Рішення
від 19.02.2024 по справі 560/22298/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/22298/23

РІШЕННЯ

іменем України

19 лютого 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Керівника Кам`янець-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави до Департаменту освіти та науки Хмельницької ОДА , Міністерства освіти і науки України , Вищого професійного училища №36 про зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

Керівник Кам`янець-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави звернувся до суду з позовом до Департаменту освіти та науки Хмельницької ОДА, Міністерства освіти і науки України, Вищого професійного училища №36, в якому просить зобов`язати Департамент освіти та науки Хмельницької обласної адміністрації, Міністерство освіти і науки України, Вище професійне училище №36, с.Балин привести, у стан готовності захисну споруду - протирадіаційне укриття №84887, що знаходиться за адресою: вул. Центральна,1а, с.Балин, з метою використання її за призначенням у відповідності до "Вимог щодо утримання, та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачі не вживають заходи, необхідні для приведення споруди укриття Вищого професійного училища №36 у стан готовності для використання. Вказана споруда не забезпечена первинними засобами пожежогасіння, зв`язку та оповіщення; не забезпечено штучним освітленням, технічним стан споруди не відповідає вимогам з, утримання; комунікації, інженерні мережі, (інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення утримуються у неналежному технічному стані; не пофарбовані відповідно до їх призначення; енергообладнання не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері улаштування електроустановок; системи водопостачання, каналізації і опалення не захищені від корозії; не ведеться документація захисної споруди; сховище не забезпечене в повному обсязі спеціальним інвентарем та майном, у тому числі радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки/та зв`язку, лікарськими засобами. Зазначене суперечить інтересам держави щодо підготовки до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя громадян.

Департамент освіти та науки Хмельницької ОДА подав відзив на позов, в якому вказав, що на території Вищого професійного училища № 36 (с. Балин) розміщено захисні споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття №84887, власником яких є Міністерство освіти і науки України. Згідно актів стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційних укриттів від 29.09.2021, 22.08.2022, 11.08.2023 балансоутримувачем вказаних укриттів є Вище професійне училище № 36 с. Балин. Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено пунктом 8 статті 32 Кодексу та пунктом 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (далі - Порядок №138). Зазначає, що Департамент не має повноважень формування бюджетної політики та розподілу коштів Державного бюджету на власний розсуд для забезпечення усіх потреб окремих закладів освіти. Департаментом виконуються вказані доручення в межах компетенції та наявного ресурсу. Просить відмовити у задоволенні позову.

Разом з тим, відповідач заявляє, що позов поданий не до належних відповідачів. Відповідно до підпункту 1 пункту 2 Розділу IV Наказу № 579 відповідачем по даній справі може бути визнаний лише балансоутримувач - Вище професійне училище №36 с. Балин. Просить вилучити Департамент освіти та науки Хмельницької ОДА з числа відповідачів.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив, що захисна споруда цивільного захисту, належить Міністерству освіти та науки України та підпорядковується Департаменту освіти і науки Хмельницької ОДА та експлуатується Вищим професійним училищем №36 с.Балин. Тобто ВПУ №36 на праві оперативного управління є користувачем захисної споруди - протирадіаційне укриття №84887. Функції управління майном, яке закріплюється за ВПУ, здійснює Міністерство освіти і науки України. Тобто, власником є балансоутримувач, а навчальний заклад здійснює оперативне управління майном, у тому числі ПРУ №84887. Враховуючи встановлене, клопотання Департамента освіти та науки Хмельницької ОДА про виключення його з числа відповідачів задоволенню не підлягає.

У поданому відзиві на позов Міністерство освіти і науки України зазначило, що згідно Положення про Міністерство освіти і науки України, МОН здійснює управління об`єктами державної власності, що належать до сфери його управління. Відповідно листа департаменту освіти і науки Хмельницької ОВА від 20.11.2023 №1956-38/2023, протирадіаційне укриття №84887, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 1-А, с. Балин, Кам`янець-Подільський р-н, Хмельницька область - обмежено готове до використання за призначенням. До завершення процедури передачі з державної власності у комунальну власність підпорядкованих МОН державних закладів професійної (професійно-технічної) освіти окремі функцій з управління передані обласним, Київській міській державним адміністраціям, у тому числі здійснення матеріально-технічного і фінансового забезпечення закладів освіти, аналізу та контролю за провадженням їх фінансово-господарської діяльності, здійснення контролю за організацією освітнього процесу у закладах освіти. Враховуючи зазначене, при вирішенні справи, покладається на думку суду.

Вище професійне училище №36 подало відзив на позов, в якому вказало, що ВПУ №36 с. Балин є розпорядником нижчого рівня, і як бюджетна установа та суб`єкт господарювання, користується, володіє і розпоряджається майном, проте суворо за його призначенням і цілями, визначеними суб`єктом управління, тобто має обмежені власником речові права на нього, а саме, оперативного управління. Прость прийняти об`єктивне та законне рішення відповідно до чинного законодавства України.

Позивач скористався правом на подання відповідей на відзиви, в якій позивач просить позов задовольнити з підстав зазначених у позовній заяві.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 08.01.2024 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Суд встановив, що згідно інформації ГУ ДСНС у Хмельницькій області №672501 від 24.10.2023 у ході проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) упродовж 2020-2023 років виявлено факти порушень вимог законодавства щодо утримання захисної споруди цивільного захисту, розташованої на території Вищого професійного училища №36 с.Балин, за результатами чого складено акти №16 від 27.01.2020, №94 від 01.06.2020 від 27.01.2020.

Упродовж 2021-2023 років проводились вивчення стану захисної споруди (протирадіаційного укриття) №84887, за результатами складено акти від 29.09.2021, 22.08.2022, 11.08.2023 із зазначенням порушень вимог законодавства щодо утримання захисної споруди цивільного захисту та строки виконання.

Проте, будь-якої відповіді від ВПУ №36 с.Балин про усунення виявлених порушень за результатами складання актів від 29.09.2021, 22.08.2022, 11.08.2023 не надходило.

Встановлено, що Вище професійне училище №36 с.Балин на праві оперативного управління є користувачем захисної споруди - протирадіаційне укриття №84887, що перебуває у державній власності Міністерства освіти та науки України.

Відповідно до наданої інформації Вищого професійного училища №36 с.Балин №31 від 16.10.2023, згідно паспорту та облікової картки сховища № НОМЕР_1 , останнє знаходиться по вул. Центральна у с. Балин, в приміщенні господарського адміністративного корпусу училища та становить площу 1363 м.кв., введене в експлуатацію у - 1987 році.

Дане укриття, у разі наявної загрози, розраховане на утримання в ньому 1782 особи, розташоване в підвальному (цокольному) приміщенні адміністративного корпусу, в якому розміщені учбові класи, актовий зал, столова, інше, система опалення центральна, енергопостачання та водопостачання централізоване, забезпечується самостійно за рахунок трансформаторної підстанції та водонапірної башти, передбачено два входи та один аварійний вихід, двоє метало-пластикових захисних дверей, один туалет, діючий септик. Укриття розташоване в адміністративній будівлі, у мирний час використовується як господарче (підсобне) приміщення та у разі виникнення загрози упродовж 12 годин має-бути приведене у готовність.

На виконання наказу № 264 від 26.05.2020, виданого ГУ ДСНС України у Хмельницькій області, Кам`янець-Подільським районним управлінням ГУ ДСНС у Хмельницькій області у травні місяці проведений позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатом якого складено акт за №94 від 01.06.2020.

За результатами перевірки виявлено ряд порушень щодо утримання захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття №84887, що розміщене в господарсько-адміністративному корпусі училища, яке згідно паспорту належить до державної власності - Міністерства освіти та науки України.

Перевіркою встановлено порушення вимог Наказу МВС України №579 від 09.07.2018 "Про затвердження вимог з-питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту", зокрема: захисна споруда не забезпечена первинними засобами пожежогасіння, зв`язку та оповіщення; не забезпечено штучним освітленням, технічним стан споруди не відповідає вимогам з, утримання; комунікації, інженерні мережі, (інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення утримуються у неналежному технічному стані; не пофарбовані відповідно до їх призначення; енергообладнання не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері улаштування електроустановок; системи водопостачання, каналізації і опалення не захищені від корозії; не ведеться документація захисної споруди; сховище не забезпечене в повному обсязі спеціальним інвентарем та майном, у тому числі радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки та зв`язку, лікарськими засобами.

Обмежена готовність сховища - протирадіаційного укриття №84887 підтверджується інформацією районного управління ГУ ДСНС у Хмельницькій області №672501 від 24.10.2023, згідно якої установою (ВПУ №36 с.Балин, Департаментом освіти та науки Хмельницької ОДА) не усунуто недоліки, зазначені у актах перевірки таї актах оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту, які проведено 26.05.2020, 29.09.2021, 22.08.2022, 11.08.2023, за участю фахівців Кам`янець-Подільського районного відділу ГУ ДСНС України в Хмельницькій області, згідно яких стан споруди визначено як "обмежено готове" до експлуатації за призначенням.

Зазначеними актами оцінки стану готовності захисної споруди, зокрема, встановлено наступні порушення: не забезпечено системою оповіщення та сигналізації, вільним доступом усередину приміщення, пошкоджені електроручні вентилятори, вентилятори витяжної, припливної систем вентиляції, повітропроводи, електромережа; не відповідає вимогам ПУЕ, відсутнє заземлення електропостачання, відсутня система протипожежної сигналізації (СПС), відсутні вимірювальні прилади, не забезпечено резервне освітлення від переносних електричних носіїв, виявлено відсутність журналу перевірки стану захисної споруди), плану захисної споруди із зазначенням пристроїв для сидіння та лежання та шляхів евакуації, план приведення захисної споруди у готовність, щорічний акт огляду ємкостей для питної води з результатами лабораторних досліджень., вимоги з використання та експлуатації фільтровентиляційного обладнання.

Наведене свідчить про тривалість та систематичність порушень у сфері цивільного захисту при утриманні вказаної споруди цивільного захисту, що може призвести до порушень інтересів держави в частині завдання шкоди життю та здоров`ю людей, у тому числі дітей, які навчаються у закладі.

Сховище, що розташоване на території Вищого професійного училища №36 с.Балин є важливою спорудою цивільного захисту, яка при необхідності, а саме внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів здатна розмістити 1782 особи, а саме працівників навчального закладу, дітей-студентів закладу, а також дітей з дитячого садочка Балинського закладу дошкільної освіти, який використовує лише просту захисну споруду (підвал), а протирадіаційне укриття відсутнє.

Зазначені порушення стали підставою для зобов`язання місцевому органу у правління, професійно-технічною освітою - Департаменту освіти та науки ОДА, Міністерству, освіти і науки України, місцевому органу управління професійно-технічною освітою, навчальному закладу вжити відповідних заходів задля приведення сховища протирадіаційне укриття №84887 у стан готовності, з метою надання можливості дітям використання за призначенням під час "Повітряної тривоги".

Вважаючи бездіяльність відповідачів щодо виконання обов`язку щодо утримання захисної споруди цивільного захисту у належному стані та не приведення її у стан готовності, у тому числі після введення воєнного стану на території України, протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.

ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який продовжений до 19.02.2023 на підставі указів Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 14.03.2022 №133/2022, від 18.04.2022 №259/2022, від 17.05.2022 №341/2022, від 12.08.2022 №573/2022, від 07.11.2022 № 757/2022, та на цей час триває.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про оборону України" оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно із статтею 3 Закону України "Про оборону України" підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Відповідно до пункту 14 частини першої статті 2 Кодексу Цивільного захисту України (далі - Кодекс) захисні споруди цивільного захисту - це інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів.

До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Цивільним захистом відповідно до статті 4 Кодексу є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 21 Кодексу громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд. Відповідно до частини п`ятої статті 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (далі - Порядку) визначено, що утримання захисних споруд комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

Балансоутримувач захисної споруди - це власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі. Балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Частиною першою статті 20 Кодексу визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.

Згідно із пунктом 11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС. Відповідно до пункту 1 Розділу І "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579, споруди фонду захисних споруд повинні утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Балансоутримувач відповідно до цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (пункт 6 Розділу VIII ).

Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог. Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимог). Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимог визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимог під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди. За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог. У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимог).

Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено пунктом 8 статті 32 Кодексу та пунктом 9 Порядку.

Суд встановив, що відповідно до облікової картки протирадіаційного укриття - ПРУ №84887, Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності - приміщення належить - Міністерству освіти та науки України (власнику, форма власності - державна.

З листа Міністерства освіти і науки України №1/116482-23 від 24.10.2023 слідує, що згідно з пунктами 2,3 Плану основних заходів цивільного захисту Міністерства освіти і науки України на 2023 рік, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.05.2023 №589, департаментам освіти і науки обласних військових адміністрацій (далі - органам управління освітою), закладам освіти, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України поставлені завдання щодо забезпечення утримання в постійній готовності до використання за призначенням захисних споруд, призначених для укриття учасників освітнього процесу.

Департаментом освіти та науки ОДА, Міністерством освіти і науки України (як власником та балансоутримувачем), Вищим професійним училищем №36 (як користувачем в виді оперативного управління), всупереч положень частини 8 статті 32 КЦЗ України, пункту 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138, упродовж тривалого проміжку часу не забезпечено належне утримання та приведення у період воєнного часу до стану готовності захисної споруди з метою використання її за призначенням.

Захисна споруда цивільного захисту, яка перебуває в користуванні (оперативному -управлінні) Вищого професійного училища №36 неготова до використання за призначенням, що призводить до загрози життю та здоров`я населення, так як на даний час на території України проходять бойові дії та наносяться ракетні удари по різним об`єктам, які знаходяться на її території, у тому числі по Хмельницькому регіону, що є порушенням вимог законодавства у сфері цивільного захисту.

Таким чином, внаслідок невжиття відповідачами усіх необхідних дій у сфері цивільного захисту населення порушено інтереси держави та територіальної громади, що є підставою для звернення із даним позовом прокурором.

Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що станом на початок періоду збройної агресії проти України захисна споруда протирадіаційного укриття №84887, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 1-А, с. Балин, Кам`янець-Подільський р-н, Хмельницька область, перебувала у стані обмеженої готовності до використання за призначенням, через що не здатна забезпечити захист цивільного населення.

Систематичне невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення укриття у стан готовності суперечить інтересам держави щодо підготовки до оборони в умовах воєнного стану та не забезпечує захист життя людини (аналогічної позиції притримується Верховний Суд у справі №820/5164/15 постанова від 25.07.2019)

Згідно із частиною 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідач не надав будь-які докази на спростування доводів органу прокуратури, який виступає в інтересах держави, зокрема і щодо того, що ним були вжиті необхідні або можливі заходи з метою приведення укриття у стан готовності до експлуатації відповідно до вимог закону.

З огляду на це, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Враховуючи приписи статті 139 КАС України, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов керівника Кам`янець-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави до Департаменту освіти та науки Хмельницької ОДА, Міністерства освіти і науки України, Вищого професійного училища №36 задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Департаменту освіти та науки Хмельницької ОДА, Міністерства освіти і науки України, Вищого професійного училища №36, яка полягає у не приведенні у стан готовності захисної споруди цивільного захисту №84887, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 1-А, с. Балин, Кам`янець-Подільський р-н, Хмельницька область.

Зобов`язати Департамент освіти та науки Хмельницької обласної адміністрації, Міністерство освіти і науки України, Вище професійне училище №36, с.Балин привести, у стан готовності захисну споруду - протирадіаційне укриття №84887, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 1а, с.Балин, з метою використання її за призначенням у відповідності до "Вимог щодо утримання, та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 19 лютого 2024 року

Позивач:Керівник Кам`янець-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави (вул. Драгоманова, 11, м.Кам`янець-Подільський, Хмельницька область, 32300 Відповідач:Департамент освіти та науки Хмельницької ОДА (майдан Незалежності, 1, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29009 , код ЄДРПОУ - 44243885) Міністерство освіти і науки України (вул. Проспект Перемоги, буд. 10, м.Київ 135, 01135 , код ЄДРПОУ - 38621185) Вище професійне училище №36 (вул. Центральна, 1А, с. Балин, Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, 32440 , код ЄДРПОУ - 26294370)

Головуючий суддя В.В. Матущак

Дата ухвалення рішення19.02.2024
Оприлюднено21.02.2024
Номер документу117082037
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —560/22298/23

Ухвала від 29.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 19.02.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні