КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
2 серпня 2010 р.
№ 2а-6334/10/1070
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді – Виноградової О.І.
при секретарі Варданян О.В.,
за участю:
представника позивача ? не з`явився,
представника відповідача ? не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Іванківської міжрайонної державної податкової інспекції Київської області
до
про
товариства з обмеженою відповідальністю «Трайдент Люкс»
припинення підприємницької діяльності,
ВСТАНОВИВ:
Іванківська міжрайонна державна податкова інспекція Київської області (далі ? позивач) звернулася до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Трайдент Люкс» (далі ? відповідач) про припинення підприємницької діяльності відповідача (а.с. 3 - 5).
Представником позивача до суду було подано заяву про розгляд справи без його участі (а.с. 22).
У судове засідання представник позивача не з’явився.
Представник відповідача у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (а.с. 18).
За наведених обставин суд ухвалив розглянути справу за відсутності представника позивача та відповідача і за наявними матеріалами справи.
Суд у судовому засіданні, розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких грунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив таке.
30 січня 2008 р. відповідача було зареєстровано як юридичну особу, що підтверджується копією відповідного свідоцтва (а.с. 8), та взято на облік платника податків з 31 січня 2008 р. за № 5565, про що свідчить довідка від 10 червня 2010 р. № 91 (а.с. 9).
Відповідно до довідки від 15 червня 2010 р. № 2620/10/29-008, наданої позивачем до суду, відповідач має банківський рахунок у Ленінградській філії ПАТ ПІБ у м. Київ (а.с. 11).
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, місцезнаходження відповідача: 07200, Київська обл., Іванківський район, смт Іванків, вул. Івана Проскури, буд. 11 (далі – юридична адреса) (а.с. 6 - 7).
Позивачем, у присутності понятих, було проведено перевірку відповідача за місцем його юридичної адреси, у ході якої встановлено, що відповідач за зазначеною адресою не знаходиться, господарську діяльність не проводить, бухгалтерські документи не зберігає (а.с. 16).
28 листопада 2009 р. за результатами перевірки було складено акт про незнаходження підприємства за юридичною адресою (далі – акт) (а.с. 16).
29 липня 2010 р. відповідачем було складено довідку про встановлення місцезнаходження платника податків, згідно з якою місцезнаходження відповідача встановлено не було (а.с. 17).
Зазначену довідку було направлено державному реєстратору Іванківської районної державної адміністрації (далі – державний реєстратор).
Станом на 18 червня 2010 р. заборгованість відповідача перед бюджетом зі сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) відсутня, про що свідчить довідка від 18 червня 2010 р. за № 2682/10/24-017 (а.с. 10).
На підставі зазначених обставин позивачем було подано позов до суду.
Спірні правовідносини врегульовані Цивільним кодексом України вiд 16 січня 2003 р. № 435-IV (далі – ЦК України), Господарським кодексом України вiд 16 січня 2003 р. № 436-IV (далі – ГК України), Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 р. № 755-ІУ (далі – Закон№ 755-ІУ), Законом України "Про державну податкову службу в Україні" від 12 квітня 1990 р. № 509-Х1І (далі - № 509-Х1І) та наказом Державної податкової служби України від 19 лютого 1998 р. № 80 «Про затвердження Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів)» (далі – наказ ДПА України № 80).
Так, згідно з вимогами ст. 93 ЦК України та ст. 1 Закону № 755-ІУ місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 59 ГК України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації- за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.
Згідно з вимогами ч. 6 ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності. Такий запис вноситься після затвердження ліквідаційного балансу відповідно до вимог цього Кодексу.
Як убачається з вимог ст. 238 ГК України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно - господарські санкції, тобто заходи майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно з вимогами ст. 239 цього Кодексу органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно - господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Відповідно до вимог ч. 11 ст. 19 зазначеного Закону юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Як убачається з вимог абз. ч. 12 ст. 19 Закону № 755-ІУ у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Згідно з вимогами абз. 2 ч. 14 Закону № 755-ІУ якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за зазначеною адресою, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Відповідно до ч. 2 ст. 33 зазначеного Закону юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Крім того, згідно з п. 5 ч. 2 ст. 38 Закону підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Право органів державної податкової служби у передбачених законом випадках звертатися до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності передбачено п.17 ст.11 Закону № 509-Х1І.
Відповідно до вимог п.п. 11.2 п. 11 наказу ДПА України № 80 у рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні документальної перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, відповідальних та афілійованих осіб.
Наявні матеріали справи свідчать , що відповідач порушив правила здійснення господарської діяльності, а саме: неподав державному реєстратору у визначений Законом № 755-ІУ строк реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Судом встановлено, що після надходження державному реєстратору від позивача довідки про встановлення місцезнаходження платника податків державний реєстратор надіслав рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеної довідки відповідачу повідомлення щодо необхідності подання йому реєстраційної картки.
Зазначений рекомендований лист повернувся державному реєстратору з відміткою відділення зв`язку про відсутність відповідача за вказаною адресою, внаслідок чого державним реєстратором було внесено до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням (а.с. 6 - 7).
Таким чином, зазначені обставини є підставою для припинення підприємницької діяльності відповідача.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи, що спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності понесених ним витрат, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69 - 71, 94, 158 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
позов задовольнити .
Припинити підприємницьку діяльність (що не пов'язано з банкрутством) юридичної особи – товариства з обмеженою відповідальністю «Трайдент Люкс» (07200, Київська обл., Іванківський район, смт Іванків, вул. І. Проскури, 11, код ЄДРПОУ 35585511).
У день набрання цією постановою законної сили направити її копію державному реєстратору за місцем реєстрації фізичної особи - підприємця.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її оголошення за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження (ч. 3 ст. 254 КАС України).
Суддя О.І. Виноградова
Постанову у повному обсязі виготовлено та підписано 5 серпня 2010 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2010 |
Оприлюднено | 23.10.2010 |
Номер документу | 11720746 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Виноградова О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні