезпечення обслуговування автотранспортних засобів комітента за межами митної території України. Також, у рамках цього Договору Комісіонер має право надавати Комітенту послуги самостійно.

Комісіонер зобов`язується за дорученням Комітента, за винагороду, від свого імені, але за рахунок Комітента організувати придбання Комітентом в системі Е100 WEB-послуги. Також, у рамках цього Договору Комісіонер має право надавати Комітенту WEB-послуги самостійно (п. 1.3. Договору).

Умови про товари та/або послуги, їх ціна, строк оплати вказується сторонами в додатках (Специфікаціях) до цього Договору, які є його невід`ємною частиною (п. 1.4. Договору).

Відповідно до абз. 3, 4 п. 2.8. Договору сторони можуть вести документообіг первинних облікових документів за даним Договором, в тому числі звітів комісіонера, рахунків на оплату, актів наданих послуг, видаткових накладних, актів прийому-передачі товару, актів прийому-передачі послуг, специфікацій (додатків), актів звірки взаєморозрахунків та інших первинних облікових документів, що фіксують здійснення господарських операцій за даним Договором, та застосовується у бухгалтерському обліку в електронній формі. Також в електронному вигляді можуть підписуватись додаткові угоди до даного Договору.

Первині облікові документи, складені в електронній формі з дотриманням вимог чинного законодавства України про електронні документи та електронний документообіг, визначаються сторонами як оригінали. На вимогу однієї із сторін первинні облікові документи можуть бути складені та підписані в паперовому порядку.

Оплата вартості товарів та/або послуг, WEB-послуг отриманих Комітентом, комісійної винагороди, а також вартість понесених витрат Комісіонера, пов`язаних з виконанням цього Договору здійснюється на підставі рахунку на оплату, протягом розрахункового періоду, але не пізніше 15 календарних днів з моменту видачі Комісіонером рахунку на оплату (п. 3.2. Договору).

Пунктом 4.1. Договору передбачено, що Комісіонер зобов`язаний: по закінченню календарного місяця надати Комітенту наступні документи: специфікацію; рахунки на оплату з деталізованими розшифруваннями; видаткові накладні; акти прийому-передачі товарів; звіти комісіонера; акти наданих послуг; при наявності, додаткові документи, що підтверджують понесені Комісіонером витрати в рамках виконання цього Договору; акт звірки взаєморозрахунків (підп. 4.1.3. Договору).

Згідно з п. 4.3. Договору Комітент зобов`язаний: підписувати та повертати документи вказані в п. 4.1.3. цього Договору Комісіонеру протягом 10 робочих днів з моменту їх отримання від Комісіонера (підп. 4.3.8. Договору); якщо після спливу терміну вказаного в п. 4.3.8. Комітент не поверне підписаними оригінали документів вказані в п.4.1.3. та не висуне письмові заперечення щодо даних, та не надасть докази некоректності вказаних документів, документи вважаються вірними, прийнятими Комітентом та Комітент згідний з вказаною в них інформацією (кількістю, вартістю отриманих товарів та/або послуг); сторони погодили що для цілей цього Договору дата отримання Комітентом документів вказаних в п. 4.1.3. Договору при направленні таких документів до Комітента засобами електронного зв`язку/ за допомогою електронного документообігу вважається такою, що збігається з датою відправки таких документів Комісіонером (підп. 4.3.9. Договору).

У випадку невиконання або неналежного виконання Комітентом свого обов`язку з оплати товарів та послуг на підставі рахунків на оплату, у встановлені даним Договором строки, Комітент зобов`язаний сплатити суму боргу згідно рахунку на оплату з урахуванням установленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також п`ятнадцять відсотків річних від простроченої суми за весь період прострочення, починаючи з дня, наступного за днем, в який фактично повинна була надійти оплата (п.6.2. Договору).

Виходячи з положень статті 259 Цивільного кодексу України, сторони погоджують, що позовна давність щодо вимог про стягнення неустойки (пені, штрафу) за невиконання чи неналежне виконання умов цього Договору встановлюється тривалістю в три роки (п.6.3. Договору).

Цей Договір набуває чинності з моменту підписання та укладений на невизначений строк (п. 8.1. Договору).

Відповідно до специфікації від 01.06.2021 до Договору, Комісіонер зобов`язаний забезпечити поставку/отримання - дизельного палива, 2710 19 43 00, кількість - 50,30 л., на 1 933,15 грн. та організувати отримання послуг у строк з 01.06.2021 по 30.06.2021, зокрема: послуга користування карткою Е100 658,03 грн.

На виконання умов Договору, Позивач передав Відповідачеві ідентифікаційні пластикові картки Е100, зокрема, за №0005282370017, 0005282370025, 0005282370033, 0005282370071, 0005282370058, 0005282370066, 0005282370074, 0005282370082, 0005282370090, 0005282370108, 0005282370116, 0005282370124, що підтверджується Актом прийому-передачі карт від 01.06.2021.

Відповідно до звіту Посередника про виконання Договору за період з 16 по 30 червня 2021 від 30.06.2021, Клієнтом придбані товари та послуги по ціні в асортименті та кількості, передбаченій Договором, за період з 16 по 30 червня 2021 року загальна вартість яких склала 2 265,57 грн., з яких 1 933,15 грн. за товар, 332,42 грн. за послуги.

Сторони без заперечень підписали Акти прийому-передачі послуг (послуга користування карткою Е100): № 1805 від 15.06.2021 на суму 325,61 грн., № 5915 від 30.06.2021 на суму 332,42 грн., Акт прийому-передачі послуг за комісійну винагороду №8091 від 30.06.2021 на суму 9,67 грн., Видаткову накладну на поставку дизельного палива № 1450037 від 30.06.2021 на суму 1 933,15 грн., Акт прийому-передачі товарів (дизельного палива) № 1450037 від 30.06.2021 на суму 1 933,15 грн.

Відповідно до специфікації від 01.07.2021 до Договору, Комісіонер зобов`язаний забезпечити поставку/отримання - дизельного палива, 2710 19 43 00, кількість 13 335,53 л., на 341 095,40 грн.

Сторони без заперечень підписали Акти прийому-передачі послуг (послуга користування карткою Е100): № 9282 від 15.07.2021 на суму 516,36 грн., № 13911 від 31.07.2021 на суму 488,78 грн..

Відповідно до специфікації від 01.08.2021 до Договору, Комісіонер зобов`язаний організувати отримання послуг у строк з 01.08.2021 по 31.08.2021, зокрема: послуга користування карткою Е100 510,35 грн.

Сторони без заперечень підписали Акти прийому-передачі послуг (послуга користування карткою Е100): № 18155 від 15.08.2021 на суму 86,26 грн., № 22603 від 31.08.2021 на суму 424,09 грн.

Відповідно до специфікації від 01.09.2021 до Договору, Комісіонер зобов`язаний організувати отримання послуг у строк з 01.09.2021 по 30.09.2021, зокрема: послуга користування карткою Е100 287,52 грн.

Сторони без заперечень підписали Акти прийому-передачі послуг (послуга користування карткою Е100): № 25883 від 15.09.2021 на суму 179,70 грн., № 30713 від 30.09.2021 на суму 107,82 грн.

Відповідно до специфікації від 01.10.2021 до Договору, Комісіонер зобов`язаний організувати отримання послуг у строк з 01.10.2021 по 31.10.2021, зокрема: послуга користування карткою Е100 460,03 грн.

Сторони без заперечень підписали Акти прийому-передачі послуг (послуга користування карткою Е100): № 33798 від 15.10.2021 на суму 237,20 грн., № 38509 від 31.10.2021 на суму 222,83 грн.

Відповідно до специфікації від 01.11.2021 до Договору, Комісіонер зобов`язаний організувати отримання послуг у строк з 01.11.2021 по 30.11.2021, зокрема: послуга користування карткою Е100 409,71 грн.

Сторони без заперечень підписали Акти прийому-передачі послуг (послуга користування карткою Е100): № 42849 від 15.11.2021 на суму 165,32 грн., № 45985 від 30.11.2021 на суму 244,39 грн.

Відповідно до специфікації від 01.12.2021 до Договору, Комісіонер зобов`язаний забезпечити поставку/отримання - дизельного палива, 2710 19 43 00, кількість 70,01 л., на 2 658,15 грн. та організувати отримання послуг у строк з 01.12.2021 по 31.12.2021, зокрема: послуга користування карткою Е100 481,77 грн.

Відповідно до звіту Посередника про виконання Договору за період з 16 по 31 грудня 2021 від 31.12.2021, Клієнтом придбані товари та послуги по ціні в асортименті та кількості, передбаченій Договором, за період з 16 по 31 грудня 2021 року загальна вартість яких склала 2 830,66 грн., з яких 2 658,15 грн. за товар, 172,51 грн. за послуги.

Сторони без заперечень підписали Акти прийому-передачі послуг (послуга користування карткою Е100): № 50421 від 15.12.2021 на суму 309,26 грн., № 54834 від 31.12.2021 на суму 172,51 грн., Видаткову накладну на поставку дизельного палива № 1842729 від 31.12.2021 на суму 2 658,15 грн., Акт прийому-передачі послуг за комісійну винагороду № 56638 від 31.12.2021 на суму 13,29 грн.

Відповідно до специфікації від 01.01.2022 до Договору, Комісіонер зобов`язаний організувати отримання послуг у строк з 01.01.2022 по 31.01.2022, зокрема: послуга користування карткою Е100 684,86 грн.

Сторони без заперечень підписали Акти прийому-передачі послуг (послуга користування карткою Е100): № 58229 від 15.01.2022 на суму 86,26 грн., № 61882 від 31.01.2022 на суму 598,60 грн.

Відповідно до специфікації від 01.02.2022 до Договору, Комісіонер зобов`язаний організувати отримання послуг у строк з 01.02.2022 по 28.02.2022, зокрема: послуга користування карткою Е100 575,96 грн.

Сторони без заперечень підписали Акти прийому-передачі послуг (послуга користування карткою Е100): № 66364 від 15.02.2022 на суму 482,51 грн., № 71309 від 28.02.2022 на суму 93,45 грн..

Позивач на електронну пошту направив Відповідачеві рахунки на оплату: № 1805 від 15.06.2021 на суму 325,61 грн., № 1450037 від 30.06.2021 на суму 1 933,15 грн., № 5915 від 30.06.2021 на суму 332,42 грн., № 8091 від 30.06.2021 на суму 9,67 грн., № 9282 від 15.07.2021 на суму 516,36 грн., № 13911 від 31.07.2021 на суму 488,78 грн., № 18155 від 15.08.2021 на суму 86,26 грн., № 22603 від 31.08.2021 на суму 424,09 грн., № 25883 від 15.09.2021 на суму 179,70 грн., № 30713 від 30.09.2021 на суму 107,82 грн., № 33798 від 15.10.2021 на суму 237,20 грн., № 38509 від 31.10.2021 на суму 222,83 грн., № 42849 від 15.11.2021 на суму 165,32 грн., № 45985 від 30.11.2021 на суму 244,39 грн., № 50421 від 15.12.2021 на суму 309,26 грн., № 1842729 від 31.12.2021 на суму 2 658,15 грн., № 54834 від 31.12.2021 на суму 172,51 грн., № 56638 від 31.12.2021 на суму 13,29 грн., № 58229 від 15.01.2022 на суму 86,26 грн., № 61882 від 31.01.2022 на суму 598,60 грн., № 66364 від 15.02.2022 на суму 482,51 грн., № 71309 від 28.02.2022 на суму 93,45 грн.

За твердженнями Позивача, не спростованими Відповідачем, останній частково сплатив виставлені рахунки у розмірі 9 111,67 грн., у зв`язку з чим, за останнім обліковується борг у розмірі 575,96 грн.

На прострочений борг Відповідача, Позивач з посиланням на п. 6.2., 6.3. Договору нарахував 154,55 грн. індексу інфляції за період з березня 2022 року по жовтень 2023 року та 149,81 грн. - 15 % річних за період з 12.03.2022 по 07.12.2023.

Всі нарахування проводилися окремо за кожним актом.

Наведені обставини стали причиною звернення Позивачем з позовом та є предметом спору у даній справі.

Предметом доказування у даній справі є факт виконання Позивачем умов Договору, не оплата Відповідачем наданих послуг, обґрунтованість стягуваних сум.

Відносини, що виникли між сторонами у справі на підставі Договору, є господарськими, тому, згідно зі ст. 4, 173-175 і ч. 1 ст. 193 ГК України, до цих відносин мають застосовуватися відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей передбачених Господарським кодексом України.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Згідно з ч. 1 ст. 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Згідно зі ст. 1011 ЦК України за договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов`язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента.

Відповідно до ч. 1 ст. 1013 ЦК України комітент повинен виплатити комісіонерові плату в розмірі та порядку, встановлених у договорі комісії.

Статтею 193 ГК України визначено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону та інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Відповідно до ст. 525, 526 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 610 ЦК України передбачено, що порушенням зобов`язання є його не виконання або виконання з порушенням умов, які визначені змістом зобов`язання.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст. 629 ЦК України).

Згідно з ч. 1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Статтею 599 ЦК України встановлено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Статтею 611 ЦК України встановлено, у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом (ч. 2 ст. 625 ЦК України).

Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У ст. 76, 77 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно зі ст. 78, 79 ГПК України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Згідно зі ст. 13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.

Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом.

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Відповідач не надав суду доказів відсутності боргу чи контррозрахунку стягуваної суми, доводи Позивача не спростував.

Перевіривши надані докази, суд погоджується з позицією Позивача.

Беручи до уваги надані докази (Договір, Специфікації, Акти прийому-передачі, Видаткові накладні, Акти звірки взаєморозрахунків), часткову оплату Відповідачем наданих послуг, відсутність заперечень останнього щодо наявної заборгованості, суд вважає, що Позивач вжив необхідних заходів для належного виконання умов Договору, у зв`язку з чим строк оплати настав, тому сума основного боргу обґрунтована, а вимога така, що підлягає задоволенню.

Перевіривши решту розрахунків Позивача, за допомогою "Юридична інформаційно-пошукова система "Законодавство", суд встановив, що розрахунок індексу інфляції та 15 % річних проведено правильно.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що до стягнення з Відповідача належать: 575,96 грн. основного боргу, 154,55 грн. індексу інфляції, 149,81 грн. 15 % річних.

Згідно зі ст. 129 ГПК України судовий збір у справі слід покласти на Відповідача.

Керуючись ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241, 247 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство з іноземними інвестиціями "Магістраль-Транзит" (50036, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Бикова (Саксаганський р-н), буд. 10, код 33000971) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "е-Кард ЮА" (04073, м. Київ, пр. Бандери Степана, буд. 9, корп. 2, оф. 2-301, код 43246932) 575,96 грн. основного боргу, 154,55 грн. індексу інфляції, 149,81 грн. 15 % річних, 2 684,00 грн. судового збору.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду у строк, передбачений ст.256 ГПК України.

Суддя С.Г. Юзіков

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення16.02.2024
Оприлюднено19.02.2024
Номер документу117038529
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань доручення, комісії, управління майном

Судовий реєстр по справі —904/6485/23

Судовий наказ від 13.03.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Рішення від 16.02.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 18.12.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні