ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
19 лютого 2024 року Справа № 280/288/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Конишевої О.В. розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Заїмка АНГ» (69035, м. Запоріжжя, вул. Леоніда Жаботинського, буд. 50-А, код ЄДРПОУ 41877231)
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
08.01.2024 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Заїмка АНГ» (далі-позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач), в якому позивач просить суд:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області №00071120901 від 25.12.2023 та №00071140901 від 25.12.2023.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що звіти про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі та про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв, позивачем були подані вчасно, а саме 10 10.2023, відповідно підстав для проведення перевірки не було, а прийняті податкові повідомлення-рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню. Просить позовні вимоги задовольнити.
Відповідач у відзиві на позовну заяву зазначає, що останній день подання звітів є 09.10.2023, відповідно позивачем порушений термін надання звітів, шо є законною підставою для проведення перевірки, правопорушення які встановлені під час перевірки є доведеними, тому у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Ухвалою суду від 15.01.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін та призначено судове засідання на 05 лютого 2024 року.
У судовому засідання було оголошено перерву до 12.02.2024.
12.02.2024 сторонами подано клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
За податковий період вересень 2023 року позивачем 10.10.2023 надана звітність щодо обсягу виробництва, придбання та реалізації алкогольних напоїв з порушенням граничного терміну надання, що свідчить про порушення вимог Закону України №481/95-ВР. Отже, задля виконання функцій відповідно до ст.19-1 ПК України, з метою здійснення контролю за додержанням вимог законодавства у сфері виробництва, оптової та роздрібної торгівлі підакцизними товарами, а також за дотриманням вимог законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів, доповідною запискою від 14.11.2023 №4096вн повідомлено заступника начальника ГУ ДПС у Запорізькій області про необхідність проведення фактичної перевірки.
На підставі ст. 19-1, ст.20, пп. 75.1.3 п.75.1 ст.75, пп. 80.2.5 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України, ст.16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 №481/95-ВР, доповідної записки начальника управління контролю за підакцизними товарами Зарецької Юлії від 14.11.2023 №4096вн, прийнято наказ від 15 листопада 2023 року №1968-П про проведення фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАЇМКА АНГ» (ЄДРПОУ 41877231) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Л.Жаботинського, б. 50-А, з 15 листопада 2023 року тривалістю 10 діб за період діяльності з 01.09.2023 по день закінчення перевірки (24.11.2023) з питань здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими до виконання при здійсненні виробництва, оптової та роздрібної торгівлі підакцизними товарами; виявлення порушень установлених правил торгівлі підакцизними товарами; маркування підакцизних товарів, а також дотримання вимог інших нормативно-правових актів, що регулюють обіг підакцизних товарів в Україні.
Наказ 15 листопада 2023 року №1968-П та направлення на перевірку від 15.11.2023 №2727 та №2728 вручені 15.11.2023 ОСОБА_1 .
За результатами перевірки Головним управління ДПС у Запорізькій області складено акт від 16.11.2023 №7352/08/01/09/ НОМЕР_1 . Згідно висновків вказаного акту позивачем порушені наступні положення законодавства:
ч.61 ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, шо використовуються в електронних сигаретах, та пального» в частині 17.11.2023 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Л. Жаботинського, 50 А, зберігається пиво в кількості 2920 літрів (що дорівнює 292дал) на загальну суму 158 040,00 грн без внесення інформації до Єдиного державного реєстру місць зберігання про таке місце зберігання.
ч.3 ст. 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та Наказ Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» (далі-Наказ №49)
Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма №1-ОА) за вересень 2023 року подано 10.10.2023 (реєстраційний номер 9263915262) до контролюючого органу при граничному терміні надання звіту 09.10.2023,
- Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №2-РС) за вересень 2023 року подано 10.10.2023 (реєстраційний номер 9263915162) до контролюючого органу при граничному терміні надання звіту 09.10.2023.
TOB «Заїмка АНГ» було подано у встановлений строк заперечення на акт перевірки, але листом від 19.12.2023 вих.№50803/6/08-01 -09-01-06 за результатами розгляду заперечень відповідач відхилив всі доводи позивача та прийняв податкові повідомлення-рішення від 25.12.2023 №00071120901 та №00071140901.
Позивачем 29 грудня 2023 року було отримано податкове повідомлення-рішення №00071120901 від 25.12.2023 на суму 158 040 грн 00 коп про нарахування штрафних (фінансових) санкцій за зберігання алкогольних напоїв у місці, яке не було внесено до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних та тютюнових виробів.
Також 29 грудня 2023 року позивачем було отримано податкове повідомлення-рішення №00071140901 від 25.12.2023 на суму 34 000 грн 00 коп про нарахування штрафних (фінансових) санкцій за невчасне подання звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма №1-ОА) за вересень 2023 року та звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №2-PC) за вересень 2023 року.
Не погоджуючись з прийнятими відповідачем рішеннями, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.
Фактичні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи (абз.2 п.75.1 ст.75 ПК України).
Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи), на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки (п.80.1, 80.2 ст.80 ПК України).
Відповідно до п.80.2. ст.80 ПК України, фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав: (…) 80.2.5. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.
Згідно пункту 80.5 статті 80 ПК України, допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81цього Кодексу.
Відповідно до положень ст.1 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі-Закон № 481) ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
За приписами ст. 16 Закон № 481 контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України. Контроль за дотриманням вимог відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом. У разі якщо в місяці, наступному за звітним місяцем, суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) самостійно виявив помилки у поданому ним звіті за звітний місяць, він зобов`язаний подати уточнений звіт до кінця місяця, наступного за звітним місяцем. У такому разі штраф, встановлений абзацом дев`ятнадцятим частини другої статті 17 цього Закону, не застосовується.
Форма звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптові мережі та порядок його заповнення затвердженнінаказом Міністерстві фінансів України від11.02.2016 року № 49(далі Порядок №49).
У відповідності до п. 1-3 розділу 1 Порядку №49звіт про обсяги виробництва та реалізації спирту (далі - Звіт) подають суб`єкти господарювання, які виробляють спирт етиловий ректифікований, біоетанол, спирт етиловий-сирець, спирт етиловий технічний, спирт етиловий денатурований (спирт технічний), спирт етиловий ректифікований денатурований, спирт етиловий ректифікований виноградний, спирт етиловий ректифікований плодовий, спирт коньячний і плодовий (включаючи дистиляти у вигляді головної і хвостової фракції), спирт-сирець виноградний, спирт-сирець плодовий, фракцію головну етилового спирту та/або інший спирт (далі - спирт), незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі.
Звіт в електронній формі подається засобами електронного зв`язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.
Звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДПС за основним місцем обліку суб`єкта господарювання.
Положеннями ст.17 Закону №481встановлено, що за порушення норм цьогоЗаконущодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Так, ч.2 ст.17 Закону №481встановлено, зокрема, відповідальність за неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.
Спір у цій справі фактично зводиться до тлумачення змісту ч.3 ст.16 Закону №481, а саме: чи включається 10 число місяця, наступного за звітним, до останнього дня строку для подачі звіту, що стало і підставою для проведення перевірки, про що зазначено у доповідній записці відповідача.
Щодо підстави проведення перевірки та своєчасності подання звіту прообсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі (звіт 1-ОА), звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (2-РС), суд зазначає наступне.
Позивач стверджує, що відповідач не конкретизував у своєму наказі №1968-п від 15.11.2023 підставу проведення фактичної перевірки у TOB «Заїмка АПГ» та навіть не процитував положення пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України, що є підставою для скасування оскаржуваних рішень.
З цього приводу суд зазначає, що Наказ про призначення фактичної перевірки містить підставу призначення фактичної перевірки підпункт 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України та посилання на доповідну записку начальника управління управління контролю за підакцизними товарами Зарецької Юлії від 14.11.2023 №4096вн, відповідно до якої з даних ІС «Архів електронної звітності» ТОВ «Заїмка АНГ» за податковий період вересень 2023 року надав звітність з порушенням граничного терміну надання, а саме податкова вважає гранічний термін подання 09.10.2023, а позивач подав звітність 10.10.2023.
Вважаючи те, що в наказі є посилання на відповідну норму Податкового кодексу України та на доповідну записку, з якою мав право ознайомитися позивача та в якій зазначено яку саме інформацію про порушення вимог законодавства отримав відповідач, суд доходить висновку, що Наказ від 15.11.2023 №1968-п містить підставу проведення перевірки.
Питання полягає у тому чи була зазначена у Наказі на перевірку підстава (чи включається 10 число місяця, наступного за звітним, до останнього дня строку для подачі звіту) правомірною.
Відповідач вважає, що останнім днем подачі звітів є 9 число наступного за звітним місяця, позивач вважає останнім днем подачі звітів є 10 число.
Судом встановлено, що основним видом діяльності ТОВ"ЗАЇМКА АНГ" (ЄДРПОУ 41877231) є виробництво пива ( 11.05).
За даними Єдиного ліцензійного реєстру та наданих до перевірки документів, ТОВ "ЗАЇМКА АНГ" (ЄДРПОУ 41877231) отримано ліцензії:
-№ 990108202300035 на виробництво алкогольних напоїв терміном дії з 05.07.2023, адреса виробництва: м. Запоріжжя, вул. Л. Жаботинського, б.50 А;
-№ 990210202200045 на оптову торгівлю алкогольними напоями, виключно пивом для виробників пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік терміном дії з 01.08.2022 до 01.08.2027.
Позивачем звіт прообсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі (звіт 1-ОА) та звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (2-РС) за вересень 2023 року поданий 10.10.2023.
При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин, суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч.5 ст.242 КАС України).
Правовий висновок щодо вказаної проблеми було сформульовано Верховним Судом у постанові від 25 квітня 2019 року у справі №810/2129/16. Надаючи оцінку нормі ч.3 ст.16 Закону №481/95-ВР, Верховний Суд зазначив, що дата закінчення в даному випадку поєднана з прийменником "до", у зв`язку з чим така прийменникова конструкція в українській мові прямо вказує на зазначення кінцевої календарної дати чинності або виконання чого-небудь. Тому вживати після цієї дати прислівник «включно» зайве. Тобто, кінцева дата є останнім днем терміну для подання звіту. На підставі цього, Верховний Суд дійшов висновку, що формулювання, наведене в ч.3 ст.16 Закону №481/95-ВРщодо обов`язку суб`єкта господарювання подавати «щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» слід розцінювати як таке, що включає останнє число (десяте) граничного строку у період подання відповідної звітності.
Суд вважає, що зазначений висновок Верховного Суду є релевантним до даної справи.
Факт подачі зазначених вище звітів позивачем 10.10.2023 сторонами не заперечується.
Зважаючи на наведені норми законодавства та наведений вище правовий висновок Верховного Суду, останнім днем подачі звітів за вересень 2023 року є 10 жовтня 2023 року, відповідно підстави для висновку про порушення строку, встановленого ч.3 ст.16 Закону №481, відсутні.
Враховуючи те, що суд дійшов висновку про те, що звіти за вересень 2023 року подані 10 жовтня 2023 року, тобто без порушення термінів їх подання, відповідно це свідчить про відсутність підстав для проведення перевірки та протиправність прийняття податкового повідомлення-рішення №00071140901 від 25.12.2023.
Щодо протиправності податкового повідомлення-рішення №00071120901 від 25.12.2023 про нарахування TOB «Заїмка АНГ» штрафних (фінансових) санкцій на суму 158 040 грн за зберігання алкогольних напоїв у місці, яке не було внесено до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних та тютюнових виробів, суд зазначає наступне.
В ході проведення фактичної перевірки ТОВ "ЗАЇМКА АНГ" (ЄДРПОУ 41877231) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Л. Жаботинського, 50 А встановлено зберігання алкогольних напоїв пива в кількості 2920 літрів (що дорівнює 292дал) на загальну суму 158040,00 грн. (опис алкогольних напоїв, які знаходяться у ТОВ "ЗАЇМКА АНГза адресою: м. Запоріжжя, вул. Л. Жаботинського, 50 А станом на 17.11.2023 додається до акту перевірки). Зазначений опис підписано директором ТОВ "ЗАЇМКА АНГ" Вознюк С.В. Крім цього, при проведені перевірки директор ТОВ "ЗАЇМКА АНГ" Вознюк С.В. надав завірені копії накладних на переміщення продукції з виробництва на склад готової продукції.
Згідно даних бухгалтерського обліку TOB «Заїмка АНГ» вартість вказаного в акті перевірки пива власного виробництва в розмірі 2920 літрів складає 21 385 (двадцять одна тисяча триста вісімдесят п`ять) грн. 00 коп. Документи на підтвердження цього надавались в ході перевірки та до заперечень на акт перевірки, зокрема, обігово-сальдові відомості по рахунку 26 про те, що у TOB «Заїмка АНГ» обліковується продукція в кількості 2920 л на суму в розмірі 21 385 грн.
З цього приводу відповідач у листі-відповіді від 19.12.2023 на заперечення позивача на акт перевірки зазначив, що 21 385 грн є лише собівартістю, а 158 040 грн є вартістю, яку необхідно застосовувати для визначення розміру штрафу згідно положень ст. 17 Закону №481 ...100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень.
Згідно ст.1 Закону№481 визначено, що:
оптова торгівля - діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної торгівлі, іншим суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва);
місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, - торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій та/або програмними реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів;
місце зберігання - місце, яке використовується для зберігання спирту, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання.
Єдиний державний реєстр місць зберігання (Єдиний реєстр) - перелік місць зберігання, який ведеться органами доходів і зборів і містить визначені цимЗакономвідомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Відповідно дост.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) з обов`язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також: для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; для фізичних осіб - підприємців - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків.
До заяви додаються копія виданої заявнику ліцензії на відповідний вид діяльності, засвідчена нотаріально або посадовою особою органу ліцензування, та документ, що підтверджує право користування цим приміщенням.
Згідно положень ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, шо використовуються в електронних сигаретах, та пального» - зберігання спирту або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру -100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень.
За таких обставин, норми про зберігання алкогольних напоїв у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру мають відношення до суб`єктів господарської діяльності, що здійснюють реалізацію алкогольних напоїв, їх виробляють чи отримують спирт для забезпечення виробничих та інших потреб. Штрафні санкції за зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного реєстру можуть бути застосовані до суб`єктів, що здійснюють процес виробництва алкогольних напоїв, оптову або роздрібну торгівлю алкогольними напоями та вимушені зберігати алкогольну продукцію у певних місяцях.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного суду України від 22.08.2018 року у справі №814/152/17.
Також, відповідно до пп.1.1 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання, затв. наказом Державної податкової адміністрації України від 28 травня 2002 р. N 251, зареєстр. в Міністерстві юстиції України 15 серпня 2002 р. за N 670/6958, із змінами та доповненнями (далі Порядок N251), Єдиний державний реєстр місць зберігання (далі - Єдиний реєстр) - це перелік місць, що використовуються для зберігання спирту, та приміщень, що використовуються для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі - місце зберігання), який містить відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Відповідно до пп.1.3 та 1.4 Порядку №251 Виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового (далі - спирт) та алкогольних напоїв здійснюється за наявності внесених до Єдиного реєстру місць зберігання спирту.
У разі зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або
тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного
реєстру, до суб`єктів підприємницької діяльності застосовуються
фінансові санкції у порядку, установленому чинним законодавством.
Відповідно даних Єдиного державного реєстру місць зберігання станом на 17.11.2023 місце зберігання алкогольних напоїв у ТОВ "ЗАЇМКА АНГ" не зареєстровано в зазначеному реєстрі.
До перевірки надано Заяву від 22.11.2023 про внесення до Єдиного державного реєстру місця зберігання алкогольних напоїв площею 13,49 кв.м. за адресою: 69035, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Леоніда Жаботинського, буд.50-А.
Судом встановлено, що TOB «Заїмка АНГ» має ліцензію на виробництво алкогольних напоїв і на підставі цієї ліцензії здійснює виробництво пива. Крім того, TOB «Заїмка АНГ» має ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями, виключно пивом для виробників пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік. В цих двох ліцензіях зазначено, що місце провадження діяльності: м. Запоріжжя, вул. Леоніда Жаботинського, буд. 50-А.
Враховуючи наявність зазначених ліцензій та пп.1.3 Порядку №251, який чітко передбачає, що виробництво алкогольних напоїв здійснюється за наявності внесених до Єдиного реєстру місць зберігання спирту, а факт виробництва не заперечується позивачем та підтверджується наявністю ліцензії на виробництво алкогольних напоїв, як і оптова торгівля, тому внесення місць зберігання спирту до Єдиного реєструє обов`язковим.
Враховуючи наведене вище, суд не приймає аргумент позивача, що стосовно того, що він не здійснює зберігання алкогольних напоїв так як, 13.11.2023 TOB «Заїмка АНГ» було укладено із ФОП ОСОБА_1 (рнокпп - НОМЕР_2 ) договір консигнації №13/11-23 пунктом 1.1. якого передбачено, що в порядку та на умовах, визначених цим договором, консигнант (TOB «Заїмка АНГ») передає консигнаторові (ФОП ОСОБА_1 ) наступну алкогольну продукцію пиво власного виробництва в кількості 2920 (дві тисячі дев`ятсот двадцять) літрів для зберігання та продажу консигнатором третім особам на умовах цього договору. Консигнатор реалізує товар від свого імені. Таким чином, після укладання вказаного договору консигнації та передання TOB «Заїмка АНГ» за актом пива ФОП ОСОБА_1 в кількості 2920 (дві тисячі дев`ятсот двадцять) літрів, останній здійснює його зберігання та наступну роздрібну реалізацію. А так як місце здійснення торгівлі за ліценцією на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями ФОП ОСОБА_1 є адреса: АДРЕСА_1 , а ні інша адреса тому, вносити до Єдиного реєстру місце зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів ФОП ОСОБА_1 не потрібно, відповідно до положень ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»
Крім того, наведений вище аргумент позивачем не заявлявся а ні під час перевірки, а ні під час подання до відповідача заперечень на акт перевірки.
З огляду на викладене вище та враховуючи те, що суд дійшов висновку про протиправність призначення перевірки, відповідно податкове повідомлення-рішення №00071120901 від 25.12.2023 про нарахування TOB «Заїмка АНГ» штрафних (фінансових) санкцій на суму 158 040 грн за зберігання алкогольних напоїв у місці, яке не було внесено до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних та тютюнових виробів є також протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Частиною першоюстатті 77 КАС Українизакріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другоїстатті 77 КАС Українив адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та, враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення позовних вимог.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до частини 1статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст.241-246,250,255,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Заїмка АНГ» (69035, м. Запоріжжя, вул. Леоніда Жаботинського, буд. 50-А, код ЄДРПОУ 41877231) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 44118663) задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області №00071120901 від 25.12.2023.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області №00071140901 від 25.12.2023.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Заїмка АНГ» (69035, м. Запоріжжя, вул. Леоніда Жаботинського, буд. 50-А, код ЄДРПОУ 41877231) сплачений судовий збір у розмірі 6056,00 грн (шість тисяч п`ятдесят шість гривень 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр-т. Соборний,166 код ЄДРПОУ 44118663).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 19.02.2024.
Суддя О.В. Конишева
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2024 |
Оприлюднено | 21.02.2024 |
Номер документу | 117079388 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні