Ухвала
від 20.02.2024 по справі 754/2375/24
ДЕСНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Номер провадження 1-кс/754/585/24

Справа № 754/2375/24

У Х В А Л А

Іменем України

20 лютого 2024 року місто Київ

Слідчий суддя Деснянського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,

за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві в приміщенні суду клопотання слідчого слідчого відділу Деснянського управління поліції Головного управління Національної поліції в м. Києві ОСОБА_3 , погоджене першим заступником керівника Київської міської прокуратури ОСОБА_4 , про продовження строку досудового розслідування в кримінальному провадженні №42023102030000046 від 21.03.2023,

сторона обвинувачення: прокурор ОСОБА_5 , слідчий ОСОБА_3 ,

сторона захисту: підозрюваний ОСОБА_6 , захисник ОСОБА_7 ,

в с т а н о в и в :

до слідчого судді Деснянського районного суду м. Києва 19.02.2024 надійшло клопотання слідчого СВ Деснянського управління поліції ГУ НП у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене першим заступником керівника Київської міської прокуратури ОСОБА_4 , про продовження строку досудового розслідування в кримінальному провадженні №42023102030000046 від 21.03.2023 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 ч. 4 КК України до шести місяців.

Клопотання мотивує тим, що досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_6 , відповідно до розпорядження Київського міського голови від 24.09.2020 за №635, призначений на посаду директора Департаменту муніципальної безпеки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Відповідно до п. 2 Положення про Департамент муніципальної безпеки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент), затвердженого рішенням Київської міської ради, Департамент муніципальної безпеки підзвітний та підконтрольний Київській міській раді, підпорядковується Київському міському голові, входить до структури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), виконує функції органу місцевого самоврядування та, у визначених законодавством України випадках, виконує функції державної виконавчої влади.

Основним завданням Департаменту є забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту на території міста Києва (п. 4 Положення).

Відповідно до п. 8 Положення, Департамент очолює директор, якого призначає на посаду і звільняє з посади Київській міській голова відповідно до законодавства України.

Директор Департаменту, відповідно до п. 9 Положення, здійснює керівництво Департаментом, несе персональну відповідальність за організацію та результати роботи його діяльності.

Таким чином, ОСОБА_6 з 24.09.2020 перебуваючи на посаді директора Департамент муніципальної безпеки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - несе персональну відповідальність за організацію та результати роботи даного структурного підрозділу з реалізації державної політики у сфері цивільного захисту на території міста Києва.

Крім того, займана ОСОБА_6 посада директора Департаменту муніципальної безпеки пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, а отже, відповідно до ст. 18 ч.3 КК України, він є службовою особою.

У зв`язку з військовою агресією РФ проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, із 05:30 год. 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан.

В подальшому, Указами Президента України, затверджених Законами України, дію воєнного стану в Україні неодноразово продовжено, востаннє з 14.02.2024 строком на 90 діб.

Встановлено, що між Департаментом муніципальної безпеки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в особі директора ОСОБА_6 , (Замовник) та ТОВ «ЕНЕРҐО- ІНВЕСТ» в особі технічного директора ОСОБА_8 (Підрядник) укладено договір №33/2022 від 21.06.2022 про «Капітальний ремонт (модернізація) територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення (ТАСЦО) міста Києва 1-ї черги будівництва».

Відповідно до додаткової угоди №1 від 05.12.2022 до Договору № 33/2022 від 21.06.2022 - строк виконання робіт 1-ї черги будівництва встановлено до 30.12.2022.

В ході виконання умов договору №33/2022 від 21.06.2022 про «Капітальний ремонт (модернізація) територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення (ТАСЦО) міста Києва 1-ї черги будівництва» у невстановленому досудовим розслідуванні місці, у невстановлений період часу, але не раніше 21.06.2022, у ОСОБА_6 , який будучи директором Департаменту муніципальної безпеки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та являючись службовою особою, діючи в інтересах службових осіб ТОВ «ЕНЕРҐО-ІНВЕСТ», виник злочинний умисел спрямований на розтрату бюджетних грошових коштів.

У подальшому, 11.10.2022 директор Департаменту муніципальної безпеки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, з метою реалізації власного злочинного умислу спрямованого на розтрату бюджетних грошових коштів, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, протиправно, всупереч умов укладеного договору №33/2022 від 21.06.2022, діючи в інтересах службових осіб підрядної організації ТОВ «ЕНЕРҐО-ІНВЕСТ», будучи службовою особою та передбачаючи настання негативних наслідків у вигляді безпідставного витрачання бюджетних коштів громади міста Києва, отримав від службових осіб ТОВ «ЕНЕРҐО-ІНВЕСТ» складений Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 11.10.2022 за жовтень 2022 року, в який внесено завідомо неправдиві відомості щодо вартості «Опор цивільного захисту», а саме: опора багатогранна оцинкована 8 метрів (2 шт.) - 10 8435 грн. з ПДВ; Опора багатогранна оцинкована 10 метрів (9 шт.) - 560 023,42 грн. з ПДВ; Опора багатогранна оцинкована 12 метрів (4 шт.) - 292 567,94 грн. з ПДВ, підписав його та поставив печатку Департаменту муніципальної безпеки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), чим підтвердив завищену вартість виконаних будівельних робіт на суму 961 035,06 грн. з ПДВ, на встановлені опори цивільного захисту, яка не відповідала дійсній ринковій вартості - 583 739, 55 грн. з ПДВ.

Продовжуючи реалізацію злочинного умислу на розтрату бюджетних грошових коштів на користь ТОВ «ЕНЕРҐО-ІНВЕСТ» за виконання робіт 1-ї черги будівництва по договору №33/2022 від 21.06.2022, на підставі Актів №№1,2,3 приймання виконаних будівельних робіт(форми КБ-2в), які підписані директором Департаменту ОСОБА_6 , на рахунок ТОВ «ЕНЕРҐО-ІНВЕСТ» перераховано бюджетні грошові кошти на загальну суму 9 569 470, 89 грн., в тому числі і за завищену вартість опор цивільного захисту на суму 377 295,51 грн. з ПДВ, зокрема згідно платіжного доручення №5 від 12.10.2022 здійснено оплату за виконання робіт за Актом №1 від 11.10.2022 у сумі 1 319 856, 69 грн., з яких завищена вартість виконаних будівельних робіт на суму 961 035,06 грн. з ПДВ, на встановлені опори цивільного захисту, яка не відповідала дійсній ринковій вартості - 583 739, 55 грн. з ПДВ, чим спричинено матеріальної шкоди територіальній громаді міста Києва на суму 377 295,51 грн з ПДВ.

У ході досудового розслідування 29.09.2023 ОСОБА_6 повідомлено про підозру у розтраті чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому в умовах воєнного стану, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 ч. 4 КК України.

Також, 23.11.2023 ОСОБА_6 повідомлено про заміну раніше повідомленої підозри у розтраті чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому в умовах воєнного стану, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 ч. 4 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_6 підтверджується зібраними в ході досудового розслідування доказами, зокрема: Положенням про Департамент муніципальної безпеки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації); додатковою угодою №1 від 05.12.2022 до Договору №33/2022 від 21.06.2022; Актом №1 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 11.10.2022 за жовтень 2022 року; платіжним дорученням №5 від 12.10.2022; висновком експерта від 28.09.2023 №22/09/2023 за результатами проведення судової товарознавчої експертизи; висновком експерта від 25.10.2023 №23- 74/СЕЕ за результатами проведення судової економічної експертизи, якими встановлено матеріальну шкоду, та іншими доказами в їх сукупності.

Постановою керівника Деснянської окружної прокуратури м. Києва від 27.11.2023 строк досудового розслідування у кримінальному продовженні продовжено до трьох місяців, тобто до 29.12.2023.

Ухвалою слідчого судді Деснянського районного суду міста Києва від 25.12.2023 (ЄУНСС:754/18426/23) строк досудового розслідування у даному кримінальному провадженні продовжено до п`яти місяців, тобто до 29.02.2024.

Закінчити досудове розслідування у вказаний термін не представляється можливим, у зв`язку з особливою складністю кримінального провадження та значним обсягом дій, які необхідно провести у вказаному провадженні.

Особлива складність кримінального провадження, у першу чергу, зумовлена тим, що розтрата бюджетних коштів вчинена в ході виконання договору №33/2022 від 21.06.2022 про «Капітальний ремонт (модернізація) територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення (ТАСЦО) міста Києва 1-ї черги будівництва»; документи та речі, які досліджуються у ході досудового розслідування, зокрема копія проекту, копія договору та договору про здійснення технічного нагляду, шафи керування оповіщення територіальних автоматизованих систем централізованого оповіщення (ТАСЦО) Деснянського району м. Києва - становлять державну таємницю, робота з якими вимагає дотримання особливого режиму секретності, встановленого Законом України «Про державну таємницю»; сам предмет зазначеного договору є специфічним, а його дослідження на предмет якості, вартості та відповідності використання за призначенням - вимагає спеціальних знань спеціалістів, які мають допуск до роботи з документами та речами, що становлять державну таємницю.

На даний час, у кримінальному провадженні необхідно виконати процесуальні дії, проведення та завершення яких потребує додаткового часу, зокрема:

-виконати клопотання судового експерта Українського науково- дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України ОСОБА_9 , про надання додаткових документів для експертного дослідження від 22.12.2023;

-здійснити тимчасовий доступ та провести виїмку документів за ухвалою слідчого судді Деснянського районного суду м. Києва №754/1266/24 від 26.01.2024, зокрема до інформації та документів по розрахунковому рахунку ТОВ «ЕНЕРГО-ІНВЕСТ»;

-здійснити повне виконання тимчасового доступу та проведення виїмки документів за ухвалою слідчого судді Деснянського районного суду м. Києва №754/1269/24 від 01.02.2024 зокрема, копій документів щодо придбання, встановлення та введення в експлуатацію шаф керування оповіщення територіальних автоматизованих систем центрального оповіщення м. Києва, що перебувають у володінні Департаменту муніципальної безпеки виконавчого органу Київської міської ради, оскільки станом на момент звернення до суд з даним клопотанням виїмка здійснена частково;

-виконати ухвалу слідчого судді Деснянського районного суду м.Києва від 05.02.2024 та здійснити тимчасовий доступ до речей, відомості у яких становлять державну таємницю, а саме до шаф керування оповіщення територіальних автоматизованих систем централізованого оповіщення (ТАСЦО) Деснянського району м. Києва та їхнього змісту, за адресами: м. Київ, вул. Оноре де Бальзака,3; м. Київ, перехрестя вулиць Т. Драйзера - Оноре де Бальзака; м. Київ, вул. Закревського, 51/2Б; м. Київ, вул. Оноре де Бальзака, 57/4; м. Київ, перехрестя пр. Шухевича та вул. Т. Драйзера; м. Київ, пр. Генерала Ватутіна, 26; м. Київ, вул. Радунська, 42/10 ; м. Київ, вул. Закревського, 91-1 ; м. Київ, вул. Пухівська, 1-А ; м. Київ, вул. Пухівська, 4-Д ; м. Київ, вул. Електротехнічна, 11 ; м. Київ, вул. Деснянська, 34 ; м. Київ, вул. Шолом - Алейхема, 7 ; м. Київ, вул. Гната Хоткевича, 3; м. Київ, вул. Академіка Курчатова, З-Б. (Проведення огляду зазначених речей повинно відбуватись з дотриманням вимог збереження державної таємниці, а також з урахуванням можливості використання систем централізованого оповіщення за призначенням під час даного огляду, оскільки загроза ракетних обстрілів міста Києва є потенційною);

-отримати висновок судової товарознавчої експертизи від 14.12.2023, виконання якої доручено експертам Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України, зокрема з метою визначення вартості шаф автоматизованих систем централізованого оповіщення (ТАСЦО) міста Києва;

-з урахуванням встановлених обставин, за результатами проведених процесуальних, слідчих дій - допитати у якості свідків ОСОБА_10 (технічний нагляд), ОСОБА_11 (головного експерта проекту); допитати працівників підрядної організації ТОВ «ЕНЕРГО-ІНВЕСТ»;

-провести процедуру розсекречування документів щодо капітального ремонту (модернізації) територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення (ТАСЦО) міста Києва 1-ї черги будівництва для забезпечення можливості їх використання в процесі доказування по даному кримінальному провадженню;

-встановити інших свідків вчиненого кримінального правопорушення, виконати інші слідчі та процесуальні дії, потреба в яких виникне в ході досудового розслідування, а також виконати вимоги ст. 290 КПК України.

Результати проведення вищевказаних слідчих та процесуальних дій мають важливе значення для судового розгляду, оскільки фактичні дані, які можуть бути отримані, в сукупності з іншими доказами, забезпечать виконання завдань кримінального провадження, визначених ст. 2 КПК України, в тому числі, щодо забезпечення повного судового розгляду.

Строк, необхідний для проведення або завершення перелічених слідчих/процесуальних дій становить не менше одного місяця.

Обставинами, що перешкоджали здійснити ці процесуальні дії раніше є:

-не виконання ухвали слідчого судді Деснянського районного суду м.Києва від 20.12.2023, зокрема ненадання повного доступу до шаф керування оповіщення територіальних автоматизованих систем централізованого оповіщення (ТАСЦО) міста Києва. Так, 03.01.2024 слідчим Деснянського УПГУ НП у м. Києві вручено копію ухвали слідчого судді Деснянського районного суду м. Києва від 20.12.2023 представникам Департаменту Муніципальної безпеки ВО КМР (КМДА). 18.01.2024 та 19.01.2024 працівниками Деснянського УПГУНПу м. Києві, за участю представника Департаменту Муніципальної безпеки ВО КМР (КМДА) ОСОБА_12 , здійснено виїзд з метою виконання ухвали та проведення тимчасового доступу з можливістю огляду шаф керування територіальних автоматизованих систем централізованого оповіщення (ТАСЦО) міста Києва. Однак, представник Департаменту муніципальної безпеки ВО КМР (КМДА) ОСОБА_12 відмовився виконати ухвалу та надати працівникам поліції відповідний доступ для проведення огляду, мотивуючи це неявкою представників ТОВ «ЕНЕРҐО-ІНВЕСТ» (ЄДРПОУ 33439880) та відсутністю ключів, які зберігаються у представників підрядника ТОВ «ЕНЕРҐО-ІНВЕСТ» (ЄДРПОУ 33439880), які у свою чергу були завчасно повідомленні слідчим про проведення заходу забезпечення;

-великий обсяг документації за договором №33/2022 від 21.06.2022, робота з якими вимагає дотримання особливого режиму секретності, відсутність результатів судово-товарознавчої експертизи у кримінальному провадженні, виконання якої доручено експертам Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України;

-виконання інших слідчих дій та інші обставини, викликані особливою складністю кримінального провадження.

Зважаючи на всі наявні докази, які зберігаються в матеріалах кримінального провадження, та те, що на даний час не встановлені всі обставини кримінального правопорушення, а також враховуючи особливу складність даного провадження, з метою повного, всебічного і неупередженого дослідження всіх обставин, органу досудового розслідування необхідно продовжити строк досудового розслідування кримінального провадження до шести місяців.

Сторона обвинувачення: прокурор та слідчий в судовому засіданні підтримали клопотання за викладених підстав. Просили клопотання задовольнити та продовжити строк досудового розслідування. Крім того, прокурор надав певні документи в обґрунтування клопотання.

Сторона захисту не погоджується з продовженням строків досудового розслідування, а тому просили відмовити у задоволенні клопотання. Крім того, захисник надав певні документи в обґрунтування своєї позиції.

Вислухавши доводи сторін кримінального провадження, дослідивши клопотання та долучені до клопотання матеріали кримінального провадження, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Так, відповідно до ст. 129 ч. 1 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Згідно ст. 219 ч.2 КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 КПК України.

Положенням ст. 219 ч. 2 п. 2 КПК України передбачено, що строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Згідно ст. 294 ч. 1 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2, 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

У відповідності до ст. 294 ч.4 КПК України строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.

Відповідно до вимог ст. 295-1 ч.1 КПК України у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Слідчим суддею, в судовому засіданні, встановлено, що СВ Деснянського УП ГУНП в м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023102030000046 від 21.03.2023 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 ч. 4 КК України.

З досліджених матеріалів кримінального провадження вбачається, що на момент розгляду клопотання, з об`єктивних причин, не представляється можливим завершити досудове розслідування у встановлений строк, тобто до 29.02.2024, оскільки проводяться ряд слідчих (розшукових) дій, які необхідні для всебічного, повного й неупередженого дослідження та встановлення всіх обставин кримінального провадження.

Клопотання подане та погоджене уповноваженими особами у строки, передбачені ст. 294 ч. 5 КПК України.

Слідчий суддя, вважає, що стороною обвинувачення у судовому засіданні доведено, наявність об`єктивних чинників про неможливість закінчення досудового розслідування у кримінальному провадженні №42023102030000046 від 21.03.2023 в строк, визначений ст. 219 КПК України, з причин його особливої складності та незалежних від сторони обвинувачення причин, а тому необхідно продовжити строк досудового розслідування до шести місяців.

За викладених обставин клопотання є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Слідчий суддя розглянув дане клопотання у строки, передбачені ст. 295-1 КПК України, а саме до спливу строку досудового розслідування.

Керуючись ст.ст. 219, 294 - 295-1, 309, 369-372,376 КПК України, слідчий суддя,

у х в а л и в :

клопотання слідчого слідчого відділу Деснянського управління поліції Головного управління Національної поліції в м. Києві ОСОБА_3 , погоджене першим заступником керівника Київської міської прокуратури ОСОБА_4 , про продовження строку досудового розслідування в кримінальному провадженні №42023102030000046 від 21.03.2023 - задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42023102030000046 від 21.03.2023 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 ч. 4 КК України до шести місяців, тобто до 29 березня 2024 року.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її оголошення. Заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження в суді.

Повний текст ухвали оголошений 21.02.2024 о 09:00 год.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудДеснянський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.02.2024
Оприлюднено23.02.2024
Номер документу117145379
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —754/2375/24

Ухвала від 20.02.2024

Кримінальне

Деснянський районний суд міста Києва

Татаурова І. М.

Ухвала від 20.02.2024

Кримінальне

Деснянський районний суд міста Києва

Татаурова І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні