Ухвала
від 13.02.2024 по справі 908/1956/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 26/46/21

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

13.02.2024 Справа № 908/1956/21

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Юлдашева Олексія Олексійовича, розглянувши матеріали господарської справи

кредитор Головне управління ДПС у Запорізькій області, код ЄДРПОУ ВП 44118663 (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166)

боржник Товариство з обмеженою відповідальністю МК-ПРОМТРЕЙД, код ЄДРПОУ 39930641 (69013, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Академіка Грекова, буд. 6, кв. 5)

За участю (найменування сторін та інших осіб, що беруть участь у справі):

КредиторОСОБА_1

УСТАНОВИВ:

Постановою суду від 07.12.2021 року, зокрема, припинено процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю МК-ПРОМТРЕЙД, код ЄДРПОУ 39930641 (69013, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Академіка Грекова, буд. 6, кв. 5). Припинити повноваження розпорядника майна боржника Коршуна В.В. Визнано Товариство з обмеженою відповідальністю МК-ПРОМТРЕЙД, код ЄДРПОУ 39930641 (69013, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Академіка Грекова, буд. 6, кв. 5) - банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністюМК-ПРОМТРЕЙД призначено арбітражного керуючого Коршуна Владислава Володимировича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 819 від 17.04.2013; адреса: вул. Нижньодніпровська, 19А, м. Запоріжжя, 69091).

На офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 10.12.2021р. за № 67839 розміщено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

До Господарського суду Запорізької області 06.11.2023р. надійшла заява від Головного управління ДПС у Запорізькій області, код ЄДРПОУ ВП 44118663 (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166) з грошовими вимогами до боржника на суму 5 783 693, 75 грн. та окремо судовий збір врозмірі 5 368, 00 грн.

Ухвалою від 08.11.2023 прийнято до розгляду заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області у судовому засіданні 21.12.2023р. о 10-00; зобов`язано ліквідатора надати суду відзив на заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області, з нормативним та документальним обґрунтуванням позиції.

До суду 23.11.2023 надійшла уточнююча заява Головного управління ДПС у Запорізькій області. Кредитор просить суд визнати грошові вимоги до боржника на загальну суму 7 139 957,08 грн.

Зазначена заява прийнята судом до розгляду.

Ухвалою від 21.12.2023 клопотання ліквідатора-арбітражного керуючого Коршуна В.В. про відкладення судового засідання задоволено; відкладено судове засідання на 30.01.2024р. об 11-00.

Ухвалою від 30.01.2024 судове засідання відкладено на 13.02.2024 о 12-30.

Розглянувши заяву, заслухавши пояснення представника заявника, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши діюче законодавство, суд установив наступне.

Податковий борг на додану вартість із вироблених в Україні товарів виник на підставі:

- донарахування податкового зобов`язання та штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми «Р») №3047/08010704 від 08.08.2023 на суму 3 023 860, 00 грн. з яких грошове зобов`язання становить 2 419 088, 00 грн. та 604 772, 00 грн. складають штрафні санкції. ППР винесено на підставі акту перевірки №3657/08010704/39930641 від 18.07.2023;

- донарахування штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми «ПС») №3050/08010704 від 08.08.2023 на суму 1 020, 00 грн. ППР винесено на підставі акту перевірки №3657/08010704/39930641 від 18.07.2023;

- донарахування штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми «ПН») №3054/08010704 від 08.08.2023 на суму 37 000, 00 грн. ППР винесено на підставі акту перевірки №3657/08010704/39930641 від 18.07.2023.

Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств виник на підставі:

- донарахування податкового зобов`язання та штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми «Р») №3075/08010704 від 08.08.2023 на суму 2 721 473, 75 грн. з яких грошове зобов`язання становить 2 177 179, 00 грн. та 544 294, 75 грн. складають штрафні санкції. ППР винесено на підставі акту перевірки №3657/08010704/39930641 від 18.07.2023;

- нарахування штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми «ПС») №3077/08010704 від 08.08.2023 на суму 340, 00 грн. ППР винесено на підставі акту перевірки №3657/08010704/39930641 від 18.07.2023.

Отже, сума податкового боргу становить - 5 783 693, 75 грн.

Крім того, станом на день подання уточнюючої заяви про грошові вимоги, боржнику нарахована пеня розмірі 1 356 263, 33 грн.

Порядок нарахування пені визначено статтею 129 Податкового кодексу України. Так, відповідно до п. 129.1.1 п. 129.1.2 ст. 129 Кодексу, нарахування пені розпочинається при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлений цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом; при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження - на суму такого заниження, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження ( у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно до п.п.14.1.39 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

За п.п.14.1.137 ст. 14 Податкового Кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до п. п.14.1.175 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України сума непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом є складовою податкового боргу, поряд із сумою узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк.

Пеня є способом забезпечення погашення податкового зобов`язання та визначається у статті 1 ПК України, як сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

Так, згідно з пунктом 31.1 статті 31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

З урахуванням викладеного до податкового боргу, окрім власне суми грошового зобов`язання, яке стало узгодженим, включається також і пеня, яка є заходом фінансової відповідальності (близький за змістом висновок викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 15.12.2020 у справі № 904/1693/19).

За змістом пункту 129.1.1 .пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається, при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Передумовою нарахування пені з підстав, визначених пунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України, є несплата платником податків у встановлені законом строки суми

узгодженого податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки.

Відповідно до п. 129.3.1 ст. 129 Податкового кодексу України, нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів на відповідний рахунок платника податків та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.

Таким чином відповідно до п. 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається, при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом нарахована пеня з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у розмірі 1 356 263, 33 грн.

Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п. 15.1 ст. 15 Податкового Кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим кодексом.

Підпунктом 16.1.4 гі. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. п. 41.1.1 п. 41.1 ст.41 Податкового Кодексу України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Відповідно до п. 41.4 ст.41 Податкового Кодексу України Органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

За п.п.14.1.137 ст. 14 Податкового Кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно із статтею 60 Кодексу України з процедур банкрутства, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.

Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.

Якщо кредитор заявив вимоги після здійснення розрахунків з іншими кредиторами, сплачені таким кредиторам кошти поверненню не підлягають.

Отже, заборгованість боржника у розмірі 7 139 957,08 грн перед Головним управлінням ДПС у Запорізькій області підтверджується наявними матеріалами справи.

За подання заяви заявником було сплачено судовий збір у розмірі 5 368,00 грн.

Таким чином, суд вважає за можливе визнати кредиторські вимоги Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу Головного управління ДПС у Запорізькій області у розмірі 7 139 957,08 грн, з яких: 4 596 267,00 грн основного боргу з третьою чергою задоволення, та 2 543 690,08 грн штрафні санкції та пеня, з шостою чергою задоволення, та 5 368,00 грн. судового збору з першою чергою задоволення.

Керуючись ст.ст. 2, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 12, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Визнати кредиторські вимоги до боржника Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу Головного управління ДПС у Запорізькій області у розмірі 7 139 957,08 грн, з яких: 4 596 267,00 грн основного боргу з третьою чергою задоволення, та 2 543 690,08 грн штрафні санкції та пеня, з шостою чергою задоволення, та 5 368,00 грн. судового збору з першою чергою задоволення.

Зобов`язати ліквідатора привести реєстр вимог кредиторі у відповідність з даною ухвалою суду.

Копії ухвали направити на електронні адреси сторін.

Ухвала набирає законної сили у день її винесення 13.02.2024р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку відповідно до ст.ст. 256-259 ГПК України

Повний текст ухвали складено та підписано-19.02.24.

Суддя О.О. Юлдашев

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення13.02.2024
Оприлюднено21.02.2024
Номер документу117072303
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —908/1956/21

Судовий наказ від 26.04.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Судовий наказ від 26.04.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 18.04.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 21.03.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 13.02.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 30.01.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 21.12.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 08.11.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 06.11.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 27.04.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні