Постанова
від 20.02.2024 по справі 620/8357/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 620/8357/23 Суддя (судді) першої інстанції: Поліщук Л.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 лютого 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Файдюка В.В.,

суддів: Епель О.В.,

Мєзєнцева Є.І.,

При секретарі: Масловській К.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Чернігівській області на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2023 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Олишівка» до Головного управління ДПС у Чернігівській області про визнання протиправними та скасувати податкових повідомлень-рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Олишівка» (далі - позивач, ТОВ «Олишівка») звернулося до Чернігівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Чернігівській області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Чернігівській області), в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 31.03.2023 № 3442/ж 10/25-01-07-00 (далі - ППР № 3442), яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку у розмірі 117 465 грн та застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) у розмірі 58 733 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 31.03.2023 № 3443/ж10/25-01-07-00 (далі - ППР № 3443), яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на 728 499 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що податковим органом перевірку призначено не з підстав, передбачених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України. Акт перевірки від 07.03.2023 № 2229/ж5/25-01-07-02-01 складено без перевірки первинних документів, на підставі попереднього Акту перевірки від 27.12.2022 № 7747/07/38656637. При цьому, зазначає про наявність первинних документів, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій щодо руху товарно-матеріальних цінностей - добрив, а також документів, якими підтверджується реальність використання в господарській діяльності Товариства при вирощуванні озимого ріпаку та озимої пшениці урожаю 2023 року добрив Поліфоски 8 NPK (S) 8-24-24 (9) та Борогріну Л. Порушення вимог оформлення ТОВ «АГРОТРЕЙД-ВИРОБНИЦТВО» ТТН пов`язане з порушенням правил перевезення автомобільним транспортом, що, в свою чергу, не пов`язане з дотриманням вимог податкового законодавства та не є підставою для зменшення від`ємного значення розміру ПДВ. Крім того, за результатом зустрічної податкової звірки ГУ ДПС у Харківській області встановлено документальне підтвердження здійснення господарських відносин між означеними Товариствами.

Щодо ППР № 3443, то експедитором ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЄКТРАНС» позивачу було надано послуги з організації міжнародного перевезення на суму 1718629,90 грн, що підтверджується експортно-імпортними залізничними накладними та оподатковується за 0 % ставкою ПДВ, а також власне експедиторські послуги на суму 4644410,50 грн з ПДВ 20 %, що загалом становить 6363040,40 грн. Вважає, що відповідачем помилково ототожнюються транспортно-експедиторські послуги (далі - ТЕП), до складу яких входить як вартість перевезення, так і власне експедиторські послуги з вартістю послуг з міжнародного перевезення. Позивач у спірних правовідносинах є покупцем ТЕП, а не перевізником чи експедитором, тому у даних господарських операціях не має обов`язку щодо реєстрації податкових накладних.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2023 року даний адміністративний позов задоволено в повному обсязі.

При цьому суд дійшов висновку, що матеріали справи не містять жодних доказів, які свідчили б про безтоварність операцій позивача та його контрагентів. Не наведено відповідачем й обставин та не надано доказів невідповідності господарських операцій цілям та завданням статутної діяльності позивача, їх збитковості або інших обставин, які б окремо або в сукупності свідчили, що вчинення таких операцій не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру).

Крім того, судом встановлено, що у відповідності до умов Договору транспортного експедирування від 05.10.2022 № 10/2022, укладеного між позивачем та ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЕКТРАНС», саме останнє виступає в ролі експедитора, що надав послуги з міжнародного перевезення товарів, в той час як ТОВ «Олишівка» є покупцем, отримувачем транспортно-експедиційних послуг, а не окремих послуг з міжнародного перевезення вантажів. Таким чином, в даному випадку саме на продавця послуг - ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЄКТРАНС», з огляду на норми податкового законодавства, покладено обов`язок здійснювати реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове про відмову у задоволенні позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначено, що за результатами акту перевірки №7747/07/38656637 від 27.12.2022 року, за вересень 2022 року було встановлено порушення платником податків, в результаті чого завищено значення р.21 «Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» за вересень 2022 року на суму 287 467 грн. при використанні запасів та послуг не в господарській діяльності. Дане порушення вплинуло на формування від`ємного значення та бюджетного відшкодування з ПДВ за листопад 2022р., та було включено до податкового кредиту з ПДВ у листопаді 2022р. суму в розмірі 198581 грн. Так, в ході проведення перевірки встановлено, що ТОВ «Олишівка» частину суми порушення в розмірі 117 465 грн включило до розрахунку суми бюджетного відшкодування за листопад 2022 року (додаток 3 Декларації) і тим самим завищило бюджетне відшкодування на суму 117 465 гривень.

Крім того, перевіркою встановлено, що ТОВ «Олишівка» в порушення п. 195.1.3 п. 195 ст. 195 ПК України завищило податковий кредит з ПДВ у листопаді 2022 року на суму ПДВ 728 499 грн, включивши до податкового кредиту з ПДВ операції, які зобов`язані оподатковуватися за 0 ставкою ПДВ. Зазначено, що при перевірці взаємовідносин ТОВ «Олишівка» з TOB «ТЕК- ЄВРОВЄКТРАНС» по договору транспортного експедирування №ТЕО-207-10/2022 від 05.10.2022 одночасно встановлено порушення складання податкових накладних з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством відповідно до п. 201.1. ст. 201 ПК України по наступним податковим накладним: від 01.11.2022 №1, від 01.11.2022 №2, № 6 від 08.11.2022; від 18.11.2022 №39, від 18.11.2022 №21, від 30.11.2022 №42. На дані операції ТОВ «Олишівка», в ході проведення перевірки, не було надано документальне підтвердження для виписки TOB «ТЕК- ЄВРОВЄКТРАНС» зазначених податкових накладних та віднесення їх до складу податкового кредиту.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу відповідача, в якому він зазначає, що висновки в Акті перевірки, на підставі яких складено ППР № 3442, зроблені без перевірки первинних документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій та базуються на Акті перевірки № 7747/07/38656637 від 27.12.2022 р. попереднього періоду, з яким Товариство не погоджується та оскаржує складені на його підставі ППР у судовому порядку (справа № 620/6150/23). Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 30.01.2024 р., ППР попереднього періоду визнано протиправним та скасовано.

Також позивач вказує, що висновки в Акті перевірки від 07.03.2023 р., на підставі яких складено ППР № 3443, зроблені без належного врахування документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій із постачальником послуг ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЄКТРАНС», а транспортно-експедиторські послуги, до складу яких входить як вартість перевезення, так і власне експедиторські послуги, помилково ототожнюються відповідачем з вартістю послуг з міжнародного перевезення. Окрім того, ТОВ «ОЛИШІВКА» не є особою, яка є відповідальною за складання податкових накладних у даних правовідносинах.

Відповідно до ч.1 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення питання, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов`язкова, колегія суддів визнала можливим проводити розгляд у відкритому судовому засіданні без здійснення фіксування технічними засобами у відповідності до ч.4 статті 229 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що основним видом економічної діяльності ТОВ «Олишівка» є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. Позивач з 01.01.2016 зареєстрований платником ПДВ (а.с. 28, 29 том 1).

Податковим органом проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Олишівка» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за листопад 2022 року від`ємного значення з ПДВ, у тому числі, заявленого з відшкодування до бюджету. За результатом вказаної перевірки відповідачем складено Акт від 07.03.2023 № 2229/ж5/25-01-07-02-01 (далі - Акт перевірки, а.с. 43-53 том 1). Перевіркою встановлено порушення ТОВ «Олишівка»:

підпункту 200.4 статті 200, пункту 201.1 статті 201, абз. «б» пункту 200.4, пунктів 200.7, 200.8, 200.9 статті 200 ПК України, пунктів 4, 5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21;

підпункту 195.1.3 пункту 195.1 статті 195, пункту 185.1 статті 185, пунктів 198.1, 198.2 статті 198, пункту 201.1 статті 201, підпункту 192.1.1 пункту 192.1 статті 192, пункту 198.5 статті 198, пунктів 200.1, 200.4, 200.7 статті 200, пункту 201.10 статті 201 ПК України.

З огляду на встановлені порушення, ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято:

ППР від 31.03.2023 № 3442/ж10/25-01-07-00, згідно з яким сума завищення бюджетного відшкодування становить 117465 грн, штрафні санкції - 58733 грн (а.с. 55-56 том 1);

ППР від 31.03.2023 № 3443 /ж10/25-01-07-00, згідно з яким сума завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового періоду) становить 728499 грн (а.с. 86-87 том 1).

Не погоджуючись з оскаржуваними ППР та вважаючи їх протиправними позивач звернувся до суду з позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам у справі, колегія суддів враховує наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі по тексту - Кодекс).

Відповідно до абзаців першого та другого пункту 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно з пунктом 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка (підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України).

Підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України визначає, зокрема, що здійснення документальної перевірки проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Положеннями статті 78 ПК України визначено, зокрема, наступне.

78.1. Документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: 78.1.8. платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Відповідно до вимог частини першої пункту 85.2 статті 85 ПК України платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Згідно з пунктом 85.4 статті 85 ПК України при проведенні перевірок посадові особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Судом першої інстанції встановлено, що за результатом проведеної документальної позапланової виїзної перевіри ТОВ «Олишівка» податковий орган дійшов висновку про завищення позивачем розміру від`ємного значення суми ПДВ та суми бюджетного значення ПДВ.

Відповідно до підпункту 200.4 статті 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Пунктами 200.7, 200.8, 200.9 статті 200 ПК України передбачено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

До податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У разі якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, така електронна митна декларація надається контролюючим органом за місцем митного оформлення контролюючому органу за місцем обліку такого платника податків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису відповідно до закону.

Форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 затверджено Порядок заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, розділ V якого містить положення щодо порядку заповнення податкової декларації.

Контролюючим органом в Акті перевірки зазначено, що ним була здійснена перевірка декларації з ПДВ за листопад 2022 року від 20.12.2022 № 9273851596 (далі - Декларація, а.с. 30-42 том 1), декларацій з ПДВ за період, в якому виникло від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту, а саме за вересень-листопад 2022 року.

Так, причиною виникнення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту у листопаді 2022 року є включення до складу податкового кредиту сум ПДВ від придбаних на митній території України: мінеральних добрив, засобів захисту рослин, посівного матеріалу та послуг з обробітку земель та здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що оподатковуються за нульовою ставкою на загальну суму 23548171 грн «Пшениця м`яка 4 кл».

Перевіркою достовірності і правильності визначення суми від`ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню (показник рядка 20.2 Декларації) за листопад 2022 року встановлено порушення податкового законодавства та завищення бюджетного відшкодування у розмірі 117465 грн., що виникло в результаті порушення встановленого Актом документальної позапланової виїзної перевірки щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету від 27.12.2022 № 7747/07/38656637 (а.с. 57-76 том 1). Так, встановлено порушення платником податків, в результаті чого завищено значення р. 21 «Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» за вересень 2022 року на суму 287 467 грн.

За висновком контролюючого органу, ТОВ «Олишівка» частину суми порушення розмірі 117 465 грн включили до розрахунку суми бюджетного відшкодування за листопад 2022 року (додаток 3 Декларації) і тим самим завищили бюджетне відшкодування на суму 17465грн.

Колегія суддів не погоджується з таким висновком відповідача, з огляду на наступне.

За вересень 2022 року контролюючим органом було встановлено порушення позивачем - платником податків, в результаті чого завищено значення р. 21 «Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» за вересень 2022 року на суму 287467 грн при використанні ним запасів та послуг не в господарській діяльності (Акт перевірки від 20.12.2022 № 9273851596).

ТОВ «ОЛИШІВКА», в межах придбання у ТОВ «АГРОТРЕЙД-ВИРОБНИЦТВО» продукції та послуг щодо вказаних ТМЦ було учасником фактичних операцій, що підтверджуються всіма необхідними первинними документами, як то договорами поставки і підряду, видатковими, податковими накладними, договорами зберігання, виписками банку, актами та іншими, які додані до позовної заяви.

Так, матеріалами справи підтверджується, що 01.03.2022 між позивачем та ТОВ «АГРОТРЕЙД-ВИРОБНИЦТВО» було укладено Договір поставки № ВПК-12/2203-01 (а.с. 98-99, 109, 112 том 1). За вказаним договором, зокрема, були поставлені добрива Поліфоска 8 NPK (S) 8-24-24 (9) та Борогріну Л. На підтвердження поставки товару - мінеральних добрив, позивачем податковому органу були надані Видаткові накладні, зокрема, від 01.09.2022 № 915 (загальна сума - 1205049,42 грн), від 16.09.2022 № 1050 (загальна сума 1074033,26 грн), від 27.09.2022 № 1067 (загальна сума 578173,56 грн) (а.с. 106, 110, 113 том 1).

Оплата товару підтверджується Платіжними дорученнями від 26.09.2022 № ОЛ01514 та від 18.10.2022 № ОЛ01803 (а.с. 119 том 1).

01.03.2022 між позивачем та ТОВ «Чернігів-АГРОЕНЕРДЖИ» укладено Договір зберігання № ЧДЗ-01/2203-01. Факт приймання передачі добрив підтверджується Актами приймання-передачі та Актами повернення від 01.09.2022 № 915, від 16.09.2022 № 1050, від 27.09.2022 № 1067 (а.с. 100-102, 107, 110, 114 том 1). Загальна кількість переданих на зберігання становить: Поліфоски 8 NPK (S) 8-24-24 (9) - 12,3 т, Борогріну Л - 1162,5 л.

01.03.2022 між позивачем та ТОВ «АГРОТРЕЙД- ВИРОБНИЦТВО» укладено Договір підряду № ВПД-05/2203-01, на підставі якого відповідно до Актів приймання-передачі від 01.09.2022 № 915, від 16.09.2022 № 1050, від 27.09.2022 № 1067 (а.с. 103-105, 108, 111, 115 том 1) було передано добрива: Поліфоски 8 NPK (S) 8-24-24 (9) - 12,3 т, Борогріну Л - 1162,5 л.

Як зазначено позивачем та не спростовано відповідачем, отримання ТМЦ, в межах означених Договорів поставки та підряду, відбувалося на складі ТОВ «АГРОТЕЙД-ВИРОБНИЦТВО», який одночасно є складом ТОВ «ОЛИШІВКА». В цей же день, товар передавався/повертався на/із зберігання та, в подальшому - передавався підряднику для використання його в межах Договору підряду. Таким чином, транспортного переміщення товару не відбувалося.

Основним видом економічної діяльності ТОВ «Олишівка» є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. (а.с. 28 том 1).

Позивач пояснює, що препарати і добрива у формі рідин вносяться шляхом обприскування. Добриво у формі гранул може вноситися одночасно із проведенням посіву культури, для чого використовуються сучасні посівні комплекси для мульчованого посіву з одночасним внесенням добрив - типу Pцttinger Terrasem Classic.

Про це, зокрема, було вказано і у листах товариства за вих. № 61 та № 64 від 21.12.22 р., який надавався податковому органу в ході перевірки.

Внесення препаратів у формі рідин - добрива Борогрін Л та ЗЗР - Гліфовіт РК Хлорпірівіт-Агро, Твікс, Тотал, проводилося шляхом оприскування, а гранульоване добриво Поліфоска вносилося при посіві озимого ріпаку та озимої пшениці.

Підрядником, гранульоване добриво Поліфоска було внесене у серпні 2022 р. при посіві (одночасно) у озимого ріпаку на загальній площі 2499,73 га (закрито послуги Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) у вересні) та у вересні-жовтні 2022 р., при посіві (одночасно) озимої пшениці на загальній площі 254,08 га.

Рідке добриво Борогрін Л внесено при внесенні інших ЗЗР у вересні 2022 р. по ріпаку озимому на площу 1162,65 га.

Списання позивачем, переданих ТМЦ підтверджується Актами про використання добрив за вересень 2022 року та відображено у бухгалтерському обліку (а.с. 125, 126, 127-129 том 1). Крім того, факт виконання ТОВ «АГРОТРЕЙД-ВИРОБНИЦТВО» робіт з посіву, внесення добрив та засобів захисту рослин підтверджується Актами здачі-приймання робіт (надання послуг) від 21.09.2022 № 272, від 30.09.2022 № 297, від 31.10.2022 № 370 (а.с. 130, 132, 134 том 1).

Судом першої інстанції встановлено, що позивачем до податкового органу подавалися відомості про наявність земельних ділянок, Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур (Форма № 29-сг) у 2022 року (а.с. 179-205 том 1).

Колегія суддів приходить до висновку, що наведене в сукупності з інформацією із досліджених вище первинних документів свідчить про використання позивачем добрив - Поліфоски 8 NPK (S) 8-24-24 (9) та Борогріну Л у своїй господарській діяльності.

Тобто, документально підтверджено, що ТМЦ у вигляді Поліфоски 8 NPK (S) 8-24-24 (9) та Борогріну Л були використані в господарській діяльності товариства та в межах провадження свого основного виду діяльності - вирощування сільськогосподарських культур, при вирощуванні озимого ріпаку та озимої пшениці урожаю 2023 року.

Варто зауважити, що відповідно до Довідки ГУ ДПС в Харківській області від 03.02.2023 № 25/20-40-07-06-06/41810664 про результати зустрічної звірки ТОВ «АГРОТРЕЙД-ВИРОБНИЦТВО» щодо документального підтвердження господарських відносин з ТОВ «Олишівка», їх реальності та повноти відображення в обліку за серпень-вересень 2022 року звіркою ТОВ «АГРОТРЕЙД-ВИРОБНИЦТВО» документально підтверджено здійснення господарських відносин з платником податків ТОВ «ОЛИШІВКА», їх реальності та повноти відображення в обліку за серпень-вересень 2022 року, а також встановлено відображення в податковому обліку господарських операцій та розрахунків ТОВ «ОЛИШІВКА» за серпень-вересень 2022 року (а.с. 138-162 том 1).

В апеляційній скарзі, відповідач не надає спростувань вказаним доводам, встановлених судом першої інстанції.

Отже, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції та вважає, що встановлені обставини свідчать про необґрунтованість висновків відповідача щодо завищення позивачем бюджетного відшкодування у розмірі 117465 грн.

Отже, ППР № 3442 ГУ ДПС в Чернігівській області прийнято необґрунтовано та підлягає скасуванню.

Щодо податкового повідомлення-рішення області від 31.03.2023 № 3443/ж10/25-01-07-00, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на 728 499 грн., колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з підпунктом 195.1.3 пункту 195.1 статті 195 ПК України за нульовою ставкою оподатковуються операції з постачання таких послуг: а) міжнародні перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Для цілей цього підпункту перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом;

При цьому, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України (пункт 185.1 статті 185 ПК України).

До податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;

ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України (пункт 198.1 статті 198 ПК України).

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг.

Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 198.2 статті 198 ПК України).

Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної (підпункт 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 ПК України).

Платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов`язань, що були нараховані відповідно до цього пункту, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою застосування цього пункту податкові зобов`язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах:

придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання;

придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

У разі якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), для цілей розділу V цього Кодексу такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (пункт 198.5 статті 198 ПК України).

Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду (пункт 200.1 статті 200 ПК України).

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період (пункт 201.10 статті 201 ПК України).

Також відповідно до статті 1 Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність» від 01.07.2004 № 1955-IV (далі - Закон) транспортно-експедиторська діяльність визначена, як підприємницька діяльність із надання транспортно-експедиторських послуг з організації та забезпечення перевезень експортних, імпортних, транзитних або інших вантажів.

Транспортно-експедиторська діяльність - підприємницька діяльність із надання транспортно-експедиторських послуг з організації та забезпечення перевезень експортних, імпортних, транзитних або інших вантажів.

Транспортно-експедиторська послуга - робота, що безпосередньо пов`язана з організацією та забезпеченням перевезень експортного, імпортного, транзитного або іншого вантажу за договором транспортного експедирування.

Експедитор (транспортний експедитор) - суб`єкт господарювання, який за дорученням клієнта та за його рахунок виконує або організовує виконання транспортно-експедиторських послуг, визначених договором транспортного експедирування.

Клієнт - споживач послуг експедитора (юридична або фізична особа), який за договором транспортного експедирування самостійно або через представника, що діє від його імені, доручає експедитору виконати чи організувати або забезпечити виконання визначених договором транспортного експедирування послуг та оплачує їх, включаючи плату експедитору.

Перевізник - юридична або фізична особа, яка взяла на себе зобов`язання і відповідальність за договором перевезення вантажу за доставку до місця призначення довіреного їй вантажу, перевезення вантажів та їх видачу (передачу) вантажоодержувачу або іншій особі, зазначеній у документі, що регулює відносини між експедитором та перевізником.

Учасники транспортно-експедиторської діяльності - клієнти, перевізники, експедитори, транспортні агенти, порти, залізничні станції, об`єднання та спеціалізовані підприємства залізничного, авіаційного, автомобільного, річкового та морського транспорту, митні брокери та інші особи, що виконують роботи (надають послуги) при перевезенні вантажів.

Відповідно до статті 8 Закону №1955-IV, експедитори надають клієнтам послуги відповідно до вимог законодавства України та держав, територією яких транспортуються вантажі, згідно з переліком послуг, визначеним у правилах здійснення транспортно-експедиторської діяльності, а також інші послуги, визначені за домовленістю сторін у договорі транспортного експедирування.

Транспортно-експедиторські послуги надаються клієнту при експорті з України, імпорті в Україну, транзиті територією України чи іншими державами, внутрішніх перевезеннях територією України.

Експедитори за дорученням клієнтів: забезпечують оптимальне транспортне обслуговування, а також організовують перевезення вантажів різними видами транспорту територією України та іноземних держав відповідно до договорів (контрактів), згідно з якими сторони мають право використовувати відомі міжнародні звичаї, рекомендації, правила міжнародних органів та організацій, якщо це не заборонено прямо або у виключній формі цим та іншими законами України; фрахтують національні, іноземні судна та залучають інші транспортні засоби і забезпечують їх подачу в порти, на залізничні станції, склади, термінали або інші об`єкти для своєчасного відправлення вантажів; здійснюють роботи, пов`язані з прийманням, накопиченням, подрібненням, доробкою, сортуванням, складуванням, зберіганням, перевезенням вантажів; ведуть облік надходження та відправлення вантажів з портів, залізничних станцій, складів, терміналів або інших об`єктів; організовують охорону вантажів під час їх перевезення, перевалки та зберігання; організовують експертизу вантажів; здійснюють оформлення товарно-транспортної документації та її розсилання за належністю; надають в установленому законодавством порядку учасникам транспортно-експедиторської діяльності заявки на відправлення вантажів та наряди на відвантаження; забезпечують виконання комплексу заходів з відправлення вантажів, що надійшли в некондиційному стані, з браком, у пошкодженій, неміцній, нестандартній упаковці або такій, що не відповідає вимогам перевізників; здійснюють страхування вантажів та своєї відповідальності; забезпечують підготовку та додаткове обладнання транспортних засобів і вантажів згідно з вимогами нормативно-правових актів щодо діяльності відповідного виду транспорту; забезпечують оптимізацію руху матеріальних потоків від вантажовідправника до вантажоодержувача з метою досягнення мінімального рівня витрат; здійснюють розрахунки з портами, транспортними організаціями за перевезення, переважу; зберігання вантажів; оформляють документи та організовують роботи відповідно до митних, карантинних та санітарних вимог; надають підготовлений транспорт, який має додаткове обладнання згідно з вимогами, передбаченими законодавством; надають інші допоміжні та супутні перевезенням транспортно-експедиторські послуги, що передбачені договором транспортного експедирування і не суперечать законодавству.

Згідно з частинами першою, шостою статті 9 Закону за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу.

У разі залучення експедитором до виконання його зобов`язань за договором транспортного експедирування іншої особи у відносинах з нею, експедитор може виступати від свого імені або від імені клієнта.

Експедитори для виконання доручень клієнтів можуть укладати договори з перевізниками, портами, авіапідприємствами, судноплавними компаніями тощо, які є резидентами або нерезидентами України (частина друга статті 4 Закону).

Платою експедитору вважаються кошти, сплачені клієнтом експедитору за належне виконання договору транспортного експедирування (частина восьма статті 9 Закону).

Відповідно до пункту 1 статті 929 Цивільного кодексу України за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу. Договором транспортного експедирування може бути встановлено обов`язок експедитора організувати перевезення вантажу транспортом і за маршрутом, вибраним експедитором або клієнтом, зобов`язання експедитора укласти від свого імені або від імені клієнта договір перевезення вантажу, забезпечити відправку і одержання вантажу, а також інші зобов`язання, пов`язані з перевезенням.

Контролюючий орган за результатом перевірки дійшов висновку, що ТОВ «Олишівка» порушило підпункт 195.1.3 пункту 195.1 статті 195 ПК України та завищило податковий кредит з ПДВ у листопаді 2022 на суму ПДВ 728499 грн, включивши до податкового кредиту з ПДВ операції.

Актом перевірки встановлено, що ТОВ «Олишівка» уклало Договір транспортного експедирування від 05.10.2022 № 10/2022 з ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЕКТРАНС» - Експедитор (а.с. 206-210 том 1).

Відповідно до вказаного Договору Експедитор зобов`язується за плату та за рахунок Клієнта організувати виконання транспортно-експедиційних послуг, пов`язаних з перевезення вантажу залізничним транспортом. Згідно з письмовою/електронною заявою Клієнта Експедитор може також надавати додаткові послуги вивантаження вантажу та здавання вантажоодержувачу; перевірка кількості та стану вантажу, зважування вантажів, визначення якості товару (за результатами досліджень спеціалізованих лабораторій), підбір зразків товару, сплата мита, зборів та витрат, покладених на Клієнта, виконання митних формальностей, одержання інших необхідних документів.

Підприємство включило до податкового кредиту з ПДВ у листопаді 2022 року по контрагенту ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЄКТРАН» на суму ПДВ 728498,96 грн. Станом на 01.11.2022 по контрагенту ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЄКТРАНС» обліковувалася заборгованість по Д-ту рах. 631 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» в сумі 1231695,55 грн. Станом на 30.11.2022 обліковувалася заборгованість по К-ту рах. 631 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» в розмірі 731357,23 грн.

ТОВ «Олишівка» здійснило переказ коштів на ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЄКТРАНС» на підставі платіжних доручень (а.с. 21-34 том 2). Перевезення по маршруту оформлювалось одним документом на весь маршрут від станції Прилуки до станції Еперешке-Атрако, Угорщина та по маршруту ст. Доч. - ст. Еперешке-Атрако, Угорщина, а саме залізничними накладними (а.с. 214-250 том 1, а.с. 1-20 том 2).

Таким чином, у листопаді 2022 року ТОВ «Олишівка» здійснювало операції з вивезення товару за межі митної території України за нульовою ставкою (підпункт 195.1.1 пункту 195.1 статті 195 ПК України) на загальну суму 23548171 грн. сільськогосподарську продукцію, а саме пшеницю. При перевірці взаємовідносин ТОВ «Олишівка» з ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЄКТРАНС» по Договору транспортного експедирування одночасно встановлені порушення складання податкових накладних з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством відповідно до підпункту 201.1 статті 201 ПК України по наступним податковим накладним: від 01.11.2022 № 1, від 01.11.2022 № 2, від 08.11.2022 № 6, від 18.11.2022 № 39, від 18.11.2022 № 21, від 30.11.2022 № 42. На дані операції ТОВ «Олишівка» в ході проведення перевірки, не було надано документальне підтвердження для виписки ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЄКТРАНС» значених податкових накладних та віднесення їх до складу податкового кредиту (а.с. 40, 41, 44, 45, 54, 57 том 2).

Колегія суддів вважає висновки контролюючого органу хибними, з огляду на те, що у відповідності до умов Договору транспортного експедирування від 05.10.2022 № 10/2022, укладеного між позивачем та ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЕКТРАНС», саме останнє виступає в ролі експедитора, що надав послуги з міжнародного перевезення товарів, в той час як ТОВ «Олишівка» є покупцем, отримувачем транспортно-експедиційних послуг, а не окремих послуг з міжнародного перевезення вантажів.

Як вказує позивач у відзиві на апеляційну скаргу, Експедитором ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЄКТРАНС» було надано послуги з організації міжнародного перевезення на суму 1 718 629,90 грн., що підтверджується експортно- імпортними залізничними накладними та оподатковується за 0% ПДВ, а також, власне експедиторські послуги на суму 4 644 410,50 грн. з ПДВ 20 %, що загалом становить 6 363 040,40 грн.

Колегія суддів зауважує, що за ставкою 20% в податковому обліку має оподатковуватись обсяг продаж з операцій з постачання експедиторських послуг (вартість винагороди експедитора).

Факт перевезення вантажу залізничним транспортом підтверджується накладними Укрзалізниці (експортними, імпортними, внутрішніми) та вантажно-митними деклараціями, які додані до позовної заяви.

Факт надання послуг за номенклатурою «Транспортно-експедиторські послуги з організації перевезень вантажів на території України», «Транспортно-експедиторські послуги з організації міжнародного сполучення» підтверджується актами здачі- приймання робіт (надання послуг), у яких загальна сума вартості послуги «Транспортно-експедиторські послуги з організації міжнародного сполучення» складається із суми провізної плати згідно залізничної накладної та суми зворотної залізничної накладної, які оподатковуються за 0 ставкою ПДВ.

Матеріалами справи підтверджується, що послуги були оплачені позивачем в порядку передплати, що відображено експедитором у податкових накладних/розрахунках коригування (а.с. 21-34, 35-57 том 2).

Таким чином, колегія суддів вважає обґрунтованим твердження позивача, що відповідачем помилково були ототожнені ТЕП, до складу яких входить як вартість перевезення, так і власне експедиторські послуги, з вартістю послуг з міжнародного перевезення.

В даному випадку саме на продавця послуг - ТОВ «ТЕК-ЄВРОВЄКТРАНС», з огляду на норми податкового законодавства, покладено обов`язок здійснювати реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Встановлені обставини свідчать про необґрунтованість висновків відповідача щодо порушення позивачем норм підпункту 195.1.3 пункту 195.1 статті 195 ПК України та завищення податкового кредиту з ПДВ у листопаді 2022 на суму ПДВ 728499 грн.

Отже, ППР № 3443 ГУ ДПС в Чернігівській області підлягає скасуванню.

Згідно ч. 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Всі наведені апелянтом доводи не спростовують вірних висновків суду першої інстанції.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було правильно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам, правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, а тому підстави для його скасування відсутні.

Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, 246, 308, 315, 316, 321, 325, 329, 331 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Чернігівській області - залишити без задоволення.

Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2023 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 20 лютого 2024 року.

Головуючий суддя: В.В. Файдюк

Судді: О.В. Епель

Є.І. Мєзєнцев

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2024
Оприлюднено21.02.2024
Номер документу117118056
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них бюджетного відшкодування з податку на додану вартість

Судовий реєстр по справі —620/8357/23

Ухвала від 28.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 06.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 20.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні