ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 лютого 2024 рокуСправа №160/8957/23 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кучугурної Н.В., розглянувши у порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» про стягнення податкового боргу,
Обставини справи: до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А», в якій позивач просить суд:
- стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» (ЄДРПОУ 23944146) до бюджету у розмірі 980 580,51 грн шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач має податковий борг у загальній сумі 980 580,51 грн, який утворився в результаті несплати платником податків у встановлений термін сум грошових зобов`язань. Відповідачем сума податкового боргу у добровільному порядку не сплачена, у зв`язку з чим, позивач змушений звернутись до суду.
Справі за цією позовною заявою присвоєно №160/8957/23 та за результатами автоматизованого розподілу справу передано для розгляду судді Кучугурній Н.В.
Позовна заява не відповідала вимогам, установленим статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), тому ухвалою суду від 03.05.2023 була залишена без руху, з наданням позивачу строку для усунення недоліків.
На виконання вимог ухвали суду від 03.05.2023, від представника позивача 11.05.2023 до суду надійшло клопотання про усунення недоліків позовної заяви, з якого убачається, що позивачем недоліки позовної заяви були виправлені. Зокрема, позивачем надані пояснення щодо строків звернення до суду з цим позовом.
Ухвалою суду від 15.05.2023 прийнято до розгляду позовну заяву, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін; встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву (у разі заперечення проти позовної заяви) протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.
В ухвалі суд також зауважив, що через недостатність фінансування судової гілки влади відправка поштової кореспонденції в суді припинена, про що зазначено на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки https://adm.dp.court.gov.ua/sud0470/pres-centr/general/1274949/, тому процесуальні документи у справі надсилаються учасникам судового процесу за допомогою зазначеної у позовній заяві електронної пошти або повідомляються з використанням вказаних учасниками судового процесу засобів телефонного зв`язку.
Поряд з цим, 19.10.2023 ухвала була направлена на адресу відповідача рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Проте, станом на час ухвалення рішення у справі докази отримання відповідачем зазначеного листа, а також докази повернення до суду вказаного поштового відправлення в матеріалах справи відсутні.
Так, нормативні строки пересилання простої письмової кореспонденції операторами поштового зв`язку (без урахування вихідних днів об`єктів поштового зв`язку): 1) місцевої - Д+2, пріоритетної - Д+1; де Д - день подання поштового відправлення до пересилання в об`єкті поштового зв`язку або опускання простого листа чи поштової картки до поштової скриньки до початку останнього виймання; 1, 2, 3, 4, 5 - кількість днів, протягом яких пересилається поштове відправлення. При пересиланні рекомендованої письмової кореспонденції зазначені в пункті 1 цього розділу нормативні строки пересилання збільшуються на один день. Наведені вище норми передбачені Нормативами і нормативними строками пересилання поштових відправлень, затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2013 №958.
З огляду на викладене, суд зазначає, що вжив усі заходи для належного повідомлення відповідача про розгляд цієї справи.
Станом на час ухвалення рішення у справі відповідач не скористався правом на подачу відзиву на позовну заяву, а також не повідомив поважності причин його неподання, тому, з огляду на ч.6 ст.162 КАС України, суд розглядає справу за наявними матеріалами.
Ухвалою суду від 15.05.2023 витребувано у позивача додаткові докази у справі.
Відповідачем витребувані судом документи були надані 02.06.2023.
Відповідно до ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожній фізичній або юридичній особі гарантується право на розгляд судом упродовж розумного строку цивільної, кримінальної, адміністративної або господарської справи, а також справи про адміністративне правопорушення, в якій вона є стороною.
Розумність строків є одним із основоположних засад (принципів) адміністративного судочинства відповідно до п.8 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Поняття розумного строку не має чіткого визначення, проте розумним уважається строк, який необхідний для вирішення справи відповідно до вимог матеріального і процесуального права.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
УСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» (код ЄДРПОУ 23944146) перебуває на обліку як платник податків у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.
Згідно з інтегрованою карткою платника податків у Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» обліковується податковий борг на загальну суму 980 580,51 грн, що складається із:
заборгованості по податку на додану вартість, яка виникла у зв?язку з несплатою Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» у встановлені терміни грошових зобов?язань у сумі 73 035,42 грн:
- податковим повідомленням-рішенням (форма «Р») № 0012451201 від 10.11.2016 на підставі акта перевірки № 3722/1201/23944146 від 20.10.2016; збільшено суму грошового зобов`язання на суму 2398,00 грн та нараховано штрафні (фінансові) санкції суму 1199,00 грн;
- нараховано пені за податковим повідомленням-рішенням (форма «Р») № 0012451201 з 10.11.2016 на суму 199,86 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 6160/04-36-12-03/23944146 від 08.02.2018, податкове повідомлення-рішення (форма «Н») № 0041571203 від 26.02.2018 на суму 4755,16 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 26947/04-36-12-03/23944146 від 23.05.2018, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0151361203 від 25.06.2018 на суму 2040,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 286/04-36-51-41/23944146 від 09.01.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «ПC») № 0003905141 від 04.02.2019 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 63448/04-36-51-41/23944146 від 01.11.2018, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0003875141 від 04.02.2019 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 18372/04-36-51-41/23944146 від 02.04.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0013895141 від 07.05.2019 на суму 2040,00 грн;
- донараховано основного платежу за актом перевірки № 12104/04-36-14-09/23944146 від 12.03.2019 , податкове повідомлення-рішення (форма «Р») № 0011521409 від 12.04.2019 на суму 18772,00 грн, нараховано штрафні (фінансові) санкції у сумі 9386,00 грн;
- нараховано пені за податковим повідомленням-рішенням (форма «Р») № 0011521409 з 12.04.2019 на суму 8702,06 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 31674/04-36-51-41/23944146 від 07.06.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0024205141 від 09.09.2019 на суму 2040,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 41812/04-36-51-41/23944146 від 25.07.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0026085230 від 16.09.2019 на суму 2040,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 5426/04-36-51-30/23944146 від 20.09.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0040255130 від 11.11.2019 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 4837/04-36-51-30/23944146 від 18.10.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0046565130 від 29.11.2019 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 17486/04-36-51-30/23944146 від 20.12.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0004265130 від 21.01.2020 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 11395/04-36-51-30/23944146 від 19.11.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0004355130 від 21.01.2020 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 4462/04-36-51-30/23944146 від 27.01.2020, податкове повідомлення-рішення (форма «Н») № 0017875130 від 25.02.2020 на суму 83,34 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 2487/04-36-51-30/23944146 від 17.01.2020, податкове повідомлення (форма «ПС») № 0018885130 від 27.02.2020 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 8310/04-36-51-30/23944146 від 19.02.2020, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0040775130 від 08.05.2020 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 19201/04-36-51-30/23944146 від 21.04.2020, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0080415130 від 10.07.2020 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 42770/04-36-51-30/23944146 від 20.07.2020, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0104885130 від 27.08.2020 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 39257/04-36-51-30/23944146 від 19.06.2020, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0101755130 від 18.08.2020 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 31696/04-36-04-11/23944146 від 20.05.2020, податкове повідомлення- рішення (форма «ПС») № 0088755130 від 24.07.2020 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції в за актом перевірки № 56570/04-36-51-30/23944146 від 19.11.2020, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0021291808 від 02.03.2021 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 2541/04-36-18-08/23944146 від 19.02.2021, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0052211808 від 20.04.2021 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 8399/04-36-18-08/23944146 від 20.05.2021, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0216291808 від 31.12.2021 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 9412/04-36-18-08/23944146 від 31.05.2021, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0212901808 від 23.12.2021 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 16158/04-36-18-08/23944146 від 20.07.2021, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 00/12061808 від 20.01.2022 на суму 1020,00 грн;
- донараховаю штрафні санкції за актом перевірки № 10043/04-36-04-07/23944146 від 19.09.2022, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 00/81710407 від 17.10.2022 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 16098/04-36-04-07/23944146 від 20.10.2022, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0/113930407 від 08.12.2022 на суму 1020,00 грн;
заборгованості по податку на прибуток підприємств, яка виникла у зв?язку з несплатою Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» у встановлені терміни грошових зобов?язань у сумі 23 451,95 грн, згідно з:
- донараховано основного платежу за актом перевірки № 12104/04-36-14-09/23944146 від 12.03.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «P») № 0011511409 від 12.04.2019 на суму - 13147,11 грн;
- нараховано пені за податковим повідомленням-рішенням (форма «P») № 0011511409 з 12.04.2019 на суму 6081,09 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 12104/04-36-14-09/23944146 від 12.03.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «P») № 0011511409 від 12.04.2019 на суму 4223,75 грн;
заборгованість по податку на орендну плату з юридичних осіб, виникла у зв?язку з несплатою Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» у встановлені терміни грошових зобов?язань у сумі 884 093,14 грн, згідно з:
- донараховано штрафні санкції (за невчасну сплату) за актом № 15160/04-36-12-26/23944146 від 09.10.2017, податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 0008131226 від 06.11.2017 на суму 285,90 грн;
- донараховано штрафні санкції (за невчасну сплату) за актом № 15160/04-36-12-26/23944146 від 09.10.2017, податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 0008131226 від 06.11.2017 на суму - 142,01 грн;
- донараховано штрафні санкції (за невчасну сплату) за актом № 15160/04-36-12/23944114 від 09.10.2017, податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 0008141226 від 06.11.2017 на суму 5469,25 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 21838/04-36-12-26/23944146 від 26.04.2018, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0103121226 від 08.05.2018 на суму 1020,00 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 10475/04-36-52-43/23944146 від 01.03.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0012615243 від 08.04.2019 на суму 1020,00 грн;
- донараховано основного платежу за актом перевірки № 385/04-36-14-21/23944146 від 10.01.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «Р») № 0002321421 від 01.02.2019 на суму 29054,18 грн; нараховано штрафні (фінансові) санкції у сумі 7263,55 грн;
- донараховано штрафні санкції (за невчасну сплату) за актом № 55576/04-36-12-26/23944146 від 21.09.2018, податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 0025315243 від 28.05.2019 на суму 109,96 грн;
- донараховано основного платежу за актом перевірки № 18822/04-36-05-04/23944146 від 27.12.2019, податкове-повідомлення-рішення (форма «Р») № 0002740504 від 28.01.2020 на суму 480113,99 грн; нараховано штрафні (фінансові) санкції у сумі 240057,01 грн;
- нараховано пені за податковим повідомленням-рішенням (форма «Р») № 0002740504 з 28.01.2020 за актом перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства № 18882/04-36-05-04/23944146 від 27.12.2019 на суму 118537,25 грн;
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки № 14452/04-36-51-30/23944146 від 20.03.2020, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС) № 0037705130 від 29.04.2020 на суму 1020,00 грн.
Зазначені вище акти і податкові повідомлення-рішення були направлені на податкову адресу відповідача, що підтверджується матеріалами справи.
Таким чином, загальна сума податкового боргу, заявлена до стягнення позивачем, складає 980 580,51 грн.
Суд зазначає, що рішенням про результати розгляду скарги ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 13.01.2017 № 314/10/04-36-10-01-09 по розгляду скарги представника Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» залишено без змін податкові повідомлення-рішення ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська від 10.11.2016 № 0012451201 про збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 3597,00 грн (основний платіж 2398,00 грн, штрафні (фінансові) санкції 1199,00 грн) та № 0012441201 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 824,00 грн, а скаргу платника податків без задоволення.
З огляду на положення п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України, сума грошового зобов`язання за зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями від 10.11.2016 № 0012451201 та № 0012441201, є узгодженою.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає про таке.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
Підпункт 14.1.39. п.14.1. ст.14 ПК України встановлює, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п.п.14.1.156. п.14.1. ст.14 ПК України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно з п.п.14.1.175. п.14.1. ст.14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до ст. 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
За п.38.1. ст.38 ПК України, виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до п.31.1. ст.31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (пункт 57.1. статті 57 ПК України).
Згідно з п.57.3. ст.57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1. - 54.3.6. пункту 54.3. статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Як установив суд, сума грошового зобов`язання за податковими-повідомленнями рішеннями від 10.11.2016 № 0012451201 про збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 3597,00 грн (основний платіж 2398,00 грн, штрафні (фінансові) санкції 1199,00 грн) та № 0012441201 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 824,00 грн є узгодженою, тому відповідач мав її сплатити протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Доказів сплати боргу відповідач до суду не надав.
Відповідно до пункту 59.1. статті 59 ПК України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п.59.4. ст.59 Податкового кодексу України).
Пунктом 59.5. статті 59 ПК України передбачено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
У зв`язку з несплатою відповідачем податкового боргу до бюджету, позивачем була сформована податкова вимога форми «Ю» від 08.09.2017 № 20641-17 на суму 1809,56 грн, яка рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення була направлена відповідачу на його податкову адресу та отримана представником Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» 21.09.2017, що підтверджується матеріалами справи.
За п.42.2. ст.42 ПК України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Доказів оскарження зазначеної податкової вимоги до матеріалів справи не надано.
Відповідно до п.95.1. ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з п.п.95.2., 95.3. ст.95 ПК України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з п.п. 41.1.1. п.41.1. ст.41 ПК України, контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (п.п.20.1.34. п.20.1. ст.21 ПК України).
Станом на час розгляду справи доказів добровільної сплати податкового боргу Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» до матеріалів справи не надано.
За визначенням підпункту 14.1.162. пункту 14.1. статті 14 ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
В частині позовних вимог про стягнення пені, суд ураховує позицію Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного позову, викладену у постанові від 15.06.2023 у справі №160/13436/23, згідно з якою, в межах розгляду справи за позовом суб`єкта владних повноважень про стягнення заборгованості суд позбавлений процесуальної можливості здійснювати правовий аналіз питання правомірності нарахованих контролюючим органом грошових зобов`язань, що визначені (нараховані) платнику податковим повідомленням - рішенням, аналогічно суд позбавлений процесуальної можливості здійснювати і оцінку правильності нарахування пені. Правомірність та правильність такого нарахування має здійснюватися судом також у провадженні саме за позовом платника податків про оскарження дій контролюючого органу з нарахування пені, або у межах справи про стягнення податкового боргу, де заявлено зустрічний позов.
Відповідач у цій справі жодних заперечень на позовну заяву до суду не подав й не ставив під сумнів правомірність нарахування йому пені, її розміру, що заявлена контролюючим органом до стягнення.
Відповідно до п.95.1. ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з п.п.95.2., 95.3. ст.95 ПК України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з п.п. 41.1.1. п.41.1. ст.41 ПК України, контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (п.п.20.1.34. п.20.1. ст.21 ПК України).
З усіх встановлених у цій справі обставин суд робить висновок про те, що податковий борг у сумі 980 580,51 грн підлягає стягненню з відповідача в судовому порядку.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
З огляду на встановлені обставини справи, наведені положення чинного законодавства, позовні вимоги у цій справі є такими, що підлягають задоволенню.
З огляду на положення ст.139 КАС України та Закону України «Про судовий збір», судові витрати розподілу не підлягають.
Відповідно до ч.5 ст.250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Керуючись ст. ст.139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49005 код ЄДРПОУ ВП 44118658) до Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» (вул. Гладкова, буд. 25, кв. 33, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 23944146) про стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» (вул. Гладкова, буд. 25, кв. 33, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 23944146) до бюджету у розмірі 980580 (дев`ятсот вісімдесят тисяч п`ятсот вісімдесят) грн 51 коп. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.
Позивач: Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49005 код ЄДРПОУ ВП 44118658).
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «ПІК-А» (вул. Гладкова, буд. 25, кв. 33, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 23944146).
Суддя Н.В. Кучугурна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2024 |
Оприлюднено | 19.02.2024 |
Номер документу | 117046325 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучугурна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучугурна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучугурна Наталія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні