Постанова
від 08.10.2010 по справі 4625/10/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2010 р.

Справа № 2-а-4625/10/2170

                              

Суддя Херсонського  окружного адміністративного суду Василенко Г.Ю. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Нова Каховка Херсонської області до  Комунального підприємства "Комунгоспсервіс" про стягнення податкового боргу,

встановив:

Державна податкова інспекція  у м. Нова Каховка Херсонської області (далі –позивач, або ДПІ у м. Нова Каховка) звернулась  з адміністративним позовом до комунального підприємства «Комунгоспсервіс»Таврійської міської ради (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем в порушення вимог ст. 67 Конституції України, Закону України «Про систему оподаткування»та Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетними  та державними цільовими фондами»не було сплачено суми податкових зобов’язань зі сплати податку на додану вартість, збір за забруднення навколишнього природного середовища, податку на землю з юридичних осіб, податку з власників наземних транспортних засобів. В добровільному порядку суму податкового боргу відповідач не сплачує, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Як вбачається з матеріалів справи 20 вересня 2010 року відповідачем отримано копію ухвали про відкриття скороченого провадження, що підтверджується відміткою про отримання у повідомленні про  вручення рекомендованого поштового відправлення. Разом з тим, у строк, встановлений частиною 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем не подано до суду заперечень проти позову.

Дослідивши наявні в матеріалах справи документи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

КП «Комунгоспсервіс»Таврійської міської ради зареєстроване рішенням виконавчого комітету Новокаховської міської ради Херсонської області від 01 червня 2005 року та перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у м. Нова Каховка Херсонської області. Відповідач перебуває на загальній системі оподаткування, є платником податку на додану вартість, а також платником місцевих податків і зборів та подає відповідні податкові декларації, в яких самостійно визначає суми податкових зобов’язань.   

Відповідно до пункту 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» до повноважень органів державної податкової служби належить право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку  та розмірах, встановлених законами України.

Відповідно до ст.ст. 67, 68 Конституції України, кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори у порядку та у розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції та законів України. Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25.06.1991р., п.п.4.1.1, 4.1.4 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (далі - Закон України № 2181), платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів). Також, згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування», платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування»до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) належить, зокрема, податок на додану вартість.

Згідно до п.п. 7.8.1 п.7.8 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97 –ВР від 03.04.1997 року, податковим періодом для сплати податку на додану вартість є один календарний місяць.

Відповідно до абз. „а" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України № 2181 податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідач подав до Державної податкової інспекції у м. Нова Каховка Херсонської області податкові декларації по податку на додану вартість, в яких самостійно визначив до сплати податкові зобов’язання на загальну суму 56831,5грн. Однак, підприємством не сплачено суму вищевказаних податкових зобов’язань у встановлені строки. В наслідок чого, податковим органом 10 грудня 2009 року, 20 січня 2010 року та 14 липня 2010 року були проведені невиїзні документальні перевірки  КП «Комунгоспсервіс»з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов’язання по податку на додану вартість. Перевіркою встановлено порушення п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість» та пп. 5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України № 2181, а саме порушено граничний строк сплати узгодженого податкового зобов’язання по податку на додану вартість. За наслідками вказаних перевірок складено акти №1659/152/33882440, №25/152/33582440 та №916/152/33582440 на підставі яких Державною податковою інспекцією у м. Нова Каховка Херсонської області винесені податкові повідомлення рішення від 17 березня 2010 року за № 0004221502/0, від 27 січня 2010 року за №0004291502/0, від 26 липня 2010 року за №0005131502/0 про застосування до відповідача штрафних санкцій у сумі 11265,50грн., 4465,5грн. та 9673,50грн. та нарахована пеня у розмірі 3238,60грн. Вказані  повідомлення-рішення були направленні на адресу відповідача рекомендованим листом, отримані представником під розпис та залишені без реагування.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про плату за землю" від 03 липня 1992 року №2535, використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, сплачують земельний податок.

Статтею 13 Закону України № 2535 встановлено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Частиною 1 статті 17 Закону України № 2535 визначене, що податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно із статтею 27 Закону України "Про плату за землю" контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.

Комунальне підприємство «Комунгоспсервіс»  подало до Державної податкової інспекції у м. Нова Каховка Херсонської області  податковий розрахунок земельного податку на 2010 рік, однак взяті на себе зобов’язанні по його сплаті не виконав. Тому посадовими особами позивача 18 лютого та 19 березня 2010 року  були проведені невиїзні документальні перевірки щодо своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов’язання по земельному податку. За наслідками перевірки складено акти №245/15-3 та №277/15-3, в яких зафіксовано порушення відповідачем граничного строку сплати узгодженого податкового зобов’язання по земельному податку, передбаченого ст. 17 Закону України «Про плату за землю». Відповідно до цих актів були прийняті податкові повідомлення рішення №0000251501/0 від 19 лютого 2010 року та №0000781501/0 від 22 березня 2010року, направленні на адресу КП «Комунгоспсервіс» рекомендованим листом, та були ним проігноровані. Вказаними рішеннями до відповідача були застосовані штрафні санкції на загальну суму 1598,93грн. та пеня у розмірі 183,28грн.

Крім того, ст.1 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" від 12.11.1991 року №1963-ХІІ, визначає, що  платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи (далі - юридичні особи), а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства (далі - фізичні особи), які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього Закону є об'єктами оподаткування.  

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів", юридичні особи - платники податку зобов'язані пред'являти органам, що здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію, зняття з обліку або технічний огляд транспортних засобів, платіжні доручення про сплату податку з написом (поміткою) установи банку про зарахування податку по наземних транспортних засобах до територіальних дорожніх фондів.

Юридичні особи на основі бухгалтерського звіту (балансу) у строки, визначені законом для річного звітного періоду, подають відповідному органу державної податкової служби за місцем реєстрації транспортних засобів розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на поточний рік за формою, затвердженою центральним податковим органом України.

Відповідачем 25 лютого 2010р. було надано до ДПІ у м.Нова Каховка Херсонської області розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів, в якому самостійно визначено розмір податкового зобов’язання.

18 та 22 лютого 2010 року посадовими особами позивача проведено невиїзну документальну перевірку КП «Комунгоспсервіс»з питань своєчасності подання податкової звітності та сплати податкових зобов’язань, за результатами якої складено акти №138/171-33582440 та №160/171-33582440. Перевіркою виявлено порушення положень ч.2 ст. 5 та ч.2 ст.6 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" - несвоєчасно подані та сплачені розрахунки податкових зобов’язань по податку з власників транспортних засобів. На підставі вищевказаних актів податковим органом були винесені податкові повідомлення-рішення по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів за № 0002551701/0 та за №0002561701/0  від 01 березня 2010 року, якими нараховані штрафні санкції на загальну суму 727,5грн та пеня у сумі 15,97 грн., які до теперішнього часу відповідачем не сплачені, в установленому порядку не оскаржені.

Відповідно до ст. 44 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” збір за забруднення навколишнього природного середовища встановлюється на основі фактичних обсягів викидів, лімітів скидів забруднюючих речовин в навколишнє природне середовище і розміщення відходів. Відповідно до п. 9 Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.1999р. № 303  розрахунки збору, базовий податковий (звітний) період для якого дорівнює календарному кварталу, подаються платниками органам державної податкової служби протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, за місцем податкової реєстрації. Остаточний річний розрахунок збору подається платниками до органів державної податкової служби за місцем податкової реєстрації платника протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного року.

Згідно п. 13 Порядку платники збору за забруднення навколишнього природного середовища несуть відповідальність за правильність обчислення та своєчасну сплату збору згідно із законодавством. Не внесені своєчасно кошти збору стягуються з платників у встановленому законодавством порядку.

КП «Комунгоспсервіс»подав до Державної податкової інспекції у м. Нова Каховка Херсонської області податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища на суму 56831,50грн. Однак взяті на себе зобов’язання відповідач не виконав, в наслідок чого контролюючим органом була застосована пеня у розмірі 212,70грн.

Загальна сума заборгованості відповідача перед Державною податковою інспекцією у м. Нова Каховка Херсонської області підтверджена довідкою про стан заборгованості за №6831/10/24-111 від 13 серпня 2010 року та обліковими картками розрахунків.

Таким чином, сума заборгованості зі сплати податку на додану вартість, податку на землю, податку з власників транспортних засобів та збору за забруднення навколишнього природного середовища є узгодженою з дня подання податкових декларацій, і відповідно   до   п.п. 5.4.1    п.5.4   ст.5   Закону   України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" набула статусу податкового боргу платника податків та становить 144311,8грн.

Позивачем були здійснені заходи, передбачені ст. 6 Закону України „Про порядок погашення зобов`язань перед бюджетами та державними цільовими фондами”, а саме –відповідачеві були направлені податкові вимоги. Крім того, контролюючим органом було прийнято рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу, але вжиті заходи до сплати податкового боргу не призвели.

Оскільки згідно п.п. 3.1.1 п. 3.1 статті 3 Закону № 2181 активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду, суд вважає доведеним право позивача на стягнення з відповідача заборгованості зі сплати податку на додану вартість, земельного податку з юридичних осіб, податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин, та збору за забруднення навколишнього природного середовища  на загальну суму 144311,8грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163, 167 КАС України, суд -

постановив:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з комунального підприємства "Комунгоспсервіс" (код ЄДРПОУ 33582440)  заборгованість перед бюджетом:

- податок на додану вартість в розмірі 83003 (вісімдесят три тисячі три) грн. 18 коп. (р/р 31119029700012 в ГУДКУ у Херсонській області, код ЗКПО 24103977, МФО 852010, код призначення платежу 14010100);  

- збір за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 57044 (п'ятдесят сім тисяч сорок чотири грн. 20 коп. (р/р 33116329700014 в ГУДКУ у Херсонській області, код ЗКПО 24103977, МФО 852010, код призначення платежу 50080200);  

- земельний податок з юридичних осіб в сумі 3211 (три тисячі двісті одинадцять) грн. 41 коп. (33215811700014 в ГУДКУ у Херсонській області, код ЗКПО 24103977, МФО 852010, код призначення платежу 13050100);

- податок з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в розмірі 1053 (одна тисяча п'ятдесят три) грн. 02 коп. (р/р 33218807700014 в ГУДКУ у Херсонській області, код ЗКПО 24103977, МФО 852010, код призначення платежу 12020100).   

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з моменту її отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була  подана  у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили  після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                                                                       Василенко Г.Ю.

кат. 6.6.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2010
Оприлюднено22.10.2010
Номер документу11708832
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4625/10/2170

Постанова від 08.10.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні