ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
22 лютого 2024 року Справа № 280/9879/23 м.ЗапоріжжяСуддя Запорізького окружного адміністративного суду Сацький Р.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом - Головного управління ДПС у Запорізькій області
до - Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАГОНОРЕМОНТНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ»
про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
24 листопада 2023 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі по тексту - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАГОНОРЕМОНТНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ» (далі по тексту - відповідач), в якому позивач просить суд:
- стягнути з ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВАГОНОРЕМОНТНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ» яка має податковий борг, з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських падавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить платнику податків, кошти у сумі податкового боргу з наступних податків:
- з податку на додану вартість у розмірі 4 067 748 грн 26 коп., які зарахувати: р/р UА218999980313010029000008001; отримувач - ГУК у Зап.обл./Запорізька обл/14060100; код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банк отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету - 14060100;
- з адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 510 грн 00 коп., які зарахувати: р/р UА5589999803130601060000008479; отримувач - ГУК у Зап.обл./ТГ м. Запоріжжя/21081100; код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банк отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету - 21081100.
Позовна заява обгрунтована тим, що за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість у розмірі4 067 748,26 гривень та адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 510,00 грн.
28 листопада 2023 року ухвалою суду відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі № 280/9879/23 та призначено підготовче засідання на 21 грудня 2023 року о 10 год. 00 хв.
21 грудня 2023 р. ухвалою суду підготовче засідання по справі у справі № 280/9879/23 - відкладено. Наступне підготовче засідання призначено на 18 січня 2024 року об 10 год. 00 хв.
18 січня 2024 р. ухвалою суду закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 15 лютого 2024 року о/об 10 год. 00 хв.
15 лютого 2024 року представники сторін у судове засідання не прибули. Відповідач про причини неявки суд не повідомив.
Від представника позивача 15 лютого 2024 р. за вх. № 7483 до суду надійшла заява, в якій представник просить суд розглянути справу у порядку письмового провадження без участі представника.
Від відповідача до суду заяв, клопотань не надходило.
Станом на 22 лютого 2024 року відповідач не скористався своїм правом на надання відзиву на позов.
Враховуючи приписи частини 5статті 262 КАС Українисправа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (частина 5статті 250 КАС України).
Згідно з частиною 4статті 229 КАС Україниу разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цьогоКодексурозгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наступне.
Станом на день подання позовної заяви за ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВАГОНОРЕМОНТНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ» рахується податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 4067748,26 грн та адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 510 грн.
Податковий борг виник внаслідок проведеної ГУ ДФС у Запорізькій області документальної позапланової виїзної перевірки, за результатами якої складено акт № 6/08-01-14-07/38263689 від 04.01.2019. На підставі акту контролюючим органом прийняті податкові повідомлення-рішення від 06.02.2019 № 0001601407 (форми «Р»), яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 4068027,50 грн, в т.ч.: 3254 422 грн - за податковим зобов`язанням та 813605,50 грн - за штрафними санкціями; та № 0001611407 (форми «ПС»), яким засновано штрафні санкції з адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 510 грн.
Дані податкові повідомлення-рішення були надіслані Відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою: вул. Новобудов, буд. 5, офіс 606, м. Запоріжжя та отримане 12.02.2019.
Згідно інтегрованої картки платника податків з податку на додану вартість, податковий борг становить:
4 068027,50 грн (ППР № 0001601407) 279,24 грн (сплачено) = 4067748,26 грн.
Згідно інтегрованої картки платника податків з адміністративних штрафів та інших санкцій), податковий борг становить 510 грн.
Відповідно п. 42.2 ст. 42 Податкового кодексу України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Згідно п. 42.4 ст. 42 Податкового кодексу України, у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Вищезазначені податкові повідомлення - рішення були оскаржені Відповідачем в судовому порядку.
Так, рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 11.11.2019 в адміністративній справі № 280/706/19 у задоволенні позову про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 06.02.2019 № 0001601407 та № 0001611407 відмовлено.
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 04.06.2020 апеляційна скарга ТОВ «ВАГОНОРЕМОНТНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ» задоволена, рішення суду першої інстанції скасоване.
Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 13.07.2022 касаційна скарга ГУ ДПС у Запорізькій області задоволена, постанова Третього апеляційного адміністративного суду від 04.06.2020 скасована, рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 11.11.2019 залишено без змін.
Підпунктом пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У зв`язку з несплатою платником податків винесених та узгоджених сум податкових зобов`язань, контролюючим вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме Відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою: вул. Новобудов, буд. 3, офіс 606, м. Запоріжжя була надіслана податкова вимога форми «Ю» №0001198-1305-0801 від 06.06.2023, але не вручена та повернута на адресу контролюючого органу.
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
Таким чином. Кодексом не передбачено надіслання податкових вимог на кожну суму боргу, а тому податкові вимоги на борг, що утворився після надіслання вимоги не надсилались.
Згідно із пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно із п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
При цьому відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Крім того, суд зазначає наступне: відповідно до п. 95.4 ст. 95 Податкового Кодексу - контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України, від 29.12.2010 № 1244 «Про Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України» встановлений Порядок, яким визначений механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, а саме:
> згідно п. 2 - «Вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками контролюючого органу (далі - працівники) з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Податкового кодексу України».
> згідно п. 3 - «Під час вилучення готівки працівники рахують наявні кошти. У разі коли обсяг готівки у платника податків перевищує суму його податкового боргу, вилученню підлягає готівка на суму боргу».
> згідно п. 4 - «У рахунок погашення податкового боргу спрямовується також готівка, виявлена працівниками у касі платника податків, у тому числі в скриньці реєстратора розрахункових операцій, та в інших місцях зберігання коштів».
> згідно п. 5, 6 - «За результатами вилучення готівки складається акт встановленої форми. Вилучена готівка в національній валюті вноситься працівником до банку для перерахування до відповідного бюджету в день її стягнення, а в разі неможливості такого внесення - на наступний робочий день. Готівка в іноземній валюті передається банку або іншій фінансовій установі, що має право на реалізацію іноземної валюти, у зазначений строк для її продажу відповідно до законодавства та подальшого перерахування згідно з вимогами абзацу першого цього пункту».
Зважаючи на вищевикладене, погашення податкового боргу згідно чинного законодавства здійснюється за рішенням суду, як з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника так і за рахунок готівки.
Згідно із п. п.20.1.34п.20.1ст.20 ПК Україниконтролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пп. 95.1- 95.3 ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Як встановлено ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС Українипередбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи, що відповідачем не спростовано доводів позивача та не надано суду доказів погашення податкового боргу, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.
На підставі викладеного, суд прийшов до висновку, що позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 139, 241, 243, 244, 245, 246 та 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, просп. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ ВП 44118663) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАГОНОРЕМОНТНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ» (69076, м. Запоріжжя, вул. Новобудов, буд. 3, офіс 606, код ЄДРПОУ 38263689) про стягнення податкового боргу, - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВАГОНОРЕМОНТНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ» яка має податковий борг, з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських падавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить платнику податків, кошти у сумі податкового боргу з наступних податків:
- з податку на додану вартість у розмірі 4 067 748 грн 26 коп., які зарахувати: р/р UА218999980313010029000008001; отримувач - ГУК у Зап.обл./Запорізька обл/14060100; код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банк отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету - 14060100;
- з адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 510 грн 00 коп., які зарахувати: р/р UА5589999803130601060000008479; отримувач - ГУК у Зап.обл./ТГ м. Запоріжжя/21081100; код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банк отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету - 21081100.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення складено у повному обсязі та підписано суддею 22 лютого 2024 року.
Суддя Р.В. Сацький
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2024 |
Оприлюднено | 26.02.2024 |
Номер документу | 117210326 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні