Ухвала
від 21.02.2024 по справі 946/1285/24
ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 946/1285/24

Провадження № 1-кс/946/432/24

УХВАЛА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 лютого 2024 року Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області в складі: головуючого слідчого судді ОСОБА_1 ,

за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у судовому засіданні клопотання слідчого СВ Ізмаїльського районного відділу поліції ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Ізмаїльської окружної прокуратури Одеської області, про арешт майна, -

В С Т А Н О В И В:

Слідчим відділом Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню № 12023162150000635, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.05.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідування встановлено, що 22.09.2022 відділом освіти, молоді та спорту Вилківської міської ради, укладено договір з ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» про закупівлю вугілля марки (Г(Г2) фракції 25-200 у кількості 25 тон, за ціною 12 702 гривень за тонну та фракції 13-100 у кількості 230 тон, за ціною 12 468 гривень за тонну, на загальну суму 3 187 500 гривень.

Також, встановлено, що 16.09.2022 відділом освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради, за результатами проведення публічної закупівлі товарів UA-2022-07-18-003912-а, укладено договір з ТОВ «Торгівельна паливна компанія» «Облпаливо» про закупівлю кам`яного вугілля марки Г(Г2) фракції 13-100 у кількості 358 тон, за ціною 10 878 гривень за тонну та фракції 25-200 у кількості 45 тон, за ціною 11 196 гривень за тонну, на загальну суму 4 398 144 гривень.

Крім цього, 18.11.2022 відділом освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради, за результатами проведення публічної закупівлі товарів UA-2022-11-02-009114-а, укладено договір з ТОВ «Торгівельна паливна компанія» «Облпаливо» про закупівлю кам`яного вугілля марки (ГЖП) фракції 13-100 у кількості 262, 6 тонн, за ціною 14 250 гривень за тонну, на загальну суму 3 742 050 гривень.

В подальшому 16.01.2023 відділом освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради укладено додаткову угоду № 2 з ТОВ ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» щодо збільшення суми вище вказаного договору «з огляду на безперебійне постачання товару в розпал опалювального сезону» в результаті чого суму закупівлі збільшено на 748 410 гривень. Загальна сума договору склала 4 490 460 гривень.

Відповідно висновку експерта № 23-2938 від 11.08.2023 за результатами проведення судової-хімічної експертизи речовин хімічних виробництв ОНДІСЕ, об`єктами дослідження є вихідні дані про:

вугілля кам`яне марки Г (Г2) 13-100 та марки Г(Г2) 25-200, яке було закуплено за договором №157 від 16.09.2022 року, укладеному між Відділом освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради та ТОВ «Тогівельна паливна компанія «ОБЛПАЛИВО» про закупівлю кам`яного вугілля марки Г(Г2) 13-100 у кількості 358 тон, за ціною 10878 грн.т з ПДВ а також кам`яного вугілля марки Г(Г2) 25-200 у кількості 45 тон, за ціною 11196 грн/т з ПДВ, на загальну суму 4398144 грн з ПДВ за фактичними показниками зольності не відповідає вимогам договору та ДСТУ 7146:2010. Зольність на сухий стан вугілля кам`яного марки Г(Г2) 13-100 становить 30,3% мас., марки Г(Г2) 25-200 становить 29,1% мас.

вугілля кам`яне марки ГЖП 13-100, яке було закуплено за договором №190 від 18.11.2022 року, укладеному між відділом освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради та ТОВ «Тогівельна паливна компанія «ОБЛПАЛИВО» про закупівлю кам`яного вугілля марки ГЖП 13-100 у кількості 262,6 тон, за ціною 14250 грн./т з ПДВ, на загальну суму 3742050 грн з ПДВ за фактичними показниками зольності не відповідає вимогам договору та ДСТУ 7146:2010. Золіність на сухий стан вугілля кам`яного марки ГЖП 13-100 становить 47,5%.

вугілля кам`яне марки Г (Г2) 13-100 та марки Г(Г2) 25-200, яке було закуплено за договором №153 від 22.09.2022 року, укладеному між Відділом освіти, молоді та спорту Вилківської міської ради та ТОВ «Тогівельна паливна компанія «ОБЛПАЛИВО» про закупівлю кам`яного вугілля марки Г (Г2) 13-100 у кількості 230 тон за ціною 12468 грн./т. з ПДВ, а також кам`яного вугілля марки Г(Г2) 25-200 у кількості 25 тон, за ціною 12702 грн/т. з ПДВ, на загальну суму 3185190 грн. з ПДВ за фактичними показниками зольності не відповідає вимогам договору та ДСТУ 7146:2010. Зольність на сухий стан вугілля кам`яного марки Г(Г2) 13-100 становить 30,1% мас., марки Г(Г2) 25-200 становить 27,5%.

Згідно проведеного дослідження та даних Висновку судової товарознавчої експертизи № 2710/1 від 08.11.2023 судового експерта:

ринкова вартість вугілля кам`яного марки Г (Г2) 25-200 зольністю на сухий стан 27,5% в тому числі за тонну, яке поставлялось по Договору №153 від 22.09.2022, станом на 22.09.2022 становить: 6424,80 грн./т. з ПДВ (шість чотириста двадцять чотири грн. 80 коп.) та - 25 т.: 160620,00 грн. з ПДВ (сто шістдесят тисяч шістсот двадцять грн. 00 коп.);

ринкова вартість вугілля кам`яного марки Г (Г2) 13-100 зольністю на сухий стан 30,1% в тому числі за тонну, яке поставлялось по Договору №153 від 22.09.2022, станом на 22.09.2022, становить: 6024,13 грн./т. з ПДВ (шість тисяч двадцять чотири грн. 13 коп.) та 230 т.: 1385549,90 грн. з ПДВ (один мільйон триста вісімдесят п`ять тисяч п`ятсот сорок дев`ять грн. 90 коп.);

ринкова вартість вугілля кам`яного марки Г (Г2) 25-200. зольністю на сухий стан 29,1% в тому числі за тонну, яке поставлялось по Договору №157 від 16.09.2022, станом на 16.09.2022, становить: 6197,47 грн./т. з ПДВ (шість тисяч сто дев`яносто сім грн. 47 коп.) та 45 т: 278886,15 грн. з ПДВ (двісті сімдесят вісім тисяч вісімсот вісімдесят шість грн. 15 коп.);

ринкова вартість вугілля кам`яного марки Г (Г2) 13-100 зольністю на сухий стан 30,3% в тому числі за тонну, яке поставлялось по Договору №157 від 16.09.2022, станом на 16.09.2022, становить: 6021,33 грн./т. з ПДВ (шість тисяч двадцять одна грн. 33 коп.) та 358 т.: 2155636,14 грн./ з ПДВ (два мільйони сто п`ятдесят п`ять тисяч шістсот тридцять шість грн. 14 коп.);

ринкова вартість вугілля кам`яного марки ГЖП 13-100 зольністю на сухий стан 47,5% в тому числі за тонну, яке поставлялось по Договору №190 від 18.11.2022, станом на 18.11.2022, становить: 3000,00 грн./т. з ПДВ (три тисячі грн. 00 коп.) та 262,6 т.: 787800,00 грн./ з ПДВ (сімсот вісімдесят сім тисяч вісімсот грн. 00 коп.);

ринкова вартість вугілля кам`яного марки ГЖП 13-100 зольністю на сухий стан 47,5% в тому числі за тону, яке поставлялось по Договору № 190 від 18.11.2022 та Додаткової угоди №2, станом на 18.11.2022, становить: 3000,00 грн./т. з ПДВ (три тисячі грн. 00 коп.) та 52,52 т.: 157560,00 грн. з ПДВ (сто п`ятдесят сім тисяч п`ятсот шістдесят грн. 00 коп.).

Крім того, відповідно висновку судового експерта № 214/11/62-2-23 від 04.12.2023 за результатами проведення судової економічної експертизи встановлено наступне:

розмір матеріальних збитків нанесених Відділу освіти, молоді та спорту Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської області від закупівлі кам`яного вугілля у ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» ОБЛПАЛИВО» по Договору №153 від 22.09.2022 року про закупівлю за державні кошти, нормативно та документально підтверджується у сумі:

вугілля кам`яного марки Г (Г2) 25-200 25 тон, зольністю 27,5% на сухий стан, яке поставлялось по Договору №153 від 22.09.2022рокув сумі 156 930,00грн. (сто п`ятдесят шість тисяч дев`ятсот тридцять гривень 00 копійок);

вугілля кам`яного марки Г (Г2) 13-100 230 тон,зольністю 30,1% на сухий стан, яке поставлялось по Договору № 153 від 22.09.2022 року в сумі 1 482 090,10грн.(один мільйон чотириста вісімдесят дві тисячі дев`яносто гривень, 10 копійок).

Розмір матеріальних збитків нанесених Відділу освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради від закупівлі кам`яного вугілля у ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» ОБЛПАЛИВО» по Договору № 157 від 16.09.2022, нормативно та документально підтверджується у сумі:

вугілля кам`яного марки Г (Г2) 25-200 45 тон, зольністю 29,1% на сухий стан, яке поставлялось по Договору №157 від 16.09.2022 в сумі 224 933,85 грн. ( двісті двадцять чотири тисячі дев`ятсот тридцять три гривні 85 копійок).

вугілля кам`яного марки Г (Г2) 13-100 358 тон, зольністю 30,3% на сухий стан, яке поставлялось по Договору №157 від 16.09.2022 в сумі :1 738 687,86 грн. ( один мільйон сімсот тридцять вісім тисяч шістсот вісімдесят сім гривень 86 копійок).

Розмір матеріальних збитків нанесених Відділу освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради від закупівлі кам`яного вугілля у ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» ОБЛПАЛИВО» по Договору № 190 від 18.11.2022 року та Додаткових угод до нього: №1 від 26.12.2022 року; №2 від 16.01.2023 року, про закупівлю за державні кошти, нормативно та документально підтверджується у сумі:

вугілля кам`яного марки ГЖП 13-100 262,6 тон, зольністю 47,5% на сухий стан, яке поставлялось по Договору №190 від 18.11.2022 в сумі 2 954 250,00грн. (два мільйони дев`ятсот п`ятдесят чотири тисячі двісті п`ятдесят гривень 00 копійок;

вугілля кам`яного марки ГЖП 13-100 52,52 тон, зольністю 47,5% на сухий стан, яке поставлялось по Договору №190 від 18.11.2022 в сумі 590 850,00грн. (п`ятсот дев`яносто тисяч вісімсот п`ятдесят гривень 00 копійок).

Слідчим, 16.02.2024 на підставі ухвали слідчого судді Ізмаїльського міськрайонного суду справа № 946/275/24 від 17.01.2024 у період часу з 11:20 по 11:40 проведено тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» ОБЛПАЛИВО», яке знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Чорноморського Козацтва, 115, офіс 204, в ході якого було виявлено та вилучено:

копію особової справи працівника ТОВ «ТПК» Облпаливо» ОСОБА_4 ;

посадову інструкцію головного бухгалтера ТОВ «ТПК» Облпаливо» ОСОБА_4 ;

копію особової справи працівника ТОВ «ТПК» Облпаливо» ОСОБА_5 ;

посадову інструкцію директора ТОВ «ТПК» Облпаливо» ОСОБА_5 .

Враховуючи, те що вказані документи мають значення речового доказу у даному кримінальному провадженні та необхідні для призначення та проведення відповідних експертиз, слідчий звернувся з клопотанням про арешт майна.

Прокурор та слідчий в судове засідання не з`явились, про час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином, надали суду заяви про розгляд справи за їх відсутності.

Представник ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» сповіщався про розгляд клопотання слідчого про арешт майна, але в судове засідання не з`явився, надав суду клопотання про розгляд клопотання за його відсутності, яким просив в задоволенні клопотання про арешт майна відмовити, мотивуючи тим, що ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» протягом 2022-2023 років за результатами проведених публічних закупівель укладало договори на постачання вугілля з низкою бюджетних установ, а саме: - Відділом освіти, молоді та спорту Вилківської міської ради укладено Договір №153 від 22.09.2022 року на постачання вугілля марки Г(Г2) (25-200) у кількості 25 тонн за ціною 12702,00 грн за 1 т., вугілля марки Г(Г2) (13-100) у кількості 230 т. за ціною 12468,00 грн на 1 т.; - Відділом освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради укладено договори: 1) №157 від 16.09.2022 року на постачання вугілля марки Г(Г2) (25-200) у кількості 45 тонн за ціною 11196,00 грн за 1 т., вугілля марки Г(Г2) (13-100) у кількості 358 т. за ціною 10878,00 грн на 1 т.; 2) № 190 від 18.11.2022 року на постачання вугілля марки ГЖП (13-100) у кількості 262,6 т. за ціною 14250,00 грн за 1 т., та додаткову угоду №2 від 16.01.2023 на постачання додаткового обсягу вугілля ГЖП (13-100) у кількості 52,52 т. за ціною 14250,00 грн у межах договору №190 від 18.11.2022 року. Зауважив, що Дана додаткова угода була укладена відповідно до п.8 ч.5 ст.41, ч.6 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII, у відповідності до Постанови Кабінету міністрів України від 12.10.22 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та на підставі п.11.1 Договору № 190 від 18.11.22р. «Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку». ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» повідомляє, що усі зобов`язання з постачання вугілля за вищенаведеними угодами виконано у повному обсязі у відповідні терміни та підтверджуються відповідними до договорів супровідними документами, а саме видатковими накладними, актами приймання-передачі, товаротранспортними накладними, протоколами якості, актами відбору зразків, а саме в актах зафіксована відсутність зауважень щодо якості та товарного вигляду поставленого вугілля, а також відібрано сумісні зразки відвантаженого вугілля, які опломбовані та знаходяться на зберіганні. Розглянувши матеріали справи маємо низку наступних заперечень. Згідно норм і правил приймання-передачі вугільної продукції та ДСТУ 4096-2002 претензії по якості вугілля приймаються до розгляду на протязі 3 діб від дати передачі вугілля у розпорядження замовника. При цьому виконується сумісне випробування вугілля з вилученням арбітражної проби, зразки якого відправляються до міжнародної сертифікованої вуглехімічної лабораторії, такі як наприклад ССІ, СЖС, Інколаб, Інспекторат тощо, які мають належні ліцензії та дозволи та міжнародну сертифікацію на проведення випробувань якості вугілля. У матеріалах справи присутня копія рапорту про виявлене кримінальне правопорушення датоване 10.05.2023 року, у якому міститься інформація про завищення зольності поставленого вугілля за наведеними вище договорами, саме у межах 35-41% за «перевірочними заходами із залученням відповідних фахівців». Проте нема жодного документу (акту відбору зразків тощо) підтверджуючого факт відбору зразків та кваліфікацію та наявності ліцензії працівника, що проводив відбір зразків. Невідомо яким чином зразки вугілля потрапили до перелічених сейф-пакетів і чи проводився відбір взагалі. Керівництво ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» наголошує, що у момент постачання вугілля, не було ніяких зауважень з боку замовників щодо якості відвантаженого вугілля та ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» було надано відповідні протоколи якості незалежної сертифікованої вугільної лабораторії. Не має ніяких документів у яких було б наведено з якого обсягу (ваги штабелю вугілля) нібито проводився відбір зразків та який відсоток від поставленого компанією ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» вугілля складає та чи є цей обсяг толерантним. Для визначення обсягу штабелю необхідно провести його маркшейдерські заміри з залученням спеціалістів сертифікованої маркшейдерської служби або провести переваження обсягу вугілля на повірених автомобільних вагах. Жодного з цього зроблено не було. За повідомленням керівництва ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» сумнівний відбір зразків провадився через пів року та більше після поставки вугілля. З цього приводу неможливо ідентифікувати вугілля, як поставлене ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» відповідно до видаткових накладних. Це може бути суміш вугілля минулих років, суміш вугілля із породним відвалом на котельні або замінене вугілля замість поставленого компанією ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО». Відтак, на думку ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО», не маючи жодного документального підтвердження рапорту від 10.05.2023 року, співробітниками Управління СБУ України в Одеській області безпідставно підписано повідомлення про вчинення кримінального правопорушення від 12.05.2023 року, та вже 16.05.2023 року відкрито кримінальне провадження №1223162150000635 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України. Стосовно висновку експерта ОСОБА_6 №23-2938 виданого 11.08.2023 року щодо результатів проведення судово-хімічної експертизи хімічних речовин ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» повідомляє наступне. На думку ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» ОСОБА_6 не є кваліфікованим експертом у галузі вуглехімії. Згідно кваліфікації «спеціаліст з дослідження нафтопродуктів та пально-мастильних матеріалів», а також у галузі досліджень «речовин хімічних виробництв і спеціальних хімічних речовин», тобто він не є фахівцем в галузі вуглехімічного дослідження, бо ця ланка є специфічною і відрізняється від вищенаведених кваліфікацій. Проводити такі дослідження має кваліфікований спеціаліст з ліцензією представлений однією з вищенаведених акредитованих вуглехімічних лабораторій. Крім того, за інформацією ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» свідоцтво експерта скасовано за наказом № 93-к від 04.08.2008р. Згідно його кваліфікації переліченої з 2003 року він ніколи не працював у жодній сертифікованій вуглехімічній лабораторії, тобто його експертний висновок не може бути прийнятий до розгляду навіть не зважаючи на повну сумнівність залучених зразків вугілля. У експертному висновку ОСОБА_6 пише «з огляду на фактично надані експерту зразки кам`яного вугілля та документи, питання №1 не може бути вирішено..». Тобто ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» зрозуміло, що зразки він не відбирав, а вони були йому кимось надані. А сам він не може ідентифікувати вугілля надане йому у сейф-пакетах. У своєму експертному висновку виходить тільки з тих зразків невідомого походження кимось йому наданими. З результатів експертизи вугілля ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» робить висновок, що дана експертиза не є вуглехімічною: 1) Відбір зразків або зовсім не проводився або проводився з грубими порушеннями; 2) Невідома кількість вугілля, з якого проводився відбір зразків, якщо він проводився; 3) Відсутність акту відбору зразків із залученням арбітражних зразків та інших документів підтверджуючих залучення кваліфікованого спеціаліста пробовідбірника та додержання норм та правил ДСТУ 4096-2002 (а саме кількість точок відбору зі штабелю, глибина відбору, висота відбору, інструмент залучений до пробовідбору та маса відібраних зразків, чи є вона толерантна по відношенню до обсягу вугілля, з якого відбирались зразки) з висновків ОСОБА_6 «в ході дослідження витрачено 200 г кожного зразку», що є абсурдом. Тобто з п`яти наданих ОСОБА_6 сейфпакетів він відібрав загальну масу 1кг (по 200 г з кожного) і таким чином надає висновок експертизи якості вугілля поставленого на Кілійський та Вилківській відділах освіти у загальній кількості 973 т. Тобто, не зважаючи на кримінальну відповідальність згідно ст. 70 КПК України, як вважає керівництво ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО», ОСОБА_6 фактично фальсифікує результати експертизи та надає заключення абсурдне по своїй суті. Стосовно висновку експерта за результатами проведення судової товарознавчої експертизи ОСОБА_7 : «У даному випадку на вирішення експертизи поставлені питання щодо визначення вартості вказаних у питаннях об`єктів дослідження, станом на друге півріччя 2022 року, тобто минулий період часу, що обмежує експерта в повному обсязі дослідити ціни пропозицій підприємств, що займалися реалізацією таких товарів на зазначений період часу. Огляд об`єктів дослідження експертом не проводився, дослідження проводиться на підставі вихідних даних що містяться в постанові та представлених копіях документів». Для проведення експертизи експертом ОСОБА_7 був обраний маркетинговий метод, тобто аналіз експертизи містився не на математичному розрахунку та нормах оцінки вартості вугілля, а на маркетинговому аналізі запиту цінових пропозиції у трьох вуглепостачальних компаній, які є прямими конкурентами ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» на ринку вугілля в Одеській області, а саме ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС», ТОВ «ГЗФ» «ЦЕНТР», ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧ.». За інформацією керівництва ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» кожна з цих компаній має сумнівну низку кримінальних проваджень щодо постачання вугільної продукції. Ці цінові запити саме експертом не робились, а інформацію щодо цих цінових пропозицій, як вважає ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО», хтось йому надав (мабуть представники правоохоронних органів зацікавлені в зміні постачальника на ринку вугілля Одеської області у їх інтересах). В заключенні ОСОБА_7 пише «в рамках проведення даного товарознавчого дослідження експертом-товарознавцем із застосуванням порівняльного підходу, перевагою якого є здатність враховувати реакцію продавців і покупців на поточну кон`юнктуру ринку, встановлено, що у відкритих джерелах інформації на території України не виявлено цінових даних стосовно досліджуваного кам`яного вугілля з вказаною у питаннях зольністю, станом на друге півріччя 2022 та по теперішній час. Експерт намагався, шляхом порівняльного підходу (аналізу Інтернет-джерел інформації), а саме проведенням маркетингу ринку України зазначеного вище вугілля визначити ринкову вартість зазначеного, даний підхід результату не дав.». Зауважуємо, що, на думку ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО», даний підхід на базі маркетингових запитів на адресу підприємств-конкурентів є хибним та абсурдним, так як ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» вважає, що саме цими підприємствами було ініційоване дане кримінальне провадження, і вбачає у цьому корупційну складову у ході слідства. Розрахунок вартості вугілля повинен проводитись згідно математичних розрахунків, базуючись на державних цінах на вугілля на певний період часу, з урахуванням логістичних витрат, податків, зборів, тощо, а також планованої рентабельності роботи підприємства. Розрахунок собівартості вугілля повинен базуватись на дійсно відповідних показниках якості на час постачання, а не на хибних показниках, які з`явились з невідомо яких залучених зразків, невідомо якими методами аналізу визначених, спеціалістом який не має досвіду у цій роботі. Крім того, ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» повинне доповісти, що протягом усього періоду з моменту відкриття даного кримінального провадження співробітниками СБУ та старшим слідчим групи слідчих ОСОБА_3 чинився тиск на керівництво громади, а саме на керівників відділу освіти з метою змінити перевіреного та надійного постачальника у особі ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» на постачальників із сумнівною репутацією. До того, одна з компаній, що надала ціновий рівень для проведення експертизи, а саме ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42728115), за інформацією керівництва ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО», і є ініціатором наклепу на ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО». Як вважає ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО», не приховуючи співробітники правоохоронних органів рекомендують Замовникам тендерних закупівель співпрацювати саме з цим постачальником, і заручившись підтримкою сумнівних представників правоохоронних органів ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧ» відкрито чинить тиск на замовників тендерних процедур. Отже, ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» вважає, що подання клопотання слідчого СВ Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 про арешт майна, в рамках кримінального провадження №12023162150000635 від 16.05.2023р., вилучене в ході проведення тимчасового доступу до документів, є формою незаконного тиску на господарську діяльність ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» з боку конкурентів.

В силу ст. 107 КПК України технічні засоби фіксування процесу не застосовувалися.

Вивчивши матеріали клопотання, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню, з наступних підстав.

В провадженні СВ Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області перебувають матеріали кримінального провадження № 12023162150000635, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.05.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідування встановлено, що 22.09.2022 відділом освіти, молоді та спорту Вилківської міської ради, укладено договір з ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» про закупівлю вугілля марки (Г(Г2) фракції 25-200 у кількості 25 тон, за ціною 12 702 гривень за тонну та фракції 13-100 у кількості 230 тон, за ціною 12 468 гривень за тонну, на загальну суму 3 187 500 гривень.

Також, встановлено, що 16.09.2022 відділом освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради, за результатами проведення публічної закупівлі товарів UA-2022-07-18-003912-а, укладено договір з ТОВ «Торгівельна паливна компанія» «Облпаливо» про закупівлю кам`яного вугілля марки Г(Г2) фракції 13-100 у кількості 358 тон, за ціною 10 878 гривень за тонну та фракції 25-200 у кількості 45 тон, за ціною 11 196 гривень за тонну, на загальну суму 4 398 144 гривень.

Крім цього, 18.11.2022 відділом освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради, за результатами проведення публічної закупівлі товарів UA-2022-11-02-009114-а, укладено договір з ТОВ «Торгівельна паливна компанія» «Облпаливо» про закупівлю кам`яного вугілля марки (ГЖП) фракції 13-100 у кількості 262, 6 тонн, за ціною 14 250 гривень за тонну, на загальну суму 3 742 050 гривень.

В подальшому 16.01.2023 відділом освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради укладено додаткову угоду № 2 з ТОВ ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» щодо збільшення суми вище вказаного договору «з огляду на безперебійне постачання товару в розпал опалювального сезону» в результаті чого суму закупівлі збільшено на 748 410 гривень. Загальна сума договору склала 4 490 460 гривень.

Слідчим, 16.02.2024 на підставі ухвали слідчого судді Ізмаїльського міськрайонного суду справа № 946/275/24 від 17.01.2024 у період часу з 11:20 по 11:40 проведено тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» ОБЛПАЛИВО», яке знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Чорноморського Козацтва, 115, офіс 204, в ході якого було виявлено та вилучено:

копію особової справи працівника ТОВ «ТПК» Облпаливо» ОСОБА_4 ;

посадову інструкцію головного бухгалтера ТОВ «ТПК» Облпаливо» ОСОБА_4 ;

копію особової справи працівника ТОВ «ТПК» Облпаливо» ОСОБА_5 ;

посадову інструкцію директора ТОВ «ТПК» Облпаливо» ОСОБА_5 .

Слідчим суддею не приймається до уваги заперечення представника ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» щодо об`єктивності експертних досліджень по вказаному кримінальному провадженню, як підстави для відмови у задоволенні клопотання про арешт майна, оскільки відповідно до вимог ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

В свою чергу, слідчим суддею не приймаються до уваги заперечення представника ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» що подання клопотання слідчого СВ Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 про арешт майна, в рамках кримінального провадження №12023162150000635 від 16.05.2023р., вилучене в ході проведення тимчасового доступу до документів, є формою незаконного тиску на господарську діяльність ТОВ «ТПК» «ОБЛПАЛИВО» з боку конкурентів, оскільки клопотання про арешт майна подано в зв`язку з проведенням досудового розслідування по кримінальному провадженню № 12023162150000635, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.05.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Згідно ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Як передбачено п. 1 ч. 2, ч. 3ст. 170 КПК України, арешт майна допускається, в тому числі, з метою збереження речових доказів. Арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально - протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально-протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Виходячи знаведеного таприймаючи доуваги,що завданнямкримінального судочинстває захистособи,суспільства тадержави відкримінальних правопорушень,охорона прав,свобод тазаконних інтересівучасників кримінальногопровадження,забезпечення швидкого,повного танеупередженого розслідуваннякримінального правопорушеннятощо,а такожзважаючи нате,що вказані вилучені документи відповідають критеріям, зазначеним у ч. 1 ст. 98 КПК України, вважаю за необхідне клопотання слідчого задовольнити.

На підставі вищезазначеного та керуючись ст.ст. 167, 170, 171, 172, 173 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого СВ Ізмаїльського РВП ГУ Національної поліції в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Ізмаїльської окружної прокуратури Одеської області, про арешт майна задовольнити.

Накласти арешт на вилучені в ході проведення тимчасового доступу до документів:

-копію особової справи працівника ТОВ «ТПК» Облпаливо» ОСОБА_4 ;

-посадову інструкцію головного бухгалтера ТОВ «ТПК» Облпаливо» ОСОБА_4 ;

-копію особової справи працівника ТОВ «ТПК» Облпаливо» ОСОБА_5 ;

-посадову інструкцію директора ТОВ «ТПК» Облпаливо» ОСОБА_5 .

Апеляційна скарга, на ухвалу слідчого судді, може бути подана протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудІзмаїльський міськрайонний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення21.02.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу117160950
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —946/1285/24

Ухвала від 21.02.2024

Кримінальне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні