ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
(про заміну сторони у виконавчому провадженні)
19 лютого 2024 року м. Житомир справа № 240/13561/21
категорія 111030300
Житомирський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Чернової Г.В., розглянувши у письмовому провадженні заяву представника позивача про заміну сторони її правонаступником в адміністративній справі Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігнет-Центр" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
встановив:
У провадженні Житомирський окружний адміністративний суду перебувала адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігнет-Центр" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Рішенням Житомирський окружний адміністративний суду від 24 лютого 2023 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №00060130703 (форма В4) від 16.06.2021, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 1 028 536,00 грн. Стягнутого за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Житомирській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігнет-Центр" судові витрати зі сплати судового збору у сумі розміром 15 429,00 грн.
Вказане рішення суду набрало законної сили 04 липня 2023 року.
На виконання рішення суду видано виконавчий лист у справі №240/13561/21.
До суду надійщла заява представника позивача, в якій просить замінити сторону у виконавчому провадженні у справі, а саме: Головне управління ДПС у Житомирській області, на його правонаступника - Головне управління ДПС у Житомирській області, як відокремленого підрозділу ДПС України (ЄДРПОУ: 44096781).
Суд вважає за можливе здійснювати розгляд заяви у порядку письмового провадження.
Розглядаючи заяву та матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.
Положеннями ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" було утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Водночас, установлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р оголошено про початок роботи Державної податкової служби України.
Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Житомирській області від 29.08.2019 №6 "Про початок діяльності Головного управління ДПС у Житомирській області" з 29.08.2019 Головним управлінням ДПС у Житомирській області розпочато виконання функцій і повноважень, визначених Положенням про Головне управління ДПС у Житомирській області, затвердженого наказом ДПС від 12.07.2019 №14 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС".
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби», наказу ДПС України від 08.10.2020 №556 «Про ліквідацію територіальних органів ДПС» ліквідовано Головне управління ДПС у Житомирській області, як юридичну особу публічного права та відповідно до наказу ДПС від 30.09.2020 №529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено Головне управління ДПС у Житомирській області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України.
Згідно з вимогами Положення про Головне управління ДПС у Житомирській області, затвердженого наказом ДПС від 12.11.2020 №643, Головне управління ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ ВП: 44096781) є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ 43142501).
Суд зазначає, що управлінські функції внаслідок проведеної реорганізації перейшли від ГУ ДПС в Житомирській області (код ЄДРПОУ 43142501) до ГУ ДПС в Житомирській області, як відокремленого підрозділу (код ЄДРПОУ ВП: 44096781), яке є правонаступником відповідача.
Відповідно до інформації із Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, громадських організацій Головне управління ДПС у Житомирській області, як юридична особа припинено з 09.08.2021.
Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Аналіз вищевикладеного дає підстави вважати, що правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Приписами частини 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Згідно із ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Відповідно до пункту 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, дія якого поширюється, в тому числі, і на територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.
З огляду на викладене, суд вважає за необхідне задовольнити заяву представника позивача, шляхом замінити сторони у виконавчому листі.
Керуючись статтями 243, 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ухвалив:
Задовольнити заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігнет-Центр" про заміну сторони у виконавчому провадженні.
Замінити сторону у виконавчому листі, виданому Житомирським окружним адміністративним судом у справі № 240/13561/21 - Головне управління ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ: 43005393) на його правонаступника Головне управління ДПС у Житомирській області, як відокремлений підрозділ ДПС України (код ЄДРПОУ ВП: 44096781).
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя Г.В. Чернова
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2024 |
Оприлюднено | 22.02.2024 |
Номер документу | 117113413 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Чернова Ганна Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні