ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Головуючий суддя у першій інстанції: Лунь З.І.
21 лютого 2024 рокуЛьвівСправа № 380/21153/23 пров. № А/857/26082/23Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого-судді: Бруновської Н.В.
суддів: Хобор Р.Б., Шавеля Р.М.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2023 року у справі № 380/21153/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕГЕРЗУНД СІФУД» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В :
08.09.2023р. позивач, Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕГЕРЗУНД СІФУД» (далі ТзОВ «ЕГЕРЗУНД СІФУД») звернулася з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, у якому просив суд:
-визнати протиправним та скасувати рішення №00126050901 від 01.06.2023р. про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 17 000,00 грн.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 28.11.2023р. позов задоволено.
Не погоджуючись із даним рішенням, апелянт Головне управління ДПС у Львівській області подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права.
Апелянт просить суд, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 28.11.2023р. скасувати та прийняти нове рішення, яким в позові відмовити.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи скарги, законність і обґрунтованість рішення суду, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що з 19.09.2013р. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕГЕРЗУНД СІФУД» зареєстроване як юридична особа, набуло правового статусу суб`єкта господарювання юридичної особи, як платник податків, зборів (обов`язкових платежів) та знаходиться на обліку в Головному управлінні ДПС у Львівській області.
Основні види діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕГЕРЗУНД СІФУД» є: 47.23 Роздрібна торгівля рибою, ракоподібними та молюсками в спеціалізованих магазинах; 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 03.21 Морське рибництво (аквакультура); 10.11 Виробництво м`яса; 10.20 Перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків; 10.32 Виробництво фруктових і овочевих соків; 10.39 Інші види перероблення та консервування фруктів і овочів; 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів; 10.71 Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання; 10.85 Виробництво готової їжі та страв; 10.89 Виробництво інших харчових продуктів, н.в.і.у.; 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 56.29 Постачання інших готових страв; 56.30 Обслуговування напоями.
25.04.2023р. податковий орган прийняв наказ №1511-ПП «Про проведення фактичної перевірки», в якому визначено провести фактичну перевірку ТОВ «ЕГЕРЗУНД СІФУД» з 25.04.2023р. - 04.05.2023р. за адресою здійснення діяльності: м.Львів, вул.Стрийська, 200А, корп.1, з питань дотримання вимог Податкового кодексу України, Законів України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального», «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
25.04.2023р. на підставі наказу контролюючий орган видав направлення на перевірку від №3261.
Відповідно до наказу «Про проведення фактичної перевірки» від 25.04.2023р. №1511-ПП та направлень на перевірку від 25.04.2023р. №3260, №3261, головні державні інспектори Головного управління ДПС у Львівській області Гречан Ю. та Лотоцкий С. з метою посилення контролю за виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального, запобігання порушень у сфері оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, на підставі ст.ст. 20, 61, 62, пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 та пп. 80.2.5 п.80.2 ст.80 ПК України, ст.16 Закону України від 19.12.1995р. №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовується в електронних сигаретах та пального» (із змінами та доповненнями) (далі Закон України №481/95-ВР), здійснили виїзд 26.04.2023р. для проведення фактичної перевірки ТОВ «ЕГЕРЗУНД СІФУД» за місцем фактичного провадження діяльності, а саме: ресторану-магазину №5, що розташований за адресою м. Львів, вул. Стрийська, 200А, корп.1.
01.05.2023р. контролюючий орган за результатами перевірки склав акт №10827/13-01-09-01/38906953 щодо результатів перевірки з питань дотримання вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, порядку здійснення готівкових розрахунків, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, наявності документа, що підтверджує державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців відповідно до закону, ліцензій, свідоцтв.
Із змісту акту фактичної перевірки від 01.05.2023р. №10827/13-01-09-01/38906953 видно, що ТОВ «ЕГЕРЗУНД СІФУД» з 12.08.2022р. - 10.09.2022р. через реєстратор розрахункових операцій (далі - РРО) з фіскальним номером 3000940191 реалізовано: вино сухе біле «Soave DOC Essere Cesari» 0,75л в кількості 1 пляшка за ціною 215,00 грн. (фіскальний чек №20738 від 12.08.2022р.) із зазначенням марки акцизного податку ACGE065665; вино сухе біле «Soave DOC Essere Cesari» 0,75л. в кількості 1 пляшка за ціною 215,00 грн. (фіскальний чек №23709 від 03.09.2022р.) із зазначенням марки акцизного податку ACGE065665.
Також, через РРО з фіскальним номером 3000940190 реалізовано в різні дати три пляшки вина сухого білого «Soave DOC Essere Cesari» 0,75 л. із зазначенням у фіскальних чеках однієї марки акцизного податку ACGE065665 (фіскальний чек №22787 від 01.09.2022р., фіскальний чек №-23179 від 03.09.2022р.; фіскальний чек №-24174 від 10.09.2022р.)
Отже, перевіркою встановлено, що ТОВ «ЕГЕРЗУНД СІФУД» з 12.08.2022р. - 10.09.2022р. через РРО здійснив реалізацію вина сухого білого «Soave DOC Essere Cesari» 0,75 л в кількості 5 пляшок з використанням лише однієї марки акцизного податку ACGE065665, у зв`язку з чим встановлено порушення вимог п.226.7 ст.226 ПК України від 02.12.2010р. № 2755-VI та вимоги абз.3 ч.4 ст.11 Закону України від 19.12.1995р. №481/95-ВР.
На підставі вказаного акта перевірки та встановлених порушень податковий орган прийняв рішення №00126050901 від 01.06.2023р., яким ТОВ «ЕГЕРЗУНД СІФУД нараховані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 17000,00грн.
Не погоджуючись з оскаржуваним рішенням про застосування фінансових санкцій, позивач подав скаргу до Державної податкової служби України, яка рішенням від 16.08.2021р. №22841/6/99-00-06030206 залишена без задоволення.
ч.2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України встановлено, що контролюючі органи, визначені п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст.41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно абз.1 п.75.1, пп.75.1.3 п.75.1 ст.75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Порядок проведення фактичної перевірки визначено ст.80 ПК України. Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Із змісту п.80.2 ст. 80 ПК України видно, що фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:
-80.2.1. у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;
-80.2.2. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;
-80.2.3. письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, патентування або ліцензування;
-80.2.4. неподання суб`єктом господарювання в установлений законом строк обов`язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
-80.2.5. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;
-80.2.6. у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у пункті 75.1.3;
-80.2.7. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.
п. 80.4 ст. 80 ПК України встановлено, що перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів на підставі підпункту 20.1.10 пункту 20.1 статті 20 цього Кодексу може бути проведена контрольна розрахункова операція.
Відповідно до п.81.1 ст.81 ПК України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки. Непред`явлення або не надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки. При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення. У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки. Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.
Для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація; експертні висновки, надані відповідно до статті 84 цього Кодексу та інших законів України; судові рішення; податкові консультації, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи; мультимедійна інформація (фото, відео-, звукозапис), отримана (виготовлена) контролюючими органами (п.83.1 ст.83 ПК України).
Результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Акт перевірки документ, який складається у передбачених цим Кодексом випадках, підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результати.
У разі незгоди платника податків з висновками акта (довідки) такий платник зобов`язаний підписати такий акт (довідку) перевірки із запереченнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта (довідки) або окремо у строки, передбачені цим Кодексом.
Матеріали перевірки це: акт (довідка) перевірки з інформативними додатками, які є його невід`ємною частиною; заперечення, надані платником податків до акта (довідки) перевірки (у разі їх наявності на час розгляду); пояснення та їх документальне підтвердження, які надані платником податків відповідно до п.п.16.1.15 п.16.1 ст.16 та відповідно до абз.2 п.п.17.1.6 п. 17.1 ст.17 розділу I цього Кодексу (п.86.1 ст.86 ПК України).
Відповідно до приписів п.86.5 ст.86 ПК України акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених ст.80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).
Підписання акта (довідки) таких перевірок особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та/або його представниками та посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, здійснюється за місцем проведення перевірки або у приміщенні контролюючого органу.
У разі відмови платника податків, його законних представників або особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта (довідки), посадовими особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт такої відмови. Один примірник акта або довідки про результати перевірки не пізніше наступного робочого дня після його складення реєструється в журналі реєстрації актів контролюючого органу і не пізніше наступного дня після його реєстрації вручається або надсилається платнику податків, його законному представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції.
У разі відмови платника податків або його законних представників від отримання примірника акта (довідки) перевірки чи неможливості його вручення платнику податків або його законним представникам чи особі, яка здійснювала розрахункові операції з будь-яких причин, такий акт або довідка надсилається платнику податків у порядку, визначеному ст.58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. У зазначених в цьому абзаці випадках контролюючим органом складається відповідний акт або робиться позначка в акті або довідці про результати перевірки (п.86.5 ст.86 ПК України).
Відмова платника податків або його законних представників чи особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта перевірки або отримання його примірника не звільняє платника податків від обов`язку сплатити визначені контролюючим органом за результатами перевірки грошові зобов`язання.
Платник податків має право: бути присутнім під час проведення перевірок та надавати пояснення з питань, що виникають під час таких перевірок, та за власною ініціативою пояснення з питань, що не запитувалися контролюючим органом, ознайомлюватися та отримувати акти (довідки) перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів (довідок) про проведення перевірки, у разі наявності зауважень щодо змісту (тексту) складених актів (довідок) підписувати їх із застереженням та подавати контролюючому органу письмові заперечення в порядку, встановленому цим Кодексом; оскаржувати в порядку, встановленому цим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), у тому числі надану йому у паперовій або електронній формі індивідуальну податкову консультацію, яка йому надана, а також узагальнюючу податкову консультацію; вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків; надавати за власною ініціативою письмові пояснення та/або документи щодо обставин, які підтверджують відсутність його вини у вчиненому податковому правопорушенні, в порядку, встановленому цим Кодексом (п.п.17.1.6 - 17.1.8, 17.1.16 п.17.1 ст.17 ПК України).
У наказі контролюючого органу про проведення фактичної перевірки від 25.04.2023р. №1511-ПП визначено, що підставою проведення фактичної перевірки, зокрема, зазначено п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80 ПК України, ст.16 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального від 19.12.1995 № 481/95-ВР. Тобто, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.
Виходячи із змісту наказу від 25.04.2023р. №1511-ПП у податкового органу наявні правові підстави для проведення перевірки ТОВ «ЕГЕРЗУНД СІФУД».
Стосовно доводів апелянта на обґрунтованість рішення № 0012605901 від 01.06.2023р з огляду на висновки які викладені в акті перевірки від 01.05.2023р. №10827/13-01/38906953 та встановлених порушень, колегія суддів зазначає про таке.
пп.14.1.107 п.14.1 ст.14 ПК України передбачено, що марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.
В пп.14.1.109 п.14.1 ст.14 ПК України встановлено, що маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів - наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою чи пачку (упаковку) тютюнового виробу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку.
п. 226.9 ст.226 ПК України визначає, що вважаються такими, що немарковані: алкогольні напої, тютюнові вироби та рідини, що використовуються в електронних сигаретах, з підробленими марками акцизного податку; алкогольні напої, тютюнові вироби та рідини, що використовуються в електронних сигаретах, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; вироблені в Україні алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари; алкогольні напої іноземного виробництва з марками акцизного податку, на яких зазначена сума акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням міцності продукції, місткості тари та розміру ставок акцизного податку, діючих на момент виробництва марки; сигарети, цигарки та сигарили, що вироблені після 1 січня 2021 року, в яких кількість одиниць у пачці (упаковці) не відповідає кількості одиниць, зазначеній на марках акцизного податку; рідини, що використовуються в електронних сигаретах, вироблених до 1 січня 2021 року.
Суд апеляційної інстанції звертає увагу апелянта, що контролюючий орган при проведенні перевірки ресторану-магазину №5, що розташований за адресою м. Львів, вул. Стрийська, 200А, корп.1, встановив факти реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка. Зокрема: в період: 12.08.2022р. - 10.09.2022р. реалізовувались алкогольні напої з однаковою маркою акцизного податку номер та серія якої дублюється у фіскальних чеках РРО, а саме: серії ACGE номером 065665 в кількості 5 випадків, чим порушено вимоги абз.3 ч.4 ст.11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» №481 та п.226.7 та п.226.9 ст.226 ПК України.
ст.11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» визначено, що алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до п.226.6 ст.226 ПК України маркуванню підлягають усі (крім зазначених у п.226.10 цієї статті) алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об`ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового до 8,5 відсотка об`ємних одиниць не здійснюється.
В абз. 6 п.226.10 ст.226 ПК України ( в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) не підлягають маркуванню, зокрема, звичайні (неігристі) вина та зброджені напої, що класифікуються у товарній позиції 2204 (крім 2204 10, 2204 21 06 00, 2204 21 07 00, 2204 21 08 00, 2204 21 09 00, 2204 22 10 00, 2204 29 10 00) та у товарних підкатегоріях 2205 10 10 00, 2205 90 10 00, 2206 00 59 00, 2206 00 89 00 згідно з УКТ ЗЕД, фактична міцність яких вища за 1,2 відсотка об`ємних одиниць етилового спирту, але не вища за 15 відсотків об`ємних одиниць етилового спирту, за умови, що етиловий спирт, який міститься у готовому продукті, має повністю ферментне (ендогенне) походження.
Отже, вина, що класифікуються у товарній позиції з кодом УКТЗЕД 2204 (з виключеннями) ввезені на територію України після 01.01.2022р. не підлягають маркуванню.
Колегія суддів звертає увагу апелянта, що товар, котрий реалізований позивачем під час фактичної перевірки, вино сухе біле «SEAVE DOC Essera», Cesari, 0,75 л придбаний ТОВ «ЕГЕРЗУНД СІФУД» у ТОВ «БЮРО ВИН», з яким укладений договір купівлі-продажу № 2418 від 12.04.2017р., відповідно до умов якого Продавець (ТОВ «БЮРО ВИН») передає у власність товар (алкогольні напої), а Покупець (ТОВ «ЕГЕРЗУНД СІФУД») оплачує його відповідно на умовах, встановленими договором.
На виконання умов Договору у період з травня 2022 року - вересень 2022 року, ТОВ «БЮРО ВИН» продало ТОВ «ЕГЕРЗУНД СІФУД» товарні позиції, що підтверджується видатковою накладною №393185 від 02.08.2022р. на суму з ПДВ 4491.72 грн. та ТТН на переміщення алкогольних напоїв від 02.08.2022р. (КОД УКТ ЗЕД: 2204 21 07 00, 2204 21 95 00, 2204 21 28 00); видатковою накладною №394769 від 08.08.2022р. на суму з ПДВ 18419.04 грн та ТТН на переміщення алкогольних напоїв від 08.08.2022р. (КОД УКТ ЗЕТ: 2204 21 19 00, 2204 21 95 00, 2204 10 13 00, 2204 10 15 00, 2204 21 78 00, 2204 21 28 00, 2204 21 28 00); видатковою накладною №390405 від 19.07.2022р. на суму з ПДВ 4100.40 грн. та ТТН на переміщення алкогольних напоїв від 19.07.2022р. (КОД УКТ ЗЕТ: 2204 10 13 00, 2204 21 28 00).
Крім того, листом ТОВ «Бюро вин» від 07.09.2023р. повідомило, що вино виноградне натуральне сухе біле «SEAVE DOC Essera», Cesari, 0,75 л код УКТЗЕД 2204 21 08 00 ввезено на митну територію України після 01.01.2022р. Постачальник зазначає, що вино за видатковою накладною від 19.07.2022 ввезено 24.04.2022р., вино за видатковою накладною №394769 від 08.08.2022р. та №393185 від 02.08.2022р. ввезено 22.07.2022р., що підтверджується відповідними вантажно-митними деклараціями.
Зазначені обставини також підтверджуються даними реєстру документів, що знаходяться у справі.
Отже, суд першої інстанції вірно встановив, що товар який реалізований позивачем з кодом УКТЗЕД 2204, який зазначений в акті перевірки, - вино виноградне натуральне сухе біле «SEAVE DOC Essera», Cesari, 0,75 л код УКТЗЕД 2204 21 08 00, придбаний та реалізований позивачем після 01.01.2022р..
З урахуванням того, що цей товар відноситься до товарної позиції з кодом УКТЗЕД 2204 21 08 00. Тобто, імпортний товар у відповідності до положень ст. 226 ПК України не підлягає маркуванню.
Отже, висновки Головного управління ДПС у Львівській області про наявність порушень ТОВ «ЕГЕРЗУНД СІФУД», що полягали в тому, що позивач реалізовував вина з використанням лише однієї марки акцизного податку із реквізитами ACGE 065665, чим порушило вимоги абз.3 ч.4 ст.11 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального №481/95-ВР, п.226.9 ст.226 Податкового кодексу України є помилковими. Оскільки вино сухе біле «SEAVE DOC Essera», Cesari, 0,75 л, що ввезено на територію України після 01.01.2022р. не має містити жодних додаткових маркувань. Тому, рішення Головного управління ДПС у Львівській області №00126050901 від 01.06.2023р., яким до позивача застосовано штрафні фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн., є протиправним яке слід скасувати.
За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для задоволення позову, оскільки суб`єкт владних повноважень в особі Головного управління ДПС у Львівській області діяв не у спосіб визначений законами та Конституцією України.
Інші доводи апеляційної скарги фактично зводяться до переоцінки доказів та незгодою апелянта з висновками суду першої інстанцій по їх оцінці, тому не можуть бути прийняті апеляційною інстанцією.
Колегія суддів також враховує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів апелянта), сформовану у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (RuizTorijav. Spain) № 303-A, пункт 29).
Також, п.41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, визначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Згідно ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
ст.316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Із врахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції є законним, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують і при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було, тому, відсутні підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2023 року у справі № 380/21153/23 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Н. В. Бруновська судді Р. Б. Хобор Р. М. Шавель Повне судове рішення складено
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2024 |
Оприлюднено | 23.02.2024 |
Номер документу | 117153429 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні