Справа № 560/22222/23
РІШЕННЯ
іменем України
20 лютого 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КМ-ГРУП 2" до Чорноострівської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Позивач звернувся до суду з позовом до Чорноострівської селищної ради, в якому просить:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області №59 від 06.12.2023, яке прийнято за наслідками розгляду повторного звернення товариства з обмеженою відповідальністю "КМ- ГРУП 2", та яким фактично йому відмовлено у продажі земельної ділянки площею 0,3890 га кадастровий номер 6825082200:05:001:0051, з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства.
2. Зобов`язати Чорноострівську селищну раду Хмельницького району Хмельницької області прийняти рішення про продаж товариству з обмеженою відповідальністю "КМ-ГРУП 2" у власність земельну (ділянку площею 0,3890 га кадастровий номер 6825082200:05:001:0051, з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач, з метою придбання земельної ділянки подав усі документи, передбачені нормами Земельного кодексу України та виконав вимоги щодо сплати авансового внеску у розмірі 20% вартості земельної ділянки, визначеної за нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки. Однак, відповідачем безпідставно відмовлено позивачу у задоволенні заяви про продаж земельної ділянки без зазначення обґрунтованих причин відмови, як цього вимагає стаття 128 ЗК України, тому таке рішення є протиправним та підлягає. Просить задовольнити позов.
Відповідач не скористався правом подання відзиву на позов, тому, враховуючи приписи частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 05.01.2024 суд відкрив провадження в цій адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що 27.07.2022 до Чорноострівської селищної ради директор ТОВ "КМ-ГРУП 2" звернувся із заявою про придбання земельної ділянки площею 0,3890 га, кадастровий номер 6825082200:05:001:0051 на якій розташований об`єкт нерухомого майна ТОВ "КМ-ГРУП 2", що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №205420557, цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код 12.04) та згодою на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
26.10.2022 Чорноострівська селищна рада прийняла рішення №10 "Про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки ТОВ "КМ-ГРУП 2", відповідно до якого селищна рада вирішила: 1) надати дозвіл на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер 6825082200:05:001:0051) площею 0,389 га, цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, яка розташована за межами населеного пункту с. Грузевиця Чорноострівської селищної ради Хмельницького району, Хмельницької області, для подальшого продажу у власність товариству з обмеженою відповідальністю "КМ-ГРУП 2"; 2) доручити селищному голові укласти із ТОВ "КМ-ГРУП 2" договір про сплату авансового внеску в рахунок тати ціни земельної ділянки: 3) ТОВ "КМ-ГРУП 2" сплатити авансовий внесок в рахунок оплати вартості земельної ділянки в розмірі 20% від вартості нормативної грошової оцінки земельної ділянки; 4) виготовлений звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки подати на затвердження сесії селищної ради.
25.01.2023 між ТОВ "КМ-ГРУП 2" та Чорноострівською селищною радою укладено договір про сплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки та здійснено оплату в сумі 429078,40 грн., що підтверджується платіжною інструкцією №1 від 26.01.2023.
Разом з тим, за результатами конкурсного відбору суб`єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель для проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 10,3890 га кадастровий номер 6825082200:05:001:0051, переможцем визначено ТОВ "Хмельницьке бюро нерухомості".
25.08.2023 ТОВ "Хмельницьке бюро нерухомості" подало до Чорноострівської селищної ради на затвердження звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,3890 га кадастровий номер 6825082200:05:001:0051, з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код - 12.04) встановивши вартість земельної ділянки 435954,00 грн. без урахування податку на додану вартість.
Чорноострівська селищна рада на двадцять шостій сесії VІІІ скликання прийняла рішення №82 від 27.09.2023 "Про продаж земельної ділянки несільськогосподарського призначення ТОВ "КМ-ГРУП 2", в якому зазначено, що "Розглянувши звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до статей 127, 128 Земельного кодексу України, статей 13, 19 Закону України "Про оцінку земель", пункту 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", селищна рада вирішила - Рішення не прийнято".
За результатами поіменного голосування щодо вирішення питання "Про продаж земельної ділянки несільськогосподарського призначення ТОВ "КМ-ГРУП 2" вбачається, що за продаж земельної ділянки проголосувало 17 - депутатів, з них: проти - 11, утрималось - 4, не голосували - 2.
На повторне звернення ТОВ "КМ-ГРУП 2", Чорноострівська селищна рада на двадцять сьомій сесії VІІІ скликання прийняла рішення №59 від 06.12.2023 "Про продаж земельної ділянки несільськогосподарського призначення ТОВ "КМ-ГРУП 2", в якому зазначено, що "Розглянувши звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до статей 127, 128 Земельного кодексу України, статей 13, 19 Закону України "Про оцінку земель", пункту 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", селищна рада вирішила - Рішення не прийнято".
За результатами поіменного голосування щодо вирішення питання "Про продаж земельної ділянки несільськогосподарського призначення ТОВ "КМ-ГРУП 2" вбачається, що за продаж земельної ділянки проголосувало 18 - депутатів, з них: за - 8, проти - 0, утрималось - 8, не голосували - 2.
Вважаючи таке рішення протиправним, позивач звернувся з цим позовом до суду.
ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частинами 1-2 статті 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Частиною першою статті 122 ЗК України передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Глава 20 ЗК України регулює питання продажу земельних ділянок або прав на них на підставі цивільно-правових договорів.
Так, статтею 127 ЗК України визначено, що органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або передають їх у користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.
Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюються на конкурентних засадах (на земельних торгах) у формі електронного аукціону у випадках та порядку, встановлених главою 21 цього Кодексу.
Не допускається відчуження орендованих земельних ділянок державної або комунальної власності без згоди орендаря.
Відповідно до положень частини першої статті 128 ЗК України продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.
Згідно з частиною другою вищевказаної статті громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
До заяви (клопотання) додаються:
а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);
б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.
г) копія свідоцтва про реєстрацію постійного представництва з правом ведення господарської діяльності на території України - для юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства іноземної держави.
Частиною третьою статті 128 ЗК України визначено, що орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.
Жодних виключень із вказаної вище норми права законодавцем не визначено, що кореспондує обов`язку суб`єктів владних повноважень щодо неухильного дотримання вказаних вище строків щодо розгляду заяви (клопотання) з питань продажу земельних ділянок.
В силу частини 5-6 статті 128 ЗК України підставою для відмови в продажу земельної ділянки є:
а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки;
б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
в) якщо щодо суб`єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності;
г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність;
ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
Рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації, сільської, селищної, міської ради про продаж земельної ділянки є підставою для укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки.
Разом з цим, пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Відповідно до частин 1, 5 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Тобто, обов`язку органу місцевого самоврядування зі здійснення розгляду заяви (клопотання) зацікавленої особи з приводу продажу земельної ділянки комунальної власності протягом місячного строку, встановленому нормою частини 3 статті 128 ЗК України, кореспондує обов`язок скликання не рідше ніж один раз на місяць сесії сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення), районної чи обласної ради з питань відведення земельних ділянок, встановлений нормою частини 5 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування".
Частина 3 статті 128 ЗК України чітко визначає обов`язок органу місцевого самоврядування у разі прийняття рішення про відмову в продажу земельної ділянки зазначати у цьому рішенні обґрунтування (причини, мотиви) такої відмови.
З наведеного слідує, що за наслідками розгляду заяви позивача відповідач, як суб`єкт владних повноважень, мав прийняти одне із можливих рішень, а саме:
1) рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки;
2) рішення про відмову в продажу земельної ділянки із зазначенням обґрунтованих причин відмови.
Жодних інших альтернативних рішень законодавцем не визначено, тобто за наслідком розгляду саме на пленарних засіданнях органу місцевого самоврядування питань щодо земельних відносин, приймається одне із двох рішень, зокрема про надання дозволу на продаж земельної ділянки або мотивована відмова.
В той же час, відповідно до п. 6-1 розділу Х Перехідних положень ЗК України, громадяни України, яким належить право постійного користування, право довічного успадкованого володіння земельною ділянкою державної чи комунальної власності, а також юридичні особи, яким на момент набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та удосконалення законодавства щодо охорони земель" належало право постійного користування земельними ділянками державної чи комунальної власності, та які відповідно до статті 92 цього Кодексу не можуть набувати земельні ділянки на праві постійного користування, орендарі земельних ділянок, які набули право оренди земельних ділянок для ведення селянського (фермерського) господарства шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Земельного кодексу України щодо проведення земельних торгів", мають право на купівлю таких земельних ділянок без проведення земельних торгів. Купівля земельних ділянок відповідно до цього пункту здійснюється за ціною, що дорівнює: нормативній грошовій оцінці земельної ділянки - для земель сільськогосподарського призначення; експертній грошовій оцінці земельної ділянки - для земель несільськогосподарського призначення.
У разі купівлі земельної ділянки її покупець має право на розстрочення платежу зі сплати ціни земельної ділянки з рівним річним платежем з урахуванням індексу інфляції, за умови встановлення заборони на продаж або інше відчуження та надання у користування земельної ділянки (крім надання у користування фермерському господарству земельних ділянок, які знаходяться у власності членів такого фермерського господарства, що є покупцями такої земельної ділянки) до повного розрахунку покупця за договором купівлі-продажу.
Розрахунок за придбану земельну ділянку здійснюється щороку, рівними частинами, у місяць, що настає за звітним роком. Покупець має право на дострокове погашення всієї або частини суми ціни продажу земельної ділянки з розстроченням платежу з урахуванням індексу інфляції. Строк розстрочення платежу становить: щодо земель сільськогосподарського призначення - 10 років, щодо земель несільськогосподарського призначення - 30 років, якщо покупець не ініціює встановлення меншого строку. У разі купівлі земельної ділянки з розстроченням платежу право власності переходить до покупця після сплати першого платежу.
Право купівлі земельної ділянки відповідно до цього пункту також мають громадяни України - спадкоємці громадян, яким належало право постійного користування, право довічного успадкованого володіння земельними ділянками державної чи комунальної власності, призначеними для ведення селянського (фермерського) господарства (крім випадків, якщо такі земельні ділянки були передані у власність чи користування фізичним або юридичним особам). Якщо таких спадкоємців декілька, земельна ділянка придбавається ними у спільну часткову власність, де частки кожного із спадкоємців у праві власності є рівними.
Повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені статтею 12 ЗК України, відповідно до приписів частини 1 якої до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; та ін.
Відповідно до частини 2 статті 12 ЗК України до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належать: 1) надання відомостей з Державного земельного кадастру відповідно до закону; 2) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Згідно з частинами першою та другою статті 59 зазначеного Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
З огляду на вищезазначені норми, питання продажу земельних ділянок комунальної власності у власність є виключною компетенцією органу місцевого самоврядування, яким в даному випадку є Чорноострівська селищна рада.
З матеріалів справи встановлено, що Чорноострівська селищна рада на двадцять сьомій сесії VІІІ скликання прийняла рішення №59 від 06.12.2023 "Про продаж земельної ділянки несільськогосподарського призначення ТОВ "КМ-ГРУП 2", в якому зазначено, що "Розглянувши звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до статей 127, 128 Земельного кодексу України, статей 13, 19 Закону України "Про оцінку земель", пункту 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", селищна рада вирішила - Рішення не прийнято".
За результатами поіменного голосування щодо вирішення питання "Про продаж земельної ділянки несільськогосподарського призначення ТОВ "КМ-ГРУП 2" вбачається, що за продаж земельної ділянки проголосувало 18 - депутатів, з них: за - 8, проти - 0, утрималось - 8, не голосували - 2.
Суд не погоджується з твердженням позивача, що рішенням №59 від 06.12.2023 фактично йому відмовлено у продажі земельної ділянки площею 0,3890 га кадастровий номер 6825082200:05:001:0051, з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, оскільки за наслідком розгляду клопотання не прийнято ані позитивного рішення про продаж земельної ділянки, ані мотивованої відмови у її продажі.
При цьому, суд враховує висновки Верховного Суду у постанові №454/160/17 від 09.07.2020, які полягають у тому, що результати голосування не відображують мотивів прийняття того чи іншого рішення, які б дозволяли скористатись можливістю його оскарження та не містять і не відповідають поняттю акту органу місцевого самоврядування.
Не вирішення відповідачем клопотання позивача про продаж земельної ділянки; не голосування частини депутатів попри їх присутність за будь-який із можливих варіантів (за, проти); не прийняття відповідного рішення відповідачем "за" чи "проти" по клопотанню позивача у визначений законом строк, свідчить про протиправну бездіяльність Чорноострівської селищної ради.
У свою чергу, утримання від прийняття рішення не є законним способом поведінки органу, а результати поіменного голосування, не містять чіткого та однозначного рішення про відмову, а отже не можуть вважатися відмовою у продажі земельної ділянки.
Таким чином, у даних правовідносинах суб`єкт владних повноважень не може утриматись від прийняття рішення, що входить до його виключної компетенції.
Продаж земельної ділянки або відмова у її продажі є змістом відповідного індивідуального правового акту.
В свою чергу, відсутність належним чином оформленого рішення суб`єкта владних повноважень про продаж земельної ділянки чи відмову у її продажі, свідчить про те, що відповідач в межах наданих йому повноважень не прийняв жодного відповідного рішення.
До того ж, слід врахувати правовий висновок Верховного Суду у постанові №580/707/21 від 27.07.2022, де суд касаційної інстанції у подібних земельних правовідносинах, досліджуючи питання наявності протиправної бездіяльності у суб`єкта владних повноважень при розгляді заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою вказав, що неприйняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою не може підміняти рішення про відмову у наданні такого дозволу
Земельний кодекс України не передбачає випадків, коли орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування за результатами заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою може не прийняти позитивного або негативного для заявника рішення (про надання дозволу або про відмову у наданні дозволу, про продаж земельної ділянки або про відмову у продажі).
Суд вважає, що наведений висновок Верховного Суду можливо застосувати при розгляді цієї справи, оскільки наслідком вирішення заяв про надання дозволу на розроблення проекту та про продаж земельної ділянки є прийняття рішення відповідної ради на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради.
За правовою позицією, висловленою Великою Палатою Верховного Суду у постанові №800/304/17 від 27.02.2020 під протиправною бездіяльністю суб`єкта владних повноважень слід розуміти як зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу, що полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо не прийняття рішення за результатами розгляду клопотання позивача про продаж земельної ділянки.
Тому, з метою ефективного захисту порушеного права позивача, суд вважає, що позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню у спосіб визнання протиправною бездіяльності Чорноострівської селищної ради Хмельницького району щодо не прийняття рішення за результатами розгляду клопотання ТОВ "КМ-ГРУП 2" про продаж земельної ділянки площею 0,3890 га кадастровий номер 6825082200:05:001:0051, з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства.
Визначаючись щодо наявності підстав для зобов`язання відповідача прийняти рішення про продаж ТОВ "КМ-ГРУП 2" про продаж земельної ділянки площею 0,3890 га кадастровий номер 6825082200:05:001:0051, з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, суд виходить із наступного.
Згідно з пунктом 10 частини 2 статті 245 КАС України суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права статті 1 Протоколу №1 до Європейської Конвенції з прав людини, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.
В даному ж випадку, враховуючи те, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо не прийняття рішення за результатами розгляду заяви ТОВ "КМ-ГРУП 2", належним для відновлення порушених прав та інтересів позивача буде зобов`язання відповідача повторно розглянути його клопотання (заяви) про продаж земельних ділянок та прийняти вмотивоване рішення.
Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з нормами частин 1, 2 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, про наявність підстав для часткового задоволення позову.
Разом з тим, суд встановив, що при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 2684,00 грн., тому, враховуючи приписи статті 139 КАС України, витрати необхідно присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КМ-ГРУП 2" до Чорноострівської селищної ради задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області щодо не прийняття рішення за результатами розгляду клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "КМ-ГРУП 2" про продаж у власність земельну (ділянку площею 0,3890 га кадастровий номер 6825082200:05:001:0051, з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства.
Зобов`язати Чорноострівську селищну раду Хмельницького району Хмельницької області повторно розглянути клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "КМ-ГРУП 2" про продаж у власність земельну (ділянку площею 0,3890 га кадастровий номер 6825082200:05:001:0051, з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства та прийняти вмотивоване рішення.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КМ-ГРУП 2" судові витрати (судовий збір) в розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 20 лютого 2024 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "КМ-ГРУП 2" (вул. Інститутська, 21, кв.35, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29009 , код ЄДРПОУ - 43284249) Відповідач:Чорноострівська селищна рада (вул. Незалежності, 13, смт.Чорний Острів, Хмельницький район, Хмельницька область, 31310 , код ЄДРПОУ - 04403901)
Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2024 |
Оприлюднено | 23.02.2024 |
Номер документу | 117150203 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні