ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 580/8703/23 Суддя (судді) першої інстанції: Тимошенко В.П.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 лютого 2024 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Кучми А.Ю.,
суддів Аліменка В.О., Бєлової Л.В.
за участю секретаря Островської О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Статус АПК» на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2023 року (м. Черкаси, дата складання повного тексту - 11.12.2023) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Статус АПК» до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И Л А:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Статус АПК» звернулося з позовом до суду, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 27.06.2023 №5906/23-00-09-01-01.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що якщо зміна РРО призводить до видачі нової ліцензії, то подача суб`єктом господарювання заявки на реєстрацію нового РРО породжує обов`язок контролюючого органу видати додаток до ліцензії із відповідними змінами, тому підприємство не може нести відповідальність за роздрібну торгівлю пальним через електронний контрольно-касовий апарат не зазначений у ліцензії.
Відповідач у відзиві на позовну заяву заперечував проти позову та вказав, що дії відповідача є такими, що відповідають вимогам частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, та вказуємо, що відповідач, приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2023 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та постановити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права та неповного з`ясування обставин у справі. Апелянт наголошує, що якщо зміна РРО призводить до видачі нової ліцензії, то подача суб`єктом господарювання заявки на реєстрацію нового РРО породжує обов`язок контролюючого органу видати додаток до ліцензії із відповідними змінами, тому підприємство не може нести відповідальність за роздрібну торгівлю пальним через електронний контрольно-касовий апарат не зазначений у ліцензії. Вказує, що позивачем дотримані вимоги Порядку №547 щодо реєстрації РРО, що вказує на відсутність порушень щодо його використання. Підприємство не порушило вимог норм діючого законодавства України, в частині виконання обов`язку відображення у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу в якому зазначено про безпідставність доводів апеляційної скарги, відсутність підстав для її задоволення та відсутність підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду - без змін.
Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ТОВ «Статус АПК» зареєстроване як суб`єкт господарювання (ЄДРПОУ 39327643) та здійснює господарську діяльність у сфері роздрібної торгівлі пальним.
Позивачем 16.09.2019 отримано ліцензію (реєстраційний номер 23240314201900278) на право роздрібної торгівлі пальним за адресою місця торгівлі: Черкаська область, Уманський район, м. Христинівка, вул. М. Кривоноса, 11 з терміном дії з 16.09.2019 до 16.09.2024.
В додаток до ліцензії для здійснення позивачем господарської діяльності за адресою місця торгівлі №23240314201900278 на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Черкаська область, Уманський район, м. Христинівка, вул. М. Кривоноса, буд. 11, внесений реєстратор розрахункових операцій: назва АЗС POS Mini, фіскальний номер РРО 3000227204, заводський (серійний) номер РРО TN 80080388, зареєстрований в ДПІ 14.04.2016.
20.03.2023 ТОВ «СТАТУС АПК» зареєструвало в ГУ ДПС у Черкаській області (Христинівська ДПІ) реєстратор розрахункових операцій: назва АЗС POS Mini, фіскальний номер РРО 3001047232, заводський (серійний) номер РРО TN80081723.
Вищевказаний РРО позивач розпочав використовувати, шляхом проведення розрахункових операцій з продажу пального із 21.03.2023 на АЗС за адресою Черкаська область, Уманський район, м. Христинівка, вул. М. Кривоноса, буд. 11.
29.05.2023 на підставі п.п. 20.1.2, 20.1.4, 20.1.8 - 20.1.11 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст.75, п.п. 80.2.5 п, 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), ст. 16 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами та доповненнями), з метою контролю за обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і пального, відповідно до наказу Головного управління ДПС у Черкаській області від 16.05.2023 №878-п була проведена фактична перевірка діяльності ТОВ «СТАТУС АПК», щодо контролю за дотриманням вимог законодавства з питань обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування пального, цільового використання пального платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками, здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу пального, наявності документів, що підтверджують походження підакцизних товарів за місцем фактичного провадження діяльності, за адресою: вул. М. Кривоноса, буд. 11. м. Христинівка, Уманський район, Черкаська область, що належить ТОВ «СТАТУС АПК» за період діяльності з 27.05.2020 по 26.05.2023.
За результатами перевірки складено акт від 29.05.2023 № 5576/23-00-09-01-16/39327643.
У вищезазначеному акті встановлено наступні порушення ч. 54 ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року №481/95-ВР.
В ході проведення фактичної перевірки, у результаті аналізу наявної інформації в АІС «Податковий блок» встановлено, що на АЗС за адресою: Черкаська область, Уманський район, м. Христинівка, вул. М.Кривоноса, буд. 11, фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій №3004047232, ТОВ «СТАТУС АПК» (код ЄДРПОУ 39327643) в період з 21.03.2023 по 24.05.2023 реалізувало паливно-мастильних матеріалів (бензин, ДП, скраплений газ) на загальну суму 796 368,11 грн.
Не погоджуючись із висновками Акту перевірки підприємством на адресу податкового органу направлено заперечення, за результатами розгляду яких отримано лист ГУ ДПС у Черкаській області № 11951/6/23-00-09-01-06 від 22.06.2023, яким висновки Акту перевірки залишені без змін.
На підставі акту від 29.05.2023 № 5576/23-00-09-01-16/39327643, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.06.2023 №5906/23-00-09-01-01, яким до позивача застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1 592 736,22 грн.
Позивачем на адресу Державної податкової служба України направлено скаргу про скасування податкового повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Черкаській області №5906/23-00-09-01-01 від 27.06.2023.
Рішенням ДПС України про результати розгляду скарги від 08.09,2023 оскаржуване податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Черкаській області № 5906/23-00-09-01-01 від 27.06.2023 залишено без змін, а скаргу - без задоволення.
Позивач, не погоджуючись з правомірністю оскаржуваного рішення контролюючого органу, звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що до позивача правомірно застосовано фінансові санкції за роздрібну торгівлю пальним через електронний контрольно-касовий апарат, який не зазначений у ліцензії.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Згідно з пп. 19-1.1.14, 19-1.1.16 - 19-1.1.20 п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням, забезпечують міжгалузеву координацію у цій сфері; здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального; проводять роботу щодо боротьби з незаконним виробництвом, переміщенням, обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального; організовують роботу, пов`язану із замовленням марок акцизного податку, їх зберіганням, продажем, відбором зразків, з метою проведення експертизи щодо їх автентичності та здійснюють контроль за наявністю таких марок на пляшках (упаковках) з алкогольними напоями і пачках (упаковках) тютюнових виробів під час їх транспортування, зберігання і реалізації; забезпечують контроль за дотриманням суб`єктами господарювання, які провадять роздрібну торгівлю тютюновими виробами, вимог законодавства щодо максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких виробів; забезпечують контроль за дотриманням суб`єктами господарювання, які провадять оптову або роздрібну торгівлю алкогольними напоями, вимог законодавства щодо мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін на такі напої.
Податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 ПК України).
Відповідно до п.п.62.1.3 п.62.1 ст.62 ПК України, податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин
Пунктом 75.1 ст.75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно із п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст.75 ПК України, фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника.
Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства що укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Порядок проведення фактичних перевірок контролюючими органами передбачений статтею 80 Кодексу.
Згідно із п.80.1 ст. 80 ПК України, фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Відповідно до п. 80.2 ст. 80 ПК України, фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки.
Пунктом 81.1 ст.81 ПК України передбачено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дача початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку.
Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови.
У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.
Відповідно до ст. 81 ПК України в наказі про проведення перевірки зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися.
Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу.
Наказ ГУ ДПС у Черкаській області №878-П від 16.05.2023 «Про проведення фактичної перевірки» містить всі необхідні реквізити, передбачені ст. 81 ПК України. Як підставу для проведення фактичної перевірки відповідачем вказано, зокрема п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80 ПК України та ст. 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Згідно з п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80 ПК України фактична перевірка може проводитись у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами- лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Аналіз змісту цієї норми ПК України дає підстави дійти висновку, що законодавцем визначено дві альтернативні підстави для проведення фактичної перевірки, які можуть застосовуватися як в сукупності, так і кожна окремо, а саме у разі: наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами - лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Відповідно до ч.1 ст. 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» №481/95- ВР від 19.12.1995 (далі - Закон №481/95) контроль за дотримання норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензію, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Тобто, здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального є самостійною обставиною, з якою законодавець пов`язує право контролюючого органу проводити фактичні перевірки суб`єктів господарювання.
З матеріалів справи вбачається, що посадові особи відповідача були допущені до проведення перевірки, перевірка проводилась в період, вказаний в наказі. Представник позивача Чабанюк А.А. (оператор), ознайомлений з направленнями на перевірку та службовими посвідченнями посадових осіб відповідача, а також отримав копію наказу про проведення фактичної перевірки №878-П від 16.05.2023, про що свідчать його підписи на направленнях.
Абзацом першим преамбули Закону № 481/95 передбачено, що цей Закон визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України.
Статтею 1 Закону № 481/95 визначено, що роздрібна торгівля - діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб`єктах господарювання (у тому числі іноземних суб`єктах господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчування; місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, - торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій та/або програмними реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.
Частиною 21 ст.15 Закону № 481/95 передбачено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Згідно з ч.34 ст.15 Закону № 481/95 ліцензія видається за поданою наручно, поштою або в електронному вигляді заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє Через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам).
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в контролюючих органах (частина 37 статті 15 Закону №481/95).
У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі (частина 39 статті 15 Закону № 481/95).
У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії (за винятком змін, пов`язаних з реорганізацією суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або зміною типу акціонерного товариства), суб`єкт господарювання зобов`язаний у місячний термін з дня внесення таких змін звернутися до органу, який видав ліцензію, з відповідною заявою (частина 54 статті 15 Закону № 481/95).
Згідно з ст.17 Закону №481/95 за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
До суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі пальним через електронний контрольно- касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), не зазначений у ліцензії - 200 відсотків вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 10 000 гривень (абзац одинадцятий частини другої статті 17 Закону №481/95).
Аналіз вказаних норм Закону №481/95 дає підстави дійти висновку, що виявлення податковим органом факту роздрібної торгівлі пальним через електронний контрольно-касовий апарат, не зазначений у ліцензії, є самостійною підставою для застосування до суб`єкта господарювання фінансових санкцій.
Вказана норма Закону №481/95 є імперативною та не передбачає жодних виключень.
При цьому, для визначення фінансових санкцій за роздрібну торгівлю пальним через РРО, який не зазначений у ліцензії, немає значення чи зареєстрований такий РРО у встановленому законодавством порядку, оскільки зміст цієї норми передбачає кілька ознак правопорушення. По-перше, має бути встановлений факт реалізації пального; по-друге, така операція повинна бути проведена через РРО; по-третє, такий РРО не відображений у додатку до ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Відповідач встановив, що реєстратор розрахункових операцій назва АЗС POS Mini, фіскальний номер РРО 3001047232, заводський (серійний) номер РРО не зазначений у додатку до ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №23240314201900278 і позивач не звертався до відповідача з заявою про внесення змін до відомостей у ліцензії.
В період з 21.03.2023 по 16.05.2023 позивачем реалізовано пального та проведено через РРО на загальну суму 720 608,70 грн (а по 24.05.2023 на загальну суму 796 368,11 грн). Доказів на спростування таких висновків податкового органу позивачем суду не подано.
Механізм застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону №481/95 встановлений Порядком застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 року №790 (далі - Порядок №790).
Згідно з п.5 Порядку №790 підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є: акт перевірки додержання суб`єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства; результати проведення органом, який видав ліцензію, іншими органами виконавчої влади в межах їх компетенції перевірок суб`єкта підприємницької діяльності, пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Факт здійснення позивачем роздрібної торгівлі пальним виявлений за результатами фактичної перевірки та відображений в акті такої перевірки. Загальна сума проведених операцій з реалізації пального через РРО назва АЗС POS Mini, фіскальний номер РРО 3001047232, заводський (серійний) номер РРО TN80081723, який не зазначений у ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер 23240314201900278 відображена у фіскальному звіті РРО за період з 21.03.2023 по 16.05.2023, який є додатком до акту перевірки.
Колегія суддів вказує, що відсутні підстави вважати, що подання заяви про реєстрацію реєстратора розрахункових операцій: назва АЗС POS Mini, фіскальний номер РРО 3001047232, заводський (серійний) номер РРО TN80081723, є тотожним поданню заяви про внесення змін до відомостей у ліцензії (додатку до ліцензії) про реєстратор розрахункових операцій за допомогою якого здійснюється реалізація пального.
Крім того, відповідно до приписів частина 54 статті 15 Закону № 481/95, законодавцем надано місячний термін з дня внесення змін до відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії, звернутися до органу, який видав ліцензію, з відповідною заявою, тобто чинним законодавством передбачено чіткий алгоритм дій, який має вчинити суб`єкт господарювання, а також надано суб`єкту господарювання додатковий час після введення в експлуатацію та реєстрацію нового РРО для приведення у відповідність дозвільної документації.
За таких обставин колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуване рішення ГУ ДПС у Черкаській області 27.06.2023 №5906/23-00-09-01-01, яким до позивача застосовано фінансові санкції у сумі 1 592 736,32 грн (796368,11 х 200%) за роздрібну торгівлю пальним через електронний контрольно-касовий апарат, не зазначений у ліцензії, винесено відповідачем з дотримання вимог закону, а тому відсутні підстави для його скасування.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Враховуючи наведене колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, надав належну оцінку дослідженим доказам та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв`язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 251, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Статус АПК» - залишити без задоволення, а рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2023 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328, 329 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 15.02.2024.
Головуючий суддя: А.Ю. Кучма
В.О. Аліменко
Л.В. Бєлова
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2024 |
Оприлюднено | 19.02.2024 |
Номер документу | 117049718 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кучма Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні