Ухвала
від 20.02.2024 по справі 380/3596/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

20 лютого 2024 рокусправа № 380/3596/24

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Кузан Р.І., перевіривши матеріали позовної заяви Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «ГІДРОТЕХЦЕНТР» про стягнення адміністративно-господарських санкцій, -

в с т а н о в и в :

Львівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів 15.02.2024 звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ГІДРОТЕХЦЕНТР», у якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ГІДРОТЕХЦЕНТР» на користь Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю 121144,48 грн адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Суддя встановив, що позовна заява Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів не відповідає вимогам, встановленим статтею 161 КАС України.

Положеннями ст.ст.160, 161 КАС України визначено форму та зміст позовної заяви, а також документи, що додаються до такої.

Відповідно до ч.2 ст. 161 КАС України, суб`єкт владних повноважень при поданні адміністративного позову зобов`язаний додати до позовної заяви доказ надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення іншим учасникам справи, які не мають офіційної електронної адреси, копії позовної заяви та доданих до неї документів.

У разі подання до суду документів в електронній формі суб`єкт владних повноважень зобов`язаний надати доказ надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів.

Позивачем подано позовну заяву сформувавши таку за допомогою сервісу "Електронний Суд". При цьому, позивачем не надано доказів надсилання листом з описом вкладення відповідачу копій поданих до суду документів. Вказане є порушенням ч. 2 ст. 161 КАС України.

Таким чином, позивач всупереч вимогам встановленими ч.2 ст.161 КАС України не додав до позовної заяви доказ надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідачу копії позовної заяви та доданих до неї документів.

Отже, на виконання вищевказаної норми позивачу слід подати до суду докази надсилання листом з описом вкладення відповідачу копії позовної заяви та поданих до суду документів.

Відповідно до ч.3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Згідно з ч.1 ст.3, ч.1 ст.4 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 №3674-VI судовий збір справляється: за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством. Судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до абз.4 ст.7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» від 09.11.2023 №3460-IX, у 2024 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць, для працездатних осіб, станом на 01.01.2024 року встановлено у розмірі 3028,00 грн.

Згідно з підп.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Суддя встановив, що позивач заявив одну вимогу майнового характеру на суму 121144,48 грн.

В матеріалах справи наявна Платіжна інструкція № 119від 28.06.2023 року про сплату судового збору у розмірі 2684,00 грн.

Судом за допомогою комп`ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду» встановлено, що номер згаданого платіжного документа вже внесений до бази даних по справі №380/16215/23 (суддя Хома О.П.).

Таким чином, позивачу необхідно сплатити судовий збір у сумі 2684,00 грн. (121144,48 грн. *1,5%).

Відповідно до ч.6 ст.161 КАС України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Відповідно до абз.1 ч.2 ст.122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Зазначена норма встановлює загальний строк звернення до адміністративного суду в публічно-правових спорах. Водночас, за умови використання позивачем досудового порядку вирішення спору у випадках, коли законом передбачена така можливість або обов`язок, Кодексом адміністративного судочинства України встановлено скорочений строк звернення до суду.

Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.

Як вбачається з позовної заяви, представник позивача зазначає, що оскільки адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині 1 статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 цього Закону, відтак підстави звернення до адміністративного суду виникли 16 квітня 2023 року.

Так, в позові представник позивача зазначає, що строк звернення до суду ним пропущено з поважних причин, оскільки провідними юрисконсультами відділу правової роботи позивача було підготовлено та подано до суду близько 186 позовів про стягнення адміністративно-господарських санкцій, а також провідний юрисконсульт, що займається претензійно-позовною роботою, тривалий час перебував на лікарняному, а саме з 17.07.2023р. по 21.07.2023р. (номер ЛН 8391512-2015840604-1), з 09.08.2023р. по 11.08.2023р. (номер ЛН 8581891-2016197527-1), з 04.09.2023р. по 29.09.2023р. (номер ЛН 8305564- 2016622608-1), з 14.12.2023р. по 17.04.2024р. (номер ЛН 10111858-2018969152-1).

Як вже вище зазначено, підстави звернення до адміністративного суду у позивача виникли 16 квітня 2023 року, проте з даної дати та між датами перебування провідного юрисконсульта на лікарняному, доказів з обґрунтуванням причин пропуску не було додано до матеріалів позовної заяви.

В той же час, до суду за захистом своїх прав, свобод чи інтересів представник позивача звернувся через електронний суд лише 15.02.2024, з пропуском тримісячного строку, що визначений ст. 122 КАС України.

З урахуванням викладеного, судом не беруться до уваги наведені обставини, на які звертає увагу представник позивача у позові.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що наведені позивачем підстави щодо поновлення строку знаходяться поза межами обставин, з якими норма ч.1 ст.121 КАС України пов`язує можливість поновлення процесуального строку.

Суд враховує, що обов`язковою умовою поновлення судом строків на звернення до адміністративного суду є існування поважної причини (певних обставин або обставини, за яких своєчасне здійснення процесуальної дії було неможливим або утрудненим) пропуску такого строку, факт якої має підтверджуватися належними та допустимими доказами.

Однак суд не вбачає обставин, які б перешкоджали позивачу своєчасно звернутися до суду з позовом про захист порушеного чи оспорюваного права.

Відповідно до ч.1 ст.123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Згідно з вимогами ч.ч.1, 2 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 вказаного Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись ст.ст.160, 161, 169, 248, 256, 293, 294 КАС судочинства України, суддя, -

п о с т а н о в и в :

позовну заяву Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «ГІДРОТЕХЦЕНТР» про стягнення адміністративно-господарських санкцій залишити без руху для усунення зазначених в мотивувальній частині ухвали недоліків шляхом подання в канцелярію Львівського окружного адміністративного суду (вул.Чоловського, 2, м.Львів, 79018) в десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали:

- докази надсилання листом з описом вкладення відповідачу копії позовної заяви та поданих до суду документів;

- оригіналу документа про доплату судового збору в сумі 2684,00 грн;

- заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду з цим позовом та доказів поважності причин його пропуску.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

СуддяР.І. Кузан

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2024
Оприлюднено23.02.2024
Номер документу117148531
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —380/3596/24

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні