Рішення
від 13.02.2024 по справі 160/31413/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2024 рокуСправа №160/31413/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПрудника С.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю АМІКРОН ПЛЮС до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування про застосування фінансових санкцій,-

ВСТАНОВИВ:

29.11.2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю АМІКРОН ПЛЮС до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій позивач з урахуванням позову на виконання вимог ухвали суду від 04.12.2023 року, просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про застосування фінансових санкцій №14643/04-36-09-01/40833235 від 14.06.2023 року в сумі 136 000,00 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що , штраф визначений абз. 19 ч. 2 ст. 17 Закону № 481/95-ВР з урахуванням вимог ч. 3 ст. 16 Закону № 481/95-ВР застосовується за неподання звіту про обсяги виробництва та/або обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів суб`єктами господарювання, які: отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами, здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції. Тобто обов`язковими умовами для подачі відповідного звіту є наявність одночасно двох обов`язкових умов, а саме: перше - наявність ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом., алкогольними напоями і тютюновими виробами; друге - здійснення діяльності пов`язаної з виробництвом відповідної продукції. При відсутності будь-якої обов`язкової умови в розумінні ч. 3 ст.16 Закону № 481/95-ВР позивач автоматично втрачає свій обов`язок з приводу подання (своєчасного подання) звітності про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту. спиртових дистилятів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та відповідно звільняється від відповідальності за їх не подання або не своєчасне подання. 02.05.2018 року позивач в установленому законодавством порядку отримав ліцензію на виробництво алкогольних напоїв серії АЖ № 077467, реєстраційний номер 99010820180026. Основним видом діяльності позивача до 14.10.2022 року було - 11.05 Виробництва пива (основний), що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 529986193191 від 19.10.2021 року та Статутом товариства в редакції від 06.11.2017 року. З метою отримання виробничих потужностей та реалізації свого основного виду господарської діяльності позивач 01.01.2021 року уклав з фізичною особою ОСОБА_1 договір оренди № 1 від 01.01.2021 року. За умовами даного договору, Орендодавець передає позивачу в строкове платне користування наступне майно: будівлю міні-пивзаводу, загальною площею 212,82 кв.м, яка розташована по АДРЕСА_1 , згідно з додатком № 3; виробниче обладнання для виробництва пива, згідно з додатком № 1. Отримавши ліцензію та виробничі потужності позивач приступив до реалізації свого основного виду господарської діяльності, що підтверджується: фінансовою звітністю мікропідприємства станом на 31.12.2021 року з квитанцією; фінансовою звітністю мікропідприємства станом на 31.12.2022 року з квитанцією; звітами про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма 1-0А) за квітень - вересень 2022 року з квитанціями; звітами про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» (форма 2-РС) за квітень - вересень 2022 року з квитанціями. Тобто позивач протягом часу з 01.01.2021 року по вересень 2022 року здійснював свою господарську діяльність з виробництва пива та своєчасно подавав відповідачу звіти про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що відповідачем не заперечується. На початку вересня 2022 року Орендодавець нерухомого майна ОСОБА_1 повідомила позивача про намір припинити дію договору оренди № 1 від 01.01.2021 року в зв`язку з відчуженням належного їй майна іншій особі. 30.09.2022 року позивач повернув ОСОБА_1 належне їй майно та припинив дію договору оренди № 1 від 01.01.2021 року. Факт правдивості дій позивача та орендодавця ОСОБА_1 підтверджується договором купівлі-продажу від 15.12.2022 року посвідченого приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу, за яким ОСОБА_1 здійснила відчуження належного їй майна іншій особі. Таким чином, 30.09.2022 року позивач був позбавлений всіх виробничих потужностей приміщення. обладнання, сировини, енергоресурсів та інших засобів та фактично припинив діяльність пов`язану з виробництвом алкогольних напоїв. В зв`язку втратою всіх виробничих приміщень, обладнання, сировини, енергоресурсів та інших засобів позивач остаточно втратив можливість на реалізацію свого основного виду господарської діяльності 11.05 Виробництва пива (основний), тому приступив до ліквідації своєї господарської діяльності в частині виробництва алкогольних напоїв. Так, 30.09.2022 року були звільнені працівники виробничої дільниці та апарату управління, що підтверджується: відомістю про стан нарахованого доходу, утриманого та оплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 4 квартал 2022 року, податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 4 квартал 2022 року, відомістю про нарахування з заробітної плати (доходу) грошового забезпечення застрахованим особам за 4 квартал 2022 року. 14.10.2022 року відповідно до протоколу загальних зборів від 07.10.2022 року, Статуту від 07.10.2022 року, позивач змінив свій основний вид господарської діяльності з 11.05 Виробництва пива на 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (основний), що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 60150236010 від 14.10.2022 року. Тож, 11.11.2022 року позивач скасував реєстрацію реєстратора розрахункових операцій, що підтверджується довідкою (форма № 6-РРО) № 2477 від 11.11.2022 року. Крім того, не зважаючи на фактичне припинення діяльності пов`язаної з виробництвом алкогольних напоїв, позивач продовжував своєчасно подавати відповідачу: звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма 1-ОА) за жовтень - грудень 2022 року з квитанціями з нульовими показниками; звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» (форма 2-РС) за жовтень - грудень 2022 року з квитанціями з нульовими показниками. Відтак позивач втративши свої виробничі потужності, звільнивши своїх працівників, змінивши основний вид господарської діяльності та скасувавши реєстрацію реєстратора розрахункових операцій повністю припинив діяльність пов`язану з виробництвом алкогольних напоїв, тому в розумінні ч. 3 ст. 16 Закону № 481/95-ВР, позивач автоматично втрачає свій обов`язок з приводу подання (своєчасного подання) звітності про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та відповідно звільняється від відповідальності за їх не подання або не своєчасне подання в розумінні абзац 19 частини 2 ст. 17 Закону № 481/95-ВР.

ГУ ДПС у Дніпропетровській області до суду подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив у задоволенні позову відмовити. В обґрунтування означеного податковий орган зазначив наступне. Згідно ліцензійних реєстрів ДПС у ТОВ «Амікрон Плюс» в наявності ліцензія на право оптової торгівлі алкогольними напоями, виключно пивом для виробників пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік №. 99021020180016, термін дії з 25.05.2018 року до 25.05.2023 року (термін дії завершено) та на виробництво алкогольних напоїв № 990108201800026, термін дії з 02.05.2018 року до 02.05.2023 року (термін дії завершено). Стан платника «0» - платник податків за основним місцем обліку, 53610, Дніпропетровська область, Синельниківський район, смт. Просяна, вул. Заводська, буд 4, кв. (офіс) 29. Згідно з інформаційно-аналітичної системи «Податковий блок» - «Обробка ПЗ та платежів» - «Податкова звітність», встановлено факт неподання, несвоєчасного подання ТОВ «Амікрон Плюс», код 40833235, звіту за формою 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» за січень, лютий, березень квітень 2023 року та неподання звіту за формою 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» за січень, лютий, березень, квітень 2023 року. Відповідно до абз. 22 ч.2 ст. 17 Закону № 481/95-ВР до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі, зокрема, неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000,00 гривень. Таким чином, сума штрафних санкцій за неподання/несвоєчасне подання за січень, лютий, березень, квітень 2023 року звітність за формами 2-РС та 1-ОА, складає 136 000,00 грн (17 000,0 грн.*8). Постановою Кабінету Міністрів Україна від 02.06.2003 №790, затверджено Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону №481 (далі - Порядок). Цей Порядок визначає механізм застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону та затверджує відповідну форму Рішення, зокрема: згідно п.5 Порядку підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є: - результати проведення органом; який видав ліцензію, іншими органами виконавчої влади в межах їх компетенції перевірок суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального. ГУ ДПС у Дніпропетровській області щомісячно проводяться систематичні перевірки, зокрема: за допомогою інформаційних систем, ліцензійних реєстраторів ДПС, поданих суб`єктами господарювання Звітів 2-РС, 1-ОА, та суб`єктами господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, з метою вжиття заходів щодо дотримання вимог статті 16 Закону №481. Отже, підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій від 14.06.2023 року № 14643/04-36-09-01/40833235 є висновок від 13.06.2023 року № 2214/04-36-09-01/40833235. Відповідно до пункту 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №790 від 02.06.2003 року (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Порядок №790) підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Висновок від 13.06.2023 № 2214/04-36-09-01/40833235 є матеріалом податкового органу щодо недотримання суб`єктом господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Отже, контролюючим органом правомірно винесено рішення про застосування фінансових санкцій від 14.06.2023 року № 14643/04-16-09-01/2949617472 на підставі висновку від 13.06.2023 року № 2214/04-36-09-01/40833235.

Позивач подав до суду відповідь на відзив де зазначив, що відповідач не подав будь - якого доказу на спростування зазначених в позовній заяві обставин. Отже висновки, зазначені у відзиві на позовну заяву є необґрунтованими.

ГУ ДПС у Дніпропетровській області подало до суду заперечення на відповідь на відзив щодо позовної заяви, в якій аргументи зводяться до правової позиції, яка висловлена відповідачем у відзиві на позовну заяву. Отже, відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Позивач подав до суду відповідь на заперечення, в якому аргументи висловлені щодо задоволення позовних вимог у повному обсязі та до незгоди щодо правової позиції контролюючого органу.

За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 29.11.2023 року зазначена вище справа розподілена та 30.11.2023 року передана судді Пруднику С.В.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.12.2023 року вказану позовну заяву було залишено без руху через невідповідність вимогам ст. ст. 160, 161 КАС України.

У встановлений ухвалою суду від 04.12.2023 року строк позивач усунув недоліки адміністративного позову.

13.12.2023 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду прийнято до свого провадження означену позовну заяву та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Витребувано у Головного управління ДПС у Дніпропетровській області: обґрунтований розрахунок рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про застосування фінансових санкцій №14643/04-36-09-01/40833235 від 14.06.2023 року в сумі 136 000,00 грн.; усі письмові докази, які слугували підставою для складання рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про застосування фінансових санкцій №14643/04-36-09-01/40833235 від 14.06.2023 року в сумі 136 000,00 грн. Судом зобов`язано витребувані судом докази слід подати до Дніпропетровського окружного адміністративного суду (також шляхом направлення на електронну адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду (inbox@adm.dp.court.gov.ua; inboxdoas@adm.dp.court.gov.ua) ) у строк до 28.12.2023 року. Судом попереджено Головне управління ДПС у Дніпропетровській області про можливість застосування судом заходів процесуального примусу, зокрема накладення штрафу та винесення окремої ухвали у разі невиконання вимог даної ухвали суду.

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленогостаттею 258 Кодексу адміністративного судочинства України- в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Вивчивши та дослідивши всі матеріали справи та надані докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що 13.06.2023 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області була проведена перевірка стану дотримання ТОВ АМІКРОН ПЛЮС вимог законодавства під час провадження діяльності, пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального.

Під час перевірки, відповідачем було встановлено, що ТОВ АМІКРОН ПЛЮС порушено вимоги ч. 3 ст. 16 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», а саме:

встановлено факт неподання, несвоєчасного подання ТОВ АМІКРОН ПЛЮС (код ЄДРПОУ 40833235) звіту за формою 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв «за січень, лютий, березень, квітень 2023 року та неподання звіту за формою 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі «за січень, лютий, березень, квітень 2023 року. Стан платника 0 - ПЛАТНИК ПОДАТКІВ ЗА ОСНОВНИМ МІСЦЕМ ОБЛІКУ.

Відповідно до абзацу 23 частини другої статті 17 Закону України від 19.12.1995 року № 48.1/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями), до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у разі неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, у розмірі 17 000,00 грн. Таким чином, сума штрафних санкцій за вищезазначене порушення, яка підлягає нарахуванню TOB "АМІКРОН ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 40833235) складає 136 000 грн.

За наслідками проведеної перевірки ГУ ДПС у Дніпропетровській області складено акт (висновок) про встановлення факту неподання, несвоєчасного подання ТОВ АМІКРОН ПЛЮС (код ЄДРПОУ 40833235) звіту за формою 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» та звіту за формою 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі».

На підставі акту (висновку) та наявних матеріалів, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення від 14.06.2023 року № 14643/04-36-09-01/40833235, згідно з яким до ТОВ АМІКРОН ПЛЮС застосовано фінансові санкції у розмірі 136 000 грн. (17 000,00 грн х 8) за не подання / не своєчасне подання звітів за формами №№ 2-PC, 1-ОA за січень, лютий, березень, квітень 2023 року.

Позивач не погоджуючись із означеним рішенням, 30.06.2023 року за №3006/2 подав до Державної податкової служби скаргу, в якій просив скасувати повністю рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про застосування фінансових санкцій №14643/04-36-09-01/40833235 від 14.06.2023 року в сумі 136 000,00 грн.

За наслідками розгляду скарги позивача, Державною податковою службою України прийнято рішення про результати розгляду скарги №25443/6/99-00-06-03-02-06 від 31.08.2023 року, яким залишено без змін рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №14643/04-36-09-01/40833235 від 14.06.2023 року, а скаргу без задоволення.

Як зазначив позивач у поданій до суду позовній заяві, 02.05.2018 року останній в установленому законодавством порядку отримав ліцензію на виробництво алкогольних напоїв серії АЖ № 077467, реєстраційний номер 99010820180026. Основним видом діяльності позивача до 14.10.2022 року було - 11.05 Виробництва пива (основний), що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 529986193191 від 19.10.2021 року та Статутом товариства в редакції від 06.11.2017 року. З метою отримання виробничих потужностей та реалізації свого основного виду господарської діяльності позивач 01.01.2021 року уклав з фізичною особою ОСОБА_1 договір оренди № 1 від 01.01.2021 року. За умовами даного договору, Орендодавець передає позивачу в строкове платне користування наступне майно: будівлю міні-пивзаводу, загальною площею 212,82 кв.м, яка розташована по АДРЕСА_1 , згідно з додатком № 3; виробниче обладнання для виробництва пива, згідно з додатком № 1. Отримавши ліцензію та виробничі потужності позивач приступив до реалізації свого основного виду господарської діяльності, що підтверджується: фінансовою звітністю мікропідприємства станом на 31.12.2021 року з квитанцією; фінансовою звітністю мікропідприємства станом на 31.12.2022 року з квитанцією; звітами про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма 1-0А) за квітень - вересень 2022 року з квитанціями; звітами про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» (форма 2-РС) за квітень - вересень 2022 року з квитанціями. Тобто позивач протягом часу з 01.01.2021 року по вересень 2022 року здійснював свою господарську діяльність з виробництва пива та своєчасно подавав відповідачу звіти про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що відповідачем не заперечується. На початку вересня 2022 року Орендодавець нерухомого майна ОСОБА_1 повідомила позивача про намір припинити дію договору оренди № 1 від 01.01.2021 року в зв`язку з відчуженням належного їй майна іншій особі. 30.09.2022 року позивач повернув ОСОБА_1 належне їй майно та припинив дію договору оренди № 1 від 01.01.2021 року. Факт правдивості дій позивача та орендодавця ОСОБА_1 підтверджується договором купівлі-продажу від 15.12.2022 року посвідченого приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу, за яким ОСОБА_1 здійснила відчуження належного їй майна іншій особі. Таким чином, 30.09.2022 року позивач був позбавлений всіх виробничих потужностей приміщення. обладнання, сировини, енергоресурсів та інших засобів та фактично припинив діяльність пов`язану з виробництвом алкогольних напоїв. В зв`язку втратою всіх виробничих приміщень, обладнання, сировини, енергоресурсів та інших засобів позивач остаточно втратив можливість на реалізацію свого основного виду господарської діяльності 11.05 Виробництва пива (основний), тому приступив до ліквідації своєї господарської діяльності в частині виробництва алкогольних напоїв. Так, 30.09.2022 року були звільнені працівники виробничої дільниці та апарату управління, що підтверджується: відомістю про стан нарахованого доходу, утриманого та оплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 4 квартал 2022 року, податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 4 квартал 2022 року, відомістю про нарахування з заробітної плати (доходу) грошового забезпечення застрахованим особам за 4 квартал 2022 року. 14.10.2022 року відповідно до протоколу загальних зборів від 07.10.2022 року, Статуту від 07.10.2022 року, позивач змінив свій основний вид господарської діяльності з 11.05 Виробництва пива на 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (основний), що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 60150236010 від 14.10.2022 року. Тож, 11.11.2022 року позивач скасував реєстрацію реєстратора розрахункових операцій, що підтверджується довідкою (форма № 6-РРО) № 2477 від 11.11.2022 року. Крім того, не зважаючи на фактичне припинення діяльності пов`язаної з виробництвом алкогольних напоїв, позивач продовжував своєчасно подавати відповідачу: звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма 1-ОА) за жовтень - грудень 2022 року з квитанціями з нульовими показниками; звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» (форма 2-РС) за жовтень - грудень 2022 року з квитанціями з нульовими показниками.

Позивач, вважаючи зазначене спірне рішення відповідача протиправним та таким, що його належить скасувати, звернувся з цим позовом до суду.

При вирішенні спору суд керувався наступним.

Відповідно до ч. 2ст. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

За приписами ч. 2ст. 2 КАС Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно п.61.1 ст.61 Податкового Кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів; а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у ш рядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин, (п 62.1.3 ст.62 Податкового Кодексу України).

Положеннями п.75.1 ст.75 Податкового Кодексу України передбачено право контролюючих органів проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до підпунктів 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) платник податків зобов`язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Пунктом 113.3 статті 113 Податкового кодексу України встановлено, що штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно із частиною 1 статті 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" від 19.12.1995 №481/95-ВР (далі - Закон №481/95-ВР) контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Відповідно до статті 16 Закону № 481/95-ВР суб`єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою ним органом.

Відповідно до Наказу Міністерства Фінансів України «Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами» від 01.06.2020 № 261 електронні документи - документи (у тому числі податкова звітність, звітність зі сплати єдиного внеску, фінансова та статистична звітність, податкові та акцизні накладні, розрахунки коригування до податкових та акцизних накладних, заяви, довідки, сервісні запити, витяги, договори, повідомлення, рішення, інші документи), які створені в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг, складення, та/або подання, та/або надіслання яких передбачається Податковим кодексом України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу, та/або пов`язане з реалізацією прав та обов`язків платника та/або контролюючих органів згідно із нормами цього Кодексу, та подаються у форматі (стандарті). затвердженому в установленому законодавством порядку.

Відповідно до пункту 2 розділу 2 вищезазначеного наказу автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов`язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами).

Форма звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (№2-РС) та порядок його заповнення затвердженні наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 року №49 (далі - Порядок №49).

Згідно з пункту 2 Порядку №49, звіт в електронній формі подається засобами електронного зв`язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.

Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.03.2016 року № 340/28470 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення», визначено, зокрема, порядок подання та заповнення форми звіту № 1-ОА «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі».

Згідно ліцензійних реєстрів ДПС у ТОВ «Амікрон Плюс» в наявності ліцензія на право оптової торгівлі алкогольними напоями, виключно пивом для виробників пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік №. 99021020180016, термін дії з 25.05.2018 року до 25.05.2023 року (термін дії завершено) та на виробництво алкогольних напоїв № 990108201800026, термін дії з 02.05.2018 року до 02.05.2023 року (термін дії завершено).

Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирта етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами), вважаються діючими ліцензії, за якими до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України або за наявності обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) не сплачено черговий платіж за ліцензію та/або закінчився термін дії ліцензії на право:

- виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

- виробництва, зберігання, оптової га роздрібної торгівлі пальним та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Обов`язки щодо сплати чергових платежів/дії щодо продовження ліцензії мають бути виконані суб`єктом господарювання протягом 30 днів, наступних за днем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану в Україні.

Стан платника «0» - платник податків за основним місцем обліку, 53610, Дніпропетровська область, Синельниківський район, смт. Просяна, вул. Заводська, буд 4, кв. (офіс) 29.

Згідно з інформаційно-аналітичної системи «Податковий блок» - «Обробка ПЗ та платежів» - «Податкова звітність», встановлено факт неподання, несвоєчасного подання ТОВ «Амікрон Плюс», код 40833235, звіту за формою 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» за січень, лютий, березень квітень 2023 року та неподання звіту за формою 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» за січень, лютий, березень, квітень 2023 року.

Відповідно до абз. 22 ч.2 ст. 17 Закону № 481/95-ВР до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі, зокрема, неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000,00 гривень.

Відтак, сума штрафних санкцій за неподання/несвоєчасне подання за січень, лютий, березень, квітень 2023 року звітність за формами 2-РС та 1-ОА, складає 136 000,00 грн (17 000,0 грн. х 8).

Постановою Кабінету Міністрів Україна від 02.06.2003 №790, затверджено Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону №481 (далі - Порядок). Цей Порядок визначає механізм застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону та затверджує відповідну форму Рішення, зокрема: згідно п.5 Порядку підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є: - результати проведення органом; який видав ліцензію, іншими органами виконавчої влади в межах їх компетенції перевірок суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального.

Як зазначив відповідач у поданому до суду відзиві на позовну заяву, ГУ ДПС у Дніпропетровській області щомісячно проводяться систематичні перевірки, зокрема: за допомогою інформаційних систем, ліцензійних реєстраторів ДПС, поданих суб`єктами господарювання Звітів 2-РС, 1-ОА, та суб`єктами господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, з метою вжиття заходів щодо дотримання вимог статті 16 Закону №481.

Так, 13.06.2023 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області була проведена перевірка стану дотримання ТОВ АМІКРОН ПЛЮС вимог законодавства під час провадження діяльності, пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального.

Під час перевірки, відповідачем було встановлено, що ТОВ АМІКРОН ПЛЮС порушено вимоги ч. 3 ст. 16 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», а саме:

встановлено факт неподання, несвоєчасного подання ТОВ АМІКРОН ПЛЮС (код ЄДРПОУ 40833235) звіту за формою 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв «за січень, лютий, березень, квітень 2023 року та неподання звіту за формою 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі «за січень, лютий, березень, квітень 2023 року. Стан платника 0 - ПЛАТНИК ПОДАТКІВ ЗА ОСНОВНИМ МІСЦЕМ ОБЛІКУ.

Відповідно до абзацу 23 частини другої статті 17 Закону України від 19.12.1995 року № 48.1/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями), до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у разі неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, у розмірі 17 000,00 грн. Таким чином, сума штрафних санкцій за вищезазначене порушення, яка підлягає нарахуванню TOB "АМІКРОН ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 40833235) складає 136 000 грн.

За наслідками проведеної перевірки ГУ ДПС у Дніпропетровській області складено акт (висновок) про встановлення факту неподання, несвоєчасного подання ТОВ АМІКРОН ПЛЮС (код ЄДРПОУ 40833235) звіту за формою 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» та звіту за формою 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі».

На підставі акту (висновку) та наявних матеріалів, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення від 14.06.2023 року № 14643/04-36-09-01/40833235, згідно з яким до ТОВ АМІКРОН ПЛЮС застосовано фінансові санкції у розмірі 136 000 грн. (17 000,00 грн х 8) за не подання / не своєчасне подання звітів за формами №№ 2-PC, 1-ОA за січень, лютий, березень, квітень 2023 року.

Отже, у даному випадку суд вважає, що підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій від 14.06.2023 року № 14643/04-36-09-01/40833235 є саме акт (висновок) від 13.06.2023 року № 2214/04-36-09-01/40833235.

Відповідно до пункту 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №790 від 02.06.2003 року (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Порядок №790) підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Тому на переконання суду саме акт (висновок) від 13.06.2023 № 2214/04-36-09-01/40833235 є матеріалом податкового органу щодо недотримання суб`єктом господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду, яка висловлена у постанові від 19.06.2020 року у справі №140/388/19, акт перевірки є службовим документом податкового органу, в якому фіксуються виявлені порушення платником податкового законодавства, контроль за дотриманням якого здійснюється податковим органом, водночас акт містить доказову інформацію про факти і зміст самого порушення платника податків.

Відтак враховуючи абзац 3 пункту 5 Порядку №790, а саме, що підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, матеріали податкового органу, суд вважає, що контролюючим органом правомірно винесено рішення про застосування фінансових санкцій від 14.06.2023 року № 14643/04-16-09-01/2949617472 на підставі акту (висновку) від 13.06.2023 року № 2214/04-36-09-01/40833235.

Тому, рішення про застосування фінансових санкцій від 14.06.2023 року № 14643/04-16-09-01/2949617472 є підставним та обґрунтованим, складеним на підставі та у відповідності до норм чинного законодавства, а тому відсутні підстави для його скасування.

Згідно із ч. 1ст. 90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

У рішенні по справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, суд повторює, що згідно із його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п.29).

Частиною першоюстатті 77 Кодексу адміністративного судочинства Українипередбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.

З огляду на викладене вище, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позову товариства з обмеженою відповідальністю Омега.

Враховуючи відмову у задоволені позовних вимог, розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 242-243, 245-246, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю АМІКРОН ПЛЮС до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування про застосування фінансових санкцій відмовити повністю.

Розподіл судових витрат судом не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене встроки, передбачені статтею295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С. В. Прудник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2024
Оприлюднено22.02.2024
Номер документу117113085
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —160/31413/23

Рішення від 13.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні