Рішення
від 19.02.2024 по справі 140/32008/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2024 року ЛуцькСправа № 140/32008/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

судді Смокович В. І.,розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кінт Компані" до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кінт Компані" (далі ТзОВ "Кінт Компані", Товариство, позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач, контролюючий орган), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 12.09.2023 №00111990405.

Позов обґрунтовано тим, що контролюючим органом проведено камеральну перевіркущодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість (далі ПДВ) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) ТзОВ "Кінт Компані". За висновками акта перевірки Товариством порушено вимогипункту 201.10 Податкового кодексу України(даліПК України) в частині строків реєстрації податкових накладних (далі ПН).

На підставі акта перевірки прийняте оскаржуване податкове повідомлення-рішення про застосування на підставістатті 120-1 ПК Україништрафу в розмірі 10 відсотків суми ПДВ, зазначеної у податкових накладних. Загальна сума штрафу становить 62673, 78 грн.

Позивач не погоджується з прийнятим податковим повідомленням-рішенням з посиланням на пункт 52-1 підрозділу 10 розділуXXПерехідні положення ПК України, яким передбачено, що за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім встановлених цією нормою винятків. Карантин в Україні діяв з 12.03.2020 по 30.06.2023, тобто на час складання та реєстрації спірних податкових накладних.

Також зазначає про зміни внесені до пункту 69 підрозділу 10 розділуXXПерехідні положення ПК Українипід час дії воєнного стану Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» №2260-ІХ від 12.05.2022 (далі Закон №2260-ІХ), які, серед іншого, передбачали особливості реєстрації податкових накладних, граничний термін виконання яких припадає на період, починаючи з 24.02.2022 по 27.05.2022 за умови реєстрації платниками ПН та розрахунків коригування (далі РК) в ЄРПН до 15.07.2022.

Вважає, що до 27.05.2022 до платників податків, які своєчасно не зареєстрували податкові накладні в ЄРПН, не застосовуються штрафні санкції в силу положень статті 52-1 розділу ХХПерехідних положень ПК України.

НормамиЗакону № 2260-ІХплатникам податків не було надано перехідного періоду, достатнього для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування, що не були своєчасно зареєстровані у зв`язку з карантином, та на які до 27.05.2022 поширювалася дія мораторію, встановленого на період дії карантину. Застосування до позивача за таких обставин штрафних санкцій є порушенням принципу стабільності, що передбачений підпунктом4.1.9 пункту 4.1 статті 4 ПК України.

Підприємство також вказує на неправомірність визначеного відповідачем розміру штрафу з посиланням на пункти 89-90 підрозділу 2розділу XX "Перехідні положення" ПК України, якими передбачено суттєво нижчі розміри штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, ніжстаттею 120-1 ПК України.Перехідні положення ПК Українидоповнено цими пунктами відповідно доЗакону України від 12.01.2023 № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування" (далі Закон № 2876-ІХ), чинного з 08.02.2023. Цими нормами збільшено тривалість граничного строку реєстрації податкової накладної залежно від дня її складення та зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку для реєстрації ПН та/або РК в ЄРПН.

На момент складання акту камеральної перевірки та винесення спірного податкового повідомлення-рішення вже набули чинності зміни внесеніЗаконом № 2876-ІХ, які пом`якшили відповідальність платника на період дії воєнного стану, і які підлягали застосуванню.

Відповідачем сума штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в ЄРПН розрахована згідно положень пункту120-1.1статті120 ПК Українив розмірі 10%, а не 2%, як це передбачено приписами пункту 11 підрозділу 10розділу ХІХ "Перехідні положення" ПК України, якими мав керуватися відповідач при визначені розміру штрафу. При цьому з посиланням на судову практику Верховного Суду вказує, що відповідачем неправильно застосовано нормиПК Українита здійснено помилковий розрахунок штрафу, а тому податкове повідомлення-рішення слід скасувати повністю.

З наведених підстав позивач просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 20.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, постановлено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами, у строк визначенийстаттею 258 Кодексу адміністративного судочинства України(даліКАС України).

У строк, визначений судом, представником відповідача 03.11.2023 за вх.№90757/23 подано відзив на позовну заяву, який позовних вимог не визнає та зазначає, що проведеною камеральною перевіркою Товариства з обмеженою відповідальністю "Кінт Компані" щодо питання порушення терміну реєстрації податкових накладних з ПДВ встановлено порушення граничних термінів реєстрації 308 податкових накладних в ЄРПН, про що складено акт перевірки від 04.08.2023 №12163/03-20-04-05/42173790.

Відповідач зазначив, що порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН, визначених пунктом201.10 статті 201 ПК України, є підставою для застосування до платника податків відповідно до пункту120-1.1 статті 120-1 ПК Україништрафу у розмірі 10 відсотків у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

Зауважив, що з 27.05.2022Законом України від 12.05.2022 №2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану»поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами перевірок згідно зПК Україниз урахуванням обставин, передбачених підпунктом112.8.9 пункту 112.8 статті 112 ПК України, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Тимчасово, на період дії воєнного стану, починаючи з 27.05.2022, пріоритетними є норми в частині звільнення від відповідальності за несвоєчасне виконання платником податків податкових обов`язків у випадках та за умов, передбачених пунктом 69 підрозділу 10розділу XX "Перехідні положення" ПК України.

Відносно посилання позивача щодо неправильного визначення розміру штрафної (фінансової) санкції (штрафу) за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних представник ГУ ДПС у Волинській області з посиланням наЗакон №2876-ІХзазначив, що визначені пунктом 89 підрозділу 2розділу XX «Перехідні положення» ПК Українистроки реєстрації в ЄРПН застосовуються до ПН/РК, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинностіЗаконом №2876- ІХ(тобто з датою складання, починаючи з 16.01.2023), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано. В свою чергу, штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділуXXПерехідні положення» ПК України, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2розділу XX «Перехідні положення» ПК Україниграничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання починаючи з січня 2023 року.

Порушення платником податків граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинностіЗакону №2876-ІХ, тягне за собою накладання на такого платника податків штрафу у розмірах, встановлених пунктом120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Також відповідач на спростування доводів Товариства про відсутність порядку до 06.09.2022 довести неможливість виконання платником податків обов`язків, визначенихпідпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК України(Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українита переліків документів на підтвердження, затвердженийнаказом Міністерства фінансів від 29.07.2022 №225, набрав чинності 06.09.2022) вказує, що після дії вказаного Порядку позивач не подавав відповідних заяв та документів, які передбачені ним та підтверджують неможливість виконання платником податкових обов`язків.

Відповідач вважає оскаржуване податкове повідомлення-рішення №00111990405 від 12.09.2023 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 62 673,78 грн законним та обґрунтованим, а позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Кінт Компані" безпідставними. Відповідач просив у задоволенні позовних вимог відмовити.

Суд, дослідивши письмові докази та перевіривши доводи сторін, викладені у заявах по суті справи,встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кінт Компані" (код ЄДРПОУ 42173790) зареєстроване як юридична особа; перебуває на обліку як платник податків у ГУ ДПС у Волинській області, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстроване платником ПДВ з 01.07.2018 (а.с.14).

Володимир-Волинською ДПІ Головного управління ДПС у Волинській області, на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І. пункту 75.1 статті 75 розділу II Податкового кодексу України (даті - ПК України), у порядку визначеному пунктом 76.2 ааїті 76 розділу II ПК України, проведено камеральну перевірку податкової декларації (розрахунку, звіту) дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «КІНТ КОМПАНІ», за результатом якої складено акт перевірки від 04.08.2023 року № 12163/03-20-04-05/42173790 (далі - акт перевірки) (арк.спр. 14-26).

Вказаною перевіркою було виявлено перелік податкових накладних/розрахунків коригування, термін реєстрації яких порушено протягом червня, липня, жовтня, листопада, грудня 2022 р. на загальну суму 626 737,8 грн., а саме:

3 податкових накладних - реєстрацію яких прострочено на 5 днів;

3 податкових накладних - реєстрацію яких прострочено на 6 днів;

2 податкових накладних - реєстрацію яких прострочено на 13 днів;

100 податкових накладних - реєстрацію яких прострочено на 15 днів;

110 податкових накладних - реєстрацію яких прострочено на 1 день;

44 податкових накладних - реєстрацію яких прострочено на 3 дні;

46 податкових накладних - реєстрацію яких прострочено на 4 дні.

Всього виявлено 308 податкових накладних, термін реєстрації яких порушено.

За результатами перевірки ТОВ «КІНТ КОМПАНІ» встановлено порушення п 201 10 ст 201 Податкового Кодексу України (далі - ПК України) в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, з врахуванням абз. 3 п. 69.1 ст. 69 розділу XX Перехідних положень ПК України зі змінами внесеними Законом України №2260-1Х від 12. 05. 2022 та з врахуванням п. 89, п. 90 підрозділу 2 розділу XX Перехідних положень ПК України зі змінами внесеними Законом України №2876-ІХ від 12. 01. 2023.

ТОВ «КІНТ КОМПАНІ» на адресу Володимир-Волинської ДПІ Головного управління ДПС у Волинській області направлено заперечення до акту перевірки (вх.№18806/6 від 24.08.23), яке листом Головного управління ДПС у Волинській області від 06.09.23 №13050/6/03-20-04-02-04 було відхилено (арк.спр.27-30, 33-36).

За наслідками вказаної перевірки, Головним управлінням ДПС у Волинській області 12.09.2023 р. винесене податкове повідомлення-рішення №00111990405, яким ТОВ «Кінт Компані» нараховано штраф у розмірі 62 673,78 грн. за платежем «податок на додану вартість».

Товариство, вважаючи податкове повідомлення-рішення №00111990405 від 12.09.2023 протиправним, звернулося до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку оскаржуваному податкову повідомленню-рішенню, суд враховує такі положення податкового законодавства.

Відповідно до ч. 2ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта Законами України.

Згідно з п.75.1ст.75 Податкового кодексу України(у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин), контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

У силу пп.75.1.1п.75.1ст.75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Відповідно до п.76.1ст.76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Зміст наведених законодавчих положень дає підстави для висновку, що предметом камеральної перевірки, крім питань правильності оформлення податкових декларацій, уточнюючих розрахунків можуть бути й інші питання, зокрема пов`язані із своєчасністю реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо змісту виявленого порушення слід зазначити наступне.

Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом198.5 статті 198та пунктом199.1 статті 199цьогоКодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Так, згідно з пунктом120-1.1 статті 120-1 ПК Українипорушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченогостаттею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту198.5 статті 198цьогоКодексуу разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно достатті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту201.4 статті 201цьогоКодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей192і201цьогоКодексупокладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Із аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк, встановлений податковим законодавством. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Водночас 18 березня 2020 року набрав чинностіЗакон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 533- IX(далі Закон № 533- IX).

У зв`язку із набранням чинностіЗакону №533-ІХ(з урахуванням змін, внесенихЗаконом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IXтаЗакону України від 13 травня 2020 року № 591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)») підрозділ 10розділу XX «Перехідні положення» ПК Українидоповнений пунктом 52-1 такого змісту:

«За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню».

Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українимістив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчиненні відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Карантин на усій території України був вперше установленийпостановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19»з 12.03.2020 і надалі неодноразово був продовжений.

Постановою від 27 червня 2023 року № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»Кабінет Міністрів України відмінив з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Разом з тим, до завершення карантинуУказом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24 лютого 2022 рокув Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та станом на час розгляду справи триває.

З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийнялаЗакон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 3 березня 2022 року №2118-IX, який набрав чинності 7 березня 2022 року.

Законом №2118-IXпідрозділ 10розділу XX «Перехідні положення» ПК Українидоповнений пунктом 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

В подальшому Верховна Рада України прийнялаЗакон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12 травня 2022 року № 2260-IX.

У зв`язку із набранням чинності 27 травня 2022року Закону № 2260-IXпідпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХПК Українивикладено у такій редакції:

«У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом46.2 статті 46цьогоКодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом46.2 статті 46цьогоКодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинностіЗаконом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану»за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».

Відтак, з набранням чинностіЗаконом № 2260-IXпередбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХПК Українизвільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

Закон № 2260-IXпідпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10розділу XX «Перехідні положення» ПК Українидоповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом112.8.9 пункту 112.8 статті 112цьогоКодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин суд зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.

Оскільки податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладнихзастосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.

В той же час, як зазначено вище, пунктом 69.1підрозділу 10розділу XX «Перехідні положення» ПК Україниустановлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки зокрема щодо дотримання термінів реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинностіЗаконом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану»за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року.

Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX(набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

При цьому Товариство не підтвердило неможливість реєстрації податкових накладних відповідно до Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10розділу XX «Перехідні положення» ПК України, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2022 за №967/38303 №225. Оскільки позивачем не надано, а судом у ході розгляду справи не здобуто доказів того, що ТзОВ «Кінт Компані» у передбаченомузакономпорядку ідентифікувало себе у межах податкових правовідносин як платника, у якого відсутня можливість виконання обов`язків, визначених у пункті 69 підрозділу 10розділу XX «Перехідні положення» ПК Українина період до припинення або скасування воєнного стану на території України, то позивач зобов`язаний дотримуватись вимог податкового законодавства, зокрема, щодо своєчасної реєстрації податкових накладних у ЄРПН.

Додатково стосовно пункту 69 підрозділу 10розділу XX ПК Українищодо визначення можливості/неможливості в платника податку виконувати свої обов`язки в період з 24 лютого до 06 вересня 2022 року суд зазначає наступне.

Підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХПК Українивизначено, зокрема, що порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо,Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225затверджений Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження (далі Порядок № 225).

Цим Порядком визначено, зокрема, підстави неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) та правила надання заяви та документів, що доводять неможливість виконання податкових обов`язків тощо.

Згідно Порядку №225 керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку на підставі відповідної заяви платника податків.

Посилання представника позивача на сам факт запровадження воєнного стану в Україні не може безумовно вважатись поважною причиною для звільнення від відповідальності за порушення строків реєстрації податкових накладних, норми пункту 69підрозділу 10розділу XX ПК Українипередбачають звільнення від відповідальності, зокрема за порушення строків реєстрації податкових накладних, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, і за умови підтвердження неможливості виконання платником податків обов`язків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Стосовно реєстрації податкових накладних позивач направляв ПН № 725 від 01.06.2022, № 834 від 01.06.2022, № 726 від 02.06.2022, № 727 від 02.06.2022, № 728 від 02.06.2022, № 729 від 02.06.2022, № 730 від 02.06.2022, № 731 від 02.06.2022, № 732 від 02.06.2022, № 733 від 02.06.2022, № 734 від 02.06.2022, № 735 від 02.06.2022, № 736 від 02.06.2022, № 737 від 02.06.2022, № 738 від 02.06.2022, № 739 від 02.06.2022, № 740 від 02.06.2022, № 741 від 02.06.2022, № 742 від 02.06.2022, № 743 від 03.06.2022, № 744 від 06.06.2022, № 745 від 06.06.2022, № 746 від 06.06.2022, № 747 від 06.06.2022, № 748 від 06.06.2022, № 749 від 06.06.2022, № 750 від 06.06.2022, № 751 від 06.06.2022, № 752 від 06.06.2022, № 753 від 06.06.2022, № 754 від 06.06.2022, № 755 від 06.0б.2022, № 755 від 06.06.2022, № 756 від 06.06.2022, № 757 від 06.06.2022, № 758 від 06.06.2022, № 759 від 06.06.2022, № 760 від 06.06.2022, № 761 від 06.06.2022, № 762 від 06.06.2022, № 763 від 06.06.2022, № 764 від 06.06.2022, № 765 від 06.06.2022, № 766 від 06.06.2022, № 767 від 06.06.2022, № 768 від 06.06.2022, № 769 від 06.06.2022, № 770 від 06.06.2022, № 771 від 06.06.2022, № 772 від 08.06.2022, № 774 від 08.06.2022, № 775 від 08.06.2022, № 776 від 08.06.2022, № 778 від 08.06.2022, № 780 від 09.06.2022, № 781 від 09.06.2022, № 782 від 09.06.2022, № 783 від 09.06.2022, № 784 від 09.06.2022, № 785 від 09.06.2022, № 786 від 09.06.2022, № 787 від 09.06.2022, № 788 від 09.06.2022, № 789 від 09.06.2022, № 790 від 09.06.2022, № 791 від 09.06.2022, № 792 від 09.06.2022, № 793 від 09.06.2022, № 794 від 09.06.2022, № 795 від 09.06.2022, № 796 від 09.06.2022, № 797 від 10.06.2022, № 798 від 10.06.2022, № 799 від 10.06.2022, № 800 від 10.06.2022, № 801 від 10.06.2022, № 802 від 10.06.2022, № 803 від 10.06.2022, № 804 від 10.06.2022, № 805 від 10.06.2022, № 806 від 10.06.2022, № 807 від 10.06.2022, № 808 від 10.06.2022, № 810 від 12.06.2022, № 811 від 12.06.2022, № 812 від 12.06.2022, № 813 від 12.06.2022, № 814 від 12.06.2022, № 815 від 12.06.2022, № 816 від 12.06.2022, № 817 від 12.06.2022, № 818 від 12.06.2022, № 819 від 12.06.2022, № 820 від 12.06.2022, № 821 від 12.06.2022, № 822 від 12.06.2022, № 823 від 12.06.2022, № 824 від 12.06.2022, № 825 від 12.06.2022, № 826 від 12.06.2022, № 827 від 13.06.2022, № 828 від 15.06.2022, № 829 від 15.06.2022, № 830 від 15.06.2022, № 831 від 15.06.2022, № 832 від 15.06.2022, № 833 від 15.06.2022, згідно з квитанціями зазначені ПН доставлені до центрального рівня ДПС України 30.06.2022, а ПН №809 від 12.06.2022, №779 від 09.06.2022, №777 від 08.06.2022 29.06.2022, та не були прийняті в звязку з тим, що «Виявлені помилки/зауваження: документ не може бути прийнятий сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право».

Позивач вдруге 01.07.2022 намагався зареєструвати вищевказані накладні на суму 377956,42 грн. згідно з квитанціями зазначені ПН не прийнято в зв`язку з тим, що «Виявлені помилки/зауваження: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право».

В подальшомутовариство втретє направило для реєстрації вказані накладні, які відповідач зареєстрував лише 15.07.2022, окрім ПН №743 від 03.06.2022, №809 від 12.06.2022 (зареєстровано 05.07.23), №744 від 06.06.2022, №771 від 06.06.2022 (зареєстровано 07.07.23), №777 від 08.06.2022, №779 від 09.06.2022 (зареєстровано 13.07.23).

Таким чином, позивач стверджує, що своєчасно направлено для реєстрації зазначені ПН в ЄРПН за допомогою програмного забезпечення M.E.Doc., однак не були прийняті податковим органом через «від`ємне ПДВ».

З такими доводами представника позивача суд не погоджується з огляду на таке.

Приписами п.201.10ст.201 Податкового кодексу Українивизначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Як вбачається зі змісту акту від 04.08.2023 року №12163/03-20-04-05/42173790, підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення слугував факт порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних, зокрема 102 податкових накладні, які були зареєстровані 15.07.2022 року (100 накладних) та 13.07.2022 (2 накладних).

Відтак, у розумінні ч. 1ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням положень п.201.10ст.201 Податкового кодексу України, належним доказом реєстрації ТзОВ "Кінт Компані" податкової накладної (у тому числі наміру її реєстрації), є квитанція про прийняття або неприйняття такої податкової накладної, або зупинення/неприйняття.

Судом встановлено, що податкові накладні були виписані 15.06.2022 та доставлені до ДПС України 30.06.2022 року і отримано останньою 30.06.2022 тобто на протязі операційного дня в більшості в першій його половині, тобто отримавши таке електронне повідомлення платник податків до кінця операційного дня мав можливість його усунути, а саме виправити помилки. Однак не зробив цього.

Суд звертає увагу, що позивачем не надано доказів, які б свідчили про вчинення ним всіх можливих дій щодо реєстрації спірних податкових накладних, оскільки надані представником позивача в обґрунтування заявлених позовних вимог квитанції стосуються спроб реєстрації податкових накладних, 30.06.2022 та 01.07.2022, а не як їх реєстрації.

Позивачем не заперечувався факт реєстрації податкових накладних з порушенням строків їх реєстрації, однак він наголошував, що таке порушення виникло не з його вини, що виключає відповідальність за пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Слід зазначити, що реєстрація в ЄРПН податкових накладних, що не були зареєстровані своєчасно (реєструються з порушенням термінів реєстрації) , здійснюється виключно в межах реєстраційної суми, яка визначається згідно з пунктом 200.1.3 статті 200.1 ПК України.

Якщо така реєстраційна сума є меншою, ніж сума ПДВ, зазначена у податковій накладній або розрахунку коригування, платнику потрібно збільшити свою реєстраційну суму,наприклад, за рахунок поповнення рахунку платника в системі електронного адміністрування ПДВ, відкритого платнику у Держказначействі. Та, як наслідок, зареєструвати податкові накладні у визначені законодавством строки.

Також Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 569 затверджено Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - Порядок) згідно із яким платник податку має право отримувати у ДПС інформацію про стан свого електронного рахунка (в тому числі додаткових електронних рахунків), перевіряти ліміт на електронному рахунку податку на додану вартість, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Тому суд приходить висновку, що позивач хоч і подав ПН на реєстрацію своєчасно, але з його вини ПН не могли бути своєчасно зареєстровані.

Іншими словами платник податків не вжив усіх залежних від нього заходів, щоб на протязі операційного дня усунути недоліки і своєчасно зареєструвати податкові накладні.

Отже вищевикладене не виключає вину ТзОВ "Кінт Компані" у здійсненні податкового правопорушення.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 07.08.2023 у справі №640/5075/19.

Решта податкових накладних № 1043 від 18.07.2022, № 1583 від 04.09.2022, № 1584 від 04.09.2022, № 1585 від 04.09.2022, №1586 від 04.09.2022, № 1587 від 04.09.2022, № 1588 від 04.09.2022, № 1589 від 04.09.2022, № 590 від 04.09.2022, № 1591 від 04.09.2022, № 1654 від 11.09.2022, № 1655 від 11.09.2022, № 656 від 11.09.2022, № 1657 від 11.09.2022, № 1658 від 11.09.2022, № 1659 від 11.09.2022, № 1660 від 11.09.2022, № 1661 від 11.09.2022, № 1662 від 11.09.2022, № 1663 від 11.09.2022, № 1664 від 11.09.2022, № 1665 від 11.09.2022, № 1666 від 11.09.2022, № 1667 від 11.09.2022, № 1668 від 11.09.2022, № 1678 від 14.09.2022, № 1679 від 14.09.2022, № 1680 від 14.09.2022, №1681 від 14.09.2022, № 1682 від 14.09.2022, № 1683 від 14.09.2022, № 1684 від 14.09.2022, № 1685 від 14.09.2022, № 1686 від 14.09.2022, № 1687 від 14.09.2022, № 1688 від 14.09.2022, № 1689 від 14.09.2022, №1690 від 14.09.2022, №1691 від 14.09.2022, № 1692 від 14.09.2022, № 1693 від 14.09.2022,№ 1694 від 14.09.2022, № 1695 від 14.09.2022, № 1696 від 14.09.2022, № 1697 від 14.09.2022, № 1698 від 14.09.2022, № 1699 від 14.09.2022, № 1700 від 14.09.2022, №1701 від 14.09.2022, № 1702 від 14.09.2022, № 1703 від 14.09.2022, № 1704 від 14.09.2022, № 1705 від 14.09.2022, № 1706 від 14.09.2022, № 1707 від 14.09.2022, № 1708 від 14.09.2022, № 1709 від 14.09.2022, № 1710 від 14.09.2022, № 1711 від 14.09.2022, № 1712 від 14.09.2022, № 1713 від 14.09.2022, № 1714 від 14.09.2022, № 1715 від 14.09.2022, № 1716 від 14.09.2022, № 1717 від 14.09.2022, № 1718 від 14.09.2022, № 1719 від 14.09.2022, № 1720 від 14.09.2022, № 1721 від 14.09.2022, № 1722 від 14.09.2022, № 1723 від 14.09.2022, № 1724 від 14.09.2022, №1725 від 14.09.2022, № 1726 від 14.09.2022, № 1727 від 14.09.2022, № 1728 від 14.09.2022, № 1729 від 14.09.2022, № 1730 від 14.09.2022, № 1731 від 14.09.2022, № 1732 від 14.09.2022, № 1733 від 14.09.2022, № 1734 від 14.09.2022, № 1735 від 14.09.2022, № 1736 від 14.09.2022, № 1737 від 14.09.2022, № 1738 від 14.09.2022, № 1739 від 14.09.2022, № 1740 від 14.09.2022, № 1741 від 14.09.2022, № 1742 від 14.09.2022, № 1743 від 14.09.2022, № 2539 від 07.11.2022, № 2540 від 07.11.2022, № 2541 від 07.11.2022, № 2542 від 07.11.2022, № 2543 від 07.11.2022, № 2544 від 07.11.2022, № 2545 від 07.11.2022, № 2546 від 07.11.2022, № 2547 від 07.11.2022, № 2548 від 07.11.2022, № 2549 від 07.11.2022, № 2550 від 07.11.2022, № 2551 від 07.11.2022, № 2552 від 07.11.2022, № 2553 від 07.11.2022, № 2555 від 07.11.2022, № 2556 від 07.11.2022, № 2557 від 07.11.2022, № 2558 від 07.11.2022, № 2559 від 07.11.2022, № 2560 від 07.11.2022, № 2561 від 07.11.2022, № 2562 від 07.11.2022, № 2563 від 07.11.2022, № 2564 від 07.11.2022, № 2565 від 07.11.2022, № 2566 від 07.11.2022, № 2567 від 07.11.2022, № 2568 від 07.11.2022, № 2569 від 07.11.2022, № 2585 від 09.11.2022, № 2586 від 09.11.2022, № 2587 від 09.11.2022, № 2588 від 09.11.2022, № 2589 від 09.11.2022, № 2590 від 09.11.2022, № 2591 від 09.11.2022, № 2592 від 09.11.2022, № 2593 від 09.11.2022, № 2594 від 09.11.2022, № 2595 від 09.11.2022, № 2596 від 09.11.2022, № 2597 від 09.11.2022, № 2609 від 11.11.2022, № 2610 від 11.11.2022, № 2611 від 11.11.2022, № 2612 від 11.11.2022, № 2613 від 11.11.2022, № 2614 від 11.11.2022, № 2615 від 11.11.2022, № 2616 від 11.11.2022, № 2617 від 11.11.2022, № 2618 від 11.11.2022, № 2619 від 11.11.2022, № 2620 від 11.11.2022, № 2621 від 11.11.2022, № 2622 від 11.11.2022, № 2623 від 11.11.2022, № 2624 від 11.11.2022, № 2625 від 11.11.2022, № 2626 від 11.11.2022, № 2627 від 11.11.2022, № 2628 від 11.11.2022, № 2629 від 11.11.2022, № 2630 від 11.11.2022, № 2631 від 11.11.2022, № 2632 від 11.11.2022, № 2633 від 11.11.2022, № 2634 від 11.11.2022, № 2635 від 11.11.2022, № 2636 від 11.11.2022, № 2637 від 11.11.2022, № 2638 від 11.11.2022, № 2639 від 11.11.2022, № 2640 від 11.11.2022, № 2641 від 11.11.2022, № 2642 від 11.11.2022, № 2643 від 11.11.2022, № 2644 від 11.11.2022, № 2645 від11.11.2022, № 2646 від 11.11.2022, № 2647 від 11.11.2022, № 2648 від 11.11.2022, № 2649 від 11.11.2022, № 2650 від 11.11.2022, № 2651 від 11.11.2022, № 2652 від 11.11.2022, № 2653 від 11.11.2022, № 2654 від 11.11.2022, № 2655 від 11.11.2022, № 2656 від 11.11.2022, № 2657 від 13.11.2022, № 2658 від 13.11.2022, № 2659 від 13.11.2022, № 2660 від 13.11.2022, № 2661 від 13.11.2022, № 2662 від 13.11.2022, № 2663 від 13.11.2022, № 2664 від 13.11.2022, № 2665 від 13.11.2022, № 2666 від 13.11.2022, № 2667 від 13.11.2022, № 2668 від 13.11.2022, № 2669 від 13.11.2022, № 2670 від 13.11.2022, № 2671 від 13.11.2022, № 2672 від 13.11.2022, № 3300 від 23.12.2022 на загальну суму 249 155,88 грн. реєструвалися з 03.10.22 по 01.12.22, то для їх реєстрації з 27.05.2022 застосовуються загальні правила щодо строку їх реєстрації (абзац чотирнадцятий пункту201.10 статті 201 ПК України), а саме: складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Починаючи з 27.05.2022, порушення цих строків є підставою для притягнення до фінансової відповідальності відповідно до положень пункту120-1.1 статті 120-1 ПК України, якщо платником податків не буде доведено, що він своєчасно направив на реєстрацію податкові накладні, однак їх реєстрація відбулася поза межами граничних строків не з його вини, або що мали місце обставини, передбачені підпунктом112.8.9 пункту 112.8 статті 112цьогоКодексу, що звільняють від фінансової відповідальності (обставин непереборної сили (форс-мажору)).

Позивач вважає, що вищезазначені податкові накладні він направив з порушенням термінів реєстрації від 1 до 4 днів у зв язку з відсутністю вільних обігових коштів для поповнення рахунку в Системі електронного адміністрування ПДВ, обумовленого економічною кризою на фоні військових дій на території України, а сума ліміту в СЕАП була недостатньою для її реєстрації в ЄРПН , тому має бути звільнений від застосування штрафних (фінансових) санкцій . При цьому жодних письмових доказів суду не надає.

Суд уважає за необхідне зазначити таке.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН визначено у Порядку ведення Єдиного державного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246(далі Порядок № 1246), який є та був чинним на час спірних правовідносин.

За визначенням у пункті 1 Порядку № 1246 операційним днем є частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Як встановлено у пункті 3 Порядку № 1246 операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Відповідно до пункту 11 Порядку №1246 після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимогЗаконів України «Про електронні довірчі послуги», «;Про електронні документи та електронний документообіг»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

У пункті 13 Порядку № 1246 передбачено формування за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку № 1246).

Як визначено у підпункті14.1.56-2 пункту 14.1 статті 14 ПК Україниелектронний кабінет - сукупність інформаційно-телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, призначених для взаємодії між платниками податків та державними, у тому числі контролюючими, органами з питань реалізації прав та обов`язків, визначених цим Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цьогоКодексута інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Взаємодія реалізується через: портальне рішення для користувачів - платників податків, робота в якому здійснюється он-лайн (через мережу Інтернет у режимі реального часу) та не вимагає обов`язкового використання спеціалізованого клієнтського застосування; портальне рішення для користувачів - державних органів, у тому числі контролюючих; програмний інтерфейс (API), що дає змогу реалізувати повноту функціоналу електронного кабінету; інші засоби, бази даних, реєстри, що ведуться в електронному вигляді, інформаційні, телекомунікаційні, інформаційно-телекомунікаційні системи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Відповідно до пункту42-1.2 статті 42-1 ПК Україниелектронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов`язків, визначених цим Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цьогоКодексута інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, реєстрації, коригування податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних та акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

При цьому згідно зпунктом 42-1.6 цієї ж статті ПК Україниелектронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування. Проведення технічного обслуговування електронного кабінету у день, на який припадає граничний строк подання податкових декларацій, та з 8 до 20 години будь-якого іншого календарного дня забороняється. Технічне обслуговування електронного кабінету проводиться у порядку, що визначається методологом електронного кабінету.

В свою чергу,Законом України № 2120-IX від 15.03.2022 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану»пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХПК Українидоповнено підпунктом 69.18, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.

Зміст норми підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українипідтверджує те, що дія цієї норми стосується електронних документів, але буквальне тлумачення підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українидає підстави вважати, що цією нормою врегульовано порядок приймання електронних документів контролюючим органом шляхом звуження часових рамок, протягом яких контролюючий орган міг реалізувати свою поведінку у вигляді надання електронних сервісів та приймання електронних документів.

Відповідно, дія підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українипоширюється на правовідносини, які складаються в процесі приймання електронних документів контролюючим органом, проте не регулює питання надсилання таких документів платником податків не встановлюючи жодних обмежень поведінки платника щодо вчинення дій, спрямованих на реалізацію виконання обов`язку щодо подання відповідних даних контролюючому органу.

Правове значення підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Україниполягає в тому, що цією нормою звільнено контролюючий орган від обов`язку забезпечувати функціонування електронних сервісів після 18 години та у позаробочі дні.

Разом із тим, аналізований правовий припис підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українине стосується порядку вчинення дій платником податків, а отже, не змінює граничних строків та порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в аспекті спрямованих платником дій для таких цілей.

Так, контролюючий орган вчиняє дії щодо прийняття податкових накладних/розрахунків коригування та надсилання квитанцій в інші строки та з урахуванням обмежень, введених підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК України- у робочі дні з 8 години до 18 години. Тобто, такі скорочені строки вчинення дій контролюючим органом щодо прийняття електронних документів не означають одночасного обмеження платника податків щодо виконання податкового обов`язку поданням податкових накладних/розрахунків коригування на реєстрацію.

Виходячи зі співвідношення предметів регулювання підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українина нормстатті 201 ПК Українита Порядку № 1246, вчиненню платником дій щодо надіслання на реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування у визначений у Порядку № 1246 строк кореспондують дії контролюючого органу щодо приймання та проведення реєстрації означених накладних відповідно до строків, установлених у підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК України, що становить належний порядок вчинення платником дій з надсилання та прийняття контролюючим органом для реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування під час воєнного стану.

При цьому, задля забезпечення належної реалізації процедури реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, контролюючий орган зобов`язаний прийняти податкові накладні/розрахунки коригування, надіслані у межах граничних строків та впродовж операційного дня, визначених для платника у Порядку № 1246, та на наступний робочий день до 18 години, якщо прийняття таких податкових накладних/розрахунків коригування є неможливим у межах попереднього дня з урахуванням строків у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК України, прийняти їх та зареєструвати.

Іншими словами, у контролюючого органу зберігається обов`язок належного реагування на правомірні дії платника, але з урахуванням обмеженого робочого часу податкового органу згідно з підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК України.

У подальшому законодавець усунув неоднозначність правового регулювання, закріпивши у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Україниположення про те, що операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин. Ці зміни внесені до підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українизгідно ізЗаконом України № 2876-IX від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», який набрав чинності 08.02.2023.

Згідно з введеною нормою визначення операційного дня для цілей вчинення платником дій щодо реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування не пов`язано з робочими днями, а також розширено часові межі для вчинення належних дій платником податку.

Аналогічна позиція викладена в постанові ВС від 14.12.2023 в справі № 260/5659/22, що враховується судом під час вирішення розглядуваного спору.

Судом встановлено, що Товариством через програму M.E.DOC направлялись до ДПС України податкові накладні у липні, вересні, жовтні, листопаді, грудні, які реєструвалися з 03.10.2022 по 01.12.2022.

Із долучених до матеріалів справи по кожній з ПН слідує, що відповідно до автоматично сформованих повідомлень накладні були доставлені на поштову скриньку ДПС України у дати їх підписання електронним цифровим підписом. Всі квитанції №1 про прийняття ПН сформовані у день їх підписання та доставки на поштову скриньку ДПС України, про підтверджується письмовими доказами (квитанціями до кожної податкової накладної).

При цьому, зміст квитанцій свідчить про те, що надсилання накладних здійснювалося не у строк, встановлений пунктом201.10 статті 201 ПК України.

За таких обставин, суд вважає, що саме час й дата, яка зазначена у квитанції є часом та датою формування і направлення електронного документу. Вказані обставини свідчать, що платником податку не здійсненні всі залежні від нього дії в частині своєчасного направлення відповідних ПН для реєстрації в ЄРПН. Отже, позивач в межах граничного строку реєстрації податкових накладних, та впродовж операційного дня, визначених для платника у Порядку № 1246, не надіслав до реєстрації вказані податкові накладні, а відтак граничні строки реєстрації зазначених податкових накладнихне дотримані позивачем.

Отож, висновок контролюючого органу про застосування штрафних санкцій за порушення термінів реєстрації податкових накладних є правомірним.

Ще одна підстава позову стосується неправильного застосування розміру штрафної санкції за порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних. З приводу цього суд враховує таке.

Законом України № 2876-ІХ від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», який набув чинності 08.02.2023, підрозділ 2розділу XX «Перехідні положення» ПК Українидоповнено пунктами 89 та 90, відповідно до яких тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеногоУказом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку,в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеногоУказом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Також пункт 69.18 п.69 підрозділу 10ПК Українивикладено в новій редакції, згідно якої тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 20 години.

Операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин.

Квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації щодо податкових накладних/розрахунків коригування, поданих для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, надсилається платнику податку не пізніше наступного операційного дня.

Якщо протягом наступного операційного дня після операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається не пізніше наступного операційного дня.

Як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997, стаття 58Конституції України 1996 рокузакріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізньогозаконучи іншого нормативно-правового акта.

Закон № 2876-IXне містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

А тому розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом201.1 статті 201 ПК України, до внесення змінЗаконом № 2876-IX) є неможливим.

Відтак зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинностіЗаконом №2876-IXабо до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року, тобто з датою складання, починаючи з 16 січня 2023 рок), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано.

У свою чергу, порушення платником податку граничних строків реєстрації податкових накладних у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинностіЗаконом № 2876-ІХ(тобто застосовується до ПН/РК з датою складання не пізніше 15.01.2023 включно), тягне за собою накладання на такого платника податку штрафу у розмірах, встановлених пунктом120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Такі висновки суду відповідають правовим позиціям, викладеним у постановах Верховного Суду від 06.02.2024 у справі № 160/10740/23, від 30.01.2024 у справі №280/4484/23.

В розглядуваному випадку оформлення 308 податкових накладних стосуються періоду з 01.06.2022 по 23.12.2022, тобто до набрання чинності (08.02.2023)Законом України № 2876-ІХ від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування».

При цьому застосування змін, внесених згідно зЗаконом України № 2876-ІХ від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», які набрали чинності з 08.02.2023, до всіх податкових накладних, з підстав наведених вище, суд не убачає.

Підсумовуючи викладене суд зазначає, що всі ПН, які були предметом дослідження податковим органом при проведенні камеральної перевірки зареєстровані з порушенням граничного терміну реєстрації, а тому відповідач правомірно притягнув платника податків до фінансової відповідальності та нарахував штрафну санкцію у розмірі 62673,78 грн.

Отже, враховуючи встановлені обставини справи та положення чинного законодавства, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд приходить до переконання, що позовні вимоги не підлягають до задоволення.

Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні, оскільки в задоволенні позову відмовлено повністю.

Керуючись статтями72-77,90,139,241-246,250,255,262,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Кінт Компані" до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів до Восьмого апеляційного адміністративного суду з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.І. Смокович

Повний текст рішення складений і підписаний 19 лютого 2024 року.

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2024
Оприлюднено23.02.2024
Номер документу117146506
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —140/32008/23

Рішення від 19.02.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні