ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 лютого 2024 року м. Чернівці Справа № 600/3884/23-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю "Західний Судинний Центр" про стягнення адміністративно-господарських санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
До Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю "Західний Судинний Центр" з такими позовними вимогами:
стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Західний Судинний Центр" на користь Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції та пеню в розмірі 65463,09 грн, шляхом перерахування коштів Чернівецьке ГУК/Чернівецька ТГ/50070000 (Надходження до Фонду соціального захисту інвалідів) на р/р UA818999980313191230000024405, код 37836095, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), призначення платежу: 101, ідентифікаційний код; за нестворені робочі місця для осіб з інвалідністю.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідач не виконав нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів за 2022, у зв`язку із чим до відповідача застосовано адміністративно-господарські санкції в сумі 65463,09 грн, які добровільно сплачені не були, тому позивач звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 13.06.2023 відкрито провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що позивачем не вірно розраховано річний фонд оплати праці штатних працівників відповідача, оскільки помилково враховано до річного фонду оплати праці фонд оплати праці працівників сумісників.
Крім того, відповідач звертає увагу, що 13.04.2023 ТОВ "Західний Судинний Центр" на виконання вимог п.2 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" самостійно розраховано кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого ч. 1 цієї статті та з урахуванням вимог статті 18 цього Закону, та сплачено адміністративно господарську санкцію за 2022 рік у розмірі 40808,68 грн.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Зважаючи на відсутність клопотання будь-якої зі сторін про інше, суд вважає за можливе продовжити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд зазначає наступне.
Матеріали справи містять розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невикористанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю стосовно відповідача, ТОВ "Західний Судинний Центр", відповідно до якого зазначено, що середня облікова чисельність штатних працівників облікового складу за рік склала 14 чол., а середньооблікова чисельність штатних працівників, яким встановлено інвалідність склала 0 чол. Кількість осіб з інвалідністю, які не працевлаштовані - 1 чол. Визначено річний фонд оплати праці - 1757061,35грн. Визначено, що сума коштів адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативну робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю становить 62752,19 гривень (1757061,35грн/14 чол.*1чол/2 = 62752,19 грн).
До матеріалів справи позивачем додано квитанцію про розміщення в електронному кабінеті відповідача, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій.
Згідно розрахунку позову, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання відповідачем нормативну робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю становить 62752,19 грн та пені в сумі 2710,90 грн, які є предметом стягнення у даній справі.
Відповідачем, на підтвердження вказаних у відзиві на позовну заяву заперечень проти позову, надано суду наступне:
- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 1 квартал 2022 року та квитанція №2 про доставляння (а.с. 34-37);
- відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 1 квартал 2022 року (а.с. 38-41);
- відомості про суми нарахованого доходу, утримання та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 1 квартал 2022 року (а.с. 42-44);
- відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби за 1 квартал 2022 року (а.с. 45);
- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 2 квартал 2022 року та квитанція №2 про доставляння (а.с. 46-49);
- відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 2 квартал 2022 року (а.с. 50-55);
- відомості про суми нарахованого доходу, утримання та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 2 квартал 2022 року (а.с. 56-58);
- відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби за 2 квартал 2022 року (а.с. 59);
- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 3 квартал 2022 року та квитанція №2 про доставляння (а.с. 60-63);
- відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 3 квартал 2022 року (а.с. 64-69);
- відомості про суми нарахованого доходу, утримання та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 3 квартал 2022 року (а.с. 70-72);
- відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби за 3 квартал 2022 року (а.с. 73);
- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 4 квартал 2022 року та квитанція №2 про доставляння (а.с. 74-77);
- відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 4 квартал 2022 року (а.с. 78-83);
- відомості про суми нарахованого доходу, утримання та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 4 квартал 2022 року (а.с. 84-86);
- відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби за 4 квартал 2022 року (а.с. 87).
- платіжна інструкція від 13.04.2023 №2657 на суму 40808,68 грн про сплату адміністративно-господарські санкції (а.с. 88);
- альтернативний розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій в сумі 40808,68 грн (а.с. 89);
- оборотно-сальдова відомість по рахунку:661 за 2022 рік (а.с. 90).
До вказаних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Відповідно до ст. 24 Конституції України громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками
Згідно з ч. 1 ст. 17 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 №875-XII (далі - Закон №875-XII) передбачено, що з метою реалізації творчих і виробничих здібностей осіб з інвалідністю та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 19 Закону №875-XII для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті та з урахуванням вимог статті 18 цього Закону, і здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативу робочих місць. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Згідно з ч. 4 ст. 19 Закону №875-XII виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичною особою, яка використовує найману працю, осіб з інвалідністю, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до ч. 6 та ч. 7 ст. 19 Закону №875-XII пенсійний фонд України у порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, надає Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформацію: про працевлаштованих осіб з інвалідністю; про створення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю; необхідну для обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті. Отримана від Пенсійного фонду України інформація, яка містить ознаки порушень законодавства про створення робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю, є підставою для проведення перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю.
Згідно з ч. 12 та ч. 13 ст. 19 Закону №875-XII Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю щороку до 10 березня в автоматизованому режимі з використанням даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та Централізованого банку даних з проблем інвалідності здійснює визначення підприємств, установ та організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, які не забезпечили виконання у попередньому році нормативу робочих місць, визначеного згідно з частиною першою цієї статті, та надсилає їм розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, обчислених відповідно до статті 20 цього Закону. Розрахунок надсилається у формі електронного документа через електронні кабінети підприємств, установ та організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України у формі та порядку, визначених Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю спільно з Пенсійним фондом України.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 20 Закону № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
За твердженнями позивача відповідачем не забезпечено виконання у 2022 році нормативу робочих місць 1 особою з інвалідністю, у зв`язку із чим у відповідача виникло зобов`язання зі сплати адміністративно-господарських санкцій, яке добровільно виконано не було.
Суд звертає увагу, що по своїй правовій природі адміністративно-господарська санкція є видом господарської санкції, яка застосовуються як захід впливу на порушника у сфері господарювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Згідно з ч.2 ст. 218 Господарського кодексу України учасник господарських відносин відповідає, зокрема, за порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито всіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
З матеріалів справи встановлено, що відповідачем надано суду:
- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 1 квартал 2022 року та квитанція №2 про доставляння (а.с. 34-37); - відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 1 квартал 2022 року (а.с. 38-41); - відомості про суми нарахованого доходу, утримання та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 1 квартал 2022 року (а.с. 42-44); - відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби за 1 квартал 2022 року (а.с. 45); - податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 2 квартал 2022 року та квитанція №2 про доставляння (а.с. 46-49); - відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 2 квартал 2022 року (а.с. 50-55); - відомості про суми нарахованого доходу, утримання та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 2 квартал 2022 року (а.с. 56-58); - відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби за 2 квартал 2022 року (а.с. 59); - податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 3 квартал 2022 року та квитанція №2 про доставляння (а.с. 60-63); - відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 3 квартал 2022 року (а.с. 64-69); - відомості про суми нарахованого доходу, утримання та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 3 квартал 2022 року (а.с. 70-72); - відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби за 3 квартал 2022 року (а.с. 73); - податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 4 квартал 2022 року та квитанція №2 про доставляння (а.с. 74-77); - відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 4 квартал 2022 року (а.с. 78-83); - відомості про суми нарахованого доходу, утримання та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 4 квартал 2022 року (а.с. 84-86); - відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби за 4 квартал 2022 року (а.с. 87). - платіжна інструкція від 13.04.2023 №2657 на суму 40808,68 грн про сплату адміністративно-господарські санкції (а.с. 88); - альтернативний розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій в сумі 40808,68 грн (а.с. 89); - оборотно-сальдова відомість по рахунку:661 за 2022 рік (а.с. 90).
Питання, пов`язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Державного комітету статистики від 28.09.2005 №286 "Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників" (далі Інструкція), дія якого поширюється на всі юридичні особи, їх філії, представництва та інші відокремлені підрозділи, а також на фізичних осіб підприємців, які використовують найману працю.
Відповідно п. 2.1 розділу 2 Інструкції в облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані працівники, які уклали письмово трудовий договір (контракт) і виконували постійну, тимчасову або сезонну роботу один день і більше, а також власники підприємства, якщо, крім доходу, вони отримували заробітну плату на цьому підприємстві, в т.ч. перебувають у відпустках для догляду за дитиною (п.п. 2.5.9 п. 2.5 розділу 2 Інструкції).
Не включаються до облікової кількості штатних працівників працівники, прийняті на роботу за сумісництвом з інших підприємств (п.п. 2.6.1 п. 2.6 розділу 2 Інструкції), тобто зовнішні сумісники.
Згідно п.п. 3.2.2 п. 3.2 розділу 3 Інструкції при обчисленні середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу враховуються всі категорії працівників облікового складу, зазначені у п. 2.4, 2.5 розділу 2 Інструкції, крім працівників, які перебувають у відпустках у зв`язку з вагітністю та пологами або для догляду за дитиною до досягнення нею віку, передбаченого чинним законодавством або колективним договором підприємства, включаючи тих, які усиновили новонароджену дитину безпосередньо з пологового будинку (п.п. 2.5.8 2.5.9 п. 2.5 розділу 2 Інструкції). Облік цих категорій працівників ведеться окремо.
Таким чином, зовнішні сумісники не включаються, як до середньооблікової кількості штатних працівників, так і до облікової кількості штатних працівників.
Оскільки зовнішні сумісники не включаються, як до середньооблікової кількості штатних працівників, то фонд оплати праці сумісників не враховується при розрахунку адміністративно-господарських санкцій.
Як встановлено судом, сума розрахованих позивачем адміністративно-господарських санкцій відповідача за невиконання нормативну робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю становить 62752,19 гривень (1757061,35грн/14 чол.*1чол/2 = 62752,19 грн).
Разом з тим, із змісту оборотно-сальдової відомості по рахунку 661 за 2022 рік встановлено, що річний фонд оплати праці штатних працівників облікового складу відповідача складає 1142643,14 грн, а річний фонд оплати праці сумісників 614418,21 грн.
Водночас, як встановлено судом з матеріалів справи та визнається сторонами у заявах по суті спору, при здійсненні розрахунку адміністративно-господарських санкцій позивачем розраховано такі санкції виходячи з річного фонду оплати праці 1757061,35грн, до якої протиправно включено і річний фонд оплати праці сумісників 614418,21 грн, що вказує на помилковість визначення суми адміністративно-господарських санкцій.
Із змісту розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку за невикористанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю стосовно відповідача вбачається, що позивач розрахунок адміністративно-господарської санкції зробив виходячи з річного фонду оплати праці в сумі 1757061,35 грн, тобто з врахуванням фонду оплати праці сумісників, що є протиправним.
Слід зазначити, що відповідач неодноразово звертався як до Пенсійного фонду України в Чернівецькій області так і до Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю щодо невірного розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку за невикористанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, яку було розраховано виходячи річного фонду оплати праці до якого протиправно було включено фонд оплати праці сумісників.
Разом з цим, вказане залишилось поза увагою позивача та не враховано при визначенні суми адміністративно-господарської санкції, яка є предметом стягнення у даній справі.
В даному випадку суд погоджується з доводами відповідача та самостійно розрахованою ним сумою адміністративно-господарської санкції за невиконання у 2022 році нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю в розмірі 40808,68 грн (1142643,14 грн/14 чол.*1чол/2 = 40808,68 грн).
Водночас в матеріалах справи наявні докази сплати відповідачем на користь Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарської санкції за невиконання у 2022 році нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю в розмірі 40808,68 грн, що підтверджується платіжною інструкцією від 13.04.2023 №2657 на суму 40808,68 грн про сплату адміністративно-господарської санкції.
Таким чином на момент звернення позивача до суду з даним позовом відповідачем самостійно було вірно розраховано та сплачено суму адміністративно-господарської санкції за невиконання у 2022 році нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю розмірі 40808,68 грн.
Таким чином суд вважає, що нарахування адміністративно-господарських санкцій та пені відбулось неправомірно та безпідставно, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.
Оскільки в замовленні позову відмовлено, суд не вирішує питання судових витрат.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю "Західний Судинний Центр" про стягнення адміністративно-господарських санкцій, - відмовити повністю.
Згідно статті 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач Чернівецьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Героїв Майдану, 87-г, м. Чернівці, Чернівецький район, Чернівецька область, 58013. Код ЄДРПОУ 21415797);
Відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю "Західний Судинний Центр" (вул. Сидора Воробкевича, 33/162, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 42558738).
Суддя В.О. Григораш
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2024 |
Оприлюднено | 22.02.2024 |
Номер документу | 117116719 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні