Рішення
від 15.02.2024 по справі 420/23269/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/23269/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 лютого 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марина П.П., розглянувши за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому позивач просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення рішення:

визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 31.05.2023 р. № 4381963-2410-1533, від 31.05.2023 р. № 4381964-2410-1533.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що податкові повідомлення - рішення від 31.05.2023 р. № 4381963- 2410-1533 та № 4381964-2410-1533 прийняті керівником ГУ ДПС в Одеській області всупереч діючому законодавству. З моменту створення фермерського господарства до фермерського господарства переходять правомочності володіння і користування та юридичні обов`язки щодо використання земельної ділянки його засновника. Відповідна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду №922/989/18 від 23.06.2020 р.

Позивач зазначає, що у нього, як у фізичної особи, немає у користуванні земельних ділянок з кадастровими номерами 5125455100:01:002:0197, 5125455100:01:002:0198, оскільки землекористувачем вказаних земельних ділянок є юридична особа фермерське господарство «Агро - Прайд». Земельні ділянки з кадастровими номерами 5125455100:01:002:0198, 5125455100:01:002:0197, з часу їх надання в оренду і використання фермерським господарством «Агро - Прайд» жодного разу не оподатковувались як ділянки, що використовуються фізичною особою, а навпаки, з 2012 року і включно по 2023 рік обліковувались, як об`єкт оподаткування, перебуваючий у користуванні землекористувача - фермерського господарства «Агро - Прайд». Вказані ділянки зазначались у всіх податкових деклараціях, які подавало фермерське господарство «Агро - Прайд» за минулі роки і відповідно за всі попередні роки фермерським господарством «Агро - Прайд» здійснювалась оплата орендної плати по Договорам оренди землі від 15.08.2012 року. Жодного разу за цей період податковий орган не повідомляв фермерське господарство «Агро - Прайд» про допущені ним порушення у користуванні земельними ділянками або невірно сплачені нарахування по орендній платі за землю.

За твердженням позивача, винесені ГУ ДПС в Одеській області податкові повідомлення - рішення від 31.05.2023 р. №4381963-2410-1533 та №4381964-2410-1533 визначають обов`язок позивачу, як платнику податків - фізичній особі, повторно сплатити плату за оренду землі, яку вже було сплачено фермерським господарством «Агро - Прайд» у 2023 році, відносно об`єктів оподаткування - земельних ділянок з кадастровим номером 5125455100:01:002:0197 і 5125455100:01:002:0198, які обліковуються у податкового органу за платником податків - юридичною особою фермерським господарством «Агро - Прайд».

Відповідачем подано відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що Головне управління ДПС в Одеській області позов не визнає, не погоджується з доводами позивача, вважає що позов не підлягає задоволенню.

В обґрунтування своєї правової позиції, представник відповідача зазначає, що право оренди земельної ділянки кадастровий номер 5125455100:01:002:0198 зареєстровано за ОСОБА_1 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується витягом. Також, Головним управлінням ДПС в Одеській області 16.01.2023 року отримано лист Ширяївської селищної ради № 61 від 16.01.2023 (з додатком), яким Ширяївська селищна рада надає перелік орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності, станом на 01.01.2023 року, зокрема серед яких міститься земельні ділянки з кадастровим номером 5125455100:01:002:0198, площею 63,2198 га, нормативно грошова оцінка якої складає 2076918,42 грн., зі ставкою8%, такадастровимномером 5125455100:01:002:0197, площею 16,7355 га, нормативно грошова оцінка якої складає 412702,18 грн., зі ставкою 8%, орендарем яких є ОСОБА_1 . Головним управлінням ДПС в Одеській області проведено нарахування ОСОБА_1 грошового зобов`язання з орендної плати за землю з фізичних осіб, за площею земельної ділянки 63,2198 га, кадастровий номер: 5125455100:01:002:0198 та сформовано податкові повідомлення-рішення, а саме: № 4381964-2410-1533 від 31.05.2013 року, яким визначено ОСОБА_1 орендну плату з фізичних осіб за період 2023 рік в сумі 166153,47 грн.;

та проведено нарахування ОСОБА_1 грошового зобов`язання з орендної плати за землю з фізичних осіб, за площею земельної ділянки 16,7355 га, кадастровий номер: 5125455100:01:002:0197 та сформовано податкові повідомлення-рішення, а саме: №4381963-2410-1533 від 31.05.2023 року, яким визначено ОСОБА_1 орендну плату з фізичних осіб за період 2023 рік в сумі 33016,17 грн. Зазначені податкові повідомлення - рішення направлені засобами поштового зв`язку, та отримані позивачем 16.06.2023 року про що свідчить підпис на повідомлені про вручення поштового відправлення.

Представник відповідача вказує, що оскільки, плата за землю справляється у формі земельного податку та орендної плати (іншої форми не передбачено), а платником орендної плати є землекористувач (орендар) земельної ділянки, то особа, що орендує земельну ділянку державної або комунальної власності, та уклала договір оренди на цю земельну ділянку, сплачує орендну плату за зазначену земельну ділянку. Таким чином, орендар земельної ділянки державної і комунальної власності зобов`язаний вносити орендну плату у розмірах та на умовах, визначених договором оренди, незалежно від того, чи передана земельна ділянка у суборенду та умов такої передачі. Зазначена позиція викладена у постанові Верховної Суду України від 04 квітня 2019 р. № 822/2611/15. Крім того, ФГ «Агро-Прайд» не є стороною договору оренди землі, тому не є платником орендної плати. Зазначена позиція викладена у постановах Верховної Суду України від 15 травня 2019 року № 468/972/17-ц, від 08 липня 2021 року №120/3966/19-а.

Також представник відповідача стверджує, що оскільки орендарем земельної ділянки є фізична особа ОСОБА_1 , то саме на нього відповідно до пункту 288.2 статті 288 ПК України покладено обов`язок щодо сплати орендної плати згідно з договором оренди землі.

Посилання на те, що використання земельної ділянки відбувається через створене позивачем ФГ «Агро-Прайд не змінює статусу позивача як орендаря земельної ділянки та не звільняє його від визначеного чинним законодавством обов`язку сплачувати орендну плату. Платник податку, як це встановлено підпунктом 7.1.1 пункту 7.1 статті 7 ПК України, є обов`язковим елементом податку, який визначається виключно нормами ПК України. Статтею 2 ПК України встановлено, що зміна положень цього Кодексу може здійснюватися виключно шляхом внесення змін до цього Кодексу.

На підставі викладеного, представник відповідача наполягає на тому, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесено відповідно до норм чинного законодавства.

Ухвалою суду від 11.09.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання розпорядження Ширяївської районної державної адміністрації Одеської області «Про надання земельних ділянок в довгострокову оренду громадянину ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства на території Ширяївської селищної ради Ширяївського району Одеської області (за межами населеного пункту» №458 від 17.10.2011 року (а.с. 41-42), між ОСОБА_1 (як орендарем) та Ширяївською районною державною адміністрацією (як орендодавцем) було укладено два договори оренди землі від 15.08.2012 року.

Відповідно до п. 1 Договорів від 15.08.2012 року (а.с. 43-48, 54-59) орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться на території Ширяївської селищної ради.

Згідно п. 2 Договорів від 15.08.2012 року в оренду передається земельна ділянка загальною площею 16,7355 га, у тому числі 16,7355 га ріллі, а також земельна ділянка загальною площею 63,2198 га, у тому числі 63,2198 га ріллі.

За п. 5 Договорів від 15.08.2012 року нормативна грошова оцінка земельних ділянок становить 243525,51 грн. (земельна ділянка площею 16,7355 га) та 929720,07 (земельна ділянка площею 63,2198 га).

Відповідно до п. 8 Договорів від 15.08.2012 року договори укладено на 49 років.

Згідно п.9 Договорів від 15.08.2012 року орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі 7306 грн. (за земельну ділянку площею 16,7355 га) та 27892 грн. (за земельну ділянку площею 63,2198 га).

Право оренди вищевказаних земельних ділянок за кадастровими номерами 5125455100:01:002:0197 та 5125455100:01:002:0198 зареєстровано за орендарем ОСОБА_1 , згідно наявних в матеріалах справи витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (а.с. 165-166, 175).

Також, в матеріалах справи міститься лист Відділу земельних та майнових відносин Ширяївської селищної ради №61 від 16.01.2023 року, разом із яким було надано перелік орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності, станом на 01.01.2023 року (а.с. 134-142), зокрема серед яких містяться земельні ділянки з кадастровими номерами 5125455100:01:002:0197 та 5125455100:01:002:0198, орендарем яких є ОСОБА_1 .

Позивачем з метою ведення господарства, у 2012 році було створене та зареєстроване фермерське господарство «АГРО-ПРАЙД» (код ЄДРПОУ 37977143), що підтверджується наявними в матеріалах справи випискою з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та копією статуту ФГ «АГРО-ПРАЙД» (а.с. 65-66).

Разом з тим, в матеріалах справи також наявний акт прийому-передачі земельної ділянки від 29.10.2012 року, згідно якого орендодавець передає земельну ділянку площею 16,7355 га, кадастровий номер: 5125455100:01:002:0197 та земельну ділянку площею 63,2198 га, кадастровий номер: 5125455100:01:002:0198, згідно якого орендодавець передає земельні ділянки для ведення фермерського господарства, а орендар фермерське господарство «АГРО-ПРАЙД» приймає вищевказані земельні ділянки (а.с. 67).

На підтвердження передачі у користування зазначених земельних ділянок, у матеріалах справи наявні витяги з Державного реєстру речових прав, відповідно до яких орендарем земельних ділянок з кадастровими номерами 5125455100:01:002:0197 та 5125455100:01:002:0198 з 27.07.2015 року та 24.11.2015 року є фермерське господарство «АГРО-ПРАЙД» (а.с. 78-81).

В подальшому 31.07.2019 року укладено додаткову угоду №1/б-н-15.08.12/6 до Договору оренди землі від 15.08.2012 року, згідно якої були внесені зміни до договору оренди землі, а саме:

п.5. - нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер - 5125455100:01:002:0197 становить 412702,18 грн.;

п.9 - орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Ширяївської селищної ради у розмірі 8% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2019 року, а саме: 33016,20 грн. за 1 рік, що складає 2751,35 грн. за один місяць.

Крім того, 31.07.2019 року було укладено ще одну додаткову угоду №1/б-н-15.08.12/14 до Договору оренди землі від 15.08.2012 року, згідно якої були внесені зміни до договору оренди землі, а саме:

п.5. - нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер - 5125455100:01:002:0198 становить 2076918,42 грн.;

п.9 - орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Ширяївської селищної ради у розмірі 8% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2019 року, а саме: 166153,56 грн. за 1 рік, що складає 13846,13 грн. за один місяць.

Як вбачається з податкової звітності за 2023 рік, ФГ «АГРО-ПРАЙД» є платником єдиного податку четвертої групи.

Так, користування вищезазначеними земельними ділянками фермерським господарством «АГРО-ПРАЙД», зокрема, у 2023 році підтверджується наступними наявними в матеріалах справи документами:

- податковою декларацією платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік, за землі сільськогосподарського призначення, зокрема землі площею 16,7355 га та 63,2198 га та додатком №1 про відомості про наявність земельних ділянок;

- податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2023 рік, зокрема за земельні ділянки з кадастровими номерами 5125455100:01:002:0197 та 5125455100:01:002:0198.

На підтвердження факту сплати фермерським господарством «АГРО-ПРАЙД» у 2023 році орендної плати за земельні ділянки з кадастровими номерами 5125455100:01:002:0197 та 5125455100:01:002:0198, у матеріалах справи наявні платіжні інструкції (а.с.106-109).

Крім того, позивачем було надано довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 13.06.2023 року, згідно якого підтверджуються факт того, що у фермерського господарства «АГРО-ПРАЙД» станом на 13.06.2023 року немає податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів (а.с. 114).

Водночас, Головним управлінням ДПС в Одеській області проведено нарахування ОСОБА_1 грошового зобов`язання з орендної плати з фізичних осіб за земельні ділянки з кадастровими номерами 5125455100:01:002:0197 та 5125455100:01:002:0198, а також, відповідно, винесено податкові повідомлення-рішення №4381963-2410-1533 від 31.05.2023 року на суму 33016,17 грн. та №4381964-2410-1533 від 31.05.2023 року на загальну суму 166153,47 грн. (а.с. 12-13).

Не погоджуючись із вищевказаними рішеннями податкового органу, позивачем були подані скарги до Державної податкової служби України (а.с. 16-30) про перегляд вказаних рішень, водночас останні були залишені без змін, а скарги позивача без задоволення (а.с. 31-40).

Вважаючи протиправними винесені податкові повідомлення-рішення, позивач звернувся задля їх оскарження до адміністративного суду з даним позовом.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Дослідивши зміст адміністративного позову, відзиву на адміністративний позов, надані до суду письмові докази у справі, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному і об`єктивному дослідженні, проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування та повернення в разі переплати, права та обов`язки платників податків, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (надалі - ПК України).

Згідно підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Підпунктом 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

За приписами пункту 287.1 статті 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Відповідно до пунктів 288.1, 288.2, 288.3 статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Згідно ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Згідно з частиною другою статті 16 Закону України «Про оренду землі» укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.

Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 21 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до ПК України).

Аналіз вищезазначених норм свідчить про те, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується орендарем з дня виникнення права користування земельною ділянкою, тобто з дня державної реєстрації права оренди відповідно до договору оренди земельної ділянки. Сплата орендної плати є обов`язком орендаря, яке кореспондується з його правом користування земельною ділянкою.

У той же час, згідно ч.1 ст. 5 Закону України «Про фермерське господарство» визначено, що право на створення фермерського господарства має кожний дієздатний громадянин України, який досяг 18-річного віку та виявив бажання створити фермерське господарство.

За приписами частини першої статті 7 Закону України «Про фермерське господарство» надання земельних ділянок державної та комунальної власності у власність або користування для ведення фермерського господарства здійснюється в порядку, передбаченому Земельним кодексом України.

Відповідно до статті 8 Закону України «Про фермерське господарство» фермерське господарство підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, за умови набуття громадянином України або кількома громадянами України, які виявили бажання створити фермерське господарство, права власності або користування земельною ділянкою.

Таким чином, можливість реалізації громадянином права на створення фермерського господарства безпосередньо пов`язана з наданням (передачею) такій фізичній особі земельних ділянок для ведення фермерського господарства, що є обов`язковою умовою для державної реєстрації фермерського господарства.

Згідно ст. 12 Закону України «Про фермерське господарство» землі фермерського господарства можуть складатися із: земельної ділянки, що належить на праві власності фермерському господарству як юридичній особі; земельних ділянок, що належать громадянам - членам фермерського господарства на праві приватної власності; земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди. Права володіння та користування земельними ділянками, які знаходяться у власності членів фермерського господарства, здійснює фермерське господарство.

Системний аналіз вищевказаних статей Закону України «Про фермерське господарство» свідчить про те, що після отримання земельної ділянки фермерське господарство має бути зареєстроване у встановленому законом порядку і з дати реєстрації набуває статусу юридичної особи. З цього часу обов`язки землекористувача здійснює фермерське господарство, а не громадянин, якому надавалася відповідна земельна ділянка для ведення фермерського господарства.

Згідно ст. 42 Господарського кодексу України підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Тобто, фермерське господарство створюється для подальшої діяльності з виробництва товарної сільськогосподарської продукції, її переробки та реалізації на внутрішньому і зовнішньому ринках, з метою отримання прибутку, що відповідає наведеному у статті 42 Господарського кодексу України визначенню підприємництва.

Формування програми діяльності, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, є складовими елементами здійснення підприємницької діяльності в розумінні ст. 44 Господарського кодексу України. При цьому можливість реалізації громадянином права на здійснення підприємницької діяльності у вигляді фермерського господарства безпосередньо пов`язана з наданням (передачею) громадянину земельних ділянок відповідного цільового призначення.

Враховуючи законодавчі обмеження у використанні земельної ділянки іншим чином, чим це передбачено її цільовим призначенням, земельна ділянка в силу свого правового режиму є такою, що використовується виключно для здійснення підприємницької діяльності, а не для задоволення особистих потреб.

Тобто, після укладення договору оренди фермерське господарство з дати державної реєстрації набуває статусу юридичної особи та з цього часу обов`язки землекористувача земельної ділянки здійснює фермерське господарство, а не громадянин, якому вона надавалась.

З моменту державної реєстрації фермерського господарства та набуття прав юридичної особи таке господарство набуває як правомочності володіння і користування, так і юридичні обов`язки щодо використання земельної ділянки. У відносинах, а також спорах з іншими суб`єктами, голова фермерського господарства, якому передана у власність, постійне користування чи оренду земельна ділянка, виступає не як самостійна фізична особа, власник, користувач чи орендар земельної ділянки, а як представник (голова, керівник) фермерського господарства. У таких правовідносинах їх суб`єктом є не фізична особа - голова чи керівник фермерського господарства, а фермерське господарство як юридична особа.

Вказаний правовий висновок був викладеній у постанові Великої Палати Верховного Суду від 20.03.2019 року у справі №615/2197/15-ц.

Тобто, з моменту створення селянського (фермерського) господарства (фермерського господарства) до фермерського господарства переходять правомочності володіння і користування та юридичні обов`язки щодо використання земельної ділянки його засновника.

Разом з тим суд зауважує, що постановою Кабінету Міністрів України від 02.05.2023 року №432 були внесені зміни до Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1127 від 25.12.2015 року), у відповідності до яких Державна реєстрація прав на земельні ділянки, надані для ведення фермерського господарства, у зв`язку із створенням юридичної особи з організаційно-правовою формою «фермерське господарство» проводиться за відповідною юридичною особою на підставі документів, необхідних для такої реєстрації, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами України та цим Порядком, виданих на ім`я засновника, члена такого фермерського господарства.

Тобто, до травня 2023 року позивач не мав законної процедури реєстрації за фермерським господарством орендованих ним земельних ділянок, а тому не міг зареєструвати за ФГ «АГРО-ПРАЙД» право оренди та зняти з себе обов`язок щодо сплати орендної плати згідно з договорами оренди землі, передбачений п.288.2 ст.288 ПК України.

Підсумовуючи вищевикладене, а також враховуючи факт наявності в матеріалах справи витягів з Державного реєстру речових прав, відповідно до яких орендарем земельних ділянок із кадастровими номерами 5125455100:01:002:0197 та 5125455100:01:002:0198 з 27.07.2015 року та 24.11.2015 року є саме фермерське господарство «АГРО-ПРАЙД», суд приходить до висновку, що позивач не мав обов`язку сплачувати орендну плату за період 2023 року за земельні ділянки за кадастровими номерами 5125455100:01:002:0197 та 5125455100:01:002:0198, оскільки фермерським господарством «АГРО- ПРАЙД», як фактичним землекористувачем, вже було сплачено орендну плату за вищевказані земельні ділянки, що, у свою чергу, свідчить про необґрунтованість та протиправність податкових повідомлень-рішень від 31.05.2023 року №4381963-2410-1533 та №4381964-2410-1533, а також про необхідність їх скасування.

Відповідно до частини першої ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

ОСОБА_1 сплачено судовий збір в розмірі 1991,70 грн.

Враховуючи те, що адміністративний позов ОСОБА_1 належить до задоволення з Головного управління ДПС в Одеській області на користь ОСОБА_1 слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1991,70 грн.

Керуючись ст. ст. 9, 72-77, 94, 139, 241-246, 250, 251, 293, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 31.05.2023 р. № 4381963-2410-1533, від 31.05.2023 р. № 4381964-2410-1533.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1991,70 грн (одна тисяча дев`ятсот дев`яносто одна гривня 70 коп.).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Пзивач: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 );

Відповідач: Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5)

Суддя П.П.Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2024
Оприлюднено19.02.2024
Номер документу117047973
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/23269/23

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Рішення від 15.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні