Рішення
від 15.02.2024 по справі 600/1656/23-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 лютого 2024 р. м. Чернівці Справа № 600/1656/23-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Комісії з припинення діяльності-ліквідації Департаменту розвитку Чернівецької міської ради до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень - рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Описова частина

Короткий виклад позиції позивача та заперечень відповідача

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення № 00000/4820/Ж10/24-13-07-06 та № 00000/4821/Ж10/24-13-07-06 від 22.11.2022, виданих Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що з 01.03.2019 р. нараховувалася ТОВ «Граніт Плюс» неустойка за несвоєчасне звільнення об`єкта оренди. Однак, на підставі рішень Господарського суду Чернівецької області від 22.10.2019 р. у справі №926/1406/19 та від 05.01.2021 р. у справі №926/2572/20, виконавчим комітетом прийнято 25.05.2021 р. рішення про скасування неустойки починаючи з 01.04.2019 р. та здійснити нарахування орендної плати ТОВ «Граніт Плюс» з 01.04.2019 року. Внаслідок вказаних дій, було здійснено нарахування орендної плати за період з 01.04.2019 р. та виписано податкові накладні від 17.05.2021 р. та від 25.05.2021 р., які були включені до декларації з податку на додану вартість, сформованої з травень 2021 року. Позивач вказує, що висновок податкового органу про заниження податкових зобов`язань з ПДВ в результаті не включення до складу податкових зобов`язань ПДВ по операціях з надання в оренду нежитлових приміщень ТОВ «Граніт Плюс» в сумі 1007629 грн є необґрунтованим та безпідставним та таким, що не відповідає дійсності, у зв`язку із тим, що додатковий договір №3 містить розмір орендної плати, як базу нарахування ПДВ, яка суттєво відрізняється від описаної в акті перевірки суми та у зв`язку з тим, що в травні 2021 р. після прийняття виконавчим комітетом відповідного рішення, здійснено нарахування ПДВ в повному обсязі відповідно до нарахованої орендної плати за період з 01.04.2019 р. по 30.06.2021 р. Позивач вважає, що департаментом розвитку задекларовані суми грошових зобов`язань з ПДВ наведені ДПС у рішенні про результати розгляду скарги в розмірі 374408 грн сплачені в повному обсязі та вчасно, а тому нараховані штрафні санкції в сумі 93602 грн, є безпідставними. Таким чином, позивач вважає неправомірним застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) з податку на додану вартість шляхом винесення податковим органом податкових повідомлень - рішень №00000/4820/Ж10/24-13-07-06 та №00000/4821/24-13-07-06 від 22.11.2022 року.

Відповідач заперечував проти задоволення позову. Відповідач зазначає, що за результатами проведеної позапланової виїзної документальної перевірки встановлено, що позивачем за договором від 24.02.2004 р. за період з 01.04.2019 р. по 31.12.2020 р. не нараховано орендну плату ТОВ «Граніт Плюс», а також не нараховано податкові зобов`язання з податку на додану вартість та не сплачено їх. При цьому, відповідач вказав, що під час прийняття оскаржуваних рішень був врахований додатковий договір №3 від 18.06.2014 р. із зниженими податковими зобов`язаннями з ПДВ, де розмір орендної плати з врахуванням ПДВ складав 45049,12 гривень. Таким чином, відповідач зазнає, що оскаржувані рішення є правомірними та прийнятими відповідно до вимог чинного законодавства.

Рух справи у суді

Ухвалою суду від 03.04.2023 року адміністративний позов залишено без руху. 11.04.2023 року позивачем виправлено недоліки адміністративного позову, у зв`язку із цим, судом відкрито провадження по справі та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників адміністративної справи.

Ухвалою суду від 08.05.2023 р. відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін.

Фактичні обставини справи, встановлені судом

20.02.2004 р. рішенням Виконавчого комітету Чернівецької міської ради №109/3 вирішено передати в довгострокову оренду терміном на 15 років без права викупу ТОВ «Граніт Плюс» нежитлові приміщення, загальною площею 2597,8 кв.м, що розташовані за адресою вул. Головна, 46. (а.с. 146-147).

24.02.2004 р. між Чернівецькою міською радою та ТОВ «Граніт Плюс» укладено договір оренди нерухомого майна №37 за адресою м. Чернівці, вул. Головна, 46. У подальшому, до вказаного договору складено додаткові угоди від 27.04.2012 р., 17.04.2013 р., 18.06.2014 р. Згідно додаткового договору №3 від 18.06.2014 р. визначено орендну плату з врахуванням ПДВ - 45049,12 гривень. (а.с. 51-53, 203-210)

26.03.2019 р. позивач звертався до ТОВ «Граніт Плюс» із листом, в якому просив звільнити в термін до 31.03.2019 р. приміщення та передати його за актом приймання-передачі, у зв`язку із відсутністю підстав для продовження договору оренди від №37 від 24.02.2004 р. Також позивач попередив, що за несвоєчасне звільнення та передачу орендованого майна буде стягнуто неустойку. (а.с. 124-125).

Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 22.10.2019 р. по справі №926/1406/19 у задоволені позову Чернівецької міської ради до ТОВ «Граніт Плюс» про примусове звільнення приміщення відмовлено. (а.с. 116-118).

Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 05.01.2021 р. по справі №926/2572/20 у задоволені позову Чернівецької міської ради до ТОВ «Граніт Плюс» про стягнення неустойки у сумі 2326931,67 відмовлено. (а.с. 119-123).

17.05.2021 р. Департаментом розвитку Чернівецької міської ради складено податкову накладну №3688 (оренда нерухомого майна за травень за адресою вул. Головна, 46) на загальну суму 117004,59 грн, з яких 19500,77 грн ПДВ. (а.с. 14).

Рішенням Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 25.05.2021 р. №344/11 «Про врегулювання орендних відносин згідно з договором оренди нерухомого майна від 24.02.2004 р. №37, укладеного з товариством з обмеженою відповідальністю «Граніт Плюс» на приміщення, що на праві власності належить Чернівецькій міській територіальній громаді, яке розташоване за адресою м. Чернівці, вул. Головна, 46. Вказаним рішенням доручено департаменту розвитку міської ради скасувати нарахування неустойки починаючи з 01.04.2019 р. та здійснити нарахування орендної плати ТОВ «Граніт Плюс» з 01.04.2019 р., зважаючи на продовження терміну дії, до 23.02.2034 р., договору оренди нерухомого майна від 24.02.2004 р. №37, який укладений з ТОВ «Граніт Плюс» на нежитлові приміщення, загальною площею 2611,2 кв.м, що розташовані за адресою вул. Головна, 46 (рішення Господарського суду Чернівецької області від 22.10.2019 р. у справі №926/1406/19 та від 05.01.2021 р. у справі №926/2572/20). (а.с. 11).

25.05.2021 р. Департамент розвитку Чернівецької міської ради складено податкову накладну №3813 (оренда нерухомого майна згідно рішення виконавчого комітету ЧМР від 25.05.2021 р. №344/11 за адресою вул. Головна, 46) на загальну суму 2818678,29 грн, з яких 469779,72 грн ПДВ. (а.с. 15).

Матеріали справи містять відомість розрахунків з орендарями (ТОВ «Граніт Плюс») по оренді нежитлових приміщень за період з 01.03.2019 30.06.2021 станом на 01.06.2021 року. (а.с. 12, 17-18).

Відповідно до службової записки від 02.06.2021 р. відділу з питань обліку та контролю платежів за оренду комунального майна при департаменті розвитку міської ради доручено директору департаменту розвитку міської ради здійснити оформлення та реєстрацію податкової накладної відповідно до норм податкового кодексу України на загальне нарахування за орендну плату майна на ТОВ «Граніт Плюс» за період з 01.04.2019 р. по 31.05.2021 р. (включно) в сумі 2818678,29 грн, та відповідно перерахувати до бюджету податку на додану вартість в сумі 469779,72 гривень. (а.с. 13).

Згідно виписки по групі рахунків УДК12_3334_02 від 02.06.2021 р. вказано платіж в сумі 469779,72 грн сплати ПДВ з поступлень від орендної плати. (а.с. 22).

Матеріали справи містять податкову декларацію позивача від 11.06.2021 р. з ПДВ за травень 2021 року, до якої включені податкові накладні від 17.05.2021 р. №3813 та від 25.05.2021 р. №3813. (а.с. 155-156165-168).

На підставі направлень від 19.07.2021 р. №185, №1186 та №1187 та на підставі наказів ГУ ДФС у Чернівецькій області №964-п від 16.07.2021 р. та №1016-п від 13.07.2021 р. проведена позапланова виїзна документальна перевірка Департаменту розвитку Чернівецької міської ради з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 26.02.2019 р. по 31.12.2020 р., валютного законодавства за період з 26.02.2019 р. по 31.12.2020 р. з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 26.02.2019 р. по 31.12.2020 р., відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки. Результати перевірки зафіксовано в аті від 03.08.2021 р. №2960/Ж5/24-13-07-03/42843402. (а.с. 32-50).

В аті від 03.08.2021 р. №2960/Ж5/24-13-07-03/42843402 зроблено висновки про заниження позивачем податку на додану вартість в сумі 1936592 грн за період з квітня 2019 р. грудень 2020 р. та відсутності реєстрації податкових накладних в ЄРПН на загальну суму 1936592 гривень.

08.09.2021 р. відповідачем розглянуто заперечення позивача на акт від 03.08.2021 р. №2960/Ж5/24-13-07-03/42843402 та частково прийнято до уваги заявлені заперечення, в результаті чого було зменшено загальну суму заниженого податку на додану вартість за період з квітень 2019 р. по грудень 2020 р. до 1303371 грн та вказано про відсутність реєстрації податкових накладних в ЄРПН на загальну суму 1303371 гривень. (а.с. 55-67, 109 -111).

13.09.2021 р. податковим органом прийнято податкові повідомлення-рішення №00000/5658/Ж10/24-13-07-03, яким збільшено суму грошового зобов`язання з ПДВ на загальну суму1629213,75 грн, №00000/5659/Ж10/24-13-07-03, яким застосовано штраф в сумі 338993 гривень. (а.с. 70-74).

26.10.2022 р. ДПС прийнято рішення №9713/5/99-00-06-01-03-06 про результати розгляду скарги Комісії з припинення діяльності-ліквідації департаменту розвитку Чернівецької міської ради на податкові повідомлення-рішення від 13.09.2021 р. №00000/5658/Ж10/24-13-07-03, №00000/5659/Ж10/24-13-07-03, яким скасовано вказані ППР в частині визначення перевіркою податкових зобов`язань з ПДВ по операціях з надання в оренду майна ФОП ОСОБА_1 та підприємцю ОСОБА_2 і у відповідній частині штрафні санкції, в іншій частині зазначені ППР залишено без змін. (а.с. 27-30, 75-83, 95-106).

На підставі рішення від 26.10.2022 р. №9713/5/99-00-06-01-03-06 податковим органом прийнято 22.11.2022 р. нові податкові повідомлення-рішення: №00000/4820/Ж10/24-13-07-06, яким збільшено суму грошового зобов`язання з ПДВ на загальну суму 468010 грн; №00000/4821/Ж10/24-13-07-06 яким застосовано штраф в сумі 97067,50 гривень. (а.с. 84-91).

Мотивувальна частина

Згідно положень ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд перевіряє дотримання вказаних критеріїв суб`єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного рішення, вчиненні дій чи допущенні бездіяльності.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі ПК України).

За змістом п. 1.1 ст. 1 ПК України платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У пп. 20.1.4. п. 20.1 ст. 20 ПК України визначено, що органи державної податкової служби мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

За приписами п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з пп. 75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК України встановлено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

На підставі направлень від 19.07.2021 р. №185, №1186 та №1187 та на підставі наказів ГУ ДФС у Чернівецькій області №964-п від 16.07.2021 р. та №1016-п від 13.07.2021 р. проведена позапланова виїзна документальна перевірка Департаменту розвитку Чернівецької міської ради з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 26.02.2019 р. по 31.12.2020 р., валютного законодавства за період з 26.02.2019 р. по 31.12.2020 р. з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 26.02.2019 р. по 31.12.2020 р., відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки. Результати перевірки зафіксовано в акті від 03.08.2021 р. №2960/Ж5/24-13-07-03/42843402.

В акті від 03.08.2021 р. №2960/Ж5/24-13-07-03/42843402 зроблено висновки про заниження позивачем податку на додану вартість в сумі 1936592 грн за період з квітня 2019 р. грудень 2020 р. та відсутності реєстрації податкових накладних в ЄРПН на загальну суму 1936592 гривень.

13.09.2021 р. податковим органом прийнято податкові повідомлення-рішення №00000/5658/Ж10/24-13-07-03, яким збільшено суму грошового зобов`язання з ПДВ на загальну суму 1629213,75 грн, №00000/5659/Ж10/24-13-07-03, яким застосовано штраф в сумі 338993 гривень.

За результатами оскарження позивачем вказаних ППР 26.10.2022 р. ДПС прийнято рішення №9713/5/99-00-06-01-03-06, яким скасовано ППР в частині визначення перевіркою податкових зобов`язань з ПДВ по операціях з надання в оренду майна ФОП ОСОБА_1 та підприємцю ОСОБА_2 і у відповідній частині штрафні санкції, в іншій частині зазначені ППР залишено без змін.

На підставі рішення від 26.10.2022 р. №9713/5/99-00-06-01-03-06 податковим органом прийнято 22.11.2022 р. нові податкові повідомлення-рішення: №00000/4820/Ж10/24-13-07-06, яким збільшено суму грошового зобов`язання з ПДВ на загальну суму 468010 грн; №00000/4821/Ж10/24-13-07-06 яким застосовано штраф в сумі 97067,50 гривень.

Відповідно до п. 5 ст. 180 ПК України платником податку на додану вартість є особа - управитель майна, яка веде окремий податковий облік з податку на додану вартість щодо господарських операцій, пов`язаних з використанням майна, що отримане в управління за договорами управління майном.

Департамент розвитку Чернівецької міської ради до 01.07.2021 р. Чернівецькою міською радою був визначений як виконавчий орган, що здійснює функції управителя комунального майна Чернівецької міської ради територіальної громади та відповідно зареєстрований як юридична особа. Відповідно до розпорядження Чернівецького міського голови від 21.04.2021 р. №183 створено комісію з припинення діяльності ліквідації Департамент розвитку Чернівецької міської ради. Станом на день розгляду даної справи Департамент розвитку Чернівецької міської ради перебуває в стані припинення.

Згідно з п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом. З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Згідно з п.201.1 ст. 201 на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.4 ст. 201 ПК України платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер: покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця; покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

Відповідно до абз. п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Судом встановлено, що позапланова виїзна документальна перевірка Департаменту розвитку Чернівецької міської ради проводилась за період здійснення господарської діяльності у період з 26.02.2019 р. по 31.12.2020 р. За висновками податкового органу, позивачем у вказаний період не нараховувалася оренда ТОВ «Граніт Плюс» нерухомого майна за адресою м. Чернівці, вул. Головна, 46, згідно договору №37 від 24.02.2004 р., а також не нараховувались та не сплачувались податкові зобов`язання з податку на додану вартість.

Водночас, на підставі матеріалів справи судом встановлено, що термін дії вказаного договору оренди №37 від 24.02.2004 р. (з урахуванням укладених додаткових договорів) закінчувався 24.02.2019 р. (включно). Враховуючи те, що орендарем - ТОВ «Граніт Плюс» орендоване майно не було передано орендодавцю після завершення терміну дії договору оренди, позивачем розпочато з 01.03.2019 р. нарахування неустойки за несвоєчасне звільнення об`єкта оренди.

У подальшому, у зв`язку із відмовою ТОВ «Граніт Плюс» звільняти орендоване майно, позивач звертався до Господарського суду Чернівецької області із позовами щодо примусового звільнення приміщення та стягнення неустойки.

Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 22.10.2019 р. по справі №926/1406/19 у задоволені позову Чернівецької міської ради до ТОВ «Граніт Плюс» про примусове звільнення приміщення відмовлено.

Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 05.01.2021 р. по справі №926/2572/20 у задоволені позову Чернівецької міської ради до ТОВ «Граніт Плюс» про стягнення неустойки у сумі 2326931,67 відмовлено.

Таким чином, суд звертає увагу, що у період за який проводилась перевірка податковим органом з 26.02.2019 р. по 31.12.2020 р. існувала неузгодженість між Департаментом розвитку Чернівецької міської ради та ТОВ «Граніт Плюс» щодо продовження дії договору оренди №37 від 24.02.2004 р., що було предметом судового розгляду у Господарському суді Чернівецької області. Отже, продовження нарахування оренди згідно договору №37 від 24.02.2004 р. було унеможливлене внаслідок судового вирішення питання правомірності розірвання договору №37 від 24.02.2004 р. В іншому випадку, нарахування орендної плати та здійснення нарахування і сплати позивачем ПДВ у спірному періоді, призвело б до непослідовності дій позивача та позбавлення права на звернення до господарського суду за захистом порушеного права, оскільки позивач мав законні права вважати, що вказаний договір №37 від 24.02.2004 р. не підлягає продовженню.

Після вирішення Господарським судом Чернівецької області спірних правовідносин між Департаментом розвитку Чернівецької міської ради та ТОВ «Граніт Плюс», було прийнято рішення Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 25.05.2021 р. №344/11 «Про врегулювання орендних відносин згідно з договором оренди нерухомого майна від 24.02.2004 р. №37, укладеного з товариством з обмеженою відповідальністю «Граніт Плюс» на приміщення, що на праві власності належить Чернівецькій міській територіальній громаді, яке розташоване за адресою м. Чернівці, вул. Головна, 46. Вказаним рішенням доручено департаменту розвитку міської ради скасувати нарахування неустойки починаючи з 01.04.2019 р. та здійснити нарахування орендної плати ТОВ «Граніт Плюс» з 01.04.2019 р., зважаючи на продовження терміну дії, до 23.02.2034 р., договору оренди нерухомого майна від 24.02.2004 р. №37, який укладений з ТОВ «Граніт Плюс» на нежитлові приміщення, загальною площею 2611,2 кв.м, що розташовані за адресою вул. Головна, 46 (рішення Господарського суду Чернівецької області від 22.10.2019 р. у справі №926/1406/19 та від 05.01.2021 р. у справі №926/2572/20).

17.05.2021 р. Департамент розвитку Чернівецької міської ради складено податкову накладну №3688 (оренда нерухомого майна за травень за адресою вул. Головна, 46) на загальну суму 117004,59 грн, з яких 19500,77 грн ПДВ.

25.05.2021 р. Департамент розвитку Чернівецької міської ради складено податкову накладну №3813 (оренда нерухомого майна згідно рішення виконавчого комітету ЧМР від 25.05.2021 р. №344/11 за адресою вул. Головна, 46) на загальну суму 2818678,29 грн, з яких 469779,72 грн ПДВ.

Відповідно до службової записки від 02.06.2021 р. відділу з питань обліку та контролю платежів за оренду комунального майна при департаменті розвитку міської ради здійснено реєстрацію податкової накладної відповідно до норм податкового кодексу України на загальне нарахування за орендну плату майна на ТОВ «Граніт Плюс» за період з 01.04.2019 р. по 31.05.2021 р. (включно) в сумі 2818678,29 грн, та відповідно перераховано до бюджету податку на додану вартість на суму 469779,72 грн, що підтверджується випискою по групі рахунків УДК12_3334_02 від 02.06.2021 р.

11.06.2021 р. позивач склав та зареєстрував податкову декларацію з ПДВ за травень 2021 року, до якої включені податкові накладні від 17.05.2021 р. №3813 та від 25.05.2021 р. №3813.

Таким чином, на момент проведення перевірки та прийняття оскаржуваних рішень, виявлені порушення фактично були усунені, зобов`язання з ПДВ сплачені до бюджету, а податкові накладні та декларація з ПДВ складена на подана до податкового органу. Несвоєчасне нарахування та сплата ПДВ зумовлене об`єктивними обставинами, а саме судовим розглядом спорів у господарському суді з приводу припинення оренди ТОВ «Граніт Плюс» майна, до завершення яких позивач був позбавлений можливості нараховувати ПДВ та складати відповідні податкові накладні. Водночас, відповідачем не враховано вказаних обставин та прийнято оскаржувані рішення, якими фактично зобов`язано відповідача повторно виконати податкові зобов`язання зі сплати ПДВ на суми нарахованої орендної плати згідно договору №37 від 24.02.2004 р. З вказаних підстав, суд вважає протиправними нарахування штрафних санкцій та винесені податковим рішення за результатами проведеної перевірки позивача.

Решта доводів позивача та відповідача не підлягають доведенню, оскільки їх оцінка не впливає на підстави для скасування оскаржуваних рішень.

Висновки за результатами розгляду справи

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем не доведено суду правомірність податкових повідомлень-рішень № 00000/4820/Ж10/24-13-07-06 та № 00000/4821/Ж10/24-13-07-06 від 22.11.2022, а тому суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Судові витрати

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв`язку із задоволенням позову, сплачений позивачем судовий збір підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 139, 241, 250, 257, 262 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення № 00000/4820/Ж10/24-13-07-06 та № 00000/4821/Ж10/24-13-07-06 від 22.11.2022, виданих Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області.

3. Стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в сумі 8475,01 грн згідно квитанції №94 від 14.03.2023 року.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складання.

Найменування сторін:

позивач: Комісія з припинення діяльності-ліквідації Департаменту розвитку Чернівецької міської ради (вул. О. Кобилянської, 3, м. Чернівці, 58002, код ЄДРПОУ 42843402);

відповідач: Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, 58013, код ЄДРПОУ 44057187).

Суддя Т.М. Брезіна

Дата ухвалення рішення15.02.2024
Оприлюднено19.02.2024
Номер документу117049007
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними і скасування податкових повідомлень - рішень

Судовий реєстр по справі —600/1656/23-а

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 29.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 15.02.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні