Рішення
від 19.02.2024 по справі 460/28691/23
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

19 лютого 2024 року м. Рівне№460/28691/23

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді К.М.Недашківської, розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗС-Сервіс» до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення.

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗС-Сервіс» (далі позивач) до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.12.2023 №10315/17000705-22.

Виклад позиції позивача.

Під час фактичної перевірки контролюючий орган вказав, що за результатами проведеного аналізу даних ІКС «СОД РРО» встановлено розбіжності щодо обсягів реалізованого пального через РРО з фіскальним номером 3001062083, згідно даних по фіскальним чекам та обсягів реалізованого пального з акцизного складу, згідно «Довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі», а саме: у червні 2023 встановлено нестачу бензину А-95 в кількості 915,55 л по ціні 43,45 грн за 1 л на суму 39 780,65 грн, а також 3649,76 л дизельного пального по ціні 41,85 грн за 1 л на суму 152742,50 грн, у липні 2023 встановлено нестачу бензину А-95 в кількості 57,85 л по ціні 48,20 грн за 1 л на суму 2788,37 грн, у серпні 2023 року встановлено нестачу бензину А 95 в кількості 7,99 л по ціні 51,95 грн за 1 л на суму 415,08 грн, що свідчить про не проведення розрахункових операцій з продажу вище вказаного пального через РРО, на загальну суму 195726,60 грн, а також встановлено факти надлишку пального: в липні 2023 надлишок дизельного пального складає 163,56 л, по ціні 46,20 грн за 1 л, на суму 7556,47 грн, в серпні 2023 надлишок дизельного пального складає 3592,27 л по ціні 50,95 грн, за 1 л, на суму 183026,16 грн, що свідчить про реалізацію дизельного пального на загальну суму 190582,63 грн, як не облікованого у встановленому законодавством порядку. В Акті перевірки встановлені порушення порядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації, здійснення продажу товарів не облікованих у встановленому порядку та реалізація товарів без проведення цих операцій через РРО, чим порушено пункти 1, 2, 12 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР. На підставі акта фактичної перевірки контролюючим органом винесене податкове повідомлення-рішення від 11.12.2023 №10315/17000705-22, яким визначено суму фінансових санкцій у розмірі 386309,23, яке є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки: навіть у разі перевищення розбіжності фактичної і облікової кількості нафтопродуктів, це не є підставою для твердження про не облікування товарів, а підставою для проведення позачергової інвентаризації для встановлення обставин перевищення фактичного залишку на кінець зміни над обліковим залишком на кінець зміни; при здійсненні фактичної перевірки зафіксовано зняття залишків пального на акцизному складі, нестач або надлишків пального, які б в не входили в межі похибки інвентаризації не виявлено; в акті фактичної перевірки працівники податкового органу виявили розбіжності щодо обсягів реалізованого пального через РРО, по чекових даних та обсягів реалізованого пального з акцизного складу, згідно «Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі» за результатами проведеного аналізу даних ІКС «СОД РРО», та на цій підставі зробили висновок про порушення порядку ведення обліку товарів за місцем їх продажу і зберігання; у цей же час, відповідний аналіз був проведений із помилками та неповними даними, що підтверджується даними місячного звіту руху ПММ по АЗС, який повністю відповідає періодичному Z-звіту РРО за відповідний місяць. Тому застосування фінансових санкцій є протиправним та необґрунтованим.

Виклад заперечень відповідача.

За результатами перевірки складений акт №10555/Ж5/17-00-07-05-17/25319659 від 17.11.2023, яким встановлено, що відповідно до аналізу фіскальних чеків в СОД РРО та Довідок «Про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримування/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального» на АЗС, проведеному за червень, липень, серпень 2023 року згідно поступлення пального по Довідкам «Про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримування/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального», приймання, реалізації пального по СОД РРО, виведено залишки пального на кінець кожного місяця, яки мають бути відповідно до реалізації по СОД РРО, та порівняні із залишками, які зазначені в Довідках «Про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу(отримування/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального». За результатами співставлення розрахункових залишків по СОД РРО та залишків по Довідкам «Про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу(отримування/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального» (на кінець кожного місяця - червень, липень, серпень 2023 року), встановлено не проведення через РРО палива на загальну суму 195726,60 грн та реалізацію не облікованого палива на загальну суму 190582,63 грн. Вказане слугувало безумовною підставою для винесення податкового повідомлення-рішення від 11.12.2023 №10315/17000705-22, яке є правомірним та обґрунтованим.

Ухвалою суду від 02.01.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалою суду від 09.01.2024 справу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 13.02.2024.

Ухвалою суду від 13.02.2024 постановлено здійснювати розгляд справи у порядку письмового провадження.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до частини четвертої статті 229 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази у їх сукупності та з`ясувавши всі обставини, які мають правове значення для вирішення спору по суті, суд

В С Т А Н О В И В:

Керівником Головного управління ДПС у Рівненській області винесений Наказ «Про проведення фактичної перевірки ТОВ «АЗС-Сервіс» ЄДРПОУ 25319659» від 06.11.2023 №1752-п (далі Наказ №1752-п), відповідно до якого постановлено провести фактичну перевірку АЗС за адресою: Рівненська область, місто Рівне, вулиця Курчатова, 32-Б, де здійснює господарську діяльність ТОВ «АЗС-Сервіс» з 07.11.2023 терміном 10 діб, з метою перевірки: дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі порядку ведення обліку товарних запасів на складах та / або за місцем їх реалізації, ведення касових операцій, наявності свідоцтв, ліцензій, у тому числі на виробництво, обіг та зберігання підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками; період діяльності, що перевіряється згідно статті 102 ПК України (а.с. 73).

За результатами перевірки складений Акт фактичної перевірки від 17.11.2023 №10555/Ж5/17-00-07-05-17/25319659 (далі Акт перевірки) (а.с. 62).

На підставі Акта перевірки винесене податкове повідомлення-рішення від 11.12.2023 №10315/17000705-22 (далі ППР), яким визначено суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 386309,23 грн.

Перевіривши правову та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу оскаржуваного рішення ППР, на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку; суд зазначає таке.

Під час перевірки встановлено, що за результатами проведеного аналізу даних ІКС «СОД РРО» встановлено розбіжності щодо обсягів реалізованого пального через РРО з фіскальним номером 3001062083, згідно даних по фіскальним чекам та обсягів реалізованого пального з акцизного складу, згідно «Довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі», а саме: у червні 2023 встановлено нестачу бензину А-95 в кількості 915,55 л по ціні 43,45 грн за 1 л на суму 39 780,65 грн, а також 3649,76 л дизельного пального по ціні 41,85 грн за 1 л на суму 152742,50 грн, у липні 2023 встановлено нестачу бензину А-95 в кількості 57,85 л по ціні 48,20 грн за 1 л на суму 2788,37 грн, у серпні 2023 року встановлено нестачу бензину А 95 в кількості 7,99 л по ціні 51,95 грн за 1 л на суму 415,08 грн, що свідчить про не проведення розрахункових операцій з продажу вище вказаного пального через РРО, на загальну суму 195726,60 грн, а також встановлено факти надлишку пального: в липні 2023 надлишок дизельного пального складає 163,56 л, по ціні 46,20 грн за 1 л, на суму 7556,47 грн, в серпні 2023 надлишок дизельного пального складає 3592,27 л по ціні 50,95 грн, за 1 л, на суму 183026,16 грн, що свідчить про реалізацію дизельного пального на загальну суму 190582,63 грн, як не облікованого у встановленому законодавством порядку.

В Акті перевірки встановлені порушення порядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації, здійснення продажу товарів не облікованих у встановленому порядку та реалізація товарів без проведення цих операцій через РРО, чим порушено пункти 1, 2, 12 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від06.07.1995№265/95-ВР (далі Закон №265/95-ВР): суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані:

проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти);

вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку. Порядок та форма обліку товарних запасів для фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. При цьому суб`єкт господарювання зобов`язаний надати контролюючим органам на початок проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), що підтверджують облік та походження товарних запасів (зокрема, але не виключно, документи щодо інвентаризації товарних запасів, документи про отримання товарів від інших суб`єктів господарювання та/або документи на внутрішнє переміщення товарів), які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об`єкті).

Наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв`язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 №281/171/578/155 затверджено Інструкцію про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за №805/15496) (далі Інструкція №281).

Інструкція №281 поширюється на всі класи, типи, групи і види нафти та типи, марки і види (залежно від масової частки сірки) нафтопродуктів та вимоги якої є обов`язковими для всіх суб`єктів господарювання (підприємств, установ, організацій та фізичних осіб - підприємців), що займаються хоча б одним з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання і реалізація нафти і нафтопродуктів на території України (далі підприємства).

Відповідно до підпункту 10.3.1.3 пункту 10 Інструкції №281, облік реалізації нафтопродуктів ведеться через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений до фіскального режиму роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій кожною АЗС, яка здійснює розрахунки із споживачами готівкою.

Відпуск нафтопродуктів за готівку відображається у змінному звіті АЗС за формою №17-НП.

За приписами підпункту 10.4.1 пункту 10 Інструкції №281, на АЗС здійснюється оперативне кількісне контролювання, результати якого використовуються для ведення обліку, звіряння кількості отриманих і відпущених нафтопродуктів. Кількісний облік нафтопродуктів на АЗС здійснюється за формою змінного звіту АЗС №17-НП.

Відповідно до підпункту 10.4.2 пункту 10 Інструкції №281, у разі перевищення розбіжності фактичної і облікової кількості нафтопродуктів у резервуарі понад зазначених норм керівництво повинно вжити заходів щодо проведення позачергової інвентаризації. До встановлення обставин перевищення фактичного залишку на кінець зміни над обліковим залишком на кінець зміни понад допустиме граничне відхилення обліковий залишок не коригується.

Вказані норми свідчать про те, що перевищення розбіжності фактичної і облікової кількості нафтопродуктів, не є безумовною підставою для твердження про не облікування товарів, а є підставою для проведення позачергової інвентаризації для встановлення обставин перевищення фактичного залишку на кінець зміни над обліковим залишком на кінець зміни.

Під час приймання-передавання зміни оператори АЗС: визначають залишки нафтопродуктів на кінець зміни з урахуванням залишків на початок зміни (цей залишок переноситься з графи «обліковий залишок попередньої зміни»), надходження нафтопродуктів за зміну, які підтверджено відповідними документами, та кількості відпущених за зміну нафтопродуктів за сумарними показниками лічильників усіх ПРК; роздруковують на РРО фіскальний звітний чек і визначають обсяг виконаних розрахункових операцій, що заносяться до фіскальної пам`яті; передають залишок готівки (підпункт 10.4.2 пункту 10 Інструкції №281).

Відповідно до підпункту 10.4.3 пункту 10 Інструкції №281, після завершення зміни оператором АЗС складається змінний звіт АЗС за формою №17-НП у двох примірниках, з яких один з доданими ТТН здається до бухгалтерської служби, а другий залишається на АЗС.

За змістом підпункту 16.1 пункту 16 Інструкції №281, матеріально відповідальні особи АЗС ведуть облік руху нафтопродуктів за марками і видами (для дизельного палива в залежності від масової частки сірки) нафтопродуктів у змінному звіті за формою №17-НП, який складається у двох примірниках. Перший примірник разом з первинними документами здається до бухгалтерської служби, а другий залишається у матеріально відповідальної особи. Бухгалтерські служби підприємств перевіряють та приймають змінні звіти з доданими до них первинними документами (ТТН, талони, відомості встановленої форми, супровідні відомості за інкасацією готівки та інші), перевіряють правильність перенесення показників лічильників ПРК, ОРК з попередньої зміни, звіти про обсяг реалізації і форми оплати за РРО, визначення фактичних залишків нафтопродуктів у резервуарах АЗС за результатами вимірювання, відображених у формі №17-НП, та надходження готівки.

Зроблені під час перевірки змінних звітів виправлення засвідчуються підписами операторів АЗС, керівника АЗС та головного бухгалтера або за його дорученням іншим працівником бухгалтерської служби підприємства (підпункт 16.2 пункту 16 Інструкції №281).

Разом з цим, єдиним можливим способом перевірки наявності необлікованих нафтопродуктів є співставлення даних обліку звітів АЗС за формою №17-НП та даних РРО із фактичними вимірюваннями залишків пального в резервуарах.

Вимірювання рівня нафтопродуктів у резервуарах на АЗС має здійснюватися методами та з дотриманням всіх передбачених вимог щодо здійснення таких замірів, що визначені Інструкцією №281, яка є спеціальним нормативним актом, що встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов`язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів та є обов`язковою для всіх суб`єктів господарювання, що займаються хоча б одним з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання і реалізація нафти і нафтопродуктів на території України.

Так, при здійсненні фактичної перевірки здійснено зняття залишків пального на акцизному складі, що зафіксовано Актом від 10.11.2023, відповідно до якого нестач або надлишків пального, які в не входили в межі похибки інвентаризації не виявлено.

Проте, як зазначено в Акті перевірки, працівники податкового органу виявили розбіжності щодо обсягів реалізованого пального через РРО, згідно чекових даних та обсягів реалізованого пального з акцизного складу, згідно «Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі» за результатами проведеного аналізу даних ІКС «СОД РРО», та на цій підставі зробили висновок про порушення порядку ведення обліку товарів за місцем їх продажу і зберігання.

Як встановлено з матеріалів справи, відповідний аналіз був проведений із помилками та неповними даними, що підтверджується даними місячного звіту руху ПММ по АЗС, який повністю відповідає періодичному Z-звіту РРО за відповідний місяць.

У свою чергу, аналогічний аналіз проведений ТОВ «АЗС-Сервіс» на підставі даних змінних звітів АЗС, дані яких повністю тотожні відповідним Z-звітам РРО, Довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі, на початок та кінець кожного місяця демонструє відповідність обсягів залишків палива в ємностях АЗС фактичним даним бухгалтерського обліку, з допустимими розбіжностями, що виникають внаслідок того, що в ємностях АЗС знаходиться фактичний фізичний залишок палива, а в Довідках та в електронному реєстрі ДПС залишки палива рахуються приведеними до температури 15°С.

Ці розбіжності вкладаються в нормативи і це підтверджує правильність обліку реалізованого пального (а.с. 7).

Відповідно до пункту 4.2.1. Інструкції №281, облік нафти і нафтопродуктів на НПЗ, підприємствах із забезпечення нафтопродуктами, підприємствах нафтопровідного і нафтопродуктопровідного транспорту, наливних пунктах ведеться в одиницях маси, а на АЗС одиницях об`єму.

Для визначення маси та об`єму нафти і нафтопродуктів можуть використовуватися об`ємно-масовий статичний, об`ємно-масовий динамічний, прямий масовий (статичне зважування та зважування під час руху) і об`ємний методи вимірювань відповідно до вимог ГОСТ 26976.

Тобто, облік нафти і нафтопродуктів на АЗС ведеться в одиницях об`єму. Як правило, це літри, які вимірюються при фактичній температурі. Об`єм нафтопродукту на АЗС вимірюється об`ємним методом. Для подальшого обліку ТОВ «АЗС-сервіс» використовує об`ємно-масовий статичний метод. Для вимірювань об`єму нафтопродуктів на АЗС використовуються ПРК, що мають відлікові пристрої для індикації ціни, об`єму та вартості виданої дози (підпункт 4.2.5.1 Інструкції №281).

Для дистанційного керування ПРК використовуються технічні засоби, що належать до складу спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів, унесених до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп`ютерних систем України для сфери застосування на АЗС.

Зазначені засоби відповідають технічним вимогам до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для сфери застосування на АЗС та забезпечують реєстрацію грошових коштів і надання розрахункових документів у єдиному технологічному циклі з відпусканням нафтопродуктів (підпункт 4.2.5.4 Інструкції №281).

У період, що перевірявся, ТОВ «АЗС-Сервіс» використовувало багатофункціональний фіскальний реєстратор для АЗС (ЕККА) «TT POS.25», фіскальний номер 3001062083 та багатофункціональний фіскальний реєстратор для АЗС (ЕККА) «TT POS.21», фіскальний номер 300242120, які внесені до Держреєстру ЕККА та відповідають всім вимогам законодавства України.

Ці фіскальні реєстратори керують паливо-роздавальними колонками в єдиному програмно-апаратному комплексі, забезпечують реєстрацію продаж палива, передачу фіскальних звітів та фіскальних чеків на сервер податкової служби, а також формування контрольної стрічки в електронному форматі.

Відповідно для того, щоб продавати паливо необхідно внести в фіскальну пам`ять РРО не тільки вид та кількість палива, що надходить, а і реквізити відповідного документу, яким обліковується прихід ТМЦ на підприємстві.

Оскільки ПРК управляються лише РРО, то неможливо здійснити відпуск палива не роздрукувавши при цьому фіскальний чек. А отже технічні характеристики вищевказаних РРО унеможливлюють здійснення продажу необлікованого на АЗС палива, або ж продаж палива без проведення цієї операції через РРО.

Питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, визначені Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року № 408 (далі Порядок №408).

Відповідно до пункту 31 Порядку №408, облік у системі електронного адміністрування реалізації пального ведеться в літрах, приведених до температури 15°C. При цьому обсяги відпущеного в місцях роздрібної торгівлі пального (АЗС), на які отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, для цілей цього Порядку вважаються обсягами пального в літрах, приведеними до температури 15°C. Такі одиниці обліку для пального мають використовуватися в первинних бухгалтерських документах, акцизних накладних/розрахунках коригування до акцизних накладних, декларації з акцизного податку.

За правилами пункту 47 Порядку №408, відхилення між обсягами залишків пального за кожним кодом згідно з УКТЗЕД, що обліковуються в системі електронного адміністрування реалізації пального платника акцизного податку за акцизним складом, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, та обсягами залишків пального в бухгалтерському обліку за кожним кодом згідно з УКТЗЕД за таким акцизним складом, які виникли внаслідок врахування в системі електронного адміністрування реалізації пального літрів пального, відпущених через паливороздавальні колонки (ПРК) на такому акцизному складі, як літрів, що вважаються приведеними до температури 15 °C без врахування впливу змін фактичної температури повітря, яка була за такого відпуску, є обліковою різницею, якщо її розмір наприкінці календарного року не перевищує 1 відсоток обсягу реалізації пального за такий календарний рік в системі електронного адміністрування реалізації пального окремо за кожним кодом УКТЗЕД в системі електронного адміністрування реалізації пального за такий календарний рік.

Наведеними нормами врегульовано питання обліку пального, пов`язану з фізико-хімічними властивостями в залежності від температури, встановлено визначення, що є обліковою різницею пального та визначено, що розмір останньої не може перевищувати 1 відсоток обсягу реалізації пального за такий календарний рік в системі електронного адміністрування реалізації пального окремо за кожним кодом УКТЗЕД.

У розрахунках контролюючий орган встановлює відхилення між даними СОД РРО та даними бухгалтерського обліку за окремі місяці 2023 року.

Поряд із цим відхилення між обсягами залишків пального та її допустимий рівень обраховується за календарний рік і здійснюється за результатами такого року.

Відтак, наведені дані хоч і місять деяке відхилення, але таке відхилення можна оцінити як допустиме лише по завершенню календарного року 2023 року.

Що стосується даних контролюючого органу, то такі є помилковими, містять прогалини в оцінених даних і не враховують наведених норм чинного законодавства.

Контролюючим органом не враховано, що у червні 2023 року відбувалась заміна РРО.

Як вбачається із додатку до Акту перевірки «Інформація щодо розбіжностей у ТОВ «АЗС-Сервіс» за червень 2023» при внесенні вихідних даних не враховано дані РРО «TT POS.21», фіскальний номер 3000242120, який був встановлений на АЗС №1 ТОВ «АЗС-Сервіс» в м. Рівне, вул. Курчатова, 32б до 09.06.2023.

Вказане підтверджується Звітами ПММ по АЗС№1.

Дані додатків до Акту перевірки містять помилки та неточності:

- «Інформація щодо розбіжностей у ТОВ «АЗС-сервіс» за червень 2023» рядок «2710124512 інші бензини», колонки (графи) 8, 10; рядок «2710194300 важкі дистиляти (газойлі)», колонки (графи) 8, 9, 10;

- «Інформація щодо розбіжностей у ТОВ «АЗС-сервіс» за липень 2023» рядок «2710124512 інші бензини», колонка (графа) 11; рядок «2710194300 важкі дистиляти (газойлі)», колонки (графи) 9, 11;

- «Інформація щодо розбіжностей у ТОВ «АЗС-сервіс» за серпень 2023» рядок «2710124512 інші бензини», колонки (графи) 11, 14; рядок «2710194300 важкі дистиляти (газойлі)», колонки (графи) 9, 11, 14.

Вказане підтверджується Звітами ПММ по АЗС№1, які сформовані програмою Nafta POS версії V21-306 та V21-02ВМ.

З цього можна дійти висновку про невідповідність даних, що містяться в СОД РРО даним, наведеним контролюючим органом у своїх документах (розрахунках).

Відповідачем також допущено методологічні помилки у проведенні відповідних розрахунків.

Так, колонка (графа) 13 таблиць «Інформація щодо розбіжностей у ТОВ «АЗС-Сервіс», містить помилку у формулі підрахунку результату, адже до кількості літрів приведених до температури 15 град.С (гр.7) додаються фактичні фізично-наявні літри (гр.8), хоча вірним було б додавати літри приведені до температури 15 град.С (гр.9).

Далі, формула містить дію віднімання знову фактично фізично відпущених літрів (гр.10) і порівняння із літрами приведеними до температури 15 град.С (гр.14).

Відповідно результат наведений в гр.15 виходить не коректний.

Оскільки вихідні дані внесені відповідачем невірно, а при проведенні розрахунків були допущені методологічні помилки, то і результати розрахунку розбіжностей також є невірними та не можуть слугувати підставою для відповідних висновків, наведених в Акті перевірки, а відтак і для винесення оскаржуваного ППР.

Контролюючим органом не надано пояснень та обґрунтувань того, яким чином обраховувавсь облікова різниця пального та за якою методикою.

Для визначення обставини реалізації необлікованого товару мала б бути встановлена розбіжність між даними обліку платника та фактичними залишками товару на АЗС, а такої розбіжності виявлено не було. Проведені фактичні заміри в ємностях АЗС та обрахунки фактичних залишків нафтопродуктів контролюючим органом на АЗС не встановили відповідного факту, тобто жодних відхилень фактично наявних на АЗС нафтопродуктів від даних обліку платника не виявлялось.

Наведене дає підстави вважати, що висновок контролюючого органу про порушення позивачем відповідних пунктів статті 3 Закону №265/95-ВР є непідтвердженим належними доказами, відтак є безпідставним.

За правилами пункту 1 частини першої статті 17 Закону №265/95-ВР, за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання: 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше; 150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

Відповідно до статті 20 Закону №265/95-ВР, до суб`єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, та/або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об`єкті), за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які здійснюють діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що контролюючим органом не доведено факт виявлення порушень під час фактичної перевірки; висновки Акта перевірки є недоведеними та помилковими; підстави для застосування фінансових санкцій у порядку статей 17 та 20 Закону №265/95-ВР відсутні.

За приписами статті 19 Конституції України від 28.06.1996 №254к/96-ВР, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідачем не доведено правомірності оскаржуваного рішення ППР в порядку статті 77 КАС України, а тому права та інтереси позивача підлягають судовому захисту шляхом визнання протиправним і скасування такого рішення суб`єкта владних повноважень.

За правилами частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На користь позивача підлягає стягненню сума судового збору у розмірі 5794 грн 64 коп, сплачена відповідно до платіжної інструкції від 27.12.2023 №567.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗС-Сервіс» (вулиця Курчатова, 32Б, місто Рівне, 33018; код ЄДРПОУ 25319659) до Головного управління ДПС України у Рівненській області (вулиця Відінська, 12, місто Рівне, 33023; код ЄДРПОУ ВП 44070166) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Рівненській області від 11.12.2023 №10315/17000705-22.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗС-Сервіс» суму судового збору у розмірі 5794 грн 64 коп за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління ДПС України у Рівненській області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 19 лютого 2024 року

Суддя К.М. Недашківська

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2024
Оприлюднено21.02.2024
Номер документу117081010
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —460/28691/23

Ухвала від 31.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 03.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Рішення від 19.02.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні