Рішення
від 19.02.2024 по справі 908/3303/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 35/208/20-34/22/23

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.02.2024 Справа № 908/3303/20

м.Запоріжжя

Господарський суд Запорізької області у складі судді Науменка А.О.,

при секретареві судового засідання Концур Г.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу № 908/3303/20

за позовом: Запорізької міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 04053915 (пр-т Соборний, 206, м. Запоріжжя, 69105)

до відповідача: Приватного акціонерного товариства Судноплавна компанія Укррічфлот, ідентифікаційний код юридичної особи 00017733 (вул. Електриків, б. 8, м. Київ, 04071)

про внесення змін до договору оренди землі

за участю уповноважених представників сторін:

від позивача: Михайловський А.С., посвідчення № 1107 від 17.02.2023; витяг з ЄДР;

від відповідача: Охрименко М.І., адвокат, свідоцтво № 2646 від 17.09.2012, одер № АЕ 1255604 від 18.01.2024 (в режимі відеоконференції);

СУТЬ СПОРУ:

До Господарського суду Запорізької області звернулася Запорізька міська рада з позовом до відповідача Приватного акціонерного товариства Судноплавна компанія Укррічфлот, в якому просить змінити:

пункт 6 Договору оренди землі від 22.07.2015 № 20150100010020, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним акціонерним товариством СУДНОПЛАВНА КОМПАНІЯ УКРРІЧФЛОТ, виклавши його в такій редакції: 6. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 212 989 706 грн. 94 коп. (двісті дванадцять мільйонів дев`ятсот вісімдесят дев`ять тисяч сімсот шість грн. 94 коп.) в цінах 2020 року;

пункт 12 Договору оренди землі від 22.07.2015 № 201501000100205, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним акціонерним товариством СУДНОПЛАВНА КОМПАНІЯ УКРРІЧФЛОТ, виклавши його в такій редакції: 12. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 6 389691 грн. 21 коп. (шість мільйонів триста вісімдесят дев`ять тисяч шістсот дев`яносто одна грн. 21 коп.), що складає 3 % нормативної грошової оцінки земельної ділянки за календарний рік в цінах 2020 року.

22.12.2020 автоматизованою системою документообігу Господарського суду Запорізької області здійснено автоматичний розподіл судової справи між суддями, справі присвоєно єдиний унікальний номер 908/3303/20, справу передано на розгляд судді Топчій О.А.

Ухвалою суду від 28.12.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №908/3303/20. Постановлено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 26.01.2021.

В підготовчому засіданні 26.01.2021 оголошено перерву до 23.02.2021.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 23.02.2021 продовжено строк підготовчого провадження, підготовче засідання відкладено до 17.03.2021.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області 17.03.2023 зупинено провадження у справі №908/3303/20 до набрання законної сили рішенням суду в адміністративних справах № 280/2100/19 та 280/9262/20.

Ухвалою від 17.01.2023 Господарський суд Запорізької області у складі судді Науменка А.О., прийняв справу № 908/3303/20 до розгляду та поновив провадження у справі зі стадії підготовчого провадження.

Запорізька міська рада просила суд змінити: п. 6 Договору оренди землі від 22.07.2015 № 2015010001005,укладеного між Запорізькою міською радою та ПрАТ СУДНОПЛАВНА КОМПАНІЯ УКРРІЧФЛОТ, виклавши його в такій редакції:

6. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 269 431 979 грн 28 коп. в цінах 2023 року.;

пункт 12 Договору оренди землі від 22.07.2015 № 201501000100205, укладеного між Запорізькою міською радою та ПрАТ СУДНОПЛАВНА КОМПАНІЯ УКРРІЧФЛОТ, виклавши його в такій редакції:

12. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 8 082 959 грн 38 коп., що складає 3 % нормативної грошової оцінки земельної ділянки за календарний рік в цінах 2023 року.

Судом прийнято до розгляду заяву про зміну предмету позову.

08.02.2023 до суду через систему Електронний суд від відповідача надійшли заяви про встановлення відповідачеві додаткового строку для подання доказів щодо проявів локальних факторів на земельну ділянку кадастровий № 2310100000:01:013:082 та відкладення підготовчого засідання; зупинення провадження у справі № 908/3303/20 до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 280/1490/21.

Вирішення питань щодо заяв відповідача про встановлення відповідачеві додаткового строку для подання доказів щодо проявів локальних факторів на земельну ділянку кадастровий № 2310100000:01:013:082 та зупинення провадження у справі № 908/3303/20 до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 280/1490/21 відкладено судом до наступного судового засідання.

28.02.2023 від відповідача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до набрання законної сили у справі № 280/1490/21.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 22.03.2023 у справі № 908/3303/20 зупинено провадження у справі № 908/3303/20 за позовом Запорізької міської ради до відповідача Приватного акціонерного товариства Судноплавна компанія Укррічфлот до набрання законної сили рішення суду в адміністративній справі № 280/1490/21.

Предметом оскарження у справі № 280/1490/21 є Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером: 2310100000:01:013:0082 від 06.05.2020 №1601/207/-20, сформований Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 06.06.2023 у справі №280/1490/21, яке залишене без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 26.09.2023, позов задоволено частково: визнано протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області щодо незастосування у Витязі від 06.05.2020 №1601/207-20 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 116022 квадратних метрів, яка розташована за адресою: Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Глісерна, 14, кадастровий номер: 2310100000:01:013:0082, локальних коефіцієнтів за локальними факторами: не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,95, не забезпечена централізованим теплопостачанням - 0,95, місцезнаходження земельної ділянки у санітарно-захисній зоні - 0,80; визнано протиправним та скасовано Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером: 2310100000:01:013:0082 від 06.05.2020 №1601/207-20, сформований Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 06.06.2023 у справі №280/1490/21, залишене без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 26.09.2023, вступило у законну силу 26.09.2023.

Ухвалами Верховного Суду від 01.11.2023 та від 27.11.2023 касаційні скарги на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 06.06.2023 та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 26.09.2023 у справі №280/1490/21 повернуті.

Ухвалою Верховного Суду від 21.12.2023 повернуто скаржнику судовий збір за касаційною скаргою у справі № 280/1490/21.

Враховуючи усунення обставин, що зумовили зупинення провадження у даній справі, суд поновлює провадження у справі № 908/3303/20 з 24.01.2024, зі стадії на якій його було зупинено (підготовче провадження). Судове засідання слід призначити на 24.01.2024 о 10 год. 20 хв.

У судовому засіданні 24.01.2024 відбувалась відеоконференція.

Суд відкрив судове засідання, оголосив склад суду. Відводів не заявлено.

24.01.2024 до суду через підсистему ЄСІТС Електронний суд від представника відповідача надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи доказів, які суд приймає та долучає до матеріалів справи. На задоволенні інших клопотань, в тому числі заяви про встановлення відповідачеві додаткового строку для подання доказів щодо проявів локальних факторів на земельну ділянку кадастровий № 2310100000:01:013:082 відповідач не наполягав, тому вказану заяву залишено без розгляду.

В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, просив позов розглядати за наявними матеріалами справи.

Відповідач зазначив про можливість закриття підготовчого провадження та про призначення справи до розгляду по суті.

За таких обставин, суд проаналізувавши матеріали справи, заслухавши думку представників сторін про готовність справи до розгляду по суті, дійшов до висновку про можливість закриття підготовчого провадження та про призначення справи до розгляду по суті.

За наслідками судового засідання, суд, на підставі ст. 185 Господарського процесуального кодексу України, постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті на 19.02.2024 о 10 год. 40 хв.

В судовому засіданні 19.02.2024 здійснювалась відеоконференція.

Представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив повністю, просив у його задоволенні відмовити.

В судовому засіданні 19.02.2024 судом прийнято рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників справи, суд

ВСТАНОВИВ:

22.07.2015 між Запорізькою міською радою (Орендодавець) та Приватним акціонерним товариством «Судноплавна компанія «Укррічфлот» (Орендар) укладено Договір оренди землі № 201501000100205, за умовами якого Орендодавець, відповідно до рішення п`ятдесят сьомої сесії шостого скликання Запорізької міської ради від 25.03.2015 № 85/172 надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування Філії «Запорізький річковий порт» АСК «УКРРІЧФЛОТ», яка знаходиться: м. Запоріжжя, вул. Глісерна, 14 (далі договір № 201501000100205).

Відповідно до п. 3 договору № 201501000100205 в оренду передається земельна ділянка загальною площею 11.6022 га, кадастровий номер земельної ділянки: 2310100000:01:013:0082.

Згідно із п. 6 договору № 201501000100205 нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 61091384 грн. 10 коп. в цінах 2015 року.

Пунктом 11 договору № 201501000100205 передбачено, що його укладено до 09.10.2055.

Відповідно до п. 12 договору № 201501000100205 орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та в розмірі 1832741 грн. 52 коп., що складає 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки за календарний рік в цінах 2015 року.

30.06.2015 Запорізькою міською радою прийнято рішення № 6 Про встановлення податку на майно (в частині плати за землю), яким затверджено розміри орендної плати за використання земельними ділянками, які перебувають у комунальній власності в межах міста Запоріжжя (далі - рішення № 6).

30.06.2015 Запорізькою міською радою прийнято рішення № 7 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, згідно якого вирішено, зокрема, впровадити оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.01.2016.

28.11.2018 Запорізькою міською радою прийнято рішення № 26 Про встановлення розміру орендної плати за землю (далі - рішення № 26). Рішенням № 26 внесені зміни до рішення міської ради від 30.06.2015 № 6 Про встановлення податку на майно (в частині плати за землю) та установлено на території м. Запоріжжя розміри орендної плати згідно з додатком.

За даними витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 06.05.2020 № 1601/207-20 нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:01:013:0082, що знаходиться за адресою: вул. Глісерна, 14, м. Запоріжжя, складає 212 989 706 грн. 94 коп. в цінах 2020 року.

Розмір орендної плати за користування земельною ділянкою по Договору оренди землі в цінах 2020 року складає 6 389 691 грн 21 коп.:

212 989 706 грн 94 коп. х 3% = 6 389 691 грн 21 коп., де:

6 389 691 грн 21 коп. - річний розмір орендної плати;

3% - розмір орендної плати у відсотках від нормативної грошової оцінки землі, визначений рішенням Запорізької міської ради від 30.06.2015 р. № 6 (зі змінами внесеними рішенням Запорізької міської ради від 28.11.2018 № 26).

Відповідно до листа Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру від 12.01.2023 № 6-28-0.222-323/2-23 значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки для земель населених пунктів за 2021 рік становить 1,1, а за 2022 рік - 1,15.

За даними Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 06.05.2020 № 1601/207-20 нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:01:013:0082 складає 212 989 706 грн. 94 коп. в цінах 2020 року.

Розмір нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки в цінах 2023 року становить 269 431 979,28 грн. та розраховується наступним чином:

212 989 706,94 х 1,1 х 1,15 = 269 431 979,28 грн., де:

212 989 706,94 - нормативна грошова оцінка земельної ділянки в цінах 2020 року;

1,1 - коефіцієнт індексації за 2021 рік.

1,15 - коефіцієнт індексації за 2022 рік.

269 431 979,28 - нормативна грошова оцінка земельної ділянки в цінах 2023 року з урахуванням коефіцієнтів індексації.

Розмір орендної плати за користування земельною ділянкою по спірному Договору оренди землі в цінах 2023 року складає 8 082 959,38 грн. та розраховується наступним чином:

269 431 979,28 х 3% = 8 082 959,38 грн., де:

269 431 979,28 - нормативна грошова оцінка землі в цінах 2023 року;

3% - розмір орендної плати у відсотках від нормативної грошової оцінки землі, визначений рішенням ЗМР від 28.11.2018 № 26.

У зв`язку із зміною предмету позову, позивач просить внести з зміни до договору на підставі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 06.05.2020 № 1601/207-20 з урахуванням коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки для земель населених пунктів за 2023 рік, згідно із листом Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру від 12.01.2023 № 6-28-0.222-323/2-23.

Проаналізувавши фактичні обставини справи, оцінивши представлені докази, суд вважає, що позовна заява не підлягає задоволенню виходячи з такого.

Відповідно до п. 1 ст. 2 Земельного кодексу України земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності (частина 1 статті 93 Земельного кодексу України).

Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом (частина 9 статті 93 Земельного кодексу України).

Відповідно до приписів статті 206 ЗК України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Статтею 1 Закону України Про оренду землі встановлено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

За нормами статті 2 цього ж Закону відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди. (ч.ч. 1, 2, 3 ст. 21 Закону України Про оренду землі).

Відповідно до п. 289.1 ст. 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок є капіталізованим рентним доходом із земельної ділянки, визначеним за встановленими і затвердженими нормативами.

Підпунктами 288.5.1, 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 ПК України визначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

За змістом ч. 1 ст. 13, ст. 15 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (ч. 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку землі").

Отже нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

З аналізу вищенаведених норм вбачається, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок і, як наслідок, зміна розміру земельного податку та ставок орендної плати за землю не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання уповноваженими органами місцевого самоврядування плати за користування землею в межах та на виконання норм Податковим кодексом України.

В свою чергу орендна плата за земельні ділянки комунальної власності є регульованою ціною, тому зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки (бази оподаткування) тягне за собою зміну розміру земельного податку та орендної плати, а отже є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

За приписами статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Статтею 30 Закону України Про оренду землі також визначено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Статтею 188 ГК України визначено порядок зміни та розірвання господарських договорів. Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Пунктом 12 договору від 15.06.2007 серед підстав для перегляду розміру орендної плати один раз на рік визначено зміну розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміна коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

Нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати. Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 06.11.2019 у справі №924/187/17, від 07.06.2018 у справі № 922/518/14, від 22.01.2019 у справі № 922/539/18.

В обґрунтування нормативної грошової оцінки земельної ділянки та збільшення розміру орендної плати позивач посилається на витяг №1601/207-20 від 06.05.2020 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, згідно з яким нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим № 2310100000:01:013:0082, що знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Глісерна, 14, становить 212 989 706,94 грн.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 22.03.2023 було зупинено провадження у справі №908/3303/20 до набрання законної сили рішення суду в адміністративній справі № 280/1490/21. Предметом позовних вимог у судовій адміністративній справі №280/1490/21 було:

1. Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області щодо незастосування у Витязі від 06.05.2020 №1601/207-20 із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 116022 квадратних метрів, яка розташована за адресою: Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Глісерна, 14, кадастровий номер: 2310100000:01:013:0082 локальних коефіцієнтів за локальними факторами: 1.1. "не забезпечена централізованим газопостачанням 0,95"; 1.2. "не забезпечена централізованим теплопостачанням 0,95"; 1.3. "місцезнаходження земельної ділянки у зоні обмеження забудови за рівнем напруження електромагнітного поля 0,90"; 1.4. "місцезнаходження земельної ділянки у санітарно-захисній зоні 0,80".

2. Визнати протиправним та скасувати Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером: 2310100000:01:013:0082 від 06.05.2020 року №1601/207/-20, сформований Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області.

За результатами розгляду судової адміністративної справи №280/1490/21, - рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 06.06.2023, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 26.09.2023 позов було задоволено частково. Визнано протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області щодо незастосування у Витязі від 06.05.2020 №1601/207-20 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 116022 квадратних метрів, яка розташована за адресою: Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Глісерна, 14, кадастровий номер: 2310100000:01:013:0082, локальних коефіцієнтів за локальними факторами: "не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,95", "не забезпечена централізованим теплопостачанням - 0,95", "місцезнаходження земельної ділянки у санітарно-захисній зоні - 0,80". Визнано протиправним та скасовано Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером: 2310100000:01:013:0082 від 06.05.2020 №1601/207-20, сформований Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області.". Ухвалами Верховного Суду від 01.11.2023 та від 27.11.2023 у справі №280/1490/21 касаційні скарги Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 06.06.2023 та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 26.09.2023 у справі №280/1490/21 - повернуто.

Згідно із ч. 4 ст. 75 ГПК України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, враховуючи те, що рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 06.06.2023 у справі №280/1490/21 визнано протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області щодо незастосування у Витязі від 06.05.2020 №1601/207-20 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 116022 квадратних метрів, яка розташована за адресою: Запорізька область, м.Запоріжжя, вул. Глісерна, 14, кадастровий номер: 2310100000:01:013:0082, локальних коефіцієнтів за локальними факторами: "не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,95", "не забезпечена централізованим теплопостачанням - 0,95", "місцезнаходження земельної ділянки у санітарно-захисній зоні - 0,80", відповідно скасовано Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером: 2310100000:01:013:0082 від 06.05.2020 №1601/207-20, розрахунки нового розміру орендної плати за поданим позовом є непідтвердженими та недоведеними, тому на теперішній час відсутня підстава позову для ініціювання внесення змін у договір оренди землі від 22.07.2015 № 201501000100205, укладений між Запорізькою міською радою та Приватним акціонерним товариством "Судноплавна компанія "Укррічфлот".

З огляду на ті обставини, що на сьогоднішній день в судовому порядку встановлена незаконність дій працівників Головного управління Держгеокадастру у Запорізької області, яка полягала у невірному визначенні нормативної грошової оцінки земельної ділянки, і такі дії стали підставою для збільшення розміру орендної плати за користування земельною ділянкою і потягли за собою передчасне звернення Запорізької міської ради до господарського суду з позовною заявою щодо внесення змін до договору оренди, вказане є підставою для відмови у позові.

Згідно з положеннями статті 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 129, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Судові витрати зі сплати судового збору покласти на позивача.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено та підписано 21.02.2024.

Суддя А.О. Науменко

Дата ухвалення рішення19.02.2024
Оприлюднено23.02.2024
Номер документу117141231
СудочинствоГосподарське
Сутьвнесення змін до договору оренди землі

Судовий реєстр по справі —908/3303/20

Рішення від 19.02.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 24.01.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 23.01.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 01.01.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 22.03.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 14.03.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 27.02.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 20.02.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 08.02.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 08.02.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні