ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
13.05.10 Справа №2а-1831/10/10/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі:
головуючого судді Кудряш ової А.М.,
при секретарі Дєрюшк овій І.А.,
за участю представників ст орін:
прокурор - не з'явився;
від позивача - Лєйчік О.Є. , довіреність від 15.03.10 року;
від відповідача - не з'явивс я;
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом прокурора м. Керч і в інтересах держави в особі Відділення виконавчої дирек ції Фонду соціального страху вання від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань України у м. Керч АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Керченськ е рудоуправління"
про стягнення недоїмки зі с трахових внесків,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор м. Керчі Автономно ї Республіки Крим звернувся до Окружного адміністративн ого суду АР Крим із позовною з аявою в інтересах держави в о собі Відділення виконавчої д ирекції Фонду соціального ст рахування від нещасних випад ків на виробництві та профес ійних захворювань України у м. Керч АР Крим та просить стяг нути з Товариства з обмежено ю відповідальністю "Керченсь ке Рудоуправління" суму несп лачених страхових внесків по розрахунковій відомості про нарахування і перерахування страхових внесків та витрач ання коштів Фонду соціальног о страхування від нещасних в ипадків на виробництві та пр офесійних захворювань Украї ни за 2009 рік у сумі 389,16 гривень. По зовні вимоги мотивовані тим, що сума внесків, що зазначена у наданій відповідачем розр ахунковій відомості, станом на день подання адміністрати вного позову ТОВ "Керченське Рудоуправління" не сплачена .
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 15.06.2010 року відкрито провадження в адмін істративній справі, закінчен о підготовче провадження та справу призначено до судовог о розгляду.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, зазначив, що на час розгляду справи в суді заборгованіст ь зі сплати страхових внескі в до Фонду соціального страх ування від нещасних випадків на виробництві та професійн их захворювань України в роз мірі 389,16 гривень відповідачем не сплачена, тому наполягав н а задоволені позовних вимог у повному обсязі.
Прокурор та відповідач у су дове засідання явку представ ника не забезпечив, про дату, ч ас та місце розгляду справи б ули повідомлені належним чин ом; клопотання про неможливі сть розгляду справи за їх від сутністю не надали, про причи ни неприбуття не повідомив.
Суд, враховуючі думку предс тавника позивача, приймаючи до уваги, ненадання відповід ачем доказів неможливості уч асті його представника у суд овому засіданні з поважних п ричин, відсутність у матеріа лах справи клопотання про не можливість розгляду справи б ез участі прокурора та предс тавника відповідача, врахову ючі, що в матеріалах справи до статньо доказів для з' ясува ння обставин по справі, керую чись ст.128 КАС України, вважає м ожливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності прокурора та пр едставника відповідача.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и подані документи та матері али справи, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтуються по зовні вимоги, об' єктивно оц інивши докази, які мають юрид ичне значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, судом встановлене наступ не.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 46 Зако ну України “Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування від нещасного вип адку на виробництві та профе сійного захворювання, які сп ричинили втрату працездатно сті" забезпечення збору стра хових внесків, контроль прав ильності їх нарахування та с воєчасності сплати віднесен о до обов'язків Фонду соціаль ного страхування від нещасни х випадків.
Відповідно до статті 18 Зако ну України “Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування від нещасного вип адку на виробництві та профе сійного захворювання, які сп ричинили втрату працездатно сті" від 23.09.1999, № 1105-XIV виконавча дир екція Фонду соціального стра хування від нещасних випадкі в є постійно діючим виконавч им органом правління Фонду. В иконавча дирекція є підзвітн ою правлінню Фонду, проводит ь свою діяльність від імені Ф онду у межах та в порядку, що в изначаються його статутом і Положенням про виконавчу дир екцію Фонду соціального стра хування від нещасних випадкі в, організовує та забезпечує виконання рішень правління Фонду.
Робочими органами виконав чої дирекції Фонду є її управ ління в Автономній Республіц і Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділення в районах і містах обласного з начення. Робочі органи викон авчої дирекції Фонду є юриди чними особами, мають самості йні кошториси, печатку із зоб раженням Державного Герба Ук раїни та своїм найменування
Відповідно до п. 1.1 Положення про виконавчу дирекцію Фонд у соціального страхування ві д нещасних випадків на вироб ництві та професійних захвор ювань України, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробн ицтві та професійних захворю вань України від 25 жовтня 2005 р. № 43 Виконавча дирекція Фонду с оціального страхування від н ещасних випадків на виробниц тві та професійних захворюва нь України є постійно діючим виконавчим органом правлінн я Фонду соціального страхува ння від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фо нд), що здійснює реалізацію за вдань та основних принципів страхування від нещасного ви падку.
Згідно до п. 2.1 Положення осно вними завданнями виконавчої дирекції Фонду є серед іншог о забезпечення дотримання по ложень Конституції України т а вимог чинного законодавств а, інших нормативно-правових актів у сфері загальнообов'я зкового державного соціальн ого страхування від нещасних випадків на виробництві та п рофесійних захворювань, що с причинили втрату працездатн ості; збір та акумулювання ст рахових внесків, визначення умов, порядку обслуговування і гарантій збереження кошті в Фонду, що формуються за раху нок страхових внесків та інш их джерел фінансування.
Відповідно до п. 2.2, п. 2.3 Положе ння Виконавча дирекція Фонду здійснює керівництво робочи ми органами в Автономній Рес публіці Крим, областях, міста х Києві та Севастополі, контр оль за їх діяльністю щодо вик онання ними завдань та основ них принципів страхування ві д нещасного випадку у відпов ідній адміністративно-терит оріальній одиниці, рішень пр авління Фонду. Виконавча дир екція Фонду здійснює управлі ння соціальним страхуванням від нещасних випадків на вир обництві шляхом проведення в иконавчо-розпорядчої діяльн ості, яка передбачає забезпе чення виконання рішень правл іння Фонду, видання наказів щ одо планування, збору, акумул ювання та обліку страхових в несків, забезпечення в повно му обсязі реалізації завдань цього виду соціального стра хування, які належать до комп етенції виконавчої дирекції Фонду.
Отже, відділення виконавчо ї дирекції Фонду соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и в м. Керч АРК у відносинах з ф ізичними та юридичними особа ми під час реалізації своїх з авдань та функцій, встановле них законодавством України, є органами виконавчої влади та суб' єктами владних повно важень, тобто дана справа є сп равою адміністративної юрис дикції.
Відповідно до статті 55 Зако ну України “Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування від нещасного вип адку на виробництві та профе сійного захворювання, які сп ричинили втрату працездатно сті" спори щодо суми страхови х внесків, а також щодо розмір у шкоди та прав на її відшкоду вання, накладення штрафів та з інших питань вирішуються в судовому порядку.
Таким чином, судом встановл ено, що відділення виконавчо ї дирекції Фонду соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и в м. Керч АРК, являючись суб' єктом владних повноважень, в ідповідно до законодавства м ає право подавати до суду поз овні заяви до фізичних та юри дичних осіб щодо стягнення с трахових внесків на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування від нещасног о випадку на виробництві та п рофесійного захворювання, як і спричинили втрату працезда тності.
Порядок нарахування і спла та внесків на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування України від нещасно го випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працез датності визначені Законом У країни “Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування від нещасного випадку на виробництві та професійн ого захворювання, які спричи нили втрату працездатності" № 1105I від 23.09.1999 року
Згідно зі ст.5 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня від нещасного випадку на в иробництві та професійного з ахворювання, які спричинили втрату працездатності" страх ування на випадок безробітт я здійснюється за принципами обов'язковості страхування на випадок безробіття вс іх працюючих на умовах трудо вого договору (контракту) та на інших підставах, передба чених законодавством про п рацю.
Відповідно до ч.1 статті 8 За кону України “Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування від нещасного випадку на виробництві та пр офесійного захворювання, які спричинили втрату працездат ності" страхуванню підлягаю ть особи, які працюють на умо вах трудового договору (конт ракту).
Згідно зі статтею 6 Закону “ Про загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування в ід нещасного випадку на виро бництві та професійного захв орювання, які спричинили втр ату працездатності" суб'єкта ми страхування від нещасного випадку є застраховані гром адяни, а в окремих випадках - ч лени їх сімей та інші особи, ст рахувальники та страховик. С трахувальниками є роботодав ці, а в окремих випадках - заст раховані особи.
Статтею 7 Закону визначені р оботодавці, до яких відповід но до цього Закону відносять ся власник підприємства або уповноважений ним орган та ф ізична особа, яка використов ує найману працю.
Відповідно до статті 10 Зако ну роботодавці набувають ста тусу страхувальників: юридич ні особи - з дня взяття їх на об лік.
Взяття на облік Фондом соці ального страхування від неща сних випадків юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в здійснюється на підставі в ідомостей з реєстраційної ка ртки, наданих державним реєс тратором відповідно до Закон у України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців", не пі зніше наступного робочого дн я з дня отримання зазначених відомостей робочими органам и виконавчої дирекції Фонду.
Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Керченське рудоуправ ління" є юридичною особою, зар еєстроване 23.07.2004 року виконавч им комітетом Керченської міс ької ради АРК, що підтверджує ться свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 444004, а також довідкою № 05.3-06-01/1116 Державного комітету ст атистики ГУ статистики в АРК .
Судом встановлено, що відпо відач зареєстрований як плат ник внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування від нещасного випа дку на виробництві та на випа док безробіття у відділенні виконавчої дирекції Фонду со ціального страхування від не щасних випадків на виробницт ві та професійних захворюван ь України в м. Керч АРК.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідно до с татей 6,7 Закону “Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування від нещасного випадку на виробництві та пр офесійного захворювання, які спричинили втрату працездат ності" відповідач набув стат усу платника страхових внес ків до Фонду з дня реєстрації .
Відповідно до частини 2 стат ті 45 Закону України “Про зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування від нещас ного випадку на виробництві та професійного захворюванн я, які спричинили втрату прац ездатності" роботодавець як страхувальник зобов'язаний: своєчасно та повністю нарах овувати і сплачувати в устан овленому порядку страхові вн ески до Фонду соціального ст рахування від нещасних випад ків; подавати звітність робо чому органу виконавчої дирек ції Фонду соціального страху вання від нещасних випадків у строки, в порядку та за формо ю, що встановлені цим Фондом.
Відповідно до статті 46 Зако ну Фонд соціального страхува ння від нещасних випадків пр овадить збір та акумулювання страхових внесків, має автон омну, незалежну від будь-якої іншої, систему фінансування . Фінансування Фонду соціаль ного страхування від нещасни х випадків здійснюється за р ахунок внесків роботодавців .
Частиною 9 статті 47 Закону пе редбачено, що страхувальник здійснює страховий внесок у Фонд соціального страхуванн я від нещасних випадків у пор ядку і строки, які визначають ся страховиком.
Розміри страхових внесків страхувальників обчислюють ся для роботодавців - у відсот ках до сум фактичних витрат н а оплату праці найманих прац івників, що включають витрат и на виплату основної та дода ткової заробітної плати, на і нші заохочувальні і компенса ційні виплати, у тому числі в н атуральній формі, що визнача ються відповідно до Закону У країни "Про оплату праці", які підлягають обкладенню подат ком з доходів фізичних осіб.
Розмір страхового внеску з алежить від класу професійно го ризику виробництва, до яко го віднесено підприємство, з нижки до нього (за низькі рівн і травматизму, професійної з ахворюваності та належний ст ан охорони праці) чи надбавки (за високі рівні травматизму , професійної захворюваності та неналежний стан охорони п раці).
Розмір та підстави визначе ння страхових тарифів встано влені Законом України від 22.02.20 01, № 2272-III "Про страхові тарифи на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування від н ещасного випадку на виробниц тві та професійного захворюв ання, які спричинили втрату п рацездатності"
Відповідно до п. 4.12. Інструкц ії про порядок перерахування , обліку та витрачання страхо вих коштів Фонду соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и, затвердженої Постановою Ф онду соціального страхуванн я від нещасних випадків на ви робництві та професійних зах ворювань, від 12.07.2007, № 36 страхові внески сплачуються страхува льниками-роботодавцями - у де нь одержання коштів на оплат у праці в установах банків. Пі дприємства, які здійснюють в иплату заробітної плати на п оточні рахунки фізичних осіб в установах банків, сплачуют ь страхові внески до Фонду в д ень перерахування коштів на особові рахунки.
Таким чином, відповідач був зобов' язаний з 30.01.2006 року щомі сячно в день виплати заробіт ної плати найманим працівник ам сплачувати страхові внес ки на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я від нещасних випадків на ви робництві та професійних зах ворювань.
Статтею 45 Закону України “П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування ві д нещасного випадку на вироб ництві та професійного захво рювання, які спричинили втра ту працездатності" порядок і строки подання відомостей, п ередбачених пунктами 3 і 4 част ини другої цієї статті, визна чаються Фондом соціального с трахування від нещасних випа дків.
Відповідно до пункту 7.5. Інст рукції юридичні особи - платн ики страхових внесків щоквар талу у двох примірниках скла дають Розрахункову відоміст ь, зазначену у пункті 3.10 цієї Ін струкції, один примірник яко ї подається до робочого орга ну виконавчої дирекції Фонду за місцем обліку страхуваль ника в такі строки: до 20 квітня , до 20 липня, до 20 жовтня поточно го року, до 25 січня року, наступ ного за звітним.
Судом встановлено, що ТОВ “" Керченське рудоуправління" д о Відділення виконавчої дире кції Фонду соціального страх ування від нещасних випадків на виробництві та професійн их захворювань України в м. Ке рч АРК 15.01.2010 року надана розраху нкова відомість про нарахува ння і перерахування страхови х внесків та витрачання кошт ів Фонду соціального страхув ання від нещасних випадків н а виробництві та професійних захворювань України за 2009 рік . В відомості зазначено, що зал ишок заборгованості на кінец ь звітного періоду складає 1759 ,44 гривень, у томі числі: недої мка зі сплати страхових внес ків в розмірі 1626,61 гривень та пе ня в розмірі 32,00 гривень та сума страхових внесків строк опл ати яких не настав - 100,83 гривень .
Таким чином, загальна сума з аборгованості відповідача с таном на 01.01.2010 року Відділення в иконавчої дирекції Фонду соц іального страхування від нещ асних випадків на виробництв і та професійних захворювань України в м. Керч АРК складала 1658,61 гривень. Даний факт також п ідтверджується поясненнями представника позивача під ч ас розгляду.
Судом встановлено, що зазна чена заборгованість визначе на зростаючим підсумком стан ом на кінець звітного період у, та включає до себе заборгов аність відповідача за попере дні періоди в розмірі 1269,45 грив ень та Окружним адміністрати вним судом АР Крим ухвалені п останови на користь позивача про стягнення з ТОВ "Керченсь ке рудоуправління" заборгова ності на загальну суму 1269,45 гри вень. Отже, сума заборгованос ті, яку відповідач повинен ві дшкодувати за 2009 рік складає 389 ,16 гривень.
Таким чином, сума недоїмка з і сплати страхових внесків Т ОВ "Керченське рудоуправлінн я" станом на 01.01.2010 року перед Від діленням виконавчої дирекці ї Фонду соціального страхува ння від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Керч АР Крим складає 389,16 гривень.
Відповідно до пунктів 5.1., 5.2. І нструкції про порядок перера хування, обліку та витрачанн я страхових коштів Фонду соц іального страхування від нещ асних випадків на виробництв і та професійних захворювань України не внесені страхува льниками у встановлений стро к страхові внески до Фонду вв ажаються недоїмкою і стягуют ься у порядку, передбаченому законодавством.
Згідно з частиною 1 статті 55 З акону “Про загальнообов'язко ве соціальне страхування від нещасного випадку на виробн ицтві та професійного захвор ювання, які спричинили втрат у працездатності” спори щод о суми страхових внесків, а та кож щодо розміру шкоди та пра в на її відшкодування, наклад ення штрафів та з інших питан ь вирішуються в судовому пор ядку.
Судом встановлено, що стано м на день розгляду справи заб оргованість у розмірі 389,16 грив ень відповідачем досі не спл ачена.
Таким чином, позовні вимог и являються обґрунтованими т а підлягають задоволенню в п овному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб'єкт владних пов новажень, а відповідачем - ф ізична чи юридична особа, суд ові витрати, здійснені позив ачем, з відповідача не стягую ться, тому судові витрати по с праві не підлягають стягненн ю з відповідача.
Під час судового засідання , яке відбулось 13.05.2010 року були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАСУ постанову с кладено у повному обсязі 14.05.2010 р оку.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. 160-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити у по вному обсязі.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Ке рченське рудоуправління" (ід ентифікаційний код 32993108) на кор исть Відділенні виконавчої д ирекції Фонду соціального ст рахування від нещасних випад ків на виробництві та профес ійних захворювань України в м. Керч АРК недоїмку в сумі 389 ( триста вісімдесят дев'ять) гр ивень 16 копійок.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги). Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то п останова набирає законної си ли через 10 днів з дня отриманн я особою копії постанови, у ра зі неподання нею заяви про ап еляційне оскарження.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набирає законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої протягом 20 днів може бути подана апеляційна скарг а.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2010 |
Оприлюднено | 22.10.2010 |
Номер документу | 11706218 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні