Справа № 758/2015/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 лютого 2024 року слідчий суддя Подільського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні №42023102070000334 від 13.11.2023, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, --
В С Т А Н О В И В:
У провадження слідчого судді ОСОБА_1 надійшло клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні №42023102070000334 від 13.11.2023, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Клопотання мотивовано тим, що У провадженні СВ ВП в річковому порту Київ ГУНП у м. Києві перебуває кримінальне провадження №42023102070000334 від 13.11.2023, розпочатого за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 191 КК України.
Процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Подільської окружної прокуратури міста Києва.
Під час досудового розслідування перевіряються обставини за яких службові особи Київського Палацу дітей та юнацтва (код ЄДРПОУ 02141207), зловживаючи своїм службовими становищем, діючи за попередньою змовою зі службовими особами ТОВ «Атенія» (код ЄДРПОУ 42963400), заволоділи коштами під час виконання робіт з улаштування найпростіших укриттiв, захисних споруд цивільного захисту та благоустрій території структурного підрозділу Київського Палацу дітей та юнацтва «Водна станція» за адресою: м. Київ, вул. Труханівська,16А, Труханів острів у великих розмірах, вчиненого в умовах воєнного стану.
Встановлено, що Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту Київської міської державної адміністрації проведено плановий аудит (далі аудит) діяльності Київського Палацу дітей та юнацтва, як замовника щодо дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів під час виконання робіт з улаштування найпростіших укриттiв, захисних споруд цивільного захисту та благоустрій території структурного підрозділу Київського Палацу дітей та юнацтва «Водна станція» за адресою: м. Київ, вул. Труханівська,16А, Труханів острів, протягом червня - грудня 2022 року.
Дослідженням змісту первинних документів та фактичні обсяги виконаних робіт, в ході аудиту встановлені порушення допущені учасниками будівництва при визначенні вартості робіт по вищевказаному об`єкту, що призвело до втрат фінансових ресурсів на суму 405,492 тис. грн або 13,2 % від загальної вартості перевірених робіт та неефективно використано коштів - 337,382 тис. грн або 11,02%. По-перше: внаслідок завищення підрядною організацією - ТОВ «Атенія» в актах форми №КБ-2В за вересень - грудень 2022 року обсягів і вартості виконаних будівельних робіт по вищевказаному об`єкту, завдано втрат фінансових ресурсів на суму 402,736 тис. грн. або 13,16 % загальної вартості перевірених робіт, із яких: 164,080 тис. грн. - завищення вартості обсягів робіт; 82,866 тис. грн. - завищення вартості, пов`язане з невірним застосуванням РЕКН; 77,052 тис. грн. - завищення транспортної складової у вартості матеріалів; 48,427 тис. грн. - завищення вартості експлуатації машин і механізмів; 30,312 тис. грн. - завищення кількості матеріалів. По-друге: внаслідок встановленого завищення підрядною організацією ТОВ «Атенія» обсягів і вартості виконаних будівельних робіт по вищевказаному об`єкту в актах форми №КБ-2в за вересень - грудень 2022 року, які взято до обліку та оплачено замовником робіт в сумі 402,736 тис. грн., ФОП ОСОБА_4 завищено витрати на технічний нагляд на суму 2,756 тис. грн. або 7,43 % вартості перевірених робіт. По-третє: внаслідок неналежного проведення Замовником - Київським Палацом дітей та юнацтва аналізу поточних цін на ринку будівельних матеріалів, виробів та конструкцій під час визначення вартості прямих витрат при складанні кошторисної документації та укладанні договорів з підрядною організацією ТОВ «Атенія» по вищевказаному об`єкту, неефективно використано кошти бюджету м. Києва на суму 337,382 тис. грн. або 11,0 % із яких: завищення вартості будівельних матеріалів - 333,011 тис. грн. або 10,9 %, витрати на технічний нагляд - 4,371 тис. грн. або 0,1%
Вищевказане може свідчити про те, що службові особи Київського Палацу дітей та юнацтва (код ЄДРПОУ 02142207), зловживаючи своїм службовими становищем, діючи за попередньою змовою зі службовими особами ТОВ «Атенія» (код ЄДРПОУ 42963400), заволоділи коштами у великих розмірах, вчиненого в умовах воєнного стану.
За вказаним фактом Подільською окружною прокуратурою м. Києва розпочате досудове розслідування за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 191 КК України.
У зв`язку з чим під час досудового розслідування виникла необхідність у отриманні документації по взаємовідносинам Київського Палацу дітей та юнацтва (код ЄДРПОУ 02142207) та ТОВ «Атенія» (код ЄДРПОУ 42963400), а саме: листування між вказаними юридичними особами, зокрема листи Київського Палацу дітей та юнацтва №053/02-421 від 20.09.2023, №063/02-558 від 25.10.2023 та інші листи адресовані ТОВ «Атенія» з приводу усунення порушень виявлених Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту Київської міської державної адміністрації під час проведення планового аудиту діяльності Київського Палацу дітей та юнацтва, які викладені в аудиторському звіті №070-2-3-04/44 від 28.09.2023, відповіді ТОВ «Атенія» на вищевказані листи, зокрема №26/10-23 від 26.10.2023 та інші листи ТОВ «Атенія» адресовані Київському Палацу дітей та юнацтва з даного приводу, книги вхідної та вихідної документації Київського Палацу дітей та юнацтва в яких реєструвалися листи №053/02-421 від 20.09.2023, №063/02-558 від 25.10.2023, №26/10-23 від 26.10.2023 та інші листи, що стосуються вказаних обставин, комп`ютерної техніки на якій готувалися працівниками Київського Палацу дітей та юнацтва проекти листів №053/02-421 від 20.09.2023, №063/02-558 від 25.10.2023 та інші листи адресовані ТОВ «Атенія» з приводу усунення порушень виявлених Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту Київської міської державної адміністрації під час проведення планового аудиту діяльності Київського Палацу дітей та юнацтва, платіжних інструкцій №492 від 22.09.2023, №521 від 08.12.2023, №136 від 12.12.2023, №537 від 28.12.2023, №141 від 28.12.2023, інших платіжних інструкцій що стосуються повернення грошових коштів по взаємовідносинам ТОВ «Атенія» з Київським Палацом дітей та юнацтва, листів (вимог, тощо) Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту Київської міської державної адміністрації скерованих на адресу Київського Палацу дітей та юнацтва в ході проведення аудиту, відповіді на них, з відповідними додатками, посадової інструкції директора Київського Палацу дітей та юнацтва ОСОБА_5 , наказу про призначення (переведення) ОСОБА_5 на посаду директора Київського Палацу дітей та юнацтва.
З метою перевірки обставин, що підлягають встановленню в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні обшуку за місцем знаходження Київського Палацу дітей та юнацтва (код ЄДРПОУ 02141207), яке зареєстровано за адресою: 01010, АДРЕСА_1.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно приміщення, розташовані за адресою: АДРЕСА_1 на праві власності за будь-якою юридичною чи фізичною особою не зареєстровані.
При цьому, згідно відповіді КП Київської міської ради «Київське міське бюро технічної інвентаризації» №062/14-1556 від 12.02.2024 по нежитловому фонду за адресою АДРЕСА_1 нерухоме майно на праві власності не зареєстровано.
Водночас, факт використання Київським Палацом дітей та юнацтва (код ЄДРПОУ 02141207) нежитлового приміщення за вищевказаною адресою підтверджується відомостями встановленими в ході досудового розслідування.
За вказаною адресою можуть зберігатися речі та документи, що стосуються фактів, які встановлюються у даному кримінальному провадженні.
Вищеперераховані речі та документи, на думку, прокурора, мають істотне значення для встановлення об`єктивної істини у кримінальному провадженні, зокрема відшукувана документація надасть змогу призначити та провести відповідні експертні дослідження з метою підтвердження чи спростування відомостей, які підлягають перевірці в ході досудового розслідування, та за наявності ознак вчинення кримінального правопорушення, притягнення винних осіб до передбаченої законом відповідальності, тощо.
Поряд з тим, є достатні підстави вважати, що з метою приховування слідів кримінального правопорушення, уникнення кримінальної відповідальності причетними до вказаного правопорушення особами, речі та документи, що можуть бути використані, як докази у кримінальному проваджені можуть бути знищені або підроблені й отримати їх в інший спосіб, аніж вилученням в ході обшуку неможливо.
Таким чином, на думку прокурора, в інший спосіб, ніж шляхом проведення обшуку за вказаною адресою, неможливо виявити та зафіксувати відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення, а в разі відсутності перелічених вище речей та документів, не буде об`єктивної можливості виконати завдання кримінального провадження щодо захисту особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорони прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення повного і неупередженого розслідування.
У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, посилаючись на викладені в ньому доводи та на долучені до матеріалів клопотання документи, у зв`язку із чим просив задовольнити у повному обсязі.
Заслухавши доводи прокурора, дослідивши всі долучені до клопотання документи, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді.
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Вивчивши клопотання та долучені до нього документи, оцінивши в сукупності доводи клопотання з долученими до нього документами, на думку слідчого судді, що на даний час слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
Необхідність надання дозволу на проведення обшуку підтверджується матеріалами, доданими до клопотання.
Відтак, слідчий суддя дійшов висновку, що долученими до клопотання документами підтверджується наявність підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення з обставин, внесених до ЄРДР, як таких, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, а відшукувані речі, щодо яких йдеться у клопотанні, можуть знаходитисьза місцем знаходження Київського Палацу дітей та юнацтва (код ЄДРПОУ 02141207), яке зареєстровано за адресою: 01010, АДРЕСА_1, та такі можуть бути доказами під час судового розгляду, що в своїй сукупності свідчить про наявність підстав для надання дозволу на проведення обшуку.
У справі "Ізмайлов проти Росії" (п. 38 рішення від 16 жовтня 2008 р.) ЄСПЛ встановив, що для того, щоб втручання вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити "особистий і надмірний тягар для особи".
Слідчим суддею у судовому засіданні не було встановлено відомостей, які б беззаперечно свідчили, що надання дозволу на обшук становитиме особистий та надмірний тягар, тобто таке втручання не є свавільним, оскільки отримання дозволу на його проведення здійснено з дотриманням принципу законності та воно є пропорційним до тяжкості вчиненого правопорушення та відповідає справжнім інтересам суспільства.
Відповідно до ч. 2 ст. 235 КПК України, ухвала про дозвіл на обшук повинна містити відомості про речі, документи або осіб, для виявлення яких проводиться обшук.
Відповідно до ч. 5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.
Згідно з п. 7 ч. 3 ст. 234 КПК України клопотання про обшук повинно містити відомості, зокрема, про індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням.
За вимогами п. 4 ч. 5 тієї ж статті, на прокурора, слідчого покладено обов`язок довести наявність достатніх підстав вважати, що відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.
З огляду на викладене, слідчий суддя дійшов висновку щодо задоволення клопотання.
При цьому, строк дії ухвали слід встановити у межах одного місяця з дня її постановлення.
Керуючись ст. 234, 235 КПК України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні №42023102070000334 від 13.11.2023, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України - задовольнити.
Надати дозвіл прокурорам Подільської окружної прокуратури м. Києва, що входять групи прокурорів у кримінальному провадженні №42023102070000334 від 13.11.2023, розпочатого за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 191 КК України, а саме: прокурору Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 , прокурору Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_6 , прокурору Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_7 , а також слідчим СВ ВП в річковому порту Київ ГУНП у м. Києві, які входять до групи слідчих у зазначеному кримінальному провадженні, а саме: начальнику СВ ВП в річковому порту Київ ГУНП у м. Києві ОСОБА_8 , слідчому СВ ВП в річковому порту Київ ГУНП у м. Києві ОСОБА_9 та слідчому СВ ВП в річковому порту Київ ГУНП у м. Києві ОСОБА_10 на проведення обшуку нежитлового приміщення, розташованого за адресою:АДРЕСА_1, яке перебуває у користуванні Київського Палацу дітей та юнацтва (код ЄДРПОУ 02142207), з метою відшукання речей і документів, зокремадокументації по взаємовідносинам Київського Палацу дітей та юнацтва (код ЄДРПОУ 02142207) та ТОВ «Атенія» (код ЄДРПОУ 42963400), а саме: листування між вказаними юридичними особами, зокрема листи Київського Палацу дітей та юнацтва №053/02-421 від 20.09.2023, №063/02-558 від 25.10.2023 та інші листи адресовані ТОВ «Атенія» з приводу усунення порушень виявлених Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту Київської міської державної адміністрації під час проведення планового аудиту діяльності Київського Палацу дітей та юнацтва, які викладені в аудиторському звіті №070-2-3-04/44 від 28.09.2023, відповіді ТОВ «Атенія» на вищевказані листи, зокрема №26/10-23 від 26.10.2023 та інші листи ТОВ «Атенія» адресовані Київському Палацу дітей та юнацтва з даного приводу, книги вхідної та вихідної документації Київського Палацу дітей та юнацтва в яких реєструвалися листи №053/02-421 від 20.09.2023, №063/02-558 від 25.10.2023, №26/10-23 від 26.10.2023 та інші листи, що стосуються вказаних обставин, комп`ютерної техніки на якій готувалися працівниками Київського Палацу дітей та юнацтва проекти листів №053/02-421 від 20.09.2023, №063/02-558 від 25.10.2023 та інші листи адресовані ТОВ «Атенія» з приводу усунення порушень виявлених Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту Київської міської державної адміністрації під час проведення планового аудиту діяльності Київського Палацу дітей та юнацтва, платіжних інструкцій №492 від 22.09.2023, №521 від 08.12.2023, №136 від 12.12.2023, №537 від 28.12.2023, №141 від 28.12.2023, інших платіжних інструкцій що стосуються повернення грошових коштів по взаємовідносинам ТОВ «Атенія» з Київським Палацом дітей та юнацтва, листів (вимог, тощо) Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту Київської міської державної адміністрації скерованих на адресу Київського Палацу дітей та юнацтва в ході проведення аудиту, відповіді на них, з відповідними додатками, посадової інструкції директора Київського Палацу дітей та юнацтва ОСОБА_5 , наказу про призначення (переведення) ОСОБА_5 на посаду директора Київського Палацу дітей та юнацтва.
Встановити строк дії ухвали в один місяць з дня її постановлення, тобто до 20.03.2024.
Ухвала надає право проникнути до житла чи володіння особи лише один раз.
Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2024 |
Оприлюднено | 24.02.2025 |
Номер документу | 117165977 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Будзан Л. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні