Постанова
від 12.10.2010 по справі 2-а-3716/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2010 р. Справа № 2-а-3716/10/0270

Вінницький окружний адм іністративний суд в складі

Головуючого судді Чудак Ол есі Миколаївни,

при секретарі судового зас ідання: Балан Марині Анатол іївні

за участю представників ст орін:

позивача : Дищука В олодимира Олеговича

відповідача : Долиня ного Сергія Володимировича

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "МС 29"

до: Державної податков ої інспекції у м. Вінниці

про: визнання дій протип равними

ВСТАНОВИВ :

20 вересня 2010 року Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "МС 29" (ТОВ «МС 29», Товариств о) звернулось в суд з позовам д о Державної податкової інспе кції у м. Вінниці (ДПІ у м. Вінни ці) про визнання протиправни ми дій, що полягають у невизн анні податкових декларацій з податку на додану вартість з а липень 2010 року як податкової звітності.

Позовні вимоги обґрунтова ні неправомірністю дій подат кового органу щодо невизнан ня як податкової звітності п одаткових декларацій з подат ку на додану вартість за липе нь 2010 року. На думку позивача, в казані дії відповідача супер ечать вимогам податкового за конодавства та галузевим нак азам Державної податкової ад міністрації України, а відта к є протиправними.

Ухвалою Вінницького окруж ного адміністративного суду від 23 вересня 2010 року провадже ння відкрито і адміністратив на справа призначена до розг ляду.

В судовому засіданні предс тавник позивача - Дищук В. О. (довіреність на а.с. 33 ) підт римав заявлені товариством в имоги та просив їх задовольн ити в повному обсязі, посилаю чись на обставини викладені у позовній заяві.

Представник ДПІ у м. Вінниці - головний державний подат ковий інспектор відділу супр оводження актуальних та резо нансних справ у судах юридич ного управління С.В.Долинян ий (довіреність на а.с. 34) запе речував проти задоволення по зову, вказуючи на їх безпідст авність з огляду на порушенн я позивачами вимог наказу Де ржавної податкової адмініст рації України (ДПА) №827 від 31 гру дня 2008 року та затверджених не ю Методичних рекомендацій що до централізованого прийман ня та комп' ютерної обробки податкової звітності платни ків податків в ОДПС України. Н а думку представника відпові дача подані декларації мали суттєві недоліки, які перешк оджали податковому органу ви знати їх як податкову звітні сть.

Суд заслухавши пояснення у часників процесу, дослідивши подані документи і матеріал и справи, з'ясував фактичні об ставини та надав їм юридичну оцінку.

Зокрема, суд встановив, що я к юридична особа ТОВ «МС 29» ві дповідно до свідоцтва про де ржавну реєстрацію, зареєстро ване виконавчим комітетом Ві нницької міської ради 21 верес ня 2005 року, про що зроблено запи с за №11741020000002143 (а.с. 10).

Згідно із довідкою головно го управління статистики у В інницькій області від 10 жовтн я 2005 року №2716, Товариство включе не до Єдиного Державного реє стру підприємств та організа цій України (а.с. 26).

Як вбачається із Статуту ТО В “МС 29”, затвердженого загаль ними зборами учасників Товар иства 12 вересня 2005 року та заре єстрованого 21 вересня 2005 року № 11741020000002143, позивач є юридичною осо бою, має самостійний баланс, п оточні, валютні та інші рахун ки в банківських установах, в ід свого імені укладає догов ори, набуває майнові та немай нові права, несе зобов' язан ня, виступає позивачем та від повідачем в суді (а.с. 11-24).

Крім того, Товариство зареє строване ДПІ у м. Вінниці і є п латником податків та зборів (обов' язкових платежів), що п ідтверджується довідкою №1116/2 від 12 жовтня 2005 року (а.с. 27).

20 серпня 2010 року позивачем до ДПІ у м. Вінниці подано податк ову декларацію з податку на д одану вартість за липень 2010 ро ку.

25 серпня 2010 року ДПІ у м. Вінни ці направила позивачу лист п ро невизнання поданої деклар ації з податку на додану варт ість як податкової звітності . Дане рішення мотивоване пор ушенням позивачем вимог нака зу ДПА №827 від 31 грудня 2008 року та затверджених нею Методичних рекомендацій щодо централіз ованого приймання та комп' ю терної обробки податкової зв ітності платників податків в ОДПС України. Як зазначено ли стом, подана декларація з под атку на додану вартість за ли пень 2010 року не визнається як п одаткова звітність, в зв”язк у з тим, що підприємство не зна ходиться за юридичною адресо ю. Також даним листом повідом лено про необхідність подач і декларації з податку на дод ану вартість за липень 2010 року оформлену належним чином.

На думку позивача такі дії Д ПІ у м. Вінниці призвели до пор ушення їх прав, свобод та інте ресів, що потребує судового з ахисту шляхом визнання їх пр отиправними.

Визначаючись щодо позовни х вимог, суд виходить з наступ ного.

Відповідно до пункту 3 статт і 10 Закону України "Про держан у податкову службу в Україні " від 04 грудня 1990 року №509-XII (Закон № 509) однією з функцій державних податкових інспекцій є конт роль за своєчасністю подання платниками податків бухгалт ерських звітів і балансів, по даткових декларацій, розраху нків та інших документів, пов ' язаних з обчисленням подат ків, інших платежів, а також пе ревірка достовірності цих до кументів щодо правильності в изначення об' єктів оподатк ування і обчислення податків , інших платежів.

Згідно із пунктами 3, 4 статті 11 цього ж Закону органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають право: оде ржувати у платників податків (посадових осіб платників по датків) пояснення з питань, що виникають під час перевірок та стосуються реалізації по вноважень органів державної податкової служби, встановл ених цим та іншими законами У країни; перевіряти під час пр оведення перевірок у фізични х осіб документи, що посвідчу ють особу; запрошувати платн иків податків або їх предста вників для перевірки правиль ності нарахування та своєчас ності сплати податків та збо рів (обов' язкових платежів) такими платниками податків. Письмові повідомлення про т акі запрошення направляютьс я не пізніше ніж за десять роб очих днів до дня запрошення р екомендованими листами, в як их зазначаються підстави зап рошення, дата і час, на які зап рошується платник податків ( посадова особа платника под атків).

Відповідно до підпункту 4.1.2. пункту 4.1. статті 4 Закону Украї ни "Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" від 21 г рудня 2000 року №2181-III (Закон №2181), при йняття податкової деклараці ї є обов' язком контролюючог о органу. Податкова декларац ія приймається без попереднь ої перевірки зазначених у ні й показників через канцелярі ю, чий статус визначається ві дповідним нормативно-правов им актом. Відмова службової (п осадової) особи контролюючог о органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причи н або висування нею будь-яких передумов щодо такого прийн яття (включаючи зміну показн иків такої декларації, зменш ення або скасування від' ємн ого значення об' єктів опода ткування, сум бюджетних відш кодувань, незаконного збільш ення податкових зобов' язан ь тощо) забороняється та розц інюється як перевищення служ бових повноважень такою особ ою, що тягне за собою її дисцип лінарну та матеріальну відпо відальність у порядку, визна ченому законом.

Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не в изнана таким контролюючим ор ганом як податкова деклараці я, якщо в ній не зазначено обов ' язкових реквізитів, її не п ідписано відповідними посад овими особами, не скріплено п ечаткою платника податків.

Відповідно до пункту 4.3. Поря дку заповнення та подання по даткової декларації з податк у на додану вартість, затверд женого наказом ДПА України № 166 від 30 травня 1997 року, податков а звітність, отримана контро люючим органом від платника податків як податкова деклар ація, що заповнена ним всупер еч правилам, зазначеним у зат вердженому порядку її заповн ення, може бути не визнана так им контролюючим органом як п одаткова декларація, якщо в н ій не зазначено обов' язкови х реквізитів, її не підписано відповідними посадовими осо бами, не скріплено печаткою п латника податків. У цьому раз і, якщо контролюючий орган зв ертається до платника податк ів з письмовою пропозицією (п исьмове звернення надсилаєт ься поштою з повідомленням п ро його вручення) надати нову податкову декларацію з випр авленими показниками (із заз наченням підстав неприйнятт я попередньої), то такий платн ик податків має право:

- надати таку нову декларац ію разом зі сплатою відпові дного штрафу;

- оскаржити рішення податк ового органу в порядку апеля ційного узгодження.

Відповідно до пункту 4.8. Мето дичних рекомендацій щодо цен тралізованого приймання та к омп' ютерної обробки податк ової звітності платників под атків в ОДПС України, затверд жених наказом ДПА України №827 від 31 грудня 2008 року (Методичні рекомендації), за відсутност і зауважень до оформлення по даткової звітності вона реєс трується і вважається прийня тою. Цей факт засвідчують від повідні відмітки: штамп, дата реєстрації документа та реє страційний номер, що простав ляються на полях, визначених затвердженими формами пода ткової звітності, як основн ого документа, так і додатка до нього.

А згідно з пунктом 4.5. Методич них рекомендацій, якщо надан а органу ДПС платником подат ків податкова звітність запо внена ним з порушенням прави л, зазначених у затвердженом у порядку заповнення, то вона може бути не визнана таким ор ганом ДПС як податкова декла рація, а саме:

1) у ній не зазначено обов' я зкових реквізитів або не про ставлено прочерк у показника х, які не заповнюються;

2) її не підписано відповідн ими посадовими особами (факс иміле не дозволяється);

3) не скріплено печаткою пла тника податків;

4) відсутні обов' язкові до датки до податкової звітност і, передбачені порядком запо внення відповідної звітност і;

5) неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодж ення (наприклад, документи, залиті чорнилом або іншою рідиною, потерті);

6) наявні порвані аркуші, під чищення, помарки, виправленн я, дописки і закреслювання;

7) подана ксерокопія звітних документів;

8) звітність з податку на дод ану вартість, подана неплатн иком ПДВ.

У таких випадках працівник и структурного підрозділу ор гану ДПС, до функцій якого на лежить приймання податково ї звітності, в усній формі по переджають платника податкі в про виявлені недоліки і пра во невизнання органом ДПС та кої податкової звітності від повідно до норм Закону №2181.

Якщо платник податків нап олягає на прийнятті звітност і, то звітність приймається, р еєструється та разом зі служ бовою запискою передається д о галузевого підрозділу для подальшого зберігання у звіт ній частині особової справи платника податків. На примір нику, що залишається у платни ка податків, проставляється штамп "ОТРИМАНО, попереджено про можливість невизнання".

Структурним підрозділом о ргану ДПС, до функцій якого на лежить приймання податкової звітності у триденний терм ін від дня отримання звітно сті (але не пізніше наступног о дня від граничного строку подання), надсилається платн ику податків повідомлення пр о невизнання органом ДПС под аткової звітності як податко вої декларації із зазначенн ям підстав неприйняття та пропозицією надати нову по даткову декларацію, оформлен у належним чином (пп. 4.1.3 п. 4.1 ст. 4 Закону №2181).

Відповідачем не використа но можливість зобов' язання позивача подати нову деклар ацію з виправленими недоліка ми.

Крім того, передбачений три денний термін надіслання поз ивачам повідомлення про неви знання податкової деклараці ї як податкової звітності, що передбачено наказом ДПА Укр аїни №827, порушено.

Висновок відповідача про т е, що підприємство не знаходи ться за юридичною адресою су перечить дійсності, оскільки згідно Свідоцтва про держав ну реєстрацію юридичної особ и ТОВ “МС 29” серії №144199, виданого Державним реєстратором На дольним Іваном Дмитровичем 21 вересня 2005 року, номер запис у 11741020000002143, місцезнаходження юри дичної особи: 21021, м. Вінниця, вул . 600-річчя, 17 (а. с. 10). Також дана адре са товариства зазначена в Ст атуті ТОВ “МС 29”, зареєстрован ого Державним реєстратором Надольним Іваном Дмитрови чем 21 вересня 2005 року, номер з апису 11741020000002143 (а.с.11-24), в довідці №2716 з Єдин6ого державного реєстр у підприємств України, видан ої Головним управлінням стат истики у Вінницькій області 10 жовтня 2005 року ( а.с. 26) та в довід ці про взяття на облік ТОВ “М С 29”, виданої ДПІ у м. Вінниці 12 ж овтня 2005 року ( а.с. 27).

З наведеного вище вбачаєть ся , що місцезнаходження ТОВ “МС 29”є м. Вінниця, вул. 600-річчя , 17. ТОВ “МС 29”фактично знаходит ься за даною адресою.

Відповідно до статті 13 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні", посад ові особи органів державної податкової служби зобов' яз ані дотримуватись Конституц ії і законів України, інших но рмативних актів, прав та охор онюваних законом інтересів громадян, підприємств, устан ов, організацій, забезпечува ти виконання покладених на о ргани державної податкової с лужби функцій та повною міро ю використовувати надані їм права.

Згідно з частиною другою ст атті 19 Конституції України ор гани державної влади та орга ни місцевого самоврядування , їх посадові особи, зобов' яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України.

Відповідно до положень, зак ріплених статтею 11 КАС Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості.

Згідно з статтею 71 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення, крім випадків, встанов лених статтею 72 цього Кодексу . А в адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

В судовому засіданні встан овлено, що оскаржувані дії ві дповідача пов' язані з не ви знанням поданих позивачами п одаткових декларацій з подат ку на додану вартість за липе нь 2010 року податковою звітніс тю не відповідають критеріям щодо правомірності в контек сті статті 2 КАС України, оскіл ьки вчинені не на підставі ви мог та не у спосіб передбачен ий законодавством, необґрунт овано, тобто без врахування у сіх обставин, що мають значен ня для вчинення дії, упередже но та з порушенням встановле ного строку.

Враховуючи викладене суд д ійшов висновку, що вимоги поз ивача обґрунтовані, відповід ають матеріалам справи, у зв' язку з чим підлягають задово ленню в повному обсязі.

Понесені позиваче витрати по сплаті судового збору за п одання позову згідно статті 94 КАС України підлягають стяг ненню з Державного бюджету У країни.

Керуючись статтями 70, 71, 79, 86, 94, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний позо в задовольнити.

Визнати протиправними дії Державної податкової інспек ції у м. Вінниці щодо невизнан ня як податкової звітності п одаткової декларації з подат ку на додану вартість за липе нь 2010 року Товариства з обмеже ною відповідальністю "МС 29".

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю “МС 29” витрати по сплат і судового збору в розмірі 03 г рн. 40 коп. відповідно до мемора льного ордеру № 5 від 6 вересня 2010 року на переказ готівки.

Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли в порядку, визначеному ст. 2 54 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Повний текст постанови о формлено: 15.10.10

Суддя Чудак Олес я Миколаївна

12.10.2010

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2010
Оприлюднено22.10.2010
Номер документу11706515
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3716/10/0270

Ухвала від 01.09.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 23.09.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Ухвала від 23.09.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Ухвала від 29.06.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 29.06.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 12.10.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні