Рішення
від 16.02.2024 по справі 520/946/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 лютого 2024 р. № 520/946/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод металургійного інструмента "Вектор" (просп. Науки, буд. 40, к. 339,м. Харків,61166) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057), Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Харківський завод металургійного інструмента "Вектор", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, Державної податкової служби України, в якому просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області (філія, відокремлений підрозділ) ДПС України за № 9674512/36035739 від 09.10.2023р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 07.02.2022р. складеної ТОВ ХЗМІ ВЕКТОР на адресу ПРАТ МК АЗОВСТАЛЬ на загальну суму 1280100,00 грн., сума ПДВ - 213350 грн.

2. Зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну №1 від 07.02.2022р. складену ТОВ ХЗМІ ВЕКТОР на адресу ПРАТ МК АЗОВСТАЛЬ на загальну суму 1280100,00 грн., сума ПДВ - 213350грн., датою її подання на реєстрацію.

3. Стягнути з відповідачів сплачений судовий збір.

В обґрунтування позову зазначено, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області (філія, відокремлений підрозділ) ДПС України за № 9674512/36035739 від 09.10.2023р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 07.02.2022р. складеної ТОВ ХЗМІ ВЕКТОР на адресу ПРАТ МК АЗОВСТАЛЬ на загальну суму 1280100,00 грн., сума ПДВ - 213350 грн. є протиправним та таким, що винесено з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 15.01.2024 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.

Представником відповідача - Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, 23.01.2024 року надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, та зазначає, що оскаржуване позивачем рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області (філія, відокремлений підрозділ) ДПС України за № 9674512/36035739 від 09.10.2023р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 07.02.2022р. складеної ТОВ ХЗМІ ВЕКТОР на адресу ПРАТ МК АЗОВСТАЛЬ на загальну суму 1280100,00 грн., сума ПДВ - 213350 грн. є таким, що винесено в межах чинного законодавства України, а тому не підлягає скасуванню.

Від відповідача, Державної податкової служби України, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористався.

Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Харківський завод металургійного інструмента "Вектор", зареєстрований 16.10.2008р. Виконавчим комітетом Харківської Міської Ради та взятий на облік платників податків ГУ ДПС у Харківській області, Шевченківська ДПІ (Шевченківський район м.Харкова). Підприємство є платником податків на загальних умовах.

Юридична адреса ТОВ «ХЗМІ «ВЕКТОР»: м.Харків, пр.Науки, буд.40,кім.339. Також підприємство орендує офісне приміщення у ТОВ «Сервіс-Арена» (код 41421600) за адресою: м.Харків, вул. Плеханівська, буд.65, оф.313.

У власності ТОВ «ХЗМІ «ВЕКТОР», згідно Договору куплі-продажу №503 від 14.06.2017р., є виробниче приміщення площею 155,2 кв.м за адресою: м. Харків, вул. Плиткова,буд.12, прим.БЛ-1. Також ТОВ «ХЗМІ «ВЕКТОР» орендує виробниче приміщення у ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) площею 278 кв.м , згідно Договору №002-01/04/2021 від 01.04.2021р. да адресою: м. Харків, вул. Плиткова, буд.12, прим.ББ-2.

Види діяльності позивача за КВЕД є: 25.62 Механічне оброблення металевих виробів; 23.20 Виробництво вогнетривких виробів; 24.52 Лиття сталі; 25.50 Кування, пресування, штампування, профілювання; порошкова металургія; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення.

Також судом встановлено, що TOB «ХЗМІ «ВЕКТОР» здійснює виробництво бурового інструменту для металургійної і гірничодобувної галузей та технічної продукції на власних та орендованих виробничих потужностях штатними працівниками та працівниками залучених організацій.

На балансі ТОВ «ХЗМІ «ВЕКТОР» є спеціалізоване обладнання, яке використовується для проведення робіт з механічної обробки металевих виробів та виготовлення вогнетривких виробів.

Головними постачальниками сировини для виробництва готової продукції є: TOB ВО «Мінерали України» (код 31008937, ІПН 310089304659), ТОВ «Кт-Сталь» (код 39722312, ІПН 397223120372), АТ фірма «Харківхім» (код 01883059, ІПН 018830520302).

В виробничому процесі з закупленої сировини - труба сталева х/д (код УКТ ЗЕД 7304318090), закупленої та доставленої вантажівками транспортної організації, після термічної і механічної обробки виходить готова продукція - штанга бурова (код УКТ ЗЕД 7304230000).

У виробничому процесі позивача, задіяні наступні виконавці: ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) зі своїми найманими працівниками (термічна обробка труби сталевої, в результаті виходить труба бурова з об`ємним гартом), ФОП ОСОБА_2 (код НОМЕР_2 ) зі своїми найманими працівниками, який за замовленням та з використанням сировини та обладнання ТОВ «ХЗМІ «ВЕКТОР» виконує роботи по механічній обробці труби бурової і виготовленню штанги бурової для продажу.

Для вантажних перевезень сировини і готової продукції задіяні автомобільні послуги перевізника: ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_3 , ІПН НОМЕР_3 ).

15 серпня 2023 року позивач направив в електронному вигляді для реєстрації податкову накладну № 1 від 07.02.2022р. на загальну суму 1280100,00 грн.

Відповідно до квитанції від 15.08.2023 р., реєстраційний номер 9312648853, податкова накладна, зазначена вище, була отримана, але реєстрація документу зупинено, так як відповідно до п.201.16 статті 201 ПКУ , а саме по вказаній причині, обсяг постачання товару, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Показник «D»=2379%, «Р»=0.

Позивач подав до ГУ ДПС у Харківській області Пояснення від 25.09.2023р. за №9247417364, щодо розблокування податкової накладної №1 від 07.02.2022р. та отримав Рішення №9674512/36035739 від 09.10.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 07.02.2022р. в зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Також суд зазначає, що в податковій накладній №1 від 07.02.2022р., позивачем відображена реалізація готової продукції власного виробництва-штанга бурова на ПРАТ «МК «АЗОВСТАЛЬ», згідно Договору №089ло/248 від 01.03.2016р., рахунку на оплату №5 від 07.02.2022р. і видаткової накладної №5від 07.02.2022р.

Згідно Договору та Специфікації ПРАТ «МК «Азовсталь» термін оплати за відвантажене обладнання по накладній №5 від 07.02.2022р. - 30 календарних днів. В зв`язку з військовою агресією та знищенню виробничих потужностей ПРАТ «МК «Азовсталь», станом на дату подачі пояснень та скарги, оплати по поставці немає.

Позивачем відповідачу, крім первинних документів надавалась Оборотно-сальдова відомість бухгалтерського обліку рахунку 361, де відображена дебіторська заборгованість по вказаній податковій накладній.

Крім того наявність виробничих приміщень та обладнання підтверджують наступні документ: Договір купівлі- продажу виробничого приміщення №35677746 від 14.06.2017р., Витяг з Державного реєстру про реєстрацію права власності №89602966; Договір оренди нежитлових приміщень №002-01/04/2021 від 01.04.2021р.ФОП ОСОБА_1 ; Додаткова угода №1 від 31.12.2021р.,№2 від 31.12.2022р. Акт№1/02 від 28.02.2022р. надання послуг оренди приміщення; Інформація по нерухомості відображена в електронному кабінеті платника податків, згідно Форми 20-ОПП.

Наявність у позивача сировини підтверджується наступним: ТОВ ВО «Мінерали України», код 31008937, ІПН 310089304659. Договір №65 від 08.04.2014р. Додаток №79 від 08.09.2021р., Рахунок 3993 від 08.09.2021р, накладна № 4167 від 26.11.2021р. Виписка з поточного рахунку 08.09.202 Ір.на передплату за трубу. Товарно-транспортна накладна №Р4167 від 26.11,2021р. Акт надання послуг перевезень №725 від 29.11.2021р.

Документи на послуги по переробці сировини і виготовленню готової продукції: ФОП ОСОБА_1 ,код НОМЕР_1 . Договір №23-04/2018 від 23.04.2018р, Додаток №93 від 24.01.2022р. Акт №93 від 25.01.2022р.про передачу давальницької сировини, Акт №93 від 01.02.2022р.про передачу продукції, виробленої з давальницької сировини. Акт №В-02-1/1 від 01.02.2022р. надання послуг з переробки. ФОП ОСОБА_2 ,код НОМЕР_2 . Договір №03-07С/2017 від 03.07.2021р., Специфікація №267 від 31.01.2022р.

Акт №378 від 01.02.2022р. про передачу матеріалів. Акт №Л-02-07/1 від 07.02.2022 надання послуг. Виписка з поточного рахунку 22.02.2022р. оплата за послугу.

Вантажні перевезення підтверджуються наступними документами: ФОП ОСОБА_3 , код НОМЕР_3 , ІПН НОМЕР_3 . Договір №0511-2021 від 05.11.2021р. про надання транспортно-експедиційних послуг. Виписка з поточного рахунку 09.02.2022р. оплата за послугу перевезень на ПРАТ «МК «Азовсталь». Виписка з поточного рахунку 03.12.2021р.оплаза за послугу перевезень з ТОВ «Мінерали України».

Постачання продукції підтверджується наступними документами: ПРАТ «МК «АЗОВСТАЛЬ», код 00191158, ІПН 001911505191. Договір №089ло від 01.03.2016р. Додаткова угода №7 від 17.12.2021р., Специфікація №52 від

01.12.2021р. Рахунок №5 від 07.02.2022р., Накладна №5 від 07.02.2022р., Доручення №00127 від 01.01.2022р. Сертифікат якості №011 від 07.02.2022р,Паспорт на штангу бурову. Податкова накл.№1 07.02.2022р, квитанція про зупинення реєстрації № 9312648853 від 15.08.2023р., Рішення про відмову в реєстрації №9674512/36035739 від 09.10.2023р. Товарно-транспортна накладна №3489 від 07.02.2022р. Акт надання послуг перевезень №69 від 08.02.2022р. б.Звітні документи по фінансово-господарській діяльності: Фінансова звітність малого підприємства форма №1-м, №2-м на 31.12.2022р. Штатний розклад на 01.12.2021р. Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 2022р. Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 2023р. Оборотно-сальдова відомість по рахунку 201 за 1 квартал 2022р. Оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 за 2022р. Оборотно-сальдова відомість по рахунку 11 за 2022р. Оборотно-сальдова відомість по рахунку 13 за 2022р.

Також судом встановлено, що позивач до ГУ ДПС у Харківській Скаргу від 19.10.2023р. за №9277443993, яку Рішенням № 75641/36035739/2 від 26.10.2023р. залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. (Підстави: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.).

Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.

Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної.

Суд зазначає, що до позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не було враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.

З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області (філія, відокремлений підрозділ) ДПС України за № 9674512/36035739 від 09.10.2023р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 07.02.2022р. складеної ТОВ ХЗМІ ВЕКТОР на адресу ПРАТ МК АЗОВСТАЛЬ на загальну суму 1280100,00 грн., сума ПДВ - 213350 грн. є необґрунтованим, а тому підлягає скасуванню.

Враховуючи висновки суду про скасування оскаржуваного рішення, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну №1 від 07.02.2022р. складену ТОВ ХЗМІ ВЕКТОР на адресу ПРАТ МК АЗОВСТАЛЬ на загальну суму 1280100,00 грн., сума ПДВ - 213350грн., датою її подання на реєстрацію.

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод металургійного інструмента "Вектор" (просп. Науки, буд. 40, к. 339,м. Харків,61166) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057), Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області за № 9674512/36035739 від 09.10.2023р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 07.02.2022р. на загальну суму 1280100,00 грн., сума ПДВ - 213350 грн.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну №1 від 07.02.2022р на загальну суму 1280100,00 грн., сума ПДВ - 213350грн., датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод металургійного інструмента "Вектор" сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у сумі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод металургійного інструмента "Вектор" сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у сумі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Спірідонов М.О.

Дата ухвалення рішення16.02.2024
Оприлюднено19.02.2024
Номер документу117048722
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/946/24

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 28.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Рішення від 16.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні