Ухвала
від 22.01.2024 по справі 757/1709/24-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/1709/24-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2024 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши в судовому засіданні в м. Києві клопотання старшого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, -

ВСТАНОВИВ:

На розгляд до слідчого судді надійшло вказане клопотання.

Обґрунтовуючи подане клопотання, сторона кримінального провадження вказує, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023000000001484 від 15.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 209 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи групи суб`єктів господарювання протягом 2018-2023 років, перебуваючи на території Вінницької області, вчинили легалізацію (відмивання) доходів шляхом організації схеми з оптимізації податкового навантаження, що призвело до заниження податкових зобов`язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин на загальну суму 15,9 млн. грн.

Так, в ході слідства отримано дані щодо зловживання службовим становищем службовими особами ряду суб`єктів господарської діяльності на території Вінницької області під час видобування та реалізації корисних копалин загальнодержавного значення. Власники групи компаній, з метою отримання надприбутків, організували схему з оптимізації податкового навантаження, шляхом фактичного розподілення єдиного цілісно-майнового комплексу із повним циклом виробництва на окремі частини, наділивши кожен окремий суб`єкт господарювання відповідною функцією.

До вказаної групи компаній належать ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( НОМЕР_1 ), ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ( НОМЕР_3 ).

Встановлено, що на околиці с. Стрижавка, Вінницької області, в межах Стрижавського родовища функціонує ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( НОМЕР_1 ), діяльність якого направлена на видобування корисних копалин загальнодержавного значення (бутовий камінь з мігматитів).

Видобування здійснюється на підставі спеціального дозволу на користування надрами № 6323, виданого ІНФОРМАЦІЯ_4 21.02.2019, строком дії до 21.02.2039.

ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ( НОМЕР_2 ) здійснює господарську діяльність, направлену на здачу в оренду виробничих майданчиків та цілісно-майнового комплексу, що розташований на земельних ділянках із кадастровими номерами: 0520655900:07:009:0006 (7,6 га, для складування матеріалів розкривних порід), 0520655900:07:009:0007 (1,5 га, для складування матеріалів розкривних порід) та 0520655900:07:009:0097 (13,9 га, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості).

Зазначені ділянки безпосередньо прилягають до ділянки, на якій розміщено кар`єр Стрижавського родовища. Основним контрагентом ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » з 01.12.2021 є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ( НОМЕР_3 ). Акціонерне товариство надає послуги з оренди (вартість оренди за вказаний час склала 21 млн грн.).

В подальшому встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » здійснює господарську діяльність з переробки каменю бутового в щебінь та відсіви, виробництво бетону та реалізації вказаної продукції суб`єктам господарської діяльності приватного та державного секторів економіки.

Згідно наявних у слідства даних основним постачальником каменю бутового у період з 01.12.2021 по теперішній час ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (сума реалізації 25,5 млн. грн.).

При цьому, відповідно до звітного балансу запасів корисних копалин за 2022 рік (форма 5-ГР), товариство зазначило, що фактична собівартість одиниці видобутку сировини складає 39,1 грн./т. Відпускна ціна одиниці сировини складає 40,74 грн./т. без ПДВ.

Відповідно до висновку Аналітичного дослідження від 04.08.2023 № 424/99-00-08-02-01-20/35778005 встановлено, що вартість одиниці товарної продукції гірничого підприємства, задекларована ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » при поданні декларації з рентної плати у Додатку 1, менша ніж мінімальна ціна одиниці товарної продукції гірничого підприємства - видобутої корисної копалини (мінеральної сировини). Таким чином, за результатами проведеного аналітичного дослідження вбачається заниження ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ПН НОМЕР_1 ) податкового зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин на загальну суму 15 914 957,25 грн. (в т.ч.: за 2018 рік - 1 340 376,10 грн.; за 2019 рік - 2 760 081,56 грн.; за 2020 рік 3 946 843,76 грн.; за 2021 рік - 5 917 461,51 грн.; за 2022 рік - 1 822 380,70 грн.; за 1 квартал 2023 року - 127 813,62 грн.), ймовірно з метою подальшої легалізації вказаних коштів.

З метою встановлення обставин кримінального правопорушення у слідства виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), що перебувають у володінні АТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 ".

На підставі ст. 2 ст. 163 КПК України, слідчим суддею визнано можливим розглянути клопотання без виклику представника особи, у володінні якої знаходяться речі та документи.

Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Вивчивши клопотання, дослідивши матеріали, надані в його обґрунтування, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, так як слідчим доведена необхідність отримання доступу до вказаних документів, оскільки вони мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а відомості, які в них містяться, можуть бути використані як докази, довести ті обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, іншим способом неможливо.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 160, 163, 164, 166 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати слідчим слідчої групи Головного слідчого управління Національної поліції України у кримінальному провадженні № 12023000000001484 від 15.08.2023: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 тимчасовий доступ до документів, за період з 01.01.2018 по 22.01.2024, з можливістю вилучення їх копій, що перебувають у володінні АТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (МФО НОМЕР_4 ) (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ): юридична адреса: АДРЕСА_1 , по розрахункових рахунках відкритих суб`єктами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( НОМЕР_1 ): НОМЕР_6 , НОМЕР_7 ; ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ( НОМЕР_2 ): НОМЕР_8 ; ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ( НОМЕР_3 ): НОМЕР_9 , НОМЕР_10 , а саме:

- банківських виписок з рухом коштів по рахункам перелічених суб`єктів господарювання за період з моменту відкриття рахунків по 22.01.2024, в форматі Ексель або CSV, як передбачено:

Додатком до Правил зберігання, захисту, використання та розкриття банківської таємниці (у редакції постанови Правління Національного банку України 31.01.2020 № 13) (пункт 3.3 глави 3) інформація стосовно операцій за рахунком юридичної особи, фізичної особи - суб`єкта підприємницької діяльності або фізичної особи надається файлом текстового формату з роздільниками полів CSV (Comma-Separated Values), який формується згідно із загальним описом формату RFC 4180, та повинен містити наступні реквізити: номер документа, дата документа, сума операції, сума операції (UAH), валюта операції, номер рахунку платника, код банку платника, банк платника, найменування платника, номер/код платника, IP-адреса платника, код банку отримувача, банк отримувача, найменування отримувача, номер/код отримувача, призначення платежу, дата проведення операції та час здійснення операції;

- платіжних доручень, квитанцій, меморіальних ордерів, договорів, угод (в тому числі зовнішньоекономічних), доповнень та додаткових угод до них, актів прийому передачі з контрагентами, які свідчать про надходження та використання коштів по банківським рахункам юридичних осіб, кредитні договори (договори позики), що підтверджують потребу виконання зобов`язань, у тому числі за кредитами (позиками), в іноземній валюті (включаючи проценти, комісійні винагороди, неустойки) перед нерезидентами, а також укладених до них додаткових договорів, у тому числі щодо переведення боргу, взаємозаліку та інших договорів;

- документів щодо валютного контролю відповідно до Постанови Правління НБУ 02.01.2019 № 8 «Про затвердження Положення про порядок здійснення уповноваженими установами аналізу та перевірки документів (інформації) про валютні операції», Постанови Правління НБУ від 02.01.2019 № 7 «Про затвердження Інструкції про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів».

Відповідно до Постанови Правління НБУ 02.01.2019 № 8 «Про затвердження Положення про порядок здійснення уповноваженими установами аналізу та перевірки документів (інформації) про валютні операції», документи, що підтверджують здійснення первинного аналізу документів (інформації) про валютні операції, на які розповсюджуються вимоги цього Положення, до моменту проведення валютної операції з метою виявлення сумнівної валютної операції та установлення наявності індикатора, зазначеного в додатку до цього Положення, а також документи, отримані від суб`єкта валютної операції та складені банком, щодо результатів здійснення додаткового аналізу документів (інформації) про валютні операції (додатковий аналіз) та факту перевірки їх чинності (дійсності), та загалом включає в себе проведені заходи банком стосовно:

- установлення суті та мети валютної операції;

- установлення відповідності/невідповідності суті валютної операції змісту діяльності її учасників;

- установлення наявності/відсутності економічної доцільності (сенсу) валютної операції;

- установлення достатності/недостатності реальних фінансових можливостей суб`єкта валютної операції проводити (ініціювати) валютну операцію на відповідну суму;

- вивчення інформації про учасників валютної операції, їх діяльність та ділову репутацію;

- установлення джерел походження коштів (активів) суб`єкта валютної операції;

- установлення кінцевих бенефіціарних власників учасників валютної операції, включаючи відсутність підстав вважати, що вони використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників із метою приховування кінцевих бенефіціарних власників (контролерів).

Відповідно до пункту 14 Постанови Правління НБУ від 02.01.2019 № 7 «Про затвердження Інструкції про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів», документи щодо результатів здійсненого валютного нагляду за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків та отримані оригінали відповідних документів (включаючи електронні документи) або копій в електронній/паперовій формі з оригіналів документів на паперових носіях інформації (оригінали або копії договору з нерезидентом, актів, рахунків (інвойсів), реєстрів митних декларацій або інших документів, що підтверджують здійснення експорту (імпорту) товарів та інших документів, необхідних банку для здійснення валютного нагляду за своєчасністю розрахунків за експорт, імпорт товарів його клієнтів).

- документів щодо фінансового моніторингу відповідно до Постанови Правління НБУ 19.05.2020 № 65 «Про затвердження Положення про здійснення банками фінансового моніторингу»:

- анкету клієнта, де зазначено усі рівні ризику ділових відносин із датами їх установлення/зміни та відомості щодо вжитих заходів по управлінню ризиками ВК/ФТ;

- анкету клієнта, яка містить інформацію, отриману банком за результатами НПК (включаючи ПЗНП), а також висновки банку щодо оцінки ризику ділових відносин (фінансової операції без встановлення ділових відносин) з клієнтом із зазначенням дат здійснення таких оцінок та переоцінок (у разі зміни рівня ризику);

- документів, що підтверджують отримані під час ідентифікації, верифікації дані клієнта (Додаток 2 до Положення);

- документів, що засвідчують встановлення кінцевих бенефіціарних власників;

- документів, що засвідчують посилені заходи належної перевірки клієнта.

- документів, що підтверджують, повідомлення банком СУО про спроби проведення фінансових операцій та про осіб, які мають або мали намір відкрити рахунок / установити ділові відносини та/або провести фінансові операції, або з якими розірвано ділові відносини (закрито рахунок) на підставі статті 15 Закону про ПВК/ФТ, а також про проведення фінансових операцій щодо зарахування коштів, які надійшли на рахунок такого клієнта, та про фінансові операції, у проведенні яких було відмовлено;

- у разі наявності фактів, що свідчать (можуть свідчити) про здійснення клієнтом підозрілих фінансових операцій (діяльності) або неможливості спростувати свої підозри за результатами вжитих заходів - рішення банку (з вихідними номерами листів) про надсилання повідомлення про підозрілу(і) фінансову(і) операцію(ї) чи про підозрілу діяльність, та обґрунтований висновок щодо підозрілої(их) фінансової(их) операції(й) (діяльності);

- документів щодо результатів розгляду правлінням банку результатів моніторингу ділових відносин з клієнтами, за підсумками якого була виявлена підозріла діяльність клієнтів, та пропозицій щодо вжиття необхідних заходів стосовно таких клієнтів з метою мінімізації ризиків ВК/ФТ та питань, пов`язаних із пропозиціями щодо відмови у продовженні ділових відносин з клієнтами (у тому числі в разі встановлення клієнту неприйнятно високого рівня ризику);

- розпорядчий акт банку, яким затверджено склад і чисельність Комітету, який здійснює розгляд питань, зазначених у пункті 9 розділу II Положення, затвердженого Постанови Правління НБУ 19.05.2020 № 65 та, відповідно, Положення вказаного комітету;

- внутрішнє розпорядження відповідального працівника банку в разі прийняття рішення про зупинення фінансової операції та поновлення проведення фінансової операції, а також звіти відповідального працівника банку за 2020-2021 роки;

- завірені витяги з реєстрів фінансових операцій, реєстр повідомлень про підозрілу фінансову діяльність, реєстр розбіжностей про КБВ, реєстр відмов та реєстр заморожень/розморожень (реєстри повідомлень) з урахуванням фінансових операцій та відповідних фактів, що мали місце у відокремлених підрозділах банку, з окремою нумерацією в таких реєстрах, відлік якої має починатися з початку календарного року;

- посадової інструкції відповідального працівника з питань фінансового моніторингу, а також усіх працівників підрозділу відповідальних за здійснення фінансового моніторингу;

- банківських карток із зразками підписів осіб, копій паспортів, копій ідентифікаційних номерів, доручень, заяв, договорів, довіреностей, статутів, наказів, протоколів, сертифікатів, свідоцтв, доручень, квитанцій, листів, документів, які надавались до банку при відкритті та обслуговуванні розрахункових рахунків юридичних осіб, матеріалів кредитних справ;

- договорів щодо автоматизованого обслуговування поточних рахунків з обов`язковим зазначенням ІР-адрес з яких були зроблені сеанси зв`язку, дати, часу та номерів телефонів з яких було зроблено дзвінки.

Визначити строк дії ухвали два місяці, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Ухвала виготовлена в 2-х примірниках.

Примірник 1 знаходиться в матеріалах судового провадження № 757/1709/24-к.

Примірник 2 та завірену копію ухвали надано слідчому ОСОБА_3

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення22.01.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу117209365
СудочинствоКримінальне
Сутьтимчасовий доступ до речей та документів

Судовий реєстр по справі —757/1709/24-к

Ухвала від 22.01.2024

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Шапутько С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні