Постанова
від 19.02.2024 по справі 533/108/24
КОЗЕЛЬЩИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

19.02.2024 року КОЗЕЛЬЩИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 533/108/24

Провадження № 3/533/120/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19лютого 2024року селище Козельщина

Суддя Козельщинського районного суду Полтавської областіКозир В.П.,за участюсекретаря судовогозасідання ЗаворотноїК.Ю.,особи,відносно якоїскладено протоколпро адміністративнеправопорушення,- ОСОБА_1 ,розглянувши увідкритому судовомузасіданні матеріали,які надійшливід Головногоуправління ДПСу Полтавській області, про притягнення до адміністративної відповідальності:

- ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; місце народження: с. Горбані Козельщинського району Полтавської області; місце проживання: АДРЕСА_1 ; працює керівником ФГ «Копичко»; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ; до адміністративної відповідальності протягом року не притягувався,

- за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ВСТАНОВИЛА:

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення від 29 січня 2024 року №742/12/16-31-04-06-04 посадова особа ОСОБА_1 - керівник Фермерського господарства «Копичко» (ідентифікаційний код юридичної особи 22535894) вчинив порушення порядку ведення податкового обліку, а саме: несвоєчасно подав до установи банку платіжне доручення на перерахування суми податкового зобов`язання з єдиного податку четвертої групи (юридичні особи) за ІІІ квартал 2023 року, граничний термін сплати 30.10.2023, фактично сплачено 31.10.2023, чим порушено п. 57.1 ст. 57 та пп. 295.9.2 п. 295.9 ст. 295 розділу ХVІ Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями), за що відповідальність передбачена ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.

Громадянин ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи, про причини неявки в судове засідання суд не повідомив, згідно з протоколом про адміністративне правопорушення фактично визнав вину, про що свідчать його пояснення у п. 8 протоколу про адміністративне правопорушення «попутали оплату граничної дати», подав заяву про розгляд справи без його участі.

Розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суддя встановила таке.

У відповідності до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом...

Якщо граничний строк сплати податкового зобов`язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов`язання вважається операційний день, що настає за вихідним або святковим днем.

Відповідно до пп. 295.9.2 п. 295.9 ст. 295 ПК України платники єдиного податку четвертої групи сплачують податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах: у I кварталі - 10 відсотків; у II кварталі - 10 відсотків; у III кварталі - 50 відсотків; у IV кварталі - 30 відсотків.

Частиною першою статті 163-2 КУпАП встановлено відповідальність за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів), що тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від п`яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визначається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

За змістом ст. 245, 252, 280 КУпАП при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд має повно, всебічно та об`єктивно дослідити всі обставини справи в їх сукупності та з`ясувати, чи було скоєно адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

На підтвердження вини ОСОБА_1 у вчиненні ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, надано такі докази: протокол №742/12/16-31-04-06-04 про адміністративне правопорушення від 29 січня 2024 року; копію корінця повідомлення № 328/12/16-31-04-06-09 від 12.01.2024 про запрошення платників податків, зборів, платежів або його представників до контролюючого органу; копію акту ГУ ДПС у Полтавській області від 12.01.2024 № 405/16-31-04-06-03/22535894 про результати камеральної перевірки щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів; копію супровідного листа ГУ ДПС у Полтавській області № б/н про направлення акту камеральної перевірки на адресу ФГ «Копичко»; копію наказу голови Фермерського господарства «Копичко» від 10 червня 2009 року № 1 про призначення ОСОБА_1 на посаду голови господарства.

ОСОБА_1 будь-яких заперечень щодо обставин, викладених у протоколі про адміністративне правопорушення, не надав. Факт несвоєчасного подання платіжних доручень на сплату узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання зі сплати суми податкового зобов`язання з єдиного податку четвертої групи (юридичні особи) за ІІІ квартал 2023 року не спростував.

Отже, враховуючи викладене, суддя уважає, що в діях громадянина ОСОБА_1 міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, оскільки останнім як посадовою особою Фермерського господарства «Копичко» (ідентифікаційний код 22535894) несвоєчасно було подано платіжне доручення на перерахування належних до сплати податків.

Разом з тим, згідно з п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, встановлених ст. 38 КУпАП.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 КУпАП, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - п`ятій цієї статті.

Верховний Суд у своїх постановах від 11 квітня 2018 року у справі № 804/401/17, від 11.12.2018 у справі № 242/924/17 зробив висновки, відповідно до яких «несвоєчасна сплата» не є триваючим адміністративним правопорушенням, а тому суб`єктом владних повноважень при прийнятті постанови не враховано вимоги статті 38 КУпАП, яка в свою чергу визначає строки накладення адміністративного стягнення. Оскільки згідно з частиною 1 статті 38 КУпАП адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через два місяці з дня вчинення правопорушення, суди попередніх інстанцій дійшли висновку про те, що відповідачем притягнуто позивача до адміністративної відповідальності з порушенням строків, визначених статті 38 КУпАП та на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення закінчився строк притягнення до відповідальності. Триваюче правопорушення - це проступок, пов`язаний з тривалим, неперервним невиконанням обов`язків, передбачених законом. Тобто, триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу. Іноді такий стан продовжується значний час і увесь час винний безперервно вчиняє правопорушення у вигляді невиконання покладених на нього обов`язків. Триваюче правопорушення припиняється лише у випадку усунення стану за якого об`єктивно існує цей обов`язок, виконанням обов`язку відповідним суб`єктом або припиненням дії відповідної норми закону. З огляду на те, що правопорушення, вчинене позивачем, не носить характер триваючого, та на час винесення спірної постанови відповідача закінчилися строки притягнення до адміністративної відповідальності, визначені у частині 1 статті 38 КУпАП, відповідачем протиправно притягнуто позивача до адміністративної відповідальності.

З матеріалів даної справи не вбачається, що ОСОБА_1 інкримінується вчинення триваючого правопорушення. Навпаки, згідно з протоколом про адміністративне правопорушення та актом про результати камеральної перевірки, зафіксоване посадовою особою державної податкової служби, порушення було вчинено 31.10.2023 (наступний день після граничного терміну сплати 30.10.2023) та у цей же день було усунуто ( 31.10.2023 - дата фактичної сплати суми грошового зобов`язання). Той факт, що посадовою особою органу ДПС України складено акт про результат камеральної перевірки щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів складено через майже три місяці після усунення порушення, не свідчить про те, що саме порушення було вчинено у дату такої перевірки 12.01.2024 о 15.45 годині, як помилково зазначено у протоколі про адміністративне правопорушення.

Матеріал про адміністративне правопорушення надійшов до суду 05.02.2024, тобто поза межами строку, встановленого ст. 38 КУпАП.

З огляду на те, що правопорушення, вчинене ОСОБА_1 не носить характер триваючого, та на час розгляду справи у суді закінчилися строки притягнення до адміністративної відповідальності, визначені у частині 2 статті 38 КУпАП, то суддя приходить до висновку, що строк накладення стягнення за адміністративне правопорушення закінчився, тому провадження в справі повинно бути закрито з цієї підстави.

За ч. 2 ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Оскільки адміністративне стягнення на ОСОБА_1 не накладається, судовий збір також не стягується.

На підставівикладеного,керуючись статтями 38, 40-1, 163-2, 247, 276-279, 280, 283-285, 287-289 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИЛА:

На підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення провадження по справі про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , закрити у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подання апеляційної скарги до Полтавського апеляційного суду через Козельщинський районний суд Полтавської області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя В.П. Козир

СудКозельщинський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення19.02.2024
Оприлюднено21.02.2024
Номер документу117075789
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів)

Судовий реєстр по справі —533/108/24

Постанова від 19.02.2024

Адмінправопорушення

Козельщинський районний суд Полтавської області

Козир В. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні