Рішення
від 19.02.2024 по справі 320/44415/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 лютого 2024 року справа №320/44415/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Парненко В.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «НОРДГАЗ» про стягнення штрафних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

02.12.2023 до Київського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «НОРДГАЗ», у якому просить суд:

- стягнути з ТОВ «НОРДГАЗ», код ЄДРПОУ - 41174573, 03055, м. Київ, пров. Тбіліський, б. 4/10, оф. 308 Б, до Державного бюджету штрафні санкції у розмірі 34 000,00 грн. згідно рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін №38/9-22 від 08 липня 2022 р. Отримувач - ГУК у Дніпропетровській області/ м. Дніпро/21081100, код отримувача (ЄДРПОУ-37988155), банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), номер рахунку - UA948999980313000106000004569, код класифікації доходів бюджету - 21081100, найменування коду класифікації доходів бюджету - адміністративні штрафи та інші санкції.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області вимушено звернутися до суду з позовом про стягнення штрафних санкцій за порушення вимог п. п. 1, 2, 3, ч. 1 ст. 18 Закону України «Про ціни і ціноутворення» №5007-VI від 21.06.2012 року, ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №877-V від 05.04.2007 року, у сумі 34000 грн. 00 коп. з ТОВ «НОРДГАЗ», код - ЄДРПОУ 41174573, у зв`язку із несплатою останнім таких санкцій у добровільному порядку.

За результатами автоматизованого розподілу справ між суддями Київського окружного адміністративного суду справа №320/44415/23 передана 08.12.2023 до розгляду судді Парненко В.С.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12.12.2023 р. адміністративну справу №320/44415/23 прийнято до провадження судді Київського окружного адміністративного суду Парненко В.С., розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Відповідач правом на подачу відзиву на позовну заяву не скористався, хоча про відкриття провадження у справі був повідомлений у відповідності до положень КАС України. У зв`язку із зазначеним, суд, керуючись положеннями частини 6 статті 162 КАС України, вирішує справу за наявними матеріалами.

Враховуючи приписи частини 5 статті 262 КАС України справа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (частина 5 статті 250 КАС України).

Згідно з частиною 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Згідно наказу №620-ПО від 20 червня 2022 р. про проведення позапланового заходу державного нагляду ( контролю) Товариства з обмеженою відповідальністю «НОРДГАЗ», на підставі доручення Прем?єр-міністра України №11381/0/1-22 від 08.05.22 за результатами наради від 07.05.2022, листа Держпродспоживслужби України щодо проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) №15.2.2-7/4861 від 08.05.2022 Головному управлінню було необхідно провести позаплановий захід державного нагляду (контролю) у формі перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «НОРДГАЗ», код ЄДРПОУ - 41174573, юридична адреса: 03055, м. Київ, пров. Тбіліський, б. 4/10, оф. 308 Б, фактичне місцезнаходження: м. Дніпро, Новокодацький р-н, вул. Набережна заводська, б. 52, АЗС у термін з 21.06.2022 по 04.07.2022.

На підставі наказу Головного управління від 20 червня 2022 р. №620-ПО про проведення позапланової перевірки, направлення №656 від 20 червня 2022 р. для проведення позапланової перевірки з питань додержання порядку встановлення та застосування державних регульованих цін на бензин і дизельне паливо несамостійним структурним підрозділом ТОВ «НОРДГАЗ» - АЗС, що знаходиться за адресою м. Дніпро, Новокодацький р-н, Набережна заводська, б. 52, посадовими особами Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області виконано вимоги Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», а саме перед початком проведення заходу уповноваженій особі суб?єкта господарювання надано копію направлення на право проведення позапланового заходу з пред`явленням службових посвідчень посадових осіб і вручено вимогу від 22.06.2022 №656/1 про надання до 11:00 год. 27.06.2022 копій документів необхідних для здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, документів, що можуть підтверджувати їх порушення.

Запис про проведення такого заходу до відповідного журналу суб?єкта господарювання не здійснено у зв?язку з відсутністю такого журналу.

На підставі Акту №656/9-22 від 04.04.2022 винесено Рішення про застосування адміністративного- господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін №38/9-22 від 08 липня 2022р. (рішення отримане відповідачем 08.07.2022) за порушення ТОВ «НОРДГАЗ», вимог п. п. 1, 2, 3, ч. 1 ст. 18 Закону України «Про ціни і ціноутворення» №5007-VI від 21.06.2012 року, ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №877-V від 05.04.2007 року, у сумі 34000 грн. 00 коп.

Керуючись п.6 ч.1 ст. 18, п.3, 4 ч. 1 ст.20, ч.2 ст.20 Закону України «Про ціни і ціноутворення» та ч.9 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Головним Управлінням було вирішено стягнути з Відповідача в дохід державного бюджету штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в розмірі 34 000, 00 грн. (тридцять чотири тисячі грн.).

Відповідача зобов?язано сплатити штраф у 15-дений термін, копії платіжних документів про сплату адміністративно-господарських санкцій, передбаченим вищевказаним рішенням, та надати (надіслати) до Головного управління.

У встановлений строк відповідачем не сплачено штрафних санкцій за порушення чинного законодавства.

Натомість, відповідач оскаржив позаплановий захід державного контролю та винесений за його наслідками рішення №38/9-22 від 08 липня 2022 р. про застосування до нього адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін у розмірі 2000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 34 000,00 грн.

Так, рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.01.2023 р. по справі №160/11735/22, яке набрало законної сили, позовну заяву ТОВ «НОРДГАЗ» було залишено без задоволення.

Суд зазначив, що відсутність доступу до документів не звільняє від обов?язку суб?єкта господарювання надати копії таких документів органу державного нагляду (контролю).

Суд зазначає, що встановлені даним судовим рішенням обставини мають преюдиціальне значення при вирішені даної справи по суті.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфер ціноутворення, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері ціноутворення визначені Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V) та Законом України «Про ціни і ціноутворення» від 21.06.2012 №5007-VI (далі - Закон №5007-VI).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, за змістом норм ч. 1 ст. 16 Закону №5007-VI органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом.

Згідно з ч. 2 ст. 16 Закону №5007-VI повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов`язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб`єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та іншими законами.

Статтею 17 Закону №5007-VI визначено основні функції уповноважених органів, а саме: 1) виконання контрольно-наглядових функцій за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 2) здійснення державного спостереження у сфері ціноутворення; 3) запобігання порушенням у сфері ціноутворення.

Положеннями ст. 18 Закону № 5007-VI встановлено, що уповноважені органи мають право:

1) проводити у суб`єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки: достовірності зазначеної у документах інформації про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; бухгалтерських книг, звітів, кошторисів, декларацій, показників реєстраторів розрахункових операцій та інших документів незалежно від способу подання інформації, пов`язаних з формуванням, встановленням та застосуванням державних регульованих цін; наявності виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також документів, що посвідчують особу, в посадових осіб;

2) одержувати відповідно до законодавства у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час проведення перевірки;

3) одержувати безоплатно від суб`єктів господарювання, що перевіряються, копії документів та інші відомості, необхідні для здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, документів, що можуть підтверджувати їх порушення, платіжних доручень, квитанцій, що підтверджують факт перерахування до бюджету коштів у разі застосування адміністративно-господарських санкцій, а також довідки, підготовлені суб`єктами господарювання на їх вимогу;

4) робити запити та одержувати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в повному обсязі інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на них функцій;

5) вимагати від суб`єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

6) приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

7) надавати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

8) звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

У силу положень п. 4 ч. 1 ст. 20 Закону №5007-VI до суб`єктів господарювання уповноваженими органами застосовуються адміністративно-господарські санкції за невиконання приписів уповноважених органів або створення перешкод для виконання покладених на них функцій - штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок стягнення сум адміністративно-господарських санкцій, передбачених цією статтею, визначається Господарським кодексом України.

Наведена норма Закону №5007-VI не суперечить ч. 1 ст. 12 Закону №877-V, якою передбачено, що невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб`єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

З наявних матеріалів справи суд встановив, що до відповідача рішенням від 08.07.2022 року № 38/9-22 було застосовано адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу у розмірі 34 000, 00 грн. на підставі п. 4 ч. 1 ст. 20 Закону №5007-VI та ст. 12 Закону №877-V внаслідок створення ним перешкод для виконання покладених функцій на посадових осіб Головного управління шляхом ненадання документів (інформації) необхідних для здійснення позапланової перевірки на вимогу від 22.06.2022 №656/1.

Відповідач у добровільному порядку суму штрафу в розмірі 34 000, 00 грн не сплатив, в порядку судового оскарження вказане рішення скасовано не було.

Відповідно до частини 5 статті 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Так, Верховний Суд неодноразово наголошував, що у справах за позовами про стягнення несплачених адміністративно-господарських санкцій не може надаватися оцінка законності постановам про їх застосування, оскільки це виходить за межі предмету доказування та повинно вирішуватися у справі щодо їх оскарження.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 18.09.2018 по справі №2a-1465/10/0470, суд дійшов висновку, що предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Вимогою заявленого позову є стягнення суми санкцій, предметом доказування у даній справі є обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов?язує можливість стягнення такої суми в судовому порядку, встановлення факту її сплати в добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту, тощо.

При цьому питання правомірності застосованих контролюючим органом санкцій не охоплюється предметом доказування даного позову, оскільки рішення суб?єкта владних повноважень, згідно з яким відповідні санкції застосовано, не є предметом позову у справі, а було предметом розгляду у справі №160/11735/22.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 13 лютого 2018 року по справі №826/18379/14 та постанові від 18.06.2018 по справі №805/3284/17-а.

За наведених обставин у сукупності, оцінивши докази, наявні в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

У відповідності до положень ст. 139 КАС України, розподіл судових витрат за наслідками розгляду даної справи не здійснюється.

Керуючись статтями 2-10, 47, 72-77, 94, 122, 132, 139, 193, 241-246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «НОРДГАЗ» про стягнення штрафних санкцій, - задовольнити;

Стягнути з ТОВ «НОРДГАЗ», код ЄДРПОУ - 41174573, 03055, м. Київ, пров. Тбіліський, б. 4/10, оф. 308 Б, до Державного бюджету штрафні санкції у розмірі 34 000,00 грн. згідно рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін №38/9-22 від 08 липня 2022 р. Отримувач - ГУК у Дніпропетровській області/ м. Дніпро/21081100, код отримувача (ЄДРПОУ-37988155), банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), номер рахунку - UA948999980313000106000004569, код класифікації доходів бюджету - 21081100, найменування коду класифікації доходів бюджету - адміністративні штрафи та інші санкції.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Парненко В.С.

Дата ухвалення рішення19.02.2024
Оприлюднено21.02.2024
Номер документу117080165
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафних санкцій

Судовий реєстр по справі —320/44415/23

Рішення від 19.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні