Рішення
від 16.02.2024 по справі 420/18713/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/18713/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Самойлюк Г.П.

при секретарі: Драник О.О.

сторін:

позивач: ОСОБА_1 (представництво за ордером);

відповідачів: Іванов М.О. (в порядку самопредставництва)

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії -

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України , в якому позивач, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2870 від 24.01.2023 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7052 від 16.02.2023 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» № 18 від 15.12.2022.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем складено і направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №18 від 15.12.2022 року, №20 від 23.12.2022 року, №21 від 29.12.2022 року з контрагентом ТОВ «РД Строй». Також в грудні 2022 оку та в березні 2023 року позивачем складено і направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №19 від 20.12.2022, №1 від 07.03.2023 року, №2 від 15.03.2023 року, №5 від 18.04.2023 року, №6 від 19.04.2023 року з контрагентом ТОВ «Ойлекспорттермінал».

Крім того в березні та квітні 2023 року ТОВ «Промармкомплект» виписані та направлені на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні № 3 від 27.03.2023, № 4 від з 10.04.2023 року контрагентом ТОВ «ВК-Інвест 2005».

Згідно отриманих квитанцій податкові накладні прийнято, але реєстрація зупинена.

14 грудня 2022 року між ТОВ «Промармкомплект» та ТОВ «РД-Строй-1» укладено договір підрядку № 14/12/22. Відповідно до пункту 1.1. цього договору ТОВ «Промармкомплект», як Підрядник за завданням ТОВ «РД-Строй-1» (Замовника) та на власний ризик, власним обладнанням, устаткуванням, будівельними та витратними матеріалами тощо, зобов`язується виконати роботи, а Замовник зобов`язується прийняти виконані роботи та оплатити їх. Для виконання робіт, Підрядник зобов`язується придбати матеріали, необхідні для виконання робіт. Згідно п. 1.2. Договору 14/12/22, склад/обсяг будівельно-монтажних робіт, які Підрядник відповідно до цього Договору виконує за завданням Замовника, зазначається у додатках до Договору та Актах виконаних робіт. Згідно п. 2.1. цього договору вартість робіт за договором становить - 86 820,00 грн. в т.ч. ПДВ. Згідно п.2.2. вказаного договору оплата здійснюється Замовником у наступному порядку: Замовник оплачує аванс в розмірі 57 420,00 грн. в т.ч. ПДВ; Залишок у розмірі 29 400, 00 грн. Замовник оплачує після підписання актів виконаних робіт та після надання виконавчої документації.

За результатами вказаної господарської операції виписані наступні податкові накладні: №18 від 15.12.2022, № 20 від 23.12.2022, №21 від 29.12.2022.

Реєстрація вказаних податкових накладних була зупинена.

11 листопада 2022 року між ТОВ «Промармкомплект» та ТОВ «Ойлекспорттермінал» укладено договір надання послуг (виконання робіт) № ТС 11/22 відповідно до пункту 1.1. якого ТОВ «Промармкомплект» (Виконавець) зобов`язується виконати роботи по монтажу технічного переоснащення типових вузлів перехідних пристроїв для здійснення одночасного злива олії з двох танк-контейнерів, а ТОВ «Ойлекспорттермінал» (Замовник) зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (виконані роботи) на умовах цього договору. Згідно п. 4.1. договору вартість послуг (робіт) складає 190 656, 00 грн,, в т.ч. ПДВ - 31 776,00 грн. Згідно п. 4 додатку № 1 до Договору надання послуг (виконання робіт) № ТС 11/22 від 11.11.2022 здійснюється в наступному порядку: ТОВ «Ойлекспорттермінал» (Замовник) перераховує передоплату 60% на протязі 10- ти банківських днів з дня надання рахунку на оплату. Сума передоплати складе - 114 393, 60 грн., в т.ч. ПДВ -19 065, 60 грн. Решту вартості договору - 76 262, 40 грн., в т.ч. ПДВ - 12 710,40 грн. ТОВ «Ойлекспорттермінал» (Замовник) сплачує напротязі 15-ти банківських днів з дня підписання Акту виконаних робіт. 20 лютого 2023 року між ТОВ «Промармкомплект» та ТОВ «Ойлекспорттерминал» укладено договір підряду №2002/23/1. Згідно п. 2.1 договору у порядку та на умовах, визначених цим договором, ТОВ «Промармкомплект»(Підрядник) зобов`язується за замовленням ТОВ «Ойлекспорттерминал» на свій ризик виконати та здати йому в строк, установлений цим договором та згідно з графіком виконання робіт, роботи з виготовлення та монтажу пижеприймальника та роботи в резервуарному парку на об`єкті за адресою: Одеська область, с.Визирка, комплекс будівель та споруд №5.

За результатами вказаних господарських операцій виписані податкові накладні: № 19 від 20.12.2022, № 1 від 07.03.2023, № 2 від 15.03.2023, № 5 від 18.04.2023, № 6 від 19.04.2023.

Реєстрація вказаних податкових накладних зупинена

13 квітня 2021 року між ТОВ «Промармкомплект» та TOB «ВК - Інвест 2005» укладено договір підряду №13/04-21, відповідно до п. 1.1. якого ТОВ «Промармкомплект» (Підрядник) приймає на себе зобов`язання по виконанню комплексу ремонтно-монтажних робіт, який передбачає будівельно-монтажні роботи, спеціалізовані роботи, виготовлення і монтаж металоконструкцій, а так само постачання матеріалів для виконання зазначених робіт відповідно до проектної документації TOB «ВК - Інвест 2005» (Замовник) зобов`язується прийняти та оплатити роботи відповідно до умов цього договору.

Згідно п. 2.1. договору підряду № 13/04-21 вартість робіт виконуваних Підрядником по всіх об`єктах визначається виходячи з обсягу виконаних робіт відповідно до підписаних форм КБ2в і КБЗК.

Згідно п. 2.2. договору розрахунки між Замовником і Підрядником здійснюються безготівковими платежами за банківськими реквізитами, зазначеним в Договорі: 2.2.1. Перший етап - авансовий платіж на придбання матеріальних ресурсів та обладнання на підставі виставлених Підрядником рахунків; 2.2.2. Остаточна оплата за виконанні роботи проводиться Замовником Підряднику на підставі остаточного Акту приймання-передачі виконаних робіт (КБ2, КБЗ) протягом 5-ти робочих днів з дня підписання його Замовником.

За результатами господарських операцій виписані податкові накладні: № 3 від 27.03.2023, № 4 від 10.04.2023.

Реєстрація вказаних податкових накладних зупинена.

20.12.2022 року комісією з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних Головне управління ДПС у Одеській області було прийняте рішення № 70993 про відповідність ТОВ «Промармкомплект» критеріям ризиковості платника податку. В якості підстави визначено п. 8 Критеріїв ризиковості платника, з зазначенням, що в ході аналізу бази даних ДПС України отримано податкову інформацію, що підприємством сформовано ПК за рахунок придбання товару та послуг (кран-комплект і пожежний з напіворстким руковом, монтаж металевих конструкцій критої парковки) у контрагентів - постачальників, які здійснюють ризикову фінансово-господарську діяльність, а саме ТОВ «ВКФ «КОРПУС» (40595537, ТОВ «БК ЛІВИЙ БЕРЕГ» (43877998).

Ухвалою від 26.07.2023 року адміністративний позов залишено без руху, позивачу наданий строк на усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою від 14.08.2023 року відкрито провадження в адміністративній справі та визначено, що розгляд справи буде проводитись за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи на підставі ст. 262 КАС України у межах строків, визначених ст. 258 КАС України та з урахуванням встановлених сторонам строків для подання заяв по суті.

31.08.2023 року за вх.№ ЕП/34450/23 від Головного управління ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого зазначено, що з метою забезпечення заходів, направлених на упередження формування та розповсюдження сум ризикового ПДВ, недопущення функціонування транзитно- конвертаційних груп, уникнення виконання податкового обов`язку підприємствами реального сектору економіки, враховуючи вимоги Постанови № 1165 та вищезазначену податкову інформацію, рішенням Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від № 70993 20.12.2022 року ТОВ «Промармкомплект» включено до Переліку ризикових платників податків (відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, визначених Постановою №1165), яке направлено через електронний кабінет платника /первинне).

У рішенні про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 70993 від 20.12.2022 року щодо ТОВ «Промармкомплект» зазначено, що в ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію, що підприємством сформовано ПК за рахунок придбання товару та послуг (кран-комплект пожежний з напівжорстким рукавом, монтаж металевих конструкцій критої парковки) у контрагентів- постачальників, які здійснюють ризикову фінансово-господарську діяльність, а саме: ТОВ "ВКФ "КОРПУС" (40595537), ТОВ "БК ЛІВИЙ БЕРЕГ "(43877998)».

Так, у рішенні № 2870 від 24.01.2023 року, прийнятому з урахування пояснень від 09.01.2023 року, зазначено коди податкової інформації стосовно ТОВ «Промармкомплект»: 03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно- мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Надалі, у рішенні № 2870 від 24.01.2023 року зазначено податкові номери платників податків, задіяних в ризикових операціях ТОВ «ВКФ КОРПУС» (ЄДРПОУ 40595537) ,ТОВ «БК ЛІВИЙ БЕРЕГ» (ЄДРПОУ 43877998), ТОВ «АЛЬТОКОРК» (ЄДРПОУ 37812440), період здійснення господарських операцій та коди УКТЗЕД та ДКПП операцій, визначених як ризикових.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання ДПС України здійснити дії щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних № 18 від 15.12.2022, № 19 від 20.12.2022, № 20 від 23.12.2022, № 21 від 29.12.2022, № 1 від 07.03.2023,2 від 15.03.2023, № 3 від 27.03.2023, № 4 від 10.04.2023, № 5 від 18.04.2023, № 6 від 18.04.2023, відповідач зазначає, що вказані податкові накладні зупинені на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України в зв`язку тим, що платником податків, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п. 8 Критеріям ризиковості платника податку.

Також, ТОВ «Промармкомплект» запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної.

На виконання п. 11 Порядок №1165 позивачем не було подано до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

Таким чином, станом на момент подання позовної заяви позивачем не виконано вимог Порядоку №1165 та Порядку № 520, що свідчить про недотримання процедури, передбаченої нормативно-правовими актами з метою прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної.

Головне управління ДПС в Одеській області зазначає, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, що підтверджують реальність проведення розрахунків за вказаними операціями, але позивач своїм правом не скористався, не надав підтверджуючі документи та пояснення. Оскільки податковий орган не отримав підтверджуючі документи, відповідно не міг надати їм оцінку та був позбавлений можливості прийняти рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної.

Ухвалою від 13.10.2023 року вирішено розгляд справи № 420/18713/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень проводити за правилами загального позовного провадження зі стадії проведення підготовчого засідання. Підготовче засідання призначено на 31.10.2023 року.

Ухвалою від 31.10.2023 року, яка занесена до протоколу судового засідання, в судовому засіданні оголошено перерву та призначено наступне судове засідання на 04.12.2023 року.

Ухвалою від 04.12.2023 року, яка занесена до протоколу судового засідання, підготовче засідання відкладено на 12.12.2023 року.

Ухвалою від 12.12.2023 року, яка занесена до протоколу судового засідання, прийнято заяву про зменшення позовних вимог, в судовому засіданні оголошено перерву та призначено наступне судове засідання на 20.12.2023 року.

Ухвалою від 20.12.2023 року, яка занесена до протоколу судового засідання, в судовому засіданні оголошено перерву та призначено наступне судове засідання на 09.01.2024 року.

Ухвалою від 09.01.2024 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 08.02.2024 року.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, з урахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог, просив задовольнити позовну заяву з підстав, викладених у позові.

Відповідач просив відмовити у задоволенні позовної заяви.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши думку учасників процесу, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» є юридичною особою та зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 18.01.2002.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основний вид економічної діяльності позивача - будівельні та монтажні роботи загального призначення, будівництво об`єктів інженерної інфраструктури.

В грудні 2022 року ТОВ «Промармкомплект» виписані та направлені на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні № 18 від 15.12.2022, № 20 від 23.12.2022, № 21 від 29.12.2022 року з контрагентом ТОВ «РД-Строй-1».

В грудні 2022 року та в березні 2023 року ТОВ «Промармкомплект» виписані та направлені на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні № 19 від 20.12.2022, № 1 від 07.03.2023, № 2 від 15.03.2023, № 5 від 18.04.2023, № 6 від 19.04.2023 з контрагентом ТОВ «Ойлекспорттермінал».

Крім того в березні та квітні 2023 року ТОВ «Промармкомплект» виписані та направлені на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні № 3 від 27.03.2023, № 4 від 10.04.2023 року з контрагентом ТОВ «ВК-Інвест 2005».

Реєстрацію вказаних податкових накладних з контрагентами ТОВ «РД-Строй-1», ТОВ «Ойлекспорттермінал», ТОВ «ВК-Інвест 2005» зупинено.

В межах здійснення господарської діяльності 14 грудня 2022 року між ТОВ «Промармкомплект» та ТОВ «РД-Строй-1» укладено договір підрядку № 14/12/22.

Відповідно до пункту 1.1. цього договору ТОВ «Промармкомплект», як Підрядник за завданням ТОВ «РД-Строй-1» (Замовника) та на власний ризик, власним обладнанням, устаткуванням, будівельними та витратними матеріалами тощо, зобов`язується виконати роботи, а Замовник зобов`язується прийняти виконані роботи та оплатити їх. Для виконання робіт, Підрядник зобов`язується придбати матеріали, необхідні для виконання робіт.

Згідно п. 1.2. Договору 14/12/22, склад/обсяг будівельно-монтажних робіт, які Підрядник відповідно до цього Договору виконує за завданням Замовника, зазначається у додатках до Договору та Актах виконаних робіт.

За результатами цієї господарської операції позивачем виписані податкові накладні: № 18 від 15.12.2022, № 20 від 23.12.2022, №21 від 29.12.2022.

Реєстрація вказаних податкових накладних зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН контролюючим органом зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документі щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

11.11.2022 року між ТОВ «Промармкомплект» та ТОВ «Ойлекспорттермінал» укладено договір надання послуг (виконання робіт) № ТС 11/22, відповідно до пункту 1.1.якого ТОВ «Промармкомплект» (Виконавець) зобов`язується виконати роботи по монтажу технічного переоснащення типових вузлів перехідних пристроїв для здійснення одночасного злива олії з двох танк-контейнерів, а ТОВ «Ойлекспорттермінал» (Замовник) зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (виконані роботи) на умовах цього договору.

Згідно п. 4.1. договору вартість послуг (робіт) складає 190 656. 00 грн., в т.ч. ПДВ - 31 776,00 грн.

Згідно п. 4 додатку № 1 до Договору надання послуг (виконання робіт) № ТС 11/22 від 11.11.2022 здійснюється в наступному порядку: ТОВ «Ойлекспорттермінал» (Замовник) перераховує передоплату 60% на протязі 10- ти банківських днів з дня надання рахунку на оплату. Сума передоплати складе - 114 393, 60 грн., в т.ч. ПДВ -19 065, 60 грн. Решту вартості договору - 76 262, 40 грн., в т.ч. ПДВ - 12 710,40 грн. ТОВ «Ойлекспорттермінал» (Замовник) сплачує напротязі 15-ти банківських днів з дня підписання Акту виконаних робіт.

20 лютого 2023 року між ТОВ «Промармкомплект» та ТОВ «Ойлекспорттермінал» укладено договір підряду №2002/23/1.

Згідно п. 2.1. договору у порядку та на умовах, визначених цим договором, ТОВ «Промармкомплект»(Підрядник) зобов`язується за замовленням ТОВ «Ойлекспорттермінал» (Замовника) на свій ризик виконати та здати йому в строк, установлений цим договором та згідно з Графіком виконання робіт (Додаток №2) до цього договору), роботи з виготовлення та монтажу пижеприймальника та роботи в резервуарвому парку на об`єкті за адресою: Одеська область, с. Визирка, комплекс будівель та споруд №5.

Згідно п. 4.2. договору підряду №2002/23/1 договірна ціна становить - 186 237, 60 грн., в т.ч. ПДВ 31 039, 60 грн.

Згідно п. 4.2. зазначеного договору розрахунки за договором здійснюються наступним чином:

- авансовий платіж, у розмірі 70%, а саме 130 366,32 грн., в т.ч. ПДВ -21 727,72 грн. перераховується Замовником протягом 10-ти банківських днів з дати підписання договору;

- щомісячні розрахунки за виконані роботи здійснюються Замовником шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Підрядника протягом 10-ти банківських днів з дати підписання сторонами Актів приймання робіт та надання рахунків.

За результатами вищевказаних господарських операцій виписані наступні податкові накладні: № 19 від 20.12.2022, № 1 від 07.03.2023, № 2 від 15.03.2023, № 5 від 18.04.2023, № 6 від 19.04.2023.

Реєстрація вказаних податкових накладних зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН контролюючим органом зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п, 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документі щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

13.04.2021 року між ТОВ «Промармкомплект» та TOB «ВК - Інвест 2005» укладено договір підряду № 13/04-21, відповідно до п. 1.1. якого ТОВ «Промармкомплект» (Підрядник) приймає на себе зобов`язання по виконанню комплексу ремонтно-монтажних робіт, який передбачає будівельно-монтажні роботи, спеціалізовані роботи, виготовлення і монтаж металоконструкцій, а так само постачання матеріалів для виконання зазначених робіт відповідно до проектної документа. TOB «ВК - Інвест 2005» (Замовник) зобов`язується прийняти та оплатити роботи відповідно до умов цього договору.

Згідно п. 2.1. договору підряду № 13/04-21 вартість робіт виконуваних Підрядником по всіх об`єктах визначається виходячи з обсягу виконаних робіт відповідно до підписаних форм КБ2в і КБЗ.

Згідно п. 2.2. договору розрахунки між Замовником і Підрядником здійснюються безготівковими платежами за банківськими реквізитами, зазначеним в Договорі: 2.2.1. Перший етап - авансовий платіж на придбання матеріальних ресурсів та обладнання на підставі виставлених Підрядником рахунків; 2.2.2. Остаточна оплата за виконані роботи проводиться Замовником Підряднику на підставі остаточного Акту приймання-передачі виконаних робіт (КБ2, КБЗ) протягом 5-ти робочих днів з дня підписання його Замовником.

За результатами господарських операцій позивачем виписані наступні податкові накладні: податкові накладні № 3 від 27.03.2023 року, № 4 від 10.04.2023 року.

Реєстрація вказаних податкових накладних зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН контролюючим органом зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 27,03.2023 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документі щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

20.12.2022 року комісією Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте рішення № 70993 про відповідність ТОВ «Промармкомплект» критеріям ризиковості платника податку. В якості підстави зазначено п. 8 Критеріїв ризиковості платника, з зазначенням, що в ході аналізу бази даних ДПС України отримано податкову інформацію, що підприємством сформовано ПК за рахунок придбання товару та послуг (кран-комплект пожежний з напіжорстким руковом, монтаж металевих конструкцій критої парковки) у контрагентів - постачальників, які здійснюють ризикову фінансово-господарську діяльність, а саме ТОВ «ВКФ «КОРПУС» (40595537, ТОВ «БК ЛІВИЙ БЕРЕГ» (43877998).

11.01.2023 коку ТОВ «Промармкомплект» на підтвердження господарської діяльності

направило до комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/розрахунку в ЄРПН повідомлення про надання пояснень та копій документів, а саме: договори, видаткові накладні, акти прийому-передачі об`єкту оренди, ліценції, дозвіл тощо.

За наслідками розгляду пояснень та документів комісією Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/розрахунку в ЄРПН прийнято рішення № 2870 від 24.01.2023 про відповідність/невідповідність платника податків на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

В Рішенні № 2870 від 24.01.2023 зазначено про відповідність ТОВ «Промармкомплект» п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та вказано, що код (коди) податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, а саме: 03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Підставою віднесення ТОВ «Промармкомплект» до критерію ризиковості платника податків в рішенні визначено: «Ненадання платником податків копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку».

13.02.2023 року TOB «Промармкомплект» на підтвердження господарської діяльності направило до комісії з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/розрахунку в ЄРПН повідомлення про надання пояснень та копій документів, а саме: договорів, видаткових накладних, актів прийому- передачі об`єкту оренди, ліценцій, дозвілів тощо.

За наслідками розгляду пояснень та документів комісією Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/розрахунку в ЄРПН прийнято рішення № 7052 від 16.02.2023 року, яким встановлено відповідність ТОВ «Промармкомплект» п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та вказано, що код (коди) податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, а саме: 03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Підставою віднесення ТОВ «Промармкомплект» до критерію ризиковості платника податків в рішенні визначено: «Ненадання платником податків копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку».

Позивач, не погоджуючись з рішеннями відповідача про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зазначені критерії є вимогами для суб`єкта владних повноважень, який приймає відповідне рішення, вчиняє дії чи допускає бездіяльність.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий Кодекс України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165.

Згідно п. 3 Порядку № 1165 податкові накладні/ розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку, комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Згідно додатку 4 Порядку № 1165 рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить формулювання рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку прийняте з підстав відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, а саме п. 8 Критеріїв. Податковим органом зазначено коди податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку: »: 03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно- мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Надалі, у рішенні від 24.01.2023 року № 2870 зазначено податкові номери платників податків, задіяних в ризикових операціях ТОВ «ВКФ КОРПУС» (ЄДРПОУ 40595537) ,ТОВ «БК ЛІВИЙ БЕРЕГ» (ЄДРПОУ 43877998), ТОВ «АЛЬТОКОРК» (ЄДРПОУ 37812440), період здійснення господарських операцій та коди УКТЗЕД та ДКПП операцій, визначених як ризикових.

Пункт 8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість передбачає, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно додатку 4 Порядку № 1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку, та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.

Водночас, вказане рішення не містить інформації, які саме господарські операції позивача з такими контрагентами аналізувались відповідачем.

Тобто, оскаржуване рішення не містить чіткої та повної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку. Оскаржуване рішення не містить будь-яких обґрунтувань неможливості виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі поданих позивачем документів, та не містить посилань на те, які саме документи, надані позивачем, не спростували висновку про відповідність позивача критеріям ризиковості.

Загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Відповідно до п. 26, 27 Порядку № 1165 комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Згідно п. 40, 42, 43, 44, 45, 46 Порядку № 1165 засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС. Матеріали засідання комісії контролюючого органу зберігаються десять років. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні). Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу. У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Водночас, суд зауважує, що будь-яких доказів на підтвердження податкової інформації ані під час виникнення даних правовідносин, ані під час розгляду судом даної справи, на підставі якої прийнято оскаржуване рішення про включення позивача до переліку ризикових платників податків, податковим органом надано не було, як і не надано доказів того, що відповідач вчиняв будь-які дії, спрямовані на перевірку отриманої інформації шляхом направлення відповідного запиту платнику.

Разом з цим обставини наявності певної податкової інформації, на які посилається податковий орган, одержаної від інших підрозділів податкового органу чи з інформаційних систем державної податкової служби, утворює лише привід і підстави для перевірки такої інформації, може породжувати певні сумніви щодо законності господарських операцій платника податків, однак не є беззаперечним доказом того факту, що в дійсності ніякі товари (роботи, послуги) не отримувалися платником податків від його контрагента.

Позивач не може нести відповідальність за невиконання його контрагентами своїх зобов`язань, адже поняття "добросовісний платник", яке вживається у сфері податкових правовідносин, не передбачає виникнення у платника додаткового обов`язку з контролю за дотриманням його постачальниками правил оподаткування, а саме - платник не наділений повноваженнями податкового контролю для виконання функцій, покладених на податкові органи, а тому не може володіти інформацією відносно виконання контрагентом податкових зобов`язань.

Таким чином платник податків не повинен зазнавати негативних наслідків за можливу неправомірну діяльність його контрагента.

Аналогічних правових висновків дійшов Верховний Суд у постановах від 12.06.2018 у справі №826/16272/13-а, від 04.06.2020 у справі №340/422/19, від 23.07.2020 у справі №816/1122/16.

Верховний Суд у постановах від 16 грудня 2020 року у справі № 340/474/20, від 5 січня 2021 року у справі № 640/10988/20, від 5 січня 2021 року у справі № 640/11321/20 зазначав, що при вирішенні спорів такої категорії суди, з огляду на правове регулювання і характер цих відносин, мають досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії контролюючого органу.

У цьому контексті, суд звертає увагу на висновки Верховного Суду, викладені у постанові від 17 грудня 2018 року (справа №509/4156/15-а), згідно яких адміністративний суд під час перевірки правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, повинен надати правову оцінку тим обставинам, які стали підставою для його прийняття та наведені безпосередньо у цьому рішенні, а не тим, які в подальшому були виявлені суб`єктом владних повноважень для доведення правомірності свого рішення.

Загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Здійснення моніторингу відповідності платника податків критеріям ризиковості є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.

Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії свідчить про його протиправність.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 18.02.2020 року по справі №360/1776/19.

Враховуючи вищевикладене та наявні в матеріалах справи докази суд дійшов висновку про те, що оскаржене рішення не містить будь-яких обґрунтувань щодо підстав та причин віднесення Товариства до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, як і не містить доказів наявності податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником з посиланнями на відповідні документи, що у свою чергу є ознакою незаконності такого рішення.

При цьому право на оскарження в судовому порядку рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника визначене в нормі пункту 6 Порядку №1165, за яким у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Право на звернення до суду також передбачене в затвердженій формі рішення (додаток 4 до Порядку № 1165), а саме "Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку".

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 05.01.2021 по справі №640/11321/20.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що рішення № 2870 від 24.01.2023 року, № 7052 від 16.02.2023 року про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1)на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2)з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3)обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6)розсудливо; 7)з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1-2 ст.77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідач не спростував належними та допустимими доказами наведені позивачем доводи, а тому позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування рішень № 2870 від 24.01.2023 року, № 7052 від 16.02.2023 року про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» № 18 від 15.12.2022 року, суд дійшов висновку про відсутність підстав для її задоволення, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 201.1. ст. 200 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10. ст. 200 ПК України визначено, якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Судом встановлено, що податкова накладна № 18 від 15.12.2022 року зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України в зв`язку тим, що платником податків, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п. 8 Критеріям ризиковості платника податку.

Контролюючим органом у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної запропоновано ТОВ «Промармкомплект» надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної.

Відповідно до п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 (далі - Порядок № 520) визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, визначено п. 5 Порядку № 520.

Пунктом 6 Порядку № 520 визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

На виконання п. 11 Порядок №1165 позивачем не подано до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

Таким чином, станом на момент подання позовної заяви, а також під час судового розгляду позивачем не виконано вимог Порядоку №1165 та Порядку № 520, що свідчить про недотримання процедури, передбаченої нормативно-правовими актами з метою прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для зобов`язання контролюючого органу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» № 18 від 15.12.2022 року.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд вважає, що по даній справі з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань підлягають стягненню на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 5368,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» (вул. Паркова, 5, м. Одеса, 65031, Код ЄДРПОУ 31833905) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП44069166), Державної податкової служби України Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2870 від 24.01.2023 року про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7052 від 16.02.2023 року про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Промармкомплект» (вул. Паркова, 5, м. Одеса, 65031, Код ЄДРПОУ 31833905) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП44069166) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 5368,00 гривень, (п`ять тисяч триста шістдесят вісім гривень) 00 копійок.

Рішення набирає законної сили у порядку ст.255 КАС України.

Рішення може бути оскаржене у порядку та строки встановлені ст.295-297 КАС України.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 16.02.2024 року.

Суддя: Г.П. Самойлюк

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2024
Оприлюднено19.02.2024
Номер документу117051543
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/18713/23

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Рішення від 26.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Рішення від 16.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 13.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні